s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כל האמת על האליטות (1)
מאת: עו"ד נפתלי שמולביץ  |  03/07/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
זו מדינת כל עשיריה והם ורק
  רפאל1 א   3/07/11 12:39
הם יכתיבו לנו את מהות חיינו ועתידה של מדינת ישראל...ומאחר שרובם ככולם סמולנים, מזה נגזרת תפיסת עולמם הפוליטית-מדינית.
כתוב תגובה ל- רפאל1 א
תגובה לדברי רפאל
  מגיב לתגובה   3/07/11 13:22
קשרי ההון - שלטון, ככל שקיימים, אינם מוגבלים למפלגה, מגזר או לבעלי דעה.
דוגמא לכך היא האליתה הבטחונית אשר מקדמת אינטרסים בתחומה, אינטרסים אלו קשורים להשקפה בטחונית ולא בהכרח פוליטית.
ברי כי הקשרים קיימים ומנוצלים- נמתין להמשך המאמר כדי לראות עד היכן מגיעים.
כתוב תגובה ל- מגיב לתגובה
נכון, אבל...
  אהרון שחר   3/07/11 16:34

כדי שנבין על מה אנחנו מדברים צריך להבין את המושג תרבות. האליטות לא נפגשו בלילה סגרירי באיזה מרתף טחוב ורקמו מזימה כיצד לשדוד את הציבור. מדובר בשיתוף אינטרסים שבא לידי ביטוי בתרבות של יד רוחצת יד.

ראינו לכך דוגמה קטנה בשקשוקה: איך "משרתי ציבור" קופצים מיד לאחר שסיימו לשרת את הציבור - לתפקיד בשירותו של בעל הון. ולמרבה הפלא, לפני שהם הגיעו אליו במקום לשרת את הציבור הם דווקא ניצלו את סמכותם כדי לשרת את מעסיקם הבא.

כשאנחנו דנים על הרמה התרבותית יש לנו מישורים רבים. לפעמים המישורים נפגשים. זה מבלבל אבל קל מאוד לעשות סדר: יש את המישור הכלכלי, ושם באמת הדעות הפוליטיות לא מפריעות לימני להתאחד עם שמאלני וערבי כדי לעשוק את קופת המדינה.

יש עוד המון מישורים, למשל ההיבט הפוליטי, אם תרצו. אני קורא לזה: תרבות הנאורות. מכיוון שתרבות הנאורות (השמאל) שולטת בעולם, וכך גם האליטה השלטת שלנו היא נאורה - שמאלנית, לכן התוצאה היא, שלא משנה באיזו ממשלה נבחר, השמאל ימשיך לנהל את חיינו.

ראינו לכך דוגמה עלובה בפרשת אסירי החמאס. שנים סיפרו לנו סיפורים שהם חיים בבית הבראה כי אנחנו חתומים על אמנות. פתאום כשמתחשמק לביבי הוא מבטל להם הטבות. מה קרה? פתאום לא חתומים על אמנות? מאכילים אותנו מזון שוורים - בולשיט בלעז.

מה קרה? אמנת ז'נבה היא לא אמנה? יכולים לתת להם לחם עבש, מים מעופשים, טיול חצי שעה, פעם בשנה ביקור צלב אדום, וגמרנו. אז מה קרה? נכון - תרבות הנאורות (השמאל) שולטת בעולם וכך גם במדינה. אחרי 5 שנים פתאום ביבי תפס קצת ביצים והעז להמרות את פיהן של האליטות. אבל רק קצת כי הוא חטף מהן חזק בקדנציה הראשונה שלו, אז הוא למד את הלקח.

אני קורא לזה ביות. שרון עבר ביות מלא, אולמרט עבר ביות מלא, ביבי עבר ביות חלקי. השמאל הנאור מביית את כל המנהיגים על פי רצונו. כך ששלטון הדמוקרטיה הוא אשליה בלבד. בפועל התרבות השלטת היא שולטת. אבל זאת האנושות לא תדע כל עוד היא לא תבין לעומק את המושג תרבות.

