s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סוכן המוסד הונה את ישראל ב-1973"
מאת: עידן יוסף  |  18/08/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה שתמיד מעניין בסדנת אלפרדו-
  ראומה   18/08/16 09:59
גם מגישי התזות, אנשים יודעי דבר, מן המצוינים במקומותינו, ואף המגיבים מתוך ציבור השומעים, כולם מביעים את דעתם, ותהה זו השונה מן הדעה המקובלת, ללא מורא וחשש מ"מה יגידו". מציאות פתוחה כזאת מפרה את השיח האינטלקטואלי, ומגיעה אף אל הציבור המתעניין בבעיות היסוד של חיינו במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- ראומה
אבל השמאל, העבודה תמיד=מוות
  אסון חורבן ודם   22/08/16 16:29
כתוב תגובה ל- אסון חורבן ודם
2
לא מאמין לאף ממסדי, כולם כסתח
  מכת מנע תמיד טובה   18/08/16 10:01
אתה בוחר את הזמן והמקום, אף מנהיג לא מזמין על עצמו מכת מנע בכדי לפגוע בצבא התוקף במקום שהוא בוחר בזמן שהוא בוחר ובכוח שהוא בוחר, גם גיוס מילואים מסיבי היה עוזר בלשון המעטה והסגן אלוף טוען שגולדה הצילה את ישראל בזה ששיחררו חיילים ולא הכניסה למצרים לפני שתקפו? הזוי לגמר וגם חוצפה
כתוב תגובה ל- מכת מנע תמיד טובה
3
3 פעמים שת"פ ולא שום הונאה
  יסודו של דבר   18/08/16 11:20
פורסטל כתב המפורש שפרל הרבור היתה מלכודת אמריקאית ליפן. סטאלין תיספק את ברברוסה כולל תוך כדי שהתרחשה, כי היא אפשרה לו לסגור את הקומאינטרן. צה"ל ראה והבין מה קורה על גדות התעלה כל הזמן ובפירוט. - בגלל שפקיד אחד (מרוואן) מרכל, מדינה שלמה אינה מתהפכת.
כתוב תגובה ל- יסודו של דבר
4
העיסוק באשרף זאת בריחה מהעיקר.
  פועה   18/08/16 12:38
להונאה כזאת או אחרת יש משמעות טקטית מוגבלת לשעות הראשונות של היזמה התקפית. מרגע שפורצת הלחימה העניין המרכזי הבלעדי והקובע זאת ההערכות של הצבאות הלוחמים. הדיון באשרף הוא סיפור עיתונאי ותו לא! פיקנטריה להתנגחויות. היום ברור לכל שגם אם אשרף היה מדווח במדויק את שעת הש' המצרית, ממשלת ישראל לא הייתה מאשרת לצה"ל התקפה מקדימה! כי זאת הייתה התחייבותה לאמריקאים! ויותר מכך היום כשברור לגמרי שצה"ל לא הכין תכנית בלימה והגנה והסתמך על יכולות האלתור המקומיים מתוך ראייה לוקה וזלזול ביכולות הצבא המצרי לחצות את התעלה, ברורה גם המשמעות מכך שהידיעה המדויקת של שעת הצליחה לא משנה דבר מהערכותו של צה"ל. כך שמרואן לא ממש שינה את התוצאות. ובכ"ז לתחושתי מרואן היה סוכן כפול מצוין, הוא העביר לישראל מידע מדויק שסאדת התיר והעביר לו, כדי לשמר את אמינותו בעיני גורמי המודיעין בישראל. יתכן והוא גם "עשה לביתו" מהתווך הזה בין שני הצדדים. בעיקר אם דיווח למצרים במה מתעניינים הישראלים. לכן הוא היה סוכן מצוין מבחינת המוסד, מבלי שבגד בארצו במצרים. התרומה שלו למצרים הייתה טקטית! בכך שהקל מאד על הצבא המצרי את חציית התעלה, "מהר חזק ובאופן אלגנטי" כמאמר ברלב ולמרות קו ברלב!...
