w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העירייה שבנתה את הולילנד
מאת: אברהם (פריצי) פריד  |  16/09/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סיפור עצוב של יודע דבר - חלק א
  יששכר בן חיים   16/09/11 23:02
עבדתי בעיריית ירושלים בשנים 1993 – שלהי 1999 ושימשתי בתחילה כממונה על התקציבים ובהמשך, במשך 3.5 שנים כגזבר העירייה.
יש לי היכרות ישירה עם הפרויקט ואני רוצה לשפוך אור על האירוע הזה מנקודת מבטי ואני אציג אותה בהמשכים.
הכתבה הזו, ברוח הימים הללו של רדיפה אחר צדק חברתי, היא בבואה להתנהלות רקובה של: הון – שלטון – משפח ועוד כמה גורמים שחברו לעניין השערורייה הגדולה שנצפתה בשלטון המקומי בישראל.
הפרשה הזו התרחשה בשל התנהלות בוגדנית של שורה של ממלאי תפקידים בצד הירדמות ועצימת עיניים של עובדים בכירים במנגנון העירוני.
אני מברך את פריצי על כושר הניתוח שלו ועל הטחת הדברים החמורה שהוא מטיח בדרגים שונים שחלקם ביקש להתעשר על חשבון גזל ציבור הרחב.
האירוע עצמו מהווה דוגמה קלאסית כיצד הטייקונים של השחיתות הציבורית עשו לביתם על חשבוננו. כיצד שללו מעיריית ירושלים הכנסות נכבדות בסדר גודל של 100 מיליון דולר לפחות. הכנסות שהיו מיטיבות עם תושבי ירושלים. הכנסות שהיו מקטינות את הסיוע הממשלתי המיוחד לירושלים והיו מאפשרות להסיט תקציבים לשימושים אחרים. למשל: להחיש את בניית הרכב הקלה, להעביר מקורות נוספים לערי הפריפריה, או מושקעים בשיפור תשתיות במזרח העיר והיו עושים יותר צדק חלוקתי.
זה סיפורה של שחיתות שפוגעת בחלשים והופכת אותנו לפריירים. לא רק למנוצלים, אלא גם לנגזלים ולעשוקים.
הפרשה הזו דומה למצב ולפיו אוגדה סורית חודרת ללב הגליל ואף אחד לא מתריע, לא מצלצל בפעמונים, לא משתולל, לא מזעיק את כוחות ההצלה....!
זהו גם סיפור עצוב על מנהיגים מושחתים שהשחיתו ציבור רחב של עובדים מסורים וישרים בעיריית ירושלים.
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
2
סיפור עצוב של יודע דבר - חלק ב
  יששכר בן חיים   16/09/11 23:31
חלק ב'
עיריית ירושלים היא בצדק המוסד המוניציפאלי החשוב והבכיר ביותר בישראל. ירושלים היא בירת ישראל ובה מרוכזים מוסדותיה הלאומיים. ירושלים היא הגדולה בערי ישראל ומאכלסת עשירית מתושביה. ירושלים היא בירת הנצח של עם ישראל וירושלים היא גם העיר הפלורליסטית ביותר מבחינה מיגוון והרכב תושביה וגם מרכז עולמי של שלוש הדתות המונותיאיסטיות. ירושלים היא מרכז אקדמאי חשוב ומרכז רפואי מוביל. ירושלים היא סלע מחלוקת וגם גשר לשלום ו/או להידברות עם אויבינו.
לעיריית ירושלים יש אלפי עובדים. מקצועיים, חרוצים ומסורים ואיכותיים. עיריית ירושלים היא מוסד בפני עצמו. היא הונהגה במשך שנים ע" ראש עירייה שעיצב את במידה רבה את גבולותיה והיקפיה הפיזיים ומימדיה התרבותיים וגם את הפיתוח האורבאני והתשתיתי שהתרחש בעיר בשנות השבעים, השמונים והתשעים.
פרשה זו מכתימה רבים מהם ועושה עוול למוסד המפואר הזה ואת המחיר משלמים כולם משום שלהנהגתה הגיחו מנהיגים מושחתים בדרגה גבוהה.
שמתי לב, כי לאחר שפרשה זו נחשפה נעצרו ראש עירייה לשעבר, ראש עירייה אחר בושש להגיע ורק נחקר, סגני ראש עירייה נעצרו וגם מהנדס העיר. זה כשלעצמו הטיל כתם על העירייה ועורר סערה.
אבל גם שמתי לב שמועצת העירייה לא קיימה דיון בפרשה הזו. גם לא הוקם צוות עירוני, או גורם ציבורי בעל מעמד שינתח את הפרשה וינסה ללמוד היכן טעינו? היכן כשלנו? האם ניתן להציל ולהחזיר לאורווה כמה סוסים שברחו? ההאם הכתובת הייתה על הקיר? האם היו סימני התרעה? מי מהפקידים נכשל בזיהוי, או בהתרעה? מה התרבות הארגונית הרעה שחילחלה למוסד המפואר ששיתק את מי שתפקידו להתריע, לצלצל בפעמונים.
