|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
הלן ר. |
|
4/10/12 12:25
|
|
|
|
החברה הישראלית זקוקה היום לעולם האיקאי של הנביא עמוס .
|
|
כתוב תגובה ל-
הלן ר.
|
|
|
|
2 |
|
|
הלן ר. |
|
4/10/12 12:31
|
|
|
|
איתן , אני מוצאת לנכון לכתוב לך , כי נהניתי מאוד מהרשימה הזו .
|
|
כתוב תגובה ל-
הלן ר.
|
|
|
|
3 |
|
|
ידידיה |
|
4/10/12 15:07
|
|
|
|
אני ממעריציו של האושפזין עמוס שידע לקרוע את הצורה לפרות הבשן , לאלה שחשבו עצמם אתה בחרתנו ולמעשה הפ כבני כושיים ופלישתים .
בז לחגים ולמועדים של הסרוחים על מטות שן ןאוכלים עגלים מתוך מרבק .
הוא ידע לעמוד מול עוזיהו וירבעם השני , שהיו בשיא חוסנם המדיני אבל בשיא רדידותם המוסרית והחברתית .
אני שותף למשאלתך שרוחו ועולמו של הנביא עמוס יהיו אושפזין בסוכתו של עם ישראל .
איתן , הוכחת שארון הספרים היהודי הוא לא רק הארון של המתלהמת על גבול הטרוף המשיחי בשם איריס , שמבקרת לעתים קרובות באתר שלך .
|
|
כתוב תגובה ל-
ידידיה
|
|
|
|
4 |
|
|
שולה.... |
|
4/10/12 15:30
|
|
|
|
האושפזין שלי היום הוא שאול טשרנחובסקי עם המלים "נפשי דרור שואפת, " לא מכרתיה לעגל פז" ואם המשאלה המחויבת יישום מידי "ואז ישא שלום לאום מלאום" .
ושיגדפו המתלהמים .
|
|
כתוב תגובה ל-
שולה....
|
|
|
|
5 |
|
|
איריס כהן |
|
4/10/12 18:53
|
|
|
|
לבקר בסוכתך? גם מפני שדבריו הנוקבים מדוע מתוך האמונה באל -שאתה לא מאמין בקיומו ,וגם מפני שלא נראה לי שעדית סוכה ? אם אני טועה הסליחה מראש מה שאני לוקחת מהנביא עמוס היא האמירה -הרי כבניי כושיים אתם לי בני ישראל" -כלומר כאשר עם ישראל לא ינהגו כמצופה מעם סגולה הוא לא יהיה עדיף מבני הכושיים !! כלומר יש כאן הבדלה ברורה בין ישראל לעמים וביחוד לכושיים -השאלה היא איך אמירה כזאת לא מקוממת אותך איתן המאמין בשוויון בין כל יצורי אנוש שנבראו בצלם ? האם יתכן שלו הנביא עמוס היה חי בנינו היום הוא היה רואה בהגעת אלפי בני הכושיים לארצנו -עונש מאת ה' על כך שאנו לא טובים מהם- ולא רק בגלל אי שוויון כלכלי אלא בגלל עוד סיבות שאתה איתן דווקא לא מתנגד להם -כמו חילולי שבת ,מצעדי הגאווה ,לבוש לא צנוע של נשים ,ההבל שמשדרים בערוצי הטלווזיה ועוד ועוד !! מה היה אומר הנביא עמוס על כך שאתה רואה בהגעתם דבר רצוי ונלחם למען השארתם כאן כאזרחים??? איתן הפסק להיתלות באילנות גבוהים כמו נביאי ישראל -לא נראה לי שהם היו מבקרים בסוכתך למרות רגישותך החברתית הגבוהה !!
|
|
כתוב תגובה ל-
איריס כהן
|
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי |
|
4/10/12 21:09
|
|
|
|
סליחתך מתקבלת .
לגבי יתר הנושאים , נישאר חלוקים בדעותינו .
אני מכבד את גישתך , הגם שאינני מסכים איתה .
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי
|
|
|
|
6 |
|
|
עמוס שנער |
|
5/10/12 00:41
|
|
|
|
הציבור הדתי ובעיקר החרדי דווקא שייך לקהילה חמה, תורמת עם המון סיוע ונתינה גם לחילונים. נכון שתמיד אפשר להשתפר, וחשוב לא לקיים טקסים דתיים רק כדי לצאת ידי חובה אך אורח החיים הדתי והחרדי כולל הטקסים הם הם ששומרים על שפיות החברה, בעוד בעולם החילוני ואינני מכליל כמובן כל אחד לעצמו והאנשים כבר לא מכירים את השכנים שלהם כי הם צמודים לצרות שלהם, לאינטרנט והטלוויזיה.
