s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התוכנית: הסדר הטיעון יושג עם זקן
מאת: איתמר לוין  |  03/03/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חולים
  יוסי מ   3/03/14 13:16
השנאה מעבירה אתכם על דעתכם. זו כתבה ממוחזרת שעיקרה למעט הפתיחה כבר פורסם כאן לפני כשבועיים.
זה כמובן מותר אבל זה מעיד יותר מכל על הכותב,האתר ובתוך מה הם חיים. כותב לו מר לוין, שהשופט רוזן יקבל בקשה של המדינה לשמוע עוד פעם את שולה. הוא רק לא מתחשב בכך, שהשופט פרסם היום את מועד הכרעת הדין, שהוא קורא עיחתונים,ומבין את המשמעות ולכן, זה יכול לןהעיד לא פחות על מה חושה השופט רוזן על הפליק פלאק של התביעה ושל שולה זקן, שתישאר המסכנה האחרונה בסיפור הזה.
מה שהוא לא מספר לכם כי גם מר לוין לא רוצה להסתכל למציאות בעיניים, הוא שלמעשה יצטרכו לנהל כאן משפט חדש, שבו אין את "עדותו" של דכנר מה שישאיר את הפרקליטות עם תאותו של לוין בידה, יחד עם שארית הליכלוך שנשאר מתקופת לדור. מענין לקרא, מהיום:

מדוע שולה זקן לא תהפוך לעדת מדינה

מאת: עו"ד אבי עמירם, וואלה! דעות
יום שני, 3 במרץ 2014, 9:23

אמנם הפרקליטות הייתה מוכנה "לשלם" הרבה תמורת עדות מרשיעה נגד אהוד אולמרט, אלא שתזמון ההצעה של זקן להפוך לעדת מדינה בעייתי. הלקח לאולמרט: לא להשאיר שותפים מאוכזבים
תגיות: משפט הולילנד,שולה זקן,אהוד אולמרט,עד מדינה
בימים האחרונים מנסרת את חלל האוויר הידיעה בדבר משא ומתן שמתנהל בין פרקליטי שולה זקן לפרקליטות המדינה, שתכליתו הענקת מעמד של עד מדינה לזקן בתמורה לחשיפת קשריה הפליליים לכאורה עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. המשא ומתן זוכה לעליות ומורדות משל היה לרכבת הרים בלונה הפארק. הטריגר, כך עושה רושם, נעוץ במערכת היחסים העכורה שנתגלעה בין השניים לקראת תום הדיונים בפרשת הולילנד, וביתר שאת בשלב הסיכומים, במהלכם ניסו פרקליטי אולמרט באופן מחשיד, למנוע מזקן את העיון בהם.

עד מדינה או "עד מלך" הוא למעשה שותף לדבר עבירה, הזוכה לטובת הנאה תמורת הפללת שותפו. משום הזהירות שמא עדותו מוטת, דורש החוק תוספת ראייתית ממשית ממקור עצמאי לחיזוק עדותו. הכלל הבסיסי הוא שהסכם עד מדינה ייחתם בדרך כלל עם עבריין זוטר יחסית לעבריין העיקרי. טובת ההנאה יכולה ותגולם בפטור מלא מהעמדה לדין עד פטור חלקי מכך, לרבות טובת הנאה כספית כמו למשל מענק קבוע או פטור מתשלומי מס למדינה וכיוצא בזה. בפרשת "ראשונטורס" נמנע הקרע שהתגלה בימים אלה, כך יש להניח, נוכח העובדה שזקן החליטה לוותר על זכותה להעיד במשפט - עובדה שחסכה את הקונפליקט שהתגלע בימים אלה.
יש להניח כי אם שולה זקן הייתה נאותה לשמש כעדת מדינה כבר בשלביה הראשונים של החקירה שזכתה לכינוי "פרשת הולילנד", הרי שאז הייתה תמורה נאה בצדה ופרקליטות המדינה הייתה קופצת על ההזדמנות כמוצאת שלל רב שהלא אין לך אקט דרמטי מלתלות את המלך בכיכר עיר. כעת, משהסתיים שלב הדיונים ב"פרשת הולילנד", מתגלים לא מעט קשיים במימוש המשא ומתן להפיכתה של זקן לעדת מדינה. ומדוע?

