|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על מוזיקה מזרחית וזמרים מזרחיים
מאת: עמוס שריג  |  15/10/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מילים גסים
  משה, עורך-דין   15/10/07 15:58
הכותב אינו מבחין בכונתו של אהוד מנור, שכתב "אליהו השמן אומר מילים נורא גסים", לא מכיוון שלא ידע עברית - העברית של אהוד מנור ז"ל היתה משובחת - אלא משום שרצה להביא את אופן השגוי הדיבור של ילדי השכונה.

אכן, אריק איינשטיין, והאחרים שהכותב מזכיר, שוגים בהגיית מילים והרדיו היה חייב לדרוש תיקון השגיאות בגרסאות שהוא משמיע. ואולם, תחנות הרדיו עצמן טובלות עד צווארן בעברית עילגת ואיומה, שאיש שם שוב אינו מבחין בה ואינו טורח לתקנה.

כל אלה אינם מהווים צידוק להשלטת הסגנון המכונה "זמר מזרחי", שהוא מזרחי אמיתי ואותנטי כמו שג'ורג' בוש הוא בחור ישיבה חרדי. במרבית המקרים, זהו סלאט מאוס של חריזה עלובה ועבשה, מילים בנאליות ומטופשות להחריד, תערובת של כלי פריטה יווניים, תיפוף-קצב תימני, סלסולי מוואלי מזויפים, סגנון סן-רמו לעניים המעורב בעיבוד לשניצל, וחיקוי דל לסגנונות אחרים כמו פלאמנקו. זמר המסלסל במבטא תימני פלאמנקו ספרדי המבוטא בעי"ן ובחי"ת, הוא תופעה מגוחכת.

הרוצה במוסיקה ובשירה יפה בסגנון יווני, יאזין לפוליקר המעולה ולא לכל מיני דלפוני-מוסיקה זייפנים הממלאים את אוזנינו. לפוליקר אין יומרה להיות "מזרחי", אלא כל-כולו מתכוונן לסגנון היווני האותנטי, לאלה האוהבים סגנון זה.

ההשמעה המרובה של הסגנון ה"מזרחי" הקלוקל כבר השחיתה את יכולתו של הציבור להבחין בין טוב לרע במוסיקה, ותוספת השמעה תקלקל עוד יותר.

כעת הגיע זמנם של כל השוטים והאווילים, לטעון שכותב דברים אלה הוא גזען השונא מזרחיים.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
כותב "אתם זוכרים"
  תושבת להדם   15/10/07 19:24
הוא יהונתן גפן ולא אהוד מנור.
בעניין "מילים גסים" אתה צודק. יש פה ציטוט של אותו "שומר" משבש העברית. וזה מאוד מוצלח.
כתוב תגובה ל- תושבת להדם
צודקת
  משה, עורך-דין   15/10/07 20:01
בדקתי, ואכן את צודקת. חנן יובל והדמיון לזכרונות בנימינה הביאוני לייחוס השיר לאהוד מנור. גם יונתן גפן הוא כותב מוכשר ביותר, וכוונת ה"מילים נורא גסים" שלו היתה כפי שהסכמנו.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
2
לעניין המילים הגסים וכו', קיים
  ודייק   15/10/07 19:42
בשירה מה שקרוי "רשות המשורר".
משמעות הדבר שלמשורר יש רשות לאנוס את השפה כדי להכניס איזון ושיווי משקל בתוך הבתים.
גם אלתרמן מדבר על "משקפיים כהות".
ואפילו ביאליק מדבר על "אשון לילה" (אלף סגולה ו"ו שרוקה) במקום אישון לילה.
כתוב תגובה ל- ודייק
רשות המשורר ואישון לילה
  משה, עורך-דין   15/10/07 20:15
נכון, יש "רשות המשורר". יהודה עמיחי כתב "שערך הארוך נערה, שערך הקצר" (צד"י צרויה), לכאורה שגיאה, כדי לאפשר את החרוז.

