w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרך צלחה במערכת חינוך חסרת תקנה
מאת: אביתר בן-צדף  |  01/09/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מה רוצה בן צדף ?
  עבריה הלוי   1/09/11 12:41
להלן דברי בן צדף "..מערכת חינוך כושלת בראש חוצות..רמטכל גנץ עתיר כשלונות..צבאנו המפואר חסר כשרון מופגן..נשכחים שאר נעדרי צהל ושבויו..הרמטכל אלעזר המיט עלינו אסון נורא.." וממאמר קודם "..מפכל המשטרה חסר תבונה ורגישות.." . מה הקטע שלך אביתר בן צדף ? יש מישהו או משהו במדינה שהוא בסדר ? האם אתה כזה גאון שמומחה בכל דבר [ צבא , ביטחון, משטרה , חינוך ,היסטוריה של המדינה ] ? האם הנסיון שלך ועברך הוא בסיס מספיק לקטול כל דבר שזז במדינה ? האם כל קובעי המדיניות במדינה לאורך השנים ובכל התחומים שאתה קוטל אותם , הם מטומטמים ורק אתה ידען וחכם ?. וואלה , המאמרים שלך כל כך רדודים ונירגנים , עד אשר ניתן להשתמש בהם כחומר טוב לתוכנית ארץ נהדרת , כדי להציג אותך כפאטתי ומגוחך.
כתוב תגובה ל- עבריה הלוי
הוא כשלון ומתוסכל ולכן משמיץ
  תביני את אבייתר   2/09/11 12:42
כתוב תגובה ל- תביני את אבייתר
2
ביינישים
  חייל זקן   1/09/11 15:57
מסלול ההסדר הוא שריד אנאכרוניסטי של המשטר הזעיר בולשביקי שהיה נהוג במקומותינו עד 1977. כדי לשמר את התנועה השלטת הוקם הנח"ל שפיתה את מגוייסיו בשרות מקוצר עם ה"חברה...". כדי למנוע לזות שפתיים איפשרו הסדר דומה למלחכי פינכתם אנשי המפד"ל הזכורה לרע. למזלנו הנח"ל הישן גווע ומת ואנו נותרנו עם הממזר הקרוי "ישיבות הסדר". לוחם בגדודים הרגילים של צה"ל מבשיל לאחר 18 חודשים ומאפשר לצבא לנצל את יכולתו 18 חודשים נוספים. המח"ט הקודם של הצנחנים הציף את הבעיה והושתק על ידי הפוליטיקאים יוצאי המפד"ל ששמו נפשם בכפם ויצאו כאיש אחד להגן על נחלתם הקדושה. אישית עדיפה עלי סמלת תותחנים ותיקה על פרחי המפד"ל הקדושים.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
3
דבריך על הצנחנים השמצה ודיבה
  יהודה דרורי   1/09/11 16:51
הצנחנים נלחמו כאריות במלחמת יום הכיפורים והחווה הסינית תעיד על כך. הם היו ונשארו אגרוף הברזל של צהל. דברי דדו היו נכונים אז כהיום. אתה מלביש את כשלון הדרג המדיני על צה"ל שהתחיל עם 329 חיילים בקו ב-לב נגד 3000 טנקים וחצי מיליון חיילים מצריים וגמר כמה עשרות ק"מ מקהיר...זהו צבא מנצח אפילו שפה ושם היו תפוחים רקובים כמו בכל מערכת גדולה. כבר אמרתי לך שאתה מפגין במאמריך חוסר פרופורציות לגבי אירועים ופעילויות. תראה לי היכן בהסטוריה המודרנית צבא שהתחיל בנחיתות נוראה כזו, גמר בנצחון אדיר כזה כאשר יחס האבידות עם האויב 1:20 ויחס השבויים 1: 300 . כחובב ארה"ב.תראה לי נצחון אמריקאי בסדר גודל כזה עם הרכב כוחות כזה (משני הצדדים)
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
הלוחמים אריות ..המפקדים....
  יהודה אתה צודק   1/09/11 21:12
התשובה הנכונה לדברייך היא דברי הלוחמים הבריטים על הגרמנים במלחמת העולם הראשונה, אני בטוח שאת התשובה אתה מכיר היו לצנחנים מפקדים מעולים, ואתה מכירם אבל אביתר מתמקד בידע הרב שנצבר בחווה הסינית. שאגת המפקדים באירוע היתה חזקה יותר בוועדות לפרסים, מאשר בדיונות.... אם אתה צריך פירוט, מילשטיין יוכל לעזור לך, אבל אתה רציני מכדי להחסיר ידע זה
כתוב תגובה ל- יהודה אתה צודק
יהודה, הובסנו תבוסה קשה ומחפיר
  אביתר בן-צדף   1/09/11 23:25
יהודה,