קושי ראשון - גם בהנחה שהמשא ומתן יצלח, הרי שעל זקן יהא להתערטל מכל אינפורמציה מפלילה שהיא מחזיקה נגד אהוד אולמרט. בעגה המקצועית זו נקראת "עדות ניקיון", קרי - עד המנקה עצמו בפני חוקריו, ורוחץ בניקיון כפיו. קושי שני - הממצאים המפלילים בגרסתה החדשה חייבים להיתמך תמיכה ממשית ואובייקטיבית, זאת ומאחר שעד כה היא מסרה מספר גרסאות ומי לידינו יתקע כי גרסתה האחרונה היא נכונה, אמתית ואינה ניסיון לחמוק מאימת הדין?

קושי שלישי - אם עסקינן בממצאים מפלילים בפרשת הולילנד בלבד, הרי שהניסיון להעלותה על דוכן העדים מחדש עלול להיתקל בהתנגדות פרקליטי אולמרט ושאר הנאשמים. זו יכולה להיחשב להתנגדות בעלת בסיס מוצק משום שקו ההגנה שנ
כתוב תגובה ל- יוסי מ
2
המשך קצר
  יוסי מ   3/03/14 13:22
וכל האמור לעיל עוד לא הביא בחשבון את החקירה הנגדית שתחקר שולה עי ידי עורכי הדין השונים, שישאלו אותה מן הסתם, על טיב היחסים עם דכנר ואיך זה שהיא האדם היחד שקיבל ממנו "מתנות" בסדרי הגודל האלה.
צריך תמיד לזכור, שהדרך מתל אביב לירושליים היא בדיוק כמו מירושלים לתל אביב, רק שמכאן, זה בירידות ודי לחכימא ברמיזה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
3
המשך לתגובה 1
  יוסי מ   3/03/14 13:28
המשך למה שפורסם בתגובה הראשונה ונקטע מסיבה טכנית:

קושי שלישי - אם עסקינן בממצאים מפלילים בפרשת הולילנד בלבד, הרי שהניסיון להעלותה על דוכן העדים מחדש עלול להיתקל בהתנגדות פרקליטי אולמרט ושאר הנאשמים. זו יכולה להיחשב להתנגדות בעלת בסיס מוצק משום שקו ההגנה שננקט על ידי הנאשמים, ובפרט זה של אולמרט, לא שקלל לתוכו את גרסתה החדשה של זקן וייתכן שיעלה צורך בראייה מחודשת בכל קו ההגנה עד כדי ביטול ההליכים שננקטו עד כה ופתיחת המשפט מחדש בפני שופט אחר. או אז יתעורר קושי רביעי: מה גורלה של עדות עד המדינה המקורי, שמואל דכנר, במשטרה ובבית המשפט? המדינה תאלץ לוותר על עדותו שהרי הוא נפטר בינתיים.

קושי חמישי - האם בעדותה של זקן יש כדי לחפות על עדותו של דכנר כנגד אולמרט ושאר הנאשמים? אם לאו, עשויים המעורבים האחרים בפרשה לצאת טכנית זכאים בדינם ואילו אולמרט יצא זכאי בחלקים שאינם חופפים בין עדותה של זקן לעדותו של דכנר. קושי שישי - השופט דוד רוזן עלול שלא להיעתר לבקשת הפרקליטות להעלות למתן עדות את זקן בפעם השנייה במשפט והפעם כעדת מדינה, משום שהוא כבר מתכנס לקראת סיום כתיבת הכרעת הדין, דבר העלול לטרוף את כל הקלפים של מהלך זה.

