s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השערת הקונספירציה ד'
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  21/03/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ה-ב-ו-ג-ד
  חשדנית   21/03/14 11:23
אפיזודה אחת מיני רבות: איך מציל דיין את המצרים מהתקפת חיל האוויר הישראלי, ונותן רוח גבית לכיבוש המצרי בתעלה ולשחיטת חיילי צה"ל במוצבים -
פקודת הצבא אומרת כך - הדרג הפיקודי העליון בצבא הוא הרמטכ"ל. הרמטכ"ל הוא היחיד שרשאי לתת את הפקודות למפקדים מתחתיו. אבל, לצערנו, במלחמת יום כיפור הוכיח הרמטכ"ל דדו שפקודה לחוד ומעשה לחוד. דיין תפקד כמעט לכל אורך המלחמה כסמכות עליונה ואילו דדו נשרך אחריו כמו ילד בגן. דיין היה הגננת. דיין החליט, ודדו קיבל בשתיקה ובהכנעה כל החלטה של דיין, אם אם התקבלה מאחורי הגב ומעל הראש שלו, בפקודות ישירות של שר הביטחון אל מפקדי הפיקודים/האוגדות/הטייסות ומפקד חיל האוויר.
קחו לדוגמא את האירוע הדרמאטי הבא (מתוך הספר של ברקאי 'בשם שמים, החל מעמ' 205):
7 באוקטובר, 04:37. מוצב הפיקוד העליון. דיין מגיע ללשכת הרמטכ"ל. מתעניין בחדשות. דדו אומר - ככל הנראה יש שינוי לטובה בחזית הדרום.
לפתע אומר דיין - האם מפקדי רמת הגולן יוכלו לנהל היטב את קרבות הבלימה ? אני בספק גדול. אני רוצה לעלות לשם ולראות מה קורה.
נוכח אי הנוחות של דדו מההתערבות הבוטה של שר הביטחון בניהול המערכה הצבאית, ממהר דיין להרגיע את החששות של הרמטכ"ל: אני לא עולה להר כנען לתת לו [לחקה] הוראות, אלא לראות ולהבין מה קורה. התרשמות מיניסטריאלית בלבד.
כמובן שדיין לא התכוון למה שאמר. הוא התכוון לתת הוראות !
שר הביטחון מגיע במסוק למוצב הפיקוד של פיקוד צפון.
שלושת המפקדים הבכירים - אלוף הפיקוד חופי עוזרו תא"ל שדמי ומפקד אוגדת המילואים דן לנר כבר יושבים שם.
שר הביטחון נותן הנחייה ליצחק חופי: "כל מטוסי חיל האוויר העומדים לרשותך יש לנתב לגזרת דרום הגולן". דיין נותן הוראה לקשר אותו למפקד חיל האוויר בני פלד ונותן גם לו הוראה - לנתב את כל המטוסים של חיל האוויר לרמת הגולן. כדי לשכנע אותו טוען דיין: צריך לעצור את הסורים. רק חיל האוויר יכול לטפל בהם. אם לא תעשה זאת יילך לנו גם עמק הירדן. "בני, תעזבו את הכול בסיני ותעבירו את הכול לרמה. אנחנו לפני חורבן בית שלישי".

מפקד חיל האוויר, בני פלד, 3 חודשים בתפקיד, חסר ניסיון, נכנע לסמכות של דיין, אפילו לא מיידע את הרמטכ"ל, ומורה על הפקודה - כל המטוסים לרמה.
המפקדים שמתחתיו מנסים להניע אותו מהצעד ההרסני. בהמשך, אפילו הרמטכ"ל מנסה לשכנע אותו להמשיך עם מבצע 'תגר' בדרום להשמדת הטילים במצרים, או לכל הפחות לעשות את שני הדברים - בצפון ובדרום. פלד, שנכנס לפאניקה, דופק על השולחן. לא ! כל המטוסים לצפון...
עמ' 219 בספר של ברקאי:
"לו היה מפקד חיל האוויר מתייעץ עם המטה שלו, היו בוודאי אומרים לו - אנחנו מבינים ששר הביטחון אומר ש"הבית השלישי בסכנה", אנחנו מבינים את הדחיפות ברמת הגולן, ובכל זאת, אפשר אחרת. בנחת, בסדר, בשיטתיות, כמו שחיל האוויר יודע. למניעת הקטסטרופה בגולן? "שריטה" עם טייסות רמת דוד. "דוגמן"? רק אחרי "תגר". ובאופן מסודר. עם גיחת צילום. עם מעטפת עזר אלקטרונית. אלא שדיון כזה לא התקיים, ולכן ביום ראשון, 7 באוקטובר, בשעה 07:00, מופסק מבצע "תגר" להשמדת הטילים במצרים, שהיה עשוי לשנות את תמונת המערכה בחזית הדרום, ובעקבותיה את תמונת המערכה כולה."

זו הייתה דוגמא אחת קטנה לדרך שבה הצליח דיין להפיל את צה"ל לקרשים, וחרץ את דינם של החיילים בסיני. 2600 הרוגי המלחמה, 3000 הפצועים, השבויים, והלומי הקרב, על ראשו של דיין שר"י !

יום יבוא ודיין ייקרא ב-ו-ג-ד בכל מקום שבו יוזכר שמו. אמן
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית כבר "עיבדנו" אירוע זה
  ירון זכאי 1   21/03/14 15:15
חשדנית בקטע הזה את כאילו מזכה את דיין, לפחות בחזית הצפון. מדובר על ה-7 באוקטובר. דרום הרמה נשטפה בשריון סורי שהגיע למצב שבו הקנים שלו יכולים לירות על טבריה, ולנוע לגליל! זה לאחר יממה של לחימה. עדיין אין מילואים שיגיעו בזמן! המילואים יגיעו טיפין טיפין למחרת. רק ח"א תקף את השריון הסורי ועצר אותו. זה נס שאלוהים עשה לעצירת הסורים. נכון שדיין נתן הוראות במלחמה לקצינים, למרות שהוא שר ולא מפקד. בעניין הזה הוא הגדיר את מעשיו כ-"עצות מניסטריאליות". רוב "העצות" שלו היו גרועות. >>>>> אבל שימי לב שבחזית הצפון לא היו מלחמות גנרלים. בעניין הזה לא האשימו אותו כלל. זה היה הגיוני להציל את הגליל, ולא להטיח טייסות סקייהוק בסוללות טילים מצריות שיפילו אותם בהמוניהם. לצערי רוב המגיבים פשוט לא לומדים ברצינות מה הם עצמם אומרים. אני הבעתי שפע ביקורת ארסית על דיין. אבל בעניין הזה, אין לי מה לומר נגדו. להפך.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
בשביל כוס חלב לא צריך פרה
  חשדנית   21/03/14 17:05
בשביל להגן על הגבול הצפוני לא היה צריך לרתום את כ-ל חיל האוויר הישראלי. היה צריך להקדיש לכך מספר מספק של מטוסים אבל לא את כל המטוסים של חיל האוויר. זה השאיר את כל הדרום, את כל המעוזים והשיריון, פרוצים לגמרי להתקפות של המצרים באוויר וביבשה.
אגב, לחיל האוויר היתה תכנית מגירה בדיוק בשביל תרחיש כזה, תכנית שהייתה מספקת פתרון מיידי והולם לסיטואציה. קוראים לה "שריטה"
מתוך הספר של ברקאי, 'בשם שמים', עמ' 218:

"...היה אפשר אחרת. וזה היה בידיים של האלוף פלד. כמה דקות לפני השעה 07:00 היה יכול מפקד' חיל האוויר ללחוץ על הרמטכ"ל לשנות את ההחלטה [של דיין, לרתום את כל המטוסים של חיל האוויר לטובת הגבול הצפוני]. לו היה האלוף פלד אומר, המפקד, בוא נחכה עוד קצת. רק התחלנו בדרום [בתכנית 'תגר']. תן לסיים. חבל לעצור. יש לנו ביד פתרון ראשוני, מיידי, לקטסטרופה בצפון, סביר שדדו היה הולך איתו. אלא שבני פלד אינו נאבק בכל כוח השפעתו בהנחיה של הרמטכ"ל [שבאה בעקבות ההוראה של דיין]. ומכיוון שכך, אינו מציב את הסולם שיאפשר לראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, ולו עצמו, לרדת מעץ ההחלטה השגויה.
לפתרון המיידי שמפקד חיל האוויר היה יכול להציע קוראים "שריטה". בתכנונים המבצעיים שקדמו למלחמה ניתן מענה אווירי לצורך סיוע חירום לכוחות הקרקע במצב שבו מדינת ישראל נחשפת למתקפת פתע, בטרם הושגה עליונות אווירית ובטרם נוקו השמים מטילים. בפקודת "שריטה" הוגדרו מטרות נייחות ידועות: סוללות ארטילריה. תותחי נ"מ. נתונים על יתר המטרות - היו אמורים לזרום בסערת הקרב ישירות מהשטח אל מחלקת המבצעים בחיל האוויר, ומשם לטייסות..."

לצורך ביצוע תכנית "שריטה" הוקצו לפי התכנית הזאת שתי טייסות הסקייהוק מרמת דוד. אבל, כאשר משה דיין מתקשר לבני פלד ומודיע לו מייד ועכשיו להביא את כל חיל האוויר לצפון, בני פלד נתקף בפאניקה משתקת שלא מאפשר לו לחשוב בהיגיון. כל הפצרות המפקדים מתחתיו לשנות את הפקודה נענו בשלילה ובכעס...לצערנו, דיין ידע בדיוק את מי למנות לראשות מפקדת חיל האוויר, 3 חודשים לפני שפרצה המלחמה, כדי להשיג את המטרות שלו, במסגרת הקונספירציה....פלד לא היה כמובן בסוד הקונספירציה, אבל פעל כ'תינוק שנשבה' בידי דיין, כחומר ביד היוצר.
וכל יתר הדברים מעשי ידי בני פלד הלא הם כתובים על ספר "שלושים שעות באוקטובר" לשמואל גורדון
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית יקרה, אל תהיי כל כך החל
  מגיב ותיק   21/03/14 18:22
החלטית...

1. וההחלטה להפסיק את מבצע תגר הייתה של דדו ולא של דיין , זאת למרות שדיין הפגין פאניקה בפני פלד ובקש את חה"א לצפון.

2. תוכנית "שריטה" הייתה רלבנטית למתאר היום הראשון של המלחמה ולא למתאר של ה- 7 באוקטו'.
הוויכוח האמיתי הוא האם לא ניתן היה לפצל את חה"א גם לדרום וגם לצפון ולא לנתק אותו מהדרום ולהפסיק את תגר, אלא להמשיכו.

3. מציע לא לקחת את דבריהם של ברקאי ושל גורדון (וגורדון איש רציני מאוד) כתורה מסיני, סוגיית ההחלטות שנלקחו ב- 7 באוק' במפקדת חה"א היא סוגיית הסוגיות של חה"א ביו"כ ובוערת כאש בעצמות אנשיה מאז ועד היום ורבות התפיסות לגביה, ורבים צידדו בהחלטותיו של פלד .

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
דרומי: ההחלטה הגורלית מכולן..
  חשדנית   21/03/14 18:54
"ההחלטה הגורלית מכולן, העומדת במרכז הספר [שלושים שעות באוקטובר/שמואל גורדון], היא החלטתו של בני פלד ב-7 באוקטובר 1973 להפסיק את מטס תקיפת הטילים בחזית הדרום, ולהעביר את כובד משקלו של חיל האוויר אל רמת הגולן, שם נפרצו הקווים. בכך הפר את תורת ההפעלה של החיל, שהיתה מקובלת אף על המטכ"ל, שלפיה יושמדו קודם טילי הקרקע-אוויר ותושג עליונות אווירית, ואחר כך יתפנה החיל לסייע לכוחות היבשה. החלטה זו השפיעה לרעה על לחימתו של חיל האוויר בהמשך. למעשה, היא דנה אותה לכישלון.

