w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניתנה התורה על-מנת שיחיו בה בני האדם
מאת: איתן קלינסקי  |  17/03/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אני מזדהה עם הכתוב במאמר
  כטבעונית..   17/03/21 15:14
אין הצדקה שברטואל דתי יהיו קורבנות של בעלי חיים. והסניגוריה של פרופסור נחמה ליבוביץ פשוט אינה משכנעת.
כתוב תגובה ל- כטבעונית..
2
כטבעונית אני מזדהה עם גישתך.
  כטבעונית..   17/03/21 15:25
כתוב תגובה ל- כטבעונית..
3
לא ציינת את שלילת קורבנות אדם
  ירון ש.   17/03/21 17:14
לזכותה של תורת ישראל שהיא הביאה לתרבות של החברה האנושית את הערך של קדושת החיים בשלילת קורבנות אדם. חבל שלא הדגשת במאמר שלך את התרומה רבת החשיבות של תורת ישראל בשלילה המוחלטת של קובנות אדם.
כתוב תגובה ל- ירון ש.
קלינסקי אינו מתנגד לקרבנות אדם
  ב,ל   19/03/21 18:06
קלינסקי מצהיר מעל כל במה כי הוא מתנגד לריטואל הדתי המחייב קורבנות מן הבהמה וחיות המשק אבל מעריץ גדול של התרבות הגרמנית שם קורבנות אדם הם חלק חלק בלתי נפרד מהתרבות הגרמנית יתרה מכך הוא גם מעריץ נלהב של התרבות הערבית ובעיקר הפלשתינית שחלק חשוב ביותר בתוכה הוא שחיטת ילדים יהודים כדרך להגיע לגן העדן, קלינסקי לא מתנגד לריטואל הזה ודואג להצהיר על אהדתו לפלשתינים ולתרבותם בכל אתר ומעל כל גבעה ותחת כל עץ רענן קלינסקי דואג להשתתף בכנסים בהם מהללים את השהידים כלומר ערבים שנהרגו בעת עריכת טקס העליה לגן העדן ששחתו או ניסו לשחוט יהודים קלינסקי הידוע בצביעותו הנלוזה חס על בעלי החיים ומתנגד להעלאתם כקורבנות אך אינו מתנגד או מרגי שלא בנות עם העלאת קורבנות אדם או ילדים בתנאי שהם יהודים ובעיקר כאלה הגרם ביהודה ושומרון
כתוב תגובה ל- ב,ל
שזכיתי בתואר אלוף ההשמצות
  אני ב.ל מצהיר   20/03/21 11:31
אני ב.ל זכיתי בתואר אליפות הכסילות בנוסף לתןאר איפות ההשמצות.
כתוב תגובה ל- אני ב.ל מצהיר
משיחיות מטורפת של קנאי בשם ב.ל
  בוז למגיב ב.ל.   21/03/21 11:11
היהדות "התברכה" בקנאים משיחיים כדוגמת ב.ל. הקנאות שלהם נטלה חלק נכבד בהחרבת הבית הלאומי הראשון והבית הלאומי השני. ב.ל בשנאה התהומית שלו מצטרף לאותם קנאים חשוכים המבקשים להחריב את הבית הלאומי השלישי שבנינו כאן מאז תחילת העלייה הראשונה, שהמשיכה את העלייה של יהודים חרדים שבנו את בתיהם בארבע ערי הקודש.
כתוב תגובה ל- בוז למגיב ב.ל.
4
הביקורת שלך לקויה
  ציונה לוין   17/03/21 18:27
הביקורת שלך איתן לקויה, כי בסופו של דבר התרבות הישראלית השתחררה מקורבנות של בעלי חיים.
כתוב תגובה ל- ציונה לוין
לציונה לוין
  Kלציונה לוין   20/03/21 11:50
היהדות השתחררה מקורבנות של בעלי חיים בריטאול הדתי עקב חורבן בית המקדש הראשון ב-586 לפני הספירה וסופית השתחררה מקורבנות בעלי חיים בריטואל הדתי אחרי החורבן בשנת 70 לספירה. החוגים המשיחיים המבקשים להקים את בית המקדש השלישי מבקשים אפילו לחדש את קורבנות בעלי החיים. אגב, חוגים אלו ממומנים על ידי תקציבים ממשלתיים.
