|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקראת המחדל הגדול הבא...?!
מאת: רפי לאופרט  |  28/06/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מסתבר,יש עוד מה לעשות.
  yoni207   29/06/11 00:08
כתוב תגובה ל- yoni207
2
תגובה
  צנחן   29/06/11 07:38
רפי ידידי.מאמר עמוק ומקיף.נראה שלא נותרה ברירה בידינו וכמעט כל המלצותיך נדונו התקבלו ורק ממתינים לביצוען.אף מדינה איננה מחפשת עימותים בסדרי גודל שכזה אך כל הגאות הכלכלית של השנים האחרונות מיועדת למעשה לצבירת כוח ואורך נשימה אזרחי.מלחמת האין ברירה המובהקת תחל גם תחל ומה שאנו חוווים אלה רק דחיות זמניות כאמור על מנת לאגור כוחות נוספים.יפה כתבת שמה שהייה לא יהיה עוד .גם אני מאמין שבמלחמה הבאה המתרגשת עלינו יושלכו לפח האשפה אמנות מגבילות מסוגים שונים על ידי כל משתתפיה.העורף האזרחי כאן ושם ייספוג מכות אנושות ובכך תהייה חזרה מעגלית לסגנון הקרב שאפיין מלחמות עולם קודמות אשר השתמשו בכל האכזריות שהייתה בארסנל שלהן.מכל החסרונות שמנינו עד כה יבצבצו גם יתרונות אחדים.למשל: ערביי ישראל ייאלצו -לאחר שנתנו ידם המושטת לאוייבי המדינה-להיפרד בכוח מאיתנו ולעבור את הגדר .ערביי השומרון ייאלצו לברוח כל עוד נפשם בם ובמחיר נורא של הרוגים אל מדינות שכנות ויחייבו אותן להסיט כוחות לוחמים לטיפול הומינטארי בפליטים.גבולות הארץ יורחבו במידה רבה מתוך הכאוס והאין ברירה.מיותר לציין שמדינות העימות הערביות לא טרחו להכין מערכות שיקום ולא תרגלו אפילו פעם אחת תרחיש של עורף אזרחי מוכה ואני מאמין ששם תהייה מפלתן.עם מפוחד ורעב הוא עם מסוכן וראינו זאת בשנה החולפת.בבניין ירושלים ננוחם.
כתוב תגובה ל- צנחן
גם אתה נוקט בלשון אפולוגטית
  חנה שרה-   29/06/11 09:13
ברגע שאמרת - אין ברירה - יש כאן טעם לפגם. יש ברירות רבות, אבל, צדק, יש רק אחד. אמת, יש רק אחת, מוסר יש רק אחד, והם כולם עומדים בכל מאת האחוזים לצד היהודים. כבר אלפיים שנה אנו שדודים, ומאז ייסוד ה"ציונות", השוד הזה "לגיטימי", שהרי, "יהודים" אישרו אותו. והיהודונים דבקים כל כך ב"לגיטימציה" הזו, שהם מתנצלים על "מלחמת אין ברירה", ובהזדמנות הראשונה, מפקירים שוב את ארצם לידי רוצחים מתועבים ומפלצתיים. גם לאחר כל הנסיונות להשמידם, עדיין, הם מאמינים שלרוצחים יש זכויות בארץ הזו.
השיא היו ההסכים עם "ירדן". אם לא די שארץ ישראל שדודה, ממש, שלא כחוק, לא כדין, וכנגד כל צדק, בידי הבידואים מן החג'אז, הממלכה הפיקטיבית והלא חוקית הזו, הרי, שונאי ישראל, בלב ונפש, מוסרים לרוצחת את הר-הבית, חלקים נרחבים בבקעת הירדן, ואין כמו המעשה המטורף והנפשע הזה, כדי להעיד, שזו אינה ארצנו.
את היהודים מגרשים בכח ובשנאת חמאס, ואז, מתבכיינים על "הסברה". האם יש הסברה בהירה ומובנת יותר, מגירוש היהודים על ידי "מדינת היהודים" מארץ ישראל? הרי, בעל הדבר, עצמו, מעיד שהארץ איננה שלו.
מה שעשתה ה"ציונות"/שמאל, לעם היהודי, לא יכופר לעולם. באותה הזדמנות שעל פי הכותב, מכים את האויב החיצוני, צריך לכרות את ראש הנחש השמאלני!
כתוב תגובה ל- חנה שרה-
אין ברירה אינה אפולוגטיקה,
  רפי לאופרט   30/06/11 10:03
היא הערכת מצב.
אני מניח שאין בינינו איש ששש למלחמה, ובוודאי לא למחמה מן הסוג שעשוי להתפתח באזורנו, כפי שתארתי או בתמהיל אחר אבל בהיקף דומה.
זהו האין ברירה!
בכל הנקודות האחרות הנוגעות להסטוריה היהודית ולקיפוח העם היהודי לאורך הדורותף איננו חלוקים. עובדות הן עובדות, אבל הפרשנויות והתובנות אינן תמיד כל כך חד משמעיות כפי שאת מנסחת.
