|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
סגירת משרדי אל-ג'זירה במזרח ירושלים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
קיסר קבהא
הערוץ הלוויני הקטרי, ששידוריו בישראל נסגרו ונאסרו, העלה בסופו של יום תמונה ששיקפה באופן דו-צדדי את המתרחש במלחמה בעזה, וזאת בניגוד לערוצים הישראלים ששיקפו תמונה חלקית
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ארץ ישראל ומדינת ישראל נקנו בייסורים, נקנו בדמעות, במאבקים, במלחמות, בהתמודדויות בלתי פוסקות, בשברים, בנשיכת שפתיים בידיים קפוצות, בלב שותת וברוח גדולה, באמונה בצדקת הדרך, באתה בחר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרושה דחוף: מפלגת מרכז-שמאל חדשה - ממ"ש
מאת: נפתלי רז  |  12/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כתבה מטומטמת- אין תגובה.
  רפאל1   12/08/10 23:49
כתוב תגובה ל- רפאל1
2
כבר אמרו את זה
  היסטוריון   13/08/10 06:55
או בלשונו של בן אהון ב-1977 - צריך להחליף את העם.
כתוב תגובה ל- היסטוריון
3
אין מקום לעוד מפלגת שמאל
  אסתר ק.   13/08/10 07:34
הפיצול הוא אויבו של השמאל. חד"ש בשמאל הרדיקאלי, מרץ בשמאל הציוני, עבודה וקדימה במרכז - עליהן להוסיף עוד מפלגת שמאל-מרכז פירושו רק לנגוס בקיים, וחבל.
כל המאמצים חייבים להיות מופנים לאיחוד השורות - להקמת חזית פוליטית רחבה.
כתוב תגובה ל- אסתר ק.
4
ממש בדיחה טובה
  הבוחר הקטן   13/08/10 08:23
אין ספק, זה ממש מה שישראל צריכה. עכשיו צריך עוד משהו קטן: בוחרים.
כתוב תגובה ל- הבוחר הקטן
5
לא דרוש -השמאל מיותר ומתאדה
  שינשין   13/08/10 08:43
לאט אבל בטוח!
כתוב תגובה ל- שינשין
6
נפתלי המוהיקני האחרון של השמאל
  שינשין   13/08/10 08:48
מחפש מפלגה לעמוד בראשה? אולי לאיסמעיל האנייה יש תפקיד בשבילך,תרים לו טלפון!
כתוב תגובה ל- שינשין
גם ביבי וגם ברק בשמאל החדש
  גילו נאות מעניין   13/08/10 11:51
לא יעזור לימין הקיצוני ...ביבי וברק ותומכיהם כבר מזמן חוברים לשמאל החדש
כתוב תגובה ל- גילו נאות מעניין
7
מיחזור של השמצות רדודות
  גדעון אמיר   13/08/10 08:58
עופרת יצוקה הייתה במן הממשלה הקודמת.
כל המאמר הוא סיכום ומיחזור של כל ההשמצות של שונאי ישראל מבית ומחוץ.
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
8
כבר היינו בסיפור הזה...
  אחד העם   13/08/10 10:30
מפלגת מרכז... תנו להיזכר... אה, כן - הייתה, ונפלה יותר מהר משקמה... מה צריך זה דבר אחד, ומה אפשר זה דבר אחר, לצערנו. המפלגה חדשה היחידה שקמה זו קדימה, והיא קמה לא עם נבחרת חדשה, אלה עם נבחרת ממוחזרת, שיושר ויושרה רחוקים מאד ממנה. הבעייה הינה לצערנו הציבור, שפעם אחר פעם בכל בחירות אוכל את האידאולוגיות/תקוות שוא שמוכרות לו המפלגות הגדולות. מפלגת שינוי שהציגה פרגמטיות בנושא המדיני, ודגש על הנושא החברתי-ליברלי, נפלה מהר מאד, כאשר לציבור לא היה אורך נשימה, ומאד לא פירגן. אח"כ קמו הגימלאים, ונפלו מהר מאד. אז עד שהציבור לא יתפקח, ויבין כי אין פתרונות קסמים ולא יהיה הסכם שלום עם הפלסתינאים בדור הקרוב מצד אחד, ולא יהיה ניתן לשלוט לאורך שנים על אוכלוסיה ללא זכויות אזרחיות מצד שני, והשאיפה צריכה להיות להסדרים של חיים זה לצד זה עם כיוון לשיפור מתמשך, לא יהיה שינוי במבנה הפוליטי בישראל.
