|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
|
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
|
|
|
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
|
|
|
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
גדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
זיו דותן |
|
27/05/10 12:05
|
|
|
|
אני מסכים בהחלט עם הכותב שמדובר בפרובוקציה , ויש צורך לבלום אותה, אך ההצעה של נחומסון "להטביע את הספינות ", כי זה "פגיעה בריבונותנו ", הינה בעייתית בלשון המעטה,באשר הספינות שטות במים בינלאומים לעבר מים טריטוריאליים של עזה ולא שלנו. ריבונות על מים טריטוריאליים של מדינה הינם 12 מייל ימי מהחוף [ 22 ק"מ ]. איננו יכולים לטעון שיצאנו מרצועת עזה ואין לנו ריבונות ואחריות בינלאומית כלפי תושביה [וזה נכון ],ומצד שני, להשתלט על המים הטריטוריאלים שלהם וקבוע שהם "בריבונותנו "וזכותנו שלא לתת לאף ספינה להיכנס לשם. בנוסף לכך מר נחומסון, גם כניסה של אוניה שאינה חמושה למים טריטוריאלים של מדינה,אינה מצדיקה הטבעתה על אנשיה, באשר ישנן שיטות פחות כוחניות להשתלט על הספינות ולעצור את הצוות והנוסעים.לסיכום - המאמר רדוד ולא רציני.
|
|
כתוב תגובה ל-
זיו דותן
|
|
|
|
|
|
|
מוקדן |
|
27/05/10 14:30
|
|
|
|
ממתי עזה היא מדינה שיש לה מים טריטורייליים? המרחב הימי שייך לישראל עד לגבול מצריים בדרום ועד לגבול לבנון בצפון כך שכל הפרה היא פגיעה בריבונות הישראלית.מה עוד שמדובר בפרובוקציה.
|
|
כתוב תגובה ל-
מוקדן
|
|
|
|
|
|
|
זיו דותן |
|
27/05/10 14:55
|
|
|
|
אתה לא יכול להחזיק את המקל בשני קצותיו, באשר גם ישראל וגם מצרים , מתנערים מאחריות ודרישת ריבונות על רצועת עזה ולכן, מי שכיום הריבון ברצועת עזה [ הרשות, החמאס, תושבי עזה ללא מדינה וכל גורם החי בעזה ] והשולט דה פקטו בשטח הקרקעי, הוא גם הריבון על המים הטריטוריאלים של השטח. בכל אופציה שנבחר, אין מצב חוקי, שמדינה "תאמץ" ריבונות על מים טריטוריאלים שאינם מול חופיה,מכסימום נתייחס להם כמים בינלאומים, ואז גם כך אין לנו סמכות חוקית למנוע כניסת כלי שייט לשם.
|
|
כתוב תגובה ל-
זיו דותן
|
|
|
|
|
|
|
אלכס נ. |
|
27/05/10 17:52
|
|
|
|
מצור ימי הוא לא עניין של חוק.מצור ימי שמוטל מטעמים של ביטחון או מלחמה אינו סכסוך דייגים על אזורי ציד. כשארה"ב הטילה מצור על קובה כדי שלא יחדירו טילים הם לא התייעצו עם האג.מדובר במדינה שבשכנותה יש יישות עויינת.היישות מבצעת פעולות איבה כנגד המדינה.המדינה מבצעת סגר שמטרתו מניעת החדרת אמל"ח ומניעת כניסה של טרוריסטים. זו זכותה של המדינה בלי להכנס לפלפולים של מי הטריטוריה הימית ומה אומר החוק. מי שמנסה לפרוץ את המצור ולפגוע בפעילות ההגנתית של המדינה שבעיקרה סינון ופקוח על התנועה הימית - הופך עצמו לעויין לאותה המדינה ולפוגע בביטחונה,גם באיצטלה של נשמה טובה שמביאה אוכל למסכנים(שאגב אוכלים יפה מאד וחיים לגמרי לא רע מהכספים האירניים והארגונים תומכי פלסטינים מרחבי העולם).אם אותה יישות תחדל להיות עויינת לא תהיה כל הצדקה לסגר ואז אפשר לחזור ולדבר על חוקים.
|
|
כתוב תגובה ל-
אלכס נ.
|
|
|
|
|
|
|
זיו דותן |
|
27/05/10 18:13
|
|
|
|
אכן זכותנו להגן על עצמנו ואין לי בעיה שנמנע את כניסת הספינות לעזה , אך צרמה לי גישתך ההחלטית מדי בגין הדרך לטיפול במצב [ הטבעת אוניות לא חמושות על אנשיהן], ובגין המניע שציינתה כבסיס חוקי לפעולה [ פגיעה בריבונותנו ], שתסכים איתי שהינן " בעייתיים ", ואינם מצביעים על " מחשבה ועומק " במאמרך.
