|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוממות הדמוקרטיה בגרונם, האמנם?
מאת: איתן גנור   |  26/06/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתן גנור אתה ביריון .....
  דורון ט   26/06/07 10:27
ולא יעזרו לך כל ההתפתלויות ותעלולי המילים. כל המצעד הזה היתה בו אך ורק כוונה של התרסה והיזוי של ערכי הדת, ולא שום דבר נוסף. מדובר בכנופיית בירויונים שקיבלה אישור מבגץ לבזות ערכים יהודיים. המאמר הזה הוא שום כלום, הבל בלים, חוץ מתמיכה בביריונים פרובוקטורים. גם ההומואים שהיו שם רובם לא יודעים מה הם עשו שם. אתה תומך בביריונים ולכן גם אתה ביריון. לא מדובר היה במאבק על זכויות, ולכן שכרם של ההומואים יצא בהפסדם, דהיינו כל מה שהם השיגו עד היום יתחיל להלקח מהם, ואני החילוני בן גבעתיים, הראשון שיתמוך בכך.
כתוב תגובה ל- דורון ט
2
בביתו של איתן גנור אין מראה !
  קורא ותיק   26/06/07 10:28
מגוחך לקרוא את גנור המטיף בצביעות ומצטט":
"אני מתנגד לדעתך, אך אני אאבק עד המוות על זכותך לומר זאת"..., וחבל שכה מעט מפנימים מסר זה".
כאשר בפיסקה שלפני כן הוא כותב ביהירותו הידועה:
"ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח כ-"פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון", - אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת..."


כתוב תגובה ל- קורא ותיק
קראת ???
  איתן גנור   26/06/07 15:11
התנגדותי הייתה לניסוח, לא לתוכן.

שאבין, אתה מצדיק התבטאות כזו כנגד מתנגד בוויכוח: "פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון"???

כתוב תגובה ל- איתן גנור
3
אליה וקוץ בה
  א.ה.   26/06/07 11:33
תורת חופש הביטוי על פי גנור:

ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח....אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת.

ואיפה חופש הביטוי, ואפיה זכות השיוויון, האם איתן בעד סתימת פיות?

או שגם הדמוקרטיה של איתן היא עניין של גיאוגרפיה, דמוקטיה שסותמת את הפה של אהרון היא תקינה, בעוד שהדמוקרטיה הסותמת פיות אחרים אינה תקינה.

ואיך זה מסתדר עם: "אני מתנגד לדעתך, אך אני אאבק עד המוות על זכותך לומר זאת"?

מעבר לכל אלה, בואו נניח שקבוצת דתיים יבקשו להפגין ברחובות ירושלים למען שחיטה כשרה (מטרה מאד מאד חשובה עבור הציבור הדתי).

במהלך ההפגנה הם יבקשו לשחוט בעלי חיים כדת וכדין, לעיני הציבור הרחב, על פי כל כללי הדת וההגיינה, בפיקוח וטרינארי ולשימוש עצמי.

צער בעלי חיים יעתור (בצדק - לדעתי) ויבקש את מניעת ההפגנה.



מותר לשחוט בעלי חיים למטרות אוכל, מותר להפגין, אופן ההפגנה המוצע פוגע מאד ברגשות של חלק מהציבור, אז איזה אינטרס יגבר, איתן??

מה היה מחליט בג"צ במקרה כזה, לדעתך?



כתוב תגובה ל- א.ה.
למה אתה מוציא דברים מהקשרם?
  איתן גנור   26/06/07 14:41
כתבתי: "ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח כ-"פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון", אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת"

ובציטוט הורדת את החלק הבעייתי: "ולסיום אומר, כי מי שמתאר את מתנגדיו לוויכוח....אינו ראוי כלל לקבל מקום בתקשורת."

הבעתי דעה על צורת ההתנסחות, לא על התוכן.
כתבת: "ואיפה חופש הביטוי, ואפיה זכות השיוויון, האם איתן בעד סתימת פיות?"
חופש ביטוי אינו החופש לפגוע ולהעליב.