כתוב תגובה ל- אחד העם
9
כתבה סולנית הזויה
  דן ה   13/08/10 10:53
סמולנים הם אנשים מושחתים רק הכסף והשררה מניע אותם בבחירות הבאות הסמול ימחק ממש כמו בארה"ב
כתוב תגובה ל- דן ה
10
הוא וודאי קם על צד שמאל
  א מ רול   13/08/10 11:10
כתוב תגובה ל- א מ רול
11
להתכופף
  מיש   13/08/10 11:14
עוד נעבעך גלותי.
כתוב תגובה ל- מיש
12
תנועה פולטית ולא מפלגה
  בומה   13/08/10 11:25
המילה מפלגה מרחיקה אנשים רבים ולכן הדרך היא דרך הקמת תנועה פולטית ולא מפלגתית שתצליח לגייס גם אנשים מהמרכז ולא רק מהשמאל שהולך ונשחק. לי אישית לא משנה איזה מפלגה או מנהיג יהייה ראש ממשלה מאחר ואין קשר בי המצע או ההבטחות לפני הבחירות לבין כיומנן לאחר הבחירות. חייב להיות לחץ ציבורי שיבוא לידי ביטוי במשאלי דעת קהל שהמנהיגים עושים מידי פעם ולא רק לפי תוצאות הבחירות,הקמת ושמירת הקואלציה והכסאות. כל מנהיג יעשה את רצון העם אחרת אין לו סיכוי להיבחר שוב גם ברק לא רצה לצאת מלבנון(ברק לא ממריא) וגם שרון לא חשב או הבטיח לצאת מעזה רק לחץ ציבורי גרם להם לעשות זאת העם הפלסטיני והעם ישראלי חפץ בשלום ופיוס יש להביא את זה לידי ביטוי ולא דרך המפלגות או הבחירות. אני אישית הייתי חבר מרכז באחת המפלגות ובשנים האחרונות אני לא הולך להצביע את השפעתי אני מעדיף לעשות במעשים משותפים (ולא בדיבורים) יחד עם פלסטינים כדוגמא למנהיגים דעתי היא "ממשלות חותמות הסכמים (לו יהיי) אנשים עושים שלום
כתוב תגובה ל- בומה
13
ישר כח לכותב הכתבה..
  א. פובליציסט   13/08/10 11:46
כתוב תגובה ל- א. פובליציסט
14
תגובות לתגובות
  נפתלי רז   13/08/10 12:04
ל-1: תודה על תגובה חכמה.
2: אני מציע להחליף לא את העם - אלא את נבחריו.
3: את צודקת, אילו היו מפלגות אלו ממלאות את תפקידן. במציאות של מרצ-העבודה-קדימה - חובה להחליפן.
4: הבוחרים קיימים, אך יש להציע להם מעמדים ראויים.
5+6: כך אולי היית רוצה, אך הסקרים מוכיחים ההיפך. ואל תדאג - למרכז-שמאל יש מאות מועמדים טובים וראויים ממני.
7: הלוואי והיו אלו רק השמצות, הסר את הרטייה מעיניך.
8: אתה צודק, והישגה היחיד של הממשלה - השכמת הציבור.
כתוב תגובה ל- נפתלי רז
15
צודק
  ענת פז קוטלר   13/08/10 12:12
נפתלי, אני במאה אחוז אתך. אני רק זוכרת את הניסיון שעשינו בשנות השמונים להקים את מס"ד ואיך הוא נכשל. מקווה שהפעם זה יקרה
כתוב תגובה ל- ענת פז קוטלר
16
לפי הדברים שכתבת, נפתלי
  מירי ברק   13/08/10 15:09
אתה נשמע לאוזניי יותר מרכז מאשר שמאל.
שמאל אמיתי לא היה מצדד במלחמה בעזה אלא מנסה להגיע להסדר עם החמאס לאחר הסרת הסגר מהרצועה. שמאל אמיתי היה מזכיר את אחריותנו לנכבה ומשם מתחיל את ההתייחסות.
שמאל אמיתי לא יכול לכלול בקרבו אדם כמו עמיר פרץ אשר ניהל מלחמה בלבנון, שלא היה מוכן לקבל על עצמו כל תפקיד חברתי, אלא רק של שר האוצר וכשלא קיבל זאת הסכים להיות שר הביטחון. נראה לי ששוב נקבל מין מפלגה הדומה למפלגת המערך, פרווה, המדברת בשני קולות.
יש כבר מפלגת שמאל והיא חד"ש, המחויבת למאבק חברתי ולציבור הערבי והפלסטיני, ויש גם ארגון חברתי - תראבוט-התחברות.
כתוב תגובה ל- מירי ברק
הסדר עם החמאס ?
