|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו במבחן האולפנה
מאת: ד"ר רון בריימן  |  09/05/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא כל מעבר דירה הוא "גירוש"
  שלמה המגיב   9/05/12 12:42
מדובר בבעייה "משפטית" פשוטה שניתנת לפיתרון פשוט ובריימן , במכוון , עושה מהפרשה "אידיאולוגיה שלימה" , ומסית [ כרגיל] כנגד בית המשפט , את הקוראים. מה הקשר "..לזכות יהודים להתיישב בלב ארצם.." , לעניין בניית בתים באדמה של אנשים פרטיים , שלא כדין ? הדיירים יכולים לעבור דירה משכונת האולפנה לשכונה אחרת סמוכה באותו ישוב ואפילו ניתן לפצותם כראוי בהוצאות המעבר . מה קרה ? איזה "גירוש" יש כאן ?איזה נזק נגרם למשפחות הגרות בבתים , נשוא הדיון המשפטי ? איזה "טראומה" אמורה לעבור על משפחה , שעוברת מרחוב x לרחוב y , באותו ישוב ? הרי אותן משפחות עצמן עברו להתגורר בשכונת האולפנה , ממקום ישוב או רחוב אחר ? ואז לא היתה להן "טראומה" ותחושת "גירוש" ?. הגישה הזו של בריימן , לסבך כל דבר פשוט ולראות בכל תזוזה שנכפית על מתיישבים - "גירוש של יהודים מלב ארצם" , רק גורמת לנזק תדמיתי עצום למתיישבים ולכל מפעל ההתיישבות ולאנטגוניזם נגדם , בקרב רבים מהציבור , וכל זאת ללא הצדקה וללא צורך , וחבל !!.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
גם הערבים יכולים "לעבור דירה"
  שמואל ג   9/05/12 16:32

