|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קולות האזרחים סוג ב'
מאת: אהרון שחר  |  29/01/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בבחירות אישיות היה אלדד זוכה
  בכח האישיות שלו   29/01/13 16:14
בבחירות אישיות היו אנשים כמו אלדד ובן ארי זוכים אם היו בוחרים אזור בחירות מתאים לעמוד בו. המפלגות הקימות עכשו הן צרוף שקרי בפני הבוחר. אנו רואים שראש המפלגה - העבודה - נמצא ברשימה של ציפי שהיתה בקדימה שהיתה בלכוד.

בשיטה האישית המפלגות בכנסת יהיו צרוף של אישים בעלי דעות דומות אך לא זהות. בכל אזור יבחר המועמד שיקבל את מספר הקולות הגדול ביותר, לכן בכל אזור יתלכד המחנה הלאומי לתמוך במועמד איכות לאומי, והמחנה הנגד לאומי יתאחד מאחורי מועמד שיקסום לבוחרים באותו אזור. אדם יחיד בעל דעות ואישיות בולטות יוכל בקלות לעמוד באזור אחד, לא יצטרך להקים מפלגה, לא יצטרך להשקיע בבחירות מקדימות.
כתוב תגובה ל- בכח האישיות שלו
אבל זה לא ישנה את תרבות השלטון
  אהרון שחר   30/01/13 09:16
אין לי בעיה לשנות את שיטת הבחירות, אני לא מתנגד, לא אכפת לי. את תרבות השחיתות השלטונית זה לא ישנה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
מסכים עם כל מילה-עוצמה לישראל!
  דניאל סבלדי   29/01/13 20:46
כתוב תגובה ל- דניאל סבלדי
3
כל קול בכל הבחירות שהיו התבזבז
  ד"ר גדעון ארליך   29/01/13 22:27
אנו מושפעים מדי מכל ליהוגי השדרנים והתעמלנים.
ראשית מה הוא קול מבוזבז ?
קול מבוזבז הוא קול שתוצאות הבחירות איתו זהות לתוצאות הבחירות בלעדיו !
כל ההצבעות שלי מאז 1960 בערך ועד היום היו בזבוז! הן לא שינו כלום.
גם כל ההצבעות שלך היו בזבוז .

לגבי עצם אחוז החסימה , ברור שלפנינו תקנה פשיסטית אנטי דמוקרטית , הסיבה היחידה לקביעת אחוז החסימה הוא שוד הרשימות הקטנות בידי הגדולות .
דמוקרט אמיתי היה דורש חוק הפוך !
דוגמא לחלוקה דמוקרטית יותר : :
כל רשימה שקיבלה לפחות 20 אלף קולות תקבל נציג בפרלמנט .
לגבי שארית הקולות : תמורת כל 40 אלף קולות מקבלים ח"כ!
( נכון שכך ייתכן שלא יהיו 1290 ח"כים - זה יהיהה חיסכון אדיר למדינה .)

אחוז החסימה של היום יכול לגרום לתוצאות משוגעות !

למשל: נניח שהצבעתי לרשימה כל שהיא נניח הבית הלאומי ולא הוספתי לה קול. אבל יתכן שע"י הצבעתי הגבהתי ב 1 את מחסום 2% גרמתי לאלדד ובן-ארי לא להיכנס , ובמקומם נכנסו שנים אחרים : אחד מחברי חנין זועבי , ואחד ממשהו דומה !
כלומר אני הצבעתי למשהו פרו יהודי ולמעשה במקום שניים שבהחלט לרוחי נכנסו כאלה שמהראוי היה למנוע מהם זכויות אזרח !
כתוב תגובה ל- ד"ר גדעון ארליך
מדהים
  אהרון שחר   30/01/13 09:24
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
4
דמגוגיה בגרוש
  שיקו   30/01/13 08:35
לדבריך צריך לשנות את כנסת ישראל לגוף שיהיו חברים בו 7 מיליון ח"כים, כך לכל קול יהיה ייצוג.