בזמנו כתבתי ביקורת על "אש בשמים" מאת עמוס עמיר, שנכח ב"בור" של חיל האוויר והזדעזע כשפלד קיבל את ההחלטה הגורלית. טענתי אז שגם אם החלטתו של פלד היתה אומללה מבחינת ההפעלה הנכונה של חיל האוויר, הוא לא היה מסוגל לעמוד בפני הלחץ של שר הביטחון, משה דיין ("חורבן בית שלישי") והרמט"ל דוד אלעזר (דדו), ומכיוון שהאמין שהגולן בסכנת נפילה לידי הסורים הוא קטע את התנופה של החיל בדרום והסיטו לצפון."
מקור:
haaretz.co.il

כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית
  מגיב ותיק   21/03/14 20:07
דבריו של דרומי ידועים אך לא מדויקים.

כאמור ישנם מצדדים בפעולותיו של פלד, אך דברם לא נשמע ולא נכתב (לדוגמה עברי)

הסיפור על המלצת פלד לרמטכ"ל על קו אדום לסד"כ המטוסים הופרך זה מכבר (גם ע"פ הפרוטוקול של אותו דיון.

אבל ראי, בין השורות ניכר כי גם דרומי לא החלטי כל כך כמוך...

מחלוקות נוספות שנדונות בספר הטוב ההוא (אך הארוך מדי...) הפ מהמעבר מתצורת תקיפה והפצצה לתצורת הגנת שמי המדינה ב- 6 באוק' וצורת המעבר וההכנות לדוגמן 5 (ועל כך שהיה לקוי אין מחלוקת).

