|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דברי המרדה
מאת: עו"ד משה גולדבלט  |  19/06/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כיבוס מילים, הטיית המשפט
  האח הגדול   20/06/08 11:23
הנה דוגמה טובה איך משתמשים בכלי המשפט הקיימים למטרה הפוכה לה הם נוצרו. קרדום לחפור בו. מפלס הגועל מאיים להציף את ההגיון. 1984 זה כאן ועכשיו.
כתוב תגובה ל- האח הגדול
2
מה הקשר לתנועה לאיכות השלטון?
  נוטלה   20/06/08 11:58
בלי קשר לפרשנות המשפטית שלך את החוק (קטונתי), איך הצלחת לקשור בין האמירה הזאת לבין כך שלתנועה לאיכות השלטון יש עתירות מוזמנות?

התנועה הזאת, ואני אומרת כמי שמכירה את האנשים הפועלים מאחוריה, היא תנועה שפועלת באופן דמוקרטי בבחירה באילו נושאים לטפל והם עושים את תפקידם במסירות יוצאת דופן ומטפלים גם בהמון נושאים מוניציפליים של ניצול לרעה של כספי הציבור, נבחרי ציבור מקומיים שעוברים עבירות בוטות על החוק וכו'. אבל אנשים כמוך בוחרים להשמיץ את התנועה כשמכירים אך ורק את המקרים המתוקשרים שלה.

ורק כדי להוכיח לך עד כמה הם לא נגועים - וזה שהשופט מצא בחר לומר את דבריו דווקא בכנס שלהם - הנה קישור לכתבה ב-YNET המדווחת על אותו שופט בדיוק שדחה עתירה של התנועה לפסול מינוי של מקורב אולמרט לשגריר כי קורות החיים שהציג היו רצופים ב"אי דיוקים".

די להשמיץ את התנועה המכובדת הזו, שעושה המון למען הציבור במקום המשטרה והפרקליטות.
כתוב תגובה ל- נוטלה
הם עושים לעצמם יחסי ציבור
  מכיר ג"כ   20/06/08 15:31
הם מכירים ובקיאים בכל הכילים האולטימטיביים בהם ניתן לעשות שימוש יעיל ואפקטיבי, וכל הדלתות פתוחות בפניהם. כל זה לקראת פנייתם לפוליטיקה בבוא העת. אז לא יצטרכו להוציא מליונים על פרסום ותעמולה. ומי שחושב שהם חפים משאיפות פוליטיות (לא שזה פשע - אבל היתממות כן), יחכה ויראה.
שלא לדבר על השרות העצום שזה עושה לעסקיהם הפרטיים מהרגע הראשון. ובכ"ז עיני אינה צרה בהם, רק צורמת באזני הצדקנות הלא לגמרי נקיה הזאת.
כתוב תגובה ל- מכיר ג"כ
3
חלילות
  אפרי הלפרין   20/06/08 12:39
הסופר גרוסמן טבע את הכינוי הזה בהקשר לממשלה, ולצערי כנראה שהחלילות מדבקת . חוק יסוד הממשלה קובע "נבצר מראש הממשלה זמנית למלא את תפקידו, ימלא את מקומו ממלא מקום ראש הממשלה; חלפו 100 ימים רצופים שבהם כיהן ממלא מקום ראש הממשלה במקום ראש הממשלה והוא לא חזר למלא את תפקידו, יראוהו כמי שנבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו." . החוק אינו קובע מהן הסיבות לנבצרות ומהי נבצרות . נכון יש מקרים מובהקים כמו המקרה של שרון, אך ייתכן שיש עוד מקרים, לדוגמא, ראש ממשלה אשר קרוב מאד יקר לו סובל ממחלה קשה, והוא בוחר לטפל החולה, תוך התפנות זמנית מעיסוקיו כראש ממשלה . לא, אני איני סובר שבמצב הידוע לי היום יכול היוע"מ לממשלה להורות על נבצרות ראש הממשלה, אך המרחק בין זאת ובין המרדה הוא כמרחק בין נחל הפוארה, למפלי הניגארה . נבצרותו של אולמרט קיימת, יש להיבטים מובהקים, אך על פי הנתונים שבידי, היא איננה מוחלטת, אם כי היא מתקדמת בצעדי ענק לכיוון המוחלטות . אני, לו הייתי במקומו של ראש הממשלה, הייתי מתיעץ עם היועץ המשפי לממשלה בקשר לסעיף הנ"ל, מקורותיו ותכליתו, ואני, לו הייתי היועץ המשפטי לממשלה ולו נשאלתי הייתי ממליץ לראש הממשלה לצאת לנבצרות . עם כל אלה גם הסברה כי על היועץ להורות לראש הממשלה לצאת לנבצרות, על פי הידוע עד כה, וגם ייחוס ההמרדה לדברים אלה - דברי אויולת המה, ממש דברי איוולת (ואיוולת פירושה דברים שטחיות, דברים שלא נחקרו ונבדקו לעומק ) .
