|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אקדמיה לנו - אקדמיה לא לנו
מאת: שאול דישי  |  20/03/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ה ב ה ר ה נוספת:
  שאול דישי   21/03/11 12:37
"כנס" כמו מחר – הוא רק הוצאת קיטור = שיחת קוטראיי, במינוח הצבאי.
אין לכנס (נשף, מסיבה, פגישה מקרית שכזאת ...) שום חשיבות מבחינה ביצועית, שינויית. הם רוצים להמשיך לעשות רק מה שהם (בהנהלה) רוצים.
גוף שמתהדר בדמוקרטיה של ההצבעה - וזוהי מטרתו הראשונה במעלה = "הצבעה דמוקרטית של חבריו הרשומים") לא יכול להיות מבוסס על "דמוקרטיה" קוֹל-'קַח' חלקית. ואת זה יש לשנות לכדי דמוקרטיה מלאה - ואני מציע לעשות זאת כמוני - עם כאב על המצב ואהבה על החלום שנמצא בהישג יד.

כתוב תגובה ל- שאול דישי
2
אכן דרושה מהפכה
  אורי ברבש   23/03/11 23:01
שאול שלום לך



בהנחה שטיעוניך מדוייקים הרי הם משכנעים ביותר ובעיקר מפתיעים- מכעיסים.

הנתון המרכזי : האסיפה הכללית שהיא הגוף העליון לקביעת דרכה ובחירת מוסדותיה מורכבת מקבוצת עילית היא מקוממת באופן מיוחד.

שוב - אם קביעותיך מדוייקות הרי אין ספק שדרושה מהפכה. {תיעודית או עלילתית}.



בברכה

אורי ברבש

כתוב תגובה ל- אורי ברבש
3
כמה עובדות והצעה פרקטית
  גידי אורשר   24/03/11 01:40
שאול ידידי
מזה שנה כמעט אני עוקב אחרי מאבקך בהנהלת האקדמיה, וכחבר - נדמה לי, בודאי כחבר בהנהלת האקדמיה אני קורא לך - די, הרף.
למען עצמך, למען בריאותך, למען שמך הטוב.
היה מאבק, ניסית להעביר את דעתך, זעקת מראש כל הר, נשאת נס על כל גבעה, שפכת המון מילים. דעתך לא התקבלה. הפסדת בקרב. קורה.
עזוב.
המאבק הזה, הגולש עכשיו גם לתחומים אחרים ונושא טעם של סגירת חשבונות, אינו מוסיף לתדמית שלך כאיש קולנוע וכמשורר, כאדם חושב ופרגמטי.
בבלוג שלך אתה כותב בדם ליבך, חלק מהדברים אותם נשאת במפגש של חברי האקדמיה השבוע. כבר אז הועמדת על טעויותיך. העובדה שמה שנאמר גם נכתב - לא עושה את הדברים נכונים יותר, לא משנה את העובדות. ואלה - רחוקות מטענותיך כמרחק מזרח ממערב.
דמוקרטיה, שאול, אינה אנרכיה ומה שאתה מבקש - זאת אנרכיה. לחשוב שגוף הולך וגדל, המונה היום כ 900 חברים יכול לנהל את עצמו עם כל חבריו זאת, במקרה הטוב, תמימות. במקרה הפחות טוב, טפשות ארגונית.
האם כדי לקבל החלטה כל שהיא, קטנה כגדולה, צריך לכנס את האספה הכללית, כי רק לה יש את סמכות ההחלטה ?"האקדמיה היא שלנו, של קול אחד ואחת מאיתנו" כפי שכתבת ?
מי יבוא לאספות הללו אחת לחודש -חודשיים ? האנשים העמלים של ענף הקולנוע ?
הכי פופוליסטי, כמו כל טיעוניך, זה לצעוק חמס על חוסר הדמוקרטיה של ההנהלה. ברצוני להבהיר את העובדות כדי שהדיוטות בנושא (כמו המגיב מעלי) שלא יודעים את העובדות יזכו לבאור מאיר עיניים :
הנהלת האקדמיה (המסויידת על פי דעתך, המכהנת כבר 20 שנה)אינה אגרטל שאי אפשר לטלטלו. היא מורכבת מנציגי הגופים שהם ענף הקולנוע. נציגי איגוד הבמאים, המפיקים, התסריטאים, הטכנאים, המאפרות, המלהקות, הצלמים, נציגי הקרנות, נציגי בתי הספר קולנוע, המבקרים, ועוד גופים - הרשימה המלאה נמצאת בתקנון האקדמיה הפתוח לכולם באתר האינטרנט של האקדמיה.
כל הגופים המייצגים את כל מה שזז בקולנוע שלנו נמצאים בהנהלת האקדמיה ואלה אמורים להביא את קולם של האנשים שלהם מהשטח. מירב הקולות בהנהלה הזאת, אגב, הוא של איגודי היוצרים. אם אלה אינם מביאים את קולות החברים - מי יביא ? אם הם אינם מייצגים את דעות החברים שלהם-חברי האקדמיה, מי ייצג ?
הנציגים של האירגונים האלה אמורים להתחלף מידי שנתיים-שלוש, מה שאומר שההנהלה מתחלפת גם היא בדרך הטבע. אינ שומרת על הרכב פרסונאלי קבוע.
שאול - זה עסק מסודר. חברי ההנהלה מתחלפים בתדירות שהאיגודים מבקשים, לא על פי גחמת חברי ההנהלה. וכך נשמר הריענון הטבעי.
נכון שחלק נכבד מחברי הנהלה הרשומים ככאלה, לא טורחים להגיע לישיבות הניהול השגרתיות, בהן מתבצעת העבודה הרוטינית של ניהול וקבלת החלטות. ורק חלק קטן מהחברים מגיע לישיבות ומקדיש זמן רב, ללא תמורה שהיא. אבל לזה הפתרון צריך להנתן במסגרת האיגודים - לא הנהלת האקדמיה.
ואגב, נציגים הבולטים מאוד בחסרונם כבר הרבה שנים - הם נציגים מאיגוד הבמאים - בו הבנתי אתה חבר.
אתה אומר, מעשה אלטלנה, שהיית שם כשהקימו את האקדמיה כנציג, או חבר בהנהלת איגוד הבמאים. נניח שכן, אתה אם כן, שאול יקירי היית שם כשנכתב ונחתם התקנון הקובע את המבנה "הלא דמוקרטי" לטענתך של האקדמיה. והתקנון הזה מגדיר בדיוק את תפקידי והרכב ההנהלה, האספה הכללית, העמותה. אם התקנון התקבל בזמנך, ואתה חלק ממנו, מה תלין היום על המבנה הנ"ל ? כשהחלטה של הגוף היציג אינה תואמת את השקפתך ?
ודבר נוסף - אם אתה מצטט את התקנון האומר כי חברי העמותה הם כאלה שהיו חברי הנהלה, ואתה טוען שהיית בין מקימי האקדמיה, קרי כאחד מאנשי איגוד הבמאים - מן הס
כתוב תגובה ל- גידי אורשר
מכתבך נקטע באיבו - נא השלימו..
  שאול דישי   24/03/11 11:51
כתוב תגובה ל- שאול דישי
4
העתק של מכתב לחבריי האקדמיה
  דן וולמן   24/03/11 11:05
שלום חברים,

