s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפלשתינים הצעירים: קורבן של מנהיגים
מאת: רבקה שפק-ליסק  |  08/12/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
התקדמות קטנה, אך מורגשת.
  מאו צה טונגה הבת   8/12/21 11:41
אבא שלי סיפר לי על החכם שאמר: "אפילו מסע בן אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן”. נזכרתי בזה כאשר קראתי במאמר הזה: " ואז תמך שמעון פרס בהקמת התנחלות" - הנכון הוא שפרס לא "תמך בהקמת התנחלויות", אלא יה מהאבות המייסדים של מפעל אדיר של ישובי פשע, רשע וגזל מעבר לקו הירוק וזה שרתם לכך את ממשלת ישראל ומשאביה הכלכליים, אבל זו הפעם הראשונה ששפק ליסק מזכירה את מפא"י ופשעיה ולא מאשימה רק את הפלסטינים ואת הליכוד. נקווה שיהיה לזה המשך ונזכה פעם לראות מאמר של הכותבת בו היא מודה, שהציונות לא חיפשה מעולם שום דבר אחר מלבד להשתלט על פלסטין, לגרש ממנה כמה שיותר ערבים, ולהשאיר את אלו שלו יגורשו חסרי מעמד וחסרי זכויות תחת שליטתה המלאה של ישראל.
כתוב תגובה ל- מאו צה טונגה הבת
העובדות המפריכות את תפישתך
  רבקה שפק ליסק   8/12/21 13:50
אתייחס לסייפא של התגובה:הציונות היא התנועה הלאומית של עם שגורש מארצו ע"י האימפריאליזם האשורי, הבבלי והרומי. הציונות לא תכננה לגרש איש. המנהיגות הערבית סירבה לקבל את היהודים השבים לארצם בטענה- חסרת הבסיס מבחינת העובדות ההיסטוריות- שהארץ שייכת לערבים. עובדות: מעולם לא הייתה בארץ מדינה ערביתאו מוסלמית. היו כאן כובשים ערבים, צלבנים, ממלוכים ועות'מאנים. ב- 1516, כאשר העות'מאנים כבשו את הארץ היו פה רק 80,000 מוסלמים. ב- 1914 היו כאן 525,000 מוסלמים ש-50% מהם הגיעו בין שלהי המאה ה- 19 ל- 1914. בתקופת המנדט הבריטי גדלה האוכלוסייה המוסלמית ל- 1,200,000 ב- 1947 וכ- 300,000 מהם היו מהגרי עבודה מארצות ערב והאיסלאם. ההגירה הערבית- מוסלמית בין שלהי המאה ה- 19 ל- 1947 הייתה בשל אפשרויות התעסוקה שיצרו בעלי הון יהודיים ועולים, ארגונים נוצריים, התנועה הציונית וממשלת המנדט.בקיצור, הטיעון שזו הייתה ארץ ערבית או מוסלמית הוא חסר בסיס. למרות כל זה אני בעד פיתרון של 2 מדינות לאום כי אי אפשר לגרש את המהגרים וצאצאיהם.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
המסתירות אמת פשוטה.
  אשד של מילים,   8/12/21 14:59
לא במקרה את חוזרת שוב ושוב על הביטוי "אין פרטנר", אלדד יניב הודה מס' פעמים, שאת הספין השקרי הזה הוא הגה לאחר קמפ דייויד לבקשת אהוד ברק, לצרכי תעמולה. הנכון הוא, שאכן אין פרטנר. ישראל לא פרטנר לשלום צודק, המבטיח את זכויות שני העמים, ואף פעם לא היתה. סיפור 2 המדינות הוא עוד שקר עלוב. הכוונה היא למדינה שהיא אפילו פחות מבנטוסטאן.
