|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ' צפצפה על כולם, והובסה
מאת: אהוד פרלסמן  |  25/11/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נתון מעניין לידיעת פרלסמן
  שלמה המגיב   25/11/13 18:07
פרלסמן מנתח את תוצאות הבחירות הפנימיות במפלגת העבודה , ומציין בין היתר , שהמפלגה תחזור למקומה הטבעי , מפלגת האשכנזים..הרצוג ולפיד יתחרו על אותו קבוצת מצביעים..". אני מבין שלמושג האתני "אשכנזים" , התכוון פרלסמן למצביעים הפוטנציאלים ולא לחברי הכנסת , באשר למפלגת "המזרחיים" הליכוד ביתנו , ישנם רק 7 חברי כנסת "מזרחיים" ( 23 אחוז), ואילו למפלגות "האשכנזים" עבודה 33 אחוז(5 מתוך 15), ולמפלגת יש עתיד 37 אחוז !!( 7 מתוך 19). נו פרלסמן, נתון מעניין ביחס לפילוג האתני שאתה מייחס למצביעי המפלגות הללו ( ויתכן מאד שאתה צודק בכך).
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
2
פרלסמן חוזר לעצמו
  הקורא המתמיד   25/11/13 22:10
יופי של ניתוח. מבחינתי אכן הנקודה העיקרית היא ההחלטה שלא להצטרף לנתניהו, כאילו מדובר בבחירות לועד הכיתה בפנימיה למפגרים צעירים. הולכת לבחירות כדי להיות באופוזיציה? טמטום זו מחמאה. ציפי לבני כבר נפלה על זה, לחזור שוב על אותה טעות? מעבר לזה: היא לא יודעת להיאבק בקפיטליזם החזירי, חבל שהיא לא מוכנה להקשיב לי.
כתוב תגובה ל- הקורא המתמיד
3
כמה הערות
  עמוס שנער   26/11/13 12:17
למרות כל ההסברים הניתנים בדיעבד ולכתחילה, אי אפשר תמיד להסיק מסקנות לדורות כי מה שנכון היום לא תמיד יהיה נכון למחר או שהמסקנות אינן נכונות:

[1] כתבת שלשלי הייתה בעיה של עבודת צוות אך אינני בטוח שנתניהו מתמחה בזה טוב יותר ולמרות הכל הוא שורד

[2] אהוד ברק ריסק את מפלגת העבודה בסקרים דווקא כשהיה בתוך הקואליציה וכאשר שלי נבחרה כיו"ר למפלגה אשר נמצאת באופוזיציה המפלגה קמה לתחיה. לא אתפלא אם הרצוג יכנס לממשלה ובבחירות הבאות מפלגת העבודה תתרסק ומומחה אחר ירשום שהרצוג טעה כשנכנס לממשלה. בקיצור - זה טוב להכנס לממשלה או לא טוב?

[3] כתבת שהעשירים ברחו בתקופת שלי ללפיד אך המפלגה רשמה בפעם הראשונה מאז רבין נרצח עליה במספר המנדטים (2 יותר מבבחירות האחרונות) ולא ירידה. האם זה בגלל השמאלנים הקיצונים שהצטרפו בזכות שלי, שפיר ומיכאלי? קשה לי להאמין כי גם מר"צ התחזקה.