זה היה כשל אנכי ואופקי. כשל של נבחרים ושל ממלאי תפקידים בכירים וזוטרים. זה היה כשל של מערכות מקומיות ושל מערכות חיצוניות שלובות, כגון: הוועדה המחוזית ואפילו העיתונות המקומית הפולשנית שנדמה. בוועדה המחוזית יש נציגים של משרד המשפטים ושל המינהל ושל משרד התיירות והם נדמו.
זהו גם הכשל של האיש הבודד. לא היה סגן סימן טוב אחד לרפואה שייתן קריאת כיוון, שיניף דגל שחור שייתן אות שסימן רע מתרחש כאן?
סגן סימן טוב לא היה כאן ולכן אף לא אחד סיפק סימן רע!
[לצעירים שבינינו – סגן סימןטוב היה קצין מודיעין בפיקוד דרום שהתריע, ערב מלחמת יום הכיפורים, לאור המידע המודיעיני שהצטבר שהמידע מצביע בפירוש כל כוונות מלחמתיות של האויב המצרי. אבל התרעותיו נדחו בשל העובדה שבכירי אמ"ן היו שבויים בקונספציה, או שמוראו של הבוס הגדול שיתק את כושר הדיבור וההתרעה שלהם].
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
3
סיפור עצוב של יודע דבר - חלק ג
  יששכר בן חיים   16/09/11 23:46
חלק ג'
כאמור לעיל, כשפרשת הולילנד נחשפה אף אחד לא קם ודרש דיון מיוחד וראש העירייה ניר ברקת לא הקים וועדת בדיקה.
טעמיו עמו. אבל זה סימפטום לחולי חמור של השרות הציבורי. לא מתקיים מנגנון של הפקת לקחים. לא להעניש, פשוט ללמוד על מנת לתקן. לא צריך וועדת חקירה כי וועדה חייבת לייצר אשמים. צריך להפיק לקחים כדי לשפר את המצב. לשפר תהליכים, לאתר פרצות המערכת וכו'.
אגב, גם מבקר המדינה לא חקר את הפרשה. לפחות היה חייב לאלץ את ראש העירייה לבדוק את התנהלות אנשי המפתח בעירייה.
כאשר הייתי גזבר, הגישו יזמי הולילנד בקשה לבנות 300 יחידות דיור ו- כ-200 חדרי מלון. הבקשה נדונה וצוות עירוני שכלל את האחראים ליחידת היטל ההשבחה: זאב זינגר וברוך [?] יחד עם שני שמאים ובליווי צמוד של עוזר הגזבר – יאקי בכר ויועץ מומחה מטעמה של העירייה – מר ניסים ברוך – מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ומנכ"ל רסקו לשעבר דנו וסיכמו עם יזמי הפרוייקט כי ישלמו 25 מיליון דולר.
בסופו של דבר היזמים קיבלו, לאחר שפרשתי, הנחה של 5 מיליון דולר ויחידות הדיור גדלו פי 6 ל- 1,800 יח"ד וחדרי המלון בוטלו.
על תוספת יחידות הדיור היה צריך לשלם עוד 100 מיליון דולר לפחות. כך שבשקט בחסותם של פקידים שלא מילאו את חובתם התנדפו להם 100 ועוד 5 מיליוני דולר. כן, לפחות מאה מיליון דולר.
איך זה קרה ולמה זה קרה?
המשך יבוא!
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
4
סיפור עצוב של יודע דבר - חלק ד
  יששכר בן חיים   17/09/11 05:38
חלק ד'
שורשיה של שערוריית הולילנד נעוצים בפרשת ימק"א.
בימק"א נטמנו זרעי הפורענות והצלחתו של אהוד אולמרט בפרשת ימק"א הייתה בעצם מלכודת הפתאים בפרשת הולילנד שלתוכה נפל. כי לא לעולם חוסן. ומחלתו של רודף הבצע היא הרעב לעוד בצע. כאשר נבקש להשביע את רודף הבצע בבצע חדש - נרעיבו והוא לא יישבע. לפי הכלל – משביעו מרעיבו! מרעיבו – משביעו!
ימק"א היה שפ"פ. שטח פרטי פתוח. בבעלות גורם פרטי ולא ציבורי. אבל השימוש בו הוא לטובת הכלל. למשל גן פתוח. לכן, ערך הקרקע של ימק"א היה נמוך, כול עוד הוגדר כשפ"פ. בשעה שהתב"ע שונתה והייעוד של הקרקע היקרה ביותר בירושלים שונה לייעוד של מגורים ומסחר נוצרה השבחה עצומה של עשרות מיליוני דולרים. מחציתו הייתה צריכה להיות משולמת לעירייה. אהוד אולמרט הבטיח בנסיבות מיוחדות לבאי כוחה של ימק"א כי היטל ההשבחה שישולם יסתכם רק ב- 1 מיליון דולר.
