|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות השלטון
מאת: אהרון שחר  |  18/09/2011
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אתה צודק כל כך!!! מה עושים?
  פולינה   18/09/11 16:01
כתוב תגובה ל- פולינה
מתחילים לדבר על תרבות השלטון
  אהרון שחר   18/09/11 16:31
מתי בפעם האחרונה שמעת בתקשורת מישהו המשתמש במונח? לא מדברים על זה. שיעשו למשל דיון בשאלה: מה מימדי השחיתות? פרופ' זליכה למשל יעריך: חמישים מיליארד ש"ח בשנה, מעניין מה יאמרו אחרים, ומעניין לשמוע היכן נמצאים בדיוק אותם חמישים מיליארד.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
גילדה בטיז גילדה.
  אמר מי שאמר   18/09/11 16:17
אמר: "רק גילדה בטיז גילדה ומלחמת כנופיות חוק" הכל גלאט כשר בהשגחת הבגץ והבדץ.
כתוב תגובה ל- אמר מי שאמר
3
הידעת?
  חבר התנועה   18/09/11 18:37
התנועה לאיכות השלטון היא ייחודית וחשובה בתחומה. הדברים שכתובים כאן אינם מדוייקים וחבל. כדאי להכיר את הפעילות השל התנועה והכספים הרבים שחסכה לקופה הציבורית
כתוב תגובה ל- חבר התנועה
אשמח להתבדות
  אהרון שחר   18/09/11 20:16
איש לא הטיל ספק בפועלה של התנועה. זכויותיה שמורות לה, ויש לברכה על הישגיה. השאלה היא: האם היא יודעת מהי איכות השלטון במדינה? אם היא יודעת, נשמח אם תשתף אותנו במידע הזה. היא יודעת שאיכות השלטון במדינה היא לא טובה. זה לא מספיק, זאת גם אני יודע. היא אינה יודעת מהי תמונת המצב, היא אינה יכולה לספק מספרים, גרפים, סטטיסטיקות, הערכות אינטלקטואליות בנוגע להיקף ומימדי השחיתות, פשוט משום שהמידע אינו קיים. האם היא עושה משהו בנוגע להיבט המערכתי של איכות השלטון? אשמח להתבדות ולהתנצל. להערכתי היא מכבה שריפות, ומנסה לרוקן את האוקיאנוס בכפית, כמו יתר הלוחמים החברתיים למיניהם, משום שכולם מפספסים את ההיבט התרבותי - מערכתי. האם התנועה אומדת את מימדי השחיתות בסדר גודל של תקציב הביטחון, כמו פרופ' זליכה?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אדרבא
  אהרון שחר   20/09/11 14:06

אדגיש שוב: לא טענתי חלילה שהתנועה מיותרת, אני מעריך אותה ומשוכנע שהיא תורמת רבות. הטענה היא שהתנועה אינה יודעת מהי התמונה הכללית. והיא לא היחידה, איש אינו יודע.

הרי מהי איכות שלטון: מספר הבג"צים המוגשים, או תמונת המצב הכללית?

לכן אני מציע: אדרבא - הרימו את הכפפה, נסו לגבש תמונת מצב. תזמו כנס של מומחים ובו כל אחד יעריך את היקף ומימדי השחיתות. הרי לא יעלה על הדעת שתהיה רק הערכה אחת של פרופ' זליכה, שבכלל התנדב להציג אותה ביוזמתו, וגם ממנה מתעלמים.

נסו לאפיין את איכות השלטון, נסו לשרטט את הדפוסים הבעייתיים, נסו לאתר את הרעות החולות, את הפרצות, את השיטה הקלוקלת שצריך לשנותה. נסו להבין את מפת זרימת ההון במשק: האם יש תהליך של יניקת ההון מן הציבור אל בעלי ההון?

תתייחסו לשחיתות בהיבט המערכתי, תבדקו האם השחיתות היא תרבות. תתוו תוכנית כוללת למיגור השחיתות ולשיפור משמעותי באיכות השלטון. אני אהיה הראשון שאשמח ואפרגן. אגב, אני אשמח לעזור, גם לי יש רעיונות לא מעטים. אבל אין אל מי לפנות, אתם לא עוסקים בהיבט המערכתי. איש אינו עוסק.

