|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלך הרייטינג
מאת: דמיטרי רייזמן  |  08/06/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מלך הרייטינג
  ARNKAT   8/06/09 23:20
אין ספק שכאדם משכיל ומומ חה בהסטוריה לא הסתתרו מעיניו מהלכיה של א רה"ב ואיום הוטו על הנפט, אשר הובילו לנסיגה הישראלית מסיני לאחר מבצע סיני. אולם גם מלך הרייטינג לא יכול להתעלם מהאמת העירומה אם תודגש וצוג בבהירות שובו ושוב:

1. גם לפני יותר מ-60 שנה התאחדו התקבצו יחד שתי ישויות כוחניות מתוך מטרת השתלטות על העולם - האחת במזרח (יפן) והשניה ממערב (גרמניה). (צפון קוריאה/איראן).
2. גם אז, כן היום,פשרות היו הדרך ל"התמודדות", כל עוד היו על חשבון אחרים (צ'כיה/פולין).
3. גם שנים מאוחר יותר היווה איום מרחוק על ארה"ב סבה למלחמה ופלישה (קובה), וגפיעה באינטרסים סבה לעשרות אלפי הרוגים אמריקאים והרס מדינות (ויאטנם).
4. אם אובמה כל כך חרד לשום - ייתן נא דוגמא ויצא למדע התפייסות עם בן-לאדן, באופן יחסי, כמות ההרוגים האמריקאים ב11/9 (3000 על אומה של 250,000,000)קטן - 0.0012%. ושווה ערך ל-72 הרוגים מטירור בשיראל. רק משנת 2000 נהרגו מפעילויות טירור בארץ יותר מ- 500 איש, המקבילים באופן יחסי ל - 21,000 אמריקאים. אלא שאנחנו (ושלא בצדק) לא הרגנו אלפי אנשים בחיפושים בלתי נלאים אחרי המפגע הראשי, וכאשר נהרגו בשגה כמה עשרות אנשים צלבו אותנו בככרות.
5. אם נדרש עימות - עדיף עכשיו. ניתן לצטט את האנגלים לאחר מלהע"ש, כאשר ראו את מידת התמיכה האמריקאית בגרמניה לעומת התמיכה בהם: "מי שיש לו את האמריקאים כדידים לא צריך אויבים"
כתוב תגובה ל- ARNKAT
2
תגובה למלך הרייטינג
  אלכס נחומסון   8/06/09 23:32
שלום דימיטרי,
ראשית המאמר מצויין. נוקב,מנומק וכקונספט הוא אופציה אפשרית. דעתי לגופו של עניין. מעבר לאומנות הנאום והמסרים החבויים והגלויים מצוי משחק כוחות גלובלי שאנחנו נתונים בו
כשהשחקנים הראשיים דואגים בראש ובראשונה לאינטרסים שלהם. ברק אובמה לו נחת מהמאדים. אובמה הגיע למערכת הבחירות בארה"ב עם אג'נדה סדורה שמטה את כף המאזניים לכוון אחר. לא לכוון שלנו. אובמה נבחר ע"י הבוחר האמריקני על בסיס האג'נדה הזאת.מהפרספקטיבה של הבוחר הדרך של ג'ורג' W בוש
לא הניבה הצלחות לאינטרס שלהם והם בחרו באלטרנטיבה וכעת היא ממומשת. אובמה הגיע עם גישה חדשה שאינה נטולת סיכונים לקרב את העולם המוסלמי כדי לנטרל את הקיצונים שבו. כך הוא לפחות מאמין וזה כמובן על חשבונינו. גם אנחנו לקחנו סיכונים שכשלו בסופו של דבר,פעם באוסלו ופעם בגוש קטיף. אני מאמין בכוונות הטובות של המנהיגים שנטלו סיכונים כדי לשנות ויכול בשל כך לקבל גם את הכשלונות שלהם. כעת אנחנו חייבים לגבש דרך פעולה כדי לתמרן נכון במציאות החדשה. להחליט על מה להתעקש ולא לוותר ועל מה ניתן לוותר. לשם כך אנחנו זקוקים למנהיגות. אני לא מאמין במנהיגות של נתניהו וחושב כי מעבר לרטוריקה והמניירות עומד אדם לחיץ. זו דעתי ולכן אנחנו צפויים שלא לנהוג בתבונה כלומר ההיפך מהנדרש. לוותר על מה שאסור ולהתעקש על מה שלא חשוב מספיק. ימים יגידו. נקווה לטוב. שלך - אלכס נחומסון.
כתוב תגובה ל- אלכס נחומסון
3
משיח עכשיו,שחור,יפה ומוסלמי רכ
  קורן נאוה,טבריה   9/06/09 08:12
רכוב על חמור לבן,שמאלני,מתרפס ומכוער נפש!!!!
