w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
יצחק בריק
יצחק בריק
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו    איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ...
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חישובי טעויות לאומיות
מאת: צבי כסה  |  30/12/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אנו דורשים אמת בפרסום!
  ע. הנביא   30/12/10 15:56
"גם בישראל יש רבים שמאווייהם דומים, רק במהופך". באמת גונבו שמועות לאוזני על מיליוני ישראלים שמתאווים ממש לכבוש את מצרים, סוריה, ירדן, לוב, סעודיה, עיראק, לבנון, קטאר ודובאי, לשחוט את כל תושביהן ולהקים על חורבותיהן אימפריה יהודית. אבל לי אישית לא יצא לי להכיר אף אחד. אולי מר כסה מכיר?

"שתניע את ישראל לפשרה"? באמת?? לא התבלבלת קצת? בינתיים מי שלא היה מוכן לשום פשרה, אפילו במילימטר אחד, היא סוריה. אז אפשר לטעון שזו עמדה מוצדקת, אבל לרמוז שישראל היא זו שאינה מוכנה לפשרה לאחר שהסכימה כבר לתת את כל רמת הגולן חוץ ממאה מטר בכינרת, זה לא קצת מוגזם?

"הדברים הברורים של סאדאת, ... ערפאת בשעתו ובוודאי אבו מאזן"? וואללה. זה אותו ערפאת שכבר במסוק שהביא אותו לעזה הבריח שני טרוריסטים מבוקשים, שהפעיל את הטרור כל אימת שחשב שהדבר ישרת אותו, שהצהיר את הצהרת יוהנסבורג המפורסמת, את הצהרת מיליון השאהידים, שפוצץ את קמפ דייויד בגלל עניין הפליטים, ושפתח באינתיפאדה השניה בניגוד לכל ההסכמים איתו? אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו אדם? ואבו מאזן "בוודאי", זה אותו אבו מאזן שמתחמק כבר שנתיים וחצי ממשא ומתן? זה שאולמרט הציע לו מדינה על 97% מהשטח, עם חילופי שטחים וזכות שיבה מוגבלת, והוא דחה אותה משום ש"הפערים גדולים מדי"? כנראה שיכולת השכנוע של הנוכל הזה גדולה משחשבנו.

ובקשר ליזמה הערבית, נכון שישראל אפילו לא דנה בה, אבל גם הפלסטינים לא. ואגב אורחא, יזמה זו מהווה בדיוק הוכחה למה שהמאמר מנסה להפריך. היא כוללת זכות שיבה בהתאם להחלטה 194 שמשמעותה חיסול ישראל, והיא הוגשה כנוסח שאינו נתון לויכוח. לכן, ובנוסף כמובן לדברים אחרים שמבטאים מציאות ולא חלומות בהקיץ, כל התיזה של המאמר מופרכת לגמרי. מדינות ערב מעולם לא נטשו את החלום הפאן איסלאמי להחריב את ישראל. בעצם מה שכותב המאמר מנסה להעביר לנו הוא המסר הרגיל של "האשם תמיד": ישראל אשמה, תמיד הית האשמה ותמיד תהיה אשמה. רק אנשים מסוג מסוים מאד קונים בלי פקפוק את הסחורה הזו.

הדבר היחיד שיש לו ביסוס מציאותי כלשהו במאמר הוא הקביעה שמדינות ערב מפחדות מאיראן יותר מכפי שהן מפחדות מישראל. עד כמה שאני מבין ישראל דווקא מנצלת את זה בערוצים שונים, אבל מכאן ועד "ברית איזורית" המרחק רב מאד.
כתוב תגובה ל- ע. הנביא
תגובה לע. הנביא
  אילנית   1/01/11 13:37
בתור נביא הייתי מצפה ממך ליותר בקיאות עובדות מעבר לשטיפות המוח שאנו שומעים כל הזמן.

