s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להפסיק את מצעד האיוולת
מאת: רפי לאופרט  |  14/08/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ובקיצור - שכולם יסתמו את הפה
  הירונימוס   14/08/18 14:09
יש "סופיות דיון" ואחרי שיש חוק אז אסור לדבר עליו יותר. ממש דמוקרטיה למופת, הייתי צריך לחשוב על זה בעצמי.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
מה לעשות? אתה מנסה להציג עצמך
  רפי לאופרט   14/08/18 15:34
כאוויל ומצליח לא רע. אבל דרכו של עולם היא בכל זאת לרוב דרך המלך. בסופו של דבר, מטרד הוא רק מטרד, וכשהוא הופך ליותר גרוע מזה, משתמשים באנטיביוטיקה חזקה יותר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
עוד תגובה פבלובית - ללא שכל
  טודא   16/08/18 09:51
כתוב תגובה ל- טודא
2
חוק הלאום
  יוסי שפניר   14/08/18 18:12
1. מאמר מושכל, המסביר היטב את נחיצותו של החוק ואת שתי הגישות המנוגדות בעד ונגד המהוות את ליבת ההתייחסות אליו: מדינת ישראל - יהודית בהגדרתה הלאומית , מול מדינת כל אזרחיה. 2. מסכים עם מסקנותיו של כותב המאמר. 3. אשר לדבריו של האדון המכונה - הירונימוס (הכינוי כנראה אינו מקרי), אין במאמר כלום המצביע על רצון להשתקת המתנגדים. רפי לאופרט מדגיש במפורש בהתייחסות למונח "סופיות הדיון" את המלים"זמנית" ו"שנה אחת לפחות". הגיוני , שאחרי עיסוק של שנים בנושא, יגיע מועד ההכרעה וקו הגמר, מה גם שהמתדיינים בו באו מרוב קצוות הקשת הפוליטית וממגזרים שונים. 4. ולסיום, אין צורך להתקרבן, לעורר פחדים ולחפש עקרבים מתחת לכל אבן כאשר ההחלטות אינן תואמות את השקפת עולמך.
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
3
פשוט לא יאומן
  הירונימוס   14/08/18 18:27
מוסר הוטנטוטי לפעמים אני שואל את עצמי אם אתה מתלוצץ או כותב ברצינות. אתה מגדיר כ"אנטי דמוקרטי" את השימוש בכל האמצעים הכי דמוקרטיים שהחברה מעמידה לרשות כל אדם ואזרח לשם הגנה על זכויותיו ולשם השפעה על החברה או על השלטון. 1. שמוש בכלים משפטיים 2. שמוש באמצעי תקשורת כמו עתונות, רדיו וטלויזיה 3. השתתפות בשיח ברשתות חברתיות 4. הפגנות ועצרות 5. פרסום מודעות ואז שוב עולה השאלה, מה בכלל מותר לדעתך לעשות כדי להשפיע על התנהלות השלטון ועל דעת הקהל. האם אתה גם מתנגד לכך שגורמים בשלטון ישתמשו באמצעים אלה או שאתה מתנגד רק לשמוש של גורמים אופוזיציוניים. בקיצור – מסתורין גדול מאד אופף את השקפתו של הכותב הנכבד.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
עשה לעצמך טובה
  רפי לאופרט   14/08/18 20:48
קרא את המאמר פעמיים, ואם לא מספיק לך קרא שלוש פעמים. כך אולי תשאל שאלות תם ותשים עצמך לצחוק. כל התשובות במאמר. שאל רק מה שאין בו, אולי אז אטרח לענות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
לא תצא מזה כל כך בקלות
  הירונימוס   14/08/18 21:17