כתוב תגובה ל- קורן נאוה,טבריה
4
הרעיון שתמיכה והתבטלות מול
  בני א.   9/06/09 09:34
צורר, תועיל לארה"ב מוטעית מיסודה, כפי שכבר הוכח בעבר. אני מקווה שאיש לא מאמין שתמורת השטחים עכשיו נזכה לתמיכה מול אירן בעתיד, השנאה למערב וארה"ב בראש עמוקה ומובנית ולא ניתן לשנותה אפילו ע"י הקרבת שטחי וחיי ישראל. אין בכוונת ארה"ב להתעסק עם אירן בשום מקרה, גם אם יבצעו טרור בארה"ב, ספק אם יגיבו בצורה משמעותית. יש לקוות שביבי לא יהיה לחיץ ושביר כפי שהוא נראה היום.
כתוב תגובה ל- בני א.
5
קראתי את המאמר - והוא מצויין
  דפ'   9/06/09 15:38
כתוב תגובה ל- דפ'
6
צריך לתרגם לאנגלית ולהפיץ...
  א.ס.   9/06/09 15:41
מסכימה עם הנאמר במאמר. צריך לתרגם לאנגלית ולהפיץ בקרב יהודי אמריקה שגם עליהם אובמה מצליח לעבוד. והעיקר - הוא מצליח להפריד בניינו הישראלים ליהודים שם שמאמינים בו.
כתוב תגובה ל- א.ס.
דפוס ההצבעה של יהודי אמריקה
  ירקון   13/06/09 21:39
רובה המכריע של התפוצה הזאת מצביע תמיד עבור המפלגה הדמוקרטית, כמעט ללא התיחסות למי שמועמד מטעמה לנשיאות. גם בבחירות האחרונות שם הם כמעט ולא סטו מההרגל הזה של עשרות בשנים, ואולי עקב תמימותם (או כסילותם) זו אובמה נבחר.
כתוב תגובה ל- ירקון
7
לאן ממשיכים מפה?
  י.ה.ב   9/06/09 15:44
ראשית דבר, ברצוני להודות לכותב על ניתוח מרשים של נאום אובמה. הניתוח אינו מותיר ספק להארה, לתקווה. מתקבל הרושם כי תורת ה"מפיקים" סדורה והחלטית.לאן ממשיכים מפה? מה אמור לבצע מנהיג אחראי מול מדיניות מוכתבת של "ידידתנו" ועולם העומד נכלם ומוחא כף? אודה לתגובתך.
כתוב תגובה ל- י.ה.ב
8
נופל על אוזנים ערלות
  דני דני   9/06/09 15:49
המאמר מבהיר את המצב לאשורו, הצרה היא שהוא נופל על אוזנים ערלות. היהודים ימשיכו לשחק בקקה,נמשיך לשמוע את אותן הקלישאות ואותן המנטרות,ולא נעשה שום מאמץ ליזום פעולות המתבקשות מהמצב. לצערי, הציבור, רוב הציבור, בארצנו עסוק בענייניו, ואין כח בעולם שיעיר אותו מהזיותיו. כנראה שכך נהגו גם אחינו באירופה בלכתם כצאן לטבח במחנות המוות של הגרמנים, גם אם היו כאלו שהבינו את המתרחש, ניסו ואף הצליחו להמלט כל עוד ניתן היה להמלט. כל אלו היו מעטים שבמעטים, רוב העם הלך כעדר לבתי המטבחיים של הגרמנים הארורים. כל שנותר לעשות הוא לקוות שהמנהיג שבחרנו וללא ספק מבין את המתרחש, יהיה חכם וחזק וינתבנו בדרך הנכונה, וזאת נדע בימים הקרובים ביותר.
כתוב תגובה ל- דני דני
9
מאמרך=אמת מארץ תצמח
  אברהם פישר   9/06/09 17:01
יישר כוח אתה מהבודדים,שכותבים ללא כחל ושרק,דבריך מבוססים על עובדות מוצקות,עלה והצלח והמשך להחכימנו,יהי רצון שיקוים בנו דברי הכתוב:"העם ההולכים בחושך ראו אור גדול"
כתוב תגובה ל- אברהם פישר
10
למחבר המאמר דמיטרי רייזמן
  אלברט שבות   9/06/09 20:02
דמיטרי רייזמן היקר,

ראיתי במאמרך הקבלה בין הנשיא הקודם בוש לבין אובמה. כתבת שבוש הוא איש מסודר, יודע להבדיל בין מדינות ציר הרשע שמממנים את הטרור ונותנים לו חסות פיננסית ופיזית, והוא הכריז עליהם מלחמת חורמה... בעוד אובמה הוא איש סהרורי שמתעלם מהאבחנה של קודמו ומתעלם מציר הרשע ומעשיית הטרור שמייצר ואף מכשיר את עשייתו ע"י פתיחת ציר הידברות איתו. מכאן מסקנתך הנחרצת: בוש היה טוב ליהודים ואובמה רע.