חבל שבתקשורת מחפשים את הרע שבדתיים הבטל ב60 מול הטוב אותו מנסים להסתיר.
|
|
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער
|
|
|
|
|
|
|
לעמוס שנער |
|
5/10/12 04:24
|
|
|
|
אין במאמר התייחסות שלילית לציבור דתי או חרדי , להפך .
|
|
כתוב תגובה ל-
לעמוס שנער
|
|
|
|
|
|
|
עמוס שנער |
|
5/10/12 13:01
|
|
|
|
תודה על התגובה, ואני מקווה שבעל או בעלת התגובה צודק/ת
אך נראה לי שהמאמר הביא ביקורת על הציבור הדתי והחרדי במרומז ובמילים הללו, ואני מצטט:
"אני רוצה לארח את מי שעמד כצוק סלע מול דעת קהל עוינת ואמר אמת כאובה, לפיה אקט חיצוני של תפילה ושל קורבן עדוי במעטפה של ריטואל דתי, אין ליושב במרומים כל עניין בו. אין מקום לדפוסים טקסיים, אם לא שולבו בתוך מערכות חיים חברתיות, בהן קיימת נוכחות חזקה של עוצמת הפסוק "וַיִּגַל כַּמַּיִם מִשְׁפָּט וּצְדָקָה כְּנַחַל אֵיתָן " (שם 24). אין מקום לריטואל חיצוני חסר ערכי מוסר וצדק סוציאלי בתוך חברה, המקדשת קוטביות מעמדית, ואף מנציחה אותה בברוטאליות רבה".
גם אם הכותב לא התכוון לתת ביקורת. המילים שלו גורמות לאנשים להגיד את הדעה הידועה: לא צריך להיות דתי. מספיק להיות אדם טוב. בתגובתי רציתי להדגיש שאולי ישנם יחידים ואפילו רבים בעולם החילוני שהם אנשים טובים גם בלי הדת, אבל דווקא טקסי הדת והדת מביאים לחברה במובן הכללי של המילה, להיות יותר טובה. [כמובן שלא חסרים פירות רקובים
גם אצל דתיים וחרדים.
בכל מקרה כותב המאמר ציין דבר נכון שהרי הוא מצויין בספר עמוס, אך צריך בימינו גם להוסיף את הטענה שלי כדי שלא ישתמע בין אם הכותב התכוון לכך ובין אם לא שטקסי הדת [כולם ולא חלקם] חלילה מיותרים. אגב אם קלטתי טוב את קלינסקי ממאמריו הקודמים, הוא איננו מקיים את כל טקסי הדת, אלא רק את אלו שהוא מתחבר אליהם. זאת זכותו, אך בשל כך, היתה לי סיבה יותר רצינית להאמין שיש לו, לכותב המאמר, ביקורת על הציבור אליו אני שייך.
|
|
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער
|
|
|
|
|
|
|
qwertyui |
|
5/10/12 14:28
|
|
|
|
כל איש באמונתו יחיה .
כשאיתן הקדיש באתר הזה מאמר נרחב נגד ההתקפה על הציבור החרדי הוא זכה למבול תגובות בוטות ופוגעניות . היה זה מסע גועלי נגדו כאן באתר , כי הוא יצא חוצץ נגד אותן הפגנות נגד הציבור החרדי , שהציפו את ערי ישראל .
במאמר הזה , להבנתי , הוא מבקש לתת בכורה ל"ויגל כמים משפט " על פני כל רטואל דתי .
כך עושה גם ישעיהו בפרק נ"ח הצועק "זה צום אברהו"??? לא ! הוא מעדיף "פתח חרצובות רשע" , הוא מעדיף חברה הבנויה על צדק סוציאלי.
מר שנער , הוכחת שאפשר לנהל דיאלוג תוך כדי כבוד גם לדרך של אדם , שאינך מסכים עם דרכו .
|
|
כתוב תגובה ל-
qwertyui
|
|
|
|
|
|
|
עמוס שנער |
|
5/10/12 17:19
|
|
|
|
תודה על המחמאה. אשמח לדעת את שם המאמר בו יוצא קלינסקי כנגד התקפת החרדים. אשמח לקרוא את זה.
עמוס
|
|
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער
|
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי |
|
5/10/12 21:26
|
|
|
|
למר עמוס שנער שלום
אני מסב את תשומת לבך למאמר שפורסם באתר הזה ב-6.7.2012.
תסתייע בגוגל . תכתוב את שם המאמר :
"לא לעלות על שרטון של זעם נגד הציבור החרדי" - איתן קלינסקי .
