s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: נסגר מחוסר אשמה תיק תקיפת גיבור עסק הביש
מאת: איציק וולף  |  09/12/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שיא היעילות.שנתיים לסגור תיק
  פרס לפרקליטות   9/12/10 16:49
שימשיכו לשבות. כך וכך הם קבוע בשביתה איטלקית
כתוב תגובה ל- פרס לפרקליטות
2
מי נתן את ההוראה? מה שלא ידעתם
  חשדנית   9/12/10 19:21
ב-1953 מונה פנחס לבון לשר הבטחון. הוא ראה את עצמו ממשיך דרכו של בן גוריון ומי שאמור לרשת אותו בבוא היום על כס ראש הממשלה.
הבעייה - שבין הרמטכ"ל דאז משה דיין לבין פנחס לבון היו חילוקי דיעות שגלשו מעבר למקובל. דיין ראה את עצמו ואת שימון פרס ("נערי בן גוריון") כמי שצריכים לרשת את בן גוריון, וגם נתמכו על ידו.
מתוך ויקיפדיה:
"היחסים בין לבון ובין דיין לא היו תקינים מלכתחילה, ובמהלך כהונתו של דיין כרמטכ"ל תחת שר הביטחון לבון, הורעו היחסים אף יותר. לבון היה בן דור הביניים במפא"י, ויריבו הפוליטי של דיין. ברוח הימים ההם היה דיין חבר מרכז מפא"י והתפטר ממנו רק משהתמנה לרמטכ"ל. לבון ראה בעצמו את יורשו של בן-גוריון, ואת מינויו לשר ביטחון ראה כאישור למעמדו זה. ראייה זו הכניסה אותו למסלול התנגשות עם חבורת הצעירים שטיפח בן-גוריון, ובראשם דיין, ושמעון פרס ששימש כמנכ"ל משרד הביטחון. על אף ששני האישים, דיין ולבון, החזיקו בראייה ביטחונית דומה, החלו עד מהרה סכסוכים ביניהם, שהתבטאו אף בדברים עקרוניים, כגון דרישתו של דיין לרכוש מן הצרפתים טנקים מסוג AMX, עליה הטיל לבון וטו."

עם פרוץ פרשת עסק הביש ניסה דיין, הרמטכ"ל, ופרס, מנכ"ל משרד הבטחון, להלביש את האשמה על פנחס לבון, כאילו שנתן את ההוראה לג'יבלי. מה שלא היה נכון, אבל מונף כדי לסלק את לבון.

אחרי מאבק קשה מאוד והרבה דם רע הם הצליחו לגרש את לבון ממשרד הבטחון ומהפוליטיקה בכלל. לבון עזב את המפלגה.
דיין ופרס השתלטו על הירושה. דיין קיבל בהמשך את תפקיד שר הבטחון ופרס היה בהמשך שר בממשלתה של גולדה מאיר במלחמת יום כיפור וחבר בקבינט שלה.

כמובן, שדיין ופרס לא היו יכולים להרים לבד את פרוייקט הדחת לבון. מי שעזר להם ונתן להם את כל התמיכה היו ארה"ב ושירותי הביון שלה. התשלום בגין התמיכה של ארה"ב בדיין ופרס לא איחר להגיע - במלחמת יום כיפור.
הקנונייה הייתה כזאת - להחזיר את סיני למצרים באמצעות כישלון מכוון במלחמה. מה שלא היו יכולים לעשות בהחלטת ממשלה, ניסו לעשות באמצעות ייזום תבוסה. דיין קיסינג'ר וסאדאת גרמו לצה"ל להפסיד במכוון את המלחמה. רק אריק שרון שלא היה בעניינים הצליח להציל את צה"ל מתבוסה רבתי. זה עלה לנו באלפי הרוגים ויותר משבעת אלפים פצועים. כל השותפים לקנונייה הם החפרפרות של ארה"ב בצמרת השלטון שלנו.


אהוד ברק מסתיר עד היום את הדו"ח של יחידת המודיעין שחיבר אחד מראשיה (שכבר נפטר) על מנת שהאמת לא תצא לאור.
והאמת, תכנית של תבוסה יזומה במלחמה על מנת להחזיר שטחים יכולה להתאים לאישיותו כמו כפפה ליד.
בל נתפלא אם במלחמה הבאה זה בדיוק מה שייקרה. הגולן ויו"ש יועברו לפלסטינים ולסוריה בעקבות תבוסה רבתי במלחמה.

אין פלא שבפיאסקו של פרשת מרמרה הוא שיחק תפקיד ראשי אבל האשים את המודיעין (בדיוק כמו שעשו במלחמת יום כיפור). המטרה הייתה לבטל את הסגר על עזה. ואמנם בסוף הפעולה ישראל מיהרה להסיר את הסגר היבשתי על עזה. את העבודה של הסרת הסגר הימי הם השאירו לועדת טירקל...