הבאת דוגמה/שאלה:
"מעבר לכל אלה, בואו נניח שקבוצת דתיים יבקשו להפגין ברחובות ירושלים למען שחיטה כשרה (מטרה מאד מאד חשובה עבור הציבור הדתי).
במהלך ההפגנה הם יבקשו לשחוט בעלי חיים כדת וכדין, לעיני הציבור הרחב, על פי כל כללי הדת וההגיינה, בפיקוח וטרינארי ולשימוש עצמי.
צער בעלי חיים יעתור (בצדק - לדעתי) ויבקש את מניעת ההפגנה.
מותר לשחוט בעלי חיים למטרות אוכל, מותר להפגין, אופן ההפגנה המוצע פוגע מאד ברגשות של חלק מהציבור, אז איזה אינטרס יגבר, איתן??"
הנה מדוע אני שונא להתווכח על דוגמאות במקום ישירות על הנושא, שהרי דוגמה אינה זהה למקרה, ועכשיו יסטה הויכוח לפסים שוליים.
במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה, סתם צעדו. מצידי שדוגלי שחיטה כשרה יצעדו הלוך ושוב כל יום. ביצוע שחיטה בפומבי זה סיפור אחר, והנו מעשה מיותר בטעם רע, אך ללא כל בעיה אידאולוגית.
לצער בעלי חיים יש בעיה עם עצם צורת השחיטה הכשרה שיש הטוענים כי גורמת סבל מיותר לבהמה, אך לא נראה לי שיש להם בעיה עם מקום ביצועה, בצינעה או בכיכר העיר.



מה היה מחליט בג"צ במקרה כזה, לדעתך?

כתוב תגובה ל- איתן גנור
עוד קוץ באליה
  א.ה.   26/06/07 15:44
איתן, כל דבר ביקורת יכול להיחשב כמעליב, מה דעתך למשל על דברי רבך איש הציבור מנהיגה לשעבר שלמפלגה בישראל, על "התופעה הביזארית של רבני הגטאות" ועל "קבורת חמור" ו"פאשיסט" והדיבורי על האמא של ההוא מהטלויזיה. מעליב? לא מעליב? ואם הדבר מעליב האם יש למנוע לחלוטין את התטאות רבך בתקשורת? ואם יש למנוע, כיצד אתה לא כותב על כך ודורש את סתימת פיו!!!

ולעניין הפגיעה

"במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה...."

והרי גם בשחיטה (לדעת השוחטים) לא נעשה כל מעשה של פגיעה

הפגיעה הרי לא נמדדת על ידי הפוגע, אלא על ידי הנפגע.

כפי שאתה נפגע משחיטה לגיטימית וכשרה, כן ציבור אחר נפגע מנושאים אחרים.

איתן, אתה שם עצמך במרכז העולם, מה שמפריע לך הוא רע, מה שטוב לך הוא טוב, בלי לנסות להבין שיש אחרים החושבים אחרת, ודעתם היא לגיטימית בדיוק כמו דעתך.
כתוב תגובה ל- א.ה.
שאבין, אתה מצדיק אמירה כזו?
  איתן גנור   26/06/07 16:00
שאבין, אתה מצדיק ניסוח כזה: "פרטים מהמדיה ופוליטיקאים מזייפי ליברליזם, נמוכי מצח אינטלקטואלי, תאבי קול ומושבים מרופדי מנעמי השלטון"???
כלום אין בזה תופעת מקרתיזם, שבמקום להתוכח עם דעות מנסה לפסול את האדם?
הרי הניסוח על גבול הגיזענות...