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
האיוולת נעוצה במי
  גולדלבט משה   20/06/08 14:18
שלא מבין מהו מעמד ראש ממשלה נבחר במדינה דימוקרטית. האם נשיא ארצות הברית העביר את סמכויותיו בשל נבצרות לסגנו בעת פרשת לוינסקי ומשפט ההדחה? לו היה מוכח שראש ממשלה סובל ממחלה המחייבת אותו לטיפול שעתיים ביום היינו אומרים שהוא נבצר מלמלא את תפקידו? מה הקשקוש הצדקני הזה?. העובדה שגם אני רוצה 100% ראש ממשלה לא תביא אותי לשקר ולטעון לפרשנות הזויה ובזויה של החוק. יש גבול גם למה שמותר לעשות בשם אינטרס חולף להיפטר מראש ממשלה או משר המשפטים שלו
כתוב תגובה ל- גולדלבט משה
כן, כן,כן
  אפרי הלפרין   20/06/08 16:33
אם ראש הממשלה מורדם לצורך ניתוח פשוט, אפילו למשך שעתיים, הריהו נבצר ב100% במשך אותם שעתיים ולכן נוהל הנבצרות נכנס לתוקפו המלא. במקרה כזה ממלא מקומו מקבל את כל סמכויותיו - והופך להיות ראש ממשלה בפועל. בואו לא נשכח ששרון ממש למחרת היום בו אושפז היה אמור לעבור צינתור - והעברת הסמכויות לאולמרט למשך הצינתור היתה מתוכננת להתבצע גם אם לא קרה מה שקרה. מה עוד שבצינתור לא מרדימים היום, והבן אדם ער, אך ודאי שהוא תחת השפעת תרופות, ובאחריות הרופאים ולא באחריות עצמו, ולכן ניטלות ממנו כל הסמכויות ומועברות זמנית לממלא מקומו. אגב גם שכראש ממשלה נוסע לחו"ל, גם אם זה שעתיים לפגישה בשארם או בעמאן - הוא מעביר סמכויותיו (זה לא נבצרות אלא על פי סעיף אחר בחוק יסוד הממשלה) דין דומה קיים באמריקה, בואו נחזור לאסון התאומים, המימדל האמריקאי היה בלחץ, אבד הקשר עם הנשיא, וסגנו אגניו נטל בפועל את סמכויוית הנשיא עד אשר התחדש הקשר. חובה לזכור שראש ממשלה בישראל ונשיא בראה"ב הם גם בפועל אחראים על עצמה צבראית אדירה, יש להם שונאים בעלי עצמה צבאית עדירה, הכוחות האלה אסור שיהיה בהם ואקום אפילו לשניה. בקשר לקלינטון ופרשיותיו, האם היה נבצר או לא, בואו נשאיר זאת לציבור האמריקאי, לדעתי נשיא ארצות הברית עובד 10% מזמנו כך שגם אם הוא עוסק בשטויות ב 90% הוא עדיין מתפקד כנשיא. ואילו ראש ממשלה בישראל חייב לתפקד 200% כך שהוא נבצר עו ד לפני שהוא נבחר, וכל שטות נוספת המעסיקה אותו מגבירה את נבצרותו. במקרה של אולמרט אנו מאד קרובים לגבול. ובכלל לא זה על זה הויכוח, אתה מדבר על המרדה, תיכף תדבר גם על בגידה (עונש מוות) מה הקשר בין הפוארה למפלי הניאגרה - מה הקשר בין אמירה של מצא על סמכות היועץ המשפטי בנוגע להכרזה על נבצרות ראש ממשלה, כאשר החוק ממש סתום ולא ברור ובין המרדה, מאיפה זה הוקרץ???
