|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת וינוגרד - מלחכת השלהבת
מאת: עו"ד משה מכנס  |  24/09/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כמה שטויות במאמר אחד.... נסחפת
  אירוסי   24/09/07 15:00

גיבוב של שטויות והבלים
וכל הפוסל - במומו פוסל
אין חולק על יושרה ורצינותה של הועדה
חפש לך אובייקטים אחרים לרכב עליהם, עו"ד לא כל כך נכבד
כתוב תגובה ל- אירוסי
2
הצדקנות וההתחסדות מיותרת
  מומחה בתחום   24/09/07 15:59
צריך להניח שיש עוד אלף אזרחים לפחות כמו האזרח ק', השולחים פניות שונות ומשונות לועדה.

ועם כל הכבוד לנחמדות והחן שבסיפוק סקרנותו של האזרח ק' - דומני שלפני הועדה עומדים דברים בוערים יותר, חשובים יותר, וכאלה הגודשים את ידם בעבודה הרבה מעל ומעבר למה שהם ציפו בתחילה.

האם אדוני סבור כי הועדה שילמה לעורך הדין שכר מופקע והתחלקה איתו בהפרשים מתחת לשולחן כפי שמקובל אצל נחקריה והאשמים העיקריים של מחדלי התעצמות החיזבאלה וממילא מלחמת לבנון: אהוד ברק, ויתר המושחתים חובבי השוחד שמכרו את האינטרסים הבטחוניים של המדינה לאוייב כדי לקבל עוד ועוד שוחד לכיסם?

כתוב תגובה ל- מומחה בתחום
3
כך בדיוק פועלת השחיתות
  משה מכנס, עו"ד   24/09/07 16:19
השר דואג לקבלת בן-דודו לתפקיד בכיר, ללא מכרז, וכשמציגים לו שאלות על כך הוא משיב: יש לי עוד מאה כמוך השואלים שאלות, ובינתיים יש לי מדינה לנהל ויש אלף בעיות בוערות הרבה יותר מהשאלה, מדוע וכיצד התמנה בן-דודי לראשות אגף המכס. אל תבלבל את מוחי בשאלות טפשיות.

השואל הנבוך מסתלק בבושת פנים, והשר הנחמד ממשיך בדרכו. בן-דודו מוסיף לכהן בתפקידו, וכולם מרוצים: איזה שלטון מוצלח.

ועדת וינוגרד, דווקא היא, חייבת לנהוג בהקפדה עילאית על כל תג. מינוי עורך-דינו של מי מחבריה, רק בשל חברותו עם האיש הנכון, ללא הליכי מכרז או בחירה אובייקטיווית אחרת, רק לפי כישוריו, הוא מעשה מושחת - ואם אין הדבר כך, יכלה הוועדה להשיב כראוי לשאלות שהוצגו לה. גם אם אותו עו"ד פעל בהתנדבות וללא שכר. אין זה העסק הפרטי שלהם, אלא עסק שבו גם לכל אחד מאיתנו מניה שוות-ערך.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
גם כעו"ד אינך מבין את ההבדל???
  מומחה בתחום   24/09/07 16:49
בעוד שבדוגמא שהצגת הבאת על פניו ראיה לכאורה לשחיתות, כאן לא הבאת כלום, חוץ מחשדות שהמצאת בלא שום בסיס.

יש הבדל גדול בין חשד עם בסיס לכאורי והטחת רפש בלא שום בסיס לכאורי ואפילו לא בדל ואבק ראיה לשחיתות.

כעורך דין גם צריך היית לדעת שכל גוף ציבורי פטור ממכרז להתקשרות הדורשת אמון אישי, להתקשרות בסכומים זניחים, ולהתקשרות שהדחיפות שלה לא מאפשר לקיים הליכי מכרז מתמשכים. זה הכל כתוב בחוק חובת המכרזים, שכנראה לא קראת בגלל שמיהרת להלבין פנים.

ולא כעורך דין אלא סתם בן אדם עם הגיון מינימאלי, הייתה יכול לעשות חשבן פשוטת של עלות מול תועלת: התקשרות שהסכום שעצם עריכת המכרז עשוי לחסוך קטן בהרבה מעלות שעריכת המכרז כהלכתו יעלה לקופת המדינה.

