w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נס המנהרות
מאת: חגי הוברמן  |  20/07/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ראיה חכמה וצודקת
  מרק_טווין   20/07/14 19:43
יפה כתבת
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
2
מנהרת תופת קטלנית לפני הינתקות
  ע_הראל   20/07/14 21:52
הסילופים (שלא לומר שקרים) של חגי הוברמן הם מתוחכמים מורכבים וחלקלקים. §¤§¤§ נתחיל במנהרות תופת; אין מי שלא זוכר את פיצוץ מוצב גדוד הסיור המדברי, והריגתם של 5 מלוחמיו הבדווים באמצעות מנהרת תופת שהייתה הפתעה לא נעימה לפני ההינתקות, קל וחומר שאין לנו פתרון צבאי טכנולוגי לגילוי מנהרות עד עצם היום הזה (לא מנהרות תופת ולא מנהרות הסתננות). §¤§¤§ וזו אחת הסיבות העיקריות שאילצו את המצביא הדגול (ואבי כל ההתנחלויות) אריק שרון לנטוש את גוש קטיף בעיקר כדי להציל את יושוביו היקרים שעלולים היו להיות נשחטים חלילה או נשבים באלפיהם בין לילה, כי אם המחבלים יכולים להכין מנהרות תופת ולפוצץ את מוצבי צה"ל ברצועה, אז מה היה מונע מהם לחפור מנהרות הסתננות במקביל אל כל 9 יישובי קטיף דאז, ולהחדיר דרכם בין לילה גם עשרות אלפי מחבלים חמושים; ומה אז היינו יכולים לעשות?! §¤§¤§ מכאן לרקטות ופצמ"רים; אין שום פתרון בעולם נגדם מטווח אפס עד 7 ק"מ, מלבד התחפרות בבונקרים קשיחים של כל המתיישבים (ושתי האוגדות ברוטו שפרושות סביבם להגנתם - מה שהיה עלול להפוך את כולם דווקא למטרה נייחת), וזהו עוד שיקול כבד שאילץ את שרון לצאת מהרצועה, ובהמשך מיגון קשיח של כל עוטף עזה עד מרחק 7 ק"מ מהגדר - כי האמת הפשוטה היא פשוט שאין ברירה אחרת. §¤§¤§ ומאחר שלא רק מתיישבי קטיף הם יקרים בעינינו, אלא גם כל לוחמי צה"ל כולם, הרי היה עוד שיקול שכפה עלינו את ההינתקות מעזה, והוא שאין מענה ראוי (ודאי שאז לא היה) למטעני גחון רבי עוצמה - שיכולים לקרוע את הטנק הכי חדיש לגזרים, ולמעוך אותו כמו חמאה. §¤§¤§ עד כאן האילוצים הצבאיים, ועתה לעובדות המדיניות שנקבעו מאז; ובכן בס"ד לאחר כל התהפוכות במצריים, נחסמו או הושמדו כל המנהרות בין עזה למצרים, ואין יותר ביכולת החמאס להבריח משם אמל"ח או מלט או חומרי נפץ או כל פריט אסטרטגי אחר לעזה; §¤§¤§ מאידך הקרע העצום הכלכלי-חברתי והמדיני-דתי שנפער בין "השטחים" לעזה, בעיקר אחרי ההינתקות - הוא זה שמבטיח למעשה שלעולם לא תקום מדינת הטרור פלסטין; לכן השתלטות החמאס על עזה, למרות האפקט הצבאי השלילי שלה, אינה כל כך שלילית מבחינה מדינית.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
מעניין
  אהרון שחר   20/07/14 23:56
ואי אפשר להקיף את עזה בתעלה עמוקה של 20 מטר ואולי לחבר אותה בכלל לים?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לא חדש=נזק אקולוגי בלתי הפיך !
  ע_הראל   21/07/14 02:30
מי הים עלולים לחדור למי התהום גם של ישראל, ויותר גרוע של סיני - שזו הסתבכות קשה עם המצרים! §¤§¤§ אגב חשבו על זה לרגל ההינתקות, לפחות שתהיה תעלה כזאת בציר פילדלפי, שכבר אז היו מנהרות שצמחו מתוך בתים בין רפיח עזה לרפיח המצרית, אך זה לא היה מעשי.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
ע_הראל הניתוח שלך את המצב
  המעולה שבמעולים.   21/07/14 08:56
זמן קצר לפני ההינתקות התארחתי באחד מישובי גוש קטיף, זו פעם ראשונה שהייתי שם כמה ימים ולא כמה שעות או יום אחד. עוד בהיותי שם וביתר שאת בחוזרי הביתה ועד היום לא הפסקתי לחשוב אם ביום מין הימים היו כך בכל ישובי גוש קטיף המוקפים ביותר ממליון פלשתינאים בבוקר אחד צצים פירים ומנהרות ומשתלטים בבת אחת על כל ישובי גוש קטיף, שלא לדבר ששיגורי פצמרים היו ועוד איך היו על ישובי גוש קטיף ותושבי עוטף עזה ספגו אז טיפטופים, רוב תושבי הישובים דרשו במפגיע את פינוי הישובים וחשבו שהשקט ישרור בארצנו 40 שנה כמו שהצהיר ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל במלחמת שלום עם קוצר הראות שלו.

