בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
כולם רצים קדימה בלי לדעת לאן, זה נפלא, הם יגיעו מתישהו. רק את מי הם שכחו בבית?...
פעם אמר מישהו חכם: אם תרצו וגו', אין דבר העומד, עם קצת רצון וקצת יכולת... אמרו, שמענו שכחנו.
רצון! כן, רצון. לפני שרצים קדימה צריך לברר לאן. לפני שעושים משהו צריך לשאול את עצמנו מה רוצים. אם הבנקים רוצים מקסימום כספים לא משנה שום דבר - אז אחרי כמה שנים הם קורסים.
אם העשירים רוצים מקסימום רווחים לא משנה מה קורה עם העובדים או עם המדינה, אז המדינה קורסת ושוק העבודה הופך לשוק עבדים.
אם חברת תעופה רוצה לחסוך, לא חשוב על חשבון מה, אז מטוסים מתרסקים.
המטרה האמיתית המנחה אותנו צריכה להיות נכונה, שפויה, סבירה, מאוזנת. הרצון - זה הדבר החשוב מכל. מרוב התלהבות שכחנו אותו...
המאמר מתאר התכתבות בין יצרן חיתולים למפיצים שלו אודות צבע האריזה כ"תהליך פיתוח". לצורך קידום מכירת תוכנה שנועדה לטפל בתהליך מבית מיקרוסופט; חברה שהצליחה לגנוב את השוק מכל מתחרה והטוענת לכתר היצירתיות וההמצאתיות.
לצורך כך הוצאו השלדים של אגדות אורבניות מהארון ההיסטורי מחדש כפי שהן מוצאים מהארון בעת השיעורים למנהל עסקים באוניברסיטה. "תומס אלווה אדיסון" נתפס כאדם יצירתי חסר השכלה פורמלית מהסוג שמסכן כל תאגיד עסקי מודרני. אך המצאת הנורה המיוחסת לו בכלל לא הייתה כה יצירתית. ב-50 השנים שלפני נורת הליבון שלו הוגשו 22 בקשות פטנט שונות לפחות שקידמו את אותה המצאה.
אגב גם הוא לא תמיד היה "מייבריק" כפי שמייחסת הכותבת את התדמית הזו לו. גם הוא שכר ממציאים יצירתיים כמו "ניקולה טסלה" כדי להתגבר על חוסרים בהמצאתיות! גם הוא פיטר את טסלה ,ואח"כ גם דרס אותו בעזרת כספי שותפיו כאשר התברר כי השיטה של טסלה מעשית יותר להעברת החשמל בעולם עד לצרכנים.
לפיכך התאגידים ומיקרוסופט בראשם לא המציאו דבר חדש. אפשר לדרוס כל המצאה יצירתית בעזרת כסף ועורכי דין לפטנטים! אגב בקרוב יימצו את כל הערך הכלכלי הניתן למיצוי מכל הרעיונות הישנים. תהליך הבא לידי ביטוי חלקי בהפיכת המוצרים ל"קומודיטיס" שהעיסוק בהם אינו רווחי. הגלובליזציה קרובה לזה מאוד, וכאשר תשלים את התהליך היא תקרוס על מנהליה. אז יתברר כמו בכל קריסה (ראה הקריסה הנוכחית), שמנהליה אינם יודעים לנהל יצירתיות, ואינם יודעים לנהל בכלל!!!!!!
אגב הרכבת צוות פיתוח בעל "שונות" אינה אפשרית על ידי חיבור של "מנהלים" בוגרי אותן פקולטות, ששמעו אותן הרצאות, עמדו באותן הבחינות, ומצאו עצמם מועסקים בחברות בעלות אינטרסים מנוגדים לפעמים!!!!
לא פלא שאנשים יצירתיים באמת משתוממים בביתם ממאמרים כאלו.