  אורי כץ   14/08/10 08:52
הכותבת טוענת ששמאל אמיתי לא היה מבצע את מבצע עופרת יצוקה, אלא מנסה להגיע "להסדר " עם החמאס. לא להאמין ! , לדעתה , מדינת ישראל צריכה לחטוף אלפי קסאמים, ללא כל פרובוקציה, גם לאחר שיצאנו כליל מעזה, [ להזכירכם- הקסאמים התחילו עוד לפני המצור ולא בעטיו ]ולהתחנן בפני אירגון טרור שלא מכיר בנו ורוצה [ על פי דבריו שלו ] להשמידנו, שיפסיק עם הקסאמים. שום ביקורת או רמז לביקורת על חמאס, שום רמז על זכותה של מדינה להגן על אזרחיה. ולבסוף , מעריצה הכותבת את מפלגת חד"ש , כן, המפלגה הקומוניסטית לשעבר שהפכה למפלגה אנטי ישראלית והינה אנטי ציונית בהגדרתה. זה לא שמאל יהודי ישראלי גברת ברק, את בעד חיסול דה פקטו של מדינת היהודים !
כתוב תגובה ל- אורי כץ
17
כתבה דמגוגית ורדודה
  זוהר כהן   13/08/10 16:16
הכותב מתאר פעילויות שונות של שתי הממשלות האחרונות וטוען שהיו שגויות [ חכם לאחר מעשה ], ומכאן, בהתבסס על המסקנות האלה[ שרוב העם אינו שותף להן- שהיו שגויות ], קובע שצריך להקים מיפלגה חדשה, תאומת מפלגת מרצ [ על פי תיאורו של רז ], שהיא שתפתור את כל הבעיות ולא תעשה שום מהלכים שגויים, אלא מדיניות התואמת את האידיאולוגיה של רז. ובא לציון גואל ומושיע לעם ישראל ! . מעניין, אדון רז, מדוע מפלגת מרצ הנוכחית לא מתאימה למשימה הקדושה להציל את עם ישראל, מדוע מפלגת העבודה הנוכחית לא מתאימה, אולי שכחת אדון רז שרק לפני שנה, קיבלו שתי המיפלגות האלה יחדיו 12 אחוז מקולות הבוחרים. אז מדוע אתה סבור שאם תקום מיפלגה חדשה , הדומה במצעה למפלגות הנ"ל, היא תקבל תמיכה שונה מהעם ? . זה לא ניתוח פוליטי רציני, זה גבב דמגוגי של סיסמאות ותקווה אישית של הכותב ותו לא.
כתוב תגובה ל- זוהר כהן
18
ל-16
  ג'ודי   13/08/10 19:25
תומכי הידברות עם החמאס, גם בענין מטחי הטילים לעוטף עזה וגם בעניין גלעד שליט, במקום מלחמת עזה הם לא שמאל אלא אנשים הזויים שקוראים לעצמם שמאל
כתוב תגובה ל- ג'ודי
19
או בסום שכל או בהיסטריה
  דרור ניסן   13/08/10 23:50
העת הזו רעה ומדכאת. מסד הנתונים שפרסת מדוייק ומוריד אותנו עוד קומה אחת באדמה. באשר להשלכות הפוליטיות של מצבור האירועים היוצרים מחנק - דומה ששוה טיפה להמתין.
היסטריה היא יועץ רע וכמוה הדם החם ולהט הזעם שנצבר מעוד צחנה שלטונית.נפתול, הערכה ארוכת ימים לי אלייך ועל בסיסה אני מציע לך ל"הרגיע". בניית אלטרנטיבות פוליטיות חובקות להון המופג והבריוני, שגם תבלום אותם וגם תקדם שלום וצדק חברתי וגם תהפוך גורם פוליטי רב-השפה, זו משאלה נהדרת, אך נעדרת דויזיות.מציע להמתין, להתבסס על פלטפורמות מחאתיות קיימות ובעיקר לתת להון המופלג להעניק את השאו האולטרא לאומני ומגה-תועלתני שלו עד תום. תן לטייקונים להחשף ככל היותר. תן לגירידיות שהינה מילת המפתח לכל מה שקורה פה לצוץ. זה נורא מוקדם ובוסרי להחליט מה התשובה המפלגתית פוליטית לתופעת עומק שמזעזעת את החברה הישראלית מזה שלושה דורות - הפרייבטיזצייה - הפרטת נכסי העם למשפחות בעם. הסבלנות שווה משהו, בפרט שהפרברסייה שמביאה הפרייביטיזצייה טרם הופנמה. שבת שלום
כתוב תגובה ל- דרור ניסן
20
אני בעד!