אישית מאד התנגדתי להנתקות אך יחד עם זאת תמיד עלתה בי המחשבה שאולי מוטב כך מאשר חטיפה ומגה פיגוע ומכה אחת בכל ישובי גוש קטיף שתודה לאל נמנע מאיתנו אסון כזה. אולי זה אחד הניסים שקרו לנו, ששוחחתי עם לא מעט אנשים על הנושא הזה ופיהם התמלא מים, שתיקה מוחלטת.

חשוב לזכור כמו שאנו שוקדים על פיתרונות ומצליחים תודה לאל למצוא פתרונות למצב בו אנו נימצאים גם האויב לא שוקט על שמרו, למזלנו ולאסונם של הפלשתינאים שכלל לא מענין אותם שלומם וביטחונם של אזרחיהם ההפך הגמור אחרת לא היו מציבים כלי משחית בתוך בתים ובתוך אוכלוסיה לא לוחמת.

אם כל הצער של הנפגעים מצידנו כי כל נפגע הוא עולם ומלואו הוא פרומיל של אחוז בכמות הרקטות ואמצעי הלחימה שמשגרים אלינו אזרחי מדינת ישראל ואילו היו מצליחים היו כל ישובי הארץ חווים את מה שחווים היום תושבי עוטף עזה, בוודאי שיש ניסי ניסים במצב שאנו נימצאים היום, במיוחד במצב איך נראית השכונה הרעה שאנו חיים באביב הערבי לאסונם של הערבים.

ברור הוא שאין לנו ברירה ולהלחם בחמס עד חורמה וכמה שיותר לגמד את כושר יצור הראקטות והמנהרות.