כתוב תגובה ל- פועה
5
בהחלט תיאוריה מרתקת
  לוליק   18/08/16 14:33
ומתקבלת על הדעת!
כתוב תגובה ל- לוליק
6
על זה לא מדברים
  משה כרמל   18/08/16 16:25
יש נקודה שלדעתי לא מתייחסים אליה מספיק והיא עקרונית בבחינת הבדלי תפיסות העולם השונות בין השמאל לימין הפוליטי מאז ומקדם (הבלגה מול מאבק). במאמר כתוב שחיל האויר לא היה ערוך להתמודד מול הטילים שהגיעו זמן קצר לפני כן... אין ספק שלקידום הטילים היה חלק מכריע לא רק בהישג של המצרים אלא גם בהחלטתם לפתוח במלחמה. הטילים הוכנסו בחסות הפסקת האש שנחתמה ב1970. מנחם בגין והליכוד התנגדו לכך עד כדי כך שפרשו מהממשלה (ראו בתחתית את בציטוט מויקיפדיה). בגין הותקף קשות על כך על ידי "תומכי השלום" שקיוו לסיום מלחמת ההתשה שאכן הסתיימה. אלא שהשקט לא ערך זמן רב ומחירו היה כבד מאד. מלחמת יום הכיפורים על חלליה. המסקנה שהתבקשה היתה כמו בעקבות הסכם מינכן. רציתם שלום וקיבלתם מלחמה. מסקנה שניה היתה: בגין (וחבריו) לא היו מחרחרי מלחמה אלא קראו נכון את המפה. המסקנות הללו הועלמו מהפקת הלקחים שנדרשה מהמלחמה. הם לא נזכרים בשום מקום (למען הזהירות אכתוב: כמעט, נדמה לי ששלמה נקדימון כן הזכיר את זה). אני חושש שהעלמת הלקח הזה מההיסטוריה היא תוצאה מכך שאינה בהתאם לתפיסת העולם של התקשורת ואולי גם של חלק גדול מהאקדמיה שבאופן מסורתי תומכת במחנה"השלום", מכך שעמדת התקשורת היתה נגד עמדתו של בגין ולא אהבה להתפס בקלקלתה, כי עמדתה היתה ברובה נגד בגין וממפלגתו והם הצניעו כל מה היה לו ריח של קרדיט לבגין. נעזוב את הקרדיט במובנו האישי, אבל הסתרת צדקתו וצדקת תפיסתו הביאה בהמשך לשגיאות נוספות ברוח זאת. כמו הסכם אוסלו, ההתנתקות, ואולי גם היציאה מלבנון. מתוך ויקפדיה: "במהלך מלחמת ההתשה כיהנה בישראל ממשלת ליכוד לאומי בראשותה של גולדה מאיר. התנגדותם של שרי גח"ל להסכם הפסקת האש שהביא לסיום הלחימה הביאה לפרישתם מהממשלה ב-6 באוגוסט 1970. סעיף 3 בהסכם הפסקת האש קבע: "שני הצדדים יימנעו מלשנות את הסטטוס קוו הצבאי בתוך האזורים המשתרעים 50 קילומטר מזרחה ומערבה לקו הפסקת האש. אף צד לא יכניס או יקים מתקנים צבאיים חדשים כלשהם באזורים אלה".[13] סעיף זה הופר על ידי מצרים מיד ביום כניסתו לתוקף (ראו גיחות צילום אמריקאיות בסיני 1970), בצורת קידום סוללות טילי קרקע-אוויר לקרבת התעלה. צעד זה נתן למצרים ביטחון ביכולתם לחצות את תעלת סואץ מבלי שיופרעו על ידי חיל האוויר הישראלי, ואיפשר להם להתקדם בתכנון מלחמת יום הכיפורים".