המשימה הוטלה על שניים – הח"מ שהיה צריך לנפק לשמאי מסוים שהיה מקורב למערכת הנחיה ולפיה "במעבר משפ"פ לשטח בנוי לא מתקיימת השבחה. ולשמאי שהיה צריך לפעול לפי הנחיה זו ולנפק ערך שמאות מופחת. את ההנחיה הציע ה"פליט" ואת השמאי הביא אותו פליט שהכיר אותו היטב. השמאי חמק מביצוע המשימה. אני שידעתי לאיזו מלכודת אני נכנס – בחרתי שמאי מקצוען – זאב כהן, לשעבר השמאי הממשלתי הראשי והוריתי לו להכין שומה מקצועית אמיתית. חששתי בין היתר מהשלכות רוחב של מתן הנחיות בלתי חוקיות לשמאי. ואכן שומתו הסתכמה בהשבחה של כ- 34 מיליוני דולרים. בסופו של הליך אנשי ימק"א היו צריכים לשלם 14.2 מיליוני דולר ונעשתה עמם קומבינה שהעירייה תקבל שעות שחיה בבריכת ימק"א.
לשם המחשה היועץ המשפטי אליאב התנגד. המשנה שלו עו"ד אלירז הבהיר לי כי אם אאמץ את ההצעה הבלתי חוקית שניתנה ע"י הפליט אמצא עצמי במגרש הרוסים הנשקף מחלונו של גזבר העירייה.
לא נרתעתי ולא שעיתי לאיומים. הפחידו אותי שהערבים ירכשו את הקרקע בלב ירושלים. הפחידו אותי שאני אגרום למשבר מדיני עם ארה"ב, סיפרו לי כי טדי קולק הבטיח את הויתור על היטל השבחה עוד בזמן כהונתו והודעה זו הייתה מצוצה מן האצבע. הרוצה לשקר מרחיק עדותו לעבר, או למחוזות רחוקים. הפחידו אותי בסילוקי מהעירייה ולא נרתעתי. [דינור יזם בעקבות פרשה זו מהלך להרחקתי ונועד עם יו"ר הועד בונפיל שדחה את הצעתו ולא שיתף עמו פעולה].
אפילו פיתו אותי בכך שאולמרט הצליח לכופף את נציגי ימק"א והם ישלמו 3 מיליוני דולר במקום 1 מיליון דולר.
בסופו של יום אולמרט אישר את ההחלטה הלא חוקית בניגוד גמור לעמדותיהם של הגזבר והיועץ המשפטי אסא אליהב. בעת שאישר את הבקשה היה אולמרט נגוע ב"ניגוד עניינים". נעמה לי במיוחד תמיכתם של חברי המועצה החרדים והדתיים בהסדר שהיה בו משום סיוע מיוחד למוסד נוצרי. גישתם הליברלית הייתה מרעננת.
הצלחתו של אולמרט לממש את ההטבה הנכבדה שהסתכמה ב- 11.2 מיליון דולר נסתייעה בין היתר בעזרת מבקר המדינה אליעזר גולדברג והיועץ המשפטי לממשלה רובינשטיין. תיאור תרומתם בפרק הבא.
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
הולולינד זו המדינה
  סובול עידן   17/09/11 11:06
"המדינה זה אני!" [לואי ה-14] הוי כמה שהוא צדק, הלואי הזה.
לאלה שאינם יודעים בדיוק מה משמעותה הכוללת של האימרה המפורסמת הנ"ל ומדוע היא נכונה לגבי מדינת-ישראל כאן ועכשיו, ועדיין חושבים בטעות שהמדינה היא אבסטקרט, שהיא מושג ערטילאי חסר גוף ופרצוף כמו האל המונותאיסטי בעיני אלה שמאמינים בו בעיניים עצומות:
"המדינה" אינה אבסטרקט! "המדינה" היא גופים ופרצופים רבים, הלא הם הפקידים בעלי השררה המכהנים במוסדות השלטון, ואת זה כדאי לכול בעל זכות בחירה להפנים ולזכור היטב בעומדו לפני הקלפי ביום הבוחר;
במדינה דמוקרטית מכונים הפקידים האלה, מבכיריהם הבכירים ביותר ועד זוטריהם הזוטריים ביותר "משרתי ציבור" והם אמורים לשרת באופן שווה את כול האזרחים, בלי הבדל קרבת-דם וְעדה, דת, דעה, צבע עור, מוצא, מין וגיל;
לפי יחס פקידי מוסדות השלטון במדינת-ישראל לאזרחיה - מדינת-ישראל אינה מדינה דמוקרטית, אלא מדינת-שבט;
להבדיל מהרייך השלישי, למשל ולשנינה, שהיה מדינת-שבט ארית בעלת עוצמה עולמית -- מלכות ישראל השלישית היא מדינת-שבט יהודית בעלת עוצמה מקומית; מכאן, ולא משום מקום אחר, ההבדל בין עוצמת שיטות השמירה על טוהר השבט ושיטות הרחבת מרחב המחיה של השבט.
"הארץ" , להבדיל ממוסדות שלטון המכונים "המדינה", היא שטח גיאוגראפי;
לכן, כשאומרים "המדינה" לא אמורים להתכוון לכרמי גפן וזית, לפרדסי-הדר, לשדות חיטה ושעורה, לנירים, לכרי מרעה, לנחליאלים הבאים לחרוף ולסנוניות המבשרות את האביב; גם לא לימות ולאגמים, לנחלי איתן ונחלי אכזב, לבתות, לפרחי-בר, לגריגות, לחורשות וליערות, להרים ולעמקים. לא. כלל וכלל לא!