לעניין "אישון לילה": הביטוי שייחסת לביאליק, "אשון לילה" (אל"ף סגולה ו-וי"ו שרוקה), לעניות דעתי אינו שגוי. במשלי יש "אשון חושך" (משלי כ', כ'), כלומר באמצע החושך. כתיב "אישון חושך" (אל"ף בחטף-סגול), אך קרי "אשון חושך". ויש גם "באישון לילה" (משלי ז', ט'). ביאליק חיבר איפוא את שני הביטויים, ובכך העיד על עצמו כי הכיר היטב את המקורות.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
3
עורך דין טיפש? או סתם לא מבין
  יצחק וורשבסקי   15/10/07 19:48
אדון עורך דין, לפני הכל את המילים לשיר "אתם זוכרים את השירים" כתב יהונתן גפן ולא אהוד מנור, לפני שאתה מתפלפל פילפולים שונים עליך לברר את הפרטים היבשים.
אתה סותר את עצמיך וזאת כי הרבה שירים מזרחיים נכתבו דווקא על ידי אהוד מנור. ואתה מדבר כאן על "כוונתו של המשורר.." ואתה אפילו לא מברר מי כתב את השיר, יצא המרצע מן השק, אינך מבין דבר במוסיקה.
אתה טוען כי החריזה בזמר המזרחי היא עלובה, ובכן בוא אפתיע אותך: אהוד מנור כתב הרבה מאוד משירי הזמר המזרחי ולדוגמא: שרית חדד, שמעון בוסקילה ועוד רבים מזרחיים וטובים כמו כן אזכיר את יאיר לפיד ואת עוזי חיטמן שכתבו לזמר המזרחי, עליהם אתה אומר "סלאט מאוס של חריזה עלובה ועבשה", נפלת כאן חזק ידידי, אתה בטוח שאתה עורך דין? אינך מבין כלל וכלל על מה אתה כותב ואתה רוצה שנסמוך על הטעם העלוב שלך כאשר אתה טוען ל "סלסולי מוואלי מזויפים" (מה זה מוואלי?) הקשבת פעם להראל מויאל? חסר טעם שכמוך. אני מסכם את הדיון בכך שאומר שאדון עורך דין לא קרא את החומר ולא התכונן, אדון עורך דין מעתיק מכל מיני כתבות שורות מכאן ומכאן (קופי פייסט)אדון עורך דין חסר טעם ונראה על פניו כי אינו מבין במוסיקה, שהרי השיר שהוא אחד הידועים בקלאסיקה העברית "אתם זוכרים את השירים" אינו מוכר לך כלל. אבקשך לא להגיב כאן יותר, טיפש.
כתוב תגובה ל- יצחק וורשבסקי
4
מה זה מוסיקה מזרחית ?????
  א ר   15/10/07 20:27
אין מוסיקה מזרחית ישראלית ואין זמרים מזרחים ישראלים.יש מוסיקה ערבית בעברית ויש זמרים יהודים חקיינים ששרים בעברית מוסיקה ערבית! הכל כדי לרצות את יוצאי ארצות ערב שרוצים בכל דרך אפשרית לשמר תרבות ארצות המזרח בישראל. להבדיל אלף אלפי הבדלות בין זה למוסיקה ים תיכונית יפיפיה שמאפינת תרבות הבלקן והמערב
כתוב תגובה ל- א ר
5
משמיצן חסר ידע
  המוחה הלאומי   15/10/07 21:02
יהונתן גפן כתב את המילים ולא אהוד מנור.
אתה טוען שהחריזה עלובה במזרחית? לידיעתך אהוד מנור כתב הרבה שירים בזמר המזרחי, האם אתה קורה לו עלוב? הרי לפני רגע ציינת באיוולתך שאהוד מנור כתב את השיר "אתם זוכרים את השירים" והשמצת חזור והשמץ את יוצרי המזרחית, כנראה שאתה לא קורא את מילות השירים לא "במזרחית" ולא "באשכנזית", אתה סתם כותב כאן קשקושים השד יודע מאיפה הבאת אותם (השד העדתי כנראה), מכיוון ואתה לא קורא את מילות השירים ואינך יודע מי הכותבים, אני מעריך שכנראה גם לא האזנת להם, אי לכך כל טענותיך נדחות על הסף. כל ההשמצות שלך בגין מאוולי (?) זיופים וכו תלושים מהמציאות.אתה לא חייב להגיב בנושאים שאין לך בהם הבנה בסיסית.
כתוב תגובה ל- המוחה הלאומי
6
למשתוללים מכעס
  משה, עורך-דין   16/10/07 06:09
לפני שתקראו, כדאי שתנגבו את הקצף מעל שפתותיכם. ההשתוללות היתה צפויה, מאחר שתמיד יש כאלה.