כתוב תגובה ל- משה כרמל
לפני מלחמת יום הכיופורים קדמו
  אורי מילשטיין   18/08/16 17:23
המצרים סוללות נ"מ נוספות לתעלת סואץ וגם אז ראשי מערכת הביטחון לא קראו את המפה כי הם זלזלו במצרים וביכולתם להפעיל את טילי הנ"מ. בגלל הזלזול במצרים ממשלת גולדה מאיר לא פעלה נגד הסכם הפסקת האש אחרי מלחמת ההתשה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אתה צודק אבל למיטב זכרוני
  מיכאל ב   18/08/16 18:41
לא לגמרי. בזמן הפסקת האש לאחר מלחמת ההתשה סוכם על סטטוס קוו, כלומר שלמצרים אסור היה להזיז את הטילים. אבל הם כמובן לא צייתו והזיזו את הטילים (הייתי שם). ישראל רצתה להטיל אולטימטום והאמריקאים מנעו זאת. אם אסכם: בכל פעם שעשינו מה שהאמריקאים דרשו שילמנו ביוקר.
כתוב תגובה ל- מיכאל ב
מלחמת יוה"כ התחילה ב-.1970
  יצחק הילמן   21/08/16 10:55
אתה צודק בניתוח שלך. גם אחרי חתימת ההסכם להפסקת אש ב-1970 ישראל נהגה לא נכון. מיד עם הזזת הטילים לתעלה היה צריך לחדש את האש, למרות הקורבנות הצפויים. מאחר ולא היה עדיין פתרון לחיל האוויר לדיכוי סוללות טילים, היה צריך לדרוש מארה"ב כל מה שיש לה להעביר לישראל להכרעת טילים אלה, בין בתקיפה מנגד ובין באש ארטילרית צפופה ובין בפשיטות קומנדו. ישראל לא עשתה דבר מזה. המצוקה שנקלענו אליה במלחמת יום הכיפורים הייתה תוצאה ישירה מאי הערכות נאותה וההבלגה על הפרת הסכם הפסקת האש. האחריות למה שקרה רובצת על ממשלת גולדה, ובעיקר על שר הביטחון משה דיין שסבל מעודף ביטחון עצמי. גם הרמטכ"ל דדו בתקופה שבין 1970 ל-1973 נרדם בשמירה. בני פלד מפקד חיל האוויר דאז, לא נערך ולא דרש פתרונות אלטרנטיביים כאשר היה גלוי וברור שחיל האוויר יוכה ע"י הסוללות המצריות. הדבר הנכון היחידי שנעשה היה אי התקפת המנע. אילו ישראל הייתה תוקפת היא הייתה מאבדת עוד כמה עשרות מטוסים. גם כך בשלושת ימי הלחימה הראשונים רבע מסד"כ חיל האוויר הושמד. האמריקאים לא מיהרו לסייע ונדמה שרצו במצב הזה כדי להכריח את ישראל להתפשר עם מצריים. עמדתם השתנתה רק לנוכח הסכנה שהסורים יגיעו לכנרת וחזית הצפון תיפרץ. עד אז הם היו שלווים לגמרי. הבעיה האסטרטגית הייתה שישראל לא נערכה לאפשרות של שחיקת כוחה האווירי והעדר מעורבותו כמעט מקרבות הקרקע. כאשר כבר חלה תפנית על הקרקע ישראל הייתה כבר מותשת מ-17 ימי לחימה מרים וכולם חיפשו רק איך לסיים את המלחמה. מלחמת יום הכיפורים התחילה לעשה ב-1970 עם הזזת הטילים ללא תגובתה של ישראל.
כתוב תגובה ל- יצחק הילמן
תגובה גם לא. מילשטיין
  משה כרמל   21/08/16 15:53
כאמור, הבעיה העיקרית כרגע (מאחר שאי אפשר להשיב את הגלגל לאחור) היא אי הפקת הלקחים. והם בתקציר: כשלון מדיניות ההבלגה; סגידה למנהיגים שלא בהקשר לתיפקודם, אלא לשיוכם הפוליטי ולהיפך- הכפשת אחרים למרות תיפקודם; אינטגריטי לקוי של אליטות באקדמיה, במשפט, בתרבות ובשלטון; והלקח העיקרי הוא בגידת עיתונאים במקצועם ויעודם. הם הראשונים שהיו צריכים לשים זאת על סדר היום של הציבור, אלא שזה לא מתאים לתפיסתם האידאולוגית ובד"כ להשתייכותם הפוליטית. עקב כך, אנחנו נידונים לחזור על אותן טעויות שוב ושוב ולשלם מחיר דמים יקר.