"איתן, כל דבר ביקורת יכול להיחשב כמעליב, מה דעתך למשל על דברי רבך איש הציבור מנהיגה לשעבר שלמפלגה בישראל, על "התופעה הביזארית של רבני הגטאות" ועל "קבורת חמור" ו"פאשיסט" והדיבורי על האמא של ההוא מהטלויזיה. מעליב? לא מעליב? ואם הדבר מעליב האם יש למנוע לחלוטין את התטאות רבך בתקשורת? ואם יש למנוע, כיצד אתה לא כותב על כך ודורש את סתימת פיו!!!"
-- תענה ישירות על הניסוח הזה. הדיון אינו על כל דבר ביקורת. הניסור לא הביע כל ביקורת אלא סתם ליכלך.

""במצעד הגאוה לא נעשה כל מעשה של פגיעה...."
והרי גם בשחיטה (לדעת השוחטים) לא נעשה כל מעשה של פגיעה
הפגיעה הרי לא נמדדת על ידי הפוגע, אלא על ידי הנפגע.
כפי שאתה נפגע משחיטה לגיטימית וכשרה, כן ציבור אחר נפגע מנושאים אחרים."
-- חדל מלהסתובב סביב דוגמאות לא רלוונטיות. מה הפגיעה במצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, ושום מעשה מעבר לכך? הרי זו דרכה של כל הפגנה, לרבות הפגנת החרדים מול בית המשפט העליון.

"איתן, אתה שם עצמך במרכז העולם, מה שמפריע לך הוא רע, מה שטוב לך הוא טוב, בלי לנסות להבין שיש אחרים החושבים אחרת, ודעתם היא לגיטימית בדיוק כמו דעתך."
-- כלום כותב המאמר שם עצמו במרכז העולם לדעתך?
הבעתי את דעתי כשם שהוא הביע את דעתו.
מדוע כשדעה אינה תואמת לדעתך, אתה יוצא מגידרך לפסול את האדם שמביעה???
כתוב תגובה ל- איתן גנור
עוד קוץ
  א.ה.   26/06/07 16:38
אני לא מצדיק את דבריו
הייתי מעדיף שיתבטא אחרת
אך אין מקום לסתום את פיו
עם זאת אין שמץ גזענות בדבריו.

אשמח לשמוע את דעתך המקבילה על התבטאויותיו של בכירי שינוי ובראשם לפיד.

מצעד הגאווה אינו מצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, הרבה הרבה מעשים נעשים במצעדי גאווה.

ואם באמת בירושליים תוכנן מצעד שונה, תהלוכה עם שךטים, המותאם יותר לייחודה של העיר, הרי שיוזמי המצעד לא התאמצו די או לו הצליחו במאמציהם להציג בפני כל את העובדה שהם מודעים לפגיעה ברגשות חלק מתושבי העיר וכי הם מתאמצים מאד למזער את הפגיעה הנ"ל.
כתוב תגובה ל- א.ה.
ממש שדה קוצים...
  איתן גנור   26/06/07 19:30
"ני לא מצדיק את דבריו, הייתי מעדיף שיתבטא אחרת, אך אין מקום לסתום את פיו, עם זאת אין שמץ גזענות בדבריו"
-- "נמוך מצח אינטלקטואלית", "מזוייף", ועוד פניני לשון. אך זה לא העיקר.

"אשמח לשמוע את דעתך המקבילה על התבטאויותיו של בכירי שינוי ובראשם לפיד."
-- ומה זה שייך? התבטאות קלוקלת של אחד לא מצדיקה התבטאות קלוקלת של אחר. ולא בהכרח שאהבתי את כל שנאמר.

"מצעד הגאווה אינו מצעד של אנשים עם שלטים ודגלים, הרבה הרבה מעשים נעשים במצעדי גאווה."
-- זה שבירושלים תוכנן ללא "מעשים".

"ואם באמת בירושליים תוכנן מצעד שונה, תהלוכה עם שךטים, המותאם יותר לייחודה של העיר, הרי שיוזמי המצעד לא התאמצו די או לו הצליחו במאמציהם להציג בפני כל את העובדה שהם מודעים לפגיעה ברגשות חלק מתושבי העיר וכי הם מתאמצים מאד למזער את הפגיעה הנ"ל."
-- הם התאמצו. היו מי שהתאמצו לא להקשיב. והיו אחרים שהתאמצו מאד לפזר דיס-אינפורמציה.
כתוב תגובה ל- איתן גנור
4
גנור אינו מבין מהו חופש הביטוי
  משה, עורך-דין   26/06/07 14:39
ראשית, אין לעניין זה כל קשר לדמוקרטיה, אלא לזכויות האזרח ולחופש הביטוי.