אין פלא שרח"ל (רשות החרום הלאומית) שבאחריותו של שר הבטחון ושהוא הממונה עליה - לא פעלה כלל בשריפה בכרמל. היא אינה ערוכה וגם לא תהיה ערוכה למלחמה הבאה. זו בדיוק המטרה !! שר הבטחון העומד בראשה, העביר החלטה בממשלת אולמרט ב-2007 שבמקרה חירום, אפילו נזקי טבע, הוא יכול להצהיר על משטר חירום ולעמוד בראשו. משטר שמבטל לגמרי כל זכויות אזרח שהן. ומעמיד את ברק בראש הפירמידה. כמובן שגם אז תבוא ארה"ב לעזרתו.

השאלה - האם גם ביבי ? היות וביבי מינה את ברק לשר בטחון אין לנו א
כתוב תגובה ל- חשדנית
kishkush Be'am
  pinacle   10/12/10 01:03
כתוב תגובה ל- pinacle
לחשדנית: כאחד שהשתתף במלחמת
  יום הכיפורים   10/12/10 14:52
גם אני חושב שתבוסה במלחמה ההיא הייתה מכוונת .
במילים יותר פשוטות ( וברורות): ההנהגה של אז בגדה בעם ישראל ובחיילים.
יחד עם זאת דיקטטורה בישראל " לא תחזיק מים" כי אף אחד לא ילך מרצונו החופשי למילואים וספק גדול אם קציני צהל הנוכחיים ישמעו להוראות הדיקטטור..
ברק?? הוא יכול רק לחלום..
הערה אחרונה: דיקטטורה בישראל תהווה תחילת הסוף למדינה יהודית כי אפילו יהודי ארה"ב יפנו למדינה את העורף...ואני כבר לא מדבר על ירידה מסיבית של צעירים מישראל.
כתוב תגובה ל- יום הכיפורים
3
איל מרחום ג'אלטן.
  אהיה אשר אהיה   9/12/10 20:41
בערבית מצרית יש ביטוי: איל מרחום ג'אלטן, המנוח אשם. וזאת משום שמי שמעיד למען המנוח לא יקבל דבר על החסד של אמת שלו, אבל מי שיעיד על החי יכול לקבל מה שהוא מהחי. לכן אנו אומרים:חסד של אמת. גם אלה מצאו מהר מאוד שאיל מרחום ג'אלטן, כמו השוטר בתאונת דרכים במצרים שמעדיף להאשים את הנדרס ולא את הדורס.
כתוב תגובה ל- אהיה אשר אהיה
4
הוותיקים זוכרים "במי מדובר"
  אזרח וותיק   10/12/10 10:22
גיבלי כנראה היה ונשאר נוכל עד סוף ימיו.......
כתוב תגובה ל- אזרח וותיק
+80 שנות חיים לא הספיקו לגיבלי
  ירון זכאי   10/12/10 13:06
1. למעלה מ-80 שנות חיים לא הספיקו לבנימין גיבלי לספר את גרסתו על "הפרשה", ולענות האם קיבל פקודה בלתי חוקית מבן גוריון שהיה אז בפרישה מראשות הממשלה להתחיל בפיגועים במצריים, או לחילופין הורה לבצע באופן חוקי בפקודת לבון?! אפשרות מאוד לא סבירה, ובעייתית לאור עדויות רבות. לפיכך התיאור "גיבור הפרשה" מתייחס לתפקידו של גיבלי מבחינה ספרותית, להלן משתתף בעברית פשוטה. 2. סגירת התיק לאישה חשודה שהכתה את בעלה(גיבלי), זו תופעה רגילה במשטרת ישראל. למרות שיש כאן עו"ד חוגג, שכנראה נהנה משכר טרחה ....ספק אם יש כאן זיכוי אמיתי לאלישבע. המתלונן מת לאחר האירוע, ובגילו ובמצבו גם אירוע קטן יכול....! 3. גיבלי נשאר עד הסוף חצי קפה, חצי תה, בקיצור אדם שכולו חידה, וכך הוא רצה להישאר. 4. חשדנית, את בלבלת בפרשה הזו אירועים ואינטרסים מתקופות ארוכות. אמנם הפרשה נמשכה עשרות שנים, לאחר הפרשה, ורק מעטים מבינים אותה. לכן נכתבה עליה דיסאינפורמציה שיטתית. ממליץ לך לקרוא את "האדם השלישי" שנכתב על ידי אברי אלעד (זיידנברג) , מגיבורי הפרשה, וזה יפתח לך ערוצי מחשבה משוכללים יותר על הפרשה שהתרחשה ב-1953 ונותרה עד היום מעניינת כאילו היא בשיאה. בלי קשר לעמדה שתגבשי; בטוח שתלמדי מזה את יסודות הקונספירציה היישר מאחד שהיה "שועל אגף המודיעין" כהגדרתו.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
אברי אלעד...
  אבו ג'ילדה   10/12/10 18:46
...הסגיר את הרשת במצרים, כדי להציל את נפשו. להציג את ספרו כאסמכתא בלעדית לפרשה - זה טמטום. יצאו כעשרה ספרים שונים על הפרשה והעסק הביש, וסדרות דוקומנטריות בעתונים, בקול ישראל ובטלויזיה, ועדיין אין תמונה אחידה, ברורה ומוסכמת. קצת צניעות בבקשה.
