s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צה"ל אינו צבא מקצועי
מאת: אביתר בן-צדף  |  03/10/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הפקת לקחים ומהפכה במערכת הביטחון
  אורי מילשטיין   3/10/06 14:30
הפקת לקחים מקצועית בכל תחום וגם בתחום הצבאי מתחלקת לשני חלקים:
א. איתור ליקויים, ניתוחם ותיקון הגורמים שחוללו את הליקויים.
ב. הבנת השינויים בסביבה האסטרטגית כדי לתת מראש פתרונות לאתגרים עתידיים בשדה הקרב.

ברוב הצבאות בעולם לאורך כל ההיסטוריה לא הפיקו הצבאות לקחים מן המטעמים הבאים:

א. ראשי המדינות ומפקדי הצבאות העדיפו שלא לחשוף ליקויים.
ב. גם כשנחשפו ליקויים הנ"ל לא היו מסוגלים לנתחם ולכן לא היו מסוגלים לתקן את הגורמים שחולל אותם.
ג. גם כשהבינו חלק מן הגורמים שחוללו ליקויים, הנ"ל לא היו מסוגלים ליישמם.
ד. הצבאות הם ארגונים שמרניים, הם מקשים על ביצוע רפורמות פנימיות ואין הם ערים לרפורמות המתחוללות אצל האויב.

הניתוח הנ"ל מלמד שצבאות אינם מסוגלים לתקן את עצמם ולכן, כפי שגורסת האמרה העממית, הם לוחמים את מלחמות העבר. הפתרון הארגוני-מהפכני הוא להפריד בין האגף המבצעי של מערכת הביטחון שעליו מפקד רמטכ"ל לבין אגף פיתוח התורה, התכנון והחשיבה שיהיה מסונף למרכז ביטחון לאומי ובראשו יעמדו בעלי מקצוע שישלבו שליטה תיאורטית במקצוע הצבא וניסיון צבאי קודם. מרכז זה יכשיר לא רק את קציני הצבא אלא גם ממלאי תפקידים חיוניים בכל אגפי הממשל כדי שהללו יבינו את הוויית הצבא והמלחמה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
אביתר שכחת את שיטת הקידום בצה"ל
  עמו"ס=עיתוי מזל וסוס   3/10/06 14:42
שהורסת כל חלקה טובה...

בצה"ל אין עקרונות וכללים לגבי קידום מרמת מח"ט כולל ומעלה כמו כן יש ספרים בסיסים שכל קצין צריך לקרא להבין ולהפנים....

לפני מלחמת ששת הימים ביטאון מערכות היה בטאון לימוד לקציני צה"ל היום זה עוד עיתון שצריך לדחוס מאמרים ע"מ שיצא בטאון...

כמו כן בצה"ל אין שימור של זכרון אירגוני ביחידות ה(מיל.) שכן היום מי שמנהל את המערך הגדודי איזה קצינה צעירה שאתמול סיימה קורס קצנים ולפני שהיא מבינה את העבודה היא משתחררת...יוחזרו הנגדי קישור לפחות ברמת חט' שיהיה נגד אחד שידע מי נגד מי ...

להקים גוף אזרחי לחלוטין שישב במשרד מבקר המדינה
שתפקידו יהיה לבקר את צה"ל במערך ה(מיל.) קרי בבט"ש הדרכה וימ"חים!!! במידה ויתגלה ליקוי שיחידה לא כשירה למלחמה יעצרו יצאות כולל מרמת מפקד אוגדה ועד אחרון החיילים עד לתיקון הליקויים זאת לא קלישאה בזמן של פינקו מפקד אוגדה 440 ואוגדה 252 כך הוא נהג לסגור את היחידות עד לתיקון הליקויים!!!