עלינו להיות מודעים גם לדרכי חשיבה שונות משלנו בכדי שנטיב להתמודד עם השלכותיהן. במדיניות בת-יענה אין שום רבותא.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
די לזרוע בהלה ופאניקה בציבור
  דודי29   29/06/11 08:34
ישראל היא השחקן הכי חזק במזרח התיכון מבחינה צבאית וכלכלית.
היא מכתיבה את סדר היום והיא לא צריכה לחשוש מאף אוייב ערבי.
ההרתעה מול הפלסטינים,הסורים והלבנונים פועלת ומתוחזקת.
אין שום סיבה שמעצמה איזורית תיבהל מרצון פלסטיני להכרזה חד צדדית באו"ם.
חשוב להיערך לעימות מבחינת כוחות הביטחון והעורף אבל לא צריך להפחיד את הציבור בתרחישים אפוקליפטים.השמיים לא יפלו בספטמבר אם הפלסטינים יקבלו הכרה.העולם לא ייאלץ אותנו לחזור לגבולות שאינם בני הגנה.לאוייבותינו האחרות אין שום אינטרס בעימות.
בסופו של דבר העולם יבין שלא מדובר בסכסוך גבולות אלא בסירוב להכיר בקיומה של ישראל -בראייה הערבית כל מדינתינו (כולל הישובים שבתוך הקו הירוק ) היא התנחלות לא חוקית וכל היהודים הם כובשים ופולשים.לא נצליח לשנות את תפיסתם לעולם אבל נצליח לכפות את המציאות הרצויה לנו על אוייבינו:נעביר את הגבול כך שמקסימום יהודים יישארו בצידו הישראלי ומקסימום ערבים בצידו הפלסטיני,נשאיר בשליטתינו איזורי ביטחון אסטרטגיים ונגיב במתקפות אוויריות כבדות אם יופעל נגדינו טרור ע"י אחד מאירגוני הרצח הערביים.
במזרח התיכון,השלום הוא תוצאה של הרתעה בלבד.המצרים היו צריכים לחטוף מכות בשלוש מלחמות כדי להסכים לשלום, הירדנים הסתפקו בשתי מלחמות.הסורים,הלבנונים והפלסטינים הם הקיצונים שבאוייבינו.הם מקדשים את המוות על פני החיים ולכן לא יפסיקו להילחם בישראל.
כתוב תגובה ל- דודי29
איוזו מעצמה איזורית?
  חנה שרה-   29/06/11 09:24
אזרחי איזו מדינה עוד באיזור, נשחטים ונורים ומתפוצצים, בערים, בכפרים, בחורשות, במרכזי קניות... כן, "ישראל" היתה מעצמה אזורית, מיד, לאחר מלחמת ששת הימים. מזה לא נותר זכר! כי מדיניותה של "ישראל" היא לקבע את המלחמות, כדי שהכת השלטת תמשיך לשלוט שלטון ללא מצרים. גם המלחמה הבאה, שאין שום ספק שתבוא, תסתיים בהסכמי כניעה, בהתבכיינות לערבויות לבטחון ישראל, על ידי ידידתה הנאצית הגדולה, השתעבדות נוספת לארה"ב, וכיבוי שריפות, שיגרור גינויים ללא סוף במועצת הבטחון של האו"ם.
אין כאן מעצמה, יש כאן מדמנה, שבה שקע העם היושב בציון, הודות לסיסמאות הריקות של - "מדינה במצור", כגזירת גורל, שחייבים לשמר, "שלום ובטחון", שכדי להשיגו, מפקירים את הבטחון, דבר, שרק מרחיק את השלום דה-פאקטו. לרצות שלום, דה-יורה, עם חלאת המין האנושי, זהו המעשה חסר המוסר ביותר, עלי אדמות. מי ששחיטת תינוקות מביאה אותו לאמירה - הוכחה לצורך בשלום, גרוע מן הנאצים! הוא מצדיק את השחיטה, ומשליך אותו לפתחי היעדר השלום, בגלל "סרבנותה" של "ישראל".
כאמור, לפני שיוצאים למלחמה באויב בשער, חובה להכות את האויב שבתוך השער.
כתוב תגובה ל- חנה שרה-
לא הבנתי במה אני זורע יותר
  רפי לאופרט   30/06/11 10:17
בהלה ממך?!
נדמה לי ששכחת משום מה את איראן, שהיא האיום המסוכן ביותר גם ללא נשק גרעיני.
הסיסמה בה אתה משתמש הגורסת שישראל היא "המעצמה החזקה ביותר באזור, מזכיר לי את זחיחות הדעת ששררה במקומותינו ערב מלחמת יום הכיפורים. אינני יודע אם חווית אישית את תוצאותיה של אותה זחיחות, אבל לדעתי אנו סובלים מתוצאותיה עד עצם היום הזה. ובכל מקרה כבר לימדונו זקנינו ..."אל יתהלל חוגר כמפתח."
מלחמה אינה תרגיל אקדמי, היא משבר שכמעט הכל יודעים היכן הוא מתחיל אבך איש אינו יודע היכן ומתי הוא נגמר, ומשבר מטבעו הוא בלתי צפוי....