בהערה 2 במאמר אתה מונה את הכלים בהם משתמשת האופוזיציה (מערכת המשפט, תקשורת וכו') ולטענתך אלו כלים לא דמוקרטיים. על כן אנא הסבר מהם לדעתך אמצעים דמוקרטיים בהם רשאים לדעתך אנשים להשתמש כדי להשפיע. ולא אניח לך עד שלא תענה, ואגב בעניין "קרבנות השלום" ויצחק רבין אני מקווה כי ברור לך שאתה משקר ומתעלם מהעובדות. אם יש בידיך עובדות טובות יותר, אנא הביאן לכאן. אחרת - פשוט יצאת שקרן.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
ראשית, כבר יצאתי. אתה עדיין
  רפי לאופרט   15/08/18 18:30
מפרפר, ודי מובן מדוע. שאלותיך כתשובותיך אינן מיועדות ללבן נושא אלא לטשטש שקרים וסילופים. עיתונות פוליטית, שמתחזה לעיתונות אובייקטיבית איננה מנגנון לברור אמת, לדיון שקול, או לשיח ציבורי מאוזן. עיתונות איננה גורם נבחר ולכן לא היא זו שצריכה לקבל החלטות דמוקרטיות. יש לכך מנגנונים אחרים ואתה יודע היטב מהם. בית משפט שהופך למחוקק ומפרש חוקי ם שמעולם לא נחקקו, איננו בית משפט תקין. זהו מנגנון סקטוריאלי המכוון לשמירת אינטרסים של קבוצות כוח והשפעה. לא כך עובדת דמוקרטיה תקינה. בית משפט שופט במסגרת החוק. בית משפט איננו מחליט מהן סמכויותיו; זה תפקידו של המחוקק. הפרדת רשויות ובקרה הדדית הן עקרונות יסוד בדמוקרטיה. כשם שיש זכויות של היחיד יש גם זכויות קולקטיביות, שתי המערכות משלימות זו את זו ו"מרסנות" זו את זו. בסופו של יום ראש פירמידת הסמכויות הוא הריבון או מי שנבחר על-ידו לייצגו. במקרה שלנו: הכנסת. כל הדברים הללו הוסברו כבר במאמר. הפעם זה היוצא מן הכלל.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
4
מאמר מצוין. מבהיר למבולבלים
  ח.כ.   14/08/18 21:45
מה הוא חוק הלאום ומי הם המתנגדים לו. תודה לכותב ויישר כוח.
כתוב תגובה ל- ח.כ.
5
ליחה שכחתי את החלק השני:
  רפי לאופרט   15/08/18 19:11
רבין ו"קורבנות השלום": להלן קישור מעניין בנושא זה: he.wikipedia.org אגב, המושג נולד בפרוש לאחר הסכמי אוסלו והגיע לשיאו בעקבות טרור המתאבדים 1995-6 והאינתיפאדה השניה. בין אם אמר רבין את הדברים ובין אם יוחסו לו ע"י חוקרים ואחרים, אין לאיש ספק שקורבנות טרור המתאבדים היו תולדה של "השלום" שהביאו לנו הסכמי אוסלו. לי מספיקה עובדה זו לראות בכ- 1500 ההרוגים, רובם אזרחים, בשנים אלו קורבנות שלום מדומיין, תוצאה של הרפתקנות פוליטית חסרת אחריות חמורה לא פחות מרצח ראש ממשלה בשל חילוקי דעות פוליטיים. בכל מקרה נותר בעינו ההבדל בין מעשהו של פנאט יחיד לבין מעשיה של ממשלה חסרת אחריות לאומית, שהעומדים בראשה היו יוצאי אותה זרם פוליטי ואותה אידיאולוגיה שהביאו עלינו את אסון יום הכיפורים.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
בקיצור
  הירונימוס   15/08/18 22:21
יצאת שקרן. מי שהמציא את המונח והשתמש בו לא היה יצחק רבין.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אני הבאתי מציאות. אתה הבאת