כתוב תגובה ל- שיקו
דיבייט בגרוש
  אהרון שחר   30/01/13 09:30
המושג דמגוגיה משמש ב 90% מהמקרים כתירוץ לחילוקי דעות. אינך מסכים עמי, אך עדיין אין זו סיבה מספקת לכנות אותי שקרן. כי דמגוגיה פירושו נסיון להונות. לדברי צריך לבטל את אחוז החסימה! אלו דברי, ובדיוק אותם כתבתי בבהירות רבה. אין צורך שתשכתב את דברי (ועוד תקרא לי דמגוג).
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
אין חובה לכתוב שטויות !
  נירון קיסר   30/01/13 09:29
לשיטתך , כפי שאני מבין אותה , לזרוק את אחוז החסימה לפח האשפה ולאפשר כל וריאציה מחשבתית , אפילו ההזוייה ביותר להקים מפלגה בת קול אחד או שניים . אם באמת זו כוונתך אזי הרשה לי לומר שאתה חי בהזייה חמורה שאין לה מרפא . תאר לעצמך , לפי תפישתך , כנסת עם 120 מפלגות וממשלה שמורכבת מ 61 מפלגות שבה ממונים 61 שרים . במכוון הלכתי לקיצוניות השנייה אבל זו עלולה להיות התוצאה [התיאורטית] של תפישתך .
כתוב תגובה ל- נירון קיסר
אין חובה, וניירון כותב שטויות
  ד"ר גדעון ארליך   31/01/13 09:36
ניירון בעד חסימת 2%.

נניח שנגשות לבחירות 51 רשימות וכל אחת מקבלת קצת פחות משני אחוז.
אז לפי ניירון לא יהיה אף חבר כנסת !


אפשרות שניה תיגשנה 40 רשימות וכולם יקבלו בדיוק אותו מספר .
אז תהיה כנסת עם 40 מפלגות שלכל אחת 3 חברי כנסת !
זה יהיה בסדר לפי ניירון !.
כתוב תגובה ל- ד"ר גדעון ארליך
6
לא חכם גדול ולא טפש קטן
  סתם אחד   30/01/13 10:41
כתוב תגובה ל- סתם אחד
7
אי בודד
  avic   30/01/13 16:27
מעשה ביהודי שטבעה ספינתו, נצל והגיע לאי בודד. אחרי שהסתדר בעניין אוכל ומחסה מיהר לבנות שני בתי כנסת. כשחולץ משם נשאל למה שניים?? אמר שאחד לעצמו והשני למתנגדים שיהיו. אדם המעורה בפוליטיקה צריך להבין מראש מה יקרה להצבעה עבור מפלגה מתחת לאחוז החסימה. הוא אינו אזרח סוג ב', אבל השכל שלו כן. את אחוז החסימה יש להעלות כדי לייצר גושים גדולים יותר שיקלו על ארגון הממשלה. אולי שתיים שלוש מפלגות זה מוגזם לאינדיבידואליזם הישראלי/יהודי אבל יותר מחצי תריסר זה מיותר. מי שיש לו מה להגיד- שיגיד - לא חייבים לשבת בכנסת בשביל זה ואף פה לא נסתם (חוץ מלתומכי כהנא וטרנספר).