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לערב-רב של פקידי רשויות כלליות ומקומיות, בעלי שררה בכירים יותר ובכירים פחות; כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לשרים, לסגני שרים, לחברי-כנסת, לעוזרים פרלמנטריים, למנכ"לי משרדי ממשלה וסמנכ"ליהם, לכול מיני מוסדות שהמכהנים בהם, מזוטריהם המצומקים ביותר ועד בכיריהם הנפוחים ביותר, מקבלים את שכרם מהקופה הציבורית, כלומר: מהמיסים הישירים והמיסים העקיפים הרבים הנגבים בדרכים שונות מרוב האזרחים, כדי שאלה שבחרו להתפרנס כמשרתי-ציבור, יהיו משרתי-ציבור ולא אדוניו של הציבור, וזה בראש ובראשונה את ראש הממשלה ואת שרי ממשלתו, את נשיא המדינה ואפילו את נשיא/ת בית המשפט העליון;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני חוקים, רבים מהם שונים ורבים לא פחות - משונים, שנחקקו על-ידי חברי-כנסת שרובם רודפי כבוד ושררה, בראש ובראשונה לתועלת עצמם וקרוביהם ומקורביהם;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לכול מיני גנראלים שבעיצומו של שירותם הצבאי נשאו עיניהם וישבניהם למשרות שררה באזרחות;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון ליחסים נפקניים בין בעלי ההון לבעלי השלטון;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לחברי כנסת המסרסרים בדת וסוחרים בטוהר הגזע;
כשאומרים "המדינה" אמורים להתכוון לאלה המאכלסים את שלוש רשויות השלטון, המחוקקת, המבצעת והשופטת, וכשפקידי הרשויות האלה מסתאבים הלוך וסאוֹב, הלוך ורקוב, עד כדי כך שהרשויות מתקרבות למסה קריטית של ריקבון - חייב הציבור הרחב להתפרק משאננותו ומאדישותו ולעשות כול מה שהמצב הפוליטי עדיין מאפשר לו לעשות בלי שפיכות-דמים, דהיינו: לשלח את ראשי הרשויות הללו ועוזריהם לכול הרוחות דרך החריץ הצר של הקלפי, בטרם תהפוך הדמוקרטיה המקרטעת לדיקטטורה קלריקלית,
גזענית, אפרטהיידיסאית וסדיסטית – והיא כבר נמצאת באמצע המטמורפוזה המגעילה והמסוכנת הזאת.
הארץ עדיין טובה - "המדינה" כבר
כתוב תגובה ל- סובול עידן
עכברוש ביבים...
  י.ש   18/09/11 01:37
אתה חלאה..לא נמאס לך לחיות במדינה שאותה אתה משווה לרייך
השלישי...אנשי המצפון נסו מגרמניה הנאצית,מכיון שידעו שאם
ישמיעו קולם ראשם יותז(במקרה הטוב)....והנה אתה טפיל,יושב
לך בביתך,מזהם את האויר המים והאוירה,ו"שערה אינה נופלת
מראשך"..............אתה גנב מורשע(שנת מאסר וקנס כספי),
עושק עובדים מורשע ע"י בית הדין לעבודה(החזרת הגנבה לעובדיך בצרוף הפרשי הצמדה)ומאשמה של הטרדה מינית נמלטת
בעור שיניך(שותפך לקח על עצמו אשמה זו-מעניין למה).אשתך
זרקה אותך לכל השדים והרוחות(קבלה חותמת לעובדה שאתה חלאה)
ובמשפט בו הואשמת בגנבה,עורך דינך אמר לבית המשפט בטיעונים
לעונש,שנענשת די והותר,בעצם העובדה שאשתך נפנפה אותך לכל
הרוחות(מאוד מתאים לך,להסתתר מאחרי סינורה של אשה).....
איזה רזומה מרשים....איש מצפון עאלק...חזור לביבים,שם מקומך.
כתוב תגובה ל- י.ש
5
למה?
  אורי נטע   17/09/11 06:16
למה אתה כותב טוקבק תכתוב מאמר שלם
כתוב תגובה ל- אורי נטע
אני לא בטוח שיפרסמו אותו
  יששכר בן חיים   17/09/11 10:16
וגם מייצר תהליך של מתח ומעדיף שייקרא בהמשכים וייכתב בהמשכים
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
תנסה
  סתם_1   17/09/11 12:08
יש כאן חופש דיבור מאוד נועז.
כתוב תגובה ל- סתם_1
6
אבל פריצי מביא כאן פרשה נוספת
  שהחל חלה לפני שנה   17/09/11 06:27
פריצי כתב כאן על פרשה חדשה, (מהשנה ?), עם מהנדס שחותם לעירייה על עבודות שביצע - בלי שביצע אותן, ופריצי חושף טוען שמבקרת העירייה פתחה בחקירה אבל הפקידים מסרבים לתת לה הסבר ותגובות על המתרחש. (למה היא לא מזעיקה את המשטרה ? ??) פריצי מציין שמהנדס העיר הנוכחי נתבקש ע"י מבקרת העירייה להגיב והוא בוחר בזכות השתיקה וממשיך בתפקידו. מישהו יודע מיהו המהנדס הזה ?