למרבה הצער היא לא רוצה לדעת. בשביל זה אני כאן. אם יש שאלות לא להתבייש, במקרה אני קצת מתמצא בנושא.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
מאמר חשוב
  יועץ מדיני   6/07/11 10:37
האמת שזה מה שאהבתי במאמר - יש לו דעה אבל הוא שואף למצוא תימוכין לדבריו. בעולם של הרבה אנשים שלא מבינים או חושבים שהם מבינים וטועים אני אוהב לקרוא דברים של טעם - אני לא מסכים עם חלק מהדברים - אבל זה גרם לי לחשוב קצת אחרת.

לדעתי, הכותב של המאמר מחובר גבוה גבוה אחרת איך הוא מנתח את הדברים לעומק כזה. בכל מקרה הויכוח הציבורי חשוב ולכך יש הוכחות רבות.


































































































כתוב תגובה ל- יועץ מדיני
2
"סרוגים" לא מקבלים מעמד זהה
  אליטה בקיבוץ   3/07/11 13:35
"סרוגים" לא מקבלים מעמד זהה קבוצת האליטה של המדינה לא יהיו חברים שווים בשדה ולא יהיו חברים שווים ברפת ו/או בעלי מניות בתנובה הם בעצם לא יהיו באמת חברים שווים, לסגור חור.
 קבוצת האליטה של המדינה
כתוב תגובה ל- אליטה בקיבוץ
3
במקרה אני קצת מומחה לנושא
  אהרון שחר   3/07/11 14:22

ראשית ברצוני לשבח אותך על מאמרך, אני חושב שאתה עוסק בנושא החשוב ביותר לאנושות בתקופתנו, לא פחות. אני לא בטוח שאתה מבין את זה, אז מיד אסביר, בכל אופן כל הכבוד לפתיחת הנושא.

שנית, לצערי ה(היפו)תיזה שלך לכך שאין בין האליטות שיתוף פעולה קבוע וממוסד שגויה ואף מיד אתאר אותה במילים בוטות קצת יותר, אך מאחר שאתה נמצא בחברה טובה לא אתייחס אליך אישית.

אני טוען שהמדע הוא גולם! לא פחות. הוא גולם כי הוא לא מצליח להבחין בדבר הכי טריביאלי שיכול להיות. הוא לא מצליח להעלות על דעתו שמה שהיה מאז ומתמיד קיים גם היום.

זאת ועוד, זה לא רק היה קיים תמיד, זה קיים גם היום - במדינות העולם השלישי, ועדיין המדע איננו מסוגל להעלות על דעתו שזה קיים גם אצלנו. למה? כי הוא גולם.

זאת ועוד. לא מדובר כאן רק במה שהיה מאז ומעולם וקיים גם בתקופתנו, מדובר בחוק הטבע מספר 1!!! המדע לא מצליח להעלות על דעתו שחוקי הטבע מתקיימים. זה גולם.

כעת ההסבר: חוק הטבע מספר 1 (לעניות דעתי כמומחה מטעם עצמי לנושא) הוא: החזק מנצח. החוק הזה נכון תמיד, אגב לא רק בעולם החי. כל הרעיון של האנושות הוא התגברות על חוק הטבע הזה שמשמעו כל דאלים גבר, כלומר אנרכיה, הפקרות תוהו ובוהו - למען יצירת חברה מסודרת.

עד כה האנושות נכשלה בכך. משחר האנושות היא נשלטה על ידי חזקים. מלכים, אריסים וכו'. לא מזמן היתה תקופת העבדות, המהפכה הצרפתית וכו'. גם כיום בעולם השלישי יש לנו שליטים שעושים בהמונים כל מה שמתחשמק להם. בצפון קוריאה אם אינני טועה יש מחנות ריכוז בהם מוחזקות מאות אלפי משפחות.

מרוב התלהבות מן הכלים המודרנים לניהול חברה, קרי: חוק, דמוקרטיה, כלכלה קפיטליסטית - המדע הלך לישון. לא בודק אפילו האם הכלים האלו אכן הצליחו לנצח את חוק הטבע מספר אחת. האם הם אכן מספקים את הסחורה?

אני טוען שלא. יתירה מכך, טענתי היא שתמונת המצב של המשק היא: כ- 100% מן הנורמות פועלות לטובת האליטות על חשבון הציבור! מאה אחוז אינו מקרי. לא צריך להיות פרופסור לסטטיסטיקה כדי להין זאת.