כתוב תגובה ל- אשד של מילים,
ראייה הוגנת לשני הצדדים.
  רבקה שפק ליסק   8/12/21 17:06
במקום להגיב בצורה מסודרת על דברי את מוציאה מילה פה ומשפט שם. כך לא כותבים ביקורת.ומעל לכל- מדוע את מסתירה את זהותך בשעה שזהותי מופיעה ברבים. זה לא הוגן כלל. הערה- אינני שייכת לימין ואני בעד 2 מדינות. אבל, אני מסוגלת לבקר את 2 הצדדים בעוד שאת מסוגלת לבקר רק צד אחד. מדוע אינך מתייחסת לעובדות ההיסטוריות על תאריך בואם של הערבים והמוסלמים לארץ...???
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
מחירות מלאה לשני העמים?
  מה יותר הוגן,   8/12/21 18:59
שתי המדינות זה שקר. מבן גוריון ועד בנט, מזנדברג ועד בן גביר, אף אחד לא מציע לפלסטינים הסדר שמאפשר להם לחיות חיים של עצמאות וחירות.
כתוב תגובה ל- מה יותר הוגן,
את לא מנתחת נכון את המצב
  רבקה שפק ליסק   8/12/21 21:41
שוב, אינך מזדהה. שוב, יש לך ראייה לא נכונה של המציאות. אירופה וארה"ב תומכות במדינה פלסטינית. לו אבו מאזן היה מגלה גמישות ורצון להתפשר הייתה לכם מדינה כאשר מפלגת העבודה הייתה בשלטון. הבעיה שלכם- אתם תמיד מתיישרים לפי הכי קיצוניים. אבו מאזן אולי מפחד להתפשר כי ירצחו אותו כמו שרצחו את סאדאת. אם הפלסטינים יגלו גמישות ולא ילכו על "הכל או כלום" יש לזה סיכוי. בערך 50% מהישראלים תומכים בפתרון של 2 מדינות. אני רק שואלת את עצמי אם את תהיי מוכנה לחיות במדינה פלסטינית כשאת רואה מה קורה בעזה בשלטון החמאס ובגדה בשלטון הפתח. למרות החסרונות ישראל היא המקום הטוב ביותר לערבים לעומת שאר מדינות ערב. זה נכון בייחוד לגבי נשים.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
שינוי מיקוד -הצעה
  יאיר4   12/12/21 19:11
את מתרכזת בהבאת עובדות אודות כמויות של מהגרים. מומלץ להעביר את הניתוח שלך לשאלה, האם המהגרים הערביים לא"י המערבית שמעולם לא היו "עם" ( ראה עם סורי, עם ירדני, עם לבנוני) מסוגלים היו ומסוגלים יהיו "להגיע להסכם". לא בכדי, הדיון מול המהגרים היהודים מועבר על ידי חלק ממנהיגי המהגרים הערביים שמעולם לא היו עם, למימד הדתי. ראה רק מהיום את נאום המופתי של אל אקצה שהובא בערוץ 13 ןממצאי תיק הלימודים של הרוצחת בת ה 14 משייח ג'ראח. האמונה התמימה שלך המשותפת גם לחותמי אוסלו, שניתן להגיע להסכם עם קבוצה לא קוהרנטית זו של ערבים- דורש עיון. אסאד הבין זאת ופעל בהתאם. כיוון שאיננו יכולים לפעול כמוהו, לא נותר לנו אלא להרוויח זמן ולחתום הסכמים עם מדינות ערביות נוספות. בשום פנים ואופן עם העם המדומה היושב פה.
כתוב תגובה ל- יאיר4
יזבקל'ה, מקומך לא בארץ ישראל
  מגיב ותיק   9/12/21 16:01
אלא בירדן שהיא הפלשתין האמיתית.