להשתמע מוטי
כתוב תגובה ל- עמו"ס=עיתוי מזל וסוס
3
קצינים נוספים שבקרו קשה את צה"ל
  אורי מילשטיין   3/10/06 15:20
קצינים נוספים שבקרו את העדר מקצועיות בצה"ל, שאביתר בן צדף לא הזכיר הינם: סגן אלוף אריה טפר-עמית ז"ל, בכיר המפקדים בטקטיים בפלמ"ח שביקר את צה"ל באופן החריף ביותר כבר משנות החמישים וקדם לכל מי שבן צדף הזכיר, סגן אלוף שלמה באום ז"ל שהיה סגן מפקד יחידה 101, אלוף משנה דני וולף-רהב ז"ל שהיה מפקד סיירת שקד וחטיבת צנחנים במילואים אלוף (מיל.) דורון רובין שהיה ראש מחלקת ההדרכה במטכ"ל, ותת-אלוף (מיל.) אמציה חן (פאצי) שהיה מפקד סיירת שקד ומדריך ראשי במכללה לביטחון אומי.

אשר לאסא קדמוני - היו לי איתו שיחות רבות בישראל ובשבועיים שבילינו יחד בארצות הברית. כל מה שאמר רשום אצלי לרבות ביקורתו על צה"ל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
מ שלום הגליל
  ישראל ו   3/10/06 18:05
כן כתבה של מילים כדורבנות
נראה לי ששום לקח לא נילמד משום מלחמה ובמיוחד ממלחמת שלום הגליל
אני אחד מהמושאים משם במיקרה כל שהוא לא נחקרתי ולא נישאלתי לצורך תחקיר וחבל מאוד שכך הוא

והיכן הולכים הכספים שאנו האזרחים משלמים בדמים ובכספים איפה זה

אנחנו צבא חרטה ברטה
כתוב תגובה ל- ישראל ו
5
מלחמת חפירות חד-צדדית
  יואב נצר   3/10/06 18:11
1. זו היתה מלחמת חפירות חד-צדדית.
כיבוש שטח משמע תעלות קישור - ע"ע חי"ר מחופר.

לטילי הנ"ט שבידי האויב מסלול שטוח,
לכן אינם יעילים נגד חפירות
אבל מצויינים נגד הבניינים בהם התכנסו מספר פלוגות חי"ר.


2. בניגוד למפורט בכתבה:
* רק חלק קטן מאוד מטילי הנ"ט גרם לנזק.
** אין בעולם מערכת מבצעית אחת להגנה אקטיבית מטילי נ"ט
כמו שמנסים לפתח בארץ אך שבשטח צפוף לא תצלח מחמת מגבלות מכ"מ.
אבל כן יש תותחי נ"מ כמו וולקן שכבר ב1982 הפילו פצצות RPG במעופן.
זהו תותח אוטומטי (ירי רציף) וקל היורה גם בזויות הגבהה גדולות.
טנקי נ"מ כאלה הינם יעילים ביותר ביירוט רקטות קצרות טווח.

3. הציוד הנדרש:
1. צריחי וולקן על תובות טנקים.
2. מחפרים ופטישי אויר, גם רכובים וגם ידניים.
כתוב תגובה ל- יואב נצר
yoav ata tzodek aval efshar
  j.b   5/10/06 04:26
lehishtamesh betachmoshet kedey lehitchaper bemehirut also it's better to leave the volkan on it's platform and install th30 mm gatling (the one the a10 is using) on a tank frame. also why we dont use flame-throwers ,napalm,blu-82(aluminum slurry) moab(massive ordnance air blast bomb)gbu43/b 9-1/2 ton of h-6 explosive will change the battlefield for good, and these ordanace are cheape and eazy to manufacture.???
כתוב תגובה ל- j.b
6
בקר טוב אליהו...
  המתעורר   3/10/06 19:39
כתוב תגובה ל- המתעורר
7
מאמר מושקע
  איציק123   3/10/06 20:02
כל הכבוד על ההשקעה בכתבה, והביבליוגרפיה המפורטת, אני לא מתמצא בתחום אבל נהנתי לקרוא את המאמר, אבל במידה ואכן אתה צודק, השאלה איך פורטים את תיקון הליקויים לפעולות ישימות
כתוב תגובה ל- איציק123
צה"ל הדרדר לשלב שלא ניתן לתקנו אלא
  אורי מילשטיין   4/10/06 06:29
רק לבנותו מחדש!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא רק את הצבא יש הכרח לבנות מחדש
  חייל ותיק בדימוס   4/10/06 08:14
גם את כול מוסדות הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת, על כול שלוחותיהן וגרורותיהן.