כתוב תגובה ל- משה כרמל
במה אתה משיב גם לי?
  אורי מילשטיין   24/08/16 06:37
אני מסכים עם כל מה שכתבת?!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
הקשר המרובע
  אביג   18/08/16 17:08
מי שיקרא את הספר הזה ידע את האמת על זוועת מלחמת יום הכיפור - גולדה, דיין, קיסנג'ר, ברזנייב.
כתוב תגובה ל- אביג
8
לא מתקבל על הדעת !
  יוסף אגמון   18/08/16 17:27
היו חייבים קודם-כל להעמיד את הטנקים לאורך קו-בר-לב..., כי לא היה אפילו טנק אחד שעמד על סוללת-העפר... ולא לחכות עם רוב הטנקים של כוחות הסדיר - במרחק של יותר מארבע שעות נסיעה מתעלת סואץ...(גם להעמיד את הטנקים ברמת-הגולן לאורך קו-הגבול!) !! כך היו יכולים לבחון את אמיתות דברי המרגל מרואני ועוד הרבה עובדות... - כלי לסכן את חיי חיילי הסדיר בשתי החזיתות...!!
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
הכל היה ליכאורה מתוכנן-מראש
  יוסף אגמון   18/08/16 18:04
הכל היה ליכאורה מתוכנן-מראש על ידי השולטים-העיקרים - הנשיא ומימשל האמריקנים..., שהפעילו את דיין, גולדה ומקורביהם - כמו בובות על חוטים...!!!
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
מזל שלא קידמו. כל מה שהיה נאכל
  יאיר4   18/08/16 21:27
כתוב תגובה ל- יאיר4
9
אם רק היו מפנים את המעוזים...
  שי דין   18/08/16 18:41
אם הצבא היה ערוך למתקפת פתע , כלומר פינוי מיידי של המעוזים והיערכות ארטילרית כבדה, המצרים היו מצטערים על הרגע שאשרף מרואן שיקר.הם היו גומרים את הסיפור שלהם במים של התעלה. הבעיה שבמטכ"ל היו קצינים בינוניים ומטה מנופחי אגו בתקופה ההיא.
כתוב תגובה ל- שי דין
צודק
  השוטה על הגבעה   20/08/16 08:35
רוב המפקדים בינונים ומטה,פרט אולי לשרון. הבעיה שגם היום הצבא מנוהל בידי קצינים לא יותר מדי מבריקים. דוגמה-מבצע צוק איתן (אמא תרזה) הייתה כשלון אסטרטגי של הקברינטיםוכשלון אופרטיבי וטקטי בצבא. 51 יום לחימה בפקקטה ארגון-לא מתקבל על הדעת.
כתוב תגובה ל- השוטה על הגבעה
10
מה רוצה איש אמ"ן המפקד שלו
  זעירא הביא את   18/08/16 21:02
דעת אמ"ן לממשלה שלא הולכת לפרוץ מלמה בחצי השנה הקרובה (מיום ראש השנה היהודי 1973) ואותם הימים הערכות אמן היו כמעט תורה מסיני - וגם בגלל זה הוא הועף מתפקידו וועדת אגרט מצאה אותו בן האשמים
כתוב תגובה ל- זעירא הביא את
11
להוציא את אשרף מהקבר ולשאול
  סהר שוקר   20/08/16 01:10
כתוב תגובה ל- סהר שוקר
12
לא נראה לי
  השוטה על הגבעה   20/08/16 08:27
'ההסבר' של האיש. אם צודק בכ.ז אז מי חיסל את אשרף? אולי סוכן ישראלי חיסל אותו? הכל תאוריות קונספירציה.