קושי שביעי - בעל פן פסיכולוגי, עצם ניהול המשא ומתן עם זקן "משדר" מסר לפיו הראיות במצבן הנוכחי אין בהן כדי לבסס הרשעה כנגד אולמרט על כל המשתמע מכך. יוצא אם כן, כי הצלחת המשא ומתן עם זקן ככל שזה נוגע לפרשת הולילנד עלול להסתיים בניצחון פירוס.

אופציה נוספת היא שעדותה של זקן תתמקד בחשדות אחרים, ולאו דווקא בהולילנד. אם כך יהיה, עלול אולמרט למצוא עצמו בחזית כתב אישום שלישי. כך או כך, הרושם שנוצר כי הגברת זקן נכנסה תוך סחרור להרפתקה אשר את נפתוליה קשה לאמוד כעת. אם יתברר כי טובת ההנאה מגלמת כליאה מאחורי סורג ובריח, אף לתקופה שאינה משמעותית, הרי שאז יצא שכרה של זקן בהפסדה. דבר אחד ודאי, האמוציות שהציפו אותה במהלך המשפט הובילו אותה לנהוג כפי שהיא נוהגת כעת ולא לחינם תבעו חכמנו את המימרה סוף מעשה במחשבה תחילה. כך או כך, זה המקום הראוי להזכיר את הכלל העתיק כי אין זה חכם להשאיר שותפים מאוכזבים בזירת פשע.
הכותב הוא מומחה למשפט פלילי ופשיעה כלכלית ומשמש כיו"ר הפורום הפלילי של מחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין

כתוב תגובה ל- יוסי מ
יוסי היקר: אני מקווה שתמשיך
  בני בנקר   3/03/14 13:37
לתת את האמון בבתי המשפט כפי שנתת עד עכשיו ותכבד כל פסיקה שלהם.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
לבני.
  יוסי מ   3/03/14 15:25
ידידי בני.
אין שום ספק בכך. אם בית המשפט יחליט למשל שאולמרט ילך לכלא, אני מוכן להיות הנהג.
ומה יקרה אם יהיה הפוך?? מה תעשה אתה?
ויותר חשוב, מה יעשו מרבית הקוראים באתר הזה, למשל המגיב השני לדברים שלי??
במשפט הקודם, הם כתבו על השופטים דברי בלעע: הזויים, מכורים ,מטים את הדין ומה לא, ותזכור את דברי, כך יהיה גם הפעם.
אני מצהיר כמו שאמרתי תמיד: מה שיחליט בית המשפט, הוא האמת ואני עומד מאחרי השופט רוזן ודבריו יהיו קודש בעני.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
בעקרון אני מסכים שיש לכבד
  בני בנקר   3/03/14 17:32
את כללי המשחק ולקבל פסקי דין גם כשאינם מוצאים חן בעיני. יחד עם זאת,אין לדעתי ואני בטוח גם לדעתך, לתת אמון עיוור בפסיקות בתי המשפט ומשפט ברנס ז"ל הוא דוגמה חותכת. מה שמפריע לי כפי שמומחש בספרו של פרופסור פרידמן, זה ההתנהלות האימפריאליסטית של העליון ,שחושב שיש לו עילה וסמכות להתערב בכל נושא, כולל נושאים פוליטיים וחברתיים מובהקים, שחייבים להיות מוכרעים בדמוקרטיה ע"י נבחרי ציבור ולא ע"י פקידים ממונים. ההתנהלות הזאת של עריצות הפקידות הממונה,בעיקר של יועצים משפטיים שחושבים שהשמש זורחת להם ממקום מסוים, משתקת את המערכת השלטונית. והיצירתיות שלהם מדהימה: "מבחני סבירות"(לפי מה ?),"אמת לשעתה" ועוד.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
לבני-2
  יוסי מ   3/03/14 19:24
נכון.
אבל בהיעדר יכולת או כלים טובים יותר, צריך לקבל את מה שיש,ואפילו שיתכנו מקרים כמו ברנס.
.
זכור שהשופט חיים הכהן, (אני מקוה שאני לא טועה)שישב בדין, הוא זה שנפשו לא היתה שלמה עם הרשעת ברנס והוא זה שפעל לשיחרורו.
במקרים הנוכחיים שבהם מעורב אולמרט היו שני משפטים.
אחד בפני שלושה שופטי מחוזי והמשפט נמשך שנתיים וחצי עם יותר ממאתיים עדים והוא נגמר בנוק אאוט.
עכשיו, יתכן והשופטים טעו. לכן יש ערכאת עירעור ובה בודקים את השאלה היחידה: האם השופטים הוציאו פסיקה סבירה על סמך החומר שהיה לפניהם. זו שיטת הביקורת ונראה מה יצא מתחת ידם.
במקרה השני ישב שופט מול 16 נאשמים שאולמרט היה רק אחד מהם ושמולם יש בעיקר עד אחד, והמשפט היה אינטנסיבי וממצה. נראה מה הוא יגיד ומה יהיה בעירעור שיבוא. אין לנו דרך ושיטה אחרת.זה מה יש ונקוה לטוב.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
" אדון יוסי" צ'ק עבור העבודה
  לטובת אולמרט,בדרך   3/03/14 14:31
ובגלל ש" התגובה" הנוכחית שלך( או יותר נכון " מסע יחצנו"ת) הוא ארוך מהרגיל ,הרי ,אני מתאר לעצמי, שהצ'ק יהיה שמן....
כתוב תגובה ל- לטובת אולמרט,בדרך
לאדיוט.
  יוסי מ   3/03/14 19:16
תראה אדון חסר שם, זהות או שכל.
זה לא מיועד היה לאנשים שטחיים כמוך. לא כל אחד יכול לקרא ולהבין יותר משתי שורות או מהאורך הממוצע של הודעה בישראל היום. אבל יש גם אחרים ולהםצ זה היה מיועד.
ולבסוף, הלואי וכל מה שיהיה לך בחיים, יהיה מה שאני מקבל על מה שאני כותב,כפול מליון.
שלח את אשתך והילדים אלי. אני אאכיל אותם.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
4
זקן הזדמנות חייך-נקי האורוות
  מיכל מירושלים   3/03/14 14:00
ספרי הכול. רק האמת וכל האמת.
איך קיבלת וממי קיבלת כרטיסי כבוד למשחקי בית"ר.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
5
אם שולה לא תשב בכלא-זו בושה!
  דודי30   3/03/14 15:34
כתוב תגובה ל- דודי30
דודי אתה טועה
  שולה זקן   3/03/14 17:01
