w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אנחנו" - ואפסנו עוד
מאת: יאיר שלג  |  28/09/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חפר יוצר ענק שנמוג כי שנא ותעב
  את היהדות.   28/09/12 22:02
כתוב תגובה ל- את היהדות.
2
תגובה
  צנחן   29/09/12 01:03
מאמר חכם ומאוזן.כל הכבוד להשקעה.
כתוב תגובה ל- צנחן
נעליים אדומות זה במ"לים
  קיבוצניקים/מושבני   29/09/12 04:49
נעליים אדומות זה במ"לים - קיבוצניקים/מושבניקים... שחורות אלה הלוחמים: שריון גולני והנדסה חנן וייס
כתוב תגובה ל- קיבוצניקים/מושבני
3
מעולם לא סבלתי את הפלצנים הללו
  קורןנאוה טבריה   29/09/12 04:02
כאילו שרק הם נלחמו למען המדינה "שלהם"ושל האבא שלהם=ברובם מתנשאים לריק לדעתי, ושונאים כמו שרק שחצנים אדומים יודעים לשנוא! בילדותי חלמתי ללכת לקיבוץ,אבי התנגד לכך ולא הבנתי למה?בבגרותי הצטרפתי לגרעין נח"ל באחד הקיבוצים בעמק הירדן ושם לראשונה בחיי פגשתי בהתנשאות,ברוע,באפלייה ובגזענית העדתית-מה שלא הכרתי לפני כן,ורק אז הבנתי מה צדק אבי הטוב!אין ספק,גם הפלמ"חניקים נלחמו למען המדינה,אבל למען המדינה שלהם=על המדינה שאיך הם היו רוצים שתהיה:נקייה מיהודים,יהדות ומזרחיים! תודה לאל שההיסטוריה לא חוזרת וגם לא האנשים המתנשאים לריק הללו ההולכים ונעלמים לטובת העם היהודי!חשוב לזכור את המורשת של 'יפיי הבלורית והתואר' מהפלמ"ח:"אנחנו לא היינו פלמ"חניקים מותקים שכותבים שירים וגונבים מהלול,אנחנו היינו חורניים והייתה לנו מורשת-בשביל המורשת היינו מוכנים להרוג לא רק ערבים-גם יהודים אם צריך"(יורם קניוק,מתוך 'נבלות' תרתי משמע)!!!!!!!!!!!!!!!וכולנו זוכרים איזה יהודים היה צריך להרוג?!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
כדאי שתחזרי לקיבוץ
  נח"לאי בגימלאות   29/09/12 10:53
בעמק הירדן שבו שרתת לדברייך בנח"ל ובקשי מהם שיחזירו לך את שכר העבודה שלא קיבלת כשהיית שם, כי מדברייך מסתבר שסתם בזבזת את זמנך בקיבוץ ולא למדת שם דבר. כדאי גם לפני כן שתקראי את הספר "הביתה" של אסף ענברי ואולי עוד תלמדי דבר אחד או שניים שהחמצת בשהותך בקיבוץ.