המדע אינו מצליח להבחין בכך. זהו הפלא העשירי, לא אכנס אליו כרגע. רק אזכיר את אחת הסיבות: מה שלא רוצים לדעת לא יודעים. גם המדע הוא חלק מן האליטות, ולא נראה שהאליטות משתוקקות לדעת שהן עושקות, יונקות את הציבור ומרסקות את החברה והאנושות.

להשלמת הדיון אני מזמין אותך לעיין במאמר פילוסופיה מעשית מאוד, קישור מצורף. ושוב, אני רוצה להביע את הערכתי לכך שאתה מעלה את הנושא.

לגבי הפתרון. להערכתי כל הנדרש כדי להציל את האנושות מידי אליטותיה הוא בסה"כ להעלות את הנושא לדיון ציבורי. לצערי אני האדם היחיד המעוניין בכך ולכן דיון כזה לא היה ולא יהיה. גם דן מרגלית רק עושה קולות אולי כדי להכין לעצמו אליבי למקרה שגם הוא יואשם, אבל הוא לא מסייע לעריכת דיון כזה.

אסיים במשפט: מעולם לא היה פתרון קל יותר לבעיות קשות יותר: דיון אחד בתקשורת בנושא תרבות השלטון בישראל. דרוש אותו מן העיתונאי הקרוב אליך כי אם לא תדרוש הוא לעולם לא יהיה. תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
צחוק מהעבודה
  איש עצוב   3/07/11 21:51
הרבה מלל, הרבה חוסר טעם, שחצנות, אגוצנטריות, אני אני אני, בבל"ת. החזק מנצח? אז איך אשתי הפולניה שהיא הרבה יותר חלשה תמיד מנצחת? אולי היא הרבה יותר חזקה? אז מה זה חוזק? אם היית מתחיל משם אפשר היה לקיים דו שיח, אך התחלת נמוך מידי, הרבה מתחת לסף המאפשר שיחה רצינית.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
מותר לך להחמיא לאישתך
  אהרון שחר   3/07/11 23:44

אם היא מנצחת אז היא החזקה. את התואר חוק הטבע מספר 1 הענקתי ל"חזק מנצח" משום שהוא נכון תמיד. אולי כלפי מישהו אחר היא היתה מפסידה, אולי היא מפעילה עליך את "קסמיה", אולי יש לה מנופים אחרים שאנחנו לא יודעים עליהם. אולי היא ניצחה כי אתה רוצה שהיא תנצח. ואז בעצם המנצח האמיתי הוא אתה. בכל מקרה - את חוק הטבע מספר אחד אי אפשר לנצח...

מה שמעניין פה, הוא שאין לנו מושג היכן אנו חיים. אם אני צריך ללמד את המדע מהו חוק הטבע מספר 1, זה אומר שיש למדע מה ללמוד...

בכל אופן, נושא הדיון העיקרי שלנו כאן הוא דווקא חוק הטבע מספר 2: חוק העדר. הוא ההסבר בעצם לכל הפלאים והפלאות. איך הכל כאן קורס ואנחנו לא מבינים מה קורה לנו? איך קבוצה קטנה יחסית של הון-שלטון-עתון-חוק-אקדמיה ועוזריהם (האליטות) משטה בכל הציבור כל הזמן? עושקת ושודדת אותנו ללא הפרעה, ואנחנו רק צורחים ולא יכולים לעשות מאום?

הסיבה לכך היא: חוק העדר, אנחנו לא יודעים לחשוב לבד. אז אני מוכן לעזור לכם לחשוב... אבל אתם לא מוכנים לשמוע. נגד זה אני לא יכול לעשות מאום. אפשר להביא את השוקת לסוס, אי אפשר להכריח אותו לשתות. מכל מקום אני חייב להודות שהמאמר הזה עשה לי חשק לכתוב מאמר נוסף בסדרה. הפעם על תרבות הקפיטליזם החזירי.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
חרטטן בבלטיס"ט
  איש עצוב   4/07/11 00:43
אתה מאלה שמנבא מה יהיה מין הנילוד בלי מכשירים. אחת שתיים ששששלוש. בן או בת מחיאותכפיים סוערות!!!! איזה תותח אוי איזה תותח.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
בוא לא נתבלבל
  אהרון שחר   5/07/11 00:13

השאלה האם אכן "החזק מנצח" הוא חוק הטבע מספר 1, היא לא השאלה המרכזית כאן. זו בסה"כ איזו תובנה שהגעתי אליה במהלך מחשבותי על הקיום האנושי.

