|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
כטבעונית.. |
|
17/03/21 15:14
|
|
|
|
אין הצדקה שברטואל דתי יהיו קורבנות של בעלי חיים. והסניגוריה של פרופסור נחמה ליבוביץ פשוט אינה משכנעת.
|
|
כתוב תגובה ל-
כטבעונית..
|
|
|
|
2 |
|
|
כטבעונית.. |
|
17/03/21 15:25
|
|
|
|
|
3 |
|
|
ירון ש. |
|
17/03/21 17:14
|
|
|
|
לזכותה של תורת ישראל שהיא הביאה לתרבות של החברה האנושית את הערך של קדושת החיים בשלילת קורבנות אדם. חבל שלא הדגשת במאמר שלך את התרומה רבת החשיבות של תורת ישראל בשלילה המוחלטת של קובנות אדם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ירון ש.
|
|
|
|
|
|
|
ב,ל |
|
19/03/21 18:06
|
|
|
|
קלינסקי מצהיר מעל כל במה כי הוא מתנגד לריטואל הדתי המחייב קורבנות מן הבהמה וחיות המשק
אבל מעריץ גדול של התרבות הגרמנית שם קורבנות אדם הם חלק חלק בלתי נפרד מהתרבות הגרמנית יתרה מכך הוא גם מעריץ נלהב של התרבות הערבית ובעיקר הפלשתינית שחלק חשוב ביותר בתוכה הוא שחיטת ילדים יהודים כדרך להגיע לגן העדן, קלינסקי לא מתנגד לריטואל הזה ודואג להצהיר על אהדתו לפלשתינים ולתרבותם בכל אתר ומעל כל גבעה ותחת כל עץ רענן קלינסקי דואג להשתתף בכנסים בהם מהללים את השהידים כלומר ערבים שנהרגו בעת עריכת טקס העליה לגן העדן ששחתו או ניסו לשחוט יהודים קלינסקי הידוע בצביעותו הנלוזה חס על בעלי החיים ומתנגד להעלאתם כקורבנות אך אינו מתנגד או מרגי שלא בנות עם העלאת קורבנות אדם או ילדים בתנאי שהם יהודים ובעיקר כאלה הגרם ביהודה ושומרון
|
|
כתוב תגובה ל-
ב,ל
|
|
|
|
|
|
|
אני ב.ל מצהיר |
|
20/03/21 11:31
|
|
|
|
אני ב.ל זכיתי בתואר אליפות הכסילות בנוסף לתןאר איפות ההשמצות.
|
|
כתוב תגובה ל-
אני ב.ל מצהיר
|
|
|
|
|
|
|
בוז למגיב ב.ל. |
|
21/03/21 11:11
|
|
|
|
היהדות "התברכה" בקנאים משיחיים כדוגמת ב.ל. הקנאות שלהם נטלה חלק נכבד בהחרבת הבית הלאומי הראשון והבית הלאומי השני. ב.ל בשנאה התהומית שלו מצטרף לאותם קנאים חשוכים המבקשים להחריב את הבית הלאומי השלישי שבנינו כאן מאז תחילת העלייה הראשונה, שהמשיכה את העלייה של יהודים חרדים שבנו את בתיהם בארבע ערי הקודש.
|
|
כתוב תגובה ל-
בוז למגיב ב.ל.
|
|
|
|
4 |
|
|
ציונה לוין |
|
17/03/21 18:27
|
|
|
|
הביקורת שלך איתן לקויה, כי בסופו של דבר התרבות הישראלית השתחררה מקורבנות של בעלי חיים.
|
|
כתוב תגובה ל-
ציונה לוין
|
|
|
|
|
|
|
Kלציונה לוין |
|
20/03/21 11:50
|
|
|
|
היהדות השתחררה מקורבנות של בעלי חיים בריטאול הדתי עקב חורבן בית המקדש הראשון ב-586 לפני הספירה וסופית השתחררה מקורבנות בעלי חיים בריטואל הדתי אחרי החורבן בשנת 70 לספירה. החוגים המשיחיים המבקשים להקים את בית המקדש השלישי מבקשים אפילו לחדש את קורבנות בעלי החיים. אגב, חוגים אלו ממומנים על ידי תקציבים ממשלתיים.