  רפי לאופרט   16/08/18 08:47
כרגיל, הזיות. 80% מהמקורות גורסים שרבין הוא המנסח והמשתמש. 20% מעלים טיעונים אחרים. במדעי החברה זו הוכחה מצויינת. מאחר ולא נכחתי במקום, זו ההוכחה היחידה שיש. אבל אתה מוזמן להביא לה סתירה ברמת סמך גבוהה יותר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אתה מוסיף לשקר
  הירונימוס   16/08/18 13:36
אין שום "מקורות" שיכולים להוכיח את הטענה הזו באמצעות ציטוט פרוטוקול, מאמר בעתון או הקלטה בעוד שיש מקורות המוכיחים את התנגדותו התקיפה לשמוש במונח הזה. יתר על כן, יש בהחלט מקורות ופרוטוקולים רשמיים ומוסמכים שמראים כי מנחם בייגין ואנשי ימין אחרים הוא שהמציא את המונח הזה
כתוב תגובה ל- הירונימוס
תפסיק לקשקש, תביא דוגמאות
  רפי לאופרט   16/08/18 21:58
אפילו סטטיסטיות, של חוקרים שבאמת בדקו את הנושא . דוגמא אחת הבאתי לעיל. באותו מקום תמצא דוגמאות נוספות.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
נסתפק בדבריו של יצחק רבין עצמו
  הירונימוס   17/08/18 15:24
רבין תקף את השימוש בביטוי באומרו בנאום שנשא באוקטובר 1994: "אני חושב שכל ניסיון להגדיר את הישראלים שנהרגו כקורבנות השלום הוא בגדר עיוות האמת",[9]. חיים רמון, שהיה שר הפנים בממשלתו של רבין, טען ב-2003, בהתייחסותו לביטוי, "אף אחד לא אמר את זה". ^ דברי הכנסת, 9 באוקטובר 2003 רבין תקף את השימוש בביטוי באומרו בנאום שנשא באוקטובר 1994: "אני חושב שכל ניסיון להגדיר את הישראלים שנהרגו כקורבנות השלום הוא בגדר עיוות האמת",[9] ^ RABIN REMARKS ON TEL AVIV BOMBING, באתר של משרד החוץ, 19 באוקטובר 1994
כתוב תגובה ל- הירונימוס
שוב תרגילים גבלסיים
  רפי לאופרט   20/08/18 20:28
הבאת שתי דוגמאות ממאות דוגמאות של התבטאות רבין בנושא, ואתה מצפה שזה יוכיח את טיעונך. בדוגמאות שהבאתי לעיל יש עשרות התייחסויות של חוקרים הרואות ברבין את מקור הביטוי, כפי שכתבתי. רבין לא השתמש בביטוי זה באופן שכיח בגלל הביקורת הציבורית הרחבה שספג. אני משוכנע, שכפוליטיקאי ידע להתחמק מהכשל הלשוני הזה, אחרי שהתבררה לו עמדת הציבור, ובצורה אלגנטית הכחיש את הדברים. הוכחה אמיתית היא מחקר היסטורי של הדברים שאמר בין חתימת הסכמי אוסלו לבין המועד בו נרצח. במחקרים המופיעים ברשת (גוגל), שגם בהם עדיין לא נכללים כל דברי רבין, רוב העדויות גורסות כאמור שהוא מקור הביטוי. בגין השתמש במשפט: "... יש קשיים בשלום, יש מכאובים בשלום, יש קורבנות למען השלום, יש...", אך לא כינה מאות נרצחים אזרחים "קורבנות השלום". לפחות נסה להיות צמוד לעובדות השלימות. כמליץ יושר לרבין, זה ישרת טוב יותר את זכרו.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אד הומינום
  yust   16/08/18 10:01