קשה לשמוע, אבל ביום הכיפורים הובסנו תבוןסה קשה ומחפירה בכל החזיתות מול צבאות ערב - למרות כל הרהב של דגנרלים חסרי בינה, שידעו בקושי לדבר, ולא היה להם מושג כיצד מפקדים על צבא.

ודרך אגב, הקרב, של הצנחנים מגדוד 890, שכביכול היה בחווה הסינית (והתרחש ב'טרטור' 42 כש'אמיר' - בנייני החווה - נכבשו יום לפני כן על-ידי חטיבת השריון 14), הנה דוגמה נהדרת לתבוסה זו - השפיץ של חוד החנית הלך כמו זומבי במדבר, עד שנמאס למצרים, והם השכיבו אותו, והגדוד המפואר התפרק, ואפילו לא חילץ את עצמו. את החילוץת ביצעו לוחמי חרמ"ש מיל' מפלוגת 'במבה', ואת גוויות הצנחנים חילצו, יום אחר הלחימה, לא חיילי גדוד 890, אלא לוחמי חרמ"ש מיל' מחטיבת השריון 600.

גדוד 890, חטיבה 35 וצה"ל עדיין לא תחקרו את הקרב - למרות שבדו סיפור קרב ומעשי גבורה, שכל קשר ביניהם לבין המציאות קיים רק באמצעות אלכוהול או חומרים כימיים. בעברית פשוטה - זייפו תצהירים לוועדת הצל"שים, שלא בדקה כיאות את הצ'יזבאטים, והעניקה יותר מעשרה צל"שים על לא-כלום, פרי הדמיון הפורה של מי שכשלו בצורה מחפירה בקרב.

כבוגר המחזור השני של גדוד 890, קשה לך לקבל זאת; אבל אלו עובדות, שאוששו בהרבה מחקרים. למרות כל בדיותיו - גדוד 890 הגיע לחווה הסינית רק כשהמצרים הזמינו אותו להיכנס אליה, אחרי המלחמה.

דרך אגב, משום-מה את המחקר הרשמי של הקרב ב'טרטור' 42 החל צה"ל רק לפני כשש שנים - כך הוא מתנהל, וכך הוא נראה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אתה ותאוריות הזויות.לא היית שם
  יהודה דרורי   1/09/11 23:44
אני חויתי את כל מלחמת יום כיפור בדרום ונמאס לי כבר ממשמיצנים כמוך שלא ראו קרב ומקשקשים על תבוסות כאשר הנצחון הישראלי במלחמת יום כיפור נילמד בכל בי"ס צבאי בעולם- -(ואני כמרצה לשעבר בפו"מ של צבא ארה"ב ראיתי זאת בעיני). אתה חברת לקבוצה של חסידי הקונספירציה אשר ללא כל עובדות (אלא עם "עדויות" הזויות של הלומי קרב)קובעים לנו דברים שלא היו ולא נבראו. ריחוקך מהמערכת הביטחונית הביאה אותך להמציא דברים דמיוניים בתקווה שיקבלו אמינות על בסיס זה שפעם ,בשנת קוקוס, היית עורך הירחון "מערכות". אני באמת מתבייש בך ובדבריך.
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
לא מתאים לך
  אביתר בן-צדף   2/09/11 19:48
בוא לא נתווכח על המלחמה - כיוון שלא נסכים. לדעתי, זו אחת התבוסות הקשות ביותר, שספגנו בחמישים השנים האחרונות, שמלאות בתבוסותינו.