ובכן דמיטרי יקירי, אבחנתך אינה מדוייקת לדעתי, ואתה בעטך כתבת את הסיבה בגוף המאמר: "אין לנו לא ידידים קבועים ולא אויבים קבועים - יש לנו רק אינטרסים קבועים" - זהו העיקר המנחה של כל נשיא אמריקאי, כולל בוש ורייגן וקארטר ואובמה... אנחנו, הישראלים, צריכים להסתכל על החבורה הזאת בעדשה שונה מבעבר וכאילו הנשיא הזה טוב לנו והנשיא ההוא רע. הראייה הנכונה, לעניות דעתי, צריכה להיות דרך עדשה שרואים דרכה את החבורה הזאת, את קארטר בוש אובמה ורייגן יושבים כולם בחדר משפחתי אחד, כולם אחים בני משפחה אחת, ומתדיינים אודות נושאים משפחתיים גרידא: איך להרים את העסק המשפחתי באופן שיביא למשפחה יותר רווח ושיגשוג. בוש מציע דרך אחת, רייגן מציע דרך שונה, בוש האב מציע עוד דרך, ובוש הבן חולק על אביו ומציע דרך משלו, וגם לאובמה דרך משלו.

חשוב לדעת שהאינטרס הוא אחד לכולם, אך הדרך להגיע לאינטרס הזה - שונה מאיש לאחר, מנשיא לנשיא, ממפלגה למפלגה, מחבר לחבר בתוך אותה המשפחה.

נעשה סימולציה לשיחה כזו בסלון המשפחה, והנושא הוא אחד האינטרסים המשפחתיים: "הנפט המזרח תיכוני".

בוש האב: אני חושב שצריך לאיים על עיראק ולהפנות את שימת ליבם שבכוונתינו להכנס ממש לתוך עיראק ולכבוש אותה - במידה ויתערער האינטרס שלנו בנפט העיראקי.

בוש הבן: ולמה רק לאיים? אני הייתי כובש ממש את עיראק ועומד שם ברגל יציבה על האינטרס שלי; בד בבד שולח מסר חד משמעי לכל מדינות האזור לבל ישתמע לשני פנים: אני מוכן להכנס פיזית בנעליים הצבאיות לכל מקום שיתערער האינטרס שלי.

קארטר: אני חושב שהסכם אזורי יכול לשרת ולהשיג את האינטרס האמריקאי בנוזל הזהב שבאזור.

רייגן: אני מסכים עם קארטר, אבל צריך גם נוכחות צבאית באזור שתזכיר לכל מי שצריך את יכולתינו ונחישותינו להגן על האינטרסים שלנו.

אובמה: אני נוטה להסכים עם קארטר... לדעתי, כפיית הסכם אזורי לצד וויתור על הנוכחות הצבאית שלנו באזור, יתוו את הדרך הטובה והזולה מכולם.

שים נא לב דמיטרי היקר, שישראל מופיעה בשיחה משפחתית זו, בתור כלי משחק נלווה לדרך זו או אחרת. כלומר האינטרס המובהק והדרך להשגתו – יכולים להיטיב עם ישראל ו/או להרע לה; תלוי במקומה במשחק.