שיטה בולשביקית ידועה, תופסים בדל שגיאה ושולחים את הקורבן לסיביר. להן רבין הצדיק, גיבור המלחמות שעגב על כל פקידה בשגרירות כשהיה שגריר ישראל הארה"ב (דפק לי את הבייביסיטר כשהיינו בוושינגטון) האם יצחק רבין אכן היה מפקד מצטיין במלחמת העצמאות ? רבין נטש את חייליו באמצע קרב רבין מונה למפקד חטיבת הראל בזכות הנאמנות והציות העיוור שלו לבן גוריון בהתקפה הרצחנית על אנשי האצ"ל בתקרית אלטלנה. כחמישה ימים לאחר שמונה למח"ט, ב 20.04.1948, שעה שפיקד על שיירת משאיות עמוסות לוחמים נפתחה עליהם אש ממערב. במקום להסתער על הערבים שהיו בנחיתות מספרית, רבין ברח עם הג'יפ שלו "כדי להזעיק עזרה". הוא נמלט לקריית ענבים, ושם רבין פקד על המג"ד יוסף טבנקין לצאת לעזרת השיירה שהוא הפקיר. טבנקין הציע לרבין לקחת את המשוריינים שלו כדי לתת סיוע מיידי בזמן שהוא מחכה ליחידות הגדוד שיתאספו. רבין השיב לו: "יוספ'לה אני עייף ורוצה לישון, אני נוסע לירושלים". זה מה שרבין אמר ומה שעשה, כאשר באותו זמן החיילים שהוא הפקיר בשטח היו נתונים תחת אש בעלייה לירושלים. ומיהו המצביא מהולל שפיקד על צה"ל במלחמת ששת הימים ? בזמן מלחמת ששת הימים, רבין אכן היה רמטכ"ל, אבל בשם בלבד. פחות משבועיים לפני פרוץ המלחמה, ב 23.05.1967, רבין עבר התמוטטות עצבים וחדל לתפקד כרמטכ"ל. חיים בר-לב, שמונה בחופזה לסגן הרמטכ"ל לאחר ההתמוטטות של רבין, היה הרמטכ"ל בפועל במלחמת ששת הימים.
כתוב תגובה ל- yust
אתה יכול להרחיב בבקשה על זה:
  חשדנית   18/08/18 17:13
רבין הצדיק, גיבור המלחמות שעגב על כל פקידה בשגרירות כשהיה שגריר ישראל הארה"ב (דפק לי את הבייביסיטר כשהיינו בוושינגטון)
כתוב תגובה ל- חשדנית
נגיד שאתה צודק
  הירונימוס   18/08/18 18:59
מה זה משנה את העובדה שלאופרט משקר ועוד מתעקש שהוא אומרת את האמת?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
6
הקרן לישראל החדשה - !!
  יוסיפון   16/08/18 09:10
מאתר הקרן לישראל החדשה. מהן המטרות שלנו? שוויון לכל אזרחי המדינה ללא קשר לדת, לאום, גזע, מין או נטייה מינית. הבטחת זכויות האדם והאזרח של כל היחידים, הקבוצות והמיעוטים בישראל. חיזוק הפלורליזם והסובלנות בחברה הישראלית. הגנה על היכולת של מיעוטים לבטא את האינטרסים והזהות שלהם ולקדם זכויותיהם. העצמת החברה האזרחית בישראל ככלי מרכזי לקידום חברה פתוחה. בניה וטיפוח של חברה צודקת החיה בשלום מבית ובשלום עם שכניה. תוספת שלי: בכל מחיר, ללא גבול בכל האמצעים. שלוחות הקרן בכל מקום, בוגרי תכניות הקרן מבוססים בבג"ץ, פרקליטות, צה"ל והמשטרה בדרגות הבכירות.קשה להילחם בגרורות הקרן, אבל, אסור לאבד תקווה.
כתוב תגובה ל- יוסיפון
לא
  שמ   16/08/18 12:00
לחלוטין לא קשה להלחם ב " קרן לישראל החדשה המתאבדת ברוח הפוליטיקלי קורקינט מבית מדרשו של שווארצמאן השיעי השחור שהיה בבית הלבן ".אבל כדי להלחם חייב הממשל הישראלי ורוה"מו הרופסים כבר שנים להוציא את האצבע מהת - ת.☝
כתוב תגובה ל- שמ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il