כתוב תגובה ל- מומחה בתחום
4
ל"מומחה בתחום" ולשאר המשיבים
  משה מכנס, עו"ד   24/09/07 19:04
האיש המציג עצמו כ"מומחה בתחום" רחוק מלהיות כזה. למען אלה התמהים, שמא יש בסיס לדבריו, כי ועדת וינוגרד היתה פטורה מחובת מכרז בבחירת הפרקליט שייצגה, אביא את לשון החוק.

על פי תקנות חובת המכרזים, תקנה 4 (א) (2), אכן מותר שלא לערוך מכרז לצורך "התקשרות לביצוע עבודה הדורשת יחסי אמון מיוחדים, לרבות עריכת דין...". ואולם, בסעיף (ג) לאותה תקנה, נקבע כי גם התקשרות כזו, ללא מכרז, תיערך לאחר בדיקת מספר הצעות הבאות בחשבון, וכי הפניה לקבלת הצעות תיעשה ככל הניתן בסבב מחזורי, באופן הוגן והמעניק את מירב היתרונות למשרד הממשלתי. בפניה לקבלת הצעות יצוינו אמות המידה שלפיהן תיבחר ההצעה הזוכה.

בתקנה 22 לתקנות המכרזים פורטו אמות המידה, שלפיהן תישקלנה ההצעות ללא מכרז: המחיר, איכות השירות המוצע, אמינות המציע, כישוריו, המלצות מיוחדות ועוד.

לא אאריך כאן בנתונים אלה, שכן הליך כזה בדיוק הוצע לוועדת וינוגרד במכתב שנשלח אליה. ומאחר שבאותו מכתב הועלתה ההשערה, כי עורך הדין נבחר ע"י הוועדה בשל היכרותו עם מי מחבריה או עם כולם - היה על הוועדה לפזר בתשובתה, לכל הפחות, ספק זה.

לא היתה בשכירתו של עורך-דין, לייצוג הוועדה בפני בג"ץ, שום דחיפות ובהילות, שמנעה פניה לכל הפחות אל מספר עורכי דין הידועים כמומחים בתחום המשפט הציבורי ודיני המינהל, לקבלת הצעותיהם. ואפילו היתה דחיפות בשל קרבת הדיון, בטוחני כי פניית הוועדה אל בג"ץ, בבקשה לעכב את הדיון בשבוע-שבועיים כדי לאפשר לוועדה לעמוד בדרישות החוק בבחירת עורך-דין, היתה מתקבלת ע"י בג"ץ בברכה. לפחות אפשר נהיה לנסות.

כפי שנטען במכתב לוועדה, וגם במאמרי, לא היתה כאן כל בעיה של אמון אישי מיוחד ביועץ המשפטי לוועדה, שכן לא היו כאן סודות אישיים, אלא רק הצורך בקבלת יעוץ וייצוג מקצועיים, אמינים וטובים מפרקליט מנוסה. לפיכך, לא היה מקום לעשות שימוש בפטור ממכרז, הניתן בסעיף 4 (א) (2) לתקנות המכרזים, כמוסבר לעיל, שכן לא היה צורך ב"יחסי אמון מיוחדים". אילו התכוון המחוקק לכך שכל שירות של עורך-דין כרוך ביחסי אמון מיוחדים, היה אומר זאת במפורש.

ונוסף לכל אלה, נותרה הבעיה המרגיזה: זלזולה של הוועדה באזרח שפנה אליה. אפילו היו כל טענותיו שגויות, והחוק באמת התיר שכירת עורך-דין בשל עיניו היפות, עדיין היה על הוועדה להשיב לפונה תשובה עניינית.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
הוא מומחה בתחום היחצנות
  קידי   24/09/07 19:59
כתוב תגובה ל- קידי
הסקרנות חשובה יותר מהמלחמה?
  מומחה בתחום   25/09/07 02:33
מילא שהתחמקת מלהתמודד עם כל הטיעונים שציינתי ובחרת לך רק תת סעיף אחד להתפתל סביבו.

אבל אתה באמת חושב שהועדה חייבת לספק את הסקרנות הפרטית שלך הרבה לפני שהיא סיימה את עבודתה החשובה למניעת כשלים מהסוג שראינו במלחמת לבנון השניה?