ארץ ישראל-לעם ישראל

אנא העבירי פרטים ואסדר לך ולעודאך דרכון חד כיווני.

לא, אני לא מהמגמגמים, המחרטטים והמתנצלים מסוגה של השפקית.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
יהירות מבחילה של מגיב ותיק
  למתנשא מגיב ותיק   17/12/21 23:44
למגיב היהיר בשם מגיב ותיק , היהירות שלך מבחילה.
כתוב תגובה ל- למתנשא מגיב ותיק
התעלמות מההיסטוריה
  יאיר4   9/12/21 17:48
הרעיון שא"י תחזור לידי היהודים נולד בעיקר ע"י האנגלים בדרכם להשתלטות על נכסי העותומנים. גם בהסכם פייסל וייצמן ב 1919 נאמר "קריאה לעודד הגירה יהודית לפלשתינה במהירות ובהיקף נרחב וליצור התיישבות צפופה, תוך שמירת מעמדם של החקלאים והאריסים הערבים" . שום מלה על עם פלסטיני. הטירוף הליברלי שיש פה "עם" שנושל מאדמתו- נובע מבורות ועוד.
כתוב תגובה ל- יאיר4
2
פרס סייע לגוש אמונים עובדות
  קורא   8/12/21 13:55
פרס היה אז שר הביטחון בממשלתו של יצחק רבין. גוש אמונים היתה באותם ימים תנועת מחאה המונית שניסתה להבקיע את התנגדות ממשלות העבודה לחידוש ההתיישבות היהודית בשומרון. במשך שמונה ימים שהו אלפים מפעילי התנועה ואוהדיה בתחנת הרכבת הישנה של סבסטיה, ואז, רגע לפני הפינוי והעימות הגדול, הביע פרס נכונות לאמץ את הצעת הפשרה שבישלו יחדיו חנן פורת והמשורר חיים גורי.
כתוב תגובה ל- קורא
פרס הוא אבי ההתנחלויות.
  הרבה יותר מזה   8/12/21 18:19
האיש הזה, שכל חייו דיבר שלום אבל עשה אך ורק מלחמה, הוא הפנים המכוערות של מפא"י, לנגזרותיה, שמזה כמעט מאה שנה עסוקה בדיכוי הפלסטינים ושלילת חירויותיהם וזכויותיהם.
כתוב תגובה ל- הרבה יותר מזה
גוש אמונים אבי ההתנחלויות
  רבקה שפק ליסק   8/12/21 21:52
אינני אוהבת את פרס. הוא גרם לא מעט נזק כשתמך בגוש אמונים אבל הוא לא אבי ההתנחלויות. הוא רק תומך נלהב זמנית עד שהתפכח. את לא מכירה את החברה היהודית את לא בקיאה ביחסים בינלאומיים את סגורה בבועה שלך ומטפחת רק שנאה. חבל.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
רק ראיה מפוקחת של המציאות.
  שום שנאה   9/12/21 09:47
את מספרת לעצמך בובע מעיסס. מהנכבה, ועד היום, הכל מפא"י. הליכוד הוא טרמפיסט על פשעי מפא"י.
כתוב תגובה ל- שום שנאה
למגיב המדבר על שנאה
  תגובה..   9/12/21 16:18
יש לי ביקורת רבה על מפא"י , אך מפא"י אינה אשמה בהחלטה של צבאות ערב לתקוף את ישראל. מפא"י אינה אשמה שחברי יד-מרדכי ונגבה עצרו את הצבא המצרי וחברי דגניה עצרו את הצבא הסורי. גם אם יש לי ביקורת על מבצעים כמו מבצע "דני" , בו גורשו ערבים מלוד ומרמלה, יש לי ביקורת רבה על ההחלטה הנחושה של מנהיגי ארצות ערב לשלוח צבאות לכבוש את ישראל.
כתוב תגובה ל- תגובה..
דבריך הם האמת ההיסטורית
  רבקה שפק ליסק   10/12/21 08:57
אני ילידת תקופת המנדט כאשר הערבים הרגישו עליונות עלינו. אני ישנתי, כילדה על מזרון מתחת לחלון כי השכנים מהכפר הערבי שהיו על גבעה וחלשו על היישוב ירו לנו לחלונות הבתים בלילות ובימים שלחו את נשותיהם עם עגלות למכור לנו ירקות ופירות. למרות זאת, אינני שונאת ערבים. אני חושבת ששנאה זה מדריך גרוע לפעולה. אני בעד 2 מדינות כי אני רוצה לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית. אני מחכה שהציבור הפלסטיני יתפכח ויבין שנועדנו לחיות אלה לצד אלה לטובת שני הצדדים.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
