s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נצחון אובמה: הסקרים טעו באופן מהותי
מאת: אהוד פרלסמן  |  10/11/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אלא באלה שקראו אותם בישראל.
  הבעיה לא בסקרים,   11/11/12 17:59
חבר (ישראלי) שבקיא בפוליטיקה האמריקנית אמר לי אתמול, שבארה"ב איש לא הטיל ספק בנצחונו הברור של אובמה, שזכה ברוב גדול בכל ספירה של אלקטורים.

המקום היחיד שבו נצחונו של אובמה הוטל בספק היה ישראל, שמשום מה מעדיפה לקבל אינפורמציה מערוץ פוקס, ומנציגו בישראל- ישראל היום. גם באתר זה טרחו אנשי הימין להאחז בכל קישקוש אפשרי ולהתעלם מהיתרון הברור של אובמה. לשיא הגיעו הדברים לאחר העימות הראשון הכושל של אובמה, כאשר הימין בישראל התנתק סופית מהמציאות והחל להזות הזיות על נצחונו הבטוח של רומני.

אני מציע לך, ולכל מי שרוצה להבין את המציאות, להסתמך על מקורות מידע מהימנים, ולא על עיתונות קש וגבבה מהסוג של פוקס וישראל היום או על פרשנים מטעם עצמם, שפרשנותם אינה אלא משאלת לב.
כתוב תגובה ל- הבעיה לא בסקרים,
2
בדיוק כמו הסקרים שאומרים
  שביבי יקים ממשלה   11/11/12 19:14
סקרי הבל הבלים אמר קוהלת
כתוב תגובה ל- שביבי יקים ממשלה
3
הסקרים צדקו, אתה טעית.
  אלטע קאקער   12/11/12 01:26
המקור שלך Realclearpolitics היה רע. חיפשת ניצחון של רומני וגם האתר שלך חיפש ולכן לא נתתם לסקרים לא מחמיאים להפריע. הניו-יורק טיימס הצביע על יתרון של 2.5% לאובמה וגם הצליח לחזות את הניצחון של אובמה בפלורידה. זה רק מראה שניתן להגיע מאד קרוב לתוצאות האמיתיות אם מוכנים לקבל את האפשרות שהמועמד שלך יפסיד (או אם מאמינים במתמטיקה, דבר לא ברור מאליו באלקטורט הרפובליקני). הכישלון הוא שלך. המידע היה זמין, זה אתה שהחלטת לא להתחשב בו. לכל הפחות זה היה יכול למתן את גודל ההפתעה ומפח הנפש.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
שמח מאוד שהגבת, ולהלן תשובתי.
  אהוד פרלסמן   12/11/12 08:42
בתשובה לתגובתך הקודמת שכחתי לכתוב שאתה מזכיר לי דמות ממחזה של חנוך לוין: איש קטן ומכוער, בגוף ובנפש, ששואב נחמה מאומללותו בהשפלתם של אחרים. גם השם שבחרת לך, בשפה ובתוכן, מזכיר את חנוך לוין, וכנראה שלאנשים מעוותי נפש יש לעיתים מכנה משותף.

ולענין תגובתך, כבר הבהרתי לך שלא היה לי אפס קצהו של שמץ של מושג שהאתר הזה נחשב ימני, ואני בכלל לא מבין איך אפשר להחשיב אתר כימני כאשר הוא סך הכל מביא תוצאות של סקרים, ומאפשר להגיע לאתרים בהם מוצגים הסקרים עצמם. אני גיליתי את האתר הזה בערך חודש לפני הבחירות, ושמחתי לכתוב מאמרים שיציגו תמונה רחבה יותר מהתמונה שהוצגה על ידי מקורות מידע אחרים בישראל, שכל פעם נפנפו בסקר אחד מתוך עשרה ויצרו את הרושם שזה הסקר היחידי שהתפרסם.