"הערבים יכולים לעבור דירה מכפריהם בגליל לשכונה אחרת בשכם או ברבת עמון ואפילו ניתן לפצותם כראוי בהוצאות המעבר . מה קרה ? איזה "גירוש" יש כאן ? איזה נזק נגרם למשפחות הערביות אם יעברו דירה ? איזה "טראומה" אמורה לעבור על משפחה ערבית, שעוברת דירה מאום-אל-פאחם אל לימסול שבקפריסין ???"
כתוב תגובה ל- שמואל ג
תשובה לשלמה המוקיון
  בתיה   9/05/12 20:38
נניח שמישהו מן האופנהיימרים היה טוען שמישהו אחר הוא הבעלים של הקרקע שעליה נמצא ביתך, והיה פונה לבג"ץ ומקבל החלטה להרוס את ביתך. האם גם אז היית חושב שמדובר "רק" במעבר דירה? כדאי שפעם אחת תתחיל לחשוב ברצינות במקום להתחפש ולהתחבא מאחורי כל מיני כינויים מגוחכים.
כתוב תגובה ל- בתיה
התייחסות לשמואל ולבתיה
  שלמה המגיב   9/05/12 22:04
אם בית משפט בישראל , בהחלטה חלוטה , יחליט שאני , או ערבי ,צריכים לפנות את ביתנו ולעבור לבית אחר , באותו ישוב או עיר , עקב כך שביתנו נבנה על אדמה פרטית שלא כדין , אזי אני אעבור ללא שום טראומה וללא באלאגאן וכך צריך לנהוג כל אזרח , ערבי או יהודי. איני רואה בכך גירוש ואם זה נגד רצוני החופשי , זה מתסכל , אך אינו גירוש , אלא פינוי כפוי , אך אינו מצדיק תחושה של טראומה. אני גר בביתי השלישי מאז שהקמתי משפחה ולא קרה לי כלום וכך צריכים להתייחס למצב , מתיישבי שכונת האולפנה ולהמשיך בחייהם הרגילים בבית אחר בישובם. מדובר בבעייה משפטית ממוקדת ולא באיזה אידיאולוגיה פוליטית שקשורה להתיישבות ביהודה ושומרון ואין צורך שכל מיני מתלהמים אינטרסנטים , יגררו את העניין למחוזות פוליטיים ולאידיאולוגיות חסרות מוצא !!.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
"שלמה המגיב"
  הניה   9/05/12 21:55
אתה, שאינך משלים עם ה"אידאולוגיה השלמה" של בריימן ואף מכנה אותו "מסית", מתעקש להגיב על דבריו, כמעט בכל מאמר שהוא כותב. מענין מדוע?...
כתוב תגובה ל- הניה
"אידיאולוגיה שלימה" , הניה ?
  שלמה המגיב   9/05/12 22:17
זה לא "האידיאולוגיה " , הניה , אין לי בעיה שאדם אידיאולוג בנושא זה או אחר ומנסה לשכנע את הקוראים במשנתו. אני מגיב לשטויות , התלהמות , שקרים , הסתה , מניפולציות ושנאה ללא הצדקה של כל בלוגר , שמנסה כל הזמן לטמטמם את הקוראים , כדי לשכנע אותם "באידיאולוגיה השלימה" שלו. גם לאנשי ימין כמו אליקים העצני , בני בגין ועוד , יש אידיאולוגיה "שלימה" כמו של בריימן , אך אינם נוהגים בקוראים שלהם , כאילו היו אספסוף נבער , שניתן להסית אותו ולטמטם אותו. אז ראוי שתתייחס להערותיי הממוקדות ולא תזרוק לי פה סיסמאות [ "אידיאולוגיה שלימה" , עאלאק !! }.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
2
אין ספק שהליכוד יהרוס
  דוד בננלאנד   9/05/12 13:18
לי אין ספק שהליכוד יהרוס את הבתים בגבעת האולפנה. הרי הליכוד וישראל ביתנו כבר עשו דברים גרועים יותר כדוגמת: גרוש יהודים מביתם בחברון, הקפאת הבניה ליהודים בכל יו"ש כולל ירושליים, גרוש כל היהודים מעזה, הסכם חברון, הסכם Y... מי מצביע לליכוד או ישראל ביתנו מוטב שיצביע למקור - למר"צ. מי שרוצה להצביע למפלגה ימינית ודמוקטית שיצביע למפלגת התקווה.
כתוב תגובה ל- דוד בננלאנד
3
אכן,הליכוד מיישם תורת מרצ
  קורצ'אק   9/05/12 15:26
כתוב תגובה ל- קורצ'אק
4
אינני נביא,אבל נתניהו יכשל
  אברהם מערב השומרו   9/05/12 15:30
דהיינו יכנע לשני הליצנים (שניהם רמטכלים לא הכי מוצלחים-בלשון המעטה ברק(הבורח)ומופז (שלא עוזב את הבית אבל בורח)
כתוב תגובה ל- אברהם מערב השומרו
5
ד"ר בריימן: מדוע לבזבז אנרגיות
  מנש   9/05/12 16:33
השאלה רטורית והתשובה ברורה: נתניהו בוגד במורשתו הוא ובמורשת אביו. טובת עם ישראל כבר אינה בראש מעייניו, כי אם מעמדו בבית הלבן ובזירה הבינלאומית (במלים אחרות: אויבי ישראל), וכן הישרדותו כרה"מ. אז מדוע תבזבז אנרגיות בשאלות מיותרות ? אתה סובר כי ישראל אינם רואים שהליכוד הפך למר"צ ד' ? (עבודה מר"צ ב', קדימה ג' וליכוד ד' - ומי יודע ? אולי לפיד יאיר יש עתיד מר"צ ה ?).
כתוב תגובה ל- מנש
6
נחלטה שרירותית ושערורייתית !
  שמואל פישר   9/05/12 16:58
החלטה שרירותית ושערורייתית !
החלטתו של בג"ץ לדחות את בקשת המדינה לעצב פתרון אחר לשאלת שכונת האולפנה בבית אל הוא מעשה שאין הדעת סובלת. מי שאמור לקבוע את המדיניות בנושא התיישבות, דמוגרפיה ובטחון היא הממשלה הנבחרת, ואם באה הממשלה - שהיא האמונה על קביעת מדיניות - ומבקשת מבג"ץ לאפשר לה למלא את תפקידה השלטוני הרי אין בנמצא כל נימוק הגיוני האמור למנוע רצון לגיטימי זה.
זה בהחלט נכון שהממשלה התרשלה קשות במילוי תפקידה ובקבלת החלטות נכונות אבל אם בסופו של יום, ואפילו ברגע האחרון, באה הממשלה ומבקשת פסק זמן כדי לקבוע מדיניות אחרת שתתקן את שגיאותיה ומחדליה הקודמים - באיזה זכות מונע זאת הבג"ץ ?
מדובר בעצם בהחלטה שרירותית ושערורייתית של בג"ץ הבאה ליטול מאת הממשלה את סמכויותיה החוקיות לנהל את המדינה. בג"ץ נוטל לעצמו סמכות לקבל החלטה שלטונית-פוליטית במקומה של הממשלה הנבחרת ומונע ממנה למלא את תפקידה החוקתי. הוא גולש לתחום הסמכות של הרשות המבצעת ומפר את עקרון הפרדת הרשויות. זהו מעשה של פוטש תחת החסות הכוזבת של "שלטון החוק" מבית מדרשו של בית המשפט העליון שבא לכפות על המדינה את האג'נדה הפוליטית שלו.