הריקבון הרי פשה זה מכבר בכול האיברים של מוסדות המדינה, עד כדי כך שאפילו כריתת חלקים מהם לא תוכל לעצור את התפשטותו.

וצודקים אלה הטוענים שבנייה מחדש מן המסד ועד הטפחות, היא גם הפיתרון האולטימטיבי וגם היחיד.
כתוב תגובה ל- חייל ותיק בדימוס
8
גשר של זהב
  ג'   3/10/06 21:39
בניגוד למאמר הקודם - אני מסכים עם חלק גדול מהדברים במאמר הנוכחי.
באשר לגשר הגלילים: הגשר לא תוכנן להיגרר בשטחי הדיונות. זה היה גשר סער שאמור היה להיבנות בשטח המישורי ממזרח לתעלה, מחלקות גשר שהיו בשטח תחת הסוואה. הוא אמור היה לבוא לידי ביטוי בצליחת סער מתוכננת. כלומר כשצה"ל הוא התוקף והיוזם. בשל "הפדיחה ההפתעתית" נבנה הגשר באזור טסה, מחלקות גשר רזרביות שהיו בעורף ונגרר בדרך לא דרך, בדינות החוליות והגבוהות בלילה.בשל השיפועים והזוויות הלא מתוכננות נקרע הגשר. אגב היחידה שגררה אותו היתה יחידה שיועדה לכך ואף התאמנה לא פעם אחת בהשקתו למכשול מים. הגשר לכשעצמו היה רעיון אדיר ובטוחני שאם היה עומד למבחן כפי שתוכנן לעמוד בו היתה ההשקה מתבצעת היטב.
כתוב תגובה ל- ג'
ללמוד גישור מהאירופאים
  אביתר בן-צדף   4/10/06 07:13
כיוון שבארצנו יש נהרות כבירים, עלינו ללמוד גישור-סער מצבאות אירופאיים, שעוסקים בנושא מאז ומתמיד.

כפי שהיה ידוע לצה"ל מתערוכות נשק, מציוד שלל ומספרות מקצועית, בשום צבא בעולם לא חשבו לצלוח נהר, שרוחבו כמאתיים מטר (דבר די מקובל באירופה) על גשר, המורכב מיחידה אחת. הפתרונות - המערביים והסובייטיים - הן חלקות עצמאיות, שיכולות להתחבר לבסוף לגשר.

כדי להוכיח, שגשר הגלילים יכול לפעול (ולכן, ראוי להעניק פרס ביטחון ישראל למתכנניו), הם זייפו בניסויים, וההדגמה נעשתה באגם (שנוצר ליד סכר רואיפה) ולא על דבר שדימה את התעלה, אחר שנעשתה במקום, בהוצאות אדירות, עבודת הכשרה, שיישרה את הדרך, ומנעה כל אפשרות שהגשר (שהוקטן לצורך הניסוי וההדגמה) יזדעזע.

בפועל - מעבר לעובדה, ששתי הפלוגות היחידות, שהתאמנו בגרירת הגשר, היו בפרוץ המלחמה ברמת הגולן - הגשר נשבר עם תחילת גרירתו בציר, שנפרץ במיוחד לפני המלחמה לצורך השקת הגשר.

כשהוטל הגשר לבסוף למי התעלה - אחרי שכבר הושקו גשרים אחרים, שעליהם התבצע מעבר צה"ל ל"אפריקה" - התברר, שהזרימה בתעלת סואץ חזקה, ולא נלקחה בחשבון. הזרימה הסיטה אותו, ומנעה את הגעתו לגדה השנייה. רק אחרי שנמצא פתרון לסחיפת הגשר, הוא הצליח להגיע לגדה המערבית של התעלה.