כאמור על עניין הפסקת תגר ישנם הרבה דעות.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
התחילו עם 600 מטוסי קרב
  נצר יואב   21/03/14 19:34
חיל האויר הישראלי התחיל את מלחמת יוה"כ עם כ-600 מטוסי קרב וזאת לאחר שמוחקים את הסמב"דים שהושמדו בפרוץ הקרבות על הקרקע וזה נושא שמשום מה עדיין לא בדיון פומבי למרות שמעולם לא היה ממודר. כנראה שקשור לכמה מוקדם המלחמה באמת החלה כולל באיזה יום. מול סוריה לא היה צריך יותר ממאה מטוסים ונאמר 200 כולל שחיקה מול נ"מ בתרחיש דוגמן מלא וכל מה שלפניו ואחריו ומצדדיו. נותרו 400 מטוסים מול מצרים בשביל לבצע תגר בכל שלב של המלחמה. מה נשאר בתור הסבר? או שנפלו לחה"א הרבה יותר מטוסים ממה שהוא מודה(כרגיל), ו/או ש"התברר" שאין מענה יעיל ל SA-6 וגם לא באמת מול ניוד SA-3, ושרובם המכריע של הסקייהוקים לא שווים מול הסטרלות.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
נצר אתה טועה ומטעה
  מגיב ותיק   21/03/14 20:19
1. חה"א לא התחיל את המלחמה עם - 600 מטוסי קרב.
2. שום מטוסי סמב"ד (סופר מיסטר BD) לא הושמדו על הקרקע, אתה יכול להסביר מאיפה הצ'יזבאט הזה ?
3. חלוקת המטוסים שלך לתגר ודוגמן מוטעית, העניין אינו מסתכם במספר מטוסים לכל מבצע, אלא באמצעים ודברים נוספים הקשורים לכל מבצע, לכן כל אופרציה הייתה צריכה להתבצע בנפרד (לדוגמה, דוגמן אחרי תגר).
4. חה"א יותר ממדייק במספר מטוסיו שהופלו.
6. ה- SA- 6 באמת הווה בעיה בתחילה (בעשרת הימים הראשונים) במשך הזמן הבעיה הפכה פחות אקוטית אבל נשארה בעיה.
7. ה- SA-3 אינו נייד ולא הווה בעיה.
8. כיום גם מטוס פשוט ואפילו מסוק מסתדר היטב מול סטרלות (SA-7)
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
דווקא לא טועה
  נצר יואב   21/03/14 21:41
יש מספיק תמונות ישנות (פילם) של פגרי מטוסים ישראלים כולל F-15 שלכאורה מעולם לא הופלו. למה שידייק? זה לא כדאי. עם קרוב ל500 מטוסים אמריקאים חצי פאנטום וחצי סקייהוק ועוד כ-100 דלתות (מיראז ונשר) יש לך כ-600 מטוסי קרב. מה בדיוק 200 מטוסים מצרים תקפו בשישה באוקטובר קשה למצוא, לכן הסתמכתי על זכרון רחוק.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
יואב
  מגיב ותיק   22/03/14 10:33
כתיבה לא רצינית.
גם מצבת המטוסים שהבאת בתגובה השנייה שגוייה לחלוטין.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
דווקא מדויקת ע"ס מסירות מארה"ב
  נצר יואב   23/03/14 13:58
בהיבט הטכני הטריויאלי הזה האמריקאים פחות שקרנים מהישראלים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
נצר, אתה חי בסרט
  אלפרדו ב'   21/03/14 21:43
לחיל האויר היו 358 מטוסי קרב , מאיפה הקרצת את המספר 600 ?.אתה מועמד לפרס ההזויים.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
הנה המספרים:
  נצר יואב   22/03/14 04:09
עכשיו בדקתי פרטנית ונניח בקירוב מתוך הרכש: 210 פאנטום (נניח 6 אבודים) 210 סקייהוק (נניח 7 אבודים) 60 נשר (נניח 1 אבוד) 51 מיראז (נניח 9 אבודים) 24 סמבד משופר ביחד זה 555, שזה בהחלט מעל לראש.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
הנה מספרי האמת
  אלפרדו ב'   22/03/14 11:13
קורנס[[פנטום]-125,עיט[סקייהוק]-185,נשר- מיראז' לסוגיו-50,סמב"ד-25.בבוקר יום ה-ע היו 303 שמישים ו-82 בטיפולים או בהשבתה. זה אומר יואב שאתה בכלל בספירה אחרת...
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
אתה טועה בעצמך:
  נצר יואב   22/03/14 13:37
פאנטום נרכשו והגיע טרם מיוה"כ 225 וסקייהוק 217. מיראז' נרכשו 60 ונשר יוצרו 61 - הכל לפני מיוה"כ, אם כי היו אובדנים טרם המלחמה אבל לא מאמין ש 50% כמו שאתה טוען מה גם שהנשרים היו די חדשים. 125 פאנטומים היו ב1988 כשנגשו לפרויקט פאנטום 2000, כלאמר לאחר השחיקה של מיוה"כ ולאחר עוד 15 שנות פעילות. יתכן שגם ה-125 האלה מופחתים בכוונה. חיל האויר הישראלי בדר"כ משקר בכוונה בגדול לגבי המספרים של כלפי מטה. לדוגמא: רק לפני 5 שנים הודו 'פתאום' שיש למעשה 100 אף-15, למרות שלכאורה נרכשו רק 75 והתרסקו המון במשך השנים בתאונות גובה נמוך ובגלל ליקויי אחזקה. לסיכום: א. זהו חיל מסתורי עם יכולות וכמויות הרבה מעבר לידוע אבל גם עם מגבלות טכנולוגיות ושגיאות תפיסתיות לאורך הדרך, כמו גם בעיות ניהול(עד וכולל 73) ומשמעת(בדור האחרון) אחרות. ב. אויר ומודיעין הן הזרועות היחידות שלא יכול לבכות על היקף האמצעים וזאת רק בזכות אסטרטגיה ישראלית להעדיף אותן באופן מוחלט.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
קשקוש גמור
  מגיב ותיק   22/03/14 15:47
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
חשפת את עצמך סוכן כחש ותיק
  נצר יואב   24/03/14 02:29
איך נתונים רשמיים של כל היצרנים, הממשלות, המפעילים והאינציקלופדיות נהיו "קשקוש גמור"? האם נפלו/הושמדו-על-הקרקע עוד מאה וכמה מטוסים, המוכחשים?
כתוב תגובה ל- נצר יואב
נצר,מצטער...
  מגיב ותיק   24/03/14 11:00
...אבל אתה חי בסרטים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תגובה ליואב נצר
  קופרמן מאוריסיו   2/04/14 18:51
על פי סיפרו של אל"מ שמואל גורדון מצבת המטוסים עמדה על סה"כ 385 מטוסים חלקם מטוסי תובלה לטענתו ב-6.10.1973 83 מטוסים היו מושבתים בדרג ב ו-ד כך שטענתך רחוקה מאד מהעובדות במהלך כל המלחמה הופלו 103 מטוסים בברכה קופרמן מאוריסיו
כתוב תגובה ל- קופרמן מאוריסיו
ירון, עוד משהו:
  חשדנית   21/03/14 17:21
סוריה לא הייתה חלק מהקונספירציה של דיין. לכן נלחמו שם טוב ובכל הכוח, וגם גייסו מילואים עוד לפני שהמלחמה פרצה. הפציצו בעומק סוריה וגם את המטכ"ל הסורי. בנוסף, מפקד פיקוד צפון יצחק חופי (חקה) היה נוכח בכל ישיבות המטה במטכ"ל כשדנו על אפשרות למלחמה בצפון עוד לפני שפרצה (בכל הפעמים האלה זעירא טען לסבירות נמוכה), וגם מסר את הדרישות שלו באותן הישיבות. חקה היה מפקד וותיק בפיקוד ולא הוחלף על ידי דיין.
לעומת חופי, גורודיש, המפקד החדש בפיקוד דרום, לא הוזמן לאף אחת מהישיבות האלה ולכן גם לא היה מעודכן במתרחש, עד לשעת השין...
כתוב תגובה ל- חשדנית
אי אפשר שתנתחו לחימת אוויר
  ירון זכאי 1   23/03/14 01:14
>>1>> לתחזוקת מטוס קרב נדרשים כ-50 בעלי מקצוע שונים. להפעלת הבסיסים עוד כ-50 מקצועות, כולם שונים. ח"א על עשרות אלפי אנשיו מורכב מכ-100 מקצועות חשובים שאותם יש לתאם באופן שלא יפוצצו או יכשילו זה את זה. אין עוד חייל שהוא כה מסובך! טוב יעשו אנשים שאינם מבינים כיצד הוא פעל אז, ופועל היום מקביעת מסקנות נחרצות הקשורות בו. >>2>> מצטטים פה מספרים ואמרות של בורים על ח"א כאילו היו דבר ה' מגרונו של משה רבנו. כאשר המסקנה שמוציאים לרוב מדברי אותם בורים מתייחסת ליום שבו משמעות הדברים לא הייתה רלוונטית, וכדומה. צר לי אתם לפעמים מתישים אותי. חוזרים לדברים שכבר נטחנו והוסברו. חלק מתעקש לרדת לפסים אישיים או מפלגתיים כסוג של הפרעת מקלדת. חלק מנסים לגזור מאז למצב היום, כאילו לא חלפו 40 שנה. >>3>> אני מדגיש שוב כי על פי כל הראיות הברורות מצב המלחמה עם סוריה היה קיים כ-40 יום לפני פרוץ המלחמה עם מצרים. לכן לא היה הכרח כלל שסוריה תהיה שותפה לקונספירציה. לכן היא שמחה שמצרים הציעה לה לממש מלחמה יחד, בהיותה חלשה לבצע זאת לבד! כמובן סוריה הייתה לפני המלחמה וגם אחריה גרורה סובייטית. לכן נטחנה היטב על ידי ח"א, בהיעדר חייל נ"מ בהיקף 10 דיביזיות כפי שהיה במצרים. ועוד. בריה"מ לא יכלה לבקש רחמים מישראל על סוריה! >>4>> רוב המגיבים לא מבינים מהי הקונספירציה שאותה חוקרים. כל מה שהמצרים והסורים עשו כתחבולת מלחמה אינו קונספירציה. אותנו בפרקים הללו מעניין איפה נוכל למצוא הוכחות לשיתוף פעולה אמריקני מצרי; כיוון שמצרים הפכה מגרורה סובייטית לגרורה אמריקנית במלחמה. ברור שהיו מהלכי סתר לפני המלחמה בכיוון זה! החלק היותר מעניין הוא האפשרות שהיו משתפי פעולה בצמרת שלנו שהחליטו לתת למצרים בעזרת ארה"ב יתרון לפחות בתחילת המלחמה. >>5>> כדי להוכיח את האפשרות הזאת צריך למצוא פעולות במחדל או במעשה שאחת או כמה מהן יכולה להיות מוסברת רק על פי אפשרות שמבצעיהן היו שותפים לקונספירציה עם מדינות זרות. הצבענו על כמה אירועים כאלו אבל יש בין המגיבים כמה סוגים כפי שהסברתי, והם גורמים לטשטוש המסקנות, במקום לחידוד המסקנות.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
מדהים!
  מדהים!   21/03/14 15:20
מעניין כמה כאלו יש היום בממשלה בנשיאות ובמערכת הפוליטית?
כתוב תגובה ל- מדהים!
דיין היה סוכן של אמריקה
  אור אור   22/03/14 18:53
ממש כמו פרס של ימינו. מתועבים!!!
כתוב תגובה ל- אור אור
הסבר למי שלא הבין את המהלך
  חשדנית   4/06/21 16:37
של דיין - כאשר הרמטכ"ל דדו אומר לדיין כי בדרום יש מפנה לטובתנו וכל העסק מתחיל להיראות טוב יותר -דיין מייד קופץ ונותן פקודה למפקד חיל האוויר להעביר מיד את כל המטוסים לצפון (בטענה של חורבן בית שלישי). המטרה הייתה לקחת מהדרום את מטריית ההגנה של חיל האוויר ולהכשיל את צה"ל במלחמה על התעלה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
2
איך עובדים עלינו , לא יאמן!
  אור אור   21/03/14 12:45
כתוב תגובה ל- אור אור
בשביל להאמין צריך קצת, לפחות,
  להבין!!!   21/03/14 13:19
רוב האנשים אינם מבינים דבר בתחום הביטחון לרבות אנשי צבא בכירים, אנשי אקדמיה ואנשי תקשורת.
כתוב תגובה ל- להבין!!!
3
כלאמר הצליחה חלק מהקונספירציה
  נצר יואב   21/03/14 13:27
בדיוק כמו שהגבתי בשבוע שעבר, הצליחה היתה חלק אינטגרלי מהקונספירציה. בכתבה להלן השבוע מופיע הביטוי "להפוך את הקערה על פיה" כדי שמצרים תזדקק לארה"ב שתחלץ לעזרתה. וכמו שכתבתי מזמן - גם העדר ארטלריה ישראלית מול הארמיות המצריות היתה חלק מהקונספירציה. ובכלל זה הארטילריה ששימשה במסגרת הצליחה. הסתת הארטילריה מהארמיות לצליחה מהווה את האינדיקטור הישיר, המובהק, הגדול והבוטה ביותר לכוראוגרפיה של הקונספירציה.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
אבחנה מעניינת!
  אורי מילשטיין   21/03/14 14:22
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
שובר את הלב לקרוא.והיום,שונה?
  ומה בימינו קורה?   21/03/14 13:35
כתוב תגובה ל- ומה בימינו קורה?
היום קשה יותר
  להסתיר   21/03/14 14:33
כתוב תגובה ל- להסתיר
בשל כך קרס הבית היהודי
  אור אור   22/03/14 18:41
-בית המקדש!
כתוב תגובה ל- אור אור
5
ישראל לא מרוצה: אוטונומיה ונגב
  נצר יואב   21/03/14 13:39
כל הסיפור עם הרל"פ הוא תוצר של קמפ-דויד, כנ"ל ביטול הסיירת הירוקה: לפני ימים ספורים רוסס אוטובוס אזרחי ישראלי בירי אוטומטי בנגב בדרכו מהמרכז לבאר-שבע. מסקנות: א. יוה"כ החזירה את ישראל למלחמת הקוממיות. ב. אסור לבצע הסכמים עם זרים: לא בכתב ולא במרומז. - הדרך היחידה לשת"פ היא חילופי סחורה על המקום, כמו בכל שוק: מבייגלה ועד לרכב, אין מילה לאף אחד, אלא הכל נעשה במזומן במקום. ג. במצב של א-סימטריה בין הצדדים, _אסור_ לצד החלש להסכים לתיאומים. אמנם קיסינג'ר כאילו יהודי, אבל ישראל לא יכלה לאכוף דבר על ארה"ב ואפילו לא לתפקד כראוי מבית ולכן אסור היה לה לחתום. בשורה התחתונה: ישראל רק נדפקה מיוה"כ ועד הסוף. כל השאר הרוויחו בענקי: מניפולציית נפט לכל השאר ומיגור ישראל(בהיותה סוכנות מערבית) לערבים ולרוסים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
צריך לפעול לפי עקרון השרידות
  אורי מילשטיין   21/03/14 14:45
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תוספת: לפעול לפי עקרון השרידות
  חשדנית   21/03/14 17:29
ולבצע לפי 'תורת המשחקים'. לשאלות ניתן לפנות לחתן פרס נובל בכלכלה, פרופ' ישראל אומן...
כתוב תגובה ל- חשדנית
וזאת ללא ספק!
  אור אור   21/03/14 17:59
כתוב תגובה ל- אור אור
מה עם עקרונות סון טסו ??
  אלפרדו ב'   21/03/14 19:33
והפילוסופיה האפלטונית -קופרניקאית-מילשטיינית?? אור אור אתה מאכזב,נגמרו לך המילים במיקלדת?? המחלה שלכם היא תוכיזם פרמננטי.מילשטיין מיצה את עצמו והוא משעמם טיכו.האיש זקוק לניעור רציני.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
6
קיסינג'ר = רוקפלר
  מודיעין גלוי   21/03/14 14:41
בנוגע למעורבות קיסינג'ר בקונספירציה,יש לזכור שהאיש היה ונותר יד ימינו של המגה-אוליגרך רוקפלר,ולכן ההקשר הכללי של התמונה מצביע על שיקולי מיחזור הפטרו-דולר של רוקפלר לאחר ניתוק שער הדולר ממדד הזהב ע"י ניקסון בראשית שנות השבעים. קיימים מסמכים שסיווגם הוסר,מהפרוטוקול החסוי של ועידת האוליגרכים השנתית המכונה "קבוצת בילדרברג" שפעילותה מומנה משך שנים רבות ע"י רוקפלר. המסמך נכתב לכל המאוחר במאי 1973 אז התכסנה הועידה של אותה שנה בשבדיה (כלאמר כמעט חצי שנה לפני המלחמה). המסמכים צפו באופן "נבואי" כמעט את משבר אופ"ק שיפרוץ עם תום 1973.יש לזכור שאופ"ק מאז ומתמיד היה פסאדה וירטואלית של קרטל "שבע האחיות" שבסיסו באנגליה. יש לזכור גם שהלורד ויקטור - ראש משפחת רוטשילד באנגליה – לשעבר סוכן מודיעין בריטי בכיר במלחמת העולם ובמלחמה הקרה – היה אז ראש אגף המודיעין והמחקר של "שבע האחיות",ושלקרטל בריטי זה קשר סמביוטי הדוק לקונגלומרט רוקפלר בארה"ב.
כתוב תגובה ל- מודיעין גלוי
7
מה הועילו חכמים בתקנתם? (ב')
  אהוד פרלסמן   21/03/14 17:56
אחרי הפרק הראשון כתבתי תחת הכותרת "מה הועילו חכמים בתקנתם?" את טענתי שאני חוזר עליה: "אם רק דיין וגולדה היו בסוד הענין, הדבר היחידי שאפשר להגיד עליהם זה שהם לא החליטו על גיוס מילואים בניגוד(!) לעמדת צה"ל". אתה ביקשת ממני לחכות עד סוף הסדרה בת ארבעת הפרקים, וחיכיתי בסבלנות, ולא מצאתי שום הוכחה(!) לדבר מה נוסף. זעירא, שלו ורוב אנשי מחלקת המחקר באמ"ן שהיו בטוחים שלא תפרוץ מלחמה, הרמטכ"ל אלעזר שסמך עליהם, כל מפקדיו הבכירים של צה"ל שבמבט לאחור מסתבר שהם פשוט לא רצו אפילו לחשוב ברצינות על האפשרות שעשרות אלפי חיילים מצרים יצלחו לכל אורך הקו, וכו'. כלומר, כל השערת הקונספירציה הזאת החלה ונגמרה עם האשמה בלתי מבוססת לחלוטין של דיין וגולדה בבגידה, מבלי שיהיה בה כדי להסביר במאומה את האסון של מלחמת יום הכיפורים. יתרה מכך, קשה לי להאמין שיש אדם רציני אחד שישתכנע ממה שכתבת שדיין וגולדה היו באמת בוגדים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תקציר חומר הראיות:
  נצר יואב   21/03/14 20:04
לגבי זעירא - מויקיפדיה: "בשנים 1954-1955 היה ראש לשכתו של הרמטכ"ל משה דיין. במבצע קדש שימש כראש ענף מבצעים במטכ"ל. לאחר מכן נשלח לקורס פיקוד ומטה בפורט-לוונורת בארצות הברית. ב-1960 מונה למפקד חטיבת הצנחנים, וכעבור שנתיים וחצי מונה לראש מחלקת מבצעים במטכ"ל. בשנת 1963 עבר לאגף המודיעין, ועמד בראש מערך האיסוף. בינואר 1970 התמנה לנספח צה"ל בארצות הברית ובקנדה, והועלה לדרגת אלוף. בספטמבר 1972 שב ארצה, והתמנה לראש אמ"ן." כלאמר זעירא, דיין וגולדה הלכו ביחד דרך ארוכה. מזה עדיין אין חשד קונקרטי לבגידה דווקא. יתכן גם שאנשים קשרו קונספירציה מתוך אמונה, שהיא תשרת את המדינה בתמונה הרחבה של הדברים. לגבי יצרים מולדים של אנשים(קרי לא באשמתם): לדיין ככל הידוע היה חבר ערבי צמוד (שקרולה). גולדה לא היתה נשית. לגבי שרון אין לי מידע אבל גודל הבטן והחברותא שלו... - באותו הדור נושא זה היה פירצה הפרוצה לסחיטה. גם היום נראה שיש לנו ממשלה של מתכופפים בעליל (חוץ מבוגי) רק שלא מעזים לאמר במפורש את מה שניכר לעין ונתון בסיפורים הרשמיים - חוץ מהסיבה הבלתי נמנעת. ישראל חברה סופר-צבועה, בגלל נסיבותיה ההזויות. מה נותר? א. לגבי המתווה הגלובלי של המעצמות והנפט המתווה ברור. ב. לגבי העדר ארטילריה מול הארמיות המצריות המתווה ברור. ג. לגבי היות הצליחה חלק אינטגרלי ויקר מאוד מהכוראוגרפיה הקיסינג'רית - גם כן ברור. ד. גם תפקידו של אריאל שרון: * בהחרבת קו-ברלב טרם המלחמה - מכשולי עפר ומיקוש; * בשיחות עם המצרים תוך כדי מלחמה; * בחציית התעלה; * בהקמת הליכוד - המפלגה שמסרה כמעט הכל; * בהבאת דיין לממשלת בגין; - ברור. דדו היה הגלגל החמישי בסיפור ושילם את המחיר כמו ג'ו אלון. חוץ מזה הכל כשורה מון גנרל.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
אל"מ גו' אלון
  קופרמן מאוריסיו   2/04/14 19:07
כל הנושא של אל"מ גו' אלון לא קשור כלל למלחמת יום כיפור כל הציבור מכניס מין שאינו מינו הסיפור שונה לחלוטין ואני מנוע מלהרחיבו כל קציני ח"א הבכירים יודעים על בוריו את האמת מסיבות מובנות, שותקים !! מדובר בכתם כבד מאד בברכה קופרמן מאוריסיו
כתוב תגובה ל- קופרמן מאוריסיו
הסיכום שלך אינו מסכם את הסדרה
  אורי מילשטיין   21/03/14 21:23
לא התמודדת עם הבעיות שהיא העלתה כמו תפקודו של קיסינג'ר לאורך כל שנת 1973 גם ביחס אלינו וגם ביחס למצרים וביחוד ביחס להפסקת האש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הקונספירציה זה לא קיסינג'ר.
  אהוד פרלסמן   22/03/14 02:17
כל אלה שמאמינים בהשערת הקונספירציה לא מדברים על קיסינג'ר, אלא על הישראלים. רבים מהם מסתמכים על נעמי פרנקל (גם כאן), אבל כל הסיפור של פרנקל זה על בוקר יום הכיפורים, ואז כבר אי אפשר היה לשנות הרבה. האמת היא שכבר ניהלתי (בתגובות באתר זה) הרבה ויכוחים בקשר לנושא, ותמיד טענתי שאם כל הסיפור הוא גולדה, דיין וקיסינג'ר, זה לא מסביר כיצד צה"ל לא היה מוכן למלחמה, וגם במה שכתבת אין הסבר לכך. תמיד נרקמות השערות קונספירציה סביב אסונות: רצח קנדי, רצח רבין, נפילת מגדלי התאומים, אבל הסיפור של גולדה-דיין-קיסנג'ר איננו הסיבה לאסון, ולאמיתו של דבר, זורה חול בעיניים בהסירו את האחריות מהאשמים היחידים, והם מפקדי צה"ל. למען הסר ספק, אני בהחלט נמנה עם אוהדיך הנלהבים, אבל הפעם אני חולק על דעתך.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אינני קובע מסמרות, אני מעלה
  אורי מילשטיין   22/03/14 20:52
השערות. לפי התרבו המדעית, ההשערות מובילות למחקר שאת תוצאותיו אין לחזות מראש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
jחשיפת הפרוטוקולים הסודיים
  אלפרדו ב'   21/03/14 18:14
תודה למילשטיין על תרומתו לחשיפת הפרוטוקולים של ארגון הבונים החופשיים -סניף וושינגטון בהנהגת קיסינג'ר וראשי קהילית המודיעין האמריקאית,וכמובן לאלה שהוסיפו את הפרוטוקולים של ארגוני המשנה: קב' בילדרברג וקרטל שבע האחיות. אבל חסרים הפרוטוקולים של הבונים החופשיים - סניף אריזונה -מארגון זקני ציון בהנהגת שר ההגנה שהפעיל את הסוכנים דיין וזעירא. ואסור לשכוח את החברה ממילווקי גולדה מאירסון שגוייסה בפב' 48. אולי חשדנית ויואב נצר ישיגו את הפרוטוקולים האלה ואז תמונת הקונספירציה תושלם. מכל מקום ראוי להמליץ על מילשטיין כמועמד לפרס לואיס קרול לספרות הזייה[פרס ארץ הפלאות].
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
הדלפה מוועדת פרס ההזייה
  אלפרדו ב'   22/03/14 11:20
מילשטיין מישראל הוא המועמד המוביל בקטגוריית ספרות הקונספירציה,"מחקרו" על מעורבות הבונים החופשיים [קיסינג'ר]במלחמת 1973 עקף את מחקרו של דן בראון בנושא קשרי הותיקן והמאפיה הסיציליאנית.תנו כבוד למנודה מרמת אפעל.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
תודה על ההמלצה החמה
  שפרה   22/03/14 17:56
סוןף סוף מכירים בגדולתו של אורי, אין ספק שהוא ראוי לו.
כתוב תגובה ל- שפרה
9
קיסינג'ר: יהודים לתאי גזים..
  חשדנית   21/03/14 19:49
ב 2010 נחשפו הקלטות של קיסינג'ר משנות ה-70: "במקרה שבריה"מ תישלח את היהודים בשטחה לתאי גזים - לא בעיה של ארה"ב, אין צורך להתערב".
מתוך הבלוג: אחמד כהן, קפה דה מרקר, 'מלחמת יום כיפור: הסודות האפלים ביותר נפתחים':
cafe.themarker.com/
כתוב תגובה ל- חשדנית
במקרה הזה הוא היה מאוד סרקסטי
  נצר יואב   21/03/14 20:12
הקשר הדברים היה ניצי: להראות ששיקולים "קרי רוח" של המנעות מהתערבות יביאו אסונות ללא כפרה. חוץ מזה מה פתאום באימפריית הגולגים ישחקו בגזים רעילים שיכולים בנקל לחסל את המפעילים?
כתוב תגובה ל- נצר יואב
10
באשר לנעמי פרנקל -
  אורה הכפולה   21/03/14 20:47
- טעות בידיך באשר לפרסום לאחר 70 שנים - - - נעמי פרנקל כבר פרסמה את הדברים אשר קראה/ראתה/שמעה, בראיון למוסף "ישראל השבוע" מסופר שאסרו עליה לספר את אשר ראתה-נחשפה-שמעה, אך בהמשך השנים אפשרו לה כן לספר ולכתוב על הדברים! היא מפנה אצבע מאשימה כמובן לעבר קיסינג'ר+דיין האחד יהודי והשני ישראלי!!! בגללם ובשיתוף אנשים נוספים.. בלית ברירה, נהרגו/נרצחו כה הרבה יהודים/ישראלים במלחמה קשה ונוראה! ובנוסף-לא התיחסת לדברי החבלנים מההנדסה הקרבית אשר נותרו הלומי קרב, עקב ניטרול ופירוק מוקשים של צה"ל(!!) כדי שייקל על המצרים לחדור לשטח !!! נעמי פרנקל(ז"ל) יש לומר. הכתבה בעיתון מתאריך 15.2.13! מחקריך ופרסומיך אמינים ומענינים - אולי ימנעו משהו חלילה וחס... בעתיד !!! אולי ילמדו מן הניסיון!
כתוב תגובה ל- אורה הכפולה
זה ממש בלוג מאלף ופוקח עיניים.
  לדעתי:קריאת חובה   22/03/14 00:26
כתוב תגובה ל- לדעתי:קריאת חובה
תודה!!!
  אורי מילשטיין   22/03/14 14:19
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אשר לפירוק המוקשים לאורך
  אורי מילשטיין   22/03/14 06:23
תלת סואץ, אכן יש עדויות כאלה וגם נפגשתי עם המעידים אך לא השתכנעתי שהמעשה היה מכוון להקל על המצרים לצלוח את התעלה ולהקדם מזרחה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הזנחת המעוזים ושתיקת מפקדיהם
  ערן גפני   22/03/14 19:58
אורי, אשמח אם תתייחס לעובדה שבשנים 1972-1973 חלה הזנחה במצבם של המעוזים בקו התעלה, שעברו תהליך של דילול מתמיד עד כי מ-30 פעילים בשנת 1970 נותרו רק 16 באוקטובר 1973. ב-23 בספטמבר 1973 נכנסו לשרת בהם אנשי החטיבה הירושלמית. זכורני כי באחד הראיונות שפורסמו בשנים האחרונות עם אחד מהם (אולי היה זה הח"כ לשעבר זבולון אורלב), הוא ציין כי מצב התחזוקה של המעוז אליו נכנסו היה מזעזע - זוהמה, הזנחה של אמצעי לחימה ושל תעלות קשר ועוד. זאב שיף בספרו "רעידת אדמה באוקטובר" כתב כי היתה זו הזנחה מכוונת ע"י אריק שרון, שלכתחילה התנגד לקיומו של קו בר-לב. אבל מיולי 1973 היה אלוף הפיקוד שמואל גונן, שהיה ידוע כפדנט נוקשה בנוסח פרוסי בענייני משמעת, סדר וניקיון. כיצד הוא נתו למצב המעוזים להיות מוזנח? האם לא ביקר כלל בקו המעוזים בין יולי לאוקטובר? ובכלל האם היה ביקור של מי מהדרג הבכיר (מפקדי חטיבות ומעלה) בקו התעלה בתקופת המתיחות שלפני המלחמה? תהיה שנייה שלי היא: אנשי המעוזים ראו את הצטברות הכוחות המצריים למולם והיו בקשר אחד עם השני, כיצד לא עלה על דעת מפקדיהם לגבש עמדה אחידה ולהתריע באופן רשמי על הנעשה מולם? הרי מדובר באנשים מאותה חטיבה, שוודאי חלקו רשמים אחד עם השני בשבועיים שהיו להם עד פרוץ המלחמה. אשמח אם תתייחס לשני נושאים אלה.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
בעדות של גורודיש בוועדת אגרנט
  חשדנית   1/01/22 15:42
הוא נשאל לגבי המוקשים מסביב למעוזים. מסתבר שלא היו מוקשים הגנתיים מסביב למעוזים. גורודיש אמר שלא ידוע לו למה לא היו מוקשים למרות שהיו צריכים להיות. שאלו אותו למה לא היו מוקשים והוא ענה: אני לא יכול להשיב על השאלה הזאת. עדות גונן, ישיבה קמ"ד 12.8.74 עמ' 84-85 (מתוך 87 עמודים) גונן אמר שאחרי המלחמה הלך לדבר עם השבויים שחזרו ממצרים והם אמרו לו שהמצרים ניגשו למעוזים כאילו לא היו בכלל מוקשים שם. מסתבר שבאמת לא היו מוקשים למרות שהיו חייבים להיות כחלק ממערך ההגנה של המעוזים. במעוזים בצפון כן היו מוקשים.
כתוב תגובה ל- חשדנית
11
אזהרת אמינות
  קבלות   21/03/14 21:25
news1.co.il news1.co.il מתוך המחקר ייאנוש ברק news1.co.il נא לשים לב לכתובת הip של המעריצה מתגובה 3 היא זהה לכתובת ה ip של "ההיסטוריון " מילשטיין זה מראה על רמת האמינות שלו ולו פחות על היכולות השכלית שלו "היסטוריון ״ צבאי ואפילו לא יודע לשלוח מייל בדוי בלי שהתגלה , ואחר כך הוא יועץ איך לנהל קרבות וטוען שאחרים רמאים איך החברה אומרים רב״ט מושתן כתוב תגובה ל- קבלות
כתוב תגובה ל- קבלות
אתה מקנא ?
  חשדנית   22/03/14 11:09
אשתו מעריצה אותו וכותבת בזכותו, אני בטוחה שאי אפשר להגיד אותו דבר עליך ועל אשתך (אם עדיין לא נפטרה ממך)...בעע
כתוב תגובה ל- חשדנית
חשדנית ? את נשואה
  קבלות   22/03/14 12:08
רק לאחר שנתפס עם המכנסיים למטה טען שזאת אשתו . מדוע היא כתבה תחת שם בדוי ? ישפוט הקורא למי להאמין נ.ב אני רק ציינתי עובדה ואת ישר מנבלת את הפה שלך לפי מספר התגובות הרב שלך את מאוד משועממת . האם זה מעיד משהו על חי המשפחה שלך ? את רואה נורא קל לקבוע עובדות ולרדת לרמתך
כתוב תגובה ל- קבלות
חשדנית-הבעיה היא התחזות
  אלפרדו ב'   22/03/14 12:16
אם את אשתו, בתו, חתנו ודומיו, ההגינות הבסיסית מחייבת לציין את העובדה. שפרה מילשטיין לא עושה את זה וכמוה בנותיו ושאר המעודדות, זוהי בפירוש התחזות והונאה והחמור מכל שאורי מילשטיין,"רודף הצדק" נותן לכך יד..ממש חרפה.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
הגמל לא רואה את דבשתו
  חשדנית   22/03/14 14:12
אדון אלפרדו, ומה עם ההתחזות שלך ? מגיב תחת שם מסעדה...חחח פתח תקווה כבר לא נראה פה, אתה פשוט הזוי ! ועליך ועל שכמותך כבר נאמר: הפוסל במומו פוסל !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
ומה את חשדנית ?זה שמך בברית
  אלפרדו ב'   22/03/14 14:38
מילה שעשו לך ? מקור מוסמך גילה לנו שאת בכלל זכר -לא מוגדר -מחפש זהות?? מסתתר מאחורי שמלה.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
לגמל שלא רואה את דבשתו...
  חשדנית   22/03/14 16:14
אני לא מתחזה. אני באמת חשדנית... למזלי, התכונה הזאת הצילה אותי ולא פעם אחת מליפול בפח של נוכלים...
כתוב תגובה ל- חשדנית
12
יתכן והאמת גרועה מהקונספירציה
  אלון פלג   22/03/14 02:58
בין אם הייתה קונספירציה ובין אם לא, במלחמת יום כיפור הסתבר שצה"ל אינו צבא חזק, ישראל אינה מעצמה, היהודים ברי השמדה גם במולדתם. הרבה דברים שנראו ומופרכים התגלו כנכונים כמו הפעלת המחתרת היהודית במצרים, חטיפת ילדי תימן ועוד פרשות מהסוג הזה. לכן יתכן שסיפור הקונספירציה שמועלה הוא קטן לעומת הסיפור האמתי. יחידות מלאי החירום של הצבא היו ריקות, ליחידות לא היה דלק ( כי גנבו אותו, אחרי מלחמת יום כיפור התחילו לצבוע את הדלק באדום), יחידות שלמות ישבו באפס מעשה שעה שנזקקו להם בשדה הקרב, כוחות המילואים היו תקועות בפקק גדול, מפקדים וחיילים לא תיפקדו ולא היה מי שפיקד בצורה מסודרת על הכוחות.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
כי דיין שיקשק את הפיקוד הבכיר
  נצר יואב   22/03/14 12:23
דיין עשה מהפיקוד הבכיר שקשוקה עוד _שנים_ טרם המלחמה וזאת במסגרת הקונספירציה. הוא גם זה שהרשה למאות אלפי ערבים לחצות את הירדן מערבה לאחר ששת הימים וכך הפכו יהודה ושומרון לטריטוריות מולסמיות, טרוריסטיות ויסוד התעמולה האנטי-ציונית. זהו פשעו החמור ביותר, שהיווה את הבסיס להסכם האוטונומיה בקמפ-דויד. ארה"ב ניפחה את צהל כמותית ואיכותית במערכות נשק מאז ששת הימים ועד 73' כדי לבצע את הכוריאוגרפיה מול מצרים. ואח"כ כדי לעמוד מול סוריה בלבנון ב-82'. מאז ישראל _לא_ בעדיפות ובקושי מקבלת נשק מתקדם, כלאמר אם בכלל אז מאוחר למדי ומעט מאוד. אף-16 מטוס יצוא קלוש שנכשל בלבנון השניה. אף-22 לא ליצוא אבל הוצב ביפן. סטרייק-איגל רק טייסת אחת לפני 21 שנה. האמת גם אין לאמריקה מה למכור בתחום היבשה והמסוקים שלה מיושנים. הטילט-רוטור שלהם קטסטרופה והפלופ-35 פיאסקו ללא תקדים.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
גם וגם
  אורי מילשטיין   22/03/14 13:46
גם צה"ל התגלה במלחמת יום הכיפורים בכל רפיסותו וגם היתה קונספירציה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
13
שלוש שאלות לאורי
  יואב נצר1   22/03/14 06:40
אורי שלום,
שאלה ראשונה:
לפי הקישור להלן, מסתבר שהמצרים כן ניסו להגיע למעברי המיתלה והגידי בכוחות גדולים ב-14 באוקטובר ושצהל כן הציב מולם מגננה אפקטיבית.
לפי אותו הקישור ניסיון ענק של חיל האויר הישראלי לתקוף את בסיס חיל האויר המצרי
אל-מנסורה נכשל לחלוטין.
en.wikipedia.org
שאלה שניה:
בשישה לאוקטובר מעל 200 מטוסי קרב מצריים תקפו את צהל בסיני:
מה בדיוק הותקף ומה היו הנזקים?
שאלה שלישית:
מה אירע בחמישה באוקטובר בגזרה המצרית?
יואב
כתוב תגובה ל- יואב נצר1
המתקפה המצרית ב-14 באוקטובר
  אורי מילשטיין   22/03/14 13:23
תשובות:

