|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק - מנהיגות התלויה בדבר
מאת: עמוס שריג  |  01/05/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתן כבל מזכל טוב????
  מהההה   1/05/09 14:41
השנאה לברק מעוורת אותך כנראה מרצף הכשלונות של כבל. אתה חושב שהוא שינה את דרכו מאז כוס הפה שלכם? אתה טועה. כבל כל הזמן זמם מזימות, מהבעיטה של אלדד יניב ועד המרד הזה בברק, כבל כולו מזימות ותככים. ואת מה שהוא אמור לעשות? הוא עושה בקושי. מי יודע כמה מנדטים העבודה הפסידה רק בגלל שכבל לא הצליח להרים פריימריז כמו שצריך. לו היה מנכ"ל חיצוני, הרי, רק על דבר כזה היו בועטים אותו החוצה. אבל לא לכבד החלטות של ועידת המפלגה, זה נראה לך בסדר?? כבל היה צריך לעוף מזמןןןןן
כתוב תגובה ל- מהההה
2
מפלגה עם רצון להרס עצמי
  אריה דרוקמן   1/05/09 14:57
אינני חושב שהבעיה העיקרית של מפלגת העבודה היא הקודקוד שלה. ברק הוא ללא ספק מפקד אך לא מהסוג המשתף. אבל, הבעיה הרבה יותר גדולה מברק.
אתה צריך הרי להסביר למה הצליחה המפלגה בזמן כה קצר להחליף כל כך הרבה יו"ר. גם אתה כותב על ברק בלשון מאד פוגעת. אינני מצדד בברק כמנהיג של מפלגה גדולה. אבל אני לעיתים קרובות חש בושה כשאני שומע באיזה שצף קצף כותבים
עליו. ואז אני מבין היטב מדוע אנשים טובים מהשוק האזרחי חושבים הרבה פעמים לפני שהם מסכימים לתפקד בשדה הפוליטי כח"כ או שרים.
האם תוכל להסביר לי מדוע מפלגת העבודה איננה פורעת את חובותיה? הרי יש לה נכסים רבים ברחבי הארץ. דוגמא: בית ברל. למה ההופעה שלה הכלכלית כה נמוכה? הרי למי שלא מסתדר עם חובותיו למה שניתן בו אמון לחובות של עם ישראל?
מהי הסיבה שמפלגת העבודה הניחה לעמיר פרץ לכהן כשר הביטחון. מדוע, למרות האג'נדה הפוליטית החברתית שלו לפני הבחירות לא אילצה את האיש לכהן, הפלא ופלא, כשר הרווחה?
האם זו לא הייתה יכולה להיות דוגמא לבוחרים?
וענה לי על השאלה איך קורה שישנה הצבעה במפלגת העבודה להיכנס או לא להיכנס לממשלה, ולאחר שהרוב מכריע, מחצית מחברי הכנסת יושבים על הגדר ומשחקים במשחק של "אני לא עימכם". עד כדי כך, שלא ניתן היה לאייש את ראשות הועדה הכי חשובה - ועדת החוץ והביטחון. והיא תהיה כנראה בידי האופוזיציה. אז הנה יש לך מספר שאלות לחשיבה עצמית שעליהן יש לענות לפני שתוקפים את ברק ומהללים את כבל.
יש במפלגת העבודה אי סדר פנימי, ללא קשר למנהיג.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
תגובה לדרוקמן
  עמוס שריג   2/05/09 13:07
מכובדי,ף

איני חולק על חלק גדול מטענותיך/שאלותיך! אני רק סבור, שמי שהרס כמעט סופית את המפלגה, שזה לא איתן כבל, לא צריך ליהנות רק מסמכות אלא גם ליטול על עצמו אחריות ולעשות מעשה המחוייב המציאות, כלומר להתפטר.

אז נכון, למפלגה יש חובות; ונכון, עמיר פרץ במשרד הביטחון זו בדיחה, בדיוק כמו שהירזון באוצר; ונכון שלמפלגה יש בעיות קשות ולא מהיום, אבל בינינו מישהו פה צריך לקחת אחריות.