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
4
פיתפותי ביצים ועיוות הצדק !
  ישמעאל   20/06/08 13:18
אם היה מדובר לא באולמרט אלא בביבי , תגובתך היתה זהה ? בוודאי היית מוצא כמה סיבות טובות לחובתו של היועץ המשפטי להורות על נבצרותו ! וכי מדוע אחד שנקרא אלפרון יוחזק במעצר לצורך חקירה ואילו אחד שנקרא אומללמרט מסתובב חופשי ומנצל את סמכותו לבצע פעולות שיועילו לדימויו הפלילי ?
כתוב תגובה ל- ישמעאל
5
שמר מצא יתעסק בפרובונו של לשכת
  אני מציע   20/06/08 14:37
עורכי הדין ולא יתערב בענינים לא לו יש לנו כבוד רב אליו אל לא ללכת בדרכיו של חברו הטוב מישה
כתוב תגובה ל- אני מציע
6
צריך לתת כבוד לראש הממשלה
  s   20/06/08 17:26
מה שניראה זה שכל היום עוסקים בעניניו הפרטים ולו נותנים לו לתפקד .חקירות במשטרה על כל מני שטויות . אם העם הזה כל כך ישר . למה שלו יוצאו חוק .שכל אזרח יצהיר .הצהרת הון אמת .ואיך הוא השיג זאת .כולם יודעים שמ1948 .הכל פו זה קומבינות . וכסף מתחת לשולחן . משטרה . וממשלות מושחתות עד היסוד . המקסימום כאשר כבר ניתקלים . באזרח הגון וישר .ומסכן אז אומרים אליו .כך .מסכן תמים הוא לו יודע לשחק אותה כמו כולם .ולכן הוא אביון ועני .ואין לו כלום .וכל אלה שמדברים הם נוסעים על כבישים וגרים בבתים ואוכלים .מכל טוב הארץ .ולו עושים כלום . לכן יש להם זמן להתעסק ולרדוף כל מיני ראשי שלטון . מי שבאמת .נידפק בארץ קולו לו נישמע .(אין גרוע יותר מסבלו של האלם )
כתוב תגובה ל- s
7
נסחפת קלות. אתה עצמך אומר
  משפטן מעיר   20/06/08 18:08
שמצא "אמר" שיש ליועמ"ש סמכות וכו'.
הרי זאת הבעת דעה פרופר - גם אם אינך מסכים לה.
הוא לא קרא לו ולא המליץ לו להודיע על נבצרות רוה"מ.
הוא בסה"כ חיווה דעתו על מצב משפטי מסויים.
היכן כאן ההמרדה?
על חופש הביטוי שמעת?
כתוב תגובה ל- משפטן מעיר
8
מתאים לסאדם חוסיין
  ב.ק.   21/06/08 01:20
הכתבה מקרבת אותנו לרודנות לשמה. כל ביקורת כנגד סאדם חוסיין היא המרדה, חתרנות, פגיעה בשלטון וכולי. עורך הדין המכובד שכתב את הכתבה מבולבל לגמרי וסובל חמורות מהבנת הנקרא. כל שמצא אמר הוא שמותר למזוז להגיד לאולמרט שעליו להסיק מסקנות. אין באמירתו של מזוז אם תהיה פיטורין, כפייה, סילוק מהכהונה, כלום - שהרי הסמכות להדיח ראש ממשלה נתונה לכנסת. מצא פשוט הסביר שמזוז אינו עובד של אולמרט ואינו פרקליטו של אולמרט אלא עובד ציבור, ומתוקף זה על הציבור לשמוע את עמדתו הציבורית.