אלברט שבות

כתוב תגובה ל- אלברט שבות
11
אוי לנו היות-הם משענת קנה רצוץ
  ציונה   10/06/09 03:29
אוי לו לאדם הנסמך על שולחנו של אחר. אם אנחנו חושבים שבלי התמיכה האמריקאית לא נוכל לשרוד. אזי אוי לנו היות והם משענת קנה רצוץ. חכמנו אמרו בפרקי אבות: "אם אין אני לי מי לי, ואם לא עכשיו אי מתי?" הגיע הזמן להיות עם חופשי בארצינו ארץ נחלתינו ללא תלות בזרים. ו"הבוטח בה' חסד יסובבנו".
כתוב תגובה ל- ציונה
12
יש לך גם משהו מעודד להגיד?
  ShaH   10/06/09 03:34
לצערי אתה כל כך צודק. חידשת לי פרטים שלא ידעתי כלל. יש לך גם משהו מעודד להגיד? אני לא צינית... פשוט כשאני קוראת זה מלחיץ.
כתוב תגובה ל- ShaH
13
הוא כבר בעמדה של פיגוע
  צפי א.   10/06/09 03:40
תודה על המאמר. ניתוח בהיר וכנראה נכון. לצערנו...
אולי אני הוזה, אבל אל-קעידה הבטיח בזמנו לארה"ב את הפיגוע הלא-יאומן שיביא לו. אני לא בטוחה שאובמה איננו הפיגוע הזה...
מה מונע מהם לקחת מוסלמי מוכשר,אזרח ארה"ב, ולממן לו מסע בחירות בזבזני, תוך הסתמכות על רגשי האשם של האמריקנים לעניין העבדות ובשם הליברליות...מה גם שהוא נראה טוב, כמו כוכב קולנוע...
למה לא? וכאן הוא כבר בעמדה של פיגוע בכל האינטרסים של העולם החופשי. אין יותר חכם מזה...פיגוע מנצח.
כתוב תגובה ל- צפי א.
14
מצויין!
  אתיג   11/06/09 08:30
כתוב תגובה ל- אתיג
15
חבל שאצלנו המנהיגים טומנים ראש
  יודקה   11/06/09 08:32
המאמר מצויין, דימיטרי.
חבל שאצלנו המנהיגים טומנים ראש בחול.
כתוב תגובה ל- יודקה
16
!excellent
  .Zvi M   11/06/09 08:36
כתוב תגובה ל- .Zvi M
17
הקבלה בין בוש לבין לבין אובמה
  אלברט   11/06/09 08:39
דמיטרי רייזמן היקר,

ראיתי במאמרך הקבלה בין הנשיא הקודם בוש לבין אובמה. כתבת שבוש הוא איש מסודר, יודע להבדיל בין מדינות ציר הרשע שמממנים את הטרור ונותנים לו חסות פיננסית ופיזית, והוא הכריז עליהם מלחמת חורמה... בעוד אובמה הוא איש סהרורי שמתעלם מהאבחנה של קודמו ומתעלם מציר הרשע ומעשיית הטרור שמייצר ואף מכשיר את עשייתו ע"י פתיחת ציר הידברות איתו. מכאן מסקנתך הנחרצת: בוש היה טוב ליהודים ואובמה רע.

ובכן דמיטרי יקירי, אבחנתך אינה מדוייקת לדעתי, ואתה בעטך כתבת את הסיבה בגוף המאמר: "אין לנו לא ידידים קבועים ולא אויבים קבועים - יש לנו רק אינטרסים קבועים" - זהו העיקר המנחה של כל נשיא אמריקאי, כולל בוש ורייגן וקארטר ואובמה... אנחנו, הישראלים, צריכים להסתכל על החבורה הזאת בעדשה שונה מבעבר וכאילו הנשיא הזה טוב לנו והנשיא ההוא רע. הראייה הנכונה, לעניות דעתי, צריכה להיות דרך עדשה שרואים דרכה את החבורה הזאת, את קארטר בוש אובמה ורייגן יושבים כולם בחדר משפחתי אחד, כולם אחים בני משפחה אחת, ומתדיינים אודות נושאים משפחתיים גרידא: איך להרים את העסק המשפחתי באופן שיביא למשפחה יותר רווח ושיגשוג. בוש מציע דרך אחת, רייגן מציע דרך שונה, בוש האב מציע עוד דרך, ובוש הבן חולק על אביו ומציע דרך משלו, וגם לאובמה דרך משלו.

חשוב לדעת שהאינטרס הוא אחד לכולם, אך הדרך להגיע לאינטרס הזה - שונה מאיש לאחר, מנשיא לנשיא, ממפלגה למפלגה, מחבר לחבר בתוך אותה המשפחה.

נעשה סימולציה לשיחה כזו בסלון המשפחה, והנושא הוא אחד האינטרסים המשפחתיים: "הנפט המזרח תיכוני".

בוש האב: אני חושב שצריך לאיים על עיראק ולהפנות את שימת ליבם שבכוונתינו להכנס ממש לתוך עיראק ולכבוש אותה - במידה ויתערער האינטרס שלנו בנפט העיראקי.

בוש הבן: ולמה רק לאיים? אני הייתי כובש ממש את עיראק ועומד שם ברגל יציבה על האינטרס שלי; בד בבד שולח מסר חד משמעי לכל מדינות האזור לבל ישתמע לשני פנים: אני מוכן להכנס פיזית בנעליים הצבאיות לכל מקום שיתערער האינטרס שלי.

