|
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
|
|
|
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
|
|
|
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
|
|
|
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
כרמיאלי |
|
1/07/09 17:32
|
|
|
|
האשמה היא לא במסרד החינוך רק אלא בהורים .שדורשים ללמוד כמה שפחות הסטוריה ספרות תנ"ך ועוד..המחשב הוא כלי עזר ענק .מקל על מציאת ידע .הנדרש הוא הבנתו ולדעת להשתמש בו נכון ...ספרים חובה לקרא בכול גיל ..כי הבעיה היא בהבנת הניקרא ...ולעשות עבודות בית על ספר שקראתה .על נושא בהיסטוריה בספרות ותנ"ך.
|
|
כתוב תגובה ל-
כרמיאלי
|
|
|
|
2 |
|
|
cfe5r2 |
|
1/07/09 20:15
|
|
|
|
מערכות החינוך הממלכתיות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה סובלות מאותן בעיות למרות שהן זוללות תקציבים:
שכר נמוך למורות (כבר כמעט שאין מורים)
שחיקה במעמד המורה,נטילת הסמכיות מ המורה, המועצה הפדגוגית והמנהל
בעיות משמעת חמורות, טירור אישי. פשע ואלימות בבית הספר
המערכת מיועדת לשרת לקוחות(תלמידים והורים).
רבוי מקצועות ואי התמקדות במקצועות ליבה כגון:
חשבון, שפה זרה, הסטוריה, מדעים, מורשת לאומית
מדוע בתי ספר בחו"ל ,פרטיים או של הכנסיה, הם טובים יותר ופועלים בתקציבים נמוכים יותר?
התשובה:
הם עצמאיים ואוטונומיים
הםבוחרים את תוכנית הלימודים
יש משמעת טובה יותר
יש מורים שמרווחים יותר
ויש מעורבות בונה (לא חונקת) של ההורים והקהילה
עד שלא יבינו שהמערכת חייבת להיות מבוזרת ואוטונומית לא ישתנה דבר וימיכו לשפוך תקציבים שלא יניבו תוצאות.
|
|
כתוב תגובה ל-
cfe5r2
|
|
|
|
3 |
|
|
וקס |
|
2/07/09 02:33
|
|
|
|
זאת בעייה של כל העולם המערבי,
הפכנו לחברה ששכחה את ערך ההשכלה,
ועסוקה רק בהנאות של הרגע.
הבעייה היא שהמוסלמים עובדים את התהליך ההפוך,
ככה שבטווח הארוך אנחנו צריכים להתחיל לפחד שטכנולוגית הם יעקפו אותנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
וקס
|
|
|
|
4 |
|
|
מורה מהצפון |
|
2/07/09 13:07
|
|
|
|
הבעייה היא ממשל לא המורים. הבעייה שהמורים אינם מצליחים ללמד כלל. הם עסוקים בהתמודדות עם בעיות משמעת בתוך הכיתה, ולאחר מכן בהתמודדות עם הורי התלמידים התוקפים אותם על תגובותיהם להשתוללות ילדיהם ומעמידים אותם במצב של התגוננות תמידית, צורך במתן הסברים לממונים עליהם, כתבות מרושעות בעיתוןובקיצור - במצב בו לא ניתן בכלל ללמד.
עד שמשרד החינוך לא יעיף את ההורים מתוך בתי הספר ויקבע תג מחיר גבוה לחוצפה השתוללות אלימות והפרעה למהלך שיעורים - המורים לא ילמדו והמערכת תישאר בקריסה.
כשבעיות אלו תיפתרנה, יהיה מקום להתחיל ולבקר את התכנים או הדרך.
|
|
כתוב תגובה ל-
מורה מהצפון
|
|
|
|
5 |
|
|
שחר, מורה מזה 22 |
|
2/07/09 17:43
|
|
|
|
סדר, משמעת, וכבוד (אמיתי) למורה הם תנאים הכרחיים להוראה ולמידה כאחד, אולם הם לא מספיקים.
אכן בבתי הספר שלנו תלמידים מגישים 'יופי' של עבודות בעזרת המחשב והאינטרנט; עבודות המעידות על כישורים מופלאים של התלמידים בחיפוש, העתקה והדבקה...
אני חייבת להסכים עם כותב המאמר, כי אחת הבעיות הכואבות ביותר של תלמידינו היא שאינם יודעים לקרוא כראוי, אינם יודעים להתבטא כראוי – לא בכתב ולא בעל פה – ואינם מסוגלים לחשוב.
האשם לא בהם אלא בתוכניות לימודים שחלקם משעממות, חלקן לא מתאימות, ובבחינות בגרות שאינן ראויות. גם מורים 'טובים' מוצאים עצמם במצב בלתי אפשרי בנסיבות הקיימות.
לפני 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה' צריך להחזיר את השפיות לבתי הספר: בדמות כלים מעשיים למורים בכיתה, הגדרת חובות מינימליות לתלמיד: נוכחות והתנהגות נאותה, כתנאי לעלית כיתה ואף להמשך לימודים בבית הספר.
|
|
כתוב תגובה ל-
שחר, מורה מזה 22
|
|
|
|
6 |
|
|
עוד מורה |
|
2/07/09 19:25
|
|
|
|
יואב היקר
כמה חבל שאתה מבסס את השקפתך לגבי איכותם של המורים על סמך מורה להסטוריה איתה יצאת. אני מציעה לך להרחיב את גודל המדגם בפעם הבאה כדי לדייק בנתונים הסטטיסטיים מרחיקי הלכת שלך.
|
|
כתוב תגובה ל-
עוד מורה
|
|
|
|
7 |
|
|
אופטימיסטית |
|
3/07/09 00:07
|
|
|
|
התגובות מזכירות לי את "העברת האחריות" מהמורה בחט"ע אל המורה בחט"ב ...ועד גן הילדים. אני מציעה לכולנו, המורים, לקחת אחריות על עצמנו ועל פועלנו בתוך מערכת החינוך. המערכת טובה, התלמידים ניתנים לחינוך ו..כן, כן גם להוראה.
לו כל מורה היה משקיע שעה שבועית אחת ב-ה-ת-נ-ד-ב-ו-ת (זו איננה מילה גסה) ומאמץ תלמיד אחד על מנת ל-ש-ו-ח-ח ולעזור בכל הנדרש (בתחום הלימודי , חברתי, אישי)היינו רואים שינוי.
לו כל מורה היה מכבד את עצמו ולא מאפשר לכל אחד להתערב בעבודתו החינוכית , לו היינו מקפידים על כבודנו האישי וכבוד מקצוענו, גם הציבור היה מכבד אותנו.
חברי, עבדו מ..ועם הלב...אני עושה זאת באהבה רבה כבר 40 שנה ועדיין, לטעמי, לא נס ליחו של המקצוע המקסים שלי.
|
|
כתוב תגובה ל-
אופטימיסטית
|
|
|
|
|