אני מוכן לבוא לקראתך, נניח שאני טועה וזהו לא חוק הטבע מספר אחד. מה הלאה? היעד של האנושות הוא לא להקים חברה מסודרת שתתמודד עם כוחות שונים?

אני אקרא לזה החזק מנצח, אתה תקרה לזה חברה מסודרת, או מה שתרצה, ומה הלאה? הרי הדיון כאן הוא לא על חוקי הטבע אלא על האליטות.

אני טוען שהגולם קם על יוצרו, משרתי הציבור במקום לשרת את הציבור החליטו (ונימוקם עמם), שהציבור ישרת אותם. ואכן אם נפקח עיניים נגלה להפתעתנו שכמאה אחוז מן הנורמות פועלות לטובת קובעיהן, כלומר האליטות.

אני טוען שזה לא מקרי. כעת השאלה היא היכן אי ההסכמה בינינו? האם אתה חושב שזה מקרי, או שאתה מתקשה לפקוח עיניים? אני טוען שהמציאות היא ככפפה לידי האליטות, כאילו הציבור נמצא כאן רק כדי לאפשר לאליטות לנצל אותו ולנהל את המציאות כפי שמתחשמק להן.

אתה חושב שרק במקרה בכל תחום צריך להיאבק בהן? על זה אנחנו יכולים להתווכח.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אכן כן - חן חן
  תגובה למגיב   15/07/11 00:06
אנו ניזונים יותר מדי מגורמים לא אחראים המנפחים ומשניאים.

בעלי אג'נדה קובעים עבורנו עובדות ומנתבים עמדות ודעות.

לא הכל רע!

המאמר מדייק ומתאר מציאות אשר חלקה עגומה אבל לא טוען שהמדינה כולה מושחתת - כי לא כן!

המאמר מנתח היטב את המצב בפועל. "שקשוקה" זה סקסי. ניתוח מצב בהתבסס על מחקרים שונים לא מוכר עיתונים.

בהמשך המאמר נראה לאן הדברים מגיעים.
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב
4
למה אתה סלחני מידיי לאליטות
  ד"ר יצחק גורלסקי   3/07/11 15:26
עורך דין נכבד,

אתה נוהג - כמו בספרו של מרגלית - בתמימות כלפי הפשע המאורגן, הנקרא בלשון נקייה "אליטות".

ראה את תמונת האילוסטרציה שבחרת לכתבה: יד רוחצת יד. כאן בדיוק קבור הכלב.

שים לב, שלא תמצא ולו ארגון ימני אחד, הנתמך בידי אליטה. נהפוך הוא. אפילו מי שכביכול נראה "ימני" כמו אביגדור ליברמן שובר שמאלה, איפה שהכסף מצלצל...

אנא, עו"ד נכבד, הסק את המסקנות המתחייבות לקרארת המשך המאמר שלך: האליטות, השמאל ומהרסי המדינה, בראשם האיחוד האירופי (אליטה חברתית כלכלית בפני עצמה, שהיא גם מעצמה מדינית) - חוברים נגד הצבא, הביטחון, הקיום והלאומיות.

יצחק.