זה נראטיב ולא הסטוריה.
  מה שאת מתארת   12/12/21 13:03
גם סוס ורוכבו חיים "זה לצד זה", אלא שהחיים של האחד נתונים לשליטת השני. זה המודל היחיד שישראל הציע לפלסטינים, הם תמיד סרבו לכך, ובצדק, וכך יהיה גם בעתיד. שלום יהיה רק כאשר יהודים ופלסטינים יוכלו לחיות פה בחירות, כשווים.
כתוב תגובה ל- מה שאת מתארת
השנאה מעבירה אותך על דעתך
  רבקה שפק ליסק   13/12/21 21:50
יכותם לקבל מדינה 6 פעמים אבל אתם רוצים להכניס להסכם את "זכות השיבה" שזהו סוס טרויאני לחיסל הרוב היהודי ולחיסול מדינת היהודים. אתם ערמומים. קראתי כל מה שאמרו וכתבו נביל שעת וסאיב עריקאת אותי לא תרמי. הם אמרו שאין עם יהודי, שהיהדות היא דת ולדת לא מגיעה מדינה. עריקאת אמר שבכל מו"מ היהודים מוותרים עוד קצת ולא צריך למהר. הפעילות של אבו מאזן במוסדות האו"ם הן הוכחה שיש כאן הונאה, כשם שערפאת הונה באוסלו.מצד אחד אבו מאזן אומר שהוא בעד 2 מדינות אבל מצד שני הוא חותר לדה- לגיטימציה ודמוניזציה של ישראל כדי לחסלה. מספיק לשחק קורבן. הייתי גדלתי בתקופת המנדט כשהערבים הרגישו חזקים. אני כילדה ישנתי על מזרון מתחת לחלון כי הערבים ירו בלילה לתוך הבתים וביום שלחו את נשותיהם למכור ירקות ופירות. את לא יודעת מה היה כאן. אני יודעת. אני חשתי זאת על בשרי.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
קיבלתי כמעט כל מה שאני צריכה
  תודה רבה   14/12/21 12:24
כל מה שנשאר לי זה למצוא מפא"ניק הגון אחד שלא יתנשא עלי ויטיף לי מוסר. אני עדיין מחפשת.
כתוב תגובה ל- תודה רבה
סיסמאות ריקות מתוכן
  רבקה שפק ליסק   14/12/21 17:12
אינך מסוגלת לכתוב בצורה סבירה מה דעתך אלא רק לדבר בסיסמאות.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
הרבה פעמים.
  כתבתי מה דעתי.   15/12/21 11:08
את מבטלת אותה ומספרת לי מי אני, למה אני לי יודעת כלום ולא מבינה כלום ומה הדיעה "הנכונה" שצריכה להיות לי. זו דרך מאד פרודוקטיבית לנהל דיונים.
כתוב תגובה ל- כתבתי מה דעתי.
הרבה פעמים.
  כתבתי מה דעתי.   15/12/21 11:08
את מבטלת אותה ומספרת לי מי אני, למה אני לי יודעת כלום ולא מבינה כלום ומה הדיעה "הנכונה" שצריכה להיות לי. זו דרך מאד פרודוקטיבית לנהל דיונים.
כתוב תגובה ל- כתבתי מה דעתי.
מהודעה אחת שלך.
  דוגמא מקרית   15/12/21 12:45
"יש לך ראייה לא נכונה של המציאות. לו אבו מאזן היה מגלה גמישות ורצון להתפשר הייתה לכם מדינה הבעיה שלכם- אתם תמיד מתיישרים לפי הכי קיצוניים. אני רק שואלת את עצמי אם את תהיי מוכנה לחיות במדינה פלסטינית כשאת רואה מה קורה בעזה בשלטון החמאס ובגדה בשלטון הפתח. ישראל היא המקום הטוב ביותר לערבים לעומת שאר מדינות ערב. זה נכון בייחוד לגבי נשים" - כל זה בהודעה אחת שלך. למה אני צריכה להגיד את דעתי, אם היא כל כך מוטעית, ואת יודעת יותר טוב מה אני צריכה לחשוב ומה טוב לי?
כתוב תגובה ל- דוגמא מקרית
בורות מהדהדת
  מגיב ותיק   9/12/21 16:10
ואשרי העושים במלאכת יישוב הארץ ביהודים.

