|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
כלכלן מהצפון |
|
30/10/12 11:42
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 00:22
|
|
|
|
|
2 |
|
|
רואה חשבון |
|
30/10/12 17:55
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 00:27
|
|
|
|
|
3 |
|
|
לוגי |
|
30/10/12 18:01
|
|
|
|
אהבתי את סגנון המאמר. העיתונאי מרים כדור ובוורמן מטביע, אך כדי שהמשחק יהיה מעניין האם לא כדאי שהעיתונאי יעלה כמה תהיות של הקבוצה היריבה?
כדאי לדייק 'המנטרה' של נתניהו היא "כמו יוון וספרד" אני לא יודע מה הייתה המדיניות הכלכלית בספרד (לא הייתה שם ממשלה סוציאליסטית?) אך ברור שביוון הייתה מדיניות סופר סוציאליסטית המתאימה 'לחלום הרטוב' של פרופסור ברוורמן. אז למה יוון קורסת? ולמה היא לא מוזכרת במאמר?
|
|
כתוב תגובה ל-
לוגי
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 00:33
|
|
|
|
|
4 |
|
|
בנימיןז |
|
30/10/12 18:43
|
|
|
|
חובב אתה עיתונאי כלכלי ברמה גבוהה מכל הפלוצקרים למינהם
יישר כח!
|
|
כתוב תגובה ל-
בנימיןז
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 09:34
|
|
|
|
|
5 |
|
|
תמיר |
|
30/10/12 19:39
|
|
|
|
חובב, עוד אוסיף, מזל טוב לרגל יום הולדתך, שאתה הרי הכותב המוכשר שלנו זה שנים, שאף פעם אינו מאכזב במאמריו, יישר כוח, שנזכה לעוד שנים של כתבות מעולות, המשך בריאות והצלחה !
|
|
כתוב תגובה ל-
תמיר
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 09:40
|
|
|
|
|
6 |
|
|
חזקיהו |
|
30/10/12 19:39
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 10:55
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 11:14
|
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המלך |
|
31/10/12 18:55
|
|
|
|
|
7 |
|
|
הרצל קרן |
|
31/10/12 08:52
|
|
|
|
חובב.
מאמר מעולה, שראוי להפיצו לקוראים רבים ככול הניתן.
כל הכבוד.
הרצל קרן.
|
|
כתוב תגובה ל-
הרצל קרן
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:12
|
|
|
|
|
8 |
|
|
תודה חובב |
|
31/10/12 10:39
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:18
|
|
|
|
|
9 |
|
|
רוחי"ת מהרצליה |
|
31/10/12 11:19
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:24
|
|
|
|
|
10 |
|
|
שמעון הליכודניק |
|
31/10/12 11:26
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:30
|
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
2/11/12 09:32
|
|
|
|
|
11 |
|
|
מא רוח |
|
31/10/12 14:57
|
|
|
|
מאמר מצויין עם כוונות אמיתיות וכנות של המרואיין - אבל הייתכן שברוורמן ישאר גם אחרי ינואר 2013 - מועמד לשר אוצר ...
|
|
כתוב תגובה ל-
מא רוח
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:42
|
|
|
|
|
12 |
|
|
אאא הרוח |
|
31/10/12 15:05
|
|
|
|
האם ברוורמן חושב יחד עם כל הנגת מפלגתו כי ניתן לבצע מהלכים אשר יגרמו לשינויים מהפכניים בפירמדות ההון כגון חברת החשמל, הנמלים ושאר מונופולים.
|
|
כתוב תגובה ל-
אאא הרוח
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:51
|
|
|
|
|
13 |
|
|
א ב ג הפועל |
|
31/10/12 15:11
|
|
|
|
האם ברורמן בדעותיו מיצג את מפלגת הפועלים ?
|
|
כתוב תגובה ל-
א ב ג הפועל
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 16:16
|
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
31/10/12 22:13
|
|
|
|
|
14 |
|
|
הרואה בקפה |
|
31/10/12 15:21
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 15:58
|
|
|
|
|
15 |
|
|
עדי כלפון |
|
31/10/12 15:22
|
|
|
|
רו"ח לויטס משמש מורה נבוכים לכל מי שאינו עוסק בשגרת יומו ברזי הכלכלה הישראלית וחושף טפחים מרתקים בתחום. המשך כך ותודה
|
|
כתוב תגובה ל-
עדי כלפון
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 16:04
|
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
31/10/12 21:52
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 09:01
|
|
|
|
|
16 |
|
|
גדי123 |
|
31/10/12 15:37
|
|
|
|
אבישי בהחלט יודע על מה הוא מדבר. אך בכל זאת שינוי סדרי עולם יהיה קשה מאוד לביצוע ואני לא רואה כיצד זה אפשרי במיוחד לאור תוצאות המחאה החברתית.