לפני מספר שבועות פניתי למרק רוזנבאום, יושב ראש האקדמיה, ולדוד ליפקינד חבר ועדת הביקורת שלה ושוחחתי עימם על דברים המטרידים אותי בקשר לאקדמיה הישראלית.

בהמשך נפגשתי עם הנהלת האקדמיה והעליתי בפניה מספר נקודות שלדעתי חייבות תיקון.

1. לדעתי, אחרי הצפייה בסרטים המועמדים, עדיף היה למען "ההיגיינה הציבורית", אם הטפסים שמילאו חברי האקדמיה היו נשלחים לגוף ניטראלי, שאינו קשור במשרד האקדמיה ובאנשיה (לצערי, חלק מחברי הנהלת האקדמיה נפגעו מבקשה זו וראו בה עלבון ).

2. מתברר שאין תקנה המגבילה את מספר השנים שחברי ועדת הביקורת של הנהלת האקדמיה יכולים לכהן בהן, ויש בין חברי ועדת הביקורת כאלו המכהנים בה שנים רבות, מצב שלדעתי אינו בריא.

3. דוד ליפקינד אמר לי שאין מחמירים בבדיקת זכאותם של אנשים להתקבל כחברי אקדמיה.

לדעתי ישנה סכנה שחברות הפקה רושמות כחברים קבוצות גדולות של מקורבים, שאינם עומדים בקריטריונים הראויים, במטרה להטות את הבחירות.


בברכה,

דן וולמן

כתוב תגובה ל- דן וולמן
5
הבהרה
  מלוי סופר   24/03/11 18:51
מר דישי אינו חבר איגוד הבמאים. הוא אינו מופיע ברשימת החברים.
כתוב תגובה ל- מלוי סופר
So What?!
  שאול דישי   24/03/11 20:44
מתוך בחירה חופשית - מר דישי שאול חבר באיגודים מקצועיים אחרים, ובראש וראשונה - וזה מה שחשוב(!) הוא אזרח גאה של מדינת ישראל (הדמוקרטית!) וחבר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה מאז יום היווסדה.
כתוב תגובה ל- שאול דישי
6
הצעה של ח. אקדמיה
  ל.ז.   25/03/11 14:23
מאחר ומרק פורש, תעמיד את עצמך במקומו כמחליפו.