האמן לי, אבל אם ברק היה פונה לכבל ואומר לו כך: איתן, אני נכשלתי וגם אתה ולכן בוא נניח שנינו את מכתב ההתפטרות, מן הסתם כבל לא היה מתנגד, מקסימום ממלמל כמה מילות התמרמרות אבל גם מעניק לתפקידו גט כריתות, אולי אפילו לתמיד. אבל ברק איננו מהמתפטרים, הוא מהמזגזגים.

בכבוד רב, עמוס שריג
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
המטרה איננה להתפטר אלא להנהיג
  אריה דרוקמן   2/05/09 21:06
אינני מבין איזו תועלת תצמח למפלגת העבודה אם אהוד ברק
ואיתן כבל יסכימו להתפטר.
לאחר התהלוכה של יושבי ראש שחלפה במפלגה זו, הגעתי לשתי מסקנות ביניים, דיי דומות:
המסקנה הראשונה, המפלגה ממהרת לבחור יו"ר אך בכיריה לא מסכמים עם הנבחר מראש מה "מותר" לו לעשות. יוצא שהנבחר
מקבל תואר חסר משמעות.
השאלה הבסיסית איננה האם מצפים שהיו"ר ינצח בבחירות הממלכתיות. הרי היה ידוע מראש שמפלגת העבודה בבחירות 2009תגיע במקרה הטוב למקום השלישי, אחרי הליכוד וקדימה. בפועל היא הגיעה למקום הרביעי, יחד עם ש"ס. המטרה הייתה לבנות מחדש את המפלגה. ואת זאת חמשת המורדים לא מאפשרים אלא אם יבנו את המפלגה בדרכם.
המסקנה השנייה, לכל מנהיג, מוכשר או לא, שנבחר (פרס,
פואד, מצנע, פרץ, ברק) צריך לתת לשלוט. במפלגת העבודה לא נותנים לשלוט.דוגמא לכך הם 5 המורדים מסיעת העבודה שלא משתפים פעולה עם ההחלטה שנתקבלה באופן דמוקרטי ומוסכם בועידה להיכנס לקואליציה. ככה לא בונים מפלגה. כך בונים כיאוס. ולכן, מפלגת העבודה לא תוכל להמריא לדרך של תיקון, גם אם שני החברים שציינת יתפטרו. הם יעשו את המוות לכל מי שיבחר ליו"ר הבא. השישי במספר בחמש שנים. לא יאמן!
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
3
צל כבד על המינהל התקין בצה"ל
  משפחת ויכסלבאום   1/05/09 15:16
"הרמטכ"ל (האהוד הברק), בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש"ף, מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה"ל".

משפחת ויכסלבאום הוריו אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו לוחמי סיירת מטכ"ל שמרי שפרן זכרונו לברכה, אלעד שילה זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה אשר נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- משפחת ויכסלבאום
4
לא אלה נורמות ההתנהגות שציפינו
  שפרן שילה כהן   1/05/09 15:28
"מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק".

משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום הוריהם של שמרי שפרן זכרונו לברכה, אלעד שילה זכרונו לברכה, אריה (אריק) כהן זכרונו לברכה וערן ויכסלבאום זכרונו לברכה לוחמי סיירת מטכ"ל אשר נהרגו בחורבן צאלים השני 5.11.1992
כתוב תגובה ל- שפרן שילה כהן
חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
  שאול שילה   2/05/09 21:56
"חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו" .

שאול שילה, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים השני.

איך וכיצד למד עודד תאומי את תפקידו של הרמטכ"ל (האהוד הברק) במחזה "ערפל" הדן בפרשת צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- שאול שילה
אנחנו בצהל לא תיחקרנו ולאנתחקר
  אלוף אורי שגיא   3/05/09 08:22
"אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה"ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ"ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי".

אלוף אורי שגיא בעדותו בפני בית הדין הצבאי אשר דן בפרשת צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף אורי שגיא
5
barak BARACH
  EMW   2/05/09 02:22
SHABBAT SHALOM

כתוב תגובה ל- EMW
6
א.פובלציסט ושמות הכסוי השונים.
  י.ש   2/05/09 09:49
בהם חותם,איך אמר מנהיגך הקודם פרס- "רק חמורים אינם משנים

דעתם"...מעניין האם נותר מקום ריק על אוזניך,עבד נרצע!...

