|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן הולכים דיסקין, אשכנזי ודגן?
מאת: אפרים הלפרין  |  12/08/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עוד מאמר מבריק של א''ה
  אברהם שלום   12/08/13 13:43
אפרים הלפרין עמד היטב על טיבם של האנשים הללו, למרות התעמולה של התקשרת המציפה אותנו בכל הערוצים בעוותים וסלוף האמת.

המאמר מקורי, שנון, מענין ונכון. הכותב מתמיד בהגשת מאמרים מעולים.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
תודה, תגובות כאלה הן הפרס לעמל
  ה.א   12/08/13 14:09
כתוב תגובה ל- ה.א
ועוד ממי
  מזכיר_המדינה   12/08/13 18:36
כותב התגובה היה ראש השב"כ (אם אינני טועה). תגיד, דגן הוא באמת שמאלן? הרי הוא היה ראש מוסד מעולה.
כתוב תגובה ל- מזכיר_המדינה
2
למי ניתנה הנבואה?
  יוסי מ   12/08/13 20:34
אני מבין שצריך למלא את השורות בכתבות, שחלקן מיותר ולו מפני שהם דנות בעתיד לא ברור(בנה המפה הפוליטית ערב בחירות חדשות)ונשקלות במידות של בחירות קודמות.
.
מה קרה בארבע מערכות הבחירות הקודמות? הסתבר שיש גוש מצביעים גדול מאוד במרכז המפה שלא מחוייב למסגרות קיימות והוא נודד בין מסגרות אבל נשאר באמצע המפה. הוא לא מצטרף לליכוד לא לעבודה על גילגוליה ופעם הוא נקרא שינוי, פםעם קדימה ופעם יש עתיד.
זה גוש של כשלושים מנדטים שעם אחוז חסימה גבוהה יותר יגדל, כמו מפלגות בינוניות וגדולות אחרות, ויוכל להגיע למסה קריטית של כארבעים מנדטים. .
.
יש כרגע שתי תפיסות מדיניות. הליכוד וימינה ממנו, העבודה/מרץ, התנועה ותמיכה של הערבים, ושתי הגישות האלה לא מחלחלות לציבור ולא מגדילות את כוחן הפרלמנטרי. מה לעשות, -עובדה.
.
הציבור רוצה פתרון שאינו כניעה מוחלטת בסגנון העבודה מרץ, ולא מדינה דו לאומית שאליה מוביל הליכוד ואולי יש שם מי שמבין את התהליך, והוא רוצה פתרון סביר, בעל מסגרת בטחונית ברורה ונסיון לפתרון מדיני.
.
לשם הולכים מרבית אנשי הבטחון שסימו את תפקידם כי הם מבינים טוב את האילוצים ואת המגבלות.צריך לברך על כניסה של אנשים טובים אלה וכאלה למשחק הפוליטי.הם טובים וחשובים לא פחות ואפילו יותר מהרבה עופות מוזרים ומסוכנים שחדרו לכנסת, בליכוד ובשאר המקומות.
.
ניתוח כמו של מר הלפרין הוא ניתוח שטחי ביותר על סף חוסר רצינות מוחלט.
מי יודע איזה מסגרות יתהוו בעתיד ולקראת בחירות חדשות? האם הליכוד ישאר במתכונתו הנוכחית? איזה שחקנים חדשים/ ישנים יתמודדו?
לא מספיק לשנוא את לפיד(שלא הצבעתי ולא אצביע עבורו). קצת רצינות לא מזיקה, אפילו באתר הזה, אפילו בנושא חשוב כזה.

כתוב תגובה ל- יוסי מ
הם לא באמצע, הם בשמאל!
  אהוד פרלסמן   13/08/13 00:44
אתה כותב: "יש גוש מצביעים גדול מאוד במרכז המפה... פעם הוא נקרא שינוי, פםעם קדימה ופעם יש עתיד". אז אתה ממש מצחיק כמו דליה רבין ששמעתי אותה אומרת לפני כמה שנים שהיא שוקלת להקים עם מרצ מפלגת מרכז חדשה. כל העולם ואשתו יודע שהמפלגות האלה שהזכרת הן מפלגות שמאל, ומסתבר שגם אתה מדבר כאילו שגם לך יש יד ימין ויד מרכז, רגל ימין ורגל מרכז. אבל אני ימני גאה, ואתה יכול להיות שמאלני גאה. חוץ מזה אני דוקא חושב שהמאמר של הלפרין הוא מממש מבריק.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לאהוד.