זה באמת הדבר הכי חשוב שהועדה חייבת לעסוק בו לדעתך? תנסה להגיד לעצמך בקול רם את מה שאתה טוען: "עו"ד משה מכנס טוען שועדת וינוגרד חייבת לענות לפניות מאות ואלפי אזרחים על נוהלי עבודתה ולא להעדיף לטפל בחקירת כשלי מלחמת לבנון, קודם כל ומעל לכל"

אתה מבין כמה נלעג הטיעון הזה נשמע?

עזוב אותך מלהתעקש על הצדקת טעות במאמר כי לטעות זה מכובד אבל להתפתל בהסברים מביכים זה סתם פוגע בך, ולא בצדק כי בדרך כלל אתה לא טועה.

אתה לא כזה נמוך כדי לפחד להודות בטעות, אני מקווה.
כתוב תגובה ל- מומחה בתחום
למומחה בתחום
  מעריץ מהקלבוש   25/09/07 05:32
תפסיק להתווכח. עו"ד מכנס הוכיח שאתה לא מומחה בתחום ויש חובת מכרז. תחזור לכלא רמלה שיחררו אותך בטעות לפני תום 9 שנים. תגמור את המכסה שהעליון קבע לך.
כתוב תגובה ל- מעריץ מהקלבוש
בנסיבות העניין אין חובת מכרז
  למשה ידידי   25/09/07 07:15
תקרא כאן שהועדה פנתה למזוז והוא אישר את ההתקשרות:

"באופן טבעי, את הוועדה אמור היה לייצג בבג"ץ היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. ואולם, לאור היותם של קצינים - ואולי גם שרים - צד לעתירה, החליטה הוועדה לשכור את שירותיו של עורך-דין פרטי. מזוז מצידו כבר אישר את ההתקשרות הזאת".



ynet.co.il
כתוב תגובה ל- למשה ידידי
גם ב Nfc
  מומחה בתחום   25/09/07 07:45
"לפיכך, ביקשה הוועדה מן היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לאפשר לה להיות מיוצגת על-ידי עורך דין שלא משורות הפרקליטות. מזוז החליט כי אין כל מניעה שבנסיבות אלה הוועדה אכן תיוצג בייצוג עצמאי על-ידי עו"ד צבי אגמון שהסכים ליטול עליו את המשימה".

nfc.co.il
כתוב תגובה ל- מומחה בתחום
5
פורסם כי עו"ד אגמון מתנדב
  אפרי הלפרין   24/09/07 20:35

פורסם כי עו"ד אגמון מתנדב

בדיוק על מנת למנוע את החשש מן הסוג שהכותב כותב עליו.

ועדות חקירה בהיקפים כאלה, מעולם לא הותקפו על ידי בג"צ, לבג"צ היה תמיד כבוד לכאלה ועדות, מה עוד שהן היו בד"כ בשר מבשרו.

בואו נזכור כי ועדת מלחמת יום הכיפורים, זו שדרכה ברגל גסה על זכויות הצדק הטבעי הייתה בראשות נשיא בית המשפט העליון אגרנט, ולא זכור לי כי משהו התערב להם בהחלטות, לא טרם נתקבלו וגם לא לאחר שנתקבלו.

בג"צ מתעמר בועדה, מסיבות שקשה לאדם סביר להבינן, בג"צ מתערב בעבודת הועדה בניגוד בולט לסמכויות הבג"צ ולנוהלי עבודתו של הבג"צ, הבג"צ שוכח שלא מתערבים לגוף מנהלי במהלך הביצוע של המעשה המנהלי, ודאי וודאי אם הגוף המנהלי הוא גם גוף שיפוטי או פסאודו שיפוטי.

בצר לועדת וינוגרד, ומאחר שפרקליטות המדינה לא הצליחה בהגנה על הועדה, מסיבות שלא היית רוצה לפרטן פן אפגע במישהו, חשבה הועדה ברוב תמימותה כי פרקליט בג"צי יצילה מן התופת, אך כאמור, זוהי תמימיות של תינוקות מת"א, אשר מעולם לא הריחו את אויר הפסגות של ירושלים.