|
|
כתוב תגובה ל-
זיו דותן
|
|
|
|
|
|
|
אלכס נ. |
|
27/05/10 18:39
|
|
|
|
גם אני מטבעי ומאופיי לא נוטה לקיצניות,אבל למדתי בחיים שיש מצבים שאתה מזהה התדרדרות בלתי נשלטת כשהקברניטים לוקים בשיתוק אז מישהו חייב להכות בשולחן,לוותר על תדמית של אינטלקטואל ולומר משהו מאד בוטה שיעורר פעולה או לפחות מחשבה. בכל מקרה אני מכבד את הגישה שלך.
|
|
כתוב תגובה ל-
אלכס נ.
|
|
|
|
|
|
|
אריק1 |
|
27/05/10 20:31
|
|
|
|
יש להגיב בחריפות על המשט ושאני אומר בחריפות אני מתכוון בכל החזיתות
במישור הצבאי יש לפזר את המשט עוד בגבול הצפוני של ישראל על ידי שימוש בגז מדמיע בואש ועשן בכמויות אדירות
שהאנשים יקפצו למים מרצונם
אחרי עצירת האנשים יש להעמיד אותם לדין באשמת פגיעה בריבונות ישראל והעונש מאסר או קנס כספי גבוה במיוחד
את הסחורות שהביאו לספינות יש להוביל בשיירת משאיות לעזה ולעשות מזה פסטיבל שכל העולם יראה שאנחנו כן מכניסים ציוד הומנטרי לעזה
את הספינות יש להחרים ולמכור אותם במכירה פומבית את הכסף יש להכניס לקופת ישראל בתירוץ של מימון ניהול הלוגיסטיקה של מעצר האנשים והצעדים שנכפו על ישראל לעשות
במישור המדיני יש לזמן את השגרירים של המדינות המשתתפות במימון ועידוד המשט ולהודיע להם שיש להם 72 שעות לסגור את השגרירות ולחזור הביתה ןלהביר להם היטב כי ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה בריבונות הישראלית על ידי מדינות חברות
יש להזכיר כי לעזה יש גבול נוסף עם מצרים ושם אין שליטה ישראלית כך שציוד ואוכל יכולים לעבור גם משם אז למה המדינות שתומכות במשט בוחרות להשפיל ולפגוע בריבונות הישראלית בכוונה
ודבר אחרון לישראל יש זכות להגן על עצמה וישות טרור שיורה טילים לעבר דרום ישראל מקנה לנו את הזכות לבדוק כל גרגיר שניכנס לשם
|
|
כתוב תגובה ל-
אריק1
|
|
|
|
|
|
|
Gilead |
|
28/05/10 02:48
|
|
|
|
A ggod example is the Somali pirates. Even though they are in international waters, they act as terrorists and endanger ocean vessels and their crews. The Americans, and a coalition of 18 countries sink their boats and capture the terrorists. Israel has the right to stop any vessel on its way to Gaza, since its inhabitants, led by the Hamas, anyway declared war on Israel. In that case it is not only the water ways but also land is under siege. Israel is right and the left is wrong. Next time sink the boats.
|
|
כתוב תגובה ל-
Gilead
|
|
|
|
2 |
|
|
/'ק |
|
27/05/10 14:14
|
|
|
|
המאמר התקיף של מר נחומסון לא יצליח להפוך את ציבור הארנבות הישראלי לנמרים. אויבי ישראל מכירים היטב את הפחדנות הישראלית ומנצלים אותה עד תום.
|
|
כתוב תגובה ל-
/'ק
|
|
|
|
|
|
|
יוליוס החמישי |
|
28/05/10 14:59
|
|
|
|
שפנים שפניםאבל חיל הים הכין תוכנית לגמרי לא רעה. נראה כעת מה יתפתח.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוליוס החמישי
|
|
|
|
3 |
|
|
richard bell |
|
27/05/10 16:31
|
|
|
|
time to show the boll's
(if we have some
|
|
כתוב תגובה ל-
richard bell
|
|
|
|
4 |
|
|
bubush |
|
27/05/10 22:18
|
|
|
|
שיפרקו שם את הספינות, מה יותר צודק מזה?
|
|
כתוב תגובה ל-
bubush
|
|
|
|
5 |
|
|
צביקה .ג. |
|
29/05/10 05:45
|
|
|
|
אני מאמין שכוונתך שהממשלה תפגין נחישות ולא באמת תפגע במישהו.
אני כמובן מסכים איתך , שצריך לשמור על ריבונותינו, ולנקוט בכל האמצעים לכך.
הרי ברור איך ארדואן היה נוהג אם מישהו היה מחליט להגיש סיוע כלשהו לכורדים,,,,,,,, מלחמה טוטאלית.
לגבי ישראלים וחברי כנסת ישראלים , שמשתתפים בפעולות מסוג זה , יש לעוצרם ולהעמידם לדין על פגיעה בבטחון המדינה , ולהשליכם לכלא לשנים ארוכות , כפי שנעשה לרוצחו של אמיל גרינצוויג.
אם נתניהו יכול ?? ספק רב , הרי ככל שנתניהו יפגין חולשה , כך מרים ראש הנחש את ראשו
|
|
כתוב תגובה ל-
צביקה .ג.
|
|
|
|
|
|
|
אלכס נ. |
|
29/05/10 10:55
|
|
|
|
|
|