s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק פסיכולוג קליני רשאי לעסוק בפסיכותרפיה
מאת: ענבל בר-און  |  17/04/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פסק דין מטומטם....
  מטאטא   17/04/10 15:31
פסק דין מטומטם של שופט שאינו מכיר את הנושא. פשוט בור ועם הארץ. בבתי הספר לפסיכותרפייה באוניברסיטאות השונות לומדים בעלי תואר שני ממגוון מקצועות בריאות הנפש כמו פסכיאטרים, עובדים סוציאלים, פסיכולוגים קליניים, קרימינולוגים קליניים, אחיות פסיכיאטריות ועוד. מה שבעצם אומר לנו השופט, שיש לסגור את בתי הספר לפסיכותרפייה, ושאין טעם בכלל לבעלי מקצועות שונים מתחום בריאות הנפש בעלי תואר שני, או אפילו רופאים פסיכאטרים, בכלל ללמוד שם. כי אחר כך אסור להם לעבוד בתחום. ואגב מטפל בפסיכותרפייה משפחתית מקבל גם הכשרה בטיפול פרטני. מה גם שטיפולים משפחתיים או זוגיים הם בדרך כלל יותר מסובכים מטיפולים פרטניים. מערכת המשפח במיטבה.
כתוב תגובה ל- מטאטא
המטאטא המטומטם שלא מבין
  המומחים   17/04/10 15:40
אתה המטאטא המטומטם [שבאת כאן בעילום שם - פחדן ושפן שכמוך] שלא מבין את החוק והנקרא בחוק. לך תלמד את חוק הפסיכולוגים ותלמד ממנו מי מוסמך ומי מטבע הדברים איננו מוסמך. לכן כל העו"סים והאחרים במדעי ההתנהגות - העוסקים בתחום - ודאי ללא הכשרה והסמכה הם השרלטנים שרק בצע כסף מניע אותם. לך תלמד כי בתי הספר השונים מסמיכים בניגוד לחוק - גם תמורת בצע כסף. לך תלמד את המאטריה הרחבה בתחום - על ספרות משפטית ומשפט השוואתי - מטאטא שכמוך לפני שאתה מקשקש.
כתוב תגובה ל- המומחים
הכה את המומחה הכסיל והדביל!!
  מטאטא   17/04/10 21:35
בתי הספר לפסכותרפייה מסמיכים את כל בעלי המקצוע בתחום הפסיכותרפייה, וזה כולל גם את הפסכולוגים הקליניים. מדובר בלימודי תעודה לבעלי תואר שני בלבד מתחום בריאות הנפש. בתי ספר אלו הם למעשה העילית של ההכשרה בנושא במדינת ישראל וכולם נמצאים תחת פיקוח משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה. באוניסרסיטת תל אביב, בית הספר נמצא בפקולטה לרפואה. בבר אילן בפקולטה לעבודה סוציאלית.. וכו'. מה שהחוק המטומטם הזה אומר, ובגלל זה אף אחד בישראל לא מתייחס אליו, שרק הפסיכולוגים הקליניים, שלמדו בבתי הספר לפסיכותרפייה יוכלו לעבוד במקצוע, למרות שיחד איתם למדו והוכשרו בדיוק באותה דרך גם עוסי"ם, פסיכאטרים, קרימינולוגים קליניים ועוד. הדבר המטריד בתגובה של האידיוט מעל, היא שכנראה פסק הדין שווה ערך לתגובה מטומטמת זאת. בקיצור, אף אחד במדינת ישראל, לא במשרד הבריאות, לא במועצה להשכלה גבוהה ולא בקופות החולים, יתייחס לפסק דין זה. מבחינה הצהרתית הוא לא שווה את הנייר שנכתב עליו.
כתוב תגובה ל- מטאטא
תגובה לדביל המטאטא המעוות
  המומחים   17/04/10 22:40
אתה מטאטא כנראה נמנה על אותם שרלטנים בעלי עניין שיהא אסור לו ולהם - כעת לשמש במקצועך - ולשאוב כסף ממטופלים - במצג שווא - ללא ההכשרה המתאימה והנדרשת ולכן אתה בעילום שם מטעה את הקוראים, לא קראת את פסק הדין\ לא הבנת אותו, לא למדת את המטריה, לא למדת מחקר השוואתי בתחום - אתה מטאטא שטחי וטוב שאסור לך לעסוק במקצוע זה - כי אתה לא רק מטאטא אלא גם בוטה ואוויל משריש.
כתוב תגובה ל- המומחים
שער מנשה
  בומבה צור   14/08/12 19:40
מומחים ומטאטאים
אני בטוח שהסכמה אחת תהיה ביניכם ואפילו גם עם התובע