* ובעניין אחר - כתבת שפייגלין מנסה להפוך את הליכוד לימני יותר. זה נכון, אבל אני הייתי מעדיף לנסח את זה בצורה אחרת: פייגלין מנסה להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את הליכוד לליכוד הישן והטוב של לפני אוסלו
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
העיקר ש-14,000 הפכו ל-12,000
  אהוד פרלסמן   26/11/13 15:24
הסיבה האחת והיחידה שכתבתי את המאמר היא שעשיתי את החשבון הזה (וזה לא היה פשוט), ובשום מקום באינטרנט לא מצאתי מישהו אחר שהציג את המספרים האלה. והמספרים האלה (כולל ה-10,000 של הרצוג שהפכו ל-17,000) אומרים באופן חד-משמעי ששלי הפסידה קולות, ושאת כל הקולות של מצנע ופרץ קיבל הרצוג. חד וחלק. אבל אתה בכלל בכלל לא מתיחס למספרים האלה!!! אז בבקשה תסביר לי: למה חוץ מתומכיה המובהקים של יחימוביץ', שכנראה רובם נכנסו למפלגה לפני הבחירות הקודמות אך ורק כדי לתמוך בה, כווולם, אבל כווולם, הצביעו להרצוג. למה?! על כל שאר הדברים אפשר באמת להתוכח, אבל יקצר המצע (אפילו בשביל נודניק כמוני), ורק אוסיף שפייגלין בכלל לא ליכודניק, אלא איש גוש אמונים שמנצל את הדמוקרטיה בליכוד כדי להשפיע עליו, ושהוא נוכל ורמאי שסוחף אחריו אנשים תמימים שאינם מבינים שמה שהם עושים זו תרמית בזויה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תגובה
  עמוס שנער   27/11/13 19:04
לא התייחסתי בתגובתי לנושא אלו קולות נשארו נאמנים לשלי ואלו קולות שינו את דעתם בבחירות הפנימיות האחרונות, אלא התייחסתי לניתוח שלך לגבי השגיאות הספציפיות של שלי אשר ציינת. אגב 2000 קולות פחות יכולות לסמן גם על כך ש2000 אנשים מתומכי שלי בעבר(ולא בטוח שהתומכים המובהקים) לא טרחו להגיע לקלפי כי היו בטוחים שהיא תנצח או שלא הייתה להם העדפה בינה לבין הרצוג. אין לי מושג מאיפה קבעת שאלו שהצטרפו למפלגה רק כדי להצביע לשלי עברו כולם כולם להרצוג כי 2000 יכלו לעבור אליו גם מאלו שהיו חברי מפלגה וותיקים. אין לי מושג אם מאז הבחירות בהן שלי נצחה לא הצטרפו למפלגה חברים חדשים שמעדיפים את הרצוג, אך גם אין לי בעיה עם הקביעה שלך שכל תומכי מצנע ופרץ עברו להרצוג ואף אינני פוסק ש2000 מתומכי שלי לא עברו למתמודד המתחרה. כל התייחסותי הייתה לגבי השגיאות של שלי אשר ציינת ולא לגבי המעברים ממתמודד אחד לרעהו (מגיב אינו חייב להתייחס לכל נושא המאמר ואף לא לנושא העיקרי - מותר למגיב להתייחס אפילו לפסקה זניחה שנכתבה אם כי זה לא מה שעשיתי בתגובתי למאמרך זה).
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
צר לי על אי ההבנה.
  אהוד פרלסמן   28/11/13 09:37
אני בהחלט מקבל את זה שמותר להגיב גם על נושא שולי במאמר. אני התכוונתי לענות לטענה שלך בקשר לעבודת הצוות של נתניהו, ובקשר לשאלה אם כניסה לממשלה זה טוב או רע, באמצעות המספרים האלה, אבל לא כתבתי את זה במפורש, ולכן כנראה קיבלת את הרושם שאני לא מסכים עם זה שתגיב לנושאים שוליים ולא לעיקר. הטענה שלי היא שכאשר יחימוביץ' יורדת באלפיים, ובד בבד הרצוג עולה בשבעת אלפים, זה אומר שכל מי שלא היה שייך למחנה שלה מלכתחילה, כלומר תומכיהם של מצנע ופרץ, הצביעו להרצוג. לא התכוונתי לומר שאלפיים תומכי יחימוביץ' עברו להרצוג, אלא שהאלפיים האלה כנראה נשארו בבית, והשבעת אלפים שנוספו להרצוג הגיעו כאמור מתומכיהם של מצנע ופרץ. ובענין העלייה במספר המנדטים, אל לנו לשכוח שקדימה התרסקה מ-28 מנדטים לשמונה מנדטים של לבני ומופז ביחד, והעשרים מנדטים האלה התחלקו בין לפיד לעבודה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
4
ניתוח לא רע של התנודות, וקצת
  רפי לאופרט   26/11/13 14:57
פחות טוב של הסיבות.