כתוב תגובה ל- שהחל חלה לפני שנה
7
חלק ה - ציטטות מהמקורות על בצע
  יששכר בן חיים   17/09/11 06:47
חלק ה'
רדיפת בצע זהו חולי. במנגנון ציבורי לא ניתן ליישם את המנטרה הזו ללא סיוע של גורמים תומכים בתוך העירייה ומחוצה לה. לא די בסיוע, נדרשים גם סייענים שקטים. אלא שמתעלמים, ששותקים, שבורחים הצידה, שמגלים ראשים קטנים.
שיודעים שרק אוויל לא מחריש, שיודעים כי לא מחלקים צל"שים למי שמתריע על סימנים רעים. שמקיימים את הכלל - לא ראית, לא שמעתי, הרחתי ולכן לא הסרחתי וגם ניצלתי. מצד שני, מי שנוהג בשחיתות משחית אחרים ומסבך אותם.
לשם אתנחתא אביא ציטוטים מהתנ"ך על התופעה הזו:
א. לאבד נפשות בשל בצוע בצע – יחזקאל כב 27
ב. הוי בוצע בצע רע לביתו – חבקוק ב9
ג. עוכר ביתו בוצע בצע – משלי טו 27
ד. מה בצע כי נהרוג את אחינו – בראשית לו 26 – נזכרתי במלחמת לבנון ובחלליה - קורבנותיה.
ה. שונא בצע יאריך ימים – משלי כח 16 – נזכרתי בשר האוצר שנשר ממשרתו הרמה.
ו. ואם בצע כי תתם דרכיך – איוב כב3 – נזכרתי במעטפות טלנסקי שהחישו את ירידתו של ראש הממשלה מהבמה.
ז. אנשי אמת שונאי בצע – שמות יח 21 – אני מחפש את השופטים שתכונה זו הולמת אותם.
ח. לאבד נפשות למען בצוע בצע – יחזקאל כב 27 – נזכרתי בבני משפחתו של אולמרט שאיבדו את עולמם. ולא רק.
ט. בעוון בצעו קצפתי ואכהו – ישעיהו נז 17 - חבורת אנשי החוק שחשפו את הפרשיות המיוחדות. בשביל עם ישראל הם מושיעים.
י. אחרי בצעם לבם הולך – יחזקאל לג 31 – אנשי הכנופיה.
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
8
עיריית ירושליים - אחת מני רבות
  אובד מדינה   17/09/11 08:29
להלן דוגמא מעיריית ת"א (בשיא הקיצור): לפני מספר שנים נתנה עת"א היתר בניה להוספת יחידת מגורים בבית בו אני גר בלי להודיע על כך לבעלי הדירות בבית כמתחייב בחוק. כשנודע הדבר לבעלי הדירות, הם פנו לעירייה ושאלו על כך. העירייה שלחה הודעות לבעלי הדירות על זכותם להתנגד. בעלי הדירות שלחו התנגדויות בטענה שלפי פסיקת ביהמ"ש העליון, הוספת יחידת מגורים בבית מחייבת הסכמת בעלי הדירות, וזו לא ניתנה. העירייה דחתה את כל ההתנגדויות בלי לנמק. בעלי הדירות הגישו ערר לועדה המחוזית. העירייה הגיבה לוועדה המחוזית בכתב שבעלי הדירות סתם מבלבלים את המוח. כשהתקיים הדיון בוועדה המחוזית טענה פרקליטת העירייה שהיתר הבניה ניתן בטעות ושהיא תבטל אותו. לא ידוע לנו מי נתן ומי קיבל שוחד בפרשה זו וכמה. ידוע לנו אבל שבעלי הדירות הוציאו יותר מעשרת אלפים שקלים על עורכי דין כדי להתמודד בנושא מול העירייה.
כתוב תגובה ל- אובד מדינה
נו, דירה אחת, לא שווה שוחד....
  תל אביב בקטן   17/09/11 16:49
מה מפריע לכם להגיש תביעה נזיקית נגד הועדה ? החוק מאפשר לכם זאת.
כתוב תגובה ל- תל אביב בקטן
9
חבל שאני מדבר אל הקיר
  סתם_1   17/09/11 08:56
זה אומר: עשבים שוטים, זה אומר: שיטה ונורמה. ואני אומר: דבר אחד בטוח: אנחנו גלמים! אין לנו מושג בנוגע לתמונת המצב של השחיתות. חייבים להעלות את נושא תמונת המצב של השחיתות בארץ לדיון הציבורי! מדוע אני היחיד המעוניין בכך?
כתוב תגובה ל- סתם_1
10
חלק ו - איך גזלו ועשקו בימק"א
  יששכר בן חיים   17/09/11 10:24
חלק ו'
בעקבות החשיפה של שערוריית ימק"א יזם משרד מבקר המדינה חקירה של האירוע. למבקר המדינה לקח כ- 3 שנים לחקור פרשייה שהסבה נזק של עשרות מיליוני ₪ לקופה הציבורית. זה מעיד על זילות בכספי ציבור ועל סדר עדיפות קלוקל בבקרת פרשות שיש חשש שיש בהן סוגיות של טוהר מידות, או פגיעה כספית.