|
|
כתוב תגובה ל-
גדי123
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 23:52
|
|
|
|
|
17 |
|
|
החשב |
|
31/10/12 15:46
|
|
|
|
אחלה ראיון
|
|
כתוב תגובה ל-
החשב
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
31/10/12 23:57
|
|
|
|
|
18 |
|
|
גיא ק |
|
31/10/12 16:25
|
|
|
|
יאללה לראיין גם את שלמה מעוז
|
|
כתוב תגובה ל-
גיא ק
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 00:02
|
|
|
|
|
19 |
|
|
עודד_ |
|
31/10/12 18:44
|
|
|
|
שתי בעיות עיקריות בכלכלה הישראלית:
1. שוק הנדל"ן.
משפחות מעמד הביניים לא קורסות בגלל שהקוטג' עלה מ- 5 ש"ח
ל- 8 ש"ח, הן קורסות כי משלמות שכר דירה / משכנתא בהיקף של שליש עד חצי מסך ההכנסה הפנויה של משקי הבית.
גם אני שייך לקבוצה הזאת, ומישכנתי את עצמי עד כלות.
2. חינוך פיננסי - הישראלים לא יודעים לנהל את משק הבית שלהם בתקציב מוגדר עם בקרה עצמית. חיים במינוס עמוק על גבול האשראי שאפשר לקבל, לוקחים עוד הלוואות מהבנקים ומההורים, אבל תראה אותם - כולם עם אייפונים, רכבים מהודרים, ואפס מקומות לשבת בבתי קפה ומסעדות.
גם לקבוצה הזאת אני שייך ....
בהצלחה לכולם, צריך ללכת - לוקח את הילדים לארוחת ערב במסעדה כי אין לי זמן וסבלנות לטגן שניצלים עכשיו...
:-)
עודד
|
|
כתוב תגובה ל-
עודד_
|
|
|
|
|
|
|
שלמה המלך |
|
31/10/12 19:00
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 09:07
|
|
|
|
|
20 |
|
|
שלומי הקשיש |
|
31/10/12 20:37
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 08:55
|
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
1/11/12 09:25
|
|
|
|
|
21 |
|
|
מתכננן פיננסי |
|
31/10/12 22:59
|
|
|
|
היתה התייחסות מספיק עמוקה כדי להעביר את המסר ובמקביל מאוד פשטנית כדי להבין את הטקטס המקצועי. תודה ויישר כח.
|
|
כתוב תגובה ל-
מתכננן פיננסי
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 00:08
|
|
|
|
|
22 |
|
|
ebm |
|
1/11/12 08:59
|
|
|
|
מאמר נהדר וחשוב - כל הכבוד חובב , אתה בדרך הנכונה ללילה כלכלי.
אבל... משנתו של המרואיין ידועה , כולם מבטיחים שינוי.
אף אחד לא מיישם .
500 אלף איש יצאו לרחובות , אנשים גרו באוהלים , חלקם בתענית מחאה - אף לא אחת מהמפלגות הבטיחה שינוי מהותי בתקנון שלה
אמר מישהו חכם " הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם " וימשיך לשלם .
חובב ידידי - לדעתי נושא המאמר הזה הינו החשוב ביותר היום
יישר כח
|
|
כתוב תגובה ל-
ebm
|
|
|
|
|
|
|
לב טרוצקי |
|
1/11/12 11:13
|
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
1/11/12 20:19
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
8/11/12 14:21
|
|
|
|
|
23 |
|
|
zeny |
|
1/11/12 10:22
|
|
|
|
אני מסכים שהכיוון של ביבי היה שגוי, אל תשכח את הספר שהוציא לפני הבחירות הקודמות. מאז הטיפול שלו במשבר היה נכון בעיקר עקב הלחצים של סטנלי פישר.
|
|
כתוב תגובה ל-
zeny
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:05
|
|
|
|
|
24 |
|
|
איתן דביר, חיפה |
|
1/11/12 10:36
|
|
|
|
המאמר מציג נקודות היבט חדשות, שבאמת לפעמים אפשר לשבת ולחשוב למה הכלכלה הישראלית מתנהלת בצורה זו.