כתוב תגובה ל- השוטה על הגבעה
בוודאי שישראל חסלה את אשרף
  4מרואן   22/08/16 06:22
כתוב תגובה ל- 4מרואן
13
צודק שמעון מנדס
  יאיר פטיש   20/08/16 17:32
שבת 20.8.16 דר' (סא"ל דימ.) שמעון מנדס ופרופ' בר-יוסף הנכבדים, קראתי את הצופה שנרדם ואת המלאך ,ואני חושב שהן שתי יצירות -ברמה הספרותית וההסטוריוגרפית- שיש,להציגן ,בחינת : ממני תראו וכן תעשו. אבל מה לעשות,וניכרים דברי אמת :צודק שמעון מנדס.אשרווף מרוואן ניסה להונות את המודיעין ישראלי,וצלחה דרכו . צבי זמיר .הוא תקף את אורי מילשטיין* על מאמרו במקומון "כל העיר" -שנת 1988 -שם מאשים מילשטיין את זמיר במחדל שיירת נבי דניאל .כתבתי אז למנהל בתי הזיקוק אלוף (מיל) צבי זמיר ושאלתיו:למה במקום לגופו של עניין אתה מכוון לגופו של אדם.ואני שואל באותו מכתב :ומה באשר לאסון קרב רכס התותחים 17.7.1948 ,עת פיקדת (עדיין) על הגדוד הששי של הפלמ"ח האם אין זאת אשמתך שהנשק האנטי טנקי -פיא"ט- הושאר אצל פלוגת הרזרבה "כדי שלא לסרבל את ההתקפה על רכס דיר איוב".הרי בגלל העדר נשק אנטי טנקי הושמדה הפלוגה התוקפת,פלוגת לוסיק האן ,בהתקפת הנגד של משוריינים ירדניים,שלא היה נגדה שום אמצעי יעיל ? ואני עוד מקשה ושואל אותו-את צבי זמיר- האם מי שכשל בנבי דניאל ב 28.3.1948 ושוב כשל ב 17.7.1948 ושוב כשל ב 5-6 לספטמבר 1972 במינכן ,לא סביר שייכשל גם בפרשת האונאה שהונו אותנו המצרים ? כמובן שלא קיבלתי כל תשובה .וצילצלתי -שוב-ללשכת מנהל בתי הזיקוק . פצ"ן לא היה מוכן ,פרופ' בר-יוסף. נפילת החרמון -היה ניתן לתגבר את ההגנה עליו תוך שעתיים – היא ההוכחה כי לא היתה לישראל אתראה מספקת.זה שגדודי חטיבה 679 וגדס"ר 134 -במקור אוגדה 36 סופח לחטיבה 179 של אוגדה 210 -לחמו באופן המופתי היוצא דופן שלחמו ,ייאמר רק לזכותם -אתראה לא היתה להם .לו היתה ,לפחות תיאום כוונות -הזכרת את ספרו של חיים סבתו- היתה נעשית,לא? חוץ מזה מקובלת עלי דעתו של שמעון מנדס כי מבחינתו של סדאת ,די היה לו בהשג של צליחת התעלה. ואם צבא סוריה יובס tough luck. בכבוד רב, יאיר פטיש כ"ט בנובמבר 28 ב ירושלים 9210543 טלפון:02-5669285 origolab@netmedia.net.il • בשנת 1988 הייתי עדיין איש מילואים של מחלקת הסטוריה -הייתי איש מילואים של המחלקה 1983-2003 – שם הוזהרו כולם להתרחק מאורי מילשטיין .ויתר על טרם קראתי אז את ארבעת כרכי מחקרו של מילשטיין על תש"ח,וטרם הכרתי בגדולתו כהסטוריון .