שולה התחילה לעבוד עם אולמרט כשהיתה מזכירה קטנה. היא ראתה בו בוס גדול כל יכול. בודאי גם העריצה אותו. כל העבירות בהם חטאה נגרמו בשל היותה נאמנה לבוס והלכה אחריו בעינים עיוורות. ה ו א האשם העיקרי במעשיה, הוא הורה לה, לימד אותה, פקד עליה והיא נשמעה לו. היום בודאי היא מכירה בטעותה ואולי אף מצטערת. אין לשפוט אותה בחומרה אלא בתבונה.
כתוב תגובה ל- שולה זקן
צדיק חסר שם והבנה
  יוסי מ   3/03/14 19:31
ושכחת לכתוב שהיא האדם היחיד שקיבל כסף מדכנר לצרכים אישיים, והודה בכך בבית המשפט.
והשאלות על מהות היחסים האלה עוד לא התחילו, ומה זה קשור לזה שהיא הלכה איתו לאורך כל הדרך??
פתאום היא צדיקה גמורה לפי ההבלים שאתה כותב אבל זה אופיני לחסרי צלם אנוש ושונאי ישראל לשמם.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
6
שולמית צעיר
  ש.ז.   3/03/14 17:00
בשעה זו יושבים מטב המוחות בפרקליטות בצוותא נותנים חיבוק דב לשולה ושמים עתידה על קרן הצבי הצעיר. הו חדשות מתפרצות המתמחה מביא עט מהאוסף של ש.ד. לחתום על ההסכם עם ש.ז. איזה יופי ששון
כתוב תגובה ל- ש.ז.
7
שני מושחתים שהיו חברים...
  איזה צחנה   3/03/14 17:56
ועכשיו הפכו לאויבים!
כתוב תגובה ל- איזה צחנה
8
זה לא יכול להיות שתציל עצמה
  נז   3/03/14 19:21
ותקבור את הבוס החביב שלה .... כולם אוהבים אותו ואסור להפיל אותו בפח ולהציל את הגברת ...
כתוב תגובה ל- נז
9
זקן שולה
  uksnhr   3/03/14 22:08
מעניין אילו סיפורים נוספים יש באמתחתא שאינם מגובים בשום מסמך נאות .מהיכן שואבת היא את סיפוריה .ובעיקר איך יכולה היא לקבל מעמד עד מדינה שעה שכל דבריה עד כה ,מעידים מעבר לכל ספק סביר כי איננה אלא אבי אבות החטא והטומעה , וכי מעשה אולמרט אינו שונה ממעשיה ופתאום שעה שהחרב מתנפנפת מעל צווארה מוכנה היא ל"זמר"? מוזר הדבר בעיני .ראוי כי הפרקליטות תבדוק בציציות ותתנה מעבר לכל ספק ולו גם המדובר ב-1% של סטיה כי תקבל את עונשה בכל חומרת הדין. אני אישית, לא מאמין ל"נערת הליווי" (כפי דבריה ומעשיה ועדותה). קשה לי להאמין כי אכן תספר ותאמת דבריה במסמכים נאותים וראויים ולא תשקר שוב ושוב על דוכן העדים !!!!
כתוב תגובה ל- uksnhr
10
שולה פרגנו לה
  מר עגבניה   3/03/14 22:10
אובמה לחץ על רוזן לדחות את הכרעת הדין תמורת הפסקת איש בחצי האי קרים וביטול הסכם עד המדינה בפרשת בר נוער. שולה תכנס לתוכנית להגנת עדים וטלנסקי יעבור גיור רפורמי לאחר שאורי יקבל את המסר לפיו הוא מוזמן לשימוע.
כתוב תגובה ל- מר עגבניה
11
דילמת. האסיר במיטבה
  עמיעד   3/03/14 23:08
שעור ראשון בתורת המשחקים, דילמת. האסיר, ישחקו נא לפנינו.
כתוב תגובה ל- עמיעד
12
אם שולה זקן תספר את כל האמת
  עמירם כ.   3/03/14 23:19
בקשר לאהוד אולמרט ולכל מעשי השחיתות שלו ולכל מעלליו, היא תמצא גאולה בלב כל האזרחים ההגונים במדינת ישראל. אישה, שחזרה בתשובה, ומסייעת ללכוד פושע רב מעללים ידוע לשמצה ראוייה לכל הכבוד ואף לגן עדן. לפי דעתי, יש לפטור אותה מבית הכלא, מכיוון שהיא הייתה בורג במערכת השחיתות של הסנדק.
כתוב תגובה ל- עמירם כ.
13
זקן כנראה יודעצ הרבה
  דולפי   4/03/14 19:20
זקן ואולמרט זה הלך הזרזיר אצל העורב, אולמרט ארכי פושע וזקן זרוע ביצועית הרי בזמנו ריכלו בירושלים שאם אתה רוצה לקדם ענייני בינוי ונדל"ן יש לקדם את העסק דרך "מקורבי אולמרט" אחרת תאכל אותה
כתוב תגובה ל- דולפי
14
חשיבות עצומה למידע שבידי זקן
  אילן5   5/03/14 06:43
אם זו תחשוף את חלקו יבינו כל צעירי הארץ למה הכל יקר כאן,החל ממפעל נשר,דרך מכירת הבנקים לאומי ודיסקוטקים וכלה בתאגידי המים.
כתוב תגובה ל- אילן5
15
אין חדש תחת השמש,8-ש חקירה!!!
  אבנר אברהם   6/03/14 09:33
כתוב תגובה ל- אבנר אברהם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il