|
|
כתוב תגובה ל-
Kלציונה לוין
|
|
|
|
5 |
|
|
ציונה . |
|
17/03/21 19:00
|
|
|
|
איתן, אני מקבלת בהערכה את הגישה שלך , אך הפעם קיים ליקוי בגישה שלך, שלא נתנה את דעתה לתרומה החשובה של היהדות לקדושת החיים.
|
|
כתוב תגובה ל-
ציונה .
|
|
|
|
6 |
|
|
ב_שמואל |
|
17/03/21 21:13
|
|
|
|
איתן, אי אפשר לחייב אותך לחשוב כיהודי, ואין לאדם כמוך - שום קושי להיות רפורמי. אז הייתי רוצה וממליץ בחום, שבמקום להעביר ביקורת שלילית על היהודים, תחבור לאנשים מסוגך, ותבנו דת שתשלים את ערכיך הליברלים (התרבות הגרמנית)
|
|
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל
|
|
|
|
|
|
|
למגיב ב.שמואל |
|
18/03/21 06:14
|
|
|
|
ב.שמואל סבור שמי שמביע זעזוע מקורבנות של בעלי חיים הוא אינו אדם חושב. כנראה, שרק החשיבה של ב. שמואל ראויה להערכה, כי הוא סבור שמליקת ראש של עוף או שחיטת בן בקר והתזת דמו על המזבח תביא איתה כפרה על חטאיו.כנראה, שמי שהפסיק לחשוב זה ב.שמואל, שמקבל את תיאורי השחיטה , הפשטת העורות והתזת הדם כדבר שאין כל מקום להרהר או אפילו לערער.
|
|
כתוב תגובה ל-
למגיב ב.שמואל
|
|
|
|
|
|
|
ב_שמואל |
|
19/03/21 05:18
|
|
|
|
אתה בור ועם הארץ ולכן נדמה לך שאתה "נאור". כך היו הקומוניסטים ש"הקימו את המדינה", שבשם "הליברליזם המתקדם" רצחו מיליוני בני אדם בעולם, ואף רבבות במדינת ישראל. רק משום הטמטום של אנשים כאיתן קלינסקי, שחושבים שהם חושבים, ומביעים ביקורת בעניינים שאין להם שום הבנה - כלפי אחרים, העולם סובל.
|
|
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל
|
|
|
|
|
|
|
ההיסטוריה צוחקת |
|
19/03/21 19:34
|
|
|
|
ב. שמואל - "הקומוניסטים הקימו את המדינה" ??? את החלטת להיות טיםש, זו זכותך. את המדינה הקים עם ישראל במלחמה שהתרחשה בשנת 1948 בה נהרגו 6000 איש מתוכם 1000 חברי התנועה הקיבוצית. תוך כדי המלחמה להקמת המדינה הועלו לארץ כמיליון עולים חדשים. ואין דוגמא בהיסטוריה שאוכלוסייה של כששמאות אלף איש קולטת כמיליון אנשים תוך כדי מלחמה עם חמש מדינות שצבאותיהם פלשו לארץ שמניחה את היסודות לקיומה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ההיסטוריה צוחקת
|
|
|
|
|
|
|
עצה למגיב ב.שמואל |
|
20/03/21 15:58
|
|
|
|
אתה "הפטריוט" ב. שמואל, כל מי שלא מסכים עם דעותיך "הפטריוטיות" יש לנהוג כחפיו על פי הסעיף שמצאת ולהמשיך גם באותה הזדמנות את הדרך "המפוארת" של הסיקיריקים - להרוג ! להרוג !! ולהרוג !!! את כל מי שלא מסכים איתך, כי הרי הוא "בוגד".
|
|
כתוב תגובה ל-
עצה למגיב ב.שמואל
|
|
|
|
7 |
|
|
נבון. |
|
18/03/21 11:22
|
|
|
|
|
8 |
|
|
מגיב ותיק |
|
18/03/21 12:42
|
|
|
|
|
|
|
|
החשכה מקלידה |
|
19/03/21 19:21
|
|
|
|
החשיכה מקלידה באהבה רבה לאפלה ולקדרות את תגובותיו החשוכות של מגיב ותיק.