1. במוצאי אותה שבת, שלושה ימים אחרי תום הקרבות בירושלים ורק כמה שעות לאחר סיומם ברמת הגולן, הרסה ישראל את בתי הרובע המוגרבי שמול רחבת הכותל המערבי ופינתה את תושביהם הפלשתינאים. כך החלה קביעת העובדות בשטח שמעבר לקו הירוק, הבתים נהרסו בלי החלטת ממשלה, בלי נוהל מסודר, לא על פי חוק ובלי שיהיה אפשר לקבוע מי בדיוק קיבל את ההחלטה. כמו פעולות רבות שיבואו אחריה, הריסת הרובע המוגרבי נבעה מהנטייה הברורה של מנהיגי המדינה לקבוע עובדות שישפיעו על מצב הקבע שייווצר בשטח`.

2. בהמשך על פי קווי פעולה כאלה, גם ההתנחלויות הראשונות ברמת הגולן (ביולי 1967), בגוש עציון (בספטמבר 67`), בבקעת הירדן (בסוף 67`) ובחברון (באפריל 68`).

3. לתפיסה הזו של ההתנחלות (ואשריהם שכך) היו שותפים אשכול, אלון, ישראל גלילי, גולדה מאיר, משה דיין, שמעון פרס ואחרים, אפילו פנחס ספיר, שהיה בעל עמדות יוניות ביותר, נאלץ להודיע שהוא תומך בהתיישבות ברמת הגולן`.

4. לכל התהליכים הללו היו שורשים פוליטיים. והיו מרכיב מרכזי בתנועת העבודה השלטת - אחדות העבודה והקיבוץ המאוחד, שגלילי ואלון היו מנהיגיהם - המשיך להאמין, ב-1967 כמו ערב הקמת המדינה, ברעיון ארץ ישראל השלמה (ואשריהם שכך היה). מרכיב מרכזי אחר שלה - רפ`י, בהנהגתם של דיין ופרס - דגל אף הוא בהמשך השליטה הישראלית בכל השטחים ואף איים, לפני ואחרי מלחמת יום הכיפורים, בפרישה ממפלגת העבודה, חבירה לליכוד והעלאתו של בגין לראשות הממשלה.

5. במאי 1977, כאשר הליכוד ניצח בבחירות ומנחם בגין היה לראש הממשלה, כבר היו בשטחים כשמונים התנחלויות ועוד אלפים רבים התגוררו בשכונות הירושלמיות שמעבר לקו הירוק.

6. השפקית יכולה להמשיך ולהתקשקש עם הפלשתינאית יזבקל'ה (שממנה היא מבקשת ברוב מצחיקותה השפקיסטית להזדהות) להתנצל ולנסות להסביר.



כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לרוב הוא מדבר שטויות,
  אוילוש זה אח וחבר   9/12/21 18:40
אבל הפעם הוא צודק. מפא"י היא שהגתה את הרשע והפשע ועד היום עושה אותו הכי טוב מכולם. הליכוד זה לא יותר מדיבורים. מז'בוטינסקי, בגין, דר' באדר ועוד, שהיו רהוטים ומשכילים, ועד ליורשיהם היום, הבורים והעלגים.
כתוב תגובה ל- אוילוש זה אח וחבר
העמדת דברים על דיוקם
  רבקה שפק ליסק   10/12/21 09:32
המגיב הותיק ה"בקיא בהיסטוריה" שכח משום מה את גוש אמונים. לזה קוראים היסטוריה סלקטיבית המונעת ע"י אינטרסים פוליטיים. פרס כדרכו משך את המפלגה לעניין ההתנחלויות. אבל, בהיעדר פרטנר, הוא הצליח למשוך את הממשלה לתמוך בגוש אמונים. סוף, סוף, המגיב מגיב עניינית. אבל, אינו מסוגל להיגמל מהתייחסות אישית לאדם שאיננו מכיר כלל. הערות על השפקית- תת- רמה וגועל נפש:"מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך","איזהו מכובד- המכבד את הזולת"
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
הויכוח האמיתי
  מנדוזה   10/12/21 11:58
הויכוח האמיתי צריך להתנהל בממלכת ירדן בין המכונים "פלשתינאים" לבין המכונים "ירדנים". המכונים "פלשתינאים" הינם רוב מכריע בממלכת ירדן, ולכן יש להם הזכות לראות בה את מולדתם. שלילת זכויותיהם כישות בעלת רוב דמוגראפי נוגדת את עקרון זכויות האדם על כל היבטיהם, ולכן זאת היא הבעיה העיקרית בארץ-ישראל ההיסטורית ולא המאבק בין הרוב היהודי למיעוט הערבי בארץ-ישראל המערבית. המכונים "פלשתינאים" זכאים לריבונות באותה כברת ארץ בה הם מהווים רוב דמוגראפי ברור, והכתובת שלהם צריכה להיות ארמון המלוכה ברבת-עמון. אנחנו, היהודים, חידשנו את עצמאותנו ההיסטורית במלחמות מגן אשר ניכפו עלינו על-ידיי הערבים שרצו להשמידנו. מדינתנו משתרעת על חלק קטן של המנדט הבריט, שעה שירדן משתרעת על רובו. ככל שהמכונים "פלשתינאים" יקדימו להבין שעתידם תלוי בהסדר עם בית המלוכה הירדני, כן ייטב להם.
כתוב תגובה ל- מנדוזה
מי שמדברת על היסטוריה סלקטיבית
  מגיב ותיק   12/12/21 13:21
המונעת ע"י אינטרסים פוליטיים...