  יוסי מ   13/08/13 16:28
איש באמונתו יחיה.
אתה תקרא לעצמך "ימני גאה" ואני אגדיר את עצמי, על פי אותה זכות, כמרכז.
זכותך לחשוב ש"המאמר" הזה הוא מבריק, ואני חושב שהוא הבל ועלבון לאינטיליגנציה בסיסית.
כמו ישראל היום של אדלסון/נתניהו.
.
מותר לך לספר לעצמך איזה סיפור שתרצה. מה שתיארתי, הוא תיאור מדויק של המצביעים בארבע המערכות האחרונות.
.
תזכור רק, שכשאתה בימין, כל מה שמשמאלך הוא שמאל, במיוחד כאשר אתה לא מזהה את המציאות ומניח שאתה מרכז-ימין כאשר בפועל אתה ימין שהולך יותר ויותר ימינה.לכן, בראיתך את הדברים, אתה צודק כאשר אתה קורא לי שמאל.הכל יחסי בחיים. מענין היה לחשוב מה היה אומר מנחם בגין על המקום שיורשיו(לא ממשיכי דרכו)הביאו את הליכוד איליו.פעם היינו תנועה לאומית ליברלית, היום אתם תנועה לאומנית קלאריקלית.
.
אני מציע לך במאמר מוסגר, לבדוק איך מכנים מרבית המגיבים את נתניהו. כן,כן, את בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל. בוגד היא מילה עדינה.אני מתנגד לו אבל לשם לא הגעתי ולא אניע.
.
ובכל מקרה ותמיד אני אעדיף את אשכנזי, ואת דיסקין ואת דגן, את ישראל חסון ואת מופז על כל מיני טפילים כמו חוטובלי ואלקין,או אנשים מוקצנים כמו דנון ודומיו. אני תמיד אעדיף את מי שתרם ותורם למדינה על פני מי שכרת ברית עם החרדים תמורת תמיכה במדיניות מתריסה, ושנגרר עכשיו כמו איך שאנחנו רואים את נתניהו וצממשלתו.
כאמור, איש באמונתו יחיה.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
כולם זזו שמאלה, גם הימניים.
  אהוד פרלסמן   14/08/13 02:06
אתה כותב: "במיוחד כאשר אתה לא מזהה את המציאות ומניח שאתה מרכז-ימין כאשר בפועל אתה ימין שהולך יותר ויותר ימינה". אכן ימין ושמאל זה דבר יחסי, כשרוב רובם של הימנים של היום יותר שמאלנים מגולדה מאיר השמאלנית שאמרה שאין עם פלשתינאי. אני לא חושב שאתה תתכחש לעובדה שכל הפרשנים דיברו על גוש המרכז שמאל מול גוש הימין, וכל המפלגות שהזכרת משתיכות ל"גוש המרכז שמאל". הענין הוא שכששני הגושים האלה מונים בערך אותו מספר מצביעים, יש אבחנה ברורה בין גוש ימין לגוש שמאל. זה שאלה המצויים בגוש השמאל כמוך מעדיפים לקרא לעצמם מרכז, זה פשוט מצחיק. הרבה ימניים כאן באתר כבר כתבו עלי שאני שמאלני, וזה בכלל לא אכפת לי, ובעצם מצחיק אותי. אני גאה להיות שמאלני לעומת ימניים קיצוניים (אם לא בלתי שפויים) כמוהם.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לאהוד
  יוסי מ   14/08/13 09:28
אהוד שלום.
תמיד נעים להתווכח איתך.
.
גולדה אכן אמרה שאין עם פלשתינאי והיא גם צדקה, אלא שהמציאות ,הטעויות שלנו כשמסתכלים בדיעבד, המומנטום העולמי והצביעות שבו גרמו ל"הקמת" עם פלשתינאי,יש מאין. מה לעשות וזו מציאות שצריך להתמודד מולה.נניח שהיתה מתקבלת פשרה בין ירדן לישראל, כזו שאז התנגדנו לה כולנו,אזי לא היה דבר כזה, עם פלשתינאי.
.
אני לא חושב שגולדה היתה שמאל, לא במונחים של אז ולא של היום.החלוקה היתה אחרת, גם אם השתמשו במונחי ימין ושמאל.הם רצו אז, להגדיר אותנו כימין, מה שנתפש אז כמוקצה, לאומני ומחפש מלחמות ולקרא לעצמם "מתקדמים".
תראה רק, לאן הביאה המציאות את ממשיכי דרכה.
.