א. ב-14 באוקטובר למצרים לא היה סיכוי להגיע למעברי המיתלה והגידי וסאדאת ידע זאת ולכן הוא אישור את תכנית "הצריחים הגבוהים" לתפוס במלחמה רק רצועה צרה ממזרח לתעלה. היה למצרים סיכוי להגיע למעברים בתחילת המלחמה אך לא שמונה ימים אחרים שפרצה. יש שני הסברים לאותה מתקפה: 1. להיענות לתחנותיה של סוריה; 2. למשוך את צה"ל לא לנטוש את תוכנית הקונספירציה.

ב. ב-6 באוקטובר תקפו מטוסים מצריים בסיסים ומפקדות בסיני וגרמו לאבדות, לנזק ברכוש ולירידת מורל בקרב הישראלים.

ג. ב-5 באוקטובר נתפסו בסיני חוליות של מצרים. חוקר אחד טוען שהופצץ גם בסיס אחד של חיל האוויר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פירוט לגבי ב' ו-ג'?
  נצר יואב   22/03/14 13:50
מעל 40 שנה אחרי, בבקשה לספר מי נתפש, מי ומה נפגעו בחמישה ובשישה באוקטובר 1973. היום זה כבר לא יגרום לשום טראומה - כי ממילא כל המדינה תחת חצי מיליון רק"ק פח"ע בשוטף.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
נתפסו ביום שלפני מלחמת יום
  אורי מילשטיין   22/03/14 20:05
הכיפורים אנשי צבא מצרים מסיירים בסיני. עדות על כך נמסרה לי ממפקד הכוח שתפס את המצרים. מה עלה בגורלם, מה היה תפקידם ומה הם מסרו , אינני יודע.

לגבי בסיס חיל האוויר שהופצץ ידוע שנפגעו אנשים אחדים והבסיס נהרס. יש לי שתי עדויות על כך: א. של איש יחידת אספקה של חיל האוויר שדיבר גם בסדנת אלפרדו. הוא סיפר שנדרש לספק ציוד חדש לבסיס ב. של איש חיל תובלה שעבר ליד הבסיס בלילה שבין יום שישי לשבת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פעולות מצרים לפני המלחמה
  ירון זכאי 1   23/03/14 02:22
>1> המצרים ניסו להנחית כוחות ולתקוף בעומק טרם המלחמה. מרבית כוחות החי"ר המיוחד שהחדירו נהרגו, וחלקם הפכו לשבויים נחקרים, לרבות גנרל מצרי אחד! >2> בסיס נ"מ אחד הותקף. צריך להבהיר כי ח"א הישראלי רובו מטוסים. הנזק בתקיפת בסיס הנ"מ היה מועט לפעילות הכוללת של ח"א, למרות שאותו בסיס נ"מ נפגע קשה. >3> היו ניסיונות כושלים להשתלט של קומנדו מצרי על בסיס בקרה אווירית בסיני. בסיס הבקרה היה נצור על הקרקע, אבל תפקד היטב! >4> באשר לניסיונות חדירה של מטוסים מצריים וערביים; כאמור מערכת הבקרה האווירית תפקדה למרות ניסיונות הקומנדו המצרי לבודד דרכי הגישה אליה, או לתקוף אותה; ח"א איתר היטב את החדירות והזניק מולם מטוסי קרב. עליונות ח"א בקרבות אוויר הייתה מובהקת! לכן הופלו מטוסים ערביים רבים בקרבות אוויר בשמים נקיים מטילי קרקע. המציאות של אזורים מוכי טילים (אמ"ט) שבהם היה קשה לח"א לפעול הייתה קיימת רק בזירה צרה בתעלה שבה המצרים הפעילו מערכות נ"מ רבות שאוישו על ידי 150,000 איש, שהם 10 דיביזיות. >5> חוזרת ועולה כל הזמן טענת החוסר בארטילריה שכביכול הייתה יכולה לטחון את הצבא המצרי המצופף תחת מטריית הטילים. אני חושב שהסברתי היטב בפורום אלפרדו(על פי עדותי על תקיפת קלע ממלחמת לבנון הראשונה), כי תקיפות קלע של מטוסי עייט אחראיות לעשרות אלפי הרוגים בצבא המצרי. נכחו בפורות טייסי תקיפה בכירים שלא סתרו דברי! קציני יבשה גם הם למדו פעם ראשונה על מה מדובר. בקלע מתאר הטיסה מאפשר הפצצה למרות אמ"ט, כי המטוס יכול להפתיע ולהפציץ מגובה נמוך,(מינימום סיכויי מכ"ם האויב לגלותו), כאשר אינו נדרש לדיוק רב ממילא. טייס אחד סיפר על תקיפת קלע בלילה. מדובר בזה שכל מטוס עייט מטיל 14 פצצות אשר מתוכן מתפזרים ס"ה 11400 רימונים מנטרים. כאשר מטוסים רבים תוקפים בתיאום, מדובר ביצירת שטח הריגה ספוג פיצוצים אשר שום ארטילריה לא יכלה ליצור. באותם ימים צבאות נאט"ו טרם צוידו בפגזי מצרר, שהיו בפיתוח. העייט היה אמצעי מצוין להרוג עשרות אלפי חיילי אויב. הוא יכול לעשות זאת בכל גיחה בזירה אחרת. מה לעשות שאנשים מאוהבים בפגז של 40 קילו, כאשר מטוס משחרר 4000 קילו חימוש בלחיצה על כפתור אחד!!!! איזו סוללת תותחים יכולה לירות בלי הפסקה כמויות כאלו ולא להיכחד בירי חוזר. איזו סוללה יכולה אחרי שעה להנחית את הכמות הזאת בזירה אחרת לגמרי. ברור כי לח"א היה אמצעי טוב שטחן את האויב כמו המבורגר. הטענות כאילו לא היה סיוע לכוחות הקרקע נדמו אפילו מצד אל"מ אגסי לאחר שהוברר עניין תרומת הקלע לכמות ההרוגים של צבא מצרים.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
מצרר דאז=נפלים=צה"ל לא נכנס
  נצר יואב   23/03/14 04:46
מצרר MLRS המקורי מלפני 40 שנה מבוסס על תחמושת קנית עוד יותר ותיקה. בכל אופן עם עשרות אחוזי נפלים שמאוד מסוכנים לחי"ר ולרכב רך. רק נפץ ממוחשב מספק אמינות גבוהה ורק משנת התשעים. על הטעות של ביצוע ירי מצררים חזרו עם ה'חביב' במשל"ג. אש נגד סוללות יעילה נגד תותחים נגררים, לא נגד מתנייעים. לפי ויקיפדיה בין 5,000 ל15,000 מצרים הרוגים בכל המלחמה. מהיכן המספרים שלך?
כתוב תגובה ל- נצר יואב
טומן ראש בחול המדבר הדגיטלי
  ירון זכאי 1   24/03/14 20:33
אם תיכנס לאתר וויקיפדיה שהוא זהיר במיוחד בנתונים, ותנתח אותם בהנחות יסוד מקובלות מיד תבין שאני צודק; לדוגמה נשק צבאי המופעל על צבא מודרני שיש לו חיל רפואה טוב(צה"ל) מניב תמיד כמות פצועים גדולה פי 3 מכמות ההרוגים! בצבא בעל יכולת פינוי ורפואה נמוכים(מדינות ערב) התוצאות יהיו יותר קטלניות משמעותית. כאשר מופלים על פי וויקיפדיה 555 מטוסי אויב, צא ולמד שלרוב הטייסים נהרגו אם בפגיעה, ואם בנטישה במדבר סיני ללא חילוץ וכדומה. כאשר טנק ישראלי נפגע לרוב 3 נהרגו ואחד נפצע. למה להניח שאלפי טנקים ערביים מחוסלים לא יניבו אלפי הרוגים. כאשר נלחמו נגד צה"ל צבאות רבים כגון עיראק, תימן, וכדומה, רובם כוחות חיל רגלים, והם סיפרו רק על סיפורי גבורה, כרגיל...למה להאמין. בכלל כל המספרים מצומצמים ב-וויקיפדיה. לא מונים שם את אבדות הסורים בקרב האוויר שהוא חלק מהמלחמה כבר 40 יום קודם. לא מונים שם את אבדות הצדדים בחצי השנה של הקרבות בתוך אדמת סוריה אחרי המלחמה. בקיצור קל מאוד להוכיח שבעיקר הערבים זייפו את נתוני האבדות שלהם כלפי מטה. ממשלת גולדה פשוט לא קישרה אבדות מלפני המלחמה ואחריה, שהיו חלק בלתי נפרד ממנה! הרי אותה ממשלה לא הגדירה את מלחמת ההתשה כמלחמה למרות 1200 הרוגים שלנו ואלפים רבים בצד השני! נצר אני לא אכנס אתך לענייני מצרר, דווקא בגלל שאני מבין בהם יותר. אומר בפשטות; ישבנו בפורום אלפרדו, אנשים שטיפלו במצרר, אנשים שהפציצו אותו, אנשים שבאו לשטח לאחר ההפצצה לעשות 'הערכת נזקים מודיעינית'! הגענו למסקנה הגיונית שח"א הרג ביו"כ עשרות אלפי ערבים בפצצות מצרר לבדן, וזה בהערכה זעירה! לא יתכן להטיל מצרר בכמויות, קרי לפזר רימונים מנתרים על דיוויזיות חיל רגלים, כאמור 836 רימונים כפול 14 פצצות, המשוגרים מ-עייט אחד בלחיצה אחת על כפתור ההפצצה....בלי להרוג כמויות אדירות של לוחמי אויב. האם צה"ל הטיל שם סוכריות?!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
14
עושה רושם שחשדנית היא קורןנאוה
  הפלילית מטבריה   22/03/14 09:37
אותה גברת בשינוי אדרת ..
כתוב תגובה ל- הפלילית מטבריה
15
סוף סוף הבנתי
  חייםק'ה   22/03/14 09:47
1) סוריה לא היתה חלק מהקונספירציה וזה שהיא נכנסה למלחמה בדיוק יחד עם מצריים זה סתם במקרה וזה שישראל לא היתה מוכנה למלחמה בגולן זה גם כן סתם בגלל שמשה דיין היה בוגד. 2) מצרים פתחה במתקפה ב 14 לאוקטובר והקריבה ארמיה משוריינת על מנת שישראל תמלא את חלקה בעיסקה ותחצה את התעלה ותאיים על קהיר, תהרוס את סואץ ואיסמאליה ובשכר זה אמריקה תהיה חברה של מצרים במקום ברית המועצות. (רק עוד לא הבנתי מה קבלה ישראל תמורת ההסכמה שלה לחטוף מכה כה קשה ואיומה על צבאה, על כלכלתה, ועד עשרות אלפי המשפחות של ההרוגים והפצועים) ולקופרניקוס הפתרונים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
הוצ' ביטחון ירדו מ50% תלג ל10%
  נצר יואב   24/03/14 02:39
כתוב תגובה ל- נצר יואב
16
יואב יצחק הוא קבלן משנה של
  דוקטור מילשטיין   22/03/14 10:19
כתוב תגובה ל- דוקטור מילשטיין
17
דיין ודדו לא פגשו בראובני,חוצפ
  איציק סיבוש   22/03/14 13:57
'ראובני גם סיפר, שבשבועיים שקדמו למלחמה, לא ביקרו שר הביטחון דיין, הרמטכ"ל דדו, סגנו טל; אלוף הפיקוד גורודיש ואלברט מנדלר, מפקד אוגדת סיני, במעוזים, ולא נפגשו עם המג"ד ראובני.' סוף ציטוט ממש חוצפה שאין כדוגמתה מצידם... מדובר באדם הזוי, הסבור כי שר הביטחון חייב לבקרו,לקבל ממנו תידרוך? אולי... שליש מן הכח שלו חסר אימון בסיסי, אך אין זמן לזוטות שכאלה למי שעליו לדבר ולתדרך שרי ביטחון... אימון הכנה לאנשיו לקראת כניסתם למעוזים לא עשה, כי היה עסוק בתיאום פגישות עם הרמטכ"ל, אולי? נהלי ציוות וקשר עם מפקדי יחידות הטנקים לא העביר לאנשיו, מן הסתם היה עסוק בכתיבת "הרצאתו לאלברט מנדלר"?... בצבא מסודר, מפקד שכמותו היה נשפט, ומוצעד בזריזות אל הקיר הסמוך... בצה"ל, שאיננו מסוגל לתחקר ולהפיק לקחים (צודק ד"ר מילשטיין בכך) מקודם ביזיונר שכמותו לדרגת גנראל...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
18
דיין מבטיח, אבל לא מקיים
  חשדנית   22/03/14 14:56
מתוך ספרו של ברקאי, 'בשם שמים', עמ' 62:
"ב-13 ביוני [4 חודשים לפני פרוץ המלחמה] הציג האלוף הטרי בני פלד, מחליפו של מוטי פלד ומפקדו החדש של חיל האוויר, את התוכניות המבצעיות העדכניות של החיל בפני שר הביטחון והרמטכ"ל.
בטוח בעצמו, מרשים במחשבתו הסדורה וברוחב אופקיו, פתח פלד את סקירתו, ובסיומה הדגיש - התוכניות שזה עתה הצגתי בפניכם לתקיפת טילים ושדות תעופה בסוריה ובמצרים לא יוכלו להתבצע, אלא אם כן יורשה חיל האוויר להנחית מכה מקדימה.
יתר על כן, הוסיף פלד, על מנת לבצע מכה כזאת, נצטרך לבחור את התנאים שיאפשרו הצלחה: שעת התקיפה, תנאי מזג האוויר והראות, מודיעין מדויק על מקום הסוללות.
אתה מתפרץ לדלת פתוחה, הרגיעו אותו שר הביטחון והרמטכ"ל. לא יעלה על הדעת שלא נקדים לתקוף, גם אם יהיה שמץ של חשד שהאויב עומד לתקוף.
האם ההבטחה שלכם תמומש בכל מקרה ? הקשה האלוף פלד, אינטלקטואל למוד קרבות, שידע דבר או שניים על חיים, תכנונים ומהפכים.
בני, ידידי, ענה דיין ומבט נוזף על פניו, ראה זאת כהבטחה.
אם נדע על כוונתם לתקוף, יינתן לחיל האוויר אישור למכה מקדימה."