כתוב תגובה ל- ד"ר יצחק גורלסקי
5
שא ברכה
  דויד שוורץ   3/07/11 18:49
שא ברכה
כתוב תגובה ל- דויד שוורץ
6
להסתמך על מרגלית? וכאוס.
  איש עצוב   3/07/11 21:21
להסתמך על מרגלית? זה כבר משמיט כל בסיס מדעי ל"מחקר". מרגלית דואג טוב טוב לכיס שלו, תוך שהוא מנצל את כוחו -ולכן בוא נעזוב אותו - הוא לא מעניין, בין אולמרט למרגלית עדיף אולמרט, ללא ספק, לטעמי, גם אם יורשע בדין פלילי - וראוי שיורשע. איזה כוחות יש כאן במשק: כמה משפחות ששירתו ומשרתות את המדינה, והמדינה גומלת להם ביד רחבה, עורך דין עם קסם אישי מדהים, שבמקרה או שלא במקרה התחבר עם כמה זאבים טורפים, קבלן שניקרתה לידו הזדמנות והוא במקרה לא פיקשש אותה, זכיין של חברת ענק עולמית - כמובן שיש כאן גם הרבה כישרון והרבה קסם אישי. ובנוסף הרבה הרבה באלאגן וברדק - ולכן אולי אין כל סכנה, כי אין התגבשות של קואליציות, ולא היא. מה מחזיק את האויר מפוזר בחדר? מה מונע ממנו להתרכז בפינה השמאלית העליונה (קואליציה) תוך שהוא משאיר אותנו חסרי אויר. שני גורמים עיקריים (1)הכמות הרבה של מולקולות האויר (2) הכוחות שהם מפעילים אלה על אלה ומאזנים את הכאוס למבנה קיאואטי במיקרו ולמבנה מאד מאד יציב ומבטיח במאקרו. אז כאוס יש לנוגם במיקרו של הכלכלה וההון ומה הבעיה? הבעיה היא בנפח הקטן של המשק, ובבעיות הקריטיות מהן סובלת המדינה ולכן לא מובטח שהמיקרו הקיאוטי יאפשר מאקרו סביר, יש פחות מידי מולקולות, וחדר גדול מידי וקופצני מידי על מנת להבטיח סדר סביר במאקרו. ולכן גם אם על פניו מסקנת המחקר היא שלא מדובר ב"פשע מאורגן" - הרי שעם הזמן, ועם הלחץ הביטחוני, עלולים ליווצר מצבים אשר אין להם בלמים כעת, ואיש לא ערוך להם שכל ההון של המשק יתרכז בפינה השמאלית העליונה של החדר, וכולנו נישאר מזי רעב, מטרה דוממת לחצים של אויבינו. ואת התרופות צריך להכין כעת - כי כשנהיה הם, זה יהיה קצת מאוחר.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
7
אין אליטות רק כמה חונטות
  יואב יצחקי   4/07/11 06:14
אין בישראל אליטות, גם האליטות של היהדות ברובן המכריע מעולם לא התיישבו בישראל. מה שיש זה בעלי הון כאלה ואחרים, חלקם עשו או ירשו את כספם ביושר.
אחרים שיחדו אנשי מפתח (בעיקר במשרד האוצר) וגנבו מהמדינה נכסים יקרים
כתוב תגובה ל- יואב יצחקי
8
למה אתה כותב דיעה?
  אם אתה לא יודע   4/07/11 09:22
בהעדר נתונים, מומלץ תמיד לשתוק
כתוב תגובה ל- אם אתה לא יודע
9
כמובן שיש עליתות
  רמי רצון   4/07/11 16:48
וקשר בין הון לשלטון
צפיתי שתגיע לנקודה איך זה משפיע על כל אחד ואחד מאתנו, במשכורת, במיסים, במחירי הסלולר, בהוצאה עבור כלכלה, דבר על העובדה שכשאתה נכנס למרכול אתה רואה שם מספר מצומצם של חברות, שטראוס, שבלעה את עלית, אוסם במגוון עצום של מוצרים, תנובה כמובן, סנו שבלעה את כל המתחרים ועוד...
התוצאה היא שאנחנו משלמים מחירים הרבה יותר...
למה יש רק שתי חברות לשירותי אינטרנט? למה רק שלש או ארבע חברות למוצרי חלב? למי לא ברור שעובדי קבלן זה רע? למה נותנים יד לכל הדברים הרעים? זה הקשר בין הון לשלטון
כתוב תגובה ל- רמי רצון
10
דברי אמת וטעם - ניתוח נכון
  ארגמן   4/07/11 17:13
המאמר שלך משקף את המציאות לאמיתה. לא כל יום אנו שומעים דברי ביקורת מעמיקים כאלה.