קארטר: אני חושב שהסכם אזורי יכול לשרת ולהשיג את האינטרס האמריקאי בנוזל הזהב שבאזור.

רייגן: אני מסכים עם קארטר, אבל צריך גם נוכחות צבאית באזור שתזכיר לכל מי שצריך את יכולתינו ונחישותינו להגן על האינטרסים שלנו.

אובמה: אני נוטה להסכים עם קארטר... לדעתי, כפיית הסכם אזורי לצד וויתור על הנוכחות הצבאית שלנו באזור, יתוו את הדרך הטובה והזולה מכולם.

שים נא לב דמיטרי היקר, שישראל מופיעה בשיחה משפחתית זו, בתור כלי משחק נלווה לדרך זו או אחרת. כלומר האינטרס המובהק והדרך להשגתו – יכולים להיטיב עם ישראל ו/או להרע לה; תלוי במקומה במשחק.

כתוב תגובה ל- אלברט
השקפת עולמו של נשיא ארה"ב
  ירקון   13/06/09 22:06
אני חולק על דעתך, אלברט. חושבני שלהשקפת עולמו של ראש מדינה (גם דמוקרטית) יש משקל במדיניות החוץ שלה. אם לא היה כך, הוא לא היה יוצא מגדרו להציג אותה במערכת הבחירות שלו. לכן מדיניות החוץ האמריקאית היא פשרה בין האינטרסים של מעצמה זו ובין תפיסת העולם השלטת בממשל. הנשיא בוש האחרון היה מאמין בדת האונגליסטית התומכת בישראל, ומכאן כנראה נבעה אהדתו אלינו.
כתוב תגובה ל- ירקון
18
נהניתי מאד לקרוא את מאמרך.
  מרדכי פ.   11/06/09 08:43
נהניתי מאד לקרוא את מאמרך. יישר כוחך!
כתוב תגובה ל- מרדכי פ.
19
המאמר מעניין אך חסר
  akz amyzh   11/06/09 08:47
צפיתי לקרוא בו שלאמריקאיים אין חברים חוץ מאמריקה. ישראל היא עסקה אמריקאיית שבאמצעותה האמריקאיים ממשים את האינטרסים שלהם בלבד. לכל פעולה שלהם יש מחיר.
כתוב תגובה ל- akz amyzh
20
אין לנו אלא לסמוך על אבינו...
  josephk   11/06/09 08:50
נחמד מאד. אין לנו אלא לסמוך על אבינו שבשמים שיצילנו מידם ויעשה בהם מעשים
כתוב תגובה ל- josephk
21
חבל על ההתחכמויות המיותרות שלך
  אלי פייפל   11/06/09 08:55
החלומות המשיחיים של הזרם בו אתה תומך הם סכנה למדינת ישראל יותר מכל אינטרסים אחרים. בשם המשיחיות מותר לגנוב קרקעות להפר את חוקי המדינה לפגוע במשטרה ובצהל ולשרוף כסף של משלמי המיסים על חבורת פורעי חוק במקום להכניסם לכלא. הגיע הזמן שתבינו שעשיית צדק היסטורי עם העם היהודי לא חייבת להיות על חשבון אוכלוסיה (אני אפילו לא מציין עם) אחרת. התורה שלנו דוגלת בצדק ובמשפט ולא בביריונות. תודה לאל, שנעשה לנו נס ואומות העולם החליטו על הקמת מדינת ישראל ב48 (זה לא בא מאלוהים או מרוח הקודש . אנשי רוח הקודש ברחו לברוקלין ולא לישראל) ואל לנו להפוך אותם לאויבנו. יש למצוא פתרון הוגן לתושבי הארץ האחרים ומהר.
כתוב תגובה ל- אלי פייפל
הפתרון לפי "תושבי הארץ האחרים"
  ירקון   13/06/09 22:21
מה לעשות, והפתון היחיד שיספק את שכנינו "המסכנים" הוא חיסולה של מדינת ישראל, לפחות כמדינה יהודית. זאת הסיבה שלא הגענו איתם עד עכשיו להסכם שלום, למרות הויתורים כלפיהם (אולמרט הציע להם 97% משטח הגדה וקליטת כמה אלפי פליטים, והם סירבו).
כתוב תגובה ל- ירקון
22
יופי של כתבה!!! הפצתי לכל חברי
  לאה א.   11/06/09 08:58
כתוב תגובה ל- לאה א.
23
ברכה לדמיטרי
  hadar   11/06/09 09:00
מה שאני רק יכול זה לברכך!
כתוב תגובה ל- hadar
24
אמריקה היא סכנה קיומית לישראל
  ari1000   11/06/09 09:06