המסקנה הבולטת בדו"ח הייתה כי ההסדר אינו חוקי. זאת ועוד המבקר שהוא שופט עליון בדימוס תמך במסקנתו של היועץ המשפטי של עיריית ירושלים שקבלת היטל השבחה צריכה להיעשות בכסף. מס הוא תשלום בכסף ולא בשווה כסף. מס הכנסה לא מקבל מנישומיו עגבניות, עזים וכבשים, כתחליף לכסף. כלומר שלל את הסדר המפוקפק עם ימק"א ולפיו במקום לשלם מס אמת שילמו בפיקציות.
המבקר גולדברג התעלם באופן בולט מסוגיית ניגודי העניינים של אולמרט. וכך איפשר לאולמרט לחמוק.

את המצב המשפטי המובהק הזה שבו נגזלו עשרות מיליוני ₪ מכספי הציבור איתרה התנועה למען איכות השלטון והגישה עתירה [2758/01]. העתירה נוהלה באופן שלומיאלי ע"י בכירי שופטי ישראל ובראשם הנשיא אהרון ברק, המשנים שלו: תיאודור אור ומישאל חשין ונציבת הקבילות הראשונה גב' שטרסברג כהן ועוד 9 שופטים שהתייחסו לעתירה כאל "תפוח אדמה לוהט" והשהו ומיזמזו את העתירה. החלטתו של ברק נתנה את הטון והכיוון. הוא, במקום לקבל הכרעה שיפוטית העביר את הסוגיה לבירור בוועדת הביקורת של עיריית ירושלים, על אף שמדובר בדו"ח של מבקר המדינה שצריך היה להידון, אם כבר, בוועדת הביקורת של הכנסת. בקיצור, הפכו את חברי הביקורת של עיריית ירושלים לסחיטים וללחיצים והכול כדי שיכשירו את השרץ.
בהמשך, בג"צ השהה את הדיון וההכרעה. 13 משופטי בג"צ טיפלו בתורם בעתירה ואף לא אחד מהם זעק: "המלך עירום".
בג"צ זכה לסיוע עקיף מצדו של רובינשטיין היועץ המשפטי לממשלה שייצג את המדינה ואת משרד הפנים והוא אגב ממונה על אכיפת שלטון החוק וגם ממונה על האינטרס הציבורי.
את רובינשטיין עניין האינטרס של ימק"א ואהוד אולמרט. הוא קבע, בניגוד למשפטנים אליאב וגולדברג, כי היטל השבחה ניתן לגבות בשווה כסף....
מי שהוציא ערמונים מהאש היה השופט אור שהכשיר את המעשה בתואנה של חלוף זמן וגרימת נזק לגורמים שאינם קשורים לקומבינה וזכו במכרז לפיתוח המתחם ושיווקו ושילמו במיטב כספם, גם את היטל ההשבחה ליזמי ימק"א וגם, מן הסתם שכ"ט שמן למי שנהנה מהעיסקה.
מיותר לציין שהזמן הרב שחלף, כ- 6 שנים, נגרם בשל מבקר המדינה שנקט בסחבת ובית המשפט העליון שגרר רגליים ויצר תשתית שאיפשרה להכשיר את השרץ. אגב כך, השופט אור לא מתח ביקורת על ההתנהלות השערורייתית ולא דרש לחייב חיוב אישי את מי שפעל נגד האינטרסים של העירייה. לזכותו יאמר שלא עשה שקר בצד הקביעתי של אי חוקיות ההסדר והוא קבע באופן נחרץ שהיטל השבחה צריך לשלם בכסף ולא בטובין. טיב הפסיקה מזכירה לי את פלוני שרצח את הוריו וביקש רחמים כי הוא יתום. או ליתר דיוק, לאחד שהבריח נכסים מהעסק שלו וגרם ביודעין לפשיטת רגל וביקש חסד מבית המשפט בתואנה שהוא פושט רגל...

אגב, תרומתו של אולמרט בהשחתת עיריית ירושלים היה בהדרה של אנשי מקצוע וקליטת אנשים אחרים נוחים יותר וממושמעים יותר. [על כך בהמשך].
במקרה הנדון, אהוד אולמרט לא סמך על היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד יוסף חביליו, שמא הלז "ייכשל" ו"יתבלבל" וימלא את חובתו הציבורית ויגן על האינטרס הציבורי. הוא שכר את עורך הדין הפלילי אלי זוהר. זוהר נבחר לייצג את העירייה בעתירה. הוא היה צריך להגן על הגזל של קופת העירייה. כלומר להגן על המעשה הלא חוקי שנעשה. להגן על ההחלטה המושח
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
11
עובדי ציבור מסרבים לענות למבקר
  למה לא מושעים?   17/09/11 10:27
יש פסיקת בית המשפט העליון והוראות היועץ המשפטי לממשלה שקובעים שאם עובד ציבור שומר על זכות השתיקה אז חובה להשעות אותו מתפקידו. אם נכון מה שכתוב כאן - שראש עיריית ירושלים ניר ברקת יודע מהסיפור הזה והוא משאיר את הפקידים האלה בתפקידם - אז אולי צריך להתחיל לחשוב מה מניע אותו?
