s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שני שופטים - שתי גישות
מאת: יוסף פנדריך  |  11/08/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בכל מקום ודבר שהברק פגע בו,
  פלא יועץ   11/08/13 11:32
הוא הותיר אחריו אך אודי עשן,חורבן והרס.מהייקה פוץ מהערב רב וממורשתו העקומה,באה רק רעה לעם היושב בציון.ויבוא לציון גואל ב"ב ויושיענו ממנו ומשכמותו,אמן.שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
2
ברק צודק
  מטילדה   11/08/13 16:49
הוא הרי התנהל גם כלפי רבין (הדולרים )בצורה שדומה לסחטנות
ככה הוא עצמו עלה למעלה...
מעניין שאומרים שהוא גאון
כתוב תגובה ל- מטילדה
3
רפובליקת בננות רקובות
  עידןסובול   11/08/13 23:48
רק ברפובליקת בננות רקובות יכול שופט שמכר משפט בהיותו שופט שלום, להיות מקודם לבית המשפט המחוזי תוך כדי מכירה; רק ברפובליקת בננות רקובות יכול פרקליט מחוז שהגיש תצהיר-שקר לבית המשפט, להיות מקודם לפרקליט המדינה.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
קשרים גורדיים
  הנ"ל   12/08/13 13:49
קרוב מביא קרוב. חבר מביא חבר. קרוב מביא חבר. חבר מביא קרוב.
 הכול נשאר במשפחה
כתוב תגובה ל- הנ"ל
4
ברק, מבריק ומושחת, השחית את
  נחום שחף   11/08/13 23:58
מערכת המשפט הישראלית
כתוב תגובה ל- נחום שחף
נמק, פרט, והסבר
  עמית פאלה   13/08/13 11:18
כתוב תגובה ל- עמית פאלה
5
מכת ברדק
  אבי כהן   12/08/13 00:02
רמת הנוכלות של אהרון ברק עולה על זו של כל יושבי בית הסוהר ביחד מקום המדינה ועד היום מכיוון שהוא גנב את המדינה מעם ישראל
כתוב תגובה ל- אבי כהן
בבית הסוהר יושבים גם תמים
  בן סירא   13/08/13 05:16
בבית הסוהר יושבים גם חפים ותמים רבים שרק הנוכלות מהטונפת של אנשי רשויות החוק כמו זו של המגעיל אהרון ברק, הביאה אותם לשם.
כתוב תגובה ל- בן סירא
6
ברק מגדולי המושחתים במדינת ישר
  עומרר   13/08/13 06:21
רק בישראל, מושחתים מקבלים כבוד מלאכים..
כתוב תגובה ל- עומרר
7
האם הוא באמת ממעמד האצולה
  urixo   13/08/13 12:21
לא ... הוא בסה"כ נוטריון שנבעט למעלה....אנא השווהו לערך ש"ע רובינשטיין ...סיפור דומה אבל שניהם בחזקת אפס מוחלט. מה שכן לשניהם הון עצמי שמאפיל על הונו העצמי של המיליונר התימני בעל אתר NFC שכרגע אני כותב בו...יואב יצחק.
כתוב תגובה ל- urixo
8
עצמאות או העריצות בית המשפט?1
  דרדר   24/08/13 10:00
המבחן המובהק ביותר להיות מדינה דמוקרטית או לא, הוא ריסון כוחן של הרשויות כולן! לא רק ריסון כוחה של הרשות המבצעת אלא בעיקר של הרשות השופטת זו הרשות הקובעת גורלות אישיים, כמו כן גם ריסון הרשות המחוקקת זו אשר עליה לחוקק על פי רוח הבוחרים ולמענם ולא על פי הרצון הבלעדי של רשות אחרת כמו הרשות השופטת. הביטוי המובהק והסופי לקיומה של דמוקרטיה הינו קיום הכלל - אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לכל ספק סביר, או במילים אחרות שלא יהיה אדם חי בחרדה גם אם לא מודעת שמא לא יטיב עימו מזלו והוא עוד עלול להיות נאשם ומורשע במעשה שלא עשה! כוחן של כל אחת מהרשויות במדינה חייב להיות מוגבל ובכללן הרשות השופטת בדרך של הגינות משפטית כיבוד זכויות הפרט מול המדינה. העמדת חפים רבים לדין והרשעתם בלא בדיקה רצינית אם יש הצדקה לכך הם היפוכה הגמור של דמוקרטיה.