כתוב תגובה ל- נח"לאי בגימלאות
4
"השנאה חיים השנאה"=בקלטת שהושמ
  קורןנאוה טבריה   29/09/12 04:23
שהושמעה לאחר מותו של חפר הוא מספר על שונא אחר מהשבט שלו, על יצחק בן אהרון כך:"יצחק בן אהרון בן למעלה מ-90.אני שואל אותו איך הוא עדיין נלחם ועולה במדרגות? והוא ענה לי:"השנאה,חיים השנאה"!-כולנו זוכרים את תגובתו של בן-אהרון כששנוא נפשו בגין עלה לשלטון:"צריך להחליף את העם"=ככה עובדת ה'דמוקרטיה' אצל האדומים כשהשלטון נשמט מידיהם! השנאה,דרך אגב,חיה,נושמת ובועטת ב0מול האנטישמי 0לקטיבית=עד עצם היום הזה!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
5
קלעת בול גם לגבי הציונות הדתית
  קורןנאוה טבריה   29/09/12 04:31
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
6
משנתו של כלומניק, חיים חפר
  וייס   29/09/12 05:02
אחרי מותו של חפר נאמרו הדברים בבירור: הוא היה נציג מובהק של הדור שחש שב-1977 'נגזלה ממנו המדינה'. העובדה שבני הכיפות הסרוגות הקימו יישובים בשטחים הכבושים לא הפריעה לו כשלעצמה, כל עוד היישובים הללו הוקמו על-ידי ממשלות העבודה. אחרי 77' הכול משתנה: נערי בני-עקיבא הנפלאים שמיישבים את המפה הריקה שמעבר לקו הירוק, הופכים לבני גוש-אמונים השנואים, שכל חולאי החברה הישראלית נגרמים בשל רצונם ליישב את השטחים הכבושים. גם לשנוא: "הנה באות השנים הרזות, שיאכלו את השמנות ואת השמנים / כל העם הרגיש כי את השמים הוורודים של הליכוד מכסה כבר חשכת עננים / כל העם. מלבד צדיקי הדור – גוש אמונים / ...הם בונים להם ארץ אחרת, ארץ שבעה ושמנה / כאשר הפרוטות האוזלות בקצבאות מקימות להם וילה וגינה / כאשר הנגב ההולך ושמם מרחיב אצלם את הפיתוח והכביש / כאשר מול כל עץ הנשתל אצלם נובלת חממה בלכיש / ...לא. הם לא יוותרו על דבר. כ י כזה הוא צבא גוש אמונים / הצבא המוכן לצעוד גם על קיבתם הריקה של הזקנים" משנתו של כלומניק, חיים חפר חנן וייס אנחנו נשכתב את ההיסטוריה
 משנתו של כלומניק, חיים חפר
כתוב תגובה ל- וייס
7
חפר- שנאה מובנית
  לחובשי כיפה   29/09/12 05:07
אחרי מותו של חפר נאמרו הדברים בבירור: הוא היה נציג מובהק של הדור שחש שב-1977 'נגזלה ממנו המדינה'. העובדה שבני הכיפות הסרוגות הקימו יישובים בשטחים הכבושים לא הפריעה לו כשלעצמה, כל עוד היישובים הללו הוקמו על-ידי ממשלות העבודה. עולה לי בבריאות לפעמים / לראות איך הם התעוררו אחרי ששת הימים / איך ירדה עליהם פתאום ברכת ההתרחבות / והם מסתערים בשצף-קצף על כל מקום התיישבות / והם ממלאים בנקודות את המפה הריקה / בחופי סיני, במרומי הגולן ובבקעה". אחרי 77' הכול משתנה: נערי בני-עקיבא הנפלאים שמיישבים את המפה הריקה שמעבר לקו הירוק, הופכים לבני גוש-אמונים השנואים, שכל חולאי החברה הישראלית נגרמים בשל רצונם ליישב את השטחים הכבושים. האהבה לשנוא: "הנה באות השנים הרזות, שיאכלו את השמנות ואת השמנים / כל העם הרגיש כי את השמים הוורודים של הליכוד מכסה כבר חשכת עננים / כל העם. מלבד צדיקי הדור – גוש אמונים / ...הם בונים להם ארץ אחרת, ארץ שבעה ושמנה / כאשר הפרוטות האוזלות בקצבאות מקימות להם וילה וגינה / כאשר הנגב ההולך ושמם מרחיב אצלם את הפיתוח והכביש / כאשר מול כל עץ הנשתל אצלם נובלת חממה בלכיש / ...לא. הם לא יוותרו על דבר. כי כזה הוא צבא גוש אמונים / הצבא המוכן לצעוד גם על קיבתם הריקה של הזקנים" שנאה שנאה שנאה לאנשי עבודה ואהבת הארץ חובשי כיפה יראי ה' וגם בעלי משכל גבוה... חנן וייס בן סנדקאות למנחם בגין wsoft.co.il
 חנן וייס
כתוב תגובה ל- לחובשי כיפה
8
נכון
  דוד בן אהרון   29/09/12 05:16
שלום
כתבה נכונה ומשכנעת
כתוב תגובה ל- דוד בן אהרון
9
למחבר הכתבה
  8   29/09/12 06:36
קודם שאתה מפרסם את הגיגך לך תלמד לכתוב על מנת שניתן יהיה להבין את שכתבת, כל כך אינך ברור, ולא תמיד האורך קובע יכולת להסתפק גם בחצי ממה שכתבת לו כתבת וערכת הכתובים כמו חפר למשל, אצלו 2 שורות מסבירות ומובנות יותר מספר שלם שלך לו נכתב.