הנה כמה רעיונות על קצה המזלג: הפיכת משרדו של השר מיכאל איתן למשרד לאיכות השלטון. המשרד יתווה כללי אתיקה למצויינות שלטונית, יערוך ביקורות פתע, בכיר שלא יעמוד ברמת המצויינות הנדרשת יפוטר לאלתר. כמו כן יבדוק הלשנות אנונימיות. חקיקת חוק לפיו היחס אל כספי ציבור יהיה כאל דבר קדוש ולכן כל שימוש בכסף ציבורי שלא בחרדת קודש ובשיא הזהירות יחשב עבירה פלילית קשה שתכלול בנוסף למאסר וקנס גם שיפוי הציבור.

כמו כן יהיה דיון ציבורי על פרצות והזדמנויות לשדוד את הציבור דוגמת הכתבה המזעזעת על החלבן. אם הבנתי נכון הוא קנה את בזק מכסף שאין לו, לאחר שבזק היתה שלו הוא חילק לעצמו דיבידנדים וכך החזיר את ההלוואה... כל בעיה ספציפית שתעלה, יוקם צוות מומחים שינסה לבדוק אם ניתן לסגור את הפירצה.

יש דברים בלי סוף לעשות בהיבט הכללי, בינתיים הוא מופקר! בהצלחה. אני מוכן להיות ממונה על זה מטעמכם, אם תרצו.
 החלבן
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
4
שחיתות גלויה
  myaakov   10/10/11 15:18
הצעד הראשון הוא טיפול בשחיתויותת הגלויות כגון המפלגות החרדיות-דתיות שנציגהן דואגים לכך שמצביעהם לא יעבדו לא ישרתו בצבא אך יקבלו הכל בחינם. לא מזמן עברתי בבני ברק הרחובות נראית עולם שלישי אבל בתי הכנסת והישיבות בעלי מימדים עצומים וכולם מצופים בשיש. השחיתות ממש זועקת. אין צורך במדע או איש מדע בכדי להווכח בכך.ובכלל כאשר מקבלים הכל בחינם נדבק הרבה כסף לידיים.
הציבור התיאש מהשיטה כי הוא מבין שאת הכח הדתי-חרדי איאפשר יהיה למגר והוא ילך ויתפח. אני אישית כבר 8 שנים לא משתתף בבחירות לכנסת כי זה פשוט לא מעניין אותי. כאשר אומרים לי אם לא תצביע לא תשפיע אינני יודע אם לבכות או לצחוק.
שחיתות גלויה נוספת היא "המגדלים" שצצים בכל פינה כי כנראה למישהו או מישהם נדבק הרבה כסף לידיים (ראה הולילנד)
עוד שחיתות גלויה היא המנויים הפוליטיים (יותר נכון פרטיים) הגורמים לא רק לניפוח וסרבול אלא לאי עשייה וניטרול.והנה כאשר צחי הנגבי אבי המנויים הנ"ל הועמד למשפט התחננו רבים וטובים לפני השופטים להקל ככל הניתן בעונשו (האין זו שחיתות לנסות להשפיע על שופטים קבל עם ועדה?!?!)
3 דוגמאות אלו שלפתי מהשרוול אם אתרכז בכך ודאי אמצא עוד מקרי שחיתות המוצצים את דמנו וממררים את חיינו.
כתוב תגובה ל- myaakov
חוששני שאתה טועה
  אהרון שחר   15/10/11 20:29

השחיתות הגלויה היא הצעקנית מכל, אבל אתה לא הראשון שרוצה להסתער עליה והיא תמיד מנצחת. לנצח את השחיתות זה "קצת" קשה, במקרה אני קצת מתמצא בנושא. מי שלא מבין חבל שינסה, כי זה כמו לנסות לשבור בונקר בעזרת הראש.

יש רק דרך אחת יעילה להילחם בשחיתות והיא העלאת נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית. זהו. אין דרך אחרת. גם דיון ציבורי בנושאים שאתה דיברת עליהם - בהחלט כן. אבל אף אחד לא רוצה לדבר על זה... אם נושא תרבות השלטון יהיה על סדר היום הציבורי לא תהיה להם ברירה. הכל יהיה על השולחן.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
אינך לבד
  עדן ב.   7/12/11 16:40
את הבעיה של תרבות השלטון תיאר עוד ב-1978 ד"ר יעקב חסדאי בספרו "אמת בצל המלחמה" בחלק האחרון. שנה אח"כ הוא הקים את תנועת לאו"ר (שרצה פעמיים לכנסת - ונכשלה). תוכנית העבודה של לאו"ר נועדה לטפל, בין השאר - בתרבות השלטון. התנועה עדיין קיימת ואני חבר בה.
כמו-כן המגזין "ארץ אחרת" בגיליון 52 מ-2009 עסק בנושא ובמבי שלג אף כינתה את מה שקרה לחברה הישראלית "בגידת האליטות בחברה הישראלית" (כנראה בהזדמנות אחרת).
עוד התייחסויות לתרבות השלטון וסוגיית האליטות נמצאות במאמריו והרצאותיו של פרופ' דני גוטוויין.
כתוב תגובה ל- עדן ב.
שמעתי על האישים האלו
  אהרון שחר   12/12/11 17:01