מה עוד שכל ההליך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

נכון שתקשי"ר אוסר או לא ממליץ על עבודה בהתנדבות, אלא בנושאים מובהקים של התנדבות, ובעצם לדעתי אפשר לאשר את עבודת אגמון גם על פי התקשיר בהיותה "התנדבות בבסיסי צה"ל בעת מלחמה" ואין בסיס של צה"ל כמו שטח הכינוס של ועדת וינוגרד, ואין מצבנו אלא מצב מלחמה אמיתי, כאשר ועדת וינוגרד היא הכוח העומד בראש המחנה.

וחוץ מזה לא עו"ד אגמון יעבוד חינם ולא עו"ד זוהר יעבוד בשביל מיליונים מקופת המדינה - ועדת וינוגראד מבינה כבר שסיימה עבודתה עוד לפני שמונתה וכן היא תתפטר לדעתי מיד לאחר החגים.
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
6
האזובים, יאמרו לה בודאי,
  הניה   24/09/07 21:29
שעל "הנאה דורש, נאה לקיים", יתכן אף שימליצו לועדה, "ליטול קורה מבין עיניה"...
כתוב תגובה ל- הניה
7
אז מה עושים?
  duducohn   25/09/07 03:24
אם אתה חושב, שעוד מאמר או עוד כתבה כמו זו שלעיל, מפרי עטך או מפרי עטם של אחרים ישנו את המצב, אתה טועה. גם ברור לי לחלוטין שאתה יודע זאת. מדוע בכל זאת אתה כותב מאמר מסוג כזה, לאלוהים הפתרונים.

אין פתרון קסם לחולי שאתה מצביע עליו. הפתרון הוא איטי, ממושך וארוך טווח. בהצהרה הפתרון הוא יותר שקיפות, יותר פתיחות ויותר הגינות. במעשה מימושו הוא פשוט. למשל, על ידי מתן רישיונות במקום זיכיונות. למשל, ביזור מוקדי הכוח הפיננסיים בשוק ההון בדומה להמלצות ועדת בכר ויישומן. למשל, קביעת מדיניות במכרזי המגזר הציבורי, מדיניות שבה אמות המידה לבדיקת ההצעות הן ברורות ושקופות. מדיניות שאבן יסוד בה היא עמידה בתוקף על אותן אמות מידה והענשת החורגים מהן, גם מצד הממשלה וגם מצד משתתפי אותם מכרזים – מדיניות אותה מנסה לממש החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, באומץ ציבורי נדיר ומול הרבה כוחות אופל מושחתים. למשל, רפורמה יסודית בניהול קרקעות המדינה (מינהל מקרקעי ישראל). למשל, תגמול יתר לטובים יותר במערכת החינוך, בדומה להמלצות ועדת דברת.
אסתפק ברשימת הדוגמאות שלעיל, למרות שיש באמתחתי דוגמאות נוספות.

המכנה המשותף לכלל הדוגמאות שלעיל ולמדיניות שכנראה גם אתה רוצה, הוא אדם אחד. ארמוז לך מי הוא אותו אדם. מידי פעם אתה מנסה לצלוב אותו באתר זה.
כתוב תגובה ל- duducohn
8
פורסם כי עו"ד אגמון מייצג את
  אפרי הלפרין   25/09/07 09:31
פורסם כי עו"ד אגמון מייצג את עו"ד מסר בפרשת מפעל הסיליקט.

האם יש שני עו"ד צבי אגמון???

haaretz.co.il

ואם הפרסום נכון, כאן יש מקום לשאלות האם ראוי עקב הציבוריות הרבה (ואולי גם בלעדיה) ליצג במקביל אינטרסים מובהקים של ראש הממשלה וסביבתו, ואינטרסים מאד מאוזנים של ועדת חקירה אשר לתוצאות פעולותיה עלולה להיות השפעה מכרעת על עתידו של אולמרט.
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
9
זה תמיד ככה. נטפל לזוטי דברים
  יורם פיראונצונציג   25/09/07 09:48
וצועק חמס.

ביחס להיקף העבודה של הועד ולצורך הלאומי במסקנות אופרטיביות ללא דיחוי - האם לא די בפנית הועדה למזוז ובאישורו של מזוז לשכירתו של יועץ חיצוני?

האם באמת אתה עומד מאחורי אמירתך ששכירת עו"ד באישור היועמ"ש היא שפוגמת באמון הציבור בועדה?