כך הבטיח שר הביטחון משה דיין לבני פלד, אך לא הבטיח גם לקיים ושלח את מדינת ישראל להקיז את דם הבנים. 2600 חללים, 7000 פצועים, שבויים, הלומי קרב...
אין פלא שבצוואתו הורה פלד לבני משפחתו: בסלון ביתי יש פעמון. עם מותי צאו החוצה וצלצלו בפעמון ותקראו 'מת המשוגע שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה'....
הוא ידע שהגלות לא תוכל לצאת מתוכנו, גם אם יצאנו מהגלות, והיהודי יישאר תמיד העבד של הפריץ, בדיוק כמו שדיין לקיסנג'ר-ארה"ב... וכמו שאולמרט-לבוש, במלחמת לבנון השנייה...
אנחנו תמיד נשלם בדם, את העונש על קיומנו, כעבדים !
כתוב תגובה ל- חשדנית
19
השקרים של דיין נחשפים 1
  חשדנית   22/03/14 15:12
דיין, פרס, ו"עסק הביש"

ב-1954 שימש פרס בתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. שר הביטחון היה אז פנחס לבון. במאי אותה שנה יצא פרס לצרפת והגיע שם להסכמה עם הצרפתים על עיסקת מכירת טנקים לישראל. לבון דחה את העיסקה עם הצרפתים, שפרס כ"כ ניסה לדחוף. פרס התרגז מאד ופנה לעזרת משה דיין, אז הרמטכ"ל. דיין התפטר במחאה אבל אח"כ חזר בו. לבון התחיל לראות בפרס אוייב.

ביולי אותה שנה התפוצצה הפרשה. ניסו להלביש על לבון את מתן ההוראה להפעלת החוליה במצריים. לבון היה בטוח שפרס דיין וג'יבלי עושים עליו כיפה אדומה, ומנסים לסלק אותו ממשרד הביטחון. הוקמה ועדת בדיקה. בועדה העיד פרס ואמר שהוא רואה בלבון אדם חסר אחריות והרפתקן. לבון כעס מאוד והבין לאן נושבת הרוח. הוא הודיע לשרת שחייבים לפטר את פרס. שרת, ששנא את פרס ואפילו אמר שיקרע קריעה אם פרס יעלה אי פעם על כסא שר בממשלה, נאלץ למרות רצונו לפטר את לבון, ולהשאיר את פרס כמנכ"ל משרד הביטחון.

אם קראתם עד עכשיו בוודאי הבנתם מה קרה - מישהו העליל על לבון את האחריות על מתן ההוראה לג'יבלי להפעיל את החולייה במצרים. ג'יבלי כבר הודה, זמן קצר לפני מותו, שזה לא היה לבון. אולי זה היה דיין. לדעתי, מי שעמד מאחורי כל הסיפור, זה פרס ! שהיה אז מנכ"ל משרד הבטחון, ודיין, שהיה אז הרמטכ"ל.
כתוב תגובה ל- חשדנית
20
השקרים של דיין נחשפים 2
  חשדנית   22/03/14 15:19
ל'תרגיל' של מלחמת יום כיפור קדם מבצע קדש בסיני, שגם הוא כולו תרגיל שקרי שבוצע ביוזמתם של משה דיין ושמעון פרס, בלי ליידע את בן גוריון.

האלוף אסף שמחוני, מפקד המבצע, חשף את זה והיה בדרך לבן גוריון לדווח על כל הקנונייה. הוא נרצח !!! ה-ם חיבלו במטוס הקל שלו, שבו טס מסיני לבן גוריון זמן קצר אחרי שהמבצע הסתיים. היו אתו כל המסמכים להוכחת הבוגדנות של דיין ושות'. מישהו 'שיחק' במטוס והוא התרסק בשטח ירדן ביחד עם כל המסמכים. הירדנים סירבו להעביר אותם לידי ישראל.

בשני המקרים מדובר על כך שהמעצמות סידרו לעצמן דריסת רגל במזרח התיכון - על חשבון חיי חיילי צה"ל - באמצעות תרגיל רמייה שהרים משה דיין.

והנה הפרטים: בריטניה וצרפת ניסו להשתלט מחדש על תעלת סואץ ולשם כך רתמו את חיילי צה"ל כדי שיכבוש בשבילם את השטח. מי שהיה האחראי והשותף מהצד הישראלי היו משה דיין ושימון פרס, והם שעשו שטיפת מוח לבן גוריון ולממשלה כדי להסכים לתרגיל הזה שהסתיים במותם של 171 חיילים, מאות פצועים וטייס אחד שבוי.

מחקר היסטורי שנעשה על מקומו של דיין בהובלת הממשלה למבצע הצבאי "דיין מוביל למלחמה", נכתב על ידי מוטי גולני. הנה המחקר:

web.bgu.ac.il

כנראה שזה לא הספיק לדיין ו...יום כיפור יצא לדרך
כתוב תגובה ל- חשדנית
התרסק בירדן משמע אולץ לסטות...
  נצר יואב   22/03/14 15:44
שם שיחקו במטוס אז הוא היה אמור ליפול בשטח ישראל ולא בירדן. לכן יש להניח שהטיסה נחטפה בדרך כלשהי: א. ע"י הטייס. ב. ע"י מלווה חמוש בטיסה. ג. ע"י מטוס קרב מן החוץ. ואז כאשר המטוס היה מעל שטח ירדן הוא נורה והתרסק. ירדן היתה אז תחת שליטה בריטית ישירה עם ג'ון גלעב (גלאב פאשה), סקוטי פרסביטרי לבן ותמיר, בתפקיד רמטכ"ל צבא ירדן. יתכן שהמסמכים שנתפסו הם שהביאו לגירושו אותה שנה.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
ניתוח מעניין
  ומקורי   22/03/14 20:43
כתוב תגובה ל- ומקורי
תיקון ההשערה:
  נצר יואב   23/03/14 14:18
גלעב פוטר עוד במרץ 1956 - יתכן שהמלך חוסיין התנגד למבצע הבריטי בסואץ ובנקודה זו פיטר אותו תוך הסתכנות בכסאח עם בריטניה או שהבריטים הגנו על חוסיין בכך שהרחיקו את גלב. 1. האם שמחוני טס לירדן מרצונו/במודע? א. האם הירדנים(מטעם המלך חוסיין ו/או מראשי השבטים ו/או משת"פים בריטיים בתכסית), ביקשו משמחוני את המסמכים כדי כביבול "להכנס" במשרד החוץ הבריטי, בדומה למה ששמחוני רצה לעשות למשה דיין? - ואז הפילו אותו, הירדנים ו/או משת"פים של בריטניה? כמו שהבריטים עשו קודם לכן לגנרל רודולף הס במאי 1941? ב. או שהיתה זו יוזמה של שמחוני להכנס לירדן בגובה נמוך ולהפתיע, נאמר את ראשי השבטים הבדואים, עם המידע? ואז המידע החשוף מחוץ לישראל ישמש קרדום בלתי-הפיך לחפור בו. 2. האם תפירת השקר ה"פלשתיני" לערבים - אותו עם שנוכחותו היתה אסורה באימפריה הרומית, בין 1956 לבין 1967, נבעה מחסרונו של ג'ון גלעב (כמגן המקומות הקדושים לנצרות/לפיתוח עסקי האימפריה)? - גם בלי קשר לסיבת גירושו.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
21
השקרים של דיין נחשפים 3
  חשדנית   22/03/14 15:31
מבצע קדש והרצח של 'אלוף הניצחון'

אסף שמחוני נרצח. מישהו 'שיחק' במטוס הפייפר שלו בשארם א-שייח' לפני שטס חזרה לארץ, וגרם לכך שהמטוס יתרסק מאוחר יותר. יש אפשרות נוספת שמטוס אחר הפיל אותו.
בשארם א-שייח'נערך מיסדר הניצחון של מבצע קדש. גם משה דיין היה שם.