מכל השקרים שבית המשפט מפיץ השקר הגס ביותר הינו שבישראל כמדינה דמוקרטית בית משפט הינו עצמאי! שקרים נוספים קשורים לכך הם מסקנות כגון לכן למען עצמאותו של בית המשפט ולמען ששופטיו יהיו משוחררים מכל פניות עליהם לבחור את עצמם כך אינם חבים דבר לאיש! זאת מבטא השופט זאב סגל באמירתו: "העובדה שהוועדה לבחירת שופטים כוללת רוב בולט של משפטנים מונעת, במידה רבה, שימוש פוליטי לרעה בתהליך הבחירה ומבטיחה את אמון הציבור ברשות השופטת". פרוש אמריה זו הוא שאם לציבור תהיה השפעה על בחירת שופטים וחשוב לאין ערוך יכולת להרחיק שופטים לא ראויים, הוא יאבד אמונו ברשות השופטת...לשיטתו של השופט זאב סגל המבטא את הלך הרוח בקרב כלל השופטים, הציבור אינו מעניין בזכותו הדמוקרטית שתהיה לו השפעה כלשהי על השלטון, על מי שקובע גורלות. זאת משום שאז תהיה השפעה פוליטת. כאילו לשופטים אין השקפה פוליטית אחידה ואינם בוחרים את חבריהם המתאימים לאותה ההשקפה אותה הם כופים על הדרג המדיני. אלא שלא רק כפיית השקפה פוליטת על המדינה היא החמורה כאן – לעם אין כל השפעה על בחירת המושלים בו והקובעים גורלות אישיים. בית המשפט מצהיר שזו הדרך לשמור על עצמאותו השיפוטית, שאכן אמורה להיות כזאת.
בדומה גם לגבי אפרשרות להתלונן על שופט. נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אהרון ברק התנגד שתהיה נציבות תלונות על שופטים בכלל וקשיים הסכים לכך שתוקם נציבות אשר תהיה כפופה לבית המשפט ולא לכנסת היות ולדבריו זה "יפגע בהפרדת הרשויות ובעצמאות השיפוטית" התערבות בית המשפט בנושאים מדיניים כיון שהכל שפיט לא היותה לידידו פגיעה בהפרדת הרשויות . בכל מדינה דמוקרטית תפקיד בית הנבחרים לפקח על בית המשפט ואין שום גוף שרק הוא על עצמו מפקח ואין עליו פיקוח חיצוני. על בית הנבחרים מפקח ציבור הבוחרים בבחירות כל כמה שנים.
כתוב תגובה ל- דרדר
9
עצמאות או עריצות בית המשפט2
  דרדר   24/08/13 10:32
הדברים אמורים גם לגבי היכולת לפסול שופט. ההסדר ששופט לבדו פוסל עצמו אינו מספק באף מקום. אין זה אומר ששופט לא יכול לפסול את עצמו אך אין להסתפק בכך רק באפשרות זו. ישנם הפרעות בתפקודם של שופטים שאין הם כשירים לראות ולהחליט בעצמם, כמו משוא פנים, התנהגות בלתי שיפוטית ובלתי מקצועית ואף פלילית. ניתן להגיש בקשה מיוחדת לבית המשפט עליון (בשתשלום)אך לכך דאג אהרון ברק להציב מגבלות בלתי חדירות. הלה דרש מהמבקש להוכיח כי השופט לא יפסול את עצמו - משימה בלתי אפשרית. לאחרונה ממשרד המשפטים יצאה הוראה ששופט ימשיך לשפוט בעל דין לאחר שזה הגיש נגדו בקשת פסילה עד אשר יוחלט לגביה. כך יוכל שופט לנקום וכך מבטלים בעלי דין את כונתם להגיד בקשת פסילה.
למרות כל יומרתו של בית המשפט לעצמאותו, כאשר מגיעים ללב ליבו של העניין, באם בית המשפט הוא אכן עצמאי ממי שהוא צריך להיות - מאגפים אחרים של השלטון כמו מהמשטרה ומהפרקליטוות מוצאים כי בית המשפט עושה בדיוק את דבריהם. שופטים קידמו את סעיף 10ב' לפקודת הראיות – העדפת זכרון דברים של המשטרה אודות הנאמר בחקירה על פני דברי העד/נאשם בבית המשפט, עצם עדות שונה נחשבת כהוכחה לאי אמיתותה. השופט אהרון ברק אף הנחה את כל השופטים להניח תיקינות החקירה המשורתית : "עלנו לבנות את דיני הראיות שלנו על בסיס ההנחה שהחקירה מתנהלת כדין" להניח מראש דבר מה בלא בחינה? ואף להניח מראש לטובת הרשות המבצעת זו שהוא טוען שבית המשפט מציל את האזרח מפניה, בהיותו "מעוז ההגנה על האזרח מפני היותו למרמס בידי הרשות המבצעת". השופט אדמונד לוי,קבע כי תום הלב הוא נקודת המוצא בפעילות הרשות ולכן אין בו כדי לרפא פגמים, ואילו רשלנות וזדון יוצרים חומרה מיוחדת על פניו אמירה זו נראית מוצדקת אלא שאין היא מדויקת. הרשויות צריכות לפעול בתום לב וזה אינו אומר שכך הן פועלות וודאי לא כל אחד בה ולא תמיד! ורשלנות או זדון הם אכן חמורים במיוחד. אי לכך על בית המשפט לבחון שבעתיים אם כך פעלו הרשויות ולא להניח מראש דבר.