אם אתה רוצה הוכחה שהייתי לגמרי נטול פניות, והשתדלתי להציג את התמונה המלאה ללא כחל וסרק, לחץ כאן, ותראה את תגובתי בתגובה מספר 3 ("לצערי יש גם סקרים אחרים").
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
התגובה שלך מבישה
  למר פרלסמן   12/11/12 09:09
אני אסביר לך את מה שאני מסביר לבן שלי. זה לא נורא לטעות. כולנו טועים לפעמים ואנחנו לא מושלמים ולא מבינים הכל. אבל לטעות כי לא מתאמצים זה כבר מגוחך, והכי חשוב זה להבין מה לא היה בסדר ולתקן את הדרך בפעם הבאה, ואז סביר להניח שהתוצאה תהיה טובה יותר. אתה מאד השתדלת להיתלות בכל קש וגבבה שנכתב בזכות נצחון של רומני, שהסיכוי לו היה אפסי עד לא קיים. מילא אם היית מבין את זה. בפעם הבאה היית נוהג אחרת וטועה פחות. במקום זה אתה תוקף בצורה מבישה את מי שכתב לך דברים נבונים ומנסה להעליב אותו ולהשפיל אותו. אני לא מכיר אותך ובכל מקרה לא אנהג כמוך אלא רק אגיד לך שההודעה הזו שלך מבישה ועלובה. ואתה עוד נתלה באילנות גבוהים מאד כמו חנוך לוין, שאם היה יודע על זה, היה משיב לך ודאי כגמולך. תתביש לך
כתוב תגובה ל- למר פרלסמן
לשם הבהרה: אין לי כוונה להגיב
  אלטע קאקער   12/11/12 18:49
את מה שהיה לי להגיד אמרתי.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
מי שצריך להתבייש זה פרלסמן.
  לאלטה קעקער   12/11/12 19:43
אם זה לא היה מובן.
כתוב תגובה ל- לאלטה קעקער
הבן שלך צריך להתבייש בך.
  אהוד פרלסמן   13/11/12 01:40
כי אתה פשוט מקשקש בלי הכרה. אתה כותב לי: "אתה מאד השתדלת להיתלות בכל קש וגבבה שנכתב בזכות נצחון של רומני". תביא לי משפט אחד שכתבתי במאמרים שלי שמבסס את מה שכתבת, ואני כותב כאן תגובה של התנצלות ובקשת סליחה. האמת היא שאין לי מושג כמה אנשים קוראים את המאמרים שלי, ואני יכול רק לקוות שקיים רוב דומם שיודע להעריך את נסיוני להביא תמונה אמיתית של המציאות בנושאים שונים. אין כאן מגיב אחד שביסס את מה שכתב על ציטוט מתוך המאמרים שלי, ואתה כמו אחרים כותב פשוט מהרהורי ליבך. בניגוד למה שכתבת, אני לא טעיתי בכלום, הצגתי את התמונה המדויקת של הסקרים המוצגים באתר realclearpolitics.com, ואף אחד לא טען לפני הבחירות שהסקרים האלה מוטים לטובת הרפובליקנים. עכשיו בא המתנשא המרושע שקורא לעצמו אלטע קאקער, וכותב לי שהאתר הזה רפובליקני, ושאני ידעתי את זה. אז החלק השני הוא פשוט שקר, כי לא ידעתי, ולראשון הוא לא מביא שום הוכחה. אני שמח שהשבתי לו כגמולו, ואני מקוה שלפני שהוא כותב שוב תגובה מתנשאת, מרושעת, ושקרית, כמו שכתב לי, הוא יחשוב פעמיים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ביקשת וקיבלת.
  למר פרלסמן   13/11/12 12:01
במאמרך "סקרי הבחירות: אגדות מול עובדות" כתבת: "ובעוד שעל-פי הסקרים רק נס יביא למהפך שלטוני בישראל, הסקרים בארה"ב ממשיכים לזחול בקצב צב, אך בהתמדה לכיוונו של רומני. על-פי ריכוז תוצאות הסקרים המופיע באתר realclearpolitics.com, מבין שבעה סקרים שתוצאותיהם פורסמו בשבוע האחרון מוביל רומני בחמישה, אובמה באחד, ובאחד יש תיקו. נוכח השיפור בסיכוייו של רומני, החלו להופיע פרשנויות המסבירות כי המצב בסקרים הכלל ארציים אינו חשוב, כיון שעל-פי הסקרים עומדים לרשותו של אובמה למעלה מארבעים אלקטורים יותר מאשר לרומני. "אסור לשכוח אפילו לרגע כי הסקרים הללו אינם אומרים כמעט דבר" כתב איתמר לוין באתר זה, ואילו במעריב כתב צח יוקד: "הדרך של אובמה לבית הלבן הרבה יותר קצרה, כי די אם ינצח בפלורידה ובמדינה אחת נוספת מתוך תשע המדינות המתנדנדות, לא משנה איזו, כדי לנצח בבחירות הכלליות". כבר ממבט ראשון נראות טענות אלה מעט תמוהות, כי אם הסקרים האלה אינם אומרים כמעט דבר, מדוע כל מכוני הסקרים המכובדים בארה"ב ממשיכים לערוך דווקא אותם, ולא מתרכזים בסקרים במדינות המתנדנדות?"

אז זהו, שלוין ויוקד צדקו בכך שהם כתבו, שהפרשנויות שפורסמו בארה"ב וספרו את האלקטורים ולא את כמות המצביעים הכלל ארצית היו נכונות ומושכלות יותר. אתה משום מה בחרת להצמד לאתר רפובליקני, שנאחז בקש ובנתונים שאינם מנבאים את תוצאות הבחירות בפועל.