תופעה מוכרת וידועה היא, שכותבים מוכשרים - תמלילנים ומלחינים - "יורדים לזנות" וכותבים במתכוון ברמה נמוכה יותר, כדי להתאים את הרמה לקהל האוהב את הסגנון הירוד יותר. לא רק בכתיבת המילים, אלא גם בעיבוד המוסיקלי, שניכר בו כי המעבד הוא מקצוען בתזמור, ומורגש שגיחך בשעת הכתיבה. לדעתי, ננסי ברנדס יודע לא מעט בתחום זה.

כך היה קורה אילו התבקש מנדלסון לכתוב עבור להקת-קצב של חובבים בשכונה. לא אתפלא אם גם אהוד מנור השתתף בכך.

התאמת הסגנון והרמה לקהל היעד קיימת גם בכתיבת שירי ילדים. יש שירי ילדים נפלאים, שרמתם הלשונית והחרזנית גבוהה מאוד, אך ברור שהתוכן, הסגנון והמשקל הותאמו להבנתם של ילדים. השיר "יונתן הקטן" הוא דוגמה לכתיבה לילדים: מילים יפות, חריזה טובה, לחן פשוט וקליט, אך איש לא יתייחס לשיר זה כאל משהו שאינו שיר ילדים.

כותבי הסגנון המכונה "זמר מזרחי", שאינו כזה באמת, רואים את קהל היעד שלהם כקהל נמוך יותר.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
תפסיק כבר חתיכת גזען שכמוך
  מזרחי מדוכא   16/10/07 07:56
תפסיק לדבר על קהלים נמוכים וגבוהים אולי בסוף תשלח אותנו למשרפות ביחד עם הערבים כי אנחנו לא אוהבים את יהונתן גפן וביאליק כמוך.

גם אני בתור מזרחי הצבעתי עבור טומי לפיד שהוא גזען בדיוק כמוך אחרי השפעת שטיפת מוח ממושכת של התקשורת בכך שהוא בנאדם נאור ונגד כפיה דתית, אולם הבנתי את גזענותו אחרי שהוא התחיל לדבר על טול כרם ועמיר בניון והצהרתו שישראלי אמיתי בעיניו הוא רק בבואת בנו יאיר משרתם הנאמן של בעלי ההון.

מאיפה באתם לנו מוחקי זהויות ארורים שכמותכם אנחנו חיים במזרח התיכון אם אתם שונאים אותו תלכו לאיפה שמתאים לכם ותפסיקו לחנך אותנו להיות כמוכם כי אנחנו ממש לא כמוכם.
כתוב תגובה ל- מזרחי מדוכא
אינך זקוק לתשובה
  משה, עורך-דין   16/10/07 14:38
אנשים כמוך, הרואים בהבעת דיעה על סגנון מוסיקלי "גזענות", ואשר אינם מבינים כי יש גם "אשכנזים" המהווים קהל שרמתו ירודה - זה אינו עניין של עדה אלא של רמה תרבותית - אינם זקוקים לתשובה. במיוחד כאשר חכמים כמוך מדברים על משלוח אנשים למשרפות.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
7
תגובה למגיבים
  עמוס שריג   17/10/07 22:58
סבורני כי כל התגובות, מזווית ראייה סובייקטיבית של הכותבים, הן נכונות וצודקות. לכן, כן יירבו. הויכוחים והארגומנטים רק מחדדים את המחשבה ומתסיסים את המוח.
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
8
האתר של רון שובל כנסו -
  ליאב   17/11/07 23:50
כנסו לאתר של רון שובל - בקישור

 רון שובל
כתוב תגובה ל- ליאב
9
האתר של רון שובל כאן!
  שוגר   2/02/08 12:35
 רון שובל
כתוב תגובה ל- שוגר
10
שכח שיובל בנאי (משינה)הוא פרסי
  אריה111   5/12/10 00:46
כתוב תגובה ל- אריה111
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il