כתוב תגובה ל- למה לא מושעים?
12
זו לא העירייה. זה בי"מ עליון
  שבתאי עזריאל   17/09/11 11:11
פריצי התחיל לא רע, כשהוא פיתח את המושג "הולילנד" לשיטה, אך התחושה שלי שהוא עצר בירושלים, למרות שהוא פה ושם דיבר על המדינה כולה. העניין הוא שכך הדברים פועלים בכל המדינה, בכל הרשויות המקומיות, בכל הרשויות השלטוניות ובכל מערכת ציבורית (ולמען הזהירות אציין שאיני מתכוון ל100.00% אלא לקצת פחות, אך עדיין די בכך לומר בשפה עממית "בכל" ועוד למען הזהירות אציין שאיני מסתמך על מחקר עומק שביצעתי או שמישהו ביצע, אלא זו תחושה ואף יותר מכך). האשמה היא נטו על בית המשפט העליון, ובשלב מוקדם יותר על היועץ המשפטי לממשלה ועל כך קרא בקישור הבא, ולמי שיש מענה, הוא מוזמן להשיב על הטענות המוצגות במאמר:
 כך בג"צ החריב את השירות הציבורי
כתוב תגובה ל- שבתאי עזריאל
לא ביהמ"ש אחראי לשחיתות !
  זה אנחנו !!   17/09/11 12:52
ביהמ"ש העליון לא אחראי לכך שבעיריית ירושלים יש מישהו או מישהם שמאפשרים שחיתות, או שיש מהנדס שחותם על עבודות שלא בוצעו (אגב, דבר מחריד לכשעצמו. איך זה שהמשטרה לא בתמונה?). ביהמ"ש יכול לכל היותר לשלוח לכלא את מי שהוגש נגדו כתב אישום, אבל מי שבוחר ראש עיר וחברי מועצת עיר שאחראים למה שקורה בעיר שלהם זה אנחנו הציבור. אז המסקנות צריכות להיות בקלפי.
כתוב תגובה ל- זה אנחנו !!
13
כך מתמודדת המדינה עם השחיתות:
  הרועץ המשפטי   17/09/11 11:28
לפני מספר חודשים שלחתי תלונה ליועץ המשפטי לממשלה על כך שהממונה על השכר אישר תשלומי גימלא מסויימים לגימלאים מסויימים - תשלומים הנמשכים שנים רבות - תוך עבירה על החוק, וזאת על פי קביעה של בימ"ש! היועץ המשפטי לממשלה אחראי על כך שמשרדי הממשלה יצייתו לחוק ועל העמדתם לדין של העבריינים. מה עשה היועץ המשפטי לממשלה? ענה לתלונתי? - לא! הורה לממונה על השכר להפסיק את התשלומים הלא חוקיים? - לא! הוא העביר את תלונתי לטיפול הממונה על השכר!
כתוב תגובה ל- הרועץ המשפטי
14
חלק ז - הוויה ישראלית ישראבלוף
  יששכר בן חיים   17/09/11 11:45
חלק ז'
פריצי תוקף ומבקר פקידים ומצייר תמונה עגומה של שחיתות שהתמסדה במשך 14 שנים וכו'.
אחד משורשי הרע של השרות הציבורי הינו פגיעותו של השרות הציבורי והפקרת אנשי מקצוע להיות טרף בידי פוליטיקאים מושחתים ועושי דברם ונאמניהם מקרב הפקידות.
אולמרט ירש מטדי קולק, לאחר שנבחר בבחירות דמוקרטיות, עירייה לתפארת. עירייה עם מנגנוני ביצוע ועם צוות מקצועי מיומן ומוכשר וישר.
לאחר תקופה שבה גם פרשו גורמים שהיו מרסנים ומאופקים מינה אולמרט את רענן דינור למנכ"ל העירייה למרות שלדינור לא היו הכישורים לכהן כמנכ"ל ולמרות שמונה ללא מכרז. בהמשך, לא חידשו את כהונתו של המבקר עוזי סיוון ומינו את שלומית רובין למבקרת העירייה. היא נבחרה לתפקיד מבלי שעמדה בתנאי סף המעוגן בחוק המחייב למנות למבקר עירייה מי שיש לו ניסיון מעשי בביקורת במשך שנתיים.
תפיסת התפקיד של רובין הייתה מעוותת ומסולפת.
א. היא ראתה את עצמה כמי שמשרתת את הנהלת העירייה. לא את האמת ולא את האינטרס הציבורי.
ב. היא, כאמור קיבלה את משרתה בניגוד לחוק ועל כן הייתה לא הייתה עצמאית בהחלטותיה ובשיקוליה.
ג. היא קיבלה שכר חריג. היא קיבלה שכר לפי דירוג שופטת מחוזית. למותר לציין כי דירוג שכר כזה לא קיים בשלטון המקומי. הממונה על השכר ביקש בזמנו לשלול ממנה את השכר, אך נעתר לבקשותיה של עיריית ירושלים וסייע להכשיר את הגזל הזה.
ד. היא עזרה לטייח פרשות שונות והסיטה ביקורת מהאחראים האמיתיים כלפי גורמים אחרים. אני למשל הייתי קורבן שלה.