כתוב תגובה ל- ב.ק.
9
מבטלים את חופש הביטוי?
  רוןדר   21/06/08 03:54
משפטנים מבטלים את חופש הביטוי בדמוקרטיה על ידי הפחדה ושימוש ב"שוט" החוק כביכול. לכאורה נראה כי כל אלה שתומכים בשחיתות גם הם מקבלי מעטפות או מגלגלי עינים הכל לטובת האינטרס האישי שלהם. כל אלה חייבים להיעלם מהזירה הציבורית בישראל אחרת ישראל בסכנה מבפנים יותר מאשר שהיא בסכנה מבחוץ.
כתוב תגובה ל- רוןדר
10
למה לצטט שופטים בשיח הצבורי?
  יוסלה876   21/06/08 07:05
מדובר בחונטה מצומצמת הדואגת לעצמה באמצעות נפוטיזם ועושה שימוש במשאבי העם לרוחתה היא
כתוב תגובה ל- יוסלה876
11
האמא של הנבצרויות !
  א.ל. רמת-גן   21/06/08 08:28
לכנות את הקריאה להוציא את אולמרט לנבצרות, בכנוי הבומבסטי "המרדה"- זו ממש הגזמה פרועה. אולמרט הואיל להקציב לחוקרי המשטרה שעתיים לשם חקירתו,ובמועד שהוא בחר.הנימוק היה: האילוצים הממלכתיים בהם טרוד ראש הממשלה.נחקר אחר היה מבלה בבת-ים בחקירות שנמשכות לעיתים 10 ו-12 שעות.זו דוגמה מובהקת להיווצרות מצב של ניבצרות:לאולמרט אין את הזמן הדרוש להקציב לחוקרים,היות וזה פוגע ביכולתו למלא את תפקידו-אי לכך המסקנה המתבקשת היא: נ ב צ ר ממנו למלא את תפקידו. מיותר להוסיף את תרומתם של אולמרט ופרקליטיו לסחבת שגורמת להתארכות חקירתו במטרה השקופה לדחות ככל האפשר את החלטת מזוז באם להגיש נגדו כתב אישום.
כתוב תגובה ל- א.ל. רמת-גן
12
גודעי ידיים ומקצצי רגליים בע"מ
  ע. סובול   21/06/08 09:21
אין צורך להריח את יורש העצר חשין, לשמוע את פתפותי הביצים של מצא, למשש את הסיניוריטי של ביניש, לטעום את האמביציות השיפוטיות של מזוז או להביט בדיוקנו של המגלומן המלכותי ברק מעשה ידי הצייר גרשוני - כדי להבין שמדובר במאבקי-כוח בין זרועות המערכת המשפטית על השליטה במערכת הפוליטית, תהיה זו ימנית או שמאלית או אנדרוגנית או משונת-מין:
 משפטפטנים מגלומניים ועוזריהם
כתוב תגובה ל- ע. סובול
13
האם כל השופטים כמו מצא
  בושה גדולה   21/06/08 12:01
האם יתכן שבראש השפיטה בישראל יושבים אנשים שלא יודעים מהי דמוקרטיה?
האם יתכן שבשם החוק השופטים מעוותים את הצדק? האם בשם החוק השופטים נלחמים בנבחרי הצבור?
האם חלק מהפוליטיקאים חברו לחלק מהשופטים ל"עקם" את החוק למען אינטרסים פוליטיים"
האם העצמת השפיטה בישראל מטרתה לחזק קבוצת אינטרסנטים למען עצמם ע"ח האזרחים הפשוטים וע"ח זכותו של העם לבחור את נציגיו?