נכון שהפרשנים מדברים על גוש מרכז שמאל. זה לא יותר מביטוי שמתווה קוים קואליציונים אפשריים,כמו ליכוד דתיים.
עובדה מרכזית היא שנתניהו הכניס לממשלה את מי שהפכה באמת לשמאל אידיאולוגי כמו לבני, והתחנן לפני יחימוביץ שתיכנס כך שחוץ מקווים שמצוירים ע"י ידי פרשנים אין בהגדרות ימין או שמאל שום דבר.
.
אם תסתכל על קבוצת המצביעים למפלגות המרכז תראה שלפיד קיבל 19 מנדטים, קדימה 2,ומולם העבודה 14 מרץ 6 סך הכל 20

את לבני נניח בצד ולו רק כי זה באמת אוסף פליטים לא מייצג שלושה שמאל מדיני מוקצן לבני פרץ ומצנע, ושלושה שיכלו להיות בכל מקום כולל הליכוד.
זה יוצר מצב של חצי מהקבוצה, לא מצביע לשמאל מובהק ומוצהר כמו העבודה או מרץ ומגדיר את עמדותיו במקום שבין הליכוד לעבודה-מרץ.
מה לעשות, זו המציאות.
.
כאשר הרבה ימניים מגדירים אותך כשמאל,כמו שאתה מציין, זה לא עושה אותך שמאל אידיאולוגי,זה מגדיר את מקומם בימין הקיצוני והמקצין. לכן כשאני אומר על עצמי מרכז, ואני מסתכל שלושים שנה אחורה על ההגדרות והמשמעויות, אני חושב על עצמי כמי שנשאר במקום שבו היה גח"ל והליכוד של בגין.
ענין של תפיסת עולם והגדרות.
.
אני רוצה להפנות אותך לתגובה מספר 4 של "במימון אירופי". הוא קורא לדגן,אשכנזי ודיסקין, "קוויזלינגים".קוויזלינג היה כידוע, ראש ממשלת נורווגיה ששיתף פעולה עם הנאצים.
הוא קורא להם בוגדים. לאלה שעמדו בחזית של החזית, ושהיום חושבים אחרת (בין אם צודקים או לא).
להם קורא אותו חלאה-בוגדים.
זה יכול לתת פרספקטיבה על מצבו הנפשי והמוסרי, אבל גם על המקום אליו מגיעים יותר ויותר "ימניים", ואני ער ושמח על המחיצה שאתה מגדיר בין אנשים כמוך לבים כאלה.
.

כתוב תגובה ל- יוסי מ
נהנה לקרוא את הדיאלוג בינך לא.
  מ.כ.   14/08/13 16:25
ליוסי מ.
אני נהנה לקרוא את חילופי הדברים הרציניים, המכבדים והמנומקים בינך לבין אהוד פרלסמן שתמיד אני נהנה לקרוא אותו. הלואי ורבע מהטוקבקים היו מגיבים בצורה זו.
לגופו של עניין לדעתי הגוש "המרכזי" שכל בחירות מחפש לא רועה חדש הוא תוצאה של הסתה רבת שנים כנגד המחנה הרויזיוניסטי שברבות הימים הפך לליכוד. אנשים אינטילגנטיים אבל השנאה לימין ולמנהיגיו מפנה אותם למי שנראה החלופה הרצינית באותו זמן. כך זה היה תמיד. במהפך 77 הגוש הזה נתן קולו לד"ש. אח"כ היו כוכבים תורניים רבים. ראו בחירות 99. שם הפכו יצחק מרדכי ודן מרידור לכוכבים זמניים כשנראה היה שהם עשויים להיות חלופה לנתניהו השנוא (הסיבה לשנאה היתה הסתה מתמשכת שלא הפסיקה). לפיכך קדימה של ציפי ליבני היתה שואב הקולות בבחירות הקודמות ויאיר לפיד בבחירות האחרונות. היום כשלפיד חבר ל"אויב" סר חינו והעדר מחפש רועה חדש. אל דאגה הוא יגיע. אולי אפילו בדמות אחד מהשלושה או חבירה שלהם יחד.
כתוב תגובה ל- מ.כ.
ל-מ.כ.
  יוסי מ   14/08/13 19:06
מ.כ.
תודה על הדברים החמים בשמי ובשם אהוד.
שנינו חניכי בית"ר ושנינו למדנו את אותה אהבת הארץ. היום אנחנו בעמדות פוליטיות שונות,ועדיין רב המשותף על השונה. מכאן הכבוד ההדדי.