קדם ההנחה שלך שהפלשתינים מקווים להקים אימפריה , אבל אנו כבר שנים שמעים שהם רוצים להקים מדינה על 22% משטח א"י השלמה, אבל ההתנחלויות בוזזות את האדמת הללו כבר 44 שנים, ו2,5 מליון אנשים חיים תחת כיבוש ללא זכויות אדם מינימליות. את רצועת עזה עבנו, אבל לא בהסכם, בתמורה לאבו מאזן על שבחר בדרך אי אלימות, וכך השארנו חלל ריק להשתלטות החמאס. גם עכשיו 1,5 מליון אנשים חיים בבית סוהר ללא כל קיום אנושי, תחת משטר אכזרי, אך גם אנו תורמים, ע"י הגבלת צרכים אנויים, לא קסאמים. לא ברור איך קוסבר, צמר גפן וקמח מסכנים אותנו? או אפילו איך הם מקדמים את שחרורו של גלעד שליט.

נכון שברק הטיל את כשלון קמפ דייויד כולו על ערפאת - אבל מעדויות של אנשים שהיו שם, יש אשמה גם עליו. ראשית - הוא לא הציע לו 97%, ווועידה לא נכשלה בגלל זכות השיבה. הוא הציע לו בפועל רק 83%(מתוך 22%) וגם הן בצורת בנטוסטונים, שההתנחלויות מפרידות ביניהן, ובעצם לא מאפשרות להקים מדינה בעלת איזושהי רציפות.

היום כבר ידוע מעדויות אנשי שב,"כ וקציני צבא בשטח, בתחילת האינתיפאדה מאשרות שערפאת לא היה זה שפתח באינתיפאדה. אדרבא,הוא נסע אל ברק במיוחד להתחנן, שיוריד את שרון מהפרובוקציה של העליה על הר הבי, כי השטח בוער. לא שעו לווהאש פרצה. בתחילה הוא אפילו ניסה לעצור, מאוחר יותר כשלא הצליח, אכן הצטרף לדליקה.

אבו מאזן היום, גם לדעת הצבא פעל בנחישות לחסול הטרור. והוא ממשיך במאבק לא אלים להקמת מדינה. נכון, להמשיך במו"מ כל עוד הן ממשיכות בזלילה. כבר במצב של היום אין לו איפה להקים את המדינה, ללא פינוי התנחלויות. אולי בשמיים.

רק נביאים כמוך יודעים מה בליבותיהם של מדינות ערב(אני מניחה שאתה מתכווין למנהיגים שלהם). אתה גם יודע שאין להם שיקולים פרגמאטיים. לידיעה נבואי כזו אין לי תגובה.

באשר לסוריה - כבר מספר שנים שאסאד מבקש לנהל מו"מ על רמת הגולן. למה לא לנסות? האם נחזור על השגיאה של סיני? מן הסתם אנו ננצח במלחמה, אבל יהיו הרבה יותר מ-3000 חיילים הרוגים. אז עדיין לא היו טילים שכיסו את כל מדינת ישראל כמעט. ומה יקרה אחרי שננצח? - חיילינו יעשו מילואים גם בסוריה, יילחמו שם באזרחים, וימותו בטרור?
כתוב תגובה ל- אילנית
לאילנית
  ע. הנביא   1/01/11 16:47
ראשון ראשון ואחרון אחרון.

א. הפלסטינים לא מעוניינים להקים אימפריה, מהסיבה הפעוטה שהם אינם קיימים כלל כעם, אלא מהווים חלק מהעולם המוסלמי, שאכן רוצה להקים אימפריה. כך אמר זוהייר מוחסיין, יו"ר ארגון "א-צעיקה" וחבר הועד הפועל של אש"ף, בראיון לעיתון ההולנדי "טרוב" ב-1977 :"אין הבדל בין ערבים ירדנים,סורים ,לבנונים או פלסטינים,כולנו חלק מאומה אחת.רק למטרות טקטיות אנחנו מקפידים להדגיש את זהותנו הפלסטינית,כי האינטרס הלאומי של הערבים מחייב לעודד זהות פלסטינית נפרדת,כדי להעמידה אל מול הציונות. ייסודה של "מדינה פלסטינית" הינה מכשיר חדש במלחמה המתמשכת נגד ישראל.לאחר שנשיג את כל זכויותינו בפלסטין, אסור שיידחה אף לרגע אחד האיחוד מחדש עם ירדן.