בפרשת הולילנד מילאה רובין תפקיד שלילי. מה שהכותב הנכבד פריצי מצא לנכון להוקיע בכתבתו מתאים כמו כפפה ליד לשלומית רובין. בפרשת הולילנד היא חיברה דו"ח ביקורת שמתייחס להנחה שקיבלו יזמי הולילנד בסך 5 מיליון דולר. ההנחה הייתה בלתי חוקית וברור בעליל שרובין מכשירה את המעשה הבלתי חוקי.
באותה הזדמנות רובין מתעלמת ממתן היתרים לתוספת בניה של 1,500 יחידות דיור שניתנו מעבר ל- 300 המקוריים. היא אינה שואלת את השאלה הפשוטה:
מה עם היטל ההשבחה על תוספת 1,500 יח"ד? הרי מדובר לפחות ב- 100 מיליון דולר!
מדוע טחו עיניה מראות?
עיניה לא טחו. אולמרט חש חסין מהמבקרת שמינה בניגוד לחוק! היא הייתה כלי שרת לחיפוי וטיוח תחת איצטלה של חסודה. היא לא נרתעה מ: סילוף עובדות, התנהלות בניגוד לכללי האתיקה. לרובין הייתה מערכת קשרים מפותחת בבתי המשפט ובמשרד מבקר המדינה ונהנתה מהגנתם.

לאחרונה נאלצה רובין לפרוש מתפקידה בזכות תביעה של החתום מטה שאיים בהגשת עתירה לבג"צ אם משרד הפנים יאשר את הארכת כהונתה. מניסיוני, בפרשיות רובין, בג"צ כדחליל אפקטיבי יותר מבג"צ כבית דין צדק הדן בעתירות.
עם פרישתה התחולל פסטיבל סביב מבקרת אמיצה ששירתה את הציבור במסירות ובנאמנות? האומנם?
לפסטיבל הזה יש שם אחד- פסטיבל הישראבלוף.
וזאת האמת העגומה – הבלוף הוא חלק מההוויה הישראלית שלנו.
ועל כן פרשות כמו ימק"א והולילנד יכלו להתרחש, כי השומרים כאילו שומרים והעיתונאים כאילו כותבים רק אמת וכאילו הם כלבי שמירה, והפקידים כאילו נאמנים רק לתפקידם.
כתוב תגובה ל- יששכר בן חיים
15
פרשת הולילנד= אורדע טאאור בר"ג
  ע   17/09/11 19:10
כתוב תגובה ל- ע
16
מתי המעורבים בפרשה יעמדו לדין
  שושפרי   18/09/11 13:44
וינשטיין והפרקליטות בקושי מתפקדים בשמירת החוק .
מתי יעמדו לדין נבחרי צבור המעורבים בםרשה. זקן הייתה בבית הסוהר שבוע
על קבלת 150000 שקל. היא ממשיכה לשתוק. אולמרט
אפילו לא נשלח לבית הסוהר למרות שהעביר לאחיו חצי מליון שקל בפרשה.המקוללת .
אין צדק ורק אנו הגימלאים דפוקים . מקבלים קיצבאות שבקושי מאפשרות לנו
לחיות בכבוד ולא מספיקות לתרופות ולהוצאות בסיסיות הגימלאים הכי דפוקים בחברה.
תודה לפליצי. הכתבה מעולה
כתוב תגובה ל- שושפרי
לא בירושלים. מנהג המקום....
  עירייה לתפארת   18/09/11 14:37
מנהג המקום הוא שבעיריית ירושלים לא מעמידים לדין פקידים מהסוג הזה, עם חברים קבלנים ומהנדסים מהסוג שמוזכר בכתבה. כל מה שצריך זה שמירה על זכות השתיקה עד היציאה לפנסיה . אם זו לא העירייה הכי מושחתת במדינה, אז עם עוד קצת מאמץ ותודות לראשי העיר שלה היא תהייה כזו בתוך זמן קצר.
כתוב תגובה ל- עירייה לתפארת
17
"השחיתות בשירות הציבורי חוגגת"
  ד"ר רייספלד אילן   20/09/11 13:20
לאור הנתונים האלה, הרי הולילנד בירושלים , לא המצאה ירושלמית, אך כן המצאה של היהודי-הישראלי, אשר כנראה ממשיך לשחד כל אחד במשראה ציבורית, כי משם הוא יכול לעשות כסף על חשבון הציבור, כאשר העונשים , כאשר תופסים אותם מצחיקים, והגם כאשר הםא אנשי שלומינו, כבר ידאגו שהעונש אשר קיבלו, לא ירתיעה אותם לחדש את הנורמה.
באם לא נשנה את שיטת העונשים, כלומר לדוגמא, אני לא שופט או עו"ד, וכל אחד אשר ישחד או יקבל שלמונים, יכנס לפחות ל 20 שנ ים לכלא, אזי, אנשים אלה יחשבו פעמיים, באם כדאי.
אנו לא מבינים את מצבינו הגיאופוליטי העגום, באם השיטה תמשך, עתידני בספק, וניפול כמו רומא בתקופה העתיקה.אני דואג לילדי ולנכדי....
כתוב תגובה ל- ד"ר רייספלד אילן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il