תמיד טענתי כי אמריקה היא סכנה קיומית למדינת ישראל
שכן ישראל ממושכנת לטובת הנושה אמריקה הגדולה.
היום הגיע הנושה אוב מה ופתח בהליכי הוצל"פ בדרך של כינוס נכסים כנגד ציון.
עם ישראל הנו העם הנבחר ע"י אלוקי אמת והקב"ה משלם שכר טוב ליריאיו ונוקם על עלילותיו. כך אובמה מנסה כמו פרעה בפה רך כדי להביא אותנו לעבודת פרך, אבל הוא שכח כי יצאנו ממצרים ביד חזקה, בזרוע נטויה במורא גדול ובניסים ונפלאות.
כתוב תגובה ל- ari1000
25
כל הכבוד !
  ירקון   13/06/09 22:51
כתבה טובה המשקפת ידע רב בהיסטוריה של המאה ה- 20.
כתוב תגובה ל- ירקון
26
דעתינו שונות
  Ido S   14/06/09 02:49
התרשמתי מהבחינה העמוקה (לפחות יחסית לכתיבה הפובליציסטית) ולמימד ההיסטורי שהנכסת, דעתינו שונות בנושא ואשמח להגיב ולהעיר: לגבי: "זה היה נאום טוב, כזה שייזכר לשנים! כי נאום טוב, מה הוא? כזה שהשיג את מטרתו. ברק חוסיין אובמה - הוא מלך הרייטינג. ומלכי הרייטינג תמיד יודעים מה ההמונים רוצים לשמוע - ואת זה משמיעים. יומיים לפני הנאום, בחקירתו במשטרה, אמר מלך רייטינג אחר, דודו טופז: "למען הרייטינג אני מוכן למות"..." אני חושב שקיים רצון אצל פוליטיקאים רצון לרצות את ההמונים (הרצון לרצות אחרים קיים בכלל בכל בני האדם), ובכל זאת גם הנאום עצמו, גם הזירה שבה הוא נישא, וגם הקהל שאליו הנאום כוון, אינם בגדר התנאים הקלים להשגת רייטינג, ברק אובמה הציב דרישות נחושות גם מאיתנו, גם מהפלשתינאים, וגם מהערבים והמוסלמים בכלל, הוא דיבר על סוגיות רגישות, קשות, הנשיא שלו רצה רק רייטינג היה מתחמק מהם... אנא חשוב האם המנהיגים שמייצגים את השקפת עולמך, הם יותר "אותנטיים" בין אם אתה ימני מתון ותומך בביבי והליכוד, בבית היהודי ובין אם אתה תומך בישראל ביתינו או באיחוד הלאומי, אנא שאל את עצמך בכנות אם הפרובוקציות של אריה אלדד או ברוך מרזל או בני בגין (וכל האיתמר בין גבירים למיניהם) הם לא נסיונות להשיג רייטינג ותמיכה? האם נאומי ביבי המפורסמים, או נאומי ליברמן הם יותר אותנטיים? אם כן אשמח אם תסביר לי למה, הנאומים שהזכרתי נראים לי דמגוגים רודפי סיקור, וקונבנציונאלים הרבה יותר מנאום אובמה... התחלנו להתאבל עוד לפני נאומו של ברק-חוסיין. כדרכנו, מרגישים אנו, מתי ואיפה יתחיל פריץ להכות ביהודים. מרגישים זאת מ"הבטן", עוד לפני שיודעים מהראש. כזאת היא הגנטיקה של היהודים. הרגשנו קרקורים בבטן: הרי ארצות הברית של אמריקה היא-היא הידידה הגדולה של העם בישראל, אבוי לנו אם היא תחדל מלאהוב אותנו! כאן חשוב לנו להבין - ברק-חוסיין הוא לא פונקציה. לא בו מדובר, הוא בסך-הכל " מלך הרייטינג". מנהלי ההפקה האמיתיים, כדרכם, נמצאים מאחורי הקלעים ומתווים את הדרך במפת האינטרסים הזאת. תראה ברק אובמה אינו אדם-על ואני אפילו שמח שאין לאף אדם בעולם כוח כה רב שלפי רצונו ודעתו האישית הוא יקבע את מדיניות המעצמה החזקה בעולם, ההפקה המתנהלת מאחורי הקלעים, מעוררת אצלי תרעומת והסתייגות מוסרית, אני רוצה שמערכת הכוחות שמעצבות את קבלת ההחלטות בעולם יהיו גלויות ושקופות, אבל יותר משמנהלי ההפקה האלה הם פרו-מוסלמים או פרו-ערבים, הם פרו יהודים ופרו ישראלים, השדולות היהודיות