שנית, דבריו של גנור מוכיחים, כי אינו מבין מהו חופש הביטוי. חברי ה"קהילה", שגנור מכנה בראשי תיבות קה"ל, אינם צועדים בפשטות כשבידיהם שלטים המוחים על דבר-מה. מצעדיהם הקודמים מלאו מיצגים של התערטלות פומבית, תנועות דמויות יחסי מין, מעין-התעלסויות וחשיפת אברים שנעשתה במין מוחצנות מתריסה.

על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג? מדוע תיאסר עשיית הצרכים באמצע הרחוב?. את פלוני זה מגעיל, ואת אלמוני זה מהנה (ויש גם כאלה). מי יאסור על יענק'ל לעשות זאת, בטענו כי זוהי דרך המחאה שלו, למשל, נגד הגבלת פרסומי פורנו באינטרנט?.

התשובה היא, שזכות הבעת הדיעה שמורה לכל אדם, בתנאי שהדברים אינם גולשים לעבר "מעשי תועבה". החוק אינו מגדיר ביטוי זה, שכן התוכן משתנה עם חלוף הזמן ושינוי מושגיו של הציבור. כל תלמיד משפטים למד, ואולי לומדים זאת גם כיום, כי חופש הביטוי אינו החופש לצעוק "שריפה!" באולם קולנוע מלא אדם, שכן בכך עלול להיגרם אסון. באותה מידה, יש להבחין בין מצעד ברחוב אבן גבירול בתל-אביב לבין מצעד בשכונת מאה שערים האולטרה חרדית בירושלים. הדוגמה שהביא גנור, של הליכתו שלוב-זרוע ברחוב עם בנו, מעידה עד כמה האיש איבד כל חוש של מידה.

לפני כ-25 שנה אסרה המשטרה, בברכת בג"ץ, עריכת מצעד ע"י הרב מאיר כהנא הי"ד ואנשיו, בעיר אום אל פחם. אנשי כהנא רצו להביע שם את דעתם על זכויות הערבים בישראל ועל יישומן ע"י השלטון, ללא מיצגים גסים וכמובן ללא ערטול ותנועות מיניות. רק שלטים ורמקולים, להבעת דעתם של הצועדים. המצעד ההוא נאסר ונבלם באיבו ע"י המשטרה וע"י בג"ץ, אך איש מחבריו-לדיעה של איתן גנור לא זעק חמס נגד איסור זה. אני מוכן להסתכן בתביעת דיבה מאת איתן גנור, ולטעון כי גם הוא לא נקט שום צעד, אף לא הקל שבקלים, למען מתן חופש הביטוי לכהנא באום אל פחם - אף לא אלפית ממאמץ השכנוע שהוא משקיע כיום למען זכויותיו של הקה"ל הלא-קדוש להביע את "גאוות התועבה" בירושלים.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
עו"ד משה, אתה מעוות את העובדות
  איתן גנור   26/06/07 15:45
"ראשית, אין לעניין זה כל קשר לדמוקרטיה, אלא לזכויות האזרח ולחופש הביטוי."
-- וזכויות אזרח אינן חלק מדמוקרטיה???