כתוב תגובה ל- אבו ג'ילדה
אלעד הודה בחלקו בקנוניה....
  ירון זכאי   12/12/10 16:58
פרט להודעתו/הודאתו של אלעד פורסמו שפע של הודעות באשמה נוספות מצד שותפים לזיוף חומר שהוגש לוועדת חקירה. אבו גילדה בוחר כנראה לקרוא ספרים חסרי תוכן שכתבו עיתונאי החצר של בן גוריון. טוב יעשה אם ישאל עצמו שאלה אחת בלבד? מדוע בשנת 1956 כאשר ישראל כבשה את סיני, והיה לצה"ל מאגר של אלפי שבויים מצריים; ישראל לא התעקשה לקבל גם את מרגלי אמ"ן הכלואים במצריים תמורת הגנרלים המצריים שהיו בשבי הישראלי???? התשובה ההגיונית הראשונה שתעלה במוחו הקונספירטיבי של אבו-ג'ילדה תהיה ודאי; חוסר נכונותו של בן גוריון להחזיר שבויים אשר עדותם עשויה לשפוך אור על פרשת הריגול שהוא היה נוהג לכנות "עסק הביש", או "פרשת לבון". העובדה שמרגל ישראלי של אגף המודיעין , אשר חיסל מדענים נאציים בפרויקט הטילים במצריים מצא עצמו בכלא הישראלי למשך 10 שנים בבידוד, כדי שאיש לא ישמע גרסתו, צריכה להעלות תמיהה במוחו של אבו-ג'ילדה. יתאר לעצמו אבו-גילדה קריסה מודיעינית חלילה בארץ כמו איראן, וישראלים נתפסים שם. ואחרי זה אחד מהם שברח נכלא לשנים ארוכות בישראל, ובצאתו כותב ספר שאומר בדיוק "מי נתן לו את ההוראה" וכיצד השתתף בהטלת "האשמה" של הפעלת הרשת על שר בכיר בשעה שהיה ידוע לו שההוראה באה מראש האופוזיציה בשרשרת אליו והוא בשעת האירוע סבר שהיא חוקית.....במצב כזה יכול כל אדם לגבש לעצמו דעה עצמאית, כפי שכתבתי. אבו-ג'ילדה פשוט לא שם לב. לא טענתי בהכרח כי גרסת "האדם השלישי" כפי שכונה על ידי ועדת חקירה סודית היא נכונה כולה. אולם גרסה זו היא לבטח המלאה ביותר וזו שנותנת תחושת מציאות כפי שחווה אותה סוכן אמ"ן בשטח. גם אם תישלל הגרסה היא המסגרת הטובה ביותר שנכתבה אי פעם אשר ממנה אפשר להבין כיצד טכנית העניין הזה בוצע, עד לרמת זיוף הדרכונים, הרכבת הפצצות, ושידור הידיעות. בקיצור סיפור ריגול נפלא, שמעבר לתענוג בקריאתו יכול לתת תובנות למי שרוצה להבין. שאר הספרים מרחו מאות עמודים של כלום. נראה אותך מצליח לקרוא בהם מעבר ל-20 הדפים הראשונים.....! בהצלחה!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
5
עלילת היורשים
  גברת רחל   13/12/10 17:52
העלילה שרקמו היורשים מאד מעניינת כיוון שהיורשים הראשונים והמרכזיים הם בתה של אלישבע מנישואים קודמים וילדיה
כתוב תגובה ל- גברת רחל
6
מה ההקשר בין עסק הביש בראשית
  שבץ חלובה   10/11/12 15:53
שנות ה 50 למלחמת יום כיפורים ב 1973 20 שנים יותר מאוחר? יכול להיות שבאמת היתה קנוניה בין דיין גולדה וקיסינג"ר וסאדאת ליצור מראית עין של הפסד לישראל כדי שיהיה לה תרוץ לשגת מסיניבמסגרת הסכם שלום אבל לדעתי אין לזה קשר לעסק הביש שהיה ריב אישי בין הצעירים דיין ופרס ללבון יורשו כביכול של בן גוריון. מה שכן זה שג"יבלי לא היה אשם. מי שנתן את ההוראה היו דיין ופרס ואחרי שזה כשל ג"יבלי לקח על זה על עצמו ופרש מהצבא עם הבטחה לסידור כלכלי בטוח לשארית חייו. ההבטחמה מולאה עד הסוף וג"יבלי התעשר באזרחות מכל מיני ג"ובים כלכליים שהשלטון העטיר עליו. המזכירה דליה כרמל העידה שג"יבלי בתור הבוס הישיר שלה פקד עליה לזייף יומנים כך שיראה שלבון נתן את ההוראה. אחרי זה נישלחה דליה לשארית חייה לאמריקה כדי שלא תגלה כאן את האמת. עד היום היא שם ובטח גם תמות שם. פרס הוא האחרון שנותר בחיים מכל חבורת עסק הביש ואף אחד עד היום לא העמיד אותו לדין על חלקו בפרשה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il