ישראליות ואפילו נוצריות אווגליסטיות וסתם ימניות וניציות בוושינגטון, הם בעלות לא פחות כוח וכנאה יותר, מהכוחות ששואפים באמת למען פיתרון הומני צודק ואנושי... לגבי: ברק חוסיין פצח בדברי החנופה נוסח המזרח (מלך הרייטינג!). הוא שיבח את מסגד "אל-אזהר" והאוניברסיטה שלו בסופרלטיבים חסרי תקדים: "מגדל אור", "הרמוניה בין מסורת וקידמה". בתחילת נאומו הזכיר ברק חוסיין, שבזמנו הוא למד היסטוריה, וכבר בפתיחה הזאת אכן גילה את כישוריו ובקיאותו בידע בתחום זה. בוגרי "אל-אזהר" רבים הטביעו את חותמם על ההיסטוריה ואכן היו ו את מקור ה"אור" וההשראה לדורות של מוסלמים. כך, ברשומה המפוארת של הבוגרים, מוצאים, למשל, את אמין אל-חוסייני - אותו מופתי של ירושלים בתקופת המנדט הבריטי, אשר בצעירותו לקח חלק פעיל ברצח העם הארמני בטורקיה, ולאחר מכן - אירגן במו ידיו והשתתף אישית בפרעות תרפ"א. בהמשך, עם קבלת ברכתו האישית של אדולף היטלר1, היה אמין אל-חוסייני שותף לפעולות נגד יהדות אירופה במחלקה של אדולף אייכמן
כתוב תגובה ל- Ido S
27
שמענו אותכם: הפחדות, וכו'
  אבנר ג.   14/06/09 03:14
סוף סוף מישהו אמיץ בא לעשות סדר. סדר טוב ליהודים. שמענו אותכם. הפחדות, וכו. כמה זמן נמשיך במלחמות ? אין עם מי לדבר ? זוהי המצאה פוליטית שלנו. אז אובמה בא להושיב אותנו ולדבר עם צרינו. כי שלום עושים עם אויבים, ובא לציון גואל !
כתוב תגובה ל- אבנר ג.
28
מה ישראל צריכה לעשות
  יוסי ג.   14/06/09 03:17
מה ישראל צריכה לעשות למול נאומו של הנשיא האמריקאי ושל התפנית במדיניותה של ארה"ב. נכון שארצות הברית מסייעת לנו ממחמת יום הכיפורים בכ- 3 מיליארד דולר מדי שנה (כפול 36 זה בערך 108 מיליארד דולר עד עכשיו), ונכון שארה"ב מפעילה מדי שנה את זכות הווטו שלה עבורנו כמעט כל שנה. אבל, ויש הרבה אבלים. 1. הסיוע האמריקאי לישראל עומד להסתיים ולא בגלל מעשיה של ישראל אלא בגלל קשייה הכלכליים של ארצות הברית. דרך אחת לעשות את זה הוא "לחסל את הבעיה המזרח תיכונית" כך שישראל לא תזדקק יותר לסיוע. שיפור היחסים האמריקאיים עם העולם המוסלמי הוא תוצר לוואי בלבד של התהליך. 2. אין אמת מאחרי ההצהרות האמריקאיות ובעיקר אלה של שרת החוץ האמריקאית הגב' קלינטון, ולכן גוייס עו"ד וייסגלס לייעץ לראש הממשלה. אם זה אכן המצב, מה ערך יש להצהרתה שאם אירן תתקיף את ישראל בפצצה גרעינית ארה"ב תתקיף את אירן. ייתכן שזה נכון אבל לפי ההתנהלות האמריקאית בעת הזו אין לה ערך רב. 3. לארה"ב, כמו לשאר העולם אין עבר מפואר בהגנה על היהודים או אפילו לאפשר להם להתחמק מסכנות מוות המאיימות עליהם. גם לפני מלחמת העולם השנייה וגם לאחריה. וכן בעת לפני מלחמת השחרור ולאחריה האמריקאיים המליצו בפני היהודים בארץ ישראל לא להכריז על מדינה וכן הפעילו אמברגו על נשק וחומרי לחימה. 4. הרבה זמן לאחר שצרפת הפכה לספק הנשק העיקרי של מדינת ישראל, ארה"ב סרבה למכור לנו נשק. הם אפילו הכשילו עסקה לקניית 24 מטוסי סייבר (מפיתוח וייצור אמריקאיים) מקנדה. 5. את הטנקים האמריקאיים הראשונים אנחנו קבלנו בעסקת עקיפין מגרמניה. ייצור הטנקים אצלנו התחיל כפועל יוצא מסירוב האמריקאי למכור לנו טנקים באופן ישיר. וכן הסכמה גרמנית (בעצימת עין אמריקאית) לספק לנו נתכי מתכת המתאימים לייצור טנקים. 