אם שופטים מניחים מראש לטובת הרשות המבצעת משמע שהם מניחים מראש לרעת כל עד הטוען אחרת - משמע במקרה מנחיחם מראש שהנאשם אשם ומכאן מבטלה הנחת החפות. אין צורך בהוכחות שאינן מתירות ספק סביר כי אשמה כבר הונחה מראש! מכאן לא מפליא אחוז ההאשעות השואף למאה 100% אותו מנסה בית המשפט להסתיר! כך למשטרה ולפרקליטות כוח בלתי מרוסן וזה מורגש בעליל בכל התנהלותם נגד האזרחים חסרי האונים. אזרחי מדינת ישראל אכן נתונים למרמס בידי רשויות החוק האמורות להגן עליהם אך עושות את אשר נוח להן. בפועל הרשות השופטת איננה כלל עצמאית, בלתי תלויה, מבוצרת ואמיצה. ובכל זאת הם מדברים טוענים כך בשם ה"דמוקרטיה" כיון שלפי הגדרת השופטים הם "ה" "דמוקרטיה".
כתוב תגובה ל- דרדר
10
עצמאות או עריצות בית המשפט3
  דרדר   24/08/13 10:43
על הרשות השופטת להיות עצמאית מסיבה אחת ויחידה למען תשרת את הציבור נאמנה בהגינות בחוסר משוא פנים, זו חובתה כלפי הציבור. זאת עליה להוכיח בשפיטתה. המציאות היא ששופטים מרגישים שהם אינם חבים לציבור דבר הם פועלים כפי שנוח להם במנותק מכל מחויבות לציבור. שופטים מעדיפים את החזקים ובמשפט פלילי בית המשפט על פי רוב הינו חותמת גומי של המשטרה והפרקליטות. כך הפכו השופטים על פיו את המונח עצמאות שיפוטית. זו איננה המצאה בלעדית של בית המשפט בישראל אך בישראל חסרים המנגנונים הקיימים בארצות אחרות לפיקוח על בית המשפט.
יש הטוענים כי עצמאות שיפוטית ואחריות שיפוטית הם עקרונות מתחרים, כיון שעצמאות שיפוטית פרושה הגנה על שופטיםמ פני לחצים חיצוניים העלולים לעוות את פסיקותיהם ואילו אחריות שיפוטת דורשת להתחשב בערכי היסוד של האומה. אין הבלות גדולה יותר מזו. אחריות שיפוטית כלפי כל בעל דין מכילה בתוכה את החובה לשפיטה על פי ערכים וחוקים ולכן והתנגדות ללחצים. העצמאות השיפוטית לא ניתנה כדי ששופטים יעשו ככל העולה על רוחם כפי שהם רוצים לחשוב, וכפי שהם ברוב המקרים מתנהגים כדרכם של רודנים עריצים. עצמאות ניתנה להם כדי שיוכלו להיות אחראים כלפי הציבור. אין שום תחליט לעצמאות השיפוטית אם אינה נובעת מאחריות, שכן העצמאות השיפוטית איננה מטרה בפני עצמה אלא אמצעי כדי שיוכלו למלא את אחריותם כלפי הציבור, כמו כל מקצוע לדוגמא מהנדס או רופא עצמאותם המקצועית היא למען אחריותם גם אדם פרטי אם הוא לדוגמא מתבקש על ידי הרשויות לדבר מה והוא האחראי, עליו לפעול ולודא באופן עצמאי. כך על השופטים להיות אחראיים כלפי הציבור ואין הם "עצמאיים" מאחריות זאת. עליהם לשאת גם באחריות פלילית ואין הם "עצמאיים" ממנה. ההסבר כאילו עליהם להיות משוחררים מכל אחריות פלילית בגלל עצמאותם היא גנבת דעת כלפי הציבור מצד השופטים. על נבחרי הציבור להבהיר זאת לרשות השופטת ולפעול למען הפעלת אחריותה הציבורית.
כתוב תגובה ל- דרדר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il