אגב, על האלטה קעקר אתה כותב: "עכשיו בא המתנשא המרושע שקורא לעצמו אלטע קאקער, וכותב לי שהאתר הזה רפובליקני, ושאני ידעתי את זה".

הוא לא אמר את זה אלא אמר:"המקור שלך Realclearpolitics היה רע. חיפשת ניצחון של רומני וגם האתר שלך חיפש ולכן לא נתתם לסקרים לא מחמיאים להפריע"

זה ממש לא אותו דבר. הוא אומר שרצית שרומני ינצח וחיפשת בתום לב מקורות שיחזקו את משאלת הלב הזו, ואתה רומז כאילו הוא טוען שידעת שאתה טועה והטעית את קוראיך. מי שהוא רשע באמת היה אומר לך, שאם כך הבנת את דבריו, אולי באמת הטעית את קוראיך.

בעניין ההתנצלות, אתה מוסיף חטא על פשע ומקלל שוב את מי שכתב לך בנימוס ועוד מכניס לו לפה דברים שלא אמר. אתה לא רק חייב התנצלות, אלא רצוי גם שתלמד להבא לכתוב בצורה מכובדת.

אגב, אתה טוען שאין הוכחה לכך שהאתר הזה רפובליקני. בפעם הבאה, אל תתעצל. חיפוש בגוגל היה מבהיר לך בתוך שניות מעטות שהאתר עליו אתה מסתמך הוא כזה שיש בו נטיה למפלגה הרפובליקנית.

כתוב תגובה ל- למר פרלסמן
אתה פשוט טועה פעמיים.
  אהוד פרלסמן   13/11/12 15:40
ראשית זה שכתבתי וחזרתי וכתבתי שאני מאמין שמי שיזכה ברוב קולות המצביעים יזכה גם בנשיאות לא נסתר - אובמה זכה ברוב קולות המצביעים וזכה גם בנשיאות. שנית, האתר "הרפובליקני" הזה כן הביא חלוקת אלקטורים כל הזמן(!), וכל הזמן אובמה שם הוביל, כשכאמור במאמר הנוכחי הם בסופו של דבר טעו רק בפלורידה, ונתנו לאובמה 303 אלקטורים במקום 332. אני לא הסתמכתי על שום קש וגבבה, אלא על ההיגיון שלי שאמר שכדאי להסתכל על הסקרים הכלל ארציים, ועובדה שההיגיון שלי עבד. האדון אלטע לא אמר שום דבר על תום לב, ובפרוש אמר שאני חיפשתי תוצאות למען רומני, וכאמור מספר פעמים ועוד פעם - זה פשוט שקר!!! אני גם הוכחתי את זה בתגובה שאולי לא ראית, אז אולי תסתכל בתגובה מספר 6 למאמר קודם שלי, ותראה שאני אינני משקר.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אני הבנתי את מאמרך אחרת,
  תשובה לפרלסמן   13/11/12 16:21
כפי שהסברתי. אבל יכול להיות שהבנתי לא נכון, וגם האלטה או אתה יכולים לטעות ולהבין לא נכון. מה שהפריע לי היא התגובה המעליבה והאלימה שלך. גם מחלוקת אפשר ליישב בנימוס, ואפילו להתבטא בחריפות זה בסדר. בתגובה שלך היתה ממש אלימות וזה מה שהפריע לי יותר מהכל.
כתוב תגובה ל- תשובה לפרלסמן
הוא כתב שאני רמאי!!
  אהוד פרלסמן   13/11/12 17:17
אתה כנראה לא קראת הרבה ממאמרי או תגובותי, אבל אני כבר טעיתי בעבר, ואף מיד תיקנתי את הטעות והתנצלתי. אני גם המצאתי את האמרה "אני טועה משמע אני אדם", כי למרבה הצער הטעות הזאת שעשיתי איננה היחידה. אבל יש הבדל בין לטעות ובין לרמות, והאדון אלטע כתב באופן שאינו משתמע לשתי פנים שאני רמאי שמטעה את הקוראים, בשעה שאני ממש רציתי להציג את התמונה האמיתית. אולי לא ראית את התגובה מספר 6 שהפניתי אותך אליה, אבל שם מישהו כתב שאצל גאלופ רומני מוביל הרבה יותר, ואני עניתי לו שלצערי יש גם סקרים אחרים, וביניהם כאלה שבהם אובמה מוביל. אז אחרי שהדבר הכי חשוב לי הוא להציג את התמונה האמיתית ללא כחל ושרק, הוא כותב לי שאני רמאי!! אז אני לא אחד שנהנה מזה שיורקים עליו וקורה לזה גשם, ואני גם לא הייתי אלים אלא השבתי לו כגמולו, ותאמין לי שמגיע לו. הוא אכן מתנשא, רשע ובמקרה הנוכחי גם שקרן.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il