כתוב תגובה ל- בושה גדולה
כך מינו, כך ממנים
  ע. סובול   21/06/08 15:30
וכך, פחות או יותר, בשינויים קוסמטיים קלים, ימשיכו למנות ולקדם שופטים במדינת ישראל;
וכך אתם יכולים להתעורר ביום רגיל אחד ולגלות שתפרו לכם תיק ומכרו משפט כדי לקדם אינטרסים פרטיים של טיפוסים מסוימים במערכת המשפטית:
 כששופטן הופך לשופט - ולהפך:
כתוב תגובה ל- ע. סובול
14
עו"ד גולדבלט, דברים כדורבנות
  אמיל שכטר   21/06/08 19:02
אתה לא קטן, אתה גדול

ויגיע זמנם של אנשים כמוך.

צריך רק להמתין לחלוף 7 השנים הרעות.


חנן וייס

לא קבע לשעבר
כתוב תגובה ל- אמיל שכטר
15
נהנה ממנעמי השלטון
  אהרונוביץ   21/06/08 21:49
עו"ד הנכבד חשוד כנהנה ממנעמי השלטון. אדם סביר לא יכול להוציא מפיו דברי הבל כדבריו.
כתוב תגובה ל- אהרונוביץ
16
נאיביות
  גדעון אמיר   21/06/08 23:50
"אני רוצה להאמין כי דבר כזה הוא בלתי אפשרי במחוזותינו"
אפשר גם אפשרי. ליתר דיוק סביר מאוד כחלק מההפיכה החוקתית עליה הכריז כבודו ברק.
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
17
אנשי איכות השלטון לא נבדקו על
  ידי המשטרה, ולא   22/06/08 07:57
ידוע דבר על מקורתיהם הכספיים, ואם הם אכן אנשים ישרים. זאת מאחר והם עצמם מציגים עצמם כאנשים ישרים, אבל אמור אין כל הוכחה לכך. כדי להסיר ספקות על המשטרה להעבירם חקירה מעמיקה בסיוע חוקרי מס הכנסה - ורק אז אפשר יהיה - על פי תוצאות אותה חקירה - להתיחס אליהם כאל אנשים ישרים או לא. בינתיים על פי תפיסתי הם אינם מוגדרים כישרים. אלא שכל אחד מאיתנו על פי השקפתו רואה בהם את אשר הוא רוצה לראות. ובנושא הדמוקרטי - מעולם לא נערכו בחירות בתנועה הזו. ולתנועה כזו יש שם בעברית (וגם בלועזית). יחפש נא כל אחד את השם ויבין בעצמו במה מדובר.
כתוב תגובה ל- ידי המשטרה, ולא
18
כהומור זה נחמד. משפטית - שטות
  דרקולינו 2   22/06/08 19:00
בחברה דמוקרטית, הקריאה לאנשים להפעיל סמכות חוקית אינה המרדה. ממילא היועמ"ש לא יכול "לכפות, על ראש הממשלה לעשות את מה שארש המשלה אינו רוצה לעשו.
מעבר לכך, המחבר יכול לנח בשלוה על משכבו. אין שום סיכוי בעולם שאולמרט יפסיק לבזות את מדינת ישראל ויפנה את כסאו. לזה לא הספיקו, כשלון של מלחמה ודו"ח ועדת חקירה שקבע את כשלונו, אז קשה לדמיין שכמה מעטפות דקיקות וחוו"ד משפטית. קטן עליו!
כתוב תגובה ל- דרקולינו 2
19
גולדבלט גוליבר בין גמדי NFC
  המשקיף   23/06/08 01:18
כתוב תגובה ל- המשקיף
20
ואני חשבתי שאני חי בדמוקרטיה..
  אזרח תם   23/06/08 09:08
כתוב תגובה ל- אזרח תם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il