אני טוענת שהוא נרצח מכמה סיבות:
1. הראשונה - העיתוי. הוא מת בדיוק כשהיה בדרך לבן גוריון כדי לחשוף בפניו את האמת מאחורי המזימה של דיין והמבצע שאירגן ביחד עם פרס והמעצמות - בריטניה וצרפת - מאחורי הגב של בן גוריון. ביחד אתו היה תיק המסמכים עם העדויות. ידוע שישראל ניסתה כמה פעמים להחזיר את התיק מהירדנים אבל הם לא הסכימו. אפילו אריק שרון כשהיה ראש הממשלה ניסה - וגם לא הצליח. אגב, שמחוני היה מועמדו של בן גוריון לרמטכ"לות, אם כי בסופו של דבר זכה דיין, אבל זה היה יכול להשתנות בהמשך במיקום של שמחוני בהנהגה הפוליטית של המפלגה (אמו יהודית הייתה גם פוליטיקאית ומקורבת מאוד לבן גוריון).

2. התירוצים - רוח חזקה/סופה שהעיפה את המטוס הקל אל ההר וריסקה אותו באמצע הסתיו 7.11.56, וטעות בניווט. לגבי התירוץ השני לא סביר היות והטייס, בנימין גורדון, היה טייס וותיק שגוייס למילואים בחיל האוויר בזמן המלחמה ובאזרחות היה טייס במשטרת ישראל. לגבי התירוץ הראשון - האם אפשר לנסות לבדוק מה היה מזג האוויר באותו לילה באזור ? האם יש תיעוד למזג האוויר שהיה - בדרך כלל רושמים את התחזיות האלה ושומרים אותם. צריך לבדוק. בכל מקרה זה לא סביר שקרה בסתיו. גם כיום אין כאלה סופות חזקות בסתיו. זה מזכיר לי את 'גל הצונאמי' שריסק את מכוניתו של רפול איתן על המזח באשדוד...אותו סוג של תירוצים בלתי אפשריים...כמובן לא צריך לשכוח שרצח פוליטי לא היה זר לחברי 'המפלגה' (ארלוזורוב, דה-האן, דדו, רפול, ואריק שרון שקיבל 'טיפול' תרופתי מתאים). בנוסף, אין עדים - לא להתרסקות ולא לטעות בניווט - כלומר, אין עדות למה שקרה שם באמת.

3. מהבנת אישיותו ואופיו הרעיל של משה דיין. אפילו הבן שלו אמר לו את זה בפנים...

4. שמועות על כך שאסף שמחוני נרצח היו כבר אז וממשיכות גם היום, נראה לי שאפילו במשפחתו יש שטוענים כך. יואב שמחוני כתב כך:
"בעצם ימי הלחימה החל מאבק מכוער של משה דיין נגד אסף שמחוני, שבו בחר דיין לעסוק בהשמצות ולהתבטא בצורה בוטה וחריפה תוך התעלמות מהאמת. מערכת היחסים בין הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום השתבשה עד כדי כך שאסף שמחוני החליט להיפגש עם דוד בן גוריון בשלהי המלחמה ולדרוש ממנו לערוך בירור מקיף בעניין. הפגישה נערכה אך מותו הפתאומי של אסף מנע את הבירור עצמו. נותר רק ההספד הנזכר לעיל של בן גוריון, המלמד בבירור שהוא לא קיבל את דעתו של דיין והיטיב להבין את חלקו של אסף ב"מבצע קדש".
מקור:
ybook.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
מתמונת הניצחון המפורסמת בשארם
  פלא יועץ   23/03/14 08:49
א שייך,דאג דיין להוציא את האלוף א.שמחוני ז"ל.[ניתן לבדוק בעיתון במחנה מאז] ורק מאוחר יותר פורסמה התמונה במלואה.שודד העתיקות מ.דיין לא בחל מעולם בשום אמצעי בכדי להתקדם ולקדם את רצונותיו ורעינותיו.הקוספציה הדיינית נחשלה ב-56 ודוקא האלוף שמחוני אשר התעלם מהוראותיו והוריד את חטיבה שבע במבצע מבריק עד לשארם,צדק.וע"כ דיין לא סלח לו.והוא אף שיקר ביודעין לבן גוריון.ולכן חשש כי תרמיתו תתגלה ונתן פקודה להפלת המטוס של שמחוני.כמו כן יש לציין כי דיין בשנת 1966 היה כמה חודשים בויאטנאם [למה בדיוק?] כמהן "כתב צבאי מהשטח".דבר אשר לא אופשר ע"י האמריקאים לאיש מלבדו. האם כבר אז היו לו קשרים ענפים עם צמרת האילומיניטי? כפי הנראה שכן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
השקרים של דיין 4: מעלות
  חשדנית   30/03/14 21:33
נחשף בתכנית של אורלי וגיא, הערב, ערוץ 1
במאי 1974, חצי שנה אחרי מלחמת יום כיפור, יצאה קבוצה של 120נערים נערות מורים ומלווים - לטיול בצפון, במסגרת הגדנ"ע. בערב הגיעו למעלות והלכו לישון בכיתות של בית הספר המקומי. באמצע הליל התעוררו. מחבלים השתלטו על בית הספר ולקחו את הילדים כבני ערובה, בתמורה לשחרור 20 מחבלים מהכלא הישראלי. הדד-ליין היה 6 בערב למחרת. גולדה כינסה ישיבת ממשלה. הסכימו לשחרר מחבלים, כדי לא לעשות את המלחמות על גבם של ילדים. דיין שר"י הגיע לשטח. כרגיל, לא התחשב בהחלטת הממשלה והחליט שהמחבלים לא ייצאו עם ידם על העליונה. הוא הורה לפרוץ לבית הספר. התוצאה - 22 ילדים הרוגים. עשרות פצועים. דיין לא נתן את הדין על מעשיו, גם אחרי שהתברר ששיקר לגולדה והמציא 'דרישות מחבלים' שלא היו ולא נבראו - כביכול המחבלים דרשו להטיס את כולם - הילדים והמחבלים - לדמשק, ושם לשחרר אותם. זה היה שקר. דיין הצליח להתחמק גם הפעם הזאת בלי שום רבב... לאט לאט הולך ומתברר כי דיין היה ש-ט-ן בהתגלמותו! נואף, גנב ארכיאולוגי, תככן, רוצח בדם קר... יום יבוא ובכל מקום בו יוזכר שמו יקראו לו ב-ו-ג-ד
כתוב תגובה ל- חשדנית
השקרים של דיין 5: סואץ
  חשדנית   9/04/14 22:29
הערב, 9.4.14, ערוץ 1: מבט שני, פרק 4, 'לא תשקוט הארץ'. ציטוט:

"הלחימה בשטח הבנוי [בסואץ] מסתבכת ואת בקשת הסיוע האווירי, לחיפוי על חילוץ הנפגעים - בולם דיין.
הוא חושש שקיסינג'ר יעניש את ישראל, בהפסקת הרכבת האווירית
וכך נהרגים 80 לוחמים..."

מעניין שדיין דווקא לא חשש לתת את הפקודה לכבוש את סואץ, למרות קיסינג'ר, ולמרות שהפסקת האש כבר הייתה בתוקף. רק כאשר צריך להציל את הצנחים מהתופת, רק אז הוא נזכר ב'חשש' שלו מקיסינג'ר... הבנתם מה קרה ?
דיין היה צריך להקיז עוד קצת דם יהודי במצוות קיסינג'ר, כדי שישראל תפול על הברכיים ומצרים תזכה בניצחון שלה...
וזאת הייתה הסיבה העיקרית לכך שמשה דיין דחף מלכתחילה לכיבוש סואץ, ואחרי כן מנע סיוע אווירי לחילוץ הנפגעים. הנה העובדות:

ראיתי את הסרט 'צעד אחד יותר מידי', של הבמאי יואל שרון מסיירת חרוב, על הקרב לכיבוש סואץ. הוא בעצמו נפצע בדרך לשם ומאז על כסא גלגלים.
'חרוב' נקראו לחלץ את הפצועים וההרוגים של הצנחנים שנכנסו לסואץ ונקלעו למארב קטלני ומתוכנן של המצרים.
מתברר, מתוך יומן המבצעים האורגינלי של אוגדה 162 שנמצא בארכיון צה"ל, כי משה דיין, שר הביטחון, הוא שנתן את ההוראה לברן, מפקד אוגדה 162, להיכנס לעיר סואץ ולכבוש אותה. וזה אחרי שכבר סוכם עם המצרים על הפסקת אש החל מהשעה 0700 בבוקר. זה לא דדו שנתן את הפקודה אלא שר הביטחון, ללא סמכות ומעל לראש של הרמטכ"ל. ברן ניסה לבטל את הפקודה והתווכח במשך 3 שעות עד שבשעה 10.00 בבוקר נכנע לדיין ונתן לחייליו את הפקודה לכבוש את סואץ.

לדעתי, דיין חיפש כישלון אחד אחרון לפני הפסקת האש. כישלון של צה"ל. הרי כולם ידעו שלהיכנס לעיר גדולה כמו סואץ זה כמו להיכנס לסטאלינגרד, אפילו ברן אמר את זה תוך כדי הפקודה להכנס לסואץ.. עיר גדולה עם הרבה בניינים עם מלכודות ומוקשים בכל הכבישים. לדעתי זאת הייתה הסיבה שמשה דיין נתן את הפקודה האחרונה. הוא רצה את צה"ל על הבירכיים !

עוד פרטים כאן:
news1.co.il

בקרב על סואץ וסביבותיה נהרגו 130 צנחנים ושלוש מאות נפצעו. אחרים חזרו עם שריטה בראש ונשארו עם זה עד היום...

