w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התפוררות בית החשמונאים
מאת: איתן קלינסקי  |  01/12/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לדמגוג הפשיסטי מחד"ש.
  מורה נבוכים   2/12/10 10:47

מאחל לך חג נכבה שמח בכל ימות השנה.

כיצד תסביר למעודדים הצמודים שלך שרק 100 שנים לאחר מותו

של מייסד האיסלם, הפדופיל הרוצח המתועב ממכה, הגיעו נאמניו

עד ל.............דרום צרפת. האם דרכם היחידה לשם לא

הייתה רוויה בכיבוש, רצח גזל ושוד.

אין בך טיפה אחת של בושה.

יהודון אנטישמי צבוע ועלוב.
כתוב תגובה ל- מורה נבוכים
2
הכיבוש כפסיכוזה שמאלנית
  בנימין כרמל   2/12/10 11:09
לשמאל יש כמה מנטרות.פאשיזם,אפרטהייד וכמובן כיבוש.יש להם גם פרשנות משלהם למושגים אלו.כל מה שקורה בניגוד להשקפתם מייד הם שולפים את אחת המנטרות. בית החשמונאים נפל? כיבוש כמובן.הבית השני?כיבוש. מלכות דוד? כיבוש וכך הלאה. הכותב שוכח שכל העולם עסק בכיבוש ולא כולם נופלים.ארה"ב? כיבוש. רומא שלטה 500 שנה ככובש(הלוואי עלינו).דבר לא מתקיים לנצח כך שכל המסקנה הזאת תלושה מהמציאות ומגמתית.
כתוב תגובה ל- בנימין כרמל
3
עוד פעם לא לוקח את הכדור
  ghghtythfhg   2/12/10 11:10
כתוב תגובה ל- ghghtythfhg
4
ספר קצת על התפוררות ברה"מ
  gtr   2/12/10 12:58
רק לפני שבוע הודיע יושב ראש הדומה על אחריותה של ברה"מ בטבח הקצינים הפולנים ביער קאטין. והכל בשם "שמש העמים" מנהיגך הנערץ, רוצח ההמונים קומראד יוסף סטאלינה.
הסכם מולוטוב-ריבנטרוף הוא ציפור נפשה של הקומוניזם.

אין הבדל בין קומוניזם לנציונאל סוציאליזם.

סטאלין הוא היטלר והיטלר הוא סטאלין!
כתוב תגובה ל- gtr
אז מה ההבדל ביניהם ?
  מורה נבוכים   2/12/10 13:25

כמו ההבדל בין גחמותיו של איסמעיל הנייה לגחמותיו של

קלינסקי - נאדה.