בהצלחה.
כתוב תגובה ל- ל.ז.
7
מה זו דמוקרטיה?
  אורנה לביא-פלינט   9/04/11 09:03
שאול שלום,
מה שאתה דורש מהאקדמיה הוא להיות דמוקרטיה ישירה ולא ייצוגית. צודק גידי אורשר בטענתו שלא ניתן לאסוף את כל 900 החברים לקבל כל החלטה בשם האקדמיה, ולכן יש לבחור הנהלה מתחלפת ומתרעננת כדי שתייצג את יתר החברים, וכך גם לגבי ועדת ביקורת שצריכה להתחלף ולהתרענן כאופן סביר.
הבעייה העיקרית היא המחויבות של כל אחד ואחד מאיתנו כחברי איגודים וכחברי אקדמיה, לבוא לישיבות הנהלה, ולצפות בכל הסרטים. וכאן לדעתי הבעייה העיקרית. שרבים מחברי האקדמיה מצביעים בלי שראו את רוב הסרטים. כאן יש להשקיע מאמץ נוסף ופתרונות יצירתיים. (יצירתיות כמובן אינה הבעייה רק צריך להשקיע אותה במקומות הנכונים). פתרונות שיקלו על חברי האקדמיה לצפות בכל הסרטים לפני שיצביעו ויחליטו.
העובדה החותכת היא שמאז שאני חברת אקדמיה (כ-6 שנים), זכו במקום הראשון כמעט תמיד הסרטים הראויים ביותר, וכך גם לגבי המקומות הראשונים האחרים.
אני יכולה להעיד על עצמי שמאז שעזבתי את עולם הקולנוע והטלוויזיה הפרקטי ועברתי לצד המחקרי שלו באקדמיה, אין לי שום אג'נדות לכבד שום צד, ואני ריבונית ועצמאית לחלוטין בהחלטות ההצבעה שלי.
ולמרות זאת כמעט תמיד חשבתי שזכו מי שהיגיע להם לזכות, שהביאו אמירהחדשה בצורות הבעה חדשות, ולא זכו אלה שלא הגיע להם לזכות. הבחירה הייתה לטעמי (מטבעה של תחרות שתמיד יש מאוכזבים) בדרך-כלל צודקת ונכונה.
ובאופן ספציפי לגבי הערתך על "מדריך למהפכה" של דורון צברי, אכן זהו סרט מבלבל מבחינה ז'אנרית. סרט הברידי דוקו-דרמטי, אבל זהו טבעו של קולנוע רדיקלי בן-זמננו, שמטבעו הוא שאינו הולך בתלם המסורתי, שהוא הולך על קצוות, מערבב ומערער ז'אנרים ולא הולך בתלם. אילו היית מסווג אותו כסרט דקומנטרי היית חוטא לו עוד יותר. כי הוא לא זה ולא זה, אלא גם וגם, ולכן ההחלטה לסווגו בין סרטי העלילה הייתה בדיעבד נכונה גם היא. הא לך דוגמה לטענתך שהשוליים פורצים אל המרכז ומערערים אותו, ומאלצים אותו להתכוונן מחדש.
כתוב תגובה ל- אורנה לביא-פלינט
אורנה יקרה ...
  שאול דישי   12/04/11 12:26
אורנה, על קצה המזלג (בינתיים) אומר לך כך:
לא צריך לפחד או לחשוש מדמוקרטיה או דמוקרטיזציה, מה כבר היא יכולה להזיק?! - למי?!
אנשים שיושבים בהנהלה אומרים שהיא (הדמוקרטיה) עלולה "לסרבל" ולגרום ל"בלאגן" - האוזניים כך(!) שומעות ומיותר אפילו להתחיל ולענות לאמירות מן הסוג הזה.
גוף של מאות חברים (ברובם יוצרים עם דעה וחזון אישי) חייב להיות דמוקרטי - במיוחד שזוהי גולת הכותרת של מטרתו: בחירה של סרטים לפי טעם אומנותי אישי של החברים בו. הדמוקרטיה לא באה לסרבל אלא באה להטיל "מורא מוסרי הוגן" על ההנהלה שצריכה להיות "השאור שבעיסה" - גוף ניהולי נבחר שהוא בשר מבשרה של המסה הגדולה.
"הדמוקרטיה לקול" תפעל באסיפה כללית פעם או פעמיים בשנה, "הדמוקרטיה לקול" תבחר את חברי ההנהלה ותפקח עליהם (מרחוק ומקרוב), "המפתח" (הכאילו קואליציוני) לפי איגודים יכול להישאר על כנו - אין כאן סתירה, אבל כשתהיה(!) אסיפה כללית דמוקרטית עם זכויות הצבעה בעניינים עקרוניים שונים, ויהיה(!) "כוח דמוקרטי" לציבור החברים - ההחלטות בהנהלה תהיינה יותר דמוקרטיות ויותר ראויות ממה שנדמה למישהו/מישהי - שהיה עד כאן.
אמרתי בסינמטק (באסיפת הסרק "חסרת השיניים" הדמוקרטיות): התקנון של האקדמיה הוא ה"אלוהים", ההנהלה חייבת לפעול על פיו כל עוד הוא קיים ולא שׁוּנָה, וחברי האקדמיה, כאשר ואם יינתנו להם הכלים הדמוקרטיים, ישגיחו על ההתנהלות ועל יישומו של אותו תקנון בצורה נקייה ושיוויונית לקול (ולתמונה המצטברת).