עם ישראל צריך להודות לכמה קצינים במערך הגישור ולכמה מהנדסים, שלא השתכנעו מקסמי גשר הגלילים, או מאלימות מפתחיו. למרות הפקודה, הם לא זנחו פתרנות חלופיים לגשר הגלילים. כך, לא השמידו את ה'תמסחים', שהופעלו לבסוף בצליחה (לאחר שהוצאו ממקום מחבואם), וכמותם גם הצליחו גשרים אחרים במה שגשר הגלילים לא הצליח: לתת פתרוטן מבצעי ישים בזמן.

בצליחה בזמן מבצע "אבירי-לב", גשר הגלילים לא לקח חלק - למרות שכביכול הכל נבנה עליו. אדרבא, הוא היה טורח מערכתי, שהסב רק אבדות, נזקים וטרדות - כצפוי.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
ובכ"ז - גשר מזהב.
  ג'   4/10/06 14:34
גם אם תראה טוב מול עיניך תגיד שזה רע. עד כדי כך...
למרות מה שכתבת: הגשר לא נגרר על שום ציר שהוכשר לפני המלחמה. אין לך מושג על מה אתה מדבר. אני יכול להראות לך תמונות - היכן הוא מורכב והיכן הוא נגרר.
כל החכמה בגשר - שאין צורך להרכיב אותו בחלקות בתוך המים תחת הפגזות ואש בכינון ישיר מהגדה הנגדית.הגשר מושק לגדה הנגדית ומיד עוברים עליו הרק"ם. ראית כמה דוברות נפגעו מאש ארטילריה בזמן הצליחה? התמסחים עברו בזמן שבו לא היתה אש ארטילרית או אש אחרת באזור הצליחה. שאם לא כן לא היתה צליחה. הכלי רגיש ביותר לכל סוג של אש. גם נושא הזרימה בתעלה היה ידוע ונלקח בחשבון.
השתתפתי באופן אישי בתרגיל "עוז" בסיני והגשר היה אז כמעט אחד לאחד. מאז התרגיל השתתפנו בעוד כמה אימונים יעודיים. במאי 1973, בימי הכוננות אסף אותנו חיים ארז המח"ט הדגול בבית השריון ביד אליהו ושרטט את סצנריו הצליחה ע"פ צה"ל. כמובן לא כפי שהתגלגלו העניינים כמה חודשים מאוחר יותר. הגשר לא אשם. הוא היה פרויקט ששוה פרס יראל. אגב לסקוב קיבל פרס ביטחון ישראל לא רק על הגשר אלא על מכלול תרומתו לצבא.
כתוב תגובה ל- ג'
9
you are wrong
  Malkishua   3/10/06 21:40
The writer has no miltary background to judge what happned
כתוב תגובה ל- Malkishua
10
קצין חינוך ראשי אינו"ממסד בולשביקי"
  יהודה דרורי   3/10/06 22:55
הכרתי הייטב את מערכות קצין חינוך ראשי (וכמה ממפקדיו) ואני שולל לחלוטין את עמדתו של אבייתר בנושא זה. אין זה משנה כלל מה עושים בצבאות אחרים, צה"ל שהיה (והינו) מורכב מפסיפס אנושי רחב צריך שיהיה בו יד מכוונת ע"מ ללכד את החיילים תחת "דגל לאומי" אחד..אבייתר יודע שיש ערך עצום למורל החיילים ולמרות שקציני החינוך בצה"ל אף פעם לא שימשו כ"פוליטרוקים בולשביקים" (לא דרשו מהם למות למען המנהיג, המפלגה או המולדת..),היה לפועלם ערך רב בסיוע לחיילים בצורות שונות של פעילויות מהבאת מרצים להשכלה כללית וצבאית ועד הפקות מופעים עבור חיילים וסיוע סיעודי שונה.
אביתר,כאשר אתה מונה פגמים, אל תנסה להרוס הכל כי זה פוגע באמינותו של כל המאמר (אשר יש בו הרבה דברים קשים ונכונים.)
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
בולשוויזם בחיל החינוך, שחובה לסוגרו
  אביתר בן-צדף   4/10/06 06:52
כידוע, רק בצה"ל יש פסיפס אנושי מורכב. בשאר הצבאות אין.
בשום צבא של מדינה דמוקרטית אין מערכת, המתעסקת בתעמולה ובהסתה פוליטית. זונסזות כיוון שהחייל (ובעיקר, הצוער) אינו יכול לסרב לשמוע את שטויות הקומיסארים, שאין להם כל קשר לצבא, וכל תפקידם לשטוף את המוח לחיילים.
המסוכנת ביותר היא מעורבות הקומיסארים בהכשרת הקצין. זו עוד דרך להסביר לצוער, כי עליו להיות צייתן, לקבל את האמיתות המקובלות, לקשקש ססמאות חסרות כל פשר, לא להיות ביקורתי, לא לחשוב, ולא לבקר את מפקדיו - אם רצונו להתקדם בצבא.
מערכת החינוך הצבאית - ואני מכירה היטב - היא מערכת לפוליטיזציה של הצבא. היא עוסקת במעט דברים לגיטימיים (השכלת יסוד לחיילים), ואת זה צריך להעביר לאכ"א, ולסגור את הגוף הפרזיטי.
חיל החינוך משקיע מאמץ אדיר בסיפורים על מורשת קרב, שרובם לא מבוססים על תחקירים ועל לימוד היסטורי, אלא על בדותות של מפקדים (ראו סיפורי הכזב של איציק מרדכי על גבורתו ב"חווה הסינית". איציק מעולם לא היה בחווה הסינית. המצרים עצרו אותו ב"טרטור" 42 - הרבה לפני החווה, שכבר נכבשה על-ידי חטיבה 14 של אמנון רשף לילה קודם לכן), וזו אינה הדוגמה היחידה למפגעי "מורשת הקרב".
שתי סיבות להמשך קיומו של חיל החינוך: (א) באמצעותו ניתן לשטוף את המוח לחיילים, המחויבים בפקודה להקשיב לתעמולה (ב) שם יכולים בני העלית ובנותיה לעשות שירות לא-מועיל אך נוח קל"ב.