התובע זקוק דחוף לפסיכיאטר
כתוב תגובה ל- בומבה צור
המטאטא האוויל מטעה וטועה
  המומחים   17/04/10 22:46
אתה המטאטא המטומטם והבוטה [שבאת כאן בעילום שם - פחדן ושפן שכמוך] שלא מבין את החוק והנקרא בחוק. אתה כנראה מתוסכל מאד שאסור יהיה לך מרגע זה של פסק דין חשוב זה - אמיץ זה - ייחודי ותקדימי - לעסוק במקצוע ולעשוק ציבור. לך תלמד היטב את חוק הפסיכולוגים ותלמד ממנו מי מוסמך ומי מטבע הדברים איננו מוסמך. אתה מטעה את הקוראים בתגובה. לכן כל העו"סים והאחרים במדעי ההתנהגות - העוסקים בתחום - ודאי כמוך - ללא הכשרה והסמכה הם השרלטנים הגדולים שרק בצע כסף מניע אותם. לכן, לך תלמד כי בתי הספר השונים מסמיכים עד היום בניגוד לחוק - בניגוד חמור לחוק - גם תמורת בצע כסף. לך תלמד מחדש את המאטריה הרחבה בתחום - על ספרות משפטית והמשפט ההשוואתי - מטאטא עילג שכמוך לפני שאתה מקשקש בעילום שם ומבהינף קולמוס ואגודל מטעה וטועה.
כתוב תגובה ל- המומחים
2
מדהים: 12 שנה? עניין כ"כ פשוט?
  שונא החמורים   17/04/10 17:13
מסכן מי שנזקק לבתי המשפט.
כתוב תגובה ל- שונא החמורים
3
הכותרת מטעה
  קורא בין השורות   18/04/10 12:29
למעשה קבע השופט כי המטפלת לא עברה הכשרה בפסיכותרפיה וע"כ לא התאימה לדרישות הטיפול. מכאן ועד האמירה כי רק פס' קליניים מוסמכים לפסיכותרפיה רב המרחק. בארץ כמו בארה"ב, אנגליה ומדינות נוספות - מי שהוכשר, אחרי תואר שני במקצוע טיפולי - באחד מבתיה"ס המוכרים לפסיכותרפיה - מוסמך להעניק טיפול נפשי / פסיכותרפיה.
כתוב תגובה ל- קורא בין השורות
4
סוף סוף סדר בתחום
  עושה סדר   18/04/10 15:41
עד היום היה מצב בלתי אפשרי. מחד המחוקק הכיר בזה שפסיכולוגים קליניים הם אילו שעוברים במהלך לימודיהם והתמחותם הכשרה מקיפה בפסיכותרפיה, ואסר על יתר הפסיכולוגים המומחים (חינוכיים, שיקומיים, שכבודם ומקצועיותם בתחום שלהם אינו מוטל בספק) לעסוק בכך, ובוודאי על פסיכולוגים שאינם מומחים עדיין, אלא במסגרת התמחותם. מאידך כל אדם בעצם יכול היה להציג את עצמו כפסיכותרפיסט, לו רצה בכך. עו"ס שסיים תואר ראשון, אחות פסיכיאטרית וכד'. נכון שעדיין יש המוני 'מטפלים' שונים ומשונים - רוחניים, בגוף וכד'. ויש המון אנשים שעושים שימוש בטכניקות כאלה. חלקם אכן אינם מבינים לאשורה את משמעות פעולותיהם.
כמי שעשתה הן התמחות בפסיכולוגיה קלינית, והן בית ספר לפסיכותרפיה, אני יכולה לכתוב פה את מה שמרבית תלמידי בתי הספר לפסיכותרפיה יודעים: פסיכולוגים קליניים מגיעים עם רמת הכשרה בפסיכותרפיה שהיא הרבה מעבר לזו של פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים קליניים (ואני מדגישה - קליניים, ולא מדברת אפילו על עובדים סוציאלים אחרים בעלי הכשרה פחותה). ישנם בתי ספר לפסיכותרפיה שאין להם ביקוש, ושמקבלים לשורותיהם מגוון אנשים ממקצועות פחות ופחות קשורים.
כתוב תגובה ל- עושה סדר
5
התקדמות בתחום
  רונן1   20/04/10 09:54
כפסיכולוג שיקומי(MA באוני' העברית) אשר נמצא בתהליך התמחות שיקומית מזה מספר שנים רציתי להוסיף מספר מילים. אכן ישנו מצב לא הגיוני שבו רק על הפסיכולוגים נטלו על עצמם הגדרות מקצועיות נוקשות לגבי הנדרש לטיפול נפשי (בכוונה אני משתמש בטיפול נפשי ולא טיפול פסיכולוגי). לאור זאת חוקק רק חוק הפסיכולוגים ולא קיים חוק העו"ס כיוון שאין להם הגדרות מקצועיות ברורות. מקצועות טיפוליים נלויים (מטפל באומנות, מטפל בחיות, מטפל בתנועה) הינם מקצועות ראויים אך התחום פרוץ לכל דיכפין. לכן החשיבות של פסיקה זו בנסיון לעשיית סדר בתחום ולומר שיש גבולות בתחום הטיפול. מאידך יש קושי בולט אחר בחוק הפסיכולוגים אשר נתן רק לפסיכולוגים קליניים את השימוש בפסיכותרפיה (ולא לפסיכולוג שיקומי למשל במרפאה בבית החולים לאחר אירוע מוחי לדוגמא)- נושא זה נמצא בתהליך חקיקה וכבר הגיעה לועדת החוקה בכנסת הקודמת. תקווה אני כי הבלעדיות גבי טיפול פסיכותרפיה (משמעותי בעצם טיפול נפשי) תתרחב ותותאם לחיים האמיתיים עם צורך בטיפול נפשי לאוכלוסיות שונות- ילדים, קשישים ובעם בעיות רפואיות שונות.
כתוב תגובה ל- רונן1
6
התלהמות מצדם של הפ. הקליניים
  ארז ו.   21/04/10 15:27
קראתי את התגובות וקל לראות שיש מי שכותב בשם הפסיכולוגים הקליניים והפסיכיאטרים בהתנשאות והתלהמות רבה.