|
|
כתוב תגובה ל-
החשכה מקלידה
|
|
|
|
9 |
|
|
פלא יועץ |
|
19/03/21 16:35
|
|
|
|
אדם בעל רוח נכאה ונפש רדודה.אתייחס הפעם רק לאמירה אחת המראה על הפער העצום בין ״המורה לתנ״ך הנאור והדגול״ לבין יהדות אמיתית.ביהדות לא קיים כלל המושג -״מליקה״ אלא שחיטה כשרה בלבד.אך הקומוניסט הקשיש מהערב רב,שכפי הנראה מלק בנערותו ראשי תרנגולות ויונים במיטב המסורת הקומוניסטית ״הנאורה״,אפילו לא שם לב לפרט ״השולי״ הלזה.צא ולמד לפני שאתה מתבזה לעין כל בגודל איוולתך כי רבה.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
אני פלא יועץ |
|
20/03/21 05:47
|
|
|
|
אני פלא יועץ שלא קראתי בפרשת השבוע את פרק א' בפסוק ט"ו את המילה מלק- "וּמָלַק אֶת רֹאשׁוֹ...". פלא יועץ כותב בנחרצות שהמילה מלק לא כתובה וזוהמצאה בדיונית של איתן. פשוט פלא יועץ החליט להבליט את בורותו ולקבוע נחרצות שהמילה הזו אינה כתובה .
|
|
כתוב תגובה ל-
אני פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
זה אני פלא יועץ |
|
20/03/21 06:01
|
|
|
|
אני פלא יועץ בתור בור ועם הארץ מגיב, כשלמעשה לא קראתי את פרשת השבוע, הפועל "מָלַק" מופיע בפרשת השבוע שלנו, אבל אני מגיב ותיק בשפ פלא יועץ קובע בנחרצות שהפועל הזה אינו מופיע. גם אם הפועל הזה מופיע כפעולה כשרה, המגיב לא קרא אפילו דיון אחד בספרות שאלות ותשובות, שענקי רוח ביהדות מתלבטים בשימוש הצורם של הפועל הזה.
|
|
כתוב תגובה ל-
זה אני פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ |
|
21/03/21 16:44
|
|
|
|
ברוב איוולתך כי רבה,שאמרתי שהפועל לא מופיע בפרשה? משום שהוא מופיע היה חשוב להסביר כי אכן הכוונה היא לשחיטה כשרה בלבד.חדל לעוף על עצמך ברוב עליצות.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ קובע: |
|
20/03/21 15:28
|
|
|
|
כשפלא יועץ קובע שביהדות אין מושג "מליקה" הוא ישרוף - אפילו שהיום שבת - את ספר ויקרא פרק א', כי שם הוא נתקל במילה מליקה . ואולי הוא יכריז על מי שכתב את פסוק ט"ו כגונב תרנגולות מהלולים יחד עם מגיב בשם פלא יועץ, שמלק את ראשי התרנגולים שגנב.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ קובע:
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ |
|
21/03/21 16:38
|
|
|
|
בהקשר למילה ״מלק״ לא קראת,שלא לדבר אודות ההיבט הקבלי לגבי המושג הנ״ל.חדל להתנפח ולקרקר כתרנגול הודו המובל לשחיטה.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
10 |
|
|
זה אני פלא יועץ |
|
20/03/21 06:10
|
|
|
|
אני פלא שאין בו עצה העללתי על איתן, שגנב תרנגולות מהלולים ומלק אותן. זה אני הפלא חסר עצה, שקיבלתי היתר מספר" ויקרא" כבר מהפרשה הראשונה בספר. מפרק א' פסוק ט"ו למלוק ראשי תרנגולות, שאני פלא חסר עצה סחבתי מהלולים והזיתי את דמם על צלחת המזבח שלי ואכלתי את הבשר על הדם.