לפרק את חיל החינוך מיד!
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
wrong again
  Malkishua   4/10/06 14:03
To say that Itzik Mordechay was not in the FARM is not ture, I fought there he was a true hero. I suggest you stop your crusade against anything the IDF is doing
כתוב תגובה ל- Malkishua
מה אתה יודע?
  בן מלך   4/10/06 18:42
מלכישוע, אם באמת היית שם - אתה יודע. ואולי לא היית שם וידיעותיך וגבורתך כשל איציק מרדכי?????
כתוב תגובה ל- בן מלך
11
היום הראשון בשל"ג בבופור.
  זיו תמיר   4/10/06 09:51
למעשה כבר ביום הקרב הראשון במבצע של"ג באזור הבופור, התגלו כשלים ובעיות, שחייבו הפקת לקחים יסודית.
הכוחות נעו בנגמשים עשויים מאלומיניום, שזכו בהמשך המלחמה לכינוי "קבר אחים" בשל המיגון העלוב שהעניקו לצוות.
הכוח שלי נע בנגמשים אלה לכיוון תיבנית באור יום מלא.
היינו ממש כמו ברווזים במטווח של טילי נ"ט, שלמזלנו החטיאו. אילו הכוח שהגן אז על הכפר היה מצוייד ומאומן כמו חיזבאללה, זה היה מסתיים באסון.
בהמשך, כאשר ירדו בכוחות לקרב הרגלי, נפגעו כמעט כל מפקדי היחידות הלוחמות.
מגד 51 ושלושת מפקדי הפלוגות נפצעו ונזקקו לפינוי, מפקד סיירת גולני בקרב, קפלינסקי, נפצע וגוני הרניק, שהחליפו נהרג.
לגדוד 51 היו פצועים רבים, חלקם שכב פצוע בשדה מוקשים צפוף.
גם הפינוי המוסק היה בעייתי,המחבלים נתנו למסוקים להתקרב לתאג"ד ופתחו עליהם באש תופת.
טייסי המסוקים, ומספר קצינים ולוחמים, שהפגינו גבורה עילאית, זכו לעיטורים.
אבל, היו מי ששילמו מחיר מחריד-אביו של אחד הלוחמים ההרוגים, שפיניתי, התאבד על קברו של בנו.
אחת הסיבות, שהקרב הסתיים בניצחון צהלי, הייתה שאנשי אש"ף, לא היו מאומנים ומצויידים כראוי והייתה להם נטייה לנטוש את שדה הקרב, מול כוח שנראה עדיף.
לאחר שהשתחררתי משרותי הצבאי, פניתי ללימודים אקדמיים בנושאי מדיניות, אסטרטגיה וביטחון.
במהלך לימודי נתקלתי באנשי צבא, שלמדו איתי והתרשמתי, שאין מדובר בלימוד מעמיק, אלא, במירוץ של שנתיים לצבירת תואר, לצורכי עמידה בתנאי קידום.
לימים, שיתפתי פעולה בנושאי אסטרטגיה לאומית לטווח ארוך, עם מוטה גור ומרדכי נסיהו ז"ל.
זכינו לשיתוף פעולה מצד בכירים לשעבר בצבא, במערכת הביטחון, באקדמיה ובמינהל.
אבל, פוליטיקה קטנונית ורצח רבין, קטעו את עבודתנו.
ומידע רב ערך עליו עמלנו שנים, ירד לטמיון.
החברה הישראלית בכלל ומערכת הביטחון בפרט, נזקקות לשידוד מערכות.
יש תחומים, בהם נעשה מאמץ והאפילו הקדמנו את העולם.
כך היה בתחום אבטחת התחבורה האווירית.
נקווה, שבעקבות מחדלי המלחמה האחרונה והשפל אליו נקלעה החברה הישראלית, יתחילו תהליכי הפקת לקחים ובנייה.