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן דביר, חיפה
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:11
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:16
|
|
|
|
|
25 |
|
|
בועז אורגד |
|
1/11/12 16:41
|
|
|
|
הראיון עם פרופ' ברוורמן מוגש בצורה קולחת. חובב מוכיח שגם נושא כלכלי רציני ניתן להגיש עם חיוך..
|
|
כתוב תגובה ל-
בועז אורגד
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:23
|
|
|
|
|
26 |
|
|
עובד במשר'ד האוצר |
|
1/11/12 17:10
|
|
|
|
אלמלא עובדי משרד האוצר - מדינית ישראל הייתה פושטת רגל
|
|
כתוב תגובה ל-
עובד במשר'ד האוצר
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:51
|
|
|
|
|
27 |
|
|
סוציאליסט בדם |
|
1/11/12 17:27
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:44
|
|
|
|
|
28 |
|
|
מעריצה |
|
1/11/12 17:30
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:33
|
|
|
|
|
29 |
|
|
עורך דין |
|
1/11/12 17:50
|
|
|
|
יש לא מעט אי דיוקים בדבריו של ברוורמן, מה עוד שכלכלנים מכובדים לא פחות חולקים עליו.
ראשית, הטלת האחריות על המשבר בסוף 2008 על הממשלה אינה רצינית. זה היה משבר עולמי.
שנית, הרעיון של הורדת מס חברות ממילא נפסק, כאשר במקביל העלו את שיעור המס על הדיבידנד ל - 30% במקום 25%. שיעור גבוה מאוד, כך שנטל המס הכולל יהיה כ - 50% בשנה הבאה.
יש לא מעט מחקרים שמצביעים על כך שהעלאת שיעורי מס לא בהכרח יוצרת גבייה גדולה יותר ולעיתים אפילו להיפך. בין כה וכה שיעורי המס הם כבר היום גבוהים, וזה לא מה שישפר את מצבו של מעמד הביניים.
ראה גם מאמר של מירב ארלוזרוב שמצביעה על כך שנטל המס על בעלי הכנסות גבוהות הוא גבוה באופן יחסי.
להוציא חרדים לעבודה - כולם מסכימים. אבל איך עושים את זה? לא פשוט, ובטח לא מהיר.
בקיצור - אין פתרונות קסם. בטח לא בחברה הישראלית המאופיינת באוכלוסיות נרחבות שלהן רמת ילודה גבוהה ואי תשלום מס הכנסה כלל (רק שני עשירונים עליונים משלמים), ועוד עם הוצאות בטחון כבדות.
|
|
כתוב תגובה ל-
עורך דין
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
1/11/12 19:38
|
|
|
|
|
30 |
|
|
דוד.ב |
|
1/11/12 20:12
|
|
|
|
אני חושב שהריאיון לא עשה עמו חסד. בכל מקרה, הוא איש טוב.
חובב - כל הכבוד על המאמר
|
|
כתוב תגובה ל-
דוד.ב
|
|
|
|
|
|
|
רואה חשבון |
|
1/11/12 20:24
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
2/11/12 18:41
|
|
|
|
|
31 |
|
|
tsahi66 |
|
2/11/12 15:17
|
|
|
|
אבישי, המילים האקדמיות שלך בכתבה לא מציעות פתרון מעשי למצב, כי צריך להחליט ולבצע פעולות מעשיות מיידיות, ולהפסיק להעלות רעיונות באוויר, בזה אנחנו מצויינים ופרופסורים.למשל אחד החוליים- שיטת המיסוי לשכירים: כלכלת ישראל בנוייה על טבלת אקסל אחת במחשב של הפקיד במשרד האוצר: הטבלה של מס הכנסה שכירים המשפיעה על ההכנסה הפנוייה שלנו. כשיש גרעון בכל סוף שנה אחרי שכרגיל הממשלה ביזבזה יותר ממה שתקצבה, פשוט משנים קצת ת'אחוזים בטבלה והכל מסתדר: האחוזון הנמוך ישלם קצת פחות (יעני לעזור לחלשים), האחוזון הגבוה ישלם קצת יותר(יעני להראות שגם העשירים צריכים לתרום), אבל השינוי הקבוע והמשמעותי הינו באמצע/בביניים, שם כל אחוז הוא משמעותי בכסף,שם רוב האוכלוסייה, שם בד"כ יעלו בהדרגה את אחוז המס האפקטיבי , ומעמד הביניים השכיר העובד נדפק שוב ושוב כל שנה.זה הכי קל להם. למה לריב עם ועדי העובדים הציבוריים שההוצאה (צמודד המדד!!) על קיצוץ שכר ממשלתי? יותר פשוט לשחק קצת במשחק האקסל ולהגדיל את הכנסות המדינה. ואם הגרעון כבר קורה באמצע שנה, לא מעשי לשנות מדרגות מס, אז משחקים בכלי המע"מ כפתרון, ומעלים רק באחוז.... אבל לכולם והרי לכם איזון תצציבי. אף שר או ח"כ לא הרים את קולו, והציע משהו אופרטיבי לשינוי שיטת השנור ממעמד הביניים כמו עצירת/קיצוץ הוצאות ממשלתיות מיותרות. למה להתאמץ כשמרוויחים שכר טוב כח"כ, ויש יותר להפסיד מלהרוויח באופן אישי. אולי לא יכולים ומסרבים להודות בכך- ולא משנה מאיזה צד בקשת הפוליטית אתה מגיע. והבנקים, הם אף פעם לא יפלו, משבר/שמשבר, אם צריך יגבו יותר עמלות/ריבית מאיתנו הפריירים. וזה ההבדל בינינו לבין האירופים. אנחנו עם עדר, והחכמים המוזכרים בתגובתי לעיל מנצלים זאת.