נ.ב

למען הדיוק אוסיף שלפחות הנייה לא צבוע ומתחזה.
כתוב תגובה ל- מורה נבוכים
5
והפוליטרוק בשלו
  אלישמע   2/12/10 16:36
כתוב תגובה ל- אלישמע
6
הפסיקו לקלל בבקשה
  צפורה   2/12/10 17:50
איתן מספר על ההסטוריה שלנו שלא מלמדים בבי"ס. איך זה קשור לברית המועצות וסטלין? אם מישהו חושב שאיתן מסלף את העובדות, כתבו לעניין,בבקשה.
כתוב תגובה ל- צפורה
הסיבה העיקרית שבית חשמונאי נפל
  פלא יועץ   2/12/10 23:43
ולא נשאר ממנו זכר,היתה משום שלקחו להם את המלוכה על ישראל,והיא ניתנה בהבטחה נצחית לדוד ולזרעו בלבד עד שיבוא משיח [צדקנו] בן דוד ויגאלנו גאולה שלמה ב"ב אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
7
גישה מענינת לפרשת השבוע
  פנינה פ.   2/12/10 17:51
זו טרגדיה שגלעד שליט נמק בשבי. אולי התפילות וקריאת פרשת מקץ יסייעו.
כתוב תגובה ל- פנינה פ.
8
בית חשמונאי נפל בגלל הלילה
  איש עצוב   2/12/10 19:28
ומאחר שגם עכשיו יש לילות, גם אנחנו ניפול. לכן חובה על הממשלה לבטל את הלילה, ומיד. כל העדויות מראות שהלילה מסב לנו את כל הצרות. עובד יש לנו צרות כבר הרבה זמן, ויש גם לילות הרבה זמן....ונעבור לאמת.... בית חשמונאי נפל כי הוא הסתאב והתקרנף, בית חשמונאי נפל כי היהודים חשבו שהם על הסוס וכלום לא יקרה להם, בית חשמונאי נפל בשל הכשל החיסוני הנרכש של החוסן הלאומי. בית חשמונאי נפל בגלל אובדן הדרך והערך, בית חשמונאי חוסל, כי בשלהי כל אותו מצב קשה אליו נקלעה הממלכה, השתנו האינטרסים של רומי באזור, הורדוס הגיע עם צבא ומחק את השאריות.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
9
"וחושך על פני תהום"-זו מלכות
  פלא יועץ   2/12/10 23:36
יוון,אשר ביקשה להחשיך עיניהם של ישראל בגזרותיה,שהיתה אומרת להם,כיתבו על קרן השור [שבו היו משקים חלב לתינוקות] שאין לכם חלק באלוקי ישראל."-מכבי=מי כמוך באלים יה. 2. מתתיהו כהן בן יוחנן. חשמנאי= חודש,שבת,מילה,נידה,א"י. חמישה דברים שאסרו היוונים על ישראל .[שהיו מעבר לגדרי הטבע]. כסלו=כס לו' -נרות חנוכה כנגד לו' שעות שהיה אור שבעת הימים בגילוי לפני שנגנז. האות של חודש כסלו ומזל קשת-ס=סומך נופלים. הכוכב של מזל קשת-צדק האות שלו-ג=גומל חסדים. חנוכה= חנה 63 =סג +כו=26 =הויה [סוד זיווג עליון , הקב"ה והשכינה]. 2.חנוכה =חנו [ב]כה' בכסלו טיהור ביה"מק. שמנה [נרות]=מסמל את שמעבר לגדרי הטבע [שבע],אור אין סוף העולה ויורד. שמנה=נשמה=השמן=משנה=מנשה. שמן=שבת ,מילה,נידה. חנוכה -חג האור,החג של התורה שבעל פה ["אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה"] משיח=מדליקים שמונת ימי חנוכה [באור הנרות של חנוכה מתגלה אורו של משיח] שורש כוחו של יוון שהואחושך,שהוא מעלים ומסתיר,כח זה בא לו מהניצוץ הקדוש במעשה הטוב שעשה יפת שכיסה ערוות אביו.-ההבדל היסודי בין חכמת יוון לחכמת התורה הקדושה,היא שחכמת יוון היא חכמת ההמושג והמורגש,מה שאין כן בתורה הקדושה,כל מה שאדם רואה הוא יודעשזהו אך חיצוניות הדבר,אך אין לו השגה בפנימיות,וזה נקרא אור וחושך משמשים בעירבוביא.לכן מדליקים נר חנוכה לאחר השקיעה,[עד שתכלה רגל מן השוק]לפני שנראים הכוכבים,בשעה שהיא לו יום ולא לילה,[הדלקת אור הנר הפנימי של הנשמה]שיש בכוחו להעלים את כל החשכה של הספק [אינטלקט-חכמת יוון]. חג אורים שמח.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