ע_הראל לא אחת היתה מגיב באתר בשבע ולפתע זה פסק, בטוח שתגובה מהסוג שכתבתה לא תכנס בימים אלו לאתר בשבע משום שלאנשים כמוך סותמים את הפיות וחבל שכך, זה מה שנקרא אתר אינפנטילי שתרבות השושו שולטת שם לחפות על אנשים מתועבים בפוליטיקה של הציונות הדתית, שם ילכו בעיוורון מוחלט עד שיחטפו לדאבון הלב את המכה כמו חטיפת הנערים ורציחתם הי"ד כי בידי מידע אמין שאפשר היה למנוע את החטיפה הזו בקלי קלות אילו היו פועלים לפי האמירות, "סוף מעשה במחשבה תחילה" "ונשמרתם לנפשותיכם" ולא בהתנשאות בגאווה, אנחנו הכי טובים הכי מוצלחים כשמתחת לפני השטח מתרחשים תופעות לא פשוטות במישור הפוליטי ובמישור החברתי ובמיוחד בימים אלו.
כל הכבוד לך ע_הראל על הניתוח המבריק שלך.
כתוב תגובה ל- המעולה שבמעולים.
תודה חבר,נחרדתי משקרים על שרון
  ע_הראל   21/07/14 10:39
השקרים שמפיץ חגי הוברמן על גיבור ישראל אריאל שרון, כאילו חגי היה הזבוב על הקיר בפורום החווה - ואז שמע שם את "הדיונים" שבהם הוחלט לנטוש את עזה - רק כדי למצוא חן בעיני השמאל (כי הנה בתמורה "יתרצו" כביכול לסגור תיקים פליליים נגד שרון - תיקים שבעצמם אינם אלא עלילות דם שקריות במקרה הטוב של הפרקליטות) … ובכן השקרים הללו החרידו אותי, לא משום שתפקידי להגן על שרון - אלא אני חושש מקטרוג כבד חלילה על עם ישראל, וכי כיצד נהין לגמול למצביא הדגול שרון רעה תחת טובה, שהוא גם נלחם את מלחמות ה' נגד האויב (ויש אומרים שהכריע בשליחות בורא עולם את מלחמת כיפור), וגם נחשב לאבי כל ההתנחלויות (כולל הנחייתו בשלב מסוים לתפוס מאחזים על כל גבעה פנויה)? §¤§¤§ במיוחד הפריעו לי הקשקושים המחוצפים של "המכשפה" א.סטרוק אודות שרון דווקא משנפטר (אף טרם הובא למנוחות); לא שזה תפקידי להגן על שרון, אך דע לך שבכך היא נתנה מכה אנושה למפעל ההתיישבות, משום שהיא מרפה את יד השרים ואנשי הבטחון מלבנות בהתנחלויות! והנה לדוגמא הביטחוניסט בוגי יעלון שקיבל מאז רגליים קרות (ובצדק רב הוא עוסק יותר בפינוי מאחזים מאשר בניה כלשהי ולו קטנה לרפואה), זאת משום שבתת ההכרה שלו הוא חושש ממכשפות כמו סטרוק, שאפילו אם יבנה אלפי יחידות דיור בימי חלדו - הרי די בפעם אחת שנאלץ לפרק (ולו זמנית) איזה רבע מאחז - כי אז דמו בראשו מבחינת המחבלת סטרוק!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
זכות לגנרל שרון על ההינתקות?!
  רמאי האי היווני   21/07/14 09:42

האיש ניצל מהעמדה לדין כשהמיר את פשעיו בהחלטה לגירוש גוש קטיף.
לזמן קצר אמנם זכה בשל כך להימלט מעונשו של בית המשפט של מטה, אבל לא נמלט מעונשו של בית דין של מעלה שדן אותו לשמונה שנים בהן היה תלוי בין שמים וארץ לא חי ולא מת עד שנפח את נשמתו.

בפשעי הגירוש הנורא הזה והפקרת התושבים לכל הרוחות, נשכחה גם הזכות שניתנה לו על הצלת מלחמת יום הכיפורים כאשר חצה את התעלה והפך את האסון לנצחון.

נסתרות דרכיו של הריבונו של עולם.

ר.ב.ז
כתוב תגובה ל- רמאי האי היווני
אתה שתישפט למעלה=ותלך לג'הנם!!
  ע_הראל   21/07/14 11:09
אין מחילה ולא כפרה על עלילת הדם שלך (ושל חגי ה. ואורית ס. אודות בחיר האלופים אריאל שרון, לכן אתה ודאי תישפט על זה בבית דין של מעלה, ולכן מקומך מובטח במרתף 5- בג'הנם, אז בילוי נעים לך שם. §¤§¤§ ומאחר שאתה ר.ב.ז. בעילום שם, הרי עליך נאמר: ארור מכה אחיו בסתר … וענה כל העם אמן, אמן!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
3
ישתבח שמו=ללא ספק נסים גלויים!
  קורןנאוה טבריה   21/07/14 06:30
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
4
מאמר ראוי להפצה - וכך עשיתי.
  ר.ב.ז   21/07/14 09:12