"שנית, דבריו של גנור מוכיחים, כי אינו מבין מהו חופש הביטוי. חברי ה"קהילה", שגנור מכנה בראשי תיבות קה"ל, אינם צועדים בפשטות כשבידיהם שלטים המוחים על דבר-מה. מצעדיהם הקודמים מלאו מיצגים של התערטלות פומבית, תנועות דמויות יחסי מין, מעין-התעלסויות וחשיפת אברים שנעשתה במין מוחצנות מתריסה."
-- כבוד העו"ד, תלמד קודם את העובדות. המצעד בירושלים תוכנן ובוצע כמצעד שקט ללא אותם דברים שתארת.
הואל וקרא:
news.msn.co.il

"על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג? מדוע תיאסר עשיית הצרכים באמצע הרחוב?. את פלוני זה מגעיל, ואת אלמוני זה מהנה (ויש גם כאלה). מי יאסור על יענק'ל לעשות זאת, בטענו כי זוהי דרך המחאה שלו, למשל, נגד הגבלת פרסומי פורנו באינטרנט?"
-- לא היה ולא נברא. מפליא שעו"ד נגרר לשקרים והשמצות כה בקלות.

"התשובה היא, שזכות הבעת הדיעה שמורה לכל אדם, בתנאי שהדברים אינם גולשים לעבר "מעשי תועבה"."
-- וכיון שלא היו כל מעשי תועבה במצעד, כל דבריו של "כבוד" העו"ד אינם אלא השמצה, וגובלים בהוצאת לשון הרע.


"לפני כ-25 שנה אסרה המשטרה, בברכת בג"ץ, עריכת מצעד ע"י הרב מאיר כהנא הי"ד ואנשיו, בעיר אום אל פחם. אנשי כהנא רצו להביע שם את דעתם על זכויות הערבים בישראל ועל יישומן ע"י השלטון, ללא מיצגים גסים וכמובן ללא ערטול ותנועות מיניות. רק שלטים ורמקולים, להבעת דעתם של הצועדים. המצעד ההוא נאסר ונבלם באיבו ע"י המשטרה וע"י בג"ץ, אך איש מחבריו-לדיעה של איתן גנור לא זעק חמס נגד איסור זה. אני מוכן להסתכן בתביעת דיבה מאת איתן גנור, ולטעון כי גם הוא לא נקט שום צעד, אף לא הקל שבקלים, למען מתן חופש הביטוי לכהנא באום אל פחם - אף לא אלפית ממאמץ השכנוע שהוא משקיע כיום למען זכויותיו של הקה"ל הלא-קדוש להביע את "גאוות התועבה" בירושלים."
-- מצעד הגאוה לא התקיים בשכונה דתית אלא במרכזה של עיר הבירה של המדינה החילונית. הדוגמה כלל לא שייכת לעניין.

כתוב תגובה ל- איתן גנור
תשובה לאיתן גנור
  משה, עורך-דין   26/06/07 17:31
ראשית, אינך יודע להבחין בין "שקרים והשמצות" - שהם מסירת תיאור עובדתי כוזב במזיד - ובין הבאת תיאור לא-מציאותי כמשל, שבמקרה הגרוע ביותר אינו מוצלח אך בשום פנים ואופן אינו יכול להיות "שקר והשמצה". הצגת דברי כשקר וכהשמצה אינה מעידה על הבנה רבה.

שנית, חביביך מהקה"ל הראו במצעדים קודמים את יכולתם הלא-חביבה במיצגי תועבה, שאותם ראיתי פעם אחת במו-עיני ובניגוד לרצוני, בשעה שהלכתי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. המתנגדים למצעדיהם לא היו חייבים להמתין באורך-רוח לסיום המצעד, והיו רשאים לראות בכל מצעד שכזה פוטנציאל לתועבה, מה גם שמדובר בירושלים. נתקלתי בתגובות רבות של חברי אותו קה"ל, שהתריסו לפני המצעד: "איש לא יאמר לי כיצד להפגין ומה לעשות במצעד". תחושתי היא, כי הפחד מפני אלימות מתנגדיהם הוא שאילץ את הצועדים לנהוג איפוק, ולמרות שאינני תומך באלימות - האיפוק שבו נהגו הפעם אינו מהווה עדות לתרבותיותם של הצועדים הללו. במילים אחרות, סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב. עובדה היא, שרק ב"אשמת" מכבי האש נמנע ה"הפנינג" שהתכוונו לקיים, ובו לא תוכננה הקראת שירי ביאליק בלבד. אתה יודע היטב מה תוכנן.