כתוב תגובה ל- Kלציונה לוין
5
צריך להבליט את ערך קדושת החיים
  ציונה .   17/03/21 19:00
איתן, אני מקבלת בהערכה את הגישה שלך , אך הפעם קיים ליקוי בגישה שלך, שלא נתנה את דעתה לתרומה החשובה של היהדות לקדושת החיים.
כתוב תגובה ל- ציונה .
6
איתן, אי אפשר לחייב אותך לחשוב
  ב_שמואל   17/03/21 21:13
איתן, אי אפשר לחייב אותך לחשוב כיהודי, ואין לאדם כמוך - שום קושי להיות רפורמי. אז הייתי רוצה וממליץ בחום, שבמקום להעביר ביקורת שלילית על היהודים, תחבור לאנשים מסוגך, ותבנו דת שתשלים את ערכיך הליברלים (התרבות הגרמנית)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
למגיב שהפסיק לחשוב
  למגיב ב.שמואל   18/03/21 06:14
ב.שמואל סבור שמי שמביע זעזוע מקורבנות של בעלי חיים הוא אינו אדם חושב. כנראה, שרק החשיבה של ב. שמואל ראויה להערכה, כי הוא סבור שמליקת ראש של עוף או שחיטת בן בקר והתזת דמו על המזבח תביא איתה כפרה על חטאיו.כנראה, שמי שהפסיק לחשוב זה ב.שמואל, שמקבל את תיאורי השחיטה , הפשטת העורות והתזת הדם כדבר שאין כל מקום להרהר או אפילו לערער.
כתוב תגובה ל- למגיב ב.שמואל
אתה בור ועם הארץ ולכן נדמה לך
  ב_שמואל   19/03/21 05:18
אתה בור ועם הארץ ולכן נדמה לך שאתה "נאור". כך היו הקומוניסטים ש"הקימו את המדינה", שבשם "הליברליזם המתקדם" רצחו מיליוני בני אדם בעולם, ואף רבבות במדינת ישראל. רק משום הטמטום של אנשים כאיתן קלינסקי, שחושבים שהם חושבים, ומביעים ביקורת בעניינים שאין להם שום הבנה - כלפי אחרים, העולם סובל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
השטויות של ב.שמואל מגוחכות
  ההיסטוריה צוחקת   19/03/21 19:34
ב. שמואל - "הקומוניסטים הקימו את המדינה" ??? את החלטת להיות טיםש, זו זכותך. את המדינה הקים עם ישראל במלחמה שהתרחשה בשנת 1948 בה נהרגו 6000 איש מתוכם 1000 חברי התנועה הקיבוצית. תוך כדי המלחמה להקמת המדינה הועלו לארץ כמיליון עולים חדשים. ואין דוגמא בהיסטוריה שאוכלוסייה של כששמאות אלף איש קולטת כמיליון אנשים תוך כדי מלחמה עם חמש מדינות שצבאותיהם פלשו לארץ שמניחה את היסודות לקיומה.
כתוב תגובה ל- ההיסטוריה צוחקת
אתה חייב להיות סיקריקי
  עצה למגיב ב.שמואל   20/03/21 15:58
אתה "הפטריוט" ב. שמואל, כל מי שלא מסכים עם דעותיך "הפטריוטיות" יש לנהוג כחפיו על פי הסעיף שמצאת ולהמשיך גם באותה הזדמנות את הדרך "המפוארת" של הסיקיריקים - להרוג ! להרוג !! ולהרוג !!! את כל מי שלא מסכים איתך, כי הרי הוא "בוגד".
כתוב תגובה ל- עצה למגיב ב.שמואל
7
מאחל לך, איתן, יום נחמד
  נבון.   18/03/21 11:22
כתוב תגובה ל- נבון.
8
חירטוט במסווה פרשנות מקראית
  מגיב ותיק   18/03/21 12:42
ליצנות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
חשכה מקלידה את תגובת מגיב ותיק
  החשכה מקלידה   19/03/21 19:21
החשיכה מקלידה באהבה רבה לאפלה ולקדרות את תגובותיו החשוכות של מגיב ותיק.