בנוסף לכל "מעלותיך" אתה גם רשע,מנוול,חולירע ועוד...
כתוב תגובה ל- י.ש
פובליציסטבעל אישיות פרימיטיבית
  אין צורך להתרגש   2/05/09 16:35
להחריד. סגנונו מעיד זאת עליו. גם לכתוב עברית אינו יודע. כתיבתו רצופה שגיאות נוראות. בשם "פובליציסט" בחר לא רק משום שאינו מבין מהי משמעותה של המלה אלא גם משום שבשם זה מנסה הוא להסתיר את כל מגרעותיו כאדם.
כתוב תגובה ל- אין צורך להתרגש
תגובה לאין צורך להתרגש
  עמושריג   2/05/09 17:50
מכובדי, או שמא לא,

איפה בדיוק התהדרתי בתואר "פובליציסט"? האין זו המצאה שבדית ממוחך הקודח!!! והיכן בדיוק רשימותיי רצופות בשגיאות, התוכל לשים את האצבע על המקום המדויק? אתה פשוט קשקשן ותו לא. ואם אתה כותב יותר טוב, אז מדוע שלא תנסה לשכנע את העורך כאן להעמיד לרשותך בלוג?

לסיום, כדאי להבא לקרוא היטב לפני שמגיבים.

כתוב תגובה ל- עמושריג
הוא לא התכוון למחבר אלא למגיב
  מגיב אחד   2/05/09 21:11
אם תשים לב, אחד המגיבים מכנה עצמו פובליציסט. התגובה היא אליו.
כתוב תגובה ל- מגיב אחד
תגובה לעמוס שריג
  אין צורך להתרגש   2/05/09 21:51
מכובדי,

תגובתי כפי שהעיר לך גם אחד הקוראים כוונה למגיב המתהדר בשם "א. פובליציסט". תגובתי לא כוונה אליך אן כלפיך. דבריך במאמרך הנם דברי הגיון וטעם והנני מסכים עמם לחלוטין. אבל גם אם לא הייתי מסכים עם הדברים לא הייתי מעלה על דעתי לומר לך את הדברים אשר כוונו כאמור למגיב המתהדר בשם "א. פובליציסט" (אשר אין לי כלל ספק כי הנו בעל אישיות פרימיטיבית שכן בתגובותיו ובשגיאותיו בעברית הנני נתקל חדשות לבקרים באתר זה). לא נותר לי אלא לסיים את דברי בדרך בה אתה סיימת "לסיום, כדאי להבא לקרוא היטב לפני שמגיבים" כמו גם לבקש את סליחתך אם נפגעת. כאמור, דברי לא כוונו אליך או כלפיך. עמך הסליחה.

בכבוד רב,

"אין צורך להתרגש"
כתוב תגובה ל- אין צורך להתרגש
תגובה ל"לא צריך להתרגש"
  עמוס שריג   3/05/09 12:00
מכובדי,

אכן לא נטלתי קורה מבין עיניי, ועל כך אומרים, ברשותך כמובן, "מודה ועוזב - ירוחם". עמך הסליחה.

בדחילו ורחימו,

עמוס שריג
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
7
אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש
  אלוף עמירם לוין   2/05/09 16:28
"אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש."

"אני רצתי לפצועים.
אהוד לא ניגש.
היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
אני לא הסתכלתי עליו.
לא יודע מה הוא עשה.
אולי דבר בפלאפון,
אבל לא ניגש.
אולי היה בהלם".

אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ"ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
מה שחשוב באותו רגעלטפל בנפגעים
  אלוף יוסי פלד   3/05/09 08:25
''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו הרגע זה לטפל בנפגעים''
,
''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות ?
תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך
דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים.
זאת הנקודה.''

אלוף יוסי פלד בהתייחסו להתנהגותו, התנהלותו ולתיפקודו של הרמטכ''ל האהוד הברק בפרשת צאלים ב'.

כתוב תגובה ל- אלוף יוסי פלד
8
כל מילה שלך אבן על אהוד ברק
  שלמה מוסרי   2/05/09 16:55
כתוב תגובה ל- שלמה מוסרי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il