אם מה שכתבתי הוא מקור ויסוד לבהלה או פניקה, אזי טוב שכתבתי זאת משום שהציבור, בניגוד למה שאתה טוען, אינו מוכן למשבר בהיקף אפשרי האמיתי.
אם נדמה לך שאני רואה בהכרזה הפלשתינאית את האיום העקרי, טעית בהבנת הנקרא.
הפלשתינאים לבדם אינם מהוים איום רציני על ישראל, אבל הם גם מעולם לא עאמדו מולה בכוחותיהם שלהם. הם נתמכו ויתמכו גם בעתיד במדינות ערביות אחרות, בארגונים לא מדינתיים אחרים, בליגה הערבית שהם חוד החנית שלה, ובשאיפות פוליטיות ואידיאולוגיות של מדינות נוספות.
איש עדיין לא נפגע מאירוע קשה שהיה מוכן לו כפי שנפגעו מי שלא התכוננו, לא הפנימו והופתעו...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
4
"שלושים ארבעים שנה"
  חנה שרה-   29/06/11 08:55
שלושים ארבעים שנה.... זה המקסימום שבו מותר ליהודים לחיות. וגם זה לא, כי במשך אותן ארבעים שנה נטבחו כאן אלפי יהודים.
למה לא לנצח, למה ממגננה למגננה? וכל זה, בתוך ארצנו, ממש. תוך מתן הזדמנויות חוזרות ונישנות לערבים, לניסויי השמדתנו. זו המדינה שהשמאל בנה. שהרי השמאל, ימח שמו, בנה פה מקלט ליהודים, ב"ארץ ערבית" ולא בנחלת אבותיו. אם יש משהו שהשמאל שונא, אחרי היהודים, הוא שונא את כל הקדוש והיקר שלהם, ורק שלהם.
הארץ הזו שדודה בידי הפארטנרים של ה"ציונים" במלחמתם בעם היהודי, אסכולת הרצל, אבי ה"ציונות", שהוא אבי האוטואנטישמיות ה"לגיטימית", ליצירת גזע סלקטיבי, משובח בריקנות מכל סממן יהודי.
אין טעם ב"מערכות ישראל"; אנשים נופלים לשווא, על הגנת התבוסתנות. כי סמלה של "ישראל" היא התבוסתנות. כי המקסימום שמרשה לעצמה "ישראל", זו מגננה בחצי לב, מלחמת אין ברירה, לכיבוי שריפה, עד ההפקרה וההפקרות הבאה.
ועם ישראל יושב בשקט, נדון לחיי שעה מחורבנים, חיי נצח כבר לא מעניינים אותו.
אני, שנולדתי כאן, עברתי כבר שלש מלחמות קיומיות מלחמת תש"ח, מלחמת ששת הימים ומלחמת יום-הכיפורים, שהפכו לחידלון ולהידרדרות במדרון ההתנצלויות על עצם קיומנו, לפני חלאת המין האנושי, הנאציזם הבינלאומי בראשות השמאל היהודי.
כתוב תגובה ל- חנה שרה-
התגובות שלך הזויות וחריגות
  דודי29   29/06/11 21:41
אין כאן שמאל וימין.
ה"שמאל" שאת מתארת הוא זה שכבש ,התנחל וסירב לפינויים.
ה"ימין" שאת מתארת הוא זה שפינה ישובים ומתיישבים תמורת שלום וגם באופן חד צדדי.
אין למדינה כיוון ברור כי בעיותיה הן סבוכות אבל ברור שהרוב המכריע של עם ישראל רוצה בהפסקת המלחמה מול המדינות השכנות.
זה יקרה רק מכתוצאה מביטוי של עצמה ולא מביטויי פחד.
כשישראל נמצאת בגבול בן הגנה היא מכה הרבה יותר חזק באוייבותיה.
כך קרה במלחמת לבנון השנייה ובעופרת יצוקה.
זה לא פיקניק להיות אוייב של ישראל.מצרים וירדן הבינו זאת.סוריה,לבנון והפלסטינים עוד לא השתכנעו אבל לא מעוניינים בעוד סיבוב דמים.לפעמים ההרתעה הכי חזקה של מדינה טמונה באיום ולא בעשייה.יש לנו כח צבאי וכלכלי עצום מול מדינות ערביות נחשלות שלא יכולות מולינו.מכה מאסיבית שלנו על סוריה/לבנון/פלסטינים פשוט תמוטט אותם ותחזיר אותם 50 שנה אחורה.
כתוב תגובה ל- דודי29
5
תגובה
  אבי גיא   29/06/11 15:40
מאמר מעמיק וחכם . אני חושב שאני יכול לסכם אותו בשלושה מילים מנהיגות , מנהיגות, מנהיגות.
כתוב תגובה ל- אבי גיא
מסכים, מסכים, מסכים!
  רפי לאופרט   30/06/11 10:23
כל השאר, פרושים; צא ולמד.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מסכים, מסכים, מסכים!
  רפי לאופרט   30/06/11 10:40
כל השאר, פרושים; צא ולמד.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il