כתוב תגובה ל- החשכה מקלידה
9
כרגיל דברי הבל ורעות רוח של
  פלא יועץ   19/03/21 16:35
אדם בעל רוח נכאה ונפש רדודה.אתייחס הפעם רק לאמירה אחת המראה על הפער העצום בין ״המורה לתנ״ך הנאור והדגול״ לבין יהדות אמיתית.ביהדות לא קיים כלל המושג -״מליקה״ אלא שחיטה כשרה בלבד.אך הקומוניסט הקשיש מהערב רב,שכפי הנראה מלק בנערותו ראשי תרנגולות ויונים במיטב המסורת הקומוניסטית ״הנאורה״,אפילו לא שם לב לפרט ״השולי״ הלזה.צא ולמד לפני שאתה מתבזה לעין כל בגודל איוולתך כי רבה.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
פלא יועץ לא קרא את פרשת השבוע
  אני פלא יועץ   20/03/21 05:47
אני פלא יועץ שלא קראתי בפרשת השבוע את פרק א' בפסוק ט"ו את המילה מלק- "וּמָלַק אֶת רֹאשׁוֹ...". פלא יועץ כותב בנחרצות שהמילה מלק לא כתובה וזוהמצאה בדיונית של איתן. פשוט פלא יועץ החליט להבליט את בורותו ולקבוע נחרצות שהמילה הזו אינה כתובה .
כתוב תגובה ל- אני פלא יועץ
הפלא שפסח על פר' א', פס' 15
  זה אני פלא יועץ   20/03/21 06:01
אני פלא יועץ בתור בור ועם הארץ מגיב, כשלמעשה לא קראתי את פרשת השבוע, הפועל "מָלַק" מופיע בפרשת השבוע שלנו, אבל אני מגיב ותיק בשפ פלא יועץ קובע בנחרצות שהפועל הזה אינו מופיע. גם אם הפועל הזה מופיע כפעולה כשרה, המגיב לא קרא אפילו דיון אחד בספרות שאלות ותשובות, שענקי רוח ביהדות מתלבטים בשימוש הצורם של הפועל הזה.
כתוב תגובה ל- זה אני פלא יועץ
טמבליקו דל מונדו.היכן ראית
  פלא יועץ   21/03/21 16:44
ברוב איוולתך כי רבה,שאמרתי שהפועל לא מופיע בפרשה? משום שהוא מופיע היה חשוב להסביר כי אכן הכוונה היא לשחיטה כשרה בלבד.חדל לעוף על עצמך ברוב עליצות.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
"ביהדות אין מושג מליקה".
  פלא יועץ קובע:   20/03/21 15:28
כשפלא יועץ קובע שביהדות אין מושג "מליקה" הוא ישרוף - אפילו שהיום שבת - את ספר ויקרא פרק א', כי שם הוא נתקל במילה מליקה . ואולי הוא יכריז על מי שכתב את פסוק ט"ו כגונב תרנגולות מהלולים יחד עם מגיב בשם פלא יועץ, שמלק את ראשי התרנגולים שגנב.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ קובע:
שטיא! אפילו את פירוש רש״י
  פלא יועץ   21/03/21 16:38
בהקשר למילה ״מלק״ לא קראת,שלא לדבר אודות ההיבט הקבלי לגבי המושג הנ״ל.חדל להתנפח ולקרקר כתרנגול הודו המובל לשחיטה.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
10
זה אני פלא חסר עצה המולק
  זה אני פלא יועץ   20/03/21 06:10
אני פלא שאין בו עצה העללתי על איתן, שגנב תרנגולות מהלולים ומלק אותן. זה אני הפלא חסר עצה, שקיבלתי היתר מספר" ויקרא" כבר מהפרשה הראשונה בספר. מפרק א' פסוק ט"ו למלוק ראשי תרנגולות, שאני פלא חסר עצה סחבתי מהלולים והזיתי את דמם על צלחת המזבח שלי ואכלתי את הבשר על הדם.