בנוסף יש להתקומם על קביעת פתרון כה קיצוני של הריסה. גם אם זו אדמה פרטית פלסטינית (דבר שלא הוכח) הרי הפתרון של הריסת הבתים הוא פתרון שאינו מתקיים ואינו מתבצע בפועל במדינת ישראל, וגם אינו מקובל בארצות אחרות. הפתרון המקובל הוא מתן קרקע חלופית או פיצוי כספי.

מדוע מאמץ בג"ץ פתרון כה דרקוני והרסני כאשר הסטנדרט המקובל שונה לחלוטין ?
איך ניתן להסביר את תאוות ההרס של בג"ץ ?
כתוב תגובה ל- שמואל פישר
7
הפעם הטעות היא של הפרקליטות
  joo   9/05/12 22:45
הפרקליטות בשם המדינה התחיבה להרוס ומה לך להלין על בגץ
כתוב תגובה ל- joo
8
צודק בכל מילה
  אדוה נוה   9/05/12 23:48
כתוב תגובה ל- אדוה נוה
9
תאות ההריסה של ברק ובג''ץ
  ד''ר אברהם שלום   10/05/12 02:01
כאשר אין אדם פרטי היכול להוכיח בעלות אין שום הצדקה לדרישת ההריסה. גם אם יש אדם פרטי אפשר לדון עמו בפצוי כספי. אבל דיון כזה אינו אפשרי בגלל החוק הגזעני של אש''ף הגוזר מות על מוכר אדמה ליהודים. אלו היה בג''ץ באמת בית דין המבקש לשמור על זכויות אדם, היה מתערב נגד החק הזה.כמו שהוא מתערב לטובת תושבי יש''ע שאינם אזרחי המדינה נגד מדינת ישראל. בג''ץ היה אומר כי כל עוד קים איום על חיי מוכר בית ליהודי, אין סיוע לבעל אדמה ערבי המבקש לפנות יהודים.

אם כן מדוע מורה בג''ץ על הריסה ומדוע לא הודיעה הפרקליטות מטעם המדינה כי אין סבה להריסה? ההסבר הוא הדחף לגרש יהודים ולתת את האדמה לאויב. כל זה בשם השלום. אי אפשר לנקות את נתניהו מן האשמה.

אם צרף נתניהו את קדימה כדי שיתמכו בו בהחלטת ההרס ויהיה לו רוב בקואליציה - על חברי הלכוד להוכיח לו כי אין לו רוב בלכוד. ההחלטה היא בידי חברי הכנסת של הלכוד.והם יבחנו( דגש בב', בנין נפעל) אם הם לאומיים.
כתוב תגובה ל- ד''ר אברהם שלום
10
מדוע NFC מורידים את המאמרים המ
  נועמי   10/05/12 14:16
מדוע NFC מורידים את המאמרים המעולים של פרופסור בריימן מהר כל כך? מאמריו מעולים ומאלפים וראויים להבלטה רבה.
כתוב תגובה ל- נועמי
11
שקרים ומילים מכובסות
  ע.ג.   11/05/12 11:29
כפי שפורסם אתמול מחקירת היזם החרוץ של שכונת הגנבים הוא ידע היטב שהוא בונה על קרקע פרטית של ערבים. זה פשוט לא היה איכפת לו כי למי איכפת מערבים. ונתניהו צריך להחליט אם הוא אדם שומר חוק או בריון אלים נוסח האס.אה. בגרמניה בשנות ה-30 שאם החוק הפריע להם לפגוע בערבים (סליחה, יהודים) אז פשוט שינו את החוק.
כתוב תגובה ל- ע.ג.
12
אין ימין או שמאל,יש ציות לחוק!
  דודי30   11/05/12 12:20
פורסם בתקשורת היום שגם ראש הממשלה בגין התווה מדיניות לפיה לא מתיישבים על שטחים שבבעלות פרטית.
אסור להתייחס לסוגיית שכונת האולפנה באופן דיכוטומי -ימין ושמאל. מדובר בסוגיה משפטית כמו תפוגת חוק טל.
אין שום הקבלה בין פינוי מאחז לא חוקי לתכנית ההינתקות.
שרון החליט באופן אסטרטגי לפנות את רצועת עזה מיהודים כי הבין שלא יהיה ניתן לשלוט ולהגן על תא שטח שבו חיים מיליון וחצי ערבים עויינים ו8000 מתיישבים יהודים.זה היה צעד שמכיר בכך שההתיישבות בעזה נכשלה כי לא הצליחה לייצר רוב (בשונה מהמצב בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון).
אם תהיה היום הצבעת חשאית בכנסת ובממשלה על פינוי מאחזים, יש סיכוי גדול לרוב מוחץ בעד הפינויים ובעד חלוקת איזור יהודה ושומרון ע"פ אינטרסים ביטחוניים והתיישבותים של ישראל.
כתוב תגובה ל- דודי30
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il