(המשך דמוקרטי יבוא ...)
ותודה לך, אורנה -

שאול דישי
כתוב תגובה ל- שאול דישי
8
לא כך ראיתי אותה 20 שנה קדימה
  שלמה פבירבלט   5/05/11 11:20
שאול ידידי
כמי שהיה שם, בשעתה הראשונה של האקדמיה, כאשר היתה רק רעיון, רק רצון ועקשנות של שלושה-ארבעה חברים, אני יכול להבטיח לך כי לא כך ראיתי אותה עשרים שנה קדימה.
תקנונה והתנהלותה באותם ימים ראשונים התאימו לזמן ההוא, הבטיחו את הולדתה ואת חייה בשנים הראשונות. אם תרצה, בדומה ל"דיקטטורה" של בן-גוריון ומפא"י בשנות המדינה הראשונות, כאשר יותר מידי דמוקרטיה יכול היה להיות לוקסוס אשר יהיה בעוכריה.
אבל אחרי שני עשורים, הגיע בהחלט הזמן לשנות, לתת את האקדמיה כולה לחבריה, לתת לחבריה את הזכות הטבעית המגיעה להם להשפיע על מהלכיה, לקיים רוטציה בריאה בין מחזיקי התפקידים - ובעיקר - להביא אותה לפעול בשקיפות.
אם לא, היא בוגדת בתקוות שהיו למקימיה.
שלך
שלמה פפירבלט
כתוב תגובה ל- שלמה פבירבלט
9
תומך בדמוקרטיזציה מלאה באקדמיה
  פרופ' ג'אד נאמן   6/05/11 08:11
שאול דישי היקר


הייתי שותף לכמה התחלות בקולנוע הישראלי. ראוי שבגרותה של האקדמיה לא תבייש את ראשיתה. אני בהחלט תומך בדמוקרטיזציה מלאה של האקדמיה לקולנוע. הגיע הזמן, ותבורך על היוזמה


שלך


בידידות רבה


ג'אד נאמן


כתוב תגובה ל- פרופ' ג'אד נאמן
10
דרושים שינויים דחופים !!!
  דן וולמן   6/05/11 12:25
ידידיי,

מזה זמן רב אני מקבל משאול דישי מיילים בעניין התנהלותה של האקדמיה הישראלית.

יש לי סימפטיה גדולה אליו ואל המלחמה העיקשת והאמיצה שהוא מנהל.

אני חושב שתסכימו איתי ששאול הוא אדם הגון, אינו אינטרסנט, אין בכוונתו לפגוע בעצם קיומה של האקדמיה והוא חותר להביא לשינוי חיובי שישפר את התנהלותה ותפקודה.

באסיפה הכללית האחרונה העלה שאול עניין שלא הייתי מודע לו : לחברי האקדמיה, המשלמים דמי חבר, אין יכולת להשפיע ולהצביע באספה הכללית.

אני הופתעתי – וכך בודאי גם רבים כמוני, המקווים שכל גוף אליו הם משתייכים – פתוח לשינויים ולהשפעות של חבריו.

מפריעים לי גם ליקויים אחרים באקדמיה, עליהם הצבעתי במכתב קודם - לדוגמא:

במשך למעלה מעשור לא דאגו להחליף את חברי ועדת הביקורת, וזאת בניגוד למה שנקבע בתקנון.

למרות האמון המלא שלי ביושרה של המנכ"לית ושל חברי ההנהלה –

אין זה נכון ואין זה ראוי שטופסי ההצבעה הממולאים על ידי החברים, נשלחים למשרדי האקדמיה ולא לגוף ניטראלי.

לסיום, אני מבקש מחברי אקדמיה החשים כי יש אמת בדברים של שאול ובדברי, לענות למכתבי זה - כדי שאוכל לפנות להנהלת האקדמיה ולהראות לה כי אין מדובר בקבוצה קטנה ושולית, אלא ברצונם של חברים רבים.

תודה,

דן וולמן

כתוב תגובה ל- דן וולמן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il