דיין שר"י הבוגד הוביל את מדינת ישראל לאסון הגדול ביותר בתולדותיה, אך לא נתן את הדין על כך עד היום. אפילו אחרי מותו. הגיע הזמן למחוק את שמו שר"י מכל שלטי הרחובות עליהם נרשם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
22
העצירה המיצרית בסיני
  דן הקטן 3   22/03/14 19:35
פורום אלפרדו תמהה מדוע המיצרים לא ניצלו הצלחה ביום הראשון והתקדמו עוד 35 ק"מ לתפוש בסיסים ישראליים בסיני.
אולי כי זה היה מוציא אותם מההגנה של מטרית הטילים שלהם וחושף אותם להשמדה בידי חיל האוויר הישראלי והם ידעו זאת?
כתוב תגובה ל- דן הקטן 3
למצרים היו גםסוללות נ"מ ניידות
  אורי מילשטיין   22/03/14 19:49
וגם טילי נ"מ אישיים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
זה די ברור וידוע
  ירון זכאי 1   23/03/14 03:05
>>1>> מערך הנ"מ המצרי כלל כ-150,000 איש מטובי המשכילים שהצבא המצרי גייס. זה אפשר לו להרכיב לאורך התעלה סוגים שונים של סוללות שכל אחת מהן יעילה בגובה שונה, נגד מטוסים שונים, וכדומה. הסוללות מחפות זו על זו. כאשר מטוסים מנסים לתקוף סוללה הם מאוימים על ידי סוללות שכנות. ההתחמקות מטיל מסוג אחד גורמת לעליית סיכויי ההפלה מטיל בעל מאפיינים אחרים. המערך הזה רובו נייח, וקשה להזיזו מבלי לאבד מיכולתו בזמן הנסיעה והפריסה מחדש! >>2>> ככל שצבא מצרים היה חודר לסיני הוא היה נאלץ להתפרס על שטח גדול יותר. המשמעות הייתה שיהיה חשוף לתקיפות אוויר מחוץ למעטפת מטריית הטילים. פרט לכך כוחותיו היבשתיים ידוללו בהתפרשות על שטח גדול. ס"ה ככל שמצרים תחדור לסיני הנסיבות שאפשרו לה להתגונן מפגיעה ייעלמו, והצבא המצרי יישחק! >>3>> לכן בתכניות ח"א היה צריך לתקוף את הסוללות ב"קלע" ובתקיפות נוספות שהיו אפשריות למרות המאפיינים הללו, טרם שיתפנה לטחון את צבא היבשה המצרי. תקיפות "קלע" היו אפשריות בסיכון סטטיסטי נמוך, בגלל מתאר טיסה נמוך, שמשמעותו חשיפה נמוכה למערכות המכ"ם כאשר המטוס מוסתר על ידי תוואי הקרקע. הבעיה היא שאנשים שלא למדו את הנושא מתעקשים לטעון שזה לא היה ישים, וחסר סיכוי לחלוטין; בזמן שגם הצלחה חלקית הייתה משנה לחלוטין המצב. מספיק להשמיד רק סוללות מסוג מסוים, כדי להרחיב את חלון התקיפה לסוללות מסוג אחר. כך לקלף בהדרגה תוך שעות אחדות את מטריית הטילים המצרית רוסית. ואח"כ לטחון את בשר החיילים המצרים שהגן עליהם 'שריון הטילים'.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
בנתונים אלה, רק הקונספירציה
  אורי מילשטיין   23/03/14 08:46
יכולה להסביר את מתקפת שתי דיוויזיות השריון המצריות ב-14 באוקטובר!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגיד אתה שתית משהו?
  חייםק'ה   23/03/14 21:41
מה זה היה משנה לסאדאת אם ישראל לא היתה צולחת את התעלה? מה הוא הרויח מזה שחוסלה ארמית טנקים מצרית שלמה?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מטריית הנ"מ, בדיוק כך
  איציק סיבוש   22/03/14 21:13
בדוקטרינה הסובייטית אין 'קפיצות נחשוניות', יש מערך מתוכנן שבו כחות מחפים האחד על משנהו.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
פשיטות עומק מאסיביות
  אורי מילשטיין   23/03/14 06:21
בדוקטרינה הסובייטית יש פשיטות עומק מאסיביות בתחילת המלחמה, של שריון וצנחנים כדי לא לאפשר לאויב להתארגן. את זה יכלו המצרים לבצע בקלות ביום השני של המלחמה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פשיטות לעומק-תו"ל גרמני
  איציק סיבוש   23/03/14 15:40
שאותו הרבו הגייסות התוקפים הגרמניים ליישם ובהצלחה, הסובייטים הרבה פחות, והמצרים בכלל לא; לא ברמת התירגול ולא בלחימה. הם העדיפו להצמד לתירגולות בהן היו משופשפים הטב, שיקול נכון מאוד מבחינתם.
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
פשיטות מצריות לעומק ביו"כ
  מגיב ותיק   23/03/14 18:50
בערב ה-6 באוקט' המצרים העמיסו מספר גדודי קומנדו על מסוקים לתפוס את הצירים המרכזיים טאסה, בלוזה גידי ומיתלה בסיני

זאת בדיוק לפי הדוקטרינה הסובייטית (במקרה שלנו דוקטרינה לצליחת מכשולי מים) כאשר בנוסף למטריה אווירית להגן על ראשי הגשר, גם משלוח חי"ר מצויד בנ"ט מעבר לגשרים לעצור מתקפת טנקים , גם לשלוח קומנדו מוסק לתפוס צמתים ולחסום דרכים להגעת תגבורת .

את שני החלקים הראשונים , דהיינו הגנה אוירית על ראשי הגשר ומשלוח חי"ר קדימה לעצור טנקים שיתקפו את ראשי הגשר - את אלה מצרים הצליחו לבצע.

החלק השלישי נכשל ! רוב הקומנדו המוסק שהיה צריך לתפוס צמתים מרכזיים ולחסום תגבורת - הופל על כ- 15 מסוקיו ע"י מטוסי חה"א שהוזנקו אליהם בדמדומי הערב של ה- 6 באוקטו'.

באמצעים שלי, ראיתי אותם נדלקים אחד אחרי השני ובסוף היום ארמדת המסוקים נעלמה כלא הייתה.

מעבר לזה (ומלבד חוליות מודיעין וטיווח קטנות שנכנסו פה ושם) איני מכיר "פשיטות מצריות לעומק" ומתקפת ה-14 באוקט' שהגיעה הכי מערבה עד ואדי מעבוק (בערך בקו כביש הרוחב) לא הייתה פשיטה לעומק, אלא ניסיון פריצה מערבה שנכשל.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
למען השלמות - השלמה
  מגיב ותיק   23/03/14 22:12
מספר בודד מסוקים מצריים הצליחו להנחית את חילי הקומנדו, ברומני בצפון ובסביבות ראס סודר בדרום, הגדוד (מינוס) שברומני ניסה לעצור את תנועת אוגדה 162 בדרכה לחזית ובקרב שהתפתח, הושמד.

בנוסף, למחרת התפתח מרדף אחרי חיילי קומנדו מצריים בדרום בראס סודר וגם הם חוסלו.

לסיכום , מתקפת העומק של כ- 1400 חיילי הקומנדו המצרי בפתיחת המלחמה לעצירת צה"ל - נכשלה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
קומנדו מצרי-עדות מג"ד 68
  חשדנית   24/03/14 12:35
בשבת אחה"צ דיווח מג"ד 68 למפקדת החטיבה על הליקופטרים שמנחיתים חיילי קומנדו מצריים על יד בלוזה. הוא טען שהוא רואה אותם נוחתים ממרחק 10 ק"מ ממנו וחיילים יוצאים מהם. הוא חשש שהם הולכים לכתר את החיילים שלו במוצבים. במפקדה לא התייחסו לזה כי חשבו שמדובר באותם הליקופטרים מצריים שחיל האוויר חיסל בראס-סודר. חיילי הקומנדו המצריים ישבו במארב ולמחרת חיסלו טנקים וזחלמים של צה"ל שהגיעו כתגבורת, על יד רומני. היו הרבה הרוגים והרבה פצועים. במפקדה הבינו שהדיווח היה נכון ורק אז שלחו כוח שיצר אתם מגע וחיסל אותם.
עמ' 47-48 בעדות של המג"ד סא"ל אמיר ראובני. כאן:
archives.mod.gov.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
אכן הקומנדו המצרי הושמד
  ירון זכאי 1   24/03/14 20:58
רוב הקומנדו המצרי הושמד כאשר הופלו מסוקיו בדרכו למשימות מיוחדות בעורף סיני. הקומנדו שהונחת ליד רומני נהרג בקרב עם חטיבה ישראלית שנתקלה בו. הקומנדו שצר סביב לאזור יחידת הבקרה האווירית לא הפריע לתפקוד הבקרה. הוא הושמד כאשר צה"ל התפנה לשלוח חיילי צנחנים לחסלו, לאחר שהתעייף, הורעב, וצמא כיוון שעבר כעשר ימי מלחמה במדבר. צוותי טווחים מצוידים במפת 'סיריוס' מתורגמת לערבית ניצודו כל המלחמה על ידי אנשי קומנדו ומודיעין ישראליים. הם ניצודו בהצלחה על ידי כוח פאצ'י שכלל לוחמים שהיו בסיירת 'שקד' לפני יו"כ. חלקם (הטווחים המצריים) ניצודו בעומק סיני לאחר מרדף מודיעיני. חלקם נשבו ונחקרו. סה"כ המאמץ הזה של המצרים לא הניב הצלחות מרשימות לעומת הכוח המוסק והלוחם המעולה שצבא מצרים נדרש להקריב בעבורו. כאמור; צבא מצרים למד(או שלא למד) כמו צבא גרמניה הנאצית, וכמו צבא בריה"מ; כי לא תמיד מובטחת הצלחה לקומנדו נועז, ומציאות הלחימה המאתגרת אותו מבחינת השטח, הכוחות, וערפל הקרב עשויה בהחלט למזער את יתרונות החדירה לעומק שטח האויב בהפתעה.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
פשיטות מצריות-עדות מג"ד 68
  חשדנית   24/03/14 12:09
מג"ד 68 דיווח למפקדה כבר ביום שבת אחה"צ על הליקופטרים שהנחיתו אנשי קומנדו מצריים באזור בלוזה. המפקדה טעתה וחשבה שאלה אותם הליקופטרים שחיל האוויר הפציץ בראס-סודר. הם אמרו למג"ד אין חיילי קומנדו כולם הושמדו. והוא אומר להם אני בעצמי רואה אותם 10 ק"מ מכאן...בקיצור היה בלאגן גדול. אותם חיילי קומנדו מצריים עשו אחרי זה אמבוש על יד רומני ופגעו בטנקים וזחלמים של צה"ל. היו לנו הרבה הרוגים ופצועים. רק אחרי זה הבינו במפקדה שעדיין יש קומנדו ושלחו כוח שיצר אתם מגע וחיסל אותם.
עמ' 47-48 (מתוך 72) בעדות של המג"ד כאן:
archives.mod.gov.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
23
כשלון חיה"א -שרייק קונספירציה?
  איציק סיבוש   24/03/14 12:24
he.wikipedia.org האם כישלון מוחץ שכזה, שנתיים לפני מלחמת יוה"כ גם כן במסגרת 'הקונספירציה'? האם אי לימוד לקחיו ע"י חיה"א גם הוא 'בקונספירציה'? ההונאה שנקט חיה"א כלפי המטכ"ל "עסקים (עליונות) כרגיל" גם 'בקונספירציה'? גם בכך אשמים גולדה-דיין? למה לא הטרוייקה וויצמן-הוד-פלד, שידעו ושתקו? שתקו כאשר המטכ"ל חשב שחיה"א יטפל בגשרים, שתקו כאשר נבנתה השיטה 'הסדיר (כולל חיה"א) יבלום'... אילו חיה"א היה מודיע ביושר: אנו בפשיטת רגל בנושא טק"א, גולדה לא הייתה דואגת להביא לכאן מומחים מארה"ב? חסר ידע ליצרניות השרייק? בוויטנאם הגיעו לעשרים וחמישה אחוזי הצלחה, ז"א ארבעה טילים במחיר עשרת אלפים דולר האחד) פוגעים. בעייה להביא כאלה שאינם מתקשים בקריאת חוברות הפעלה באנגלית? גולדה עצמה הייתה מתרגמת להם את הנידרש!!! אפילו ליידיש... מקווה שאל"מ יעקב אגסי יגיב כאן, ויגידברים 'עם יד על הלב'...
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
'יש מענה לסוללות הטילים' ב.פלד
  איציק סיבוש   24/03/14 13:13
*** בתעלה. מראה טור מצרי צולח על גשר, שמתוח על פני התעלה, לתוך סיני. המ"פ יקי יחד עם המ"מ מרסל צופים מסיפון הנגמ"ש לכיוון ראש הגשר, שמרוחק כקילומטר בלבד צפונית מערבית. יקי מביט דרך משקפת המפקדים שתלויה על צווארו, כצופה בסרט 'שחור-לבן' אודות פלישת חייזרים, כלא מאמין. כמוהו גם עמיתו מפקד המחלקה. הם מחליפים ביניהם מבטים קצרים ונוקבים, כמנסים לאמת שאינם חולמים. 'מה קורה כאן?' מרסל ממלמל, 'שמעתי וראיתי את מפקד חיל האוויר אומר שמטוסי צה"ל לא יתנו למצרים לבנות ראש גשר, קראתי אותו גם בעיתון לקראת החגים: "יש מענה לטילי קרקע אויר.. חציית התעלה בלתי אפשרית".. איפה המטוסים? ' 'גם אני קראתי כמוך. כנראה לא קשה למכור לוקשים לאישה זקנה..' מרמז יקי לראש הממשלה גולדה מאיר. מרסל: ' אישה זקנה? ומה אתנו? גם אנחנו האמנו, כולנו.' המ"פ יקי: 'בוא, חבל על כל רגע, חייבים לתדלק ולחמש, ולחזור לכאן במהירות עם בטן מלאה. חייבים לעצור אותם כאן לפני שיהיה מאוחר מדי.' *** מתוך הספר 'שיחות עם קאפו' ובגירסתו האנגלית Dialogs with a Kapo
כתוב תגובה ל- איציק סיבוש
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il