כתוב תגובה ל- 8
10
אם יציאת מצרים הייתה תלויה במר
  קורןנאוה טבריה   29/09/12 07:38
במרעילי הדור מסוגו של חפר=עד היום היינו במדבר וסוגדים למונופוליסטים על החכמה והמדינה שיודעים תמיד יותר טוב אפילו מאלוקים מה טוב ליהודים ולערבים!ג'ורג' אורוול הטיב להכיר ולתאר בולשביקים מסוגו של חפר שתמיד הגן על אנשי "שלומנו" ה"קדושים":"אין שום פשע,שום פשע בכלל שלא ניתן למחול עליו כאשר "הצד שלנו" מחולל אותו"!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
11
באבא חפר,באבא חפר אין כמוך בעו
  קורןנאוה טבריה   29/09/12 07:45
בעולם=כך לפחות על פי התשקורת ה0מולנית!!ואין שום קשר בין שיריו המופלאים והמרגשים כל פעם מחדש לבין היות מתנשא ושונא ברמות קשות!!!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
12
למעלה מ 10 שנים חיינו בארה״ב ו
  פסימי   29/09/12 13:03
וגם שם אין אהבה גדולה בין הרפובליקנים לדמוקרטים אבל כאן בארצנו השנאה והתיעוב שבאים לידי ביטוי בעיקר בתקשורת של השמאל לימין ,בנבזות וברשעות בכול יום בכול ידיעה ואפילו אינפורמטיבית בלבד ממאיסה את החיים לציבור הולך ומתרחב וכשיגיע יום פקודה כולנו נתמוסס מבפנים..
כתוב תגובה ל- פסימי
13
חפר - מתנה לאוהבי הארץ ושיריה
  אהוד פרלסמן   29/09/12 13:06
כל אוהבי ארץ ישראל ושיריה יזכרו את חיים חפר כמי שהעניק להם הרבה שעות של עונג, התרגשות, וקורת רוח. קשה לי להבין מדוע החליטו רבים שמותו נותן להם הזדמנות לגמור את החשבון עם דור הפלמ"ח, שהוא הוא מגש הכסף עליו ניתנה מדינת היהודים. משום מה הם שוכחים שלדור הזה שייכים לא רק רבין ובר-לב, אלא גם גנדי ורפול, ואת כל טענותיהם נגד השמאל הישראלי שכבר מזמן לא מיוצג על ידי חפר וחבריו, אלא על ידי המשתמטת/סרבנית דפני ליף, הם מפנים דוקא אליו. לכל אלה אני מציע לקרוא את ספריה של נתיבה בן-יהודה, שבעיני היא המיצגת הנאמנה ביותר של הדור הזה, שהיה מוכן להקריב את חייו למען המולדת היקרה שלו, ושל כולנו.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
14
תאור לתהליך חברתי בלתי נמנע
  פועה   29/09/12 19:39
חיים חפר ז"ל ביצירתו ובהתנהלותו הוא הסמל לדור הפלמ"ח.
הוא תרם יותר מכל אחד מהם לטיפוח המיתוס וזאת הייתה תרומה אדירה בחשיבותה לדור נרתם מגויס למטרה ונכון להקרבה, שהיה "מגש הכסף" (אלתרמן), שעליו נבנתה מדינת ישראל.
דוד בן גוריון הבין את הסכנה החברתית שיכולה להגרם מארגון מגובש ומלוכד למען שליחות ולמען עצמו, ופרק בלי היסוס את ארגון הפלמ"ח. אבל לא היה ניתן לפרק את רוחו ונאמנותו לחבריו, שהתגבשו במשך כעשרים שנה של לחימה מסירות סיכון והקרבה. הם נפגעו קשות מהחלטת הפרוק וראו בזה בחינת "הכושי עשה את שלו ועכשיו הוא יכול ללכת". הגאוה הפצועה הזאת דרבנה ביתר שאת את שאיפת המשך החברות הנאמנות ושותפות הגורל. זה היה בלתי נמנע מובן ואפילו נסלח.