כתוב תגובה ל- avic
8
קולות אלו. אחוז החסימה עולה
  אורי עמר   30/01/13 21:40
כתוב תגובה ל- אורי עמר
9
הסכם עודפים נחתם בין המפלגות
  יואל קורנבלום   31/01/13 00:11
עד כמה שידוע לי הסכם העודפים הוא החלטה של המפלגות. עד כמה שזכור לי מפלגה א' יכולה לחתום עם מפלגה ב' שאם היא לא עוברת את אחוז החסימה אז הקולות שלה עוברים למי שיש יותר קולות. לכן נראה שאפשר היה לחלץ את הקולות האבודים האילו אבל נראה לי שלא הגיעו לידי הסכם. אולי אפשר לחוקק חוק שיחייב מפלגות ליצור הסכמים כנ"ל. מנקודה אחרת מה קורה אם למפלגה ג' יש מספיק קולות ל 10.5 חכי"ם הם מקבלים רק 10 חכי"ם ואז מה קורה לשאר הקולות האם גם הם הולכים לפח? באופן עקרוני אני בעד העלאת אחוז החסימה ל 10% או יותר כדי לצמצם אל כמות המפלגות ולאפשר ניהול תקין של המדינה. כשיש הרבה מפלגות קטנות אזי הן יכולות להיות לשון המאזניים בהקמת הקואליציה ולכן הן ידרשו הרבה יותר מאשר קולן בציבור וגם זה לא דמוקראטי. לכן הרבה מפלגות אינן בהכרח יותר דמוקרטיה ולבטח הם הרבה יותר בזבוז והברדק חוגג. עדיף כנסת עם שלושה או ארבעה מפלגות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
10
גאה שקולי הלך לפח-העיקר ששום מ
  קורןנאוה טבריה   31/01/13 05:14
מפלגה לא תעשה שימוש בקולי כדי להקים לפלשתינאצים החד"שים עוד מדינה בארץ חמדת אבות=חמש דקות מכפר סבא!!!למען ארצי מולדתי אין לי שום בעייה גם להיחשב בעיני רוב העם הטועה בגדול לדעתי,לסוג ב' בשל דעותי האידיאולוגיות-אני גאה על כך!! הצטערתי על נץ,ואני עדיין מאמינה שהם כן עברו את אחוז החסימה וכן יכלו להיות בכנסת,לפחות עם שלושה מנדטים=משהו מסריח לי בבחירות הללו!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
11
תגובות נפלאות
  אהרון שחר   31/01/13 10:26
תודה רבה על התגובות, בהחלט מחכימות ומעוררות מחשבה. קורן נאוה - עדיין לא הבנתי למה את גאה שקולך נזרק לפח. אורי עמר בעצם מזכיר שהקולות האלו מזיקים לעצמם כי הם מקשים על אחוז החסימה. יואל קורנבלום אומר דברים נוקבים שקשה להתווכח עמם. אכן יש ככל הנראה בעיה עם הסכמי העודפים, עובדה: כל הקולות של הקטנות הושלכו לפח. יתכן באמת שכדאי לחייב לחתום על הסכמי עודפים. אני חולק עליך יואל, אם אתה זוכר "התרגיל המסריח" לא היה עם מפלגה קטנה, ועדיין היה אדם אחד שהווה לשון מאזניים. שאל את עצמך: האם אתה לא מפחד מהפחד, שכן לא הצלחת להביא הוכחה מן העבר לסכנה שאתה מתאר. אינני מוכן לקבל הפחדות שאינן מבוססות. בנוסף - בד"כ יש באופוזיציה מעל 50 ח"כים, לא הבנתי מה הבעיה ש 9 מהם יהיו בודדים? הסברתי גם שחלק מהם אפשר לצרף כסגני שרים. אבקשך לשקול את העניין שנית. אני רוצה להסביר לך שוב למה זה כל כך חשוב לשלטון הדמוקרטי: המפלגות הגדולות מייצגות זרמים מגושמים. ח"כים קטנים מייצגים נישות שלגדולי האומה אין פנאי בשבילם (לחם בשקל, איכות סביבה), יותר קרובים לעם. בוודאי תסכים איתי שצריך לתת לקטנות אפשרות לתחרות יותר הוגנת. לסיכום אני רוצה שוב להודות לכולכם על התגובות האינטיליגנטיות והמחכימות.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אהרון