כתוב תגובה ל- יאיר פטיש
המוסד בראשות זמיר - "מלך המידע
  האנליטי   21/08/16 15:10
ה"מוסד" בראשותו של האלוף (מיל') צבי זמיר, היה ספק המידע העיקרי של מידע החיוני למקבלי ההחלטות, הן בימים שלפני המלחמה והן למידע רב חשיבות שסיפק במהלך המלחמה. אני לא מבין כיצד תפקוד לקוי (לטענתך כמובן), של אדם במהלך מלחמת העצמאות, משפיעה על תפקודו בתפעול סוכן הצמרת אשרף מרואן. לצורך הוויכוח בו נניח שזמיר לא גילה אומץ לב מיטבי במהלך מלחמת העצמאות, זה אומר שהוא כסיל המניח לסוכן ל"עבוד עליו?, באגף המודיעין לא בדקו את המידע? אם זמיר הוא כזה לא יוצלח, איך הוא הצליח לספק את כל אותו מידע חיוני כל ימי מלחמת יום הכיפורים?. יכול להיות ששמעון מנדס צודק, ויכול להיות גם שסאדאת הערמומי הצליח לעבוד גם שמעון מנדס. סאדאת בכדי לכפר כל כך שהמודיעין הישראלי שיטה בו, החל לספר לביוגרף שלו סיפורים מצוצים מהמקטרת. ומנדס שאף אותם לריאותיו והתבסם. כך או כך אני לא מבין מה עושה זמיר בכל הענין
כתוב תגובה ל- האנליטי
14
מנדס טועה בגדול!
  ראובן גרפיט   22/08/16 11:40
מרואן היה מרגל אמיתי, כן. כל אלה הטוענים להטעיה טוענים זאת מסיבה אחת פשוטה, להגן על עצמם. גדליה ,היה טיפש גדול ושחצן!. תכונות ההולכות יחד כי שחצנות באה לחפות על הטיפשות. ראש אמ"ן דאז שגה וטעה והטעה ושיקר! שעקר במצח נחושה ומקומו היה צריך להיות בכלא והורדת דרגותיו! . אמ"ן כולו לא תיפקד כראוי וזה היה למשל בחווה הסינית, ברמת הגולן, בסואץ , לגבי ארמיה 3 ועוד .האם הוויכוח המטופש הינו לגבי שעת ההתקפה בבוקר או בצהרים או בערב?!~. מדוע צה"ל , דדו, דיין, גורודיש גונן ועוד, לא הכינו את צה"ל ובמיוחד בפיקוד דרום למינימום סביר של הגנה? למשל העלאת עוד 100 טנקים וארטילריה מהכוחות הסדירים. הכנת/ פתיחת מחסני החירום. יותר צילומי אויר. העלאת חטיבות חיר לסיני/ רמת הגולן . קידום טנקים לרפידים, הכנסת רכבים לכוננות,תכנון העלאת דלק ... היו סידרת פעולות סבירות שניתן היה להכין, לקדם ללא גיוס מילואים. כאחד ששהה בפיקוד דקום ובחפק בדבלה - פיקוד דרום כל לא התכונן. גורודיש שהה עם הפילגש שלו באכזיב וכל החמ"ל היה בשנטי.
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
15
שטויות במיץ
  יואל קורנבלום   23/08/16 07:58
כל הסיפורים האילו הם נסיון להסיט את הדיון מבגידת הדרג המדיני בשיתוף עם צמרת צה"ל. לא צריך מרגלים כשרואים את האויב מול הפרצוף. צריכים לשאול מה האויב יכול לעשות עם סדר כוחות כפי שהיה ולפעול לפי זה. במקום זה מספרים לנו שהמרגלים אמרו דבר אחד או אחר ומתעלמים מיכולת האויב לפעול. רבותי תתעוררו, בגדו בנו ומנסים לספר לנו כל מיני סיפורים חוץ מאשר מה יכול האויב לעשות עם סדר הכוחות שלו ולמה לא התקפנו. בנוסף אין הוכחות שהאמריקאים תכננו את הכל לדעתי הכל זאת עבודה עברית מההתחלה ועד הסוף. האמריקאים נכנסו לזה כי הבינו שהם יכולים להרויח משהו מזה. ברור הוא שאם האמריקאים היו באים עם תוכנית כזאת והשלטון בארץ היה מתנגד אפשר היה תמיד להדליף את עניין התעצמות האויב אפילו דרך עיתוני חו"ל ואז היה נוצר לחץ ציבורי לפעולה. אבל כל זה לא קרה לכן המסקנה שלי היא שכל התכנית היה עבודה של ישראלים. הגיעה הזמן להבין את גודל הבגידה ולא להתיחס לסיפורי המרגלים.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
16
צנזורה מתוחכמת.. מה עושים?