10
תגובה
  יוסי פלס   3/12/10 00:15
איתן קלינסקי צודק מאוד בראותו בתאוות הכיבושים של בית חשמונאי את אחד הגורמים לנפילתו. ואולם כמו כל ציוני טוב, שחונך על ברכי פולחן הגבורה הלאומני והפשיסטני, הוא מציג את ניצחון המכבים באורח מעוות ושיקרי. לא היה שום דבר "נפלא" בהשגי המרד החשמונאי. לא היה זה כלל מרד של "תנועה עממית לוחמת על ערכי צדק" ולא "מאבק על ערכים חברתיים", אלא פרץ אלים ורצחני של קנאות טאליבאנית, שניזונה ממורשת כוהנית ונבואית עתיקת-יומין. המרד החל, כידוע, במעשה רצח נפשע, רצח של יהודי מתיוון בידי מתתיהו - כוהן-הדיוט פנאטי, שסובלנות דתית ממנו והלאה. עם יהודה לא היה "עם משועבד" ומלכי בית תלמי ובית סלוקוס לא היו בבחינת "אויב אכזר". רובם היו טובים ליהודים יותר ממלכי ישראל ויהודה בימי הבית הראשון. גם אנטיוכוס הרביעי, "הרשע", שחתר להלניזציה מוגברת של ממלכתו, לא היה אכזר יותר ממלכי בית חשמונאי. אין מה להתפעל מגירוש השלטון הזר בעקבות המרד הטרוריסטי של החשמונאים ומן העצמאות והריבונות שהשיגו; ריבונות ועצמאות שוות פחות מקליפת השום, כשערכי אנוש בסיסיים אינם נלווים אליהן. ולכן טעות חמורה טעתה הציונות, כשהפכה את החשמונאים לסמל נערץ של גבורה יהודית ואת מלכותם המושחתת לסמל של עצמאות יהודית. נראה, שדווקא ההתמקדות בנס פך השמן (שכמובן, אינו אלא בדותה) מאפשרת להעניק לחג החנוכה צביון הומני יותר ולהפוך אותו מחג רווי שנאת גויים וגדוש בהסתה לאלימות ולשפיכות-דמים לחגו של האור המנצח, חג נצחונם של בני אור על בני חושך.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
אין מה להתפעל...
  איש עצוב   3/12/10 05:37
אין מה להתפעל מגירוש השלטון הזר בעקבות המרד הטרוריסטי של ה....... ומן העצמאות והריבונות שהשיגו; ריבונות ועצמאות שוות פחות מקליפת השום, כשערכי אנוש בסיסיים אינם נלווים אליהן..... פלס? עצמאות הבאה בטרור,שוה פחות מקליפת השום?? זה אתה אמרת??? אני לא מאמין!!!! סוף סוף קול שמאלני שקול ושפוי נגד מדינה פלסטינית טרוריסטית בצדה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
תשובה לתגובית
  יוסי פלס   4/12/10 23:47
אמנם כן - יש להוקיע הזדהותם של שמאלנים סלוניים למיניהם עם אירגוני טרור, הזוכים בפיהם לכינוי 'לוחמי חופש'. אחת ממחלותיו הכרוניות של השמאל בכל העולם היא הקלות הבלתי-נסבלת שבה הוא מזדהה עם תנועות פוליטיות אלימות ועם משטרים עריצים ורצחניים. זהו דפוס החוזר על עצמו, שוב ושוב: השמאל לפלגיו חוזר ומעניק את ברכת הדרך לכל רשע ורישעה, המייצגים איזו אידיאולוגיה שמאלנית או פסודו-שמאלנית: הלניניזם והסטליניזם, אירגוני הטרור באירלנד, בדרום-אמריקה ובמזרח התיכון, המאואיזם, החומייניזם, ה'חמר רוז'' - כולם זכו בהסכמתו הקולנית של שמאל סלוני, דוגמטי, חסר-מצפון. קשה מן הסתם לשאת את הדיסוננס הקיומי שבאי-ההזדהות וגם הנפש השמאלנית מחפשת לה עוגן רעיוני, אך על השמאל להבין אחת ולתמיד, שפתרונות אידיאולוגיים קלים הם משענת קנה רצוץ. בטווח הארוך, מצפוניות ללא רבב ואומץ-לב מוסרי הם לא רק נכונים וצודקים, אלא גם מועילים הרבה יותר למאבקים המדיניים והחברתיים.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
ליוסי פלס
  איתן קלינסקי   3/12/10 07:49
ליוסי םלס שלום