|
|
כתוב תגובה ל-
זה אני פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
ספר ויקרא פרק א' |
|
20/03/21 10:47
|
|
|
|
פרק א' פסוק ט"ו בספר ויקרא לא נעלב, כשהמגיב פלא יועץ כתב שאין מילה כזו , אין מושג כזה כמו "מלק" ביהדות. לפלא יועץ שמורה הזכות להישאר טיפש ולהבליט את טיפשותו ובורותו.
|
|
כתוב תגובה ל-
ספר ויקרא פרק א'
|
|
|
|
|
|
|
הבורות |
|
20/03/21 10:53
|
|
|
|
הבורות מעריצה את פלא יועץ, שהחליט שהמילה מלק לא קיימת ביהדות , אלא רק אצל גונבי תרנגולות. פלא יועץ החליט שספר ויקרא פרק א' פסוק 15 נכתב על ידי גונב תרנגולות, כי מוזכרת של המילה מלק.
|
|
כתוב תגובה ל-
הבורות
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ |
|
21/03/21 17:18
|
|
|
|
כרגיל לוקחים מילה של אמת,ומייצרים מסביבה צלם של שקר ועבודה זרה.אמרתי כי האיש כפי הנראה מלק ראשי תרנגולות ויונים בנעוריו.איך הגיע הדמיון הקומוניסטי הלא מפואר לומר כי אמרתי שהוא ״גנב וסחב תרנגולות מן הלול״? אין גבול לערלות הלב הירודה והבזויה שלכם.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
11 |
|
|
חזקי שנאן |
|
20/03/21 19:56
|
|
|
|
בתקופה בה נמסר לראשונה הטקסט המקראי (התורה) פולחן המתת חי לקורבנות היה נוהג רחב ביותר ולא היה ניתן להסיר נוהג זה במחי יד. כל שינוי בחברה האנושית הוא תהליך ממושך וכדי שרעיון יהיה בר קבלה צריך לרתום את הרעיון אל התהליך.
לכן ביקורת ושיפוט של פולחן הקורבנות בבית המקדש ובזה המופיע בטקסט המקראי מתוך התובנות וההתבוננות על חיים כפי שמופיעים בחברה המערבית היום הוא מוזר בעיני ובלתי מתקבל על הדעת.
הטקסט המקראי הוא שלנו כבר אלפי שנים, ובעיני מטרתו של הטקסט הוא להגיע אל האדם ולהביאו לתרבות דרך האלוהים. הטקסט מכוון לקיבוץ בני אדם שהם בני ישראל. לצורך השגת המטרה הטקסט פונה לבני ישראל בדרך הסיפורת ובדרך הציווי.
בתוך דרך האלוהים לבני ישראל יש מרכיב ראשוני ובסיסי והוא האמונה ביוצר עולם יחיד שאין פשר למהותו מחד ושלילת האלילות באופן מוחלט מאידך.
הנטייה לאלילות נוהגת מאז ומעולם (גם היום וגם בחברה הישראלית ואפילו הקרוייה דתית) ויש בה פולחנים רבים והכתוב של זמן מסירה התורה,המיר נוהג אלילי (המתת קורבן חי) וצרפו לצורך הזמן אל ההליכה לדרך האלוהים.
כבר בתקופת הרמב"ם כמו היום אין יותר הידרשות לפולחן הקורבנות כמו שאין הידרשות ל"העיר הנידחת" ו"בן סורר ומורה".
המכינים עצמם לפולחן המתת החי (קורבנות) והמבקרים היום כתוב מלפני אלפי שנים מגחכים את עצמם
|
|
כתוב תגובה ל-
חזקי שנאן
|
|
|
|
12 |
|
|
איתן, שבוע טוב. |
|
21/03/21 11:45
|
|
|
|
איתן, אני מאחלת לך שבוע טוב , חודש טוב ובריאות טובה.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן, שבוע טוב.
|
|
|
|
13 |
|
|
איתן, שבוע טוב. |
|
21/03/21 11:45
|
|
|
|
איתן, אני מאחלת לך שבוע טוב , חודש טוב ובריאות טובה.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן, שבוע טוב.
|
|
|
|
14 |
|
|
יוספה |
|
21/03/21 15:41
|
|
|
|
|