  הגוי..   24/08/16 11:52
מוחקים רשימה ומתחילים רשימה חדשה וזה עובד כל עוד חיים בבועה עד ש... כבר אמרתי כי הד"ר מלשטיין חי בבועה.. התעקשותו להוכיח משהו, שווה הערכה ולא יותר מכך. לפי מלשטיין יוצא כי במוסד ישבו מטומטמים ובמודיעין ישבו סופר מטומטמים והד"ר מלשטיין הוא החכם היחיד, בדיעבד כמובן.. מאי מתי מוסד כ"המוסד אינו בודק ומאמת ידיעות ולו הקטנות והפשוטות ביותר. יוצא שבמוסד המהולל שהביא את אייכמן ועשה דברים מופלאים לא מעטים, יושבים אידיוטים..אם הסוכן היה כפול או נאמן סעדת, אז מה? אם היה גם שתול של סעדת, אז מה? מה זה מוכיח? ובכן זה מגלגל הגלגל לאחור ומוכיח שוב את הקשר סעדת-CIA וחושף תכנית ה CIA-סעדת לגרש את בריהמ ממצרים ובכל מחיר הכולל את צהל ואת מדינת ישראל..מדינת ישראל היתה ונותרה שעיר לעזאזל על לוח המונופול האמריקני.. רק אחרי שאריק שרון חצה התעלה נזכרו בארהב לרוקן את מחסני נאטו ולשלוח נשק לישראל בעוד בקשת גולדה באה כבר בשלבים המוקדמים של המלחמה. לארהב חשוב היה שמצרים תנצח במינימום בסיני ובמקסימום, למי זה חשוב? מדינת ישראל יכולה היתה גם להימחק מן המפה ובפרט שהרוסים יסולקו ממצרים וארהב תתפוש את מקומם ולמי זה חשוב אם ישראל תהיה חלק ממצרים אם ארהב תשלוט על הכל והמטרה תושג? .. לא מבינים? נתחיל מהתחלה? שרון חצה התעלה, השמיד הנ"מ המצרי, כיתר הארמיה ה3 ודפק את תכנית סעדת-CIA וארהב עוברת לתכנית ב'. לשרון היה כעת הכח להפיל התכנית האמריקנית או לאלצם לשתף עמנו פעולה והשאר היסטוריה.... נ.ב. שרון הורדם מאוחר יותר ע"י אותם אלה מהם נטל בצדק ובזכות את הכח הזה. הם לא מסוגלים היו לסבול את תלותם הגורלית במזרח התיכון במדינת ישראל הקטנה ובראש ממשלתה מאוחר יותר.. מר מלשטיין, צא מן הבועה. חדל לזרוע בראשי קוראיך שנאת חינם בין אחים..צהל ובטחון המדינה הם המשותף היחיד בין שמאל לימין וחיילי צהל הנופלים והחיים הן חלק מהעם הם שמאלנים כימניים ולמיטב ידיעתי כבודו אינו סוכן CIA, אלה אם אני טועה.. תודה. הגוי.. אנטי-צנזורעה..
כתוב תגובה ל- הגוי..