חובב, כתבה עניינית ורלוונטית!!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
tsahi66
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
2/11/12 18:19
|
|
|
|
|
32 |
|
|
סימוני החשב |
|
2/11/12 16:13
|
|
|
|
ראיון נוקב וענייני.. מאוד נהנתי
|
|
כתוב תגובה ל-
סימוני החשב
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
2/11/12 18:32
|
|
|
|
|
33 |
|
|
דני - אחד מרבים |
|
3/11/12 16:18
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
3/11/12 18:58
|
|
|
|
|
34 |
|
|
איתן ח |
|
3/11/12 18:18
|
|
|
|
כתבה מעניינת ורצינית בהיבטים מקרו כלכליים.
חובב כל הכבוד על המאמר.המשך כך!!
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן ח
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
3/11/12 19:05
|
|
|
|
|
35 |
|
|
א. בנימיני |
|
3/11/12 18:24
|
|
|
|
ראיון מעולה ומרתק, ומסורת האפילוג שהולכת ונרקמת עושה את העבודה.
|
|
כתוב תגובה ל-
א. בנימיני
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
3/11/12 19:10
|
|
|
|
|
36 |
|
|
א.פ. |
|
3/11/12 19:44
|
|
|
|
מאמר שמאיר את העין לגבי ניהול פסיכולוגיית המונים והיבטי כלכלה נוספים. כאחד שחזר מספרד לאחרונה רק אציין כי נראה לי שלספרד יש מאפיינים יחודיים כגון הסייסטה המפורסמת שמורידה את הפריון ועוד.. לגבי הבירוקרטיה הישראלית שהגנה על הבנקים בישראל אני מסכים לחלוטין. לגבי שינוי שיטת המיסוי - חומר למחשבה. חובב כל הכבוד על העשייה..איתמר
|
|
כתוב תגובה ל-
א.פ.
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
5/11/12 19:53
|
|
|
|
|
37 |
|
|
שלום567 |
|
4/11/12 11:37
|
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
5/11/12 20:31
|
|
|
|
|
38 |
|
|
יובל מור מוסלי |
|
5/11/12 13:13
|
|
|
|
חובב, בקצב הזה לילה כלכלי יהיה קטן עליך...אין ספק שברוורמן צודק בניתוחו המאלף...כטל הכבוד על הראיון המבריק
|
|
כתוב תגובה ל-
יובל מור מוסלי
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
5/11/12 20:37
|
|
|
|
|
39 |
|
|
חי הראשון |
|
7/11/12 23:20
|
|
|
|
מאמר נחמד. בל נשכח שהתורה הכלכלית שפרופ ברוורמן נמנה על מיישמיה עוד בימים שהיתה בארץ מפלגת העבודה, התרסקה כי פשוט עבר זמנה. ההטפה, סליחה המנטרה, שלו אינה תופסת. לא יעזור שום דבר לאף אחד משבר הסאב-פריים הוא תולדה של שני וקטורים: התאבה למינוף פרטי של האנשים שנטלו הלוואות, וחוסר הבנה של מספר פיננסיירים ביכולת ההרסנית של כוחות השוק. לטעון שבגלל זה צריך לברוח מליברליזם זה כמו לטעון שבגלל מספר התאונות צריך לחזור לרכב על גמלים וחמורים.
|
|
כתוב תגובה ל-
חי הראשון
|
|
|
|
|
|
|
חובב |
|
8/11/12 14:14
|
|
|
|
|