.
היווצרות מחנה מרכז גדול, (הכוונה לפוטנציאל מצביעים) היא תוצאה של יאוש מצד אחד בעיקר בצד של מי שהיו אנשי העבודה וראו איך המפלגה ההיא, הולכת שמאלה יותר ויותר, לכל מיני אפיזודות של איחודים עם מפמ ועם מרץ העצימו את ההרגשה הכבדה שם, וההבנה שאין להם פתרון אמיתי.
אנשים לא קנו את הקו המדיני שלהם וחיפשו מקום אחר.
.
בצד שלנו, של המחנה הלאומי, החלו תופעות דומות של הקצנה ימינה, והפיכת מה שקרוי "השטחים" לענין המרכזי של הליכוד ויותר מאוחר לענין היחיד האמיתי שסביבו פועל הליכוד. כל החלק הליברלי כל העמדת האדם כערך עליון וכל הצורך שבמפלגה אידיאולוגית שרואה באדם ובארץ שני דברים מרכזיים הלך והפך להיות שטחים-מתנחלים ודתיות פנטית בקצה .
.
מי שלא מצא ביית בליכוד שבו חוטובלי עדיפה על בגין,דני דנון על דן מרידור ,גברת גמליאל על מיקי איתן,ועוד ועוד ועוד, לא יכול היה שלא לחפש כתובת פוליטית אחרת. זה לא שפתאום התחלנו לחשוב שארץ ישראל לא שלנו, אלא שמחלחלת ההבנה שיש פה קבוצה גדולה של אנשים שגרים כאן והם לא יהודים ושאין דרך לשלוט בהם ולהשאר דמוקרטים,אין אפשרות למנוע מהם זכויות פוליטיות ולהשאר מדינה יהודית וכל זה עוד לפני הענין הלא פשוט של מה יגידו הידידים שלנו בעולם ועם הצורך לתת לעצמנו תשובות על מה יהיה ולאן הולכים.
.
זו הסיבה לכך שיותר מחמישה עשר מנדטים עזבו את הליכוד בראיה של עשרים שנה אחורה.
מה חושבים אלה שנשארו על נתניהו למשל?? שאלה מענינת והרבה תשובות באתר הזה ובמקומות אחרים.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
תוספת קטנה
  יוסי מ   13/08/13 16:35
ועל הכל אסלח לך,אהוד, אבל על השוואה לאותה גברת רבין, על זה אין סליחה ואין כפרה. זה מעבר לויכוח אידיאולוגי,זה עלבון אמיתי.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
אם יורשה לי לשאול מה פסול
  ה.א   13/08/13 21:29
אם יורשה לי לשאול מה פסול בהשואה?
כתוב תגובה ל- ה.א
למר הלפרין.
  יוסי מ   13/08/13 22:41
מר הלפרין,
אהוד מבין טוב.
כאנשי תנועת החירות, השוואה לבתו של מפקד "התותח הקדוש"
היא משהו שמחוץ לכללי המשחק.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
3
לאשכנזי מסלול פלילי כלא וקלון
  שולם   12/08/13 23:27
עד לבחירות יתכנו מהפכים בבטחון ובפוליטיקה שדיסקין ודגן יהיו פסה. מה שלדעתי גם היום, אחרי סידרת שומרי הסף הם יכולים ללכת לאיזה בית גיל הזהב.
כתוב תגובה ל- שולם
כלא...קמצ"ר לא נכנס
  לכלא, רמטכ"ל ?   13/08/13 20:24
קמצ"ר שקיבל שוחד לא נכנס לכלא
 כלא...קמצ"ר לא נכנס
כתוב תגובה ל- לכלא, רמטכ"ל ?
4
הם יילכו על מסלול של קוויזלינג
  במימון אירופאי   13/08/13 17:43
כתוב תגובה ל- במימון אירופאי
5
עד הבחירות לא תהיה מדינת ישראל
  אלה   13/08/13 20:25
כתוב תגובה ל- אלה
6
לא יודע אם אני מצליח לדמיין
  machinery   13/08/13 22:39
אותם מקבלים מרות של יאיר לפיד, הם יותר מדי קיבלו פירגון בתקשורת כי הם נגד ביבי, איך זה מסתדר עם היכולות שלהם לתקשר עם אנשים אחרים ולקבל הוראות ? בכל מקרה, אם הם גם יכנסו לכנסת זו בסך הכל עוד קבוצה לאסופה הזבלית שבכנסת.
כתוב תגובה ל- machinery
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il