על פרופ' גוטוויין שמעתי לפני שנים רבות, בהחלט מדבר לעניין, כח משמעותי. על יעקוב חסדאי שמעתי, אולי תיצור בינינו קשר, אולי נאחד כוחות ונצליח לעבור את אחוז החסימה. לגבי במבי שלג לא שמעתי, אבל אני שמח לשמוע שהיא כתבה דבר כזה.

תראה, יש מה שנקרא: "שתיקת הכלבים". כל עוד התקשורת אינה מדברת על נושא מסויים (למשל קצב) - הוא לא קיים. ברגע שזה יוצא לתקשורת כל הכלבים מתחילים לנבוח. משך שנים ארוכות היו שמועות על קצב, התקשורת לא אמרה מילה, כולם ידעו ושתקו. ברגע שזה התפרסם כולם התחילו לנבוח.

אין לי ספק, שברגע שתעלה לדיון ציבורי השאלה האם המדינה כגוף, כתרבות, כשיטה, כמגמה, כמדיניות, פועלת למען הציבור או למען אליטותיה, המון יפתחו את הפה. אני בטוח שאני לא היחיד. אבל אני היחיד שמנסה להוביל לכך.

למה אני רוצה להעלות את הנושא לדיון? כי אני יודע שברגע שהוא יעלה, כולם יפתחו את הפה. צריך "רק" לעבור את המשוכה הזו. אבל כל השאר תקועים בדברים אחרים. גוטוויין על הפערים, חסדאי אני לא יודע מה, במבי עם דעותיה הנכונות וכך הלאה. לאיש מהם אין חלום להעלות את נושא תרבות השלטון לדיון הציבורי.

אנחנו לא מסוגלים להתאחד ולדרוש מהתקשורת לדבר על נושא מסויים. לדפני ליף היו הרבה תביעות. לו היתה תובעת תביעה אחת פשוטה: לדבר על תרבות השלטון, לא מהממשלה בכלל, מהתקשורת, אז לא רק שהמחאה שלה היתה מצליחה - היא היתה הופכת למהפכה. אבל אף אחד לא מוכן להקשיב לי.

לכן, תודה לך על העידוד, אבל אני עדיין לבד. אלא אם כן תתן לי מייל של אדם שגם מעוניין כמוני להתארגן כדי להכריח את התקשורת להתחיל לדבר על תרבות השלטון. אפילו אריה אבנרי כל הזמן כותב על שחיתות, הוא מבין שהשלטון במדינה רקוב, שיש תרבות של שחיתות, אבל גם הוא תקוע בשלו ואינו מוכן להצטרף למאבקי בתקשורת למען העלאת הנושא לדיון ציבורי. אני לבד! אין לך מושג כמה אני לבד.

עדיין לא ראיתי שלטים: "העם רוצה לדבר על תרבות השלטון". צדק חברתי הם רוצים... לפני שעושים צדק חברתי כדאי להבין באיזו חברה אנחנו חיים, לא?...

בכל אופן, תודה על העידוד.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
יש תקווה
  עדן ב.   12/12/11 22:21
קודם כל - ד"ר חסדאי ניסה במשך שנים להעלות את הנושא (ונכשל). אתה מוזמן לקרוא את ספריו ("אמת בצל המלחמה", "בעט ברזל" ו"על סף היובל") וטוריו ב-ynet. שנית - יש התארגנות/מסגרת מפלגתית חדשה בשם הזמני "תקווה חדשה", שמארגנת אירגונים, קבוצות ופעילים ואותה מוביל גד הרן (פעיל לאו"ר ומנכ"ל עמותת ידיד בעברו וכעת מנכ"ל תנועת עמ"י). הרעיון - להציע מפלגה חברתית (כשתרבות השלטון הוא אחד הנושאים המרכזיים שלה).
כתוב תגובה ל- עדן ב.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il