משה, למרבה הצער זה עניין של אמת מידה, של שיקול דעת, של בגרות אישית. בדוק עצמך בתחום זה. אולי לא מאוחר להשתנות.

אלי

כתוב תגובה ל- יורם פיראונצונציג
זוטי דברים?
  משה, עורך-דין   25/09/07 11:36
זוטי דברים? פועלת ועדת חקירה לבדיקת תקינות פעולותיה של הממשלה, והיא עצמה אינה נוהגת על פי החוק ונותנת פרוטקציה לאחד המכרים?. ולאחר-מכן "מורחת" פניה אליה, של אזרח המנסה לתקן את המעוות. באמת, זוטי דברים.

גם שמעון שבס טען שמעשיו היו זוטי דברים, ואכן טענתו התקבלה בערכאות השונות, לרבות ביהמ"ש העליון, ורק בדיון הנוסף בביהמ"ש העליון בעטו באחוריו.

אילו ידעתי מיהו אלי, הייתי גם אני בועט. באחוריו, אלא מה?.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
משה אתה סתם מתעצבן
  א.ה.   25/09/07 12:28
ראית פעם בית משפט שמפרסם כתובת מייל לציבור?

אין כזה.

בבית המשפט הכל באדוני וגברתי ובבקשות ותשובות ובקשות רשות.

במינהל יש חוק המחייב את הרשות להשיב, תוך זמן נתון, חלק מהרשויות מורחות את העניין הזה.

ועדת וינוגרד היא 10 היא באמצע, היא מוכנה להקשיב אך לא חייבת לענות, היא גוף סמי שיפוטי החייב לעשות דבר אחד, לפעול בנאמנות, במקצועיות על פי חוק, ולהגיש דוחות, זהו - כלום לא יותר.

ועדת וינגרד לא פרסמה כתובת מייל על מנת לקבל תלונות על עצמה, אין לה תשתית כ"א ותשתית ארגונית לענות לכל אחד על רעיונותיהם הגאוניים ואו שאולתיהם הנוקבות.

היא פרסמה את כתובת המייל על מנת שהכוחות הלוחמים יהיו נגישים לועדה, שפקידי הממשל יהיו נגישים לועדה על מנת למלא את מוקד מטרתה - ועדת חקירה מאד מאד חשובה בתולדות מדינת ישראל והעם היהודי

אז בינתיים היא מקבלת מקבלת באותו כל מיני מכתבים שהיא אינה יכולה להתייחס לכולם, אז מה אתה רוצה ממנה?

תשלח מייל לביניש באמצע הליך שיפוטי ואולי תמצא עצמך המעצר על שיבוש הלכי משפט, והוא, וינגרד צריך להשיב לכל מייל שהוא מקבל? הנפלנו על השכל?
כתוב תגובה ל- א.ה.
האהבלית מבינה שוחד לא מיילים
  חה חה חה   25/09/07 12:46
אם תשלח לביניש פניה עניינית באמצע דיון נגד צד שהיא חפצה ביקרו אתה באמת עשוי למצוא את עצמך לא רק בלי תשובה ממנה אלא במעצר.

לעומת זאת אם תבוא עם מספיק מזומנים לבעלה ותרכוש ממנו "שירותים משפטיים" ואגב אורחא "להציץ באיזו בעיה קטנה" - אז כדברי שר המשפטים טומי לפיד (על גלאון) - על המקצוע של ביניש אין כבר לאף אחד מחלוקת. הכל שאלה של מחיר.

כתוב תגובה ל- חה חה חה
אל תיסחף...
  מומחה בתחום   25/09/07 12:40
למרות הביקורת הנקודתית שלי על המסקנה השגויה של הכותב במאמר זה, חשוב לציין כי בדרך כלל ובמרבית המקרים הוא דווקא "נטפל" לדברים של טעם ותומך אותם בטיעונים כבדי משקל, ואף מקוריים.

אם יש לך ביקורת על מה שהוא אמר - תבקר את מה שהוא אמר ותנמק. אבל להגיד "הוא תמיד נטפל לזוטי דברים" בגלל טעות במסקנה (לדעתי ולדעתך - לא לדעתו) זה סתם מלמד על חשבון אישי וצרות עין מהצלחה ולא שיש משהו לבסס את ההשמצות שלך.