אבל מדבריך עולה, כי גם אתה מתנגד להפגנת יחסים הומוסקסואליים בפומבי. מה קרה, איתן, הגם אתה מפגר וריאקציונר לא-ליברלי כמוני?.

ושלישית - וזה העיקר - לא השבת לעניין הרב כהנא ואום אל פחם. מה קרה, איתן, אין לך מענה?. הרי הרב כהנא ואנשיו רצו אך ורק להפגין ולממש את חופש הביטוי שלהם, במקום שהמשטרה סברה כי הפגנתם תנקר את עיני התושבים שם. אומנם נכון, הם רצו להביע דעתם על הערבים ועל זכותם להתגורר בישראל, אך זוהי הבעת דעתם ובאותם ימים טרם הוצאה תנועת "כך" אל מחוץ לחוק - דבר שמדינתנו החכמה לא עשתה לארגונים רבים השונאים בגלוי את המדינה ומסיתים נגדה בגלוי. מדוע על עיני הערבים באותה עיר חייבים לשמור, אך את עיניהם של כל מוקירי ירושלים - יהודים, נוצרים, מוסלמים ואפילו לא-דתיים בהמוניהם - חובה להפקיר לחסדיהם של חברי הקה"ל, מחציני נכותם וסטייתם?.

אגב, לפי שיטתך חייבת המשטרה להתיר גם את צעדתם של זואופילים למיניהם, כלומר אוהבי חיות, אם הללו ידרשו זאת (ועל פי הקצב שבו מתפתח ההדוניזם אצלנו, לא ירחק היום). יש בחברה האנושית גם בעלי סטיות כאלו, האוהבים להזדווג עם כלבה או עם כבשה, והיתה פעם גם שחקנית הפורנו צ'יצ'ולינה, שבאה לישראל ושיחקה בפומבי עם נחש גדול. אל תניד בראשך בגועל. לידיעתך, החוק אינו אוסר מעשים כאלה, אלא כשהם נעשים בפומבי (ולשיטתך, מדוע לא יתאפשר להם לממש גם את חופש הביטוי שלהם בכך?).

אותך מגעילה דוגמה זו, ומישהו אחר נגעל למראה שני גברים התוחבים לשונותיהם זה לפיו של חברו, בפרהסיה ובעומדם כמעט עירומים על גבי משאית פתוחה הנוסעת בלב העיר. מדוע סף הגועל שלך עדיף על של מישהו אחר?.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
לעו"ד (?) משה
  איתן גנור   27/06/07 11:00
"ראשית, אינך יודע להבחין בין "שקרים והשמצות" - שהם מסירת תיאור עובדתי כוזב במזיד - ובין הבאת תיאור לא-מציאותי כמשל, שבמקרה הגרוע ביותר אינו מוצלח אך בשום פנים ואופן אינו יכול להיות "שקר והשמצה". הצגת דברי כשקר וכהשמצה אינה מעידה על הבנה רבה."

-- ידיד המלומד, כתבת: ""על פי שיטתו של גנור, יש לאפשר לכל אדם, בכל מקום ובכל עת, להזדווג עם בן או בת זוגו, בפומבי וללא כל מסתור. ורק להזדווג?..."
ייחסת לי כאן דברים שלא היו ולא נבראו, והנם שקר מוחלט.