ב. ערפאת עצמו לא טען מעולם שהוא פוצץ את קמפ דייויד בגלל ההתנחלויות, אלא בגלל הפליטים וירושלים.

ג. ערפאת תכנן את האינתיפאדה השניה עוד בזמן תהליך אוסלו.

ד. לגבי אבו מאזן, ראי ציטוטים בפוסט הבא. הוא נלחם נגד חמאס גם כי יש לו אינטרס אישי, וגם כי הוא מפיק יותר פירות מהצגתו כ"מתון".

ה. לגבי מנהיגי מדינות ערב, אני לא צריך לנחש מה בליבותיהם. הם אומרים זאת בגלוי. ומעולם לא אמרתי שאין להם שיקולים פרגמטיים.

ו. לגבי סוריה, יכול להיות שזה נכון, אבל אין לזה שום קשר. להציג את ישראל כאילו איננה מוכנה לפשרה זו הטעיה ורמאות. ישראל כבר ויתרה במשאים ומתנים קודמים על כל רמת הגולן למעט 100 מטר בכינרת. סוריה לא התפשרה אפילו על קן זבובים, שלא לדבר על כך שהיא תובעת את חמת גדר, שנכבשה מישראל בכוח.

ובפוסט הבא שלל ציטוטים, לטובת כל אלה שמאמינים בכוונותיהם הזכות והטהורות של הפלסטינים.
כתוב תגובה ל- ע. הנביא
צרור ציטוטים
  ע. הנביא   1/01/11 17:15
* עבדל ברי עטואן, העורך של העיתון החשוב -אל קודס אל ערבי- הרגיש חופשי לספר בטלוויזיה הלבנונית את האמת על ערפאת: בשיחה בתוניס בשנת 1994, סמוך לפני הגעתו לעזה, אמר לו ערפאת מילים אלה:
"חי אללה, אני אשגע אותם. אני אהפוך את ההסכמים האלה לאסון עליהם, לא בימי, אבל בימיך אתה תראה את הישראלים בורחים מפלסטין ,רק היה סבלני. אל תדבר על זה. שמור זאת אצלך (מעריב 24.2.2006)
* ערפאת ב-12.2.96 בשטוקהולם, באוזני 40 דיפלומטים ערבים: " אנחנו באש"ף נרכז את כל המאמצים להעמקת הפילוג בחברה הישראלית. תוך חמש שנים יהיו בפלשתין 5 עד 7 מיליון מאחינו. בכוונתנו ליצור תנאים בהם חיי היהודים בפלשתין יהיו בלתי נסבלים" (העיתון הנורבגי "דאגן", 16.2.96(הנאום נישא בעת כהונתה של ממשלת פרס, פרס שנשאל על כך הסביר ``שערפאת התכוון לג`יהאד למען השלום....השלום`)
* ערפאת לאנשיו הקרובים : "תשמעו למה שאני אומר לכם ישירות או להוראות הכתובות, לא לנאומים בחוץ",
* אבו-מאזן בהרצאה בעזה ביולי 2002: "ישראל ביצעה את הטעות הגדולה בחייה כשחתמה על הסכם אוסלו". ובהרצאה נוספת: "זהו (אוסלו) הבסיס היחיד (ליחסים) בינינו לבין ישראל. כשהוא יסתיים תסתיים גם ההצדקה ליחסים או לשותפות בינינו..., חוץ מהתותח".
* במסגרת ה"חגיגות" בחמאס למלאת עשור לאינתיפאדת אל-אקצא, חבר הלשכה המדינית של התנועה, מחמוד אל-זהאר, חשף (28.9.10) בכנס באוניברסיטה האסלאמית בעזה, כי כל פעם שהתעוררו קשיים במו"מ עם ישראל, יאסר ערפאת הורה לחמאס לבצע פיגועים בלב ישראל.
* פייסל חוסייני בנאום שנישא בפני עורכי דין בביירות - בעיתון הלבנוני אל-ספיר, מה- 21/03/2001
"קיים הבדל בין המטרה האסטרטגית של העם הפלשתינאי, אשר אינו מוכן לוותר ולו על גרגר אחד של אדמה פלשתינאית לבין המאמץ הפוליטי שקשור למאזן הכוחות ולאופי של המערכת הבינלאומית הנוכחית. המאמץ האחרון שונה מהראשון. אנחנו עשויים לנצח או להפסיד אבל עינינו ימשיכו לשאוף אל היעד האסטרטגי, כלומר, לפלשתין מהנהר עד הים. כל מה שנקבל עכשיו לא יכול לגרום לנו לשכוח את האמת העליונה הזאת"
* פייסל חוסייני בראיון לעתון המצרי אלערבי בתאריך 24.6.2001:
"לו היו ארה"ב וישראל יודעות לפני אוסלו כי כל מה שנשאר מהתנועה הלאומית הפלסטינית והתנועה הפאן ערבית היה סוס עץ שנקרא ערפאת או אש"ף, הם לא היו פותחים לעולם את שעריהם המבוצרים ומכניסים אותו אל תוך החומות שלהם."
והוא מבהיר למען הסר ספק:
"אנשי טרויה טיפסו על חומות עירם ולא מצאו כל עקבות של צבא יווני חוץ מסוס העץ הענק. הם שמחו וחגגו, בחשבם שכל הכוחות היווניים הסתלקו, ובעזבם השאירו סוס עץ בלתי מזיק. לכן הם פתחו את שערי עירם והכניסו את סוס העץ. כולנו יודעים מה קרה אחר כך."
כתוב תגובה ל- ע. הנביא
2
היכן הפסקתי לקרוא את המאמר
  אבי גיא   30/12/10 19:33
זאת הפיסקה שבסיומה הפסקתי לקרוא את המאמר - כמה שנים מולך המלך חסאן במרוקו; כמה שנים מתקיים השלטון באלג'יר, בטוניסיה, בלוב, במצרים, בסעודיה, בירדן, בסוריה. אצלנו, באותה תקופה, התחלפו הרבה ממשלות. כלומר, כשמצלמים את התקופה הארוכה, מתברר כי הן יציבות.
- איזו בורות, איזו טיפשות , איזו תפיסה מעוותת של המציאות.
אצלנו יש דמוקרטיה ולכן הממשלות מתחלפות , בניגוד לדיקטטורות במדינות ערב ששם הדיקטטור נישאר שליט עד להפיכה שמחליפה אותו.