הקושי הוא בכך שאנו חיים במדינה נלחמת, על קיומה, ערכיה, נורמותיה ומהותה. משאבים מופנים לכל מכל כל.

ממתין להמשך!
כתוב תגובה ל- ארגמן
שמע האמת מפי מי שאמרה
  סגולן   28/08/11 21:14
המאמר פוגע בול - חבל שלא שמענו זאת עד כה.
כתוב תגובה ל- סגולן
11
דן מרגלית חסיד שוטה של האליטה
  המשפטית   4/07/11 20:03
כתוב תגובה ל- המשפטית
12
תודה על המאמר המצוין והנכון
  ירדנה   4/07/11 22:11
כתוב תגובה ל- ירדנה
13
מאמר מעורר מחשבה
  ד''ר קיי   5/07/11 12:00
תודה על המאמר המעורר מחשהה
(כדאי לתרגם את המאמר לאנגלית עבור ציבור יודעי אנגלית)
כתוב תגובה ל- ד''ר קיי
14
דברים נכונים לחלוטין
  יועץ מדיני   6/07/11 10:28
אין לי אלא להצטרף לדבריו של עו"ד שמולביץ.

הוא צודק בכלל טענותיו.

מחד גיסה, הנתונים מדברים בעד עצמם מאידך גיסה אסור להשוות אותנו למשטרים אפלים.

כאן זה לא מקסיקו או אוגנדה. עדיין ישנן מערכות משפטיות ושליטת השלטון המרכזי. לא הכל מקבלים בשוחד - מישהו בכלל זוכר מקרה בו שוטר לא רשם דו"ח תמורת כסף? אני לא אומר שזה לא קורה, אבל בטוחני שמדובר במקרים יוצאים מן הכלל ובטח שלא בנורמה חברתית מקובלת.

לא הכרתי את המחקרים שמצוטטיםפ אבל תוכנם ידועים לי מהעבודה בשטח. עצם עריכת המחקרים מלמד על כך שישנה בחינה וביקורת ולא אנדרלמוסיה.

קיומם של קשרי הון- שלטון לא מחייבת מסקנה שזה חזות הכל.

המאמר, שאני מבין מהווה הראשון מסדרה, מתמצת וסוקר את העובדות לאשורן ואני מסכים עם המחבר ל ח ל ו ט י ן.

שמע את האמת ממי שאמרה - גם אם לא תואמת דעה תקשורתית זו או אחרת!

כתוב תגובה ל- יועץ מדיני
15
כל הכבוד!
  איתמר כהן   7/07/11 14:35
אני מסכים עם המאמר.

יש להניח כי הבעיה לא תפתר וחשוב לדון בה.

היקפה- קטן או גדול רלוונטי אבל יות רחשוב איתורה.

תודה רבה.
כתוב תגובה ל- איתמר כהן
16
אליטות בישראל
  מתענין מתחום   23/07/11 22:38
מאמר מרתק, מעמיק ומקצועי!
כתוב תגובה ל- מתענין מתחום
17
על האמת אין ויכוח
  אחד שבאמת מבין   4/08/11 12:22
זה בדיוק מה שאנו הפוליטיקאים עושים - לא רוצים להרע. בני אדם. לפעמים טועים. לא כולנו מושחתים ובאמת רוצים להטיב.
כתוב תגובה ל- אחד שבאמת מבין
18
אני מסכים עם הכותב
  מבין נוסף   4/08/11 12:28
זה המצב. לא כל כך טוב אבל לא כל כך רע!!!!
כתוב תגובה ל- מבין נוסף
19
יפה - ניהניתי
  מתעניין   4/08/11 12:38
לפעמים עלינו לומר לעצמנו - אולי לא הכל רע? מדוע יש אנשים עצובים? אין ביטוח בריאות? אין סעד לנזקק? אנשים לא באמת רעבים פה!!!
כתוב תגובה ל- מתעניין
16-17-18-19 איך אתה משנה IP?
  zoomarch   10/08/11 12:24
כתוב תגובה ל- zoomarch
20
אהבתי את המאמר.
  א' הוב   12/09/11 13:51
רק לאחר קריאת ההמשך הבנתי לאן חותר.

יפה
כתוב תגובה ל- א' הוב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il