לדעתי, יחימוביץ' כרוב הפוליטיקאים שלנו כשלה בזכות מעשיה ומחדליה ולא נוצחה ע"י הרצוג בזכות גדולתו. שגיאותיה העקריות:
1. כניעה ללחצים של קיצוני הפרו-פלשתינאים במפלגת העבודה שהביאוה מעמדה של משקיפה אוהדת על המו"מ המדיני ובילת התביעה ל"צדק חברתי", למשקיפה פסיבית על הכל ולמובילת שום דבר.
2. אי-כניסתה לממשלה, היתה שגיאה חמורה עוד יותר, ובמידה רבה נבעה מהשינוי הקודם באסטרטגיה הפוליטית שלה. מרגע שנןושא הצדק החברתי לישראלים, הפך ל"צדק לאומי לפלשתינאים תחילה",זזה שלי יחימוביץ' למקום הראוי לה - גורם פוליטי משני בהוויה הישראלית. אי-אפשר להרים עם 15 מנדטים וחוסר נסיון מדיני קיצוני, שני דגלים כל כך כבדים בבת-אחת. יחימוביץ' כנראה שכחה את עקרון המיקוד במטרה, או שלא הבינה את חשיבותו מימיה.
3. יחימוביץ' סברה שהיריב הפוליטי העקרי שלה הוא נתניהו והחמיצה את היריבים האמיתיים - לפיד וליבני. אילו המשיכה להוביל בישוב הדעת ובהתמדה את הטיקט הכלכלי-חברתי מעמדה של שרת אוצר מיועדת , או עמדה כלכלית/פוליטית בכירה אחרת, ומגיעה לשולחן הרכבת הממשלה עם 20 מנדטים לפחות, יכלה לפעול טוב הרבה יותר בנושא הכלכלי-חברתי וגם לנסות לסייע לבחון אם יש ממש באבו מאזן כפרטנר לשלום.
כך או כך, היא אינה צריכה להתיאש, הרצוג, הצהרתית כבר הולך בדרכה. עם חלוף הזמן - אלא אם יתקן בקרוב - ידחק ע"י פעילי מפלגת העבודה למקומה העכשווי של יחימוביץ'. הריטואך השלם הזה כבר משולב ב- DNA של המפלגה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
וואוו יפה מאוד
  מתעניין   26/11/13 19:59
מדוייק.
כתוב תגובה ל- מתעניין
5
עוד סיבה. וחבל
  מ.כ.   27/11/13 15:45
סיבה נוספת שלא הוזכרה כאן ואולי היא העיקרית, נעוצה בהודעתו של אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד (בערך כך): "המשימה הוכתרה בהצלחה רבה"
אני רחוק מתמיכה ביחימוביץ, אבל מעריך אותה כאשה הגונה. היא שמה על השולחן ואומרת גם את הדברים שאחרים רק מתלחשים עליהם מאחורי הגב והיא שונה מפוליטיקאים כדוגמת ליבני, מופז, אולמרט ואחרים, שנוהגים לדקלם סיסמאות נבובות נגד היריבים, בהתאם לנסיבות. את שלי לעומתם ראיתי בהתבטאויות ענייניות ואפילו נותנת קרדיט גם ליריב פוליטי כשהיא חושבת שמגיע לו. לצערי מעטים הפוליטיקאים מסוג זה.
לדעתי, זאת למרות שהתקשורת היתה דוקא איתה, פה ניצחה קואליציה מוזרה של קליקות וועדי העובדים מחד גיסא וקליקת בעלי הון מאידך גיסא. לשתי הקבוצות הייתה בטן מלאה נגדה וסיבה לחשוש ממנה. כנראה שלשתי הקבוצות קל לגייס צבא תומכים שגם יגיעו לקלפי, יותר מאשר לאידאולוגים שחברו לשלי. נוסיף לזה שבוז'י מנוסה בגיוס תומכים ובמניפולציות עוד מתקופת "עמותות ברק" שם הוא היה אחד ממנצחי התזמורת ("המנצח ששתק"). ואם זה כך, אז לא אופיה "השתלטני" היה בעוכריה אלא דווקא אופיה ההגון.