תשאיר את הביקורת הלא עניינית לאנשים קטנים, נמוכי קומה, נמוכי מצח, וחפים מכל הצלחה בחיים.

כתוב תגובה ל- מומחה בתחום
10
מידע נוסף למתווכחים
  משה מכנס, עו"ד   25/09/07 13:49
הועלו כאן טענות, כי היועץ המשפטי לממשלה אישר לוועדה לשכור עורך-דין חיצוני. למעשה, אישורו של מזוז לא היה אישור, אלא רק הודעה כי, מאחר שהוא-עצמו לא ייצג את הוועדה, הוא אינו רואה בעיה בשכירת עו"ד חיצוני על-ידה. הרי לא יתכן שהוועדה לא תיוצג ולא תיעזר ביועץ משפטי.

ואולם, כל הקורא את תשובתי מס' 4, יבין כי, על פי תקנות המכרזים, ליועץ המשפטי לממשלה אין כל סמכות לאשר שכירתו של עו"ד פלוני, תוך דילוג על ההליכים הנדרשים. לדעתי, מזוז לא הודיע לוועדה שהיא פטורה מההליך הנדרש, אלא רק שהוא לא יתנגד לשכירת עו"ד חיצוני, בלא שנקב בזהותו. אם יתברר שמזוז אישר לשכור את עו"ד פלוני, ולא העמיד את הוועדה על חובתה לבדוק מועמדים נוספים ואף לערוך מכרז - המסקנה תהא כי מזוז נכשל כישלון חמור, ולא יהיה זה כשלונו הראשון.

מדובר בוועדה שבה חברים נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב לשעבר והפרופסור למשפטים רות גביזון - שניהם משפטנים גדולים, מנוסים מאוד ויודעי חוק. גם החברים האחרים הם אנשים מנוסים ורציניים, והפרופסור יחזקאל דרור בנה קריירה אדירה על חקר תקינות השלטון וסדריו. קשה להאמין שבמוחו של איש מהחמישה לא עלה הביטוי "נחוץ מכרז", כאשר שוחחו על שכירת פרקליט ועל זהותו.

אין אלה "זוטי דברים", אלא עניין רציני עד מאוד. שימושה של רשות ציבורית, לבטח ממשלתית, בשירותי קבלן או ספק חיצוני, תוך עקיפת הכללים המחייבים על פי החוק, גובלת בשחיתות. הכרכים של פסקי הדין מלאים וגדושים באלפי עתירות לבתי המשפט השונים, במיוחד בג"ץ, בדרישה לבטל התקשרויות ואו אף מכרזים בשל כל סטיה זעירה מכללי המכרזים. במקרה זה ברור, בהיעדר הכחשה, כי הוועדה העסיקה פרקליט על פי היכרות אישית עימו, בניגוד לכללים המחייבים.

ונקודה נוספת: ועדת החקירה אינה יכולה לפטור עצמה מחובת המענה הענייני לאזרחים הפונים אליה, שכן בכך אין היא שונה מכל מוסד ממשלתי אחר. עובדה היא שבמקרה זה השיבה הוועדה כעבור 42 יום, באמצעות מזכירת הוועדה, אלא שהמענה היה לאקוני, סתמי, מתעלם מתוכן הפניה ומביע זלזול מוחלט באזרח הפונה. קשה להאמין שמזכירת הוועדה היתה משיבה לעורך-דין, שהעלה טענות משפטיות שכאלו, ללא קבלת אישור מהוועדה או לפחות מהיו"ר. לדעתי, המענה מעיד כשלעצמו על מצוקת המשיבים, שכן אין להם מענה סביר אחר. אילו היתה הפניה מבוססת על טעות, ללא ספק היתה טענה כזו נכללת במכתב התשובה. מסקנתי היא שחברי הוועדה
יודעים היטב, כי שכירת הפרקליט נעשתה בניגוד לחוק, ולמעשה היתה עבירה. וכל זה ע"י ועדה המותחת ביקורת על תקינותם וחוקיותם של מעשי אחרים.

כל הרואה בדברים הללו עניין של מה בכך, חייב לבדוק את הפלונטר שבין אוזניו.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il