17
לעניות דעתי עמדת שמעון מנדס
  אבנר ברד   29/08/16 14:10
מופרכת ממספר סיבות, לאור ויכוחים שהיו לנו בעבר. אבל אתייחס כרגע רק לעניין אחד מופרך מיסודו והוא טענתו שסאדאת רצה להעביר אולטימטום לגולדה שעות לפני שהוא פותח במלחמה. איזה מנהיג מעביר אולטימטום ובכך מעורר את היריב רגע לפני המלחמה? הרי שאלת הנצחון תלויה הרבה ביכולת להפתיע את האוייב. אז מה סאדאת היה יכול להרוויח אם היה מתריע לאוייב על מלחמה? הוא רק היה יכול להפסיד, וזה אכן מה שקרה. לחיזוק טענתו מציין מנדס דברים שלא היו בדיווחי של אשרף מרואן . מרואן לא העביר שום התרעה בשמו של סאדאת, לא ביודעין ובמישרין ולא שבלא יודעין ולא מישרין. זוהי המצאה. ואם גולדה נניח היתה מרימה טלפון לסאדאת ומבקשת ממנו יפה לא לפתוח במלחמה אז סאדאת היה נענה לה? ובקשר להתקפה האוירית המקדימה שהוכנה ובוטלה בלא שום הצדקה מדינית (בגלל חשש גולדה על 'מה יאמרו האמריקאים'), הרי שאם חיל האויר היתה רק תוקף עמדות הגנה אוירית ושדות תעופה במטס הראשון, ההצלחה היתה גדולה והפגיעה במטוסינו היתה קטנה. כי ההתקפה הזאת היתה מתוכננת ומתורגלת, וגם אם המצרים כאילו חיכו לה, הם לא היו יכולים לעשות הרבה כדי לצמצם את תוצאותיה. במקרה כזה כל המלחמה הקרקעית היתה נראית אחרת – נצחון ישראלי אדיר. משנכנסו המצרים למלחמה, אולץ חיל האויר להתמקד בתקיפה על כוחות הקרקע המצריים, דבר שהפקיר את המטוסים לפגיעת מטוסי אוייב וטילי קרקע-אויר. כל מערך ההגנה האוירית, שהיה שקט ולא קרן החוצה עד 14:00, משום הצורך למקסם את ההפתעה, היה פעיל 24/7 ועשה בעיות לטייסינו. לכן מנדס טועה בפרשנותו זו שמקרינה על פרשנותו בשאלת איך פרצה המלחמה ולמה. גם ההשואה ל'ברברוסה' ולתקיפה היפנית בפרל הרבור גם היא מטעה ולא מידתית. שהרי בברברוסה הגרמנים הפתיעו את הרוסים שחתמו איתם על הסכם שלום לפני תחילת המלחמה. מקורות מודיעין רוסיים: ריכרד זורגה ו'התזמורת האדומה', ארה"ב ובריטניה, התריעו לסטלין על כוונת הגרמנים לפתוח במלחמה זמן רב לפני, אבל סטלין התעלם, כי לא האמין שהגרמנים כל כך טיפשים. ההבדל בין זה לבין אשרף מרואן הוא שבין מצרים לישראל לא היה הסכם שלום חתום שהופר, אלא מצב מלחמה מתמשך. וההתרעה הגיע רק כ-7-8 שעות לפני פתיחת המלחמה בפועל. מעבר לכך, אם המודיעין היה מתייחס לדיווחי שלל המקורות בצורה ראויה ומתנתק מה'קונספציה' אז היה ברור לכל צמרת המודיעין כבר בתחילת ספטמבר שפני המצרים למלחמה. ההבדל בין יפן לאמריקה הוא הרבה יותר ברור. שהרי יפן ללא שום צורך מהותי מעצמה יזמה ותקפה את ארה"ב בפרל הארבור ואילצה אותה להיכנס למלחמה. למרות שצבא יפן התאמן יותר משנה על התקיפה הזאת היא באמת היתה הפתעה כבירה שעלתה לאמריקאים בכ-3000 הרוגים, פחות או יותר כמספר הרוגי צה"ל במלחמת יוה"כ וכמספר ההרוגים ב-911. כאן לא היה מקור מודיעין שדיווח וההנהגה שהתעלמה ממנו. אלא מדובר בהפתעה נטו. לא דומה לסיפור מלחמת יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- אבנר ברד
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il