  דמר94   14/08/10 04:56
אני בעד שכל שמאלני יקים מפלגה שמאלית חדשה! לפני יומיים היה זה זה אברהם בורג הצרפתי, היום זה נפתלי רז לפני חודש זה יניב והספרי! יש לנו עוד מספר שמאלנים שמחכים לתורם כדי להקים מפלגות שמאל חדשות, אני מבקש מהינמניים "חסרי התרבות הפוליטית" להפסיק לגנות את "מחיי השמאל"! לאחר שתוקמנה 10 מפלגות שמאל יתברר שאף אחת מהן,,לא תעבור את אחוז החסימה!  הרווח כולו של מדינת ישראלֲ!
כתוב תגובה ל- דמר94
21
עוד תגובות לעוד תגובות
  נפתלי רז   14/08/10 11:48
ל-12: ייתכן ש"מפלגה" מבהילה ציבורים, אבל צריך "אמת בפרסום", ורק במפלגה יש מענה לעתיד - לחץ ציבורי כפוף למניפולציות שלטוניות. בכל מקרה - יבורכו מעשיך!
13: תודה!
15: "שבע ייפול צדיק - וקם"... תודה, ותבורכי גם על החתימה המלאה.
16: תמכתי בתגובה, לא במלחמה, ואחריותנו (החלקית) לנכבה לא שייכת לכאן. חד"ש? - חסר לנו מרכז-שמאל המחוייב לכל הציבור הישראלי. תבורכי על החתימה המלאה.
17: "העבודה" הימינה, מרצ איבדה את האנרגיה, ולכן שתיהן התדלדלו וגוססות. ממ"ש תחליף אותן.
18: למרות הכל, אני תומך בהידברות עם החמאס. הזוי לחשוב שנפתור את יחסינו עם השכנים רק בכוח.
19: תודה. עקרונית אתה צודק, אך חוששני שהמתנה היום היא מותרות שלא נוכל להרשות לעצמנו.
20: במודעות לנזקי פיצול (שבולט דווקא בימין) - נעשה כל מאמץ ללכד שורות.
20:
כתוב תגובה ל- נפתלי רז
האם מרצ "איבדה אנרגיה " ?
  זוהר כהן   14/08/10 12:33
אדון רז, אתה מתייחס להערתי בדבר חוסר אמונתך במפלגת מרצ שתיפעל לקדם את האידיאולוגיה של השמאל, במילים "מרצ איבדה את האנרגיה .." , נו, איזה סיסמא נבובה וחסרת משמעות מעשית שמחזקת את טענתי שמאמרך רדוד ודמגוגי. איזה אנרגיה צריכה מפלגה כדי לקבל מנדט מהציבור ?, האם מצעה של מרצ וטוהר המידות של ראשיה אינו ראוי דיו לאמון הציבור ?, האם המסרים של מרצ לא ברורים מספיק ? , מה השטויות הללו , אדון רז, ומה הקשר בין מפלגה ראוייה או לא, עם המושג הפיסיקלי "אנרגיה " ?, איזה "אנרגיה " שונה , תביא מפלגת שמאל אחרת חדשה ?. אולי הסיבה שמפלגות השמאל התפרקו בבחירות האחרונות נובע , מקריסת האידיאולוגיה " השמאלית סוציאליסטית " , וללא קשר ל "אנרגיות " ולעוד סיסמאות חסרות פשר ?, מה אתה עונה לעובדה פשוטה זו , אדון רז ?
כתוב תגובה ל- זוהר כהן
22
לא לעוד מפלגת מרכז-שמאל
  יפעת סולל   15/08/10 15:34
כאלה יש לנו מספיק. אין להן אידאולוגיה, הן נעות עם הרוח - אינן מערערות על השיטה - לא המדינית ולא הכלכלית ומבקשות תמיד לחפש היכן הציבור ולהתיישר איתו.

הדרך היחידה להקים מחדש את השמאל הישראלי היא להפסיק עם הפשרות והתירוצים. מרצ, שהלכה בדרך הפשרות והתירוצים, כמעט נעלמה. צריך לבנות אותה מחדש - לחדד את מסריה, להציב בראשה מנהיג אידאולוגי, ולהציב סדר יום כולל חדש לציבור. במקום להמציא שוב ושוב קדימה, שינוי, עבודה וכו' - צריך לדאוג שתהיה מפלגה שמחוייבת לתפיסות העולם ויכולה להציג אלטרנטיבה לממשלה הנוכחית.
כתוב תגובה ל- יפעת סולל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il