את כל זה אני כותב למרות שאני מתנגד לעמדותיה המדיניות ולעיקרי תפיסתה הכלכלית. לא בחרתי בה ואין סיכוי שאבחר בה. ועדיין יש לי הערכה להגינותה.
כתוב תגובה ל- מ.כ.
מזדהה איתך, וחולק עליך.
  אהוד פרלסמן   27/11/13 17:46
גם אני כתבתי במאמר על יושרה ודאגתה לעניים, אבל אי אפשר להסביר את התוצאות האלה ביכולת ההשפעה של העשירים או של אנשי ועד עובדים כזה או אחר. יש אלפי חברים במפלגה שהם חברים מזה שנים, ואף אחד לא יכול להשפיע עליהם, וכולם, אבל כולם, הצביעו להרצוג. אני כאמור אינני בקי במה שקורה בין חברי מפלגת העבודה, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אחוז ההצבעה
  מ.כ.   28/11/13 12:33
אהנחתך במאמר מבוססת על כך שמדובר על אותם המצביעים מהפעם הקודמת. אבל רק 53% הצביעו. כלומר, כ-25 מתוך 55 אלף מתפקדים לא הצביעו. אנסה, לרגע לנתח את זה (זה לא מקצועי, סתם הערכה שלי, מומחים בתחום בטח יודעים את המספרים המקובלים טוב ממני, אבל זה נראה לי סביר).
יש את הגרעין הקשה שהולך להצביע תמיד, נניח כחצי מהמצביעים כלומר כ25% מהמתפקדים( והחלק הנוסף הוא מי שיש לו מוטיבציה מיוחדת בבחירות המסוימות. כגון, אינטרס אישי, אידיאולוגי, מצב חירום, או אהדה/דחייה מיוחדת לאחד המועמדים כאלה שגורמים לא להשאר אדיש. גם אם נוסיף להנחה זו, זה אומר שבין 12 ל-15 אלף מתפקדים הם אלה שהצביעו למפלגה גם בפעם הקודמת. הניתוח שלך עובד טוב לגביהם, אבל זה משנה את התמונה. לגבי השאר בין כ 10 ל 13 אלף הם בעלי מוטיבציה של אינטרסים. ואלו מומרצים ע"י מארגנים למיניהם בעלי ממון והשפעה (חזן, עמיר, בעלי הון). אם צריך, יסיעו אותם לקלפי, יבדקו איתם מה המצב וכו'.
כתוב תגובה ל- מ.כ.
גם אני מסכים שזה חצי חצי.
  אהוד פרלסמן   28/11/13 17:45
אין לי שום בעיה להסכים איתך שהיו פעילי הסתדרות, שרידי מחנה עמיר פרץ, שהלכו עם הרצוג, ואני חושב שאתה מסכים איתי שהיו אנשים עצמאיים ובלתי מושפעים שהלכו איתו בגלל שנקעה נפשם מיחימוביץ'. העובדה היא ששמעתי (נדמה לי שביום הבחירות) ראיון עם משה שחל ומיכה חריש, והבנתי שכל(!) בכירי המפלגה לשעבר תומכים בהרצוג, פרט למיכה חריש שתמך ביחימוביץ'. אז אני מסכים לנסח מחדש את עמדתי ובמקום לטעון שיחימוביץ' הובסה בגלל(!) שצפצפה על כולם, לטעון שהעובדה שצפצפה על כולם תרמה(!) לתבוסתה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
פרצלמן פרצלמן מה יהיה אתך?
  י.ש   29/11/13 16:07
כתוב תגובה ל- י.ש
השינוי מקובל גם עלי
  מ.כ.   1/12/13 16:55
כתוב תגובה ל- מ.כ.
6
אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן
  רויטמן פסח   28/11/13 03:07
אז יחימוביץ הצליחה לרמות את כל חברי העבודה כמה שנים וזה נגמר. בסך הכול מדובר בבורה, רעה ופופוליסטית. נחרד מהמחשבה שאנשים הצביעו עבורה לראשות הממשלה.
כתוב תגובה ל- רויטמן פסח
לרויטמן
  כל כך צודק!   29/11/13 07:54
כתוב תגובה ל- כל כך צודק!
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il