כתוב תגובה ל- ר.ב.ז
גם ראוי לשמש נגדך בבי"ד מעלה !
  ע_הראל   21/07/14 11:15
ויזרז ודאי את זכייתך במקום טוב כאמור בג'הנם
כתוב תגובה ל- ע_הראל
5
מנהרות תופת ו"ההתנתקות".
  יוסי שפניר   21/07/14 10:55
אני חולק על עיקרי הדברים שהעלה ע הראל ובמיוחד הניסיון להצדיק את ההתנתקות ( הגירוש מגוש קטיף בלשון לא מכובסת): 1. מבלי להמעיט מהישגיו הצבאיים של שרון בעבר, את ההתנתקות ביצע בראש וראשונה כדי להציל את עורו מהעמדה לדין, ואתרוגו מוכיח זאת.2. הרס גוש קטיף לא הסיר כלל את איום המנהרות, כפי שמוכח בעליל בימים האחרונים,המנהרות לא מגיעות אומנם לנצרים ודוגית אבל לעין השלושה , כיסופים,נתיב העשרה ועוד היד נטויה.ייתכן אפילו, שמגוש קטיף הייתה תצפית טובה יותר על המתרחש ויכולת זיהוי משופרת.אשר לטיפול במנהרות, יש טכניקות שהוצגו לפני שנים בפני הגורמים המתאימים ( אל"מ במיל וגיאולוג , ד"ר יוסי לנגוצקי), אך ללא התייחסות! הראל עצמו כותב שהמצרים הצליחו לחסום מנהרות חמ"ס.3. ע"פ הגיונו של הראל, צריך עכשיו " להתנתק" מכל ישובי עוטף וחוטף עזה לאור הצלחת פינוי קטיף, מאחר וקיים סיכון ממשי לשלום תושביהם. בשיטה הזו , נגיע בקרוב כולנו לת"א, ומשם- הים הוא גדול. אגב,אני גר בקריית שמונה 42 שנה, והצעות מסוג זה הוצגו לנו בתקופות הקטיושות. לאן נגיע בסוף?
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
היו9מובלעות מפוזרות בתווךעויין
  ע_הראל   21/07/14 15:00
הבעיה עם קטיף שהיו כ 9 יישובים מפוזרים בתוך מובלעות, שכולן מוקפות סביב בתוך התווך הפלסטיני העויין; המצב אפילו לא קרוב ליהודה ושומרון, שרוב היישובים מרוכזים בגושי התנחלויות אשר צמודים לקו הירוק. §¤§¤§ ובכן יכולת הצבא להגן על מובלעות אזרחיות בתוך שטח עויין אינה עולה על 10% מהרמה הסבירה של ביטחון - כלומר שזה פשוט אפסי, זאת לעומת כ 90% של ביטחון סביר שנהנים ממנו היום בעוטף עזה (וגם ק.שמונה), שברגע שיש גדר גבול או ביטחון שמפרידה בינך לבין המחבלים, הרי אתה מתארגן אחרת, כגון מבחינת הרקטות אתה ממוגן קשיח עד 7 ק"מ מהגדר - ומעבר לכך הכיפת ברזל פעילה ועוזרת מאוד, ומבחינת מטעני גחון אתה בשטח נקי (ואם אתה נכנס "לנקות" מידי שנה שנתיים - אז היום אני מניח שיש אמצעים רובוטיים חדישים שעושים את העבודה, מה שלא היה אז), וגם מבחינת חדירה מעל הקרקע דרך הגדר הרי מזה 9 שנים מאז פינוי קטיף לא הצליח שום ניסיון כזה, ולגבי המנהרות הרי מאז שליט הצליחה חדירה רק פעם אחת בינתיים (שהרגו שני חיילים שלשום והתשעה ברחו) - אך גם אנחנו נכנסנו והרסנו את רוב המנהרות המצויות. §¤§¤§ ואגב אין כזה דבר תצפית יותר טובה מתוך קטיף, כי כל המנהרות מתחילות מתוך בית ואין מה לראות מבחוץ; ואין מה להשוות עם המנהרות שהיו פעילות בצד המצרי, מפני שאלו שימשו להעברת סחורות ואנשים בעיקר, ואומנם הפתח שלהם גם בצד המצרי היה בתוך בית, הרי היו ידועות לשלטונות מובארק - אשר העלים עין מהם מסיבות של פוליטיקה פנימית, ומאחר שמיקומם ידוע למעשה מאז ומתמיד - אז לא הייתה בעיה לשלטונות א-סיסי להרוס אותם.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il