  יואל קורנבלולם   31/01/13 19:04
ההסטוריה מראה שהמפלגות הקטנות מקבלות יותר מגודלן היחסי מכיוון שהן בדרך כלל לשון המאזניים בין הגושים הגדולים וגם זה לא דמוקראטי, כלומר לקבל יותר כוח ממה שהבוחר נתן לך. הרבה מהמפלגות הדתיות הן לשון המאזניים והן גם מפלגות סקטוריאליות. הם קיימות כדי לקדם את הדת ואת החרדים ואת שליטתן בחיי החילונים. הדוגמא שלפני היא המפלגות בארה"ב. אם תסתכל על הדמוקראטים ועל הרפובליקנים אזי ממגוון הדעות שיש בכל מפלגה אפשר היה להקים עשר מפלגות שונות. ברור הוא שקשה לנהל מדינה עם עשרים מפלגות. לכן את כל הויכוחים הם עושים בתוך המפלגה ומסכימים על קו מסויים למרות חילוקי הדעות הפנימיים. המצב בישראל הוא הפוך וכל פעם שיש בעיה נוצר פילוג יחד עם סיעה חדשה ולכן יש סחיטה וחוסר יציבות ושינוי של סיעות. לא ברור בכלל שהיה לברק למשל המנדט מהבוחר להקים סיעה חדשה אבל בכל זאת עשה ולא לטובת המפלגה שממנה יצא. כלומר השתמש במפלגה למטרות אישיות ומה דעת הבוחר? זאת דמוקרטיה? הקולות האילו הלכו לאיבוד. האם ברק דאג ללחם לאנשים או דאג לכיסאו? מה בקשר לש"ס? האם הם דואגים לציבור הבוחרים או מנסים להנציח אותם בורים כדי שימשיכו להצביע ש"ס? מה עם כל המפלגות החרדיות? האם הם דואגות לבוחריהם או דואגות שילמדו תורה ולא ידעו מה קורה בעולם? מצד שני רק 66% הצביעו כלומר 34% מהקולות לא הופיעו בכלל ואפשר לומר עליהם שהלכו לאיבוד. אז העניין די מורכב וקשה אבל באופן כללי הייתי רוצה לראות פחות מפלגות בכנסת. מרבה מפלגות אינו בהכרח מרבה דמוקרטיה. מרבה דעות כן דמוקרטיה. הייתי מצפה מקהל הבוחרים הישראלי להתבגר ולבחור מנהיג שיש לו סיכוי להקים מפלגה גדולה ויציבה. כלומר לתת למישהו הזדמנות להוכיח שהוא מסוגל לנהל המדינה. אם לא יצליח אפשר להצביע למישהו אחר בפעם הבאה. אבל במצב הקיים הציבור פיזר את הקולות ולכן בסופו של יום אותו מנהיג צריך להתחיל להתפשר ולהסחט ואינו מסוגל לעשות את מה שצריך ואחר בוכים ששום דבר לא משתנה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלולם
יואל, אנו מדברים על דברים שוני
  אהרון שחר   2/02/13 12:17
כשאתה מדבר על מפלגות קטנות אתה מתכוון ל 5, 10, 15 מנדטים. אני מדבר על מפלגות קטנטנות של מנדט או שניים. הבנתי את בעיית המשילות והתייחסתי אליה במאמר, השאלה היא, אם המחיר ה... דיקטטורי של השלכת רבע מיליון קולות לפח האשפה מצדיק את התקווה הלא מבוססת שאולי ראש ממשלה חזק יפעל טוב יותר למען המדינה. אתה חייב להודות שזו תקווה, לא בהכרח מבוססת, לא בטוח שבארה"ב יש פחות שחיתות או שהנשיא פועל רק לטובת העם. גם שם הנשיא לא כל יכול. שנית, על פי דבריך אני מבין שאתה בעצם מסכים איתי על כך ש: או שיעלו את אחוז החסימה ל 15 מנדטים, או שיבטלו אותו כליל. לכן, במתכונתו הנוכחית אחוז החסימה מהווה בעצם פשע בחסות שלטון החוק והדמוקרטיה כנגד חלק עצום מהציבור. כעת כפי שהוא, הוא משמש כמלכודת דבש למפלגות קטנות מסכנות שמוציאות סכומי עתק כמעט ללא סיכוי אמיתי. לכן אני מצפה ממך, עד שאחוז החסימה יהיה 15 מנדטים שתצטרף אלי בדרישה לבטלו. ברור ש 9 חברי כנסת בודדים הם לא מה שמאיים על הדמוקרטיה.