אני לא "שכחתי" את גוש אמונים, את שכחת שגוש אמונים הוקם כחצי שנה לאחר מלחמת יום כיפור כאשר ברחבי ארץ ישראל כבר היו עשרות התנחלויות.

גב' שפק, בתגובתך וטענתך כי גוש אמונים הוא אבי ההתנחלויות הוכחת את בורותך ושיכתוב ההיסטוריה על ידך המוכוון אידיאולוגיה פוליטית.

תנסי להודות כי פישלת ותראי שזה לא כואב....

אגב, אני מודה שאיני תלמידה של חנה בבלי, אבל מישהו גדול עשרות מונים ממנה (שהיה מפקד חיל האוויר בשלב מסויים) היה נוהג להגיד שהנימוס אינו תחליף לאמת וכך גם נהג, ממנו למדתי.

רבקה, דברי אמת.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אין רשע ופשע מזה מאה שנה,
  אוילוש שוב צודק   13/12/21 11:54
שלא נולד, גדל, צמח והגיע לגבורות במפא"י.
כתוב תגובה ל- אוילוש שוב צודק
יזבקלה, גם את לא חפה מביקורת
  מגיב ותיק   15/12/21 12:02
את ומגזרך.

הנושא אינו מפלגת העבודה (אלו שהיו פעם השמאל הציוני האמיתי ושכחו את עיקרי הציונות (התיישבות, בטחון ועם יהודי (הרינו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית...)
כיום השמאל הזה (יורים ובוכים בצביעות) אינו כוס התה שלי.

אתם צריכים לעשות חשבון נפש על ההתנהלות המיליטנטיות והחתרנית שלכם.

זכויות אזרחיות למגזר -כן
אבל לא זכויות לאומיות.

אתם עושים הכל (אבל הכל) כדי שהעם היהודי האמיתי ינפנף אתכם מגבולות ארץ ישראל.