אבל זה גם "דפק" על מערכת הערכים של חברה נורמאלית, והעצים את שיטת הקשרים והעדפתה המוחלךטת על פני כישורים!חברי הפלמ"ח התברגו בכל מוסדות המדינה ודאגו להעדיף את חבריהם במינויים בקידום ובהטבות מבלי לחשוב על ההשלכות של תופעה פסולה זאת על המרקם החברתי בעתיד. הספיק שהיית בפלמ"ח יחד עם פלוני ואלמוני וזכית להענות או להתמנות.
זה נראה להם טבעי ומובן מאליו. וזה כשלון שיזקף לחובת ב.ג. שעשה גם כאן רק עבודה חלקית! גם אם לא ניתן היה לעשות אחרת. אבל את תרומתו ההיסטורית המכריעה של הפלמ"ח במעשה וברוח אף אחד לא יקח ממנו, גם לא הניפוח המלאכותי של עסקני הימין לההדרת מעשי הטרור השוליים של ארגוני הפורשים. ארגוני הפורשים לא חוסלו ע"י הבריטים כי ההגנה והפלמ"ח ששמרו על הקשר עם הבריטים התחייבו להם לבלום אותם בעצמם. היה חשוב לב.ג. שיהיו כמה שיותר לוחמים נושאי נשק
למלחמה העתידית שנצפתה לבוא לאחר סיום המנדט.
אגב גם שנאתו של חפר לפרס יונקת את עוצמתה מכך שפרס שלא היה בפלמ"ח ובכ"ז התברג היטב לצידו של ב.ג. לא נטה בלשון המעטה, לשתף פעולה בהענות ובסיוע לדרישות מקושרי הפלמ"ח.
על זה הם לא סלחו לו.



כתוב תגובה ל- פועה
פועה: קריקטורה שיצר נרי אבנרי.
  אהוד פרלסמן   29/09/12 22:49
אכן, רק מי שרוצה להציג קריקטורה של שמאלני בור ואויל יכול לכתוב אוסף כזה של שטויות - החל מעשרים שנה של לחימה (הפלמ"ח נוסד ב-1941 ופורק ב-1948), וכלה במאבקו של בן-גוריון באנגלים כדי לשמור על אנשי האצ"ל (אותם שנא שנאת מוות ופקד להרוג בזמן אלטלנה).
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
הפלמ"ח החל ספורדית כבר מ1938
  פועה   30/09/12 08:13
והשפעתו הישירה על החברה התקיימה לפחות עד 1958 דרך הפוליטיקה התרבות הצבא והמשק.
כתוב תגובה ל- פועה
15
מאמר עניני
  מאמר עניני   29/09/12 20:17
זהו אחד המאמרים הותר טובים שקראתי בשנה האחרונה, מי יתן ואקרא עוד כאלה, מחכים מגיש נתונים ומנתח אותם בצורה ענינית
כתוב תגובה ל- מאמר עניני
16
קולמוס משוח ברעל
  ארמנדו   30/09/12 06:08
לא סבלתי את האיש בחייו ובוודאי גם לא לאחר מותו.

מדובר בגזען מהסוג הגרוע ביותר ודומים לו כל אלה אנשי פלמ"ח פלצנים ועלובים אשר הניחו על ראשם כתר של " אנחנו בנינו, אנחנו לחמנו, ושאר דברי הבל.

מעניין שקולם של עשרות אלפי לוחמי מחתרות אשר חירפו נפשם ורבים מהם מתו מות גיבורים לא נשמע, ומעולם לא יצאו מפיהם דברי הבל ורעות רוח כדברי אותם אנשים רעים ואכולי שינאה כחיים חפר, יצחק בן אהרון ושאר חבר מריעהם.
כתוב תגובה ל- ארמנדו
17
המאמר על חיים חפר
  אוחיון   2/10/12 17:07
אכן הצביעות בולטת, מכאיבה ופוגעתבמידת הניצול שלה.בורות ואנוכיות חברו יחד.וכאשר צמחו קבוצות שהיו דוגמא ומופת ל
"שמן הארץ"{הביטוי" מלח הארץ" נמכר לצמיתות ל"אונזרה"}נתקבלובביקורת קשה ואף בתיעוב.
כתוב תגובה ל- אוחיון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il