אני איתן בדעתי שראשיתו של המרד הוא מרד עממי לגירוש שלטון זר כדי לכונן עצמאות לאומית. העיון בשני ספרי החשמונאים וגם בקדמוניות מצביע על כמיהה של האכרים והמתנדבים הרבים לשינויים חברתיים. לצערי רק בימי יוחנן הורקנוס חל שינוי מעציב של כינון צבא שכיר, שיעדיו הם כיבושים וגיור בכוח. וכן תופעות של הון ושלטון ששיאם קנית משרות כלכליות בכספי בית המקדש ונתינתם לשלטון הזר כדי שיאשרם.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
בעניין מרד החשמונאים
  יוסי פלס   5/12/10 00:14
ההבלטה היתרה של המימד החברתי במרד החשמונאים חוזרת ונשנית אצל כותבים בעלי נטיות סוציאליסטיות, אך לדעתי, היא חוטאת למציאות ההיסטורית. נכון אמנם, שהמתיוונים היו שייכים לאליטות החברתיות ביהודה; חלקם נהנתנים ריקים ופוחזים, חלקם יהודים נאורים, שביקשו להכניס מיפיפותו של יפת אל אוהלי שם ולשלב את יהודה הנחשלת בעולם ההלניסטי המתקדם. ההתנגדות העממית לכך הייתה צפוייה ומובנת: פשוטי העם, החלכאים, הנדכאים והנבערים, סרו למרותה של הנהגה דתית קנאית ועריצה (ממש כמו באיראן של ימינו). המרד היה איפוא קודם כול וראש לכול מרד דתי, התקוממות ריאקציונית של חסידי התיאוקרטיה היהודית החשוכה. אילו שקדה הציונות על טוהר המחנה, היה עליה להתנער מכל קשר וזיקה אל החשמונאים, אל קנאי 'המרד הגדול' ואל לוחמי בר-כוזיבא. על כל אלה אין לומר אפילו מלה אחת של זכות; מקומם במזבלה של ההיסטוריה ולא בפנתיאון הלאומי. את חנוכה אפשר וראוי לחגוג כחג האורים (ו' חלומה) והאורים (ו' שרוקה) בדומה לחגיגות היום הקצר בדתות אחרות. לזה, ורק לזה, יש לקשר את הנס הסימלי של פך השמן: מעט האור הדוחה הרבה מן החושך, בני האור המעטים, יחידי הסגולה, הגוברים על אספסוף עצום ורב של בני חושך ועושים זאת לא בכוחם ועוצם ידם, אלא ברוחם העזה, הזכה והטהורה.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
כאשר פנה אנטיוכוס החמישי לשמעו
  פלא יועץ   3/12/10 10:37
ֿ-ן החשמונאי,ואמר לו השב לי ערים ששייכות למלכותי ,שכבשת מאיתנו ,כמו יפו,מודיעין ועוד, ענה לו שמעון: לא ערים זרות כבשנו,ולא ארץ זרה כבשנו,כי עם ארצנו השייכת לנו שחררנו מעולכם.שאתם הם אלה אשר כבשו את ארצנו. -וכך כתוב במגילת אנטיוכוס [המכונה מגילת בני חשמונאי]:"אחר זה באו בני ישראל לבית המקדש ויבנו השערים הנשברים ויסגרו הפרצות ,ויטהרו העזרה מן ההרוגים ומן הטומאות, ויבקשו שמן זית זך להדליק המנורה,ולא מצאו כי אם צלוחית אחת אשר היתה חתומה בטבעת הכהןהגדול מימי שמואל הנביא,וידעו שהיא טהורה.והיה בה כשיעור הדלקת יום אחד,וא-להי השמים אשר שיכן שמו שם,נתן בה ברכה והדליקו ממנה שמונה ימים". -לומר שזו בדותא יכול רק מתייוון מודרני השונא לעמו,ואשר לכך גם שאר דבריך הינם הבל ורעות רוח של אינטלקטואל מתוסכל וחסר בינה. חג אורים שמח . ותהי נשמת ההרוגים בשריפה האיומה מנוחתם עדן. והקב"ה יביא לנו ישועה וגאולה במהרה.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
11
מסכימה איתך אבל...
  שלומית.   3/12/10 10:20
לא רק תאוות הכיבושים והתופעה המפלצתית של גיור בכוח פוררה את בית החשמונאים. ההסתאבות ביתה בעיקר במישור החברתי.
כתוב תגובה ל- שלומית.
12
איתן, חג אורים שמח
  שיקה מימים רחוקים   3/12/10 10:36
כתוב תגובה ל- שיקה מימים רחוקים
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il