כתוב תגובה ל- זיו תמיר
שוחד האקדמיה
  אורי מילשטיין   4/10/06 11:43
הסיכוי שיתחילו תהליכי הפקת לקחים ובנייה קלושים כי האקדמיה משת"פית של צה"ל בגלל שיקולים כלכליים. שוחד האקדמיה על-ידי מערכת הביטחון הוא אחד הגורמים העיקריים לחשיבה הביטחונית הלקויה במדינת ישראל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
lechima meal tealat kesher
  j.b   5/10/06 00:47
mi shenisa leshanot nohalim beemtza lechima nifga! erez gershten niftza bayad (haemet hi she tealat hakesher hyta tzara meod letnua) bekesher lemigun az nagmashim shel cha'n (im dofen kaful)savlu pachot pgiot(gam kol hatziyud nikshar mibachutz kach sheze natan od ktzat migun mi me mitaan halul.)hanagmashim shehitparku lechalutin hishtaychu legdud 601 vehem hatfu pgiot me hot.
כתוב תגובה ל- j.b
12
i agree,we need
  j.b   5/10/06 05:01
professionals,no more kurs ktzinim shel shisha chodashim we need chief warrant officers just like the marine -corpus and than go to officer schools to get commission. you know that you cannot expect good results from an army that SUPPOSE to function in reserve if the aim was to train the conscript for reserve duty and while on reserve they cannot practice because of budget cuts or HASHED YODEA MA. the german army of 1930's trained as many recruits as they could and sent them home because of the versay treaty agreement on troop numbers, however when the time came they built massive AND PROFESSIONAL army very quickly !!! we are at a crossroad of a cutting edge military thought, we need to be(no! should be)the leaders in this field.
כתוב תגובה ל- j.b
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il