6. ההתנחלויות אינן מכשול לשלום. הן סיבת הסיבות להסכמות הערביות עד עתה. פחדם הגדול של הערבים הוא שעל ידי התיישבות בגדה המערבית הם עלולים לאבד אותה כליל או לפחות חלקים ממנה. ברגע שהערבים יבינו שישראל לא תוותר להם יותר הם יפתחו במלחמה שמטרתה לא להחזיר נכסים אלא להשמדת ישראל. וככל שישראל תיחשב חלשה וקטנה וחסרת מוטיבציה כן יגבר רצונם להשמיד אותה. 7. אם משווים את הבעיה הפלסטינית לבעיה היהודית. הרי שיש הרבה יותר יהודים בעולם מפלסטינים. לסיכום מה שישראל צריכה לעשות הוא לסרב להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהמשיך לבנות גם את מה שקרוי מאחזים. יש לעשות להפיכת המאחזים הבלתי חוקיים למאחזים חוקיים או להוריד אותם במידה ומדובר בקרקעות פלסטיניות הרשומות על שמם. 8. ישראל צריכה לצאת מהארון בנושא הגרעיני. זוכרים גשר הגלילים לחציית התעלה לא עבד טוב בתחילה. צינורות הדלק שהיו צריכים להפוך את פני התעלה ליורה בוערת לא פעלו. מאין הביטחון שנשק גרעיני ישראלי אם יש כזה יפעל. 40 שנים או 30 שנים לאחר שיוצר. נשק גרעיני - עיקרון פעולתו פשוט אך ייצורו חייב בדייקנות גבוהה ביותר. ספק רב אם פצצה שיוצרה לפני אפילו 30 שנים לא החלידה, ושמישות חלקיה נותרה כשהיתה בעת הייצור. משום כך אני מניח שיש כל הזמן פעילות של שיפוץ. הכור בדימונה הוא כבן 40 שנים והוא אחד הכורים ה"זקנים" הקיימים בעולם. ספק אם הספקו נשאר כשהיה בתחילה. 9. יש להכנס לפעילות של ייצור גרעיני לצורכי לחימה דור 2 או דור 3, לצד היציאה מהארון. כל זאת יש להביא לידיעת האמריקאים, אם זה טרם נעשה, ואם נעשה לעשות להם ריענון, וכן יש להפסיק את הסיוע האמריקאי לישראל. סיוע אמריקאי מתמשך לא הביא לתוצאות המצופות באף מקרה. ללא הסיוע האמריקאי התעשייה הישראלי
כתוב תגובה ל- יוסי ג.
29
מאמר יפה
  א-ל-י-ה-ו   15/06/09 11:41
אומרים שבתקופת אובאמה תיהיה מלחמת גוג ומגוג. ואז בעזרת השם יגיע המשיח - אמן!
כתוב תגובה ל- א-ל-י-ה-ו
30
המאמר מצויין וחשוב. נדמה לי שי
  בעז ה   15/06/09 12:39
נדמה לי שיש טעות בכך שאובמה מתעקש על דמוקרטיה במדינות ערב, בניגוד לבוש
כתוב תגובה ל- בעז ה
31
מלך הרייטינג
  oriya   15/06/09 13:12
מאמר מצויין.סקירה טובה של הנאום
אכן,נאום טוב ליהודים,רק שנלמד סוף סוף
להקשיב באמת ולראות את האמת.
כתוב תגובה ל- oriya
32
אשמח להמשיך ולקורא מאמרים שלך
  רבקה א.   15/06/09 14:21
כתוב תגובה ל- רבקה א.
33
הוא הרבה יותר מסתם מלך רייטינג
  רותי ב.ח.   16/06/09 10:37
כרגיל מאמר מענין.נדמה לי שחוסין המדובר הוא הרבה יותר מסתם מלך רייטינג הוא אנטישמי וכשם שהשם היקשה את לב פרעה במטרה שיבינו היהודים מה עומד לפניהם ובאיזה דרך עליהם לבחור (לעזוב את מצרים וללכת לארץ המובטחת ) כך הביא לנו השם את חוסין כדי שנבין את מהות הקשר עם ארה"ב וניתפקח .תודה רותי
כתוב תגובה ל- רותי ב.ח.
34
תודה
  נדב   6/01/10 10:24
תודה רבה אני אוהב את הבלוג הזה זה כיף לקרוא דברי טעם
 תוכן
כתוב תגובה ל- נדב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il