ראשית, האלימות המילולית הזו מראה חוסר בטחון עצמי. מדוע הכותב\ת חשים חוסר בטחון משווע שכזה? לדעתי, הסיבה לכך היא האמת הפשוטה: אין הגדרה לפסיכותראפיה שתוכל למנוע ממישהו לתת טיפול-נפשי. נאמר, תרצה המטפלת בקריאת קפה להזמין מישהו על בסיס שבועי או שנתי (ע"ע "קפה אצל ברטה") ולטפל בחרדותיו הקיומיות, ביחסיו עם אשתו ובצלקות ילדותו כל שתצטרך לעשות הוא להוציא דף שבו כתוב שאין במפגש הזה משום טיפול נפשי אלא שעשוע\מיסטיקה\ייעוץ רוחני\שיחה על כוס קפה... ולבקשו לחתום בתחתית הדף.

אם כך, על מה ולמה יעברו הפסיכולוגים הקליניים דרך יסורים ארוכה ומפותלת כ"כ כדי לעסוק במקצועם?
שאלה טובה.
התשובה הראויה לכך לדעתי היא משום שזה מקנה להם יוקרה. עכשיו, יבוא אדם הנזקק לטיפול ויבקש מהמטפל להציג תעודות. יראה לו לקבל טיפול ב350 ש"ח ל-45 דקות מפסיכולוג קליני , יופי. ירצה ללכת לרב תמורת תרומה בגובה שמתחשק לו ילך לרב.

שנית,החוק טועה ובתי המשפט מתבלבלים מסיבה עקרונית פשוטה. יש בלבול בין כותרת לתוכן. אם מאן דהו יכריז שהוא "רופא עור" ויתיימר לרפא אנשים ממחלות עור אך יסתבר שהכשרתו המקצועית היא של סנדלר שבקיא בעור אך כזה של חיות מתות. הוא יענש ובצדק.

אך אם למישהו יש פריחה והוא ילך לסנדלר במוצהר וישאל בעצתו וזה אף יגבה תשלום בעד העצה, מה לזה ולעניינו של הציבור\חוק? שום דבר!
ולכן: טוב יעשו המחוקקים אם יקבעו שאדם המצהיר על עצמו כמטפל\יועץ\מדריך רוחני\רב יהיה מחוייב לתת לידי המטופל הצהרה שבה נכתב במפורש מהי הכשרתו והאם יש\או אין לו הכשרה לעסוק בפסיכותראפיה וכן מהי פסיכותראפיה (וההסבר מהי פסיכותראפיה יכול בהחלט להיות מוגדר ע"י הקליניים\פסיכיאטרים אם הם נהנים מההגדרות).

שהרי ידוע שלפעמים סבתא נותנת תרופות טובות יותר מאלה שייתן הרופא. זכותו של כל אדם להיות חופשי ולבחור למי הוא מאמין\סומך יותר.

גילוי נאות, אני פסיכולוג חינוכי שאינו מתכוון ומעולם לא טענתי לעיסוק בטיפול פסיכולוגי קליני.
כתוב תגובה ל- ארז ו.
7
לקורא שקרא בין השורות שרצה
  תרפיסט   18/05/10 22:53
יש כאן החלטה מאוד קריטית - זה שקרא בין השורות כנראה לא קרא את כל השורות - השופט בהחלט קבע שלא רק בגלל שלא עברה בית ספר לפסיכותרפיה אין לה אישור אלא - וזאת כתוב במפורש - שלא יכול להיות שרק פסיכולוגים חייבים להיות פסיכולוגים קליניים כדי לטפל ולכל היתר מותר... ולפיכך, רק פסיכולוגים קליניים או פסיכיאטרים שהוסמכו לכך רשאים. גם במקצוע שלנו "תרפיה באומנות" במשך שנים היה איגוד שחשב שהוא קובע כללים ולפיהם יקבע המותר והאסור - עד שהגיע הבג"צ שפסל את כל ההסדרים שהיו למרות שמשרד הבריאות היה משוכנע שברגע שהוא אימץ את הכללים זה הופך אותם לתקנות. לכן, אין מנוס - בישראל רק חקיקה תפתור את העניין. עד לרגע זה אין חוק פסיכותרפיה ואין חוק המסדיר את רישוי התרפיה באומנות. כל ההבטחות שנותנים לכם בבתי הספר לפסיכותרפיה חתומות על הקרח... זו רק יריית הפתיחה...
כתוב תגובה ל- תרפיסט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il