חבל שאת, עודאך, מנסורך ודומיהם אינכם מבינים את זה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
ואחים לא בוחרים, אלא חיים איתם
  אוילוש, אתה אח.   19/12/21 11:11
מעולם לא היה שום הבדל בין הסמול והימין הציוני. שנאתר, מבו גוריון ועד בן גביר, דיזלבע דרעק. המדינה "היהודית והדמוקרטית" שלכם זה קישקוש. דמוקרטית היא לא היתה אף פעם, ו"יהודית" לא היתה מביאה לפה ביודעין מאות אלפי גויים גמורים מברה"מ לשעבר. גם נכבה שניה היא חזיון תעתועים של כסילים מהקליבר ערוץ 20/14. הנכבה מעולם לא הסתיימה ומה שלא הצלחתם לעשות כבר לא תצליחו. אבל כמו שאמרתי, אתה אחת, ומשפחה לא בוחרים, אז אני צריכה לחיות איתך. שיהיה שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- אוילוש, אתה אח.
קל ללכלך - בזה אתה מומחה
  רבקה שפק ליסק   19/12/21 13:51
אתה אינך מבחין בין התוכנית להתיישבות של מפלגת העבודה לבין תוכנית ההתיישבות של גוש אמונים. מתוך מאמר של אריה אלדד, 17/9/2016 פרס, מאנשי רפ"י של בן-גוריון, התנגד לאלון וצידד בעמדת דיין. כשהיה שר ביטחון בממשלת רבין הראשונה, נתגלעו במהרה חילוקי דעות מרים בינו ובין רבין. וכאשר עלו מתנחלי "גוש אמונים" לתחנת הרכבת בסבסטיה והתמידו בניסיונותיהם להיאחז בלב השומרון, הורה רבין להורידם בכוח, אך פרס תמך בהם בממשלה, והוא שכפה על רבין את "פשרת קדום". לראשונה אושרה התיישבות יהודית בגב ההר. זכות ראשונים נדירה. פרס נטע עץ ראשון גם בעפרה שהוקמה אז, והיה חלק מוועדת השרים להתיישבות שאישרה את רכישת אדמות אריאל, וההתנחלות בה. איש לא יצליח לקחת ממנו את מניות הבכורה שלו במפעל ההתנחלויות. אפילו לא הוא עצמו.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
שפק ליסק מתחילה לראות את האור.
  אמרתי, וצדקתי   19/12/21 16:32
היא כבר מבינה, ש"פרס איש השלום", הוא האב המייסד של טומאת ההתנחלות, ואפשר להפסיק להאשים את הליכוד. יש שכר בעמלי. אוילוש, תכין את דף הביבליוגרפיה. בקרוב נתחיל בשיעורי הנכבה עד ששפק ליסק תבין, שהכל בעצם התחיל מבן גוריון.
כתוב תגובה ל- אמרתי, וצדקתי
לא צדקת כלל. לא הבנת את ההבדל
  רבקה שפק ליסק   19/12/21 16:53
היה הבדל בין תוכנית ההתיישבות של מפלגת העבודה לבין זאת של גוש אמונים. מפלגת העבודה לא הייתה בעד התיישבות בלב אוכלוסייה פלסטינית ופרס הוא זה שתמך בגוש אמונים ודחף את המפלגה לכיוון זה.. ולידיעתך- מעולם לא חיבבתי את שמעון פרס. העדפתי פי כמה את רבין על פניו. קרא בעיון לפני שאתה טופח לעצמך על החזה.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
שיש הבדל בין התנחלות
  את רומזת לזה,   19/12/21 17:31
ב"לב אוכלוסיה פלסטינית" לבין כזו שנמצאת "לידה". זה מייצג יפה את האופן שבו מפא"י מלבינה את פשעיה. מעבר לקו הירוק מתנהל משטר אפרטהייד, חוק צבאי לפלסטינים וחוק אזרחי ליהודים. כל ההתישבות שם נגועה בזה, והכל, כולל הכל, נולד במפא"י.
כתוב תגובה ל- את רומזת לזה,
אתה פשוט לא מבין את ההבדל
  רבקה שפק ליסק   19/12/21 19:45
צר לי, אבל אתה לא מבין שמדובר בשתי תפישות מדיניות שונות. מפלגת העבודה הייתה בעד 2 מדינות ולכן לא הייתה מעוניינת בהתיישבות בגדה בלב אוכלוסייה פלסטינית ורק רצתה להבטיח את הגבול המזרחי- בקעת הירדן והגולן. גוש אמונים דוגל במדינה אחת מהים לירדן ולכן היה מעוניין בהתיישבות בלב אוכלוסייה פלבטינית כדי למנוע פיתרון של 2 מדינות. פרס פעל בניגוד לתפיסה במפלגה וכפה את דעתו ע"י יצירת עובדות. כך הוא עשה גם עם אוסלו. הוא העמיג את רבין בפני עובדה. זהו שנעון פרס ולכן אינני מחבבת אותו.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
סעיף 6 בתגובתך מעיד על אלימותך
  למגיב הותיק   10/12/21 22:22
מגיב ותיק דאג להוכיח, שהוא ואלימות מילולית חד הם, לכן הוא החליט לסיים את מאמרו בסעיף 6. בסעיף 6 ביקש מגיב ותיק להציג את יכולתו באלימות מילולית. מצער, שמשאת נפשו של מגיב ותיק היא להפגין את יכולתו בשדה האלימות המילולית.
כתוב תגובה ל- למגיב הותיק
3
לצערי, אין לנו פרטנר
  לצערי, אין פרטנר   9/12/21 08:40
אני כמי שמבקר קשות את מדיניותה של ממשלת ישראל, הגעתי למסקניה שגם בצד השני אין פרטנר.
כתוב תגובה ל- לצערי, אין פרטנר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il