נתרכז במה שהיה ב'טרטור' 42. זה מתועד על-ידי מאות תחקירים של עשרות לוחמים בגדוד 890 וביחידות שכנות וכן על-ידי פרוטוקוליםפ של ועדת הצל"שים של צבאנו. את הפרוקטוקולים השגתי באמצעות עתיקרה לבג"ץ, ועם העברתם לידי אמרה מנהלת ארכיון צה"ל, כי אכן אי אפשר לעטר אנשים לפי המסמכים בתיקי הוועדה.

תעיוד אחר עשה ניר טויב, שרץ כבר כעשור עם החומר על ה'קרבות' הללו. גם התחקיר של מחלקת היסטוריה, שנעשה בעקבות עדויות "הלומי הקרב" לדעתך - אינו מפריך את טענותיי, למרות שאיני מאמין לאף מלה של מחלקת היסטוריה, כי אני מכיר את עבודתה הרבה מאוד שנים.

אבל אתה רשאי להמשיך להתפעל מעיטורי הכזב של האנס המדופלם ושל צוות שקרניו. העובדה, שרק לפני שבע שנים החלו לתחקר את הקרב מפריכה מכל וכל את הצל"שים ואת העיטורים, שאת סיפורי המעשה שלהם בדו מרדכי ואנשיו - כולל את סיפורי גבורתו המופלאים.

כיוון שאין לי כומתה אדומה, איני מחויב להאמין לשטויות הללו על קרב שלא היה מעולם (כמיטב מסורת צבאנו המפואר). וכמו שכתבתי כבר, גדוד 890 הגיע לחווה הסינית רק כאשר המצרים הרשו לו להיכנס לשם. בינו לבין חטיבת השריון 14, שתפסה את החווה יום לפני כניסתו לזירה, ישבו מצרים, שאיינו את הגדוד, כיוון שעמד בראשו חדל-אישים.

כדי לספר את סיפורי הכזב הכחשיו - כמעט עד היום - אנשיו של גדוד 890 את היותן של יחידות אחרות בזירה, את תרומתן לחילוץ אנשיו (צנחנים סדירים צריכים עזרה מחיילי מיל' בחרמ"ש, כדי לשרוד? אף אחד לא המציא דבר כזה חוץ מצוות הנכשלים של מרדכי.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
האובססיה שלך לגבי הצלשי
  ,   3/09/11 00:25
כתוב תגובה ל- ,
אובססיה שלךמיותרת לגבי הצלשי"ם
  ניצחנו ביום כפור!   3/09/11 00:36
נניח לרגע שיש צדק מסויים בחקירותיך על הצלשי"ם מה זה קשור לעובדה שאינך מסוגל לנתח מלחמה לפי נתוני פתיחה ולפי נתוני סיום. האם האמריקאים ניצחו את היפנים בקרבות באיי האוקינוס השקט? ברור שניצחו...אבל האם ידעת כמה עשרות ומאות פשלות היו לאמריקאים ובכמה עשרות אלפי קורבנות הם שילמו בגלל מחדליהם עצמם? שמעתי פעם הרצאה של ווסמורלנד על כך וממש היה קשה לי להאמין. כמו שאמרתי לך, אתה..ותסלח לי שוב..אתה מתעסק בקקי..בחדר עבודתי תלויה תמונה שצילמתי אחרי כמה ימי קרבות במלחמת יום הכיפורים, התמונה מראה סמי-טריילר ישראלי שעליו עומדים לחוצים 300 שבויים מצרים..זה עבורי מהות הנצחון ולא אכפת לי אם גדוד X או גדוד Y ניצחו בקרב זה או אחר... צה"ל ניצח ואף אחד לא יכול לקחת ממנו נצחון זה , וביחוד לא אתה שיודע את האמת ומתעלם ממנה ביודעין.
כתוב תגובה ל- ניצחנו ביום כפור!
ודאי שניצחנו - את עצמנו
  אביתר בן-צדף   3/09/11 20:06
אין לי אובססיה לצל"שים, אלא עניין מחקרי. במחקריי הוכחתי, שאין אמת ברוב סיפורי הצל"שים, שהעניק לשווא צבאנו. זה מתועד היטב עם שמות (יחידות ומפקדים) ועם תאריכים.