 יש פה שיר נחמד
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
יש אחוז חסימה טבעי
  יואל קורנבלום   2/02/13 23:00
והוא מספר הקולות הדרושים לקבל כיסא באולם המליאה בכנסת. כלומר סך כל המצביעים מחולק ב 120. במציאות מעלים קצת את אחוז החסימה הטבעי לאחוז חסימה פרקטי וזאת כמובן מסיבות פרקטיות. לא רוצים להגיע למצב שבו מספר קולות קטן מאד ימנע בחירה מכיוון שזה יגרור אין סוף ספירות חוזרות או בגצי"ם או כל מיני עניינים אחרים שמעכבים שלטון תקין. לכן נראה לי שאחוז החסימה בארץ אינו גבוה בהרבה מאחוזה החסימה הטבעי עובדה שקדימה נכנסה עם שני כיסאות. לכן יש אחוז חסימה טבעי שאי אפשר לבטל אבל יתכן שאפשר לארגן כל מיני הסכמים בהם מחברים את הקולות בצורה כלשהי. בשום פנים ואופן אני לא אומר שזה לא דמוקרטי כפי שאתה טוען כי כך הוחלט ברוב דעות וזה גם הגיוני וזאת הדמוקרטיה במיטבה. כפי שאמרתי קודם אני מעדיף אחוז חסימה גבוהה פשוט כדי שאפשר יהיה לנהל את המדינה ללא סחטנות. ללא כל קשר עם זה מה שמדהים אותי במיוחד הוא העובדה שיאיר לפיד קיבל כל כך הרבה קולות. מה שמראה שהרבה אנשים ברוחם לכל הפחות הם קומוניסטים לפי מילות האינטרנציונל "עולם ישן עדי היסוד נחריבה"... העיקר לשמור על חוש הומור.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
הפתעת אותי
  אהרון שחר   3/02/13 22:16
הייתי בטוח (במאה אחוז) שלא תענה לי על זה, במקרה הצצתי כדי לקרוא שוב את התגובה שלי... אני חייב לגלות לך (בסוד) שיש לך איזשהו כושר שכנוע מוזר כזה, כל פעם אני נאבק נגד עצמי כדי שלא להשתכנע. סה"כ נראה לי שאנחנו די מסכימים שכדי שהקולות לא ילכו לאיבוד צריך שיהיו הסכמי עודפים אפקטיביים. אסביר לך את עניין לפיד: לא קשור לקומוניזם. ביבי הוא פושע חברתי מסוכן מן הזן שבבחירות היו צריכים לפרסם את תמונתו עם המילה מבוקש מתחת. הבן אדם מכר את המדינה לחבריו (אנשי ההון), הפך להיות יצרן עוני מצטיין, בעצם הפך את המדינה לבית חרושת לעוני אחד גדול, מזרים חצי טריליון ש"ח מדי שנה לחבריו, אחוז אמוק במאניית הפרטה בלתי מוסברת, כל כך עלוב שמעדיף תמיד לשבת על הגדר ולהמתין שהכל יקרוס כדי להתחיל להזיז את ישבנו הענוג: סגר את גדר הפליטים רק אחרי שהעם צרח, הפסיק את לימודי הדוקטורט לרוצחים רק שנים אחרי שהעם צרח, התחיל לגבות הון שחור רק אחרי ששלי צרחה, הפעיל חינוך חינם מגיל 3 עשרות שנים בערך לאחר שהיה צריך להתחיל, אחרי שהתעלם מדפני ליף ועוד 400 אלף מפגינים, פתאום ראה את תוצאות הבחירות ויצא למיקרופונים והכריז כמו אידיוט: "לא תאמינו מה גיליתי, אתם רוצים שוויון בנטל וצדק חברתי". הוא הפך להיות חזיר קפיטליסטי שמן, מפונק, אטום ואכזר. אנשים מנסים לברוח ממנו, אז מצאו מושיע תורן, זה הכל. אנשים עוד לא קולטים את חומרת מעשיו. לפיד מדושן עונג מעצמו, הוא לא מבין שזה לא מאהבת לפיד אלא מסלידת ביבי. כתבתי בשבילו איזה תשדיר במתנה שמתמצת את הכל בקצרה. ביבי היה צריך לנהל את המדינה ממעשיהו, או שיותר פשוט: לגדר את הכנסת ולהעביר את האחריות לאבטחתה מהשב"כ לשב"ס...
 תשדיר במתנה
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il