לוקח הכותב את המציאות והופך דבר על היפוכו. מתגאה! שבמדינות ערב השלטון הדיקטטורי "יציב" . ואילו בדמוקרטיה אצלנו לדברי הכותב - באותה תקופה , התחלפו הרבה ממשלות. חלופת הממשלות הדמוקרטית אינה דבר טוב.

כמו שכתבתי בורות ועיוות המציאות שגרם לי לסיים את קריאת המאמר מהר מאד.
כתוב תגובה ל- אבי גיא
3
מתי עיניים גם לשמאלנים?
  אזרח שחיי פה   31/12/10 10:44
כתוב תגובה ל- אזרח שחיי פה
4
שקרים
  מהפך 77   1/01/11 12:37
אתה פשוט טמבל. בשם הדמוקרטיה הצדק וזכויות אדם.אתה מדבר אל משטרים יציבים .של מטורפים.[אראפת .קדפי. אסד .אחמינגד. נסראלה. רוצחים ואלימים. זה יציב.
אלפי מתים מפיגועים וירי אל אזרחים .טרור לאורך שנים לפני -67 ואחרי .ועוד איך רוצים לחסל את מדינת ישראל.
ורק הכוח הצבאי והראש היהודי הצילו אותך.
ולא אנשי שלום כאילו.וסרבני כלום.
כתוב תגובה ל- מהפך 77
5
אתה בטוח ?
  חוסני מובארק   29/01/11 21:35
שלא היית רוצה למחוק את הפוסט הזה?
כתוב תגובה ל- חוסני מובארק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il