כתוב תגובה ל- זה אני פלא יועץ
לא נעלב שהטיפש פלא יועץ לא קרא
  ספר ויקרא פרק א'   20/03/21 10:47
פרק א' פסוק ט"ו בספר ויקרא לא נעלב, כשהמגיב פלא יועץ כתב שאין מילה כזו , אין מושג כזה כמו "מלק" ביהדות. לפלא יועץ שמורה הזכות להישאר טיפש ולהבליט את טיפשותו ובורותו.
כתוב תגובה ל- ספר ויקרא פרק א'
הבורות מעריצה את פלא יועץ
  הבורות   20/03/21 10:53
הבורות מעריצה את פלא יועץ, שהחליט שהמילה מלק לא קיימת ביהדות , אלא רק אצל גונבי תרנגולות. פלא יועץ החליט שספר ויקרא פרק א' פסוק 15 נכתב על ידי גונב תרנגולות, כי מוזכרת של המילה מלק.
כתוב תגובה ל- הבורות
איזו עליבות שמאלנית מבחילה.
  פלא יועץ   21/03/21 17:18
כרגיל לוקחים מילה של אמת,ומייצרים מסביבה צלם של שקר ועבודה זרה.אמרתי כי האיש כפי הנראה מלק ראשי תרנגולות ויונים בנעוריו.איך הגיע הדמיון הקומוניסטי הלא מפואר לומר כי אמרתי שהוא ״גנב וסחב תרנגולות מן הלול״? אין גבול לערלות הלב הירודה והבזויה שלכם.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
11
שפיטת כתוב מאלפי שנים,אבסורד
  חזקי שנאן   20/03/21 19:56
בתקופה בה נמסר לראשונה הטקסט המקראי (התורה) פולחן המתת חי לקורבנות היה נוהג רחב ביותר ולא היה ניתן להסיר נוהג זה במחי יד. כל שינוי בחברה האנושית הוא תהליך ממושך וכדי שרעיון יהיה בר קבלה צריך לרתום את הרעיון אל התהליך. לכן ביקורת ושיפוט של פולחן הקורבנות בבית המקדש ובזה המופיע בטקסט המקראי מתוך התובנות וההתבוננות על חיים כפי שמופיעים בחברה המערבית היום הוא מוזר בעיני ובלתי מתקבל על הדעת. הטקסט המקראי הוא שלנו כבר אלפי שנים, ובעיני מטרתו של הטקסט הוא להגיע אל האדם ולהביאו לתרבות דרך האלוהים. הטקסט מכוון לקיבוץ בני אדם שהם בני ישראל. לצורך השגת המטרה הטקסט פונה לבני ישראל בדרך הסיפורת ובדרך הציווי. בתוך דרך האלוהים לבני ישראל יש מרכיב ראשוני ובסיסי והוא האמונה ביוצר עולם יחיד שאין פשר למהותו מחד ושלילת האלילות באופן מוחלט מאידך. הנטייה לאלילות נוהגת מאז ומעולם (גם היום וגם בחברה הישראלית ואפילו הקרוייה דתית) ויש בה פולחנים רבים והכתוב של זמן מסירה התורה,המיר נוהג אלילי (המתת קורבן חי) וצרפו לצורך הזמן אל ההליכה לדרך האלוהים. כבר בתקופת הרמב"ם כמו היום אין יותר הידרשות לפולחן הקורבנות כמו שאין הידרשות ל"העיר הנידחת" ו"בן סורר ומורה". המכינים עצמם לפולחן המתת החי (קורבנות) והמבקרים היום כתוב מלפני אלפי שנים מגחכים את עצמם
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
12
איתן,מאחלת לך שבוע טוב ובריאות
  איתן, שבוע טוב.   21/03/21 11:45
איתן, אני מאחלת לך שבוע טוב , חודש טוב ובריאות טובה.
כתוב תגובה ל- איתן, שבוע טוב.
13
איתן,מאחלת לך שבוע טוב ובריאות
  איתן, שבוע טוב.   21/03/21 11:45
איתן, אני מאחלת לך שבוע טוב , חודש טוב ובריאות טובה.
כתוב תגובה ל- איתן, שבוע טוב.
14
חג שמח
  יוספה   21/03/21 15:41
כתוב תגובה ל- יוספה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il