"שנית, חביביך מהקה"ל הראו במצעדים קודמים את יכולתם הלא-חביבה במיצגי תועבה, שאותם ראיתי פעם אחת במו-עיני ובניגוד לרצוני, בשעה שהלכתי ברחוב אבן גבירול בתל-אביב. המתנגדים למצעדיהם לא היו חייבים להמתין באורך-רוח לסיום המצעד, והיו רשאים לראות בכל מצעד שכזה פוטנציאל לתועבה, מה גם שמדובר בירושלים. נתקלתי בתגובות רבות של חברי אותו קה"ל, שהתריסו לפני המצעד: "איש לא יאמר לי כיצד להפגין ומה לעשות במצעד". תחושתי היא, כי הפחד מפני אלימות מתנגדיהם הוא שאילץ את הצועדים לנהוג איפוק, ולמרות שאינני תומך באלימות - האיפוק שבו נהגו הפעם אינו מהווה עדות לתרבותיותם של הצועדים הללו. במילים אחרות, סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב. עובדה היא, שרק ב"אשמת" מכבי האש נמנע ה"הפנינג" שהתכוונו לקיים, ובו לא תוכננה הקראת שירי ביאליק בלבד. אתה יודע היטב מה תוכנן."

-- כך כותב עו"ד???: "סוף המעשה במקרה זה אינו מעיד על הכוונה תחילה, שהיתה לנהוג כפי שנהגו בתל-אביב"
כלום קורא מחשבות אתה? אם היית טורח לבדוק את העובדות, היית נוכח כי מלכתחילה תוכנן בירושלים מצעד שקט.
כלום מקצוע עריכת דין לא מלמד להיצמד לעובדות. ולא להפריח השערות חסרות כל בסיס?

"אבל מדבריך עולה, כי גם אתה מתנגד להפגנת יחסים הומוסקסואליים בפומבי. מה קרה, איתן, הגם אתה מפגר וריאקציונר לא-ליברלי כמוני?."
-- הנסיון להיות ציני יצא נואל, ובטעם רע.

"ושלישית - וזה העיקר - לא השבת לעניין הרב כהנא ואום אל פחם. מה קרה, איתן, אין לך מענה?. הרי הרב כהנא ואנשיו רצו אך ורק להפגין ולממש את חופש הביטוי שלהם, במקום שהמשטרה סברה כי הפגנתם תנקר את עיני התושבים שם. אומנם נכון, הם רצו להביע דעתם על הערבים ועל זכותם להתגורר בישראל, אך זוהי הבעת דעתם ובאותם ימים טרם הוצאה תנועת "כך" אל מחוץ לחוק - דבר שמדינתנו החכמה לא עשתה לארגונים רבים השונאים בגלוי את המדינה ומסיתים נגדה בגלוי. מדוע על עיני הערבים באותה עיר חייבים לשמור, אך את עיניהם של כל מוקירי ירושלים - יהודים, נוצרים, מוסלמים ואפילו לא-דתיים בהמוניהם - חובה להפקיר לחסדיהם של חברי הקה"ל, מחציני נכותם וסטייתם?."

-- הבנת הנקרא שלך לקוייה. כתבתי במפורש שהפגנת כהנא כוונה ללב עיר ערבית נטו. הפגנת הגאוה לא הייתה בעיר/שכונה דתית, אלא במרכזה של בירת המדינה החילונית.
אם היו מבקשים לצעוד בבני ברק או במאה שערים היה דימיון בין המקרים, אך לא על זה מדובר.

"אגב, לפי שיטתך חייבת המשטרה להתיר גם את צעדתם של זואופילים למיניהם, כלומר אוהבי חיות, אם הללו ידרשו זאת (ועל פי הקצב שבו מתפתח ההדוניזם אצלנו, לא ירחק היום). יש בחברה האנושית גם בעלי סטיות כאלו, האוהבים להזדווג עם כלבה או עם כבשה, והיתה פעם גם שחקנית הפורנו צ'יצ'ולינה, שבאה לישראל ושיחקה בפומבי עם נחש גדול. אל תניד בראשך בגועל. לידיעתך, החוק אינו אוסר מעשים כאלה, אלא כשהם נעשים בפומבי (ולשיטתך, מדוע לא יתאפשר להם לממש גם את חופש הביטוי שלה
כתוב תגובה ל- איתן גנור
5
משה-אכן מילותיך חצובות בסלע
  א מ רול   26/06/07 21:28
כתוב תגובה ל- א מ רול
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il