כמובן, אינך חייב להאמין - כמו הליטאי, שראה ג'ירפה בגן-החיות, ואמר, אין חיה כזו. עדיף להאמין לבלופים ולסיפורי הכזב, שנקראים אצלנו מורשת קרב.

ביום הכיפורים ניצחנו את עצמנו. ברגע שפרצה המלחמה קרסה תורת הביטחון הישראלית, ולא שוקמה. בסופה ברחנו מסיני עד המ"מ האחרון, מכל ה"מובלעת" הסורית, מקוניטרה, ממוצב 116 וממוצב 117.

אתה יכול לספר לעצמך בדותות ואגדות. זה טוב כמו שריקה בחושך. מוריי להיסטוריה לימדו אותי, שמעולם לא היה צבא בעולם, שנסוג אחרי ניצחון לעמדות גרועות מהסטטוס קוו אנטה.

כביכול, ניצחנו בעזרת שקרי מחלקת היסטוריה, מפקדת קצין חינוך ראשי ומפקדים מושחתים. בפועל, המדינה וצבאה העלוב היו מתחילת המלחמה גרוגי כמו מתאגרף שהוכה מכות אנושות, והוא מתנדנד על רגליו, כורע ומתחנן לרחמי היריב והשופט. וזה נמשך עד עתה. (להזכירך, הדגנרלים, שניהלו את המלחמה, החליטו לבקש הפסקת-אש על אתר בשניםפ-עשר באוקטובר ...).

התבסם לך בסיפוריך על ניצחונות, שלא היו מעולם. ממליץ, שתקרא לחיזוק רוחך את הברון מינכהאוזן, את אלף ליילה וליילה ועוד כל מיני צ'יזבאטים, שאנחנו מספרים כבר מאה שנה על הצלחותינו הצבאיות המדהימות, שמילאו את בתי-העלמין הצבאיים שלנו בקרבנות שווא עד אפס מקום.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
ויכוח סרק עם אדם קיצוני ועיוור
  יהודה דרורי   4/09/11 01:13
אם צהל לא היה צבא מנצח אתה לא היית חי היום במדינה משגשגת
וכל מילה נוספת איתך בנושא מיותרת. נביאי השקר פסו מהעולם עד שהופעת..אז שיהיה לך לבריאות...
כתוב תגובה ל- יהודה דרורי
צבא כושל ומסואב
  אביתר בן-צדף   4/09/11 19:45
יש לנו צבא מסואב, שנכשל בכל מלחמותיו ונגד כל אויב בכל זירה. כנראה, לא נעים לדעת זאת. צבא נורמלי היה לומד את לקחיו, ומשתפר. לא צבאנו, שאחוז בקורי העכביש של שקרי מפקדיו, וממשיך במסורת הכזב, ושונה על שגיאותיו בלי הרף.

לגבי טענתך - כדי לנצח, היה על צבאות ערב לארגן תכנית לכיבוש המדשינה. כזו לא הייתה להם גם במלחמת יום הכיפורים - למרות האגדות הישראליות. המצרים תכננו לכבוש 10-15 ק"מ ממזרח לתעלה, ועשו זאת למרות נוכחות אוגדת סיני; ושם עצרו, ולא זזו ממקומם - לא בדרום התעלה (ארמיה 3) ולא במרכזה (ארמיה 2 ב'מיסורי').

גם הסורים עצרו אחרי יום לחימה - בניגוד לתורת הלחימה הסובייטית-סורית, וזה מלמד על תכניות דומות למצריות. הם נהדפו מהרמה, אך זה לא חשוב.

המכה, שהחטיפו לנו הסורים והמצרים ביום הראשון למלחמת יום הכיפורים, הייתה אנושה, וקבעה את טיב היחסים במזרח התיכון להבא.

במקום לדון לגופו של עניין אתה מנסה, לצערי, להסב את הדיון לרמה אישית. חבל מאוד.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
4
ההתגייסות לשליט ושכחת השאר
  הכל אמת   1/09/11 21:01
לשאלה של שרלוק הולמס: " למה הכלב לא נבח ?" קיבלת את התשובה ,כפי שהצגת: השתיקו אותו.... (סימוכין : כלבם של בני בסקרויל,קונן דוייל)
כתוב תגובה ל- הכל אמת
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il