בהזדמנות זו אני גם מבקש להודות למגיב העונה לשם qwerty
בברכה
איתן קלינסקי
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי
|
|
|
|
|
|
|
בן דוגית |
|
6/10/12 15:58
|
|
|
|
גם בציבור הזה יש פיצול ושוני. אך מרביתם של אלה המקיפים את רבניהם כישועים זעירים, פרשו מכבר מהעם העברי והפכו לכת מתבדלת ומסוכנת. אכן, רשימתו המשכילה ומרחיבת הדעת של קלינסקי מקפיצה מחוריהןםדוחי חילוניים מפני שהחרדים בקושי עוסקים בעמוס ובחבר נביאי ישראל. מכאן שמוסרם של "החרדים המוסריים" שונה בהרבה ממוסרו של היהודי הרגיל - לרעה.
|
|
כתוב תגובה ל-
בן דוגית
|
|
|
|
|
|
|
עמוס שנער |
|
6/10/12 21:57
|
|
|
|
תודה לך מר איתן קלינסקי על המאמר שכתבת ושהפנת אותי אליו. טוב שנכתבים גם כאלו מאמרים ועצוב לראות את התגובות הרבות לאותו מאמר של אלו ששטיפת המוח האנטי חרדית כבר השפיע עליהם ואולי ללא תקנה.
אני חושב שלגבי הפשרה עליה דיברת בעניין כמה החברה תממן את לומדי התורה וכמה ישרתו בצבא יש לי תשובה מפורטת מאוד במאמר שכתבתי כאן באתר בשם: "פרנסת החרדים" הייתי מוסיף בעניין עוד כמה נקודות שפשוט לא שייכות לנושא המאמר אך עדיין אפשר ללמוד מהמאמר הרבה.
באשר לאדם המכנה עצמו בן דוגית. רואים שאינך מכיר מקרוב את החברה החרדית. אולי אתה מכיר כמה בודדים ומסיק מסקנות על כלל החברה. גם לי היו דעות לא חיוביות לפני שחזרתי בתשובה והכל תודות להסתה תקשורתית בעיקרה שמשתדלת להראות את הרע ולא את הטוב, את הקיצוניים שגם החרדים סולדים מהם ולא את הכלל. אני כבר מעל 8 שנים חי בתוך החברה הזו ולא ראיתי למשל אפילו אבן אחת נזרקת על מכונית שנוסעת בשבת.
לפי תגובתך ניתן להבין שדעתך על כותב המאמר טובה ולכן אמליץ לך לקרוא את אותו מאמר שהוא בעצמו כתב ואף הפנה אותי אליו בשם: "לא לעלות על סרטון של זעם נגד הציבור החרדי". למר קליסקי אני מבקש סליחה עם בתגובותי קצת סטיתי מהמסר המרכזי שלך במאמר על עמוס הנביא.
|
|
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער
|
|
|
|
7 |
|
|
נעמי קלין |
|
5/10/12 07:14
|
|
|
|
מדינת ישראל חייבת להכניס למרחב הציבורי שלה את סוכתו של הנביא עמוס .
אך בימינו יש מי שדואג להוריד מסדר היום את הנושא החברתי שבער בעצמותיו של הנביא עמוס ולהבעיר אותנו ואת המזרח התיכוןבאש איראנית .
כבר היה לנו הנשיא בוש, שראה אטום בעיראק וגרר את ארה"ב למלחמה מיותרת בעיראק שלא היה בה אטום ,ולצערנו דעת הקהל שלנו הלכה שבי אחר המלחמה המיותרת נגד עיראק .
גם אם אינני מתאבלת על לכתו של שליט ורודן אכזר בעיראק , אין הצדקה לגרור עמים למלחמה בטוענות שקריות.
|
|
כתוב תגובה ל-
נעמי קלין
|
|
|
|
|
|
|
מגיב ותיק |
|
6/10/12 02:42
|
|
|
|
לטעון כי יש נושא חברתי (וכבר התברר כי מחולליו המופקרים בשדרות רוטשילד היו פוליטיקאים וילדי שמנת מהרצליה)שאינו אלא ניגוח פוליטי (וזאת אמרו מחוללי המהומה בעצמם) ולהמשיך ולטעון ברישעות כי מנהיגנו מסיטים את הנושא לאירן (מסקנה מכך שגם הסכנה הקיומית מצד אירן לא קיימת) - כל זה אינו אלא שיפלות וניבזות השמורים רק לשמאלנים מנותקים ומטופשים מהסוג של נעמי.
לא רק שיפלות אלא גם קוויזלינגיות ומשת"פיות עם שונאי ישראל.
על כך כל הבוז לגברת.
|
|
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק
|
|
|
|
8 |
|
|
נעמי קליין |
|
5/10/12 07:21
|
|
|
|
|
9 |
|
|
תקוע |
|
5/10/12 14:37
|
|
|
|
גם אני רוצה את עמוס אושפזין בסוכתי.
|
|
כתוב תגובה ל-
תקוע
|
|
|
|
10 |
|
|
חג. שמח |
|
6/10/12 10:06
|
|
|
|
|
11 |
|
|
מגיבה |
|
6/10/12 14:31
|
|
|
|
|