s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השלל שנתפס מוכיח: מרמרה התכוננה לקרב
מאת: עידן יוסף  |  29/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עדות ברק בטירקל - קיבלתי שוק !
  חשדנית   29/08/10 22:45
קראתי את עדות סר הביטחון בועדת טירקל וקיבלתי שוק. מסתבר שבדיון ב-22/4/10 שנערך אצל ברק בהשתתפות גורמי המודיעין מחיל הים, הם הזהירו שם מפני הפעילים של ארגון ה-IHH הטורקי, התומך בחמאס, שנמצאים על הספינה מרמרה. סיפרו שכמה זמן לפני כן האירגון שלח אונייה שניסתה לשבור את המצור על עזה ולפרוץ מהצד המצרי. המצרים ניסו לעצור אותם וזה נגמר בחיכוך אלים שסופו היה בקצין מצרי הרוג ובעוד כמה. גם שם סחבו כמה מצרים ולקחו אותם בשבי לכמה זמן. זה היה עם פרמטרים דומים למה שקרה במשט אצלנו, על פי עדותו של ברק, ואני שואלת -
אם זה מה שהיה ידוע לכם מספר שבועות לפני המשט, איך שלחתם את החיילים שלנו לתופת הזאת עם רובי צבע ? סיכנתם את חייהם ! הורדתם אותם אחד אחד לתוך זרועות הטירוריסטים, בנחיתות מספרית שיכלה לגרום למותם ?
איך ?

הנה הציטוט מדברי ברק:

"מכלל ההערכה של מה זה ה-IHH , נציג חיל הים הזכיר באחד הדיונים הראשונים אצלי, אני לא זוכר אם זה ב-13.05 או 06.05, אבל נציג חיל הים, אולי אפילו ב-22.04, נציג חיל הים הזכיר שם שה-IHH, שהוא אותו ארגון שהיה לו את ההתכתשות במסגרת אחד מהמשטים במרכאות היבשתיים, הם עשו כמה ניסיונות לפרוץ דרך מצרים. באחד מהם השתתף ה-IHH. זה נגמר בחיכוך אלים, בינם לבין המצרים. עם פרמטרים די דומים. גם כן סחבו קבוצת מצרים ושבו אותם כאילו לכמה זמן. אלה ששם אין בעיה של הצטברות הכוח, זה על האדמה, במצרים, כל השוטרים מגיעים. כמו באוניברסיטה דרום קוריאנית. מגיעים 6 שוטרים על כל סטודנט או 4 שוטרים על כל חייל, אין בעיה של צבירת כוח. הם כל הזמן בעדיפות. ואז מה שקרה הוא, שזה נגמר אני חושב בקצין מצרי –
דובר: הרוג.
שר הביטחון, אהוד ברק: הרוג. ובכמה כאלה – לא זכרתי את זה באותו זמן בפרטים כאלה, אבל היה ברור שזה דבר יותר אלים מהעבר. אני לא יכול להגיד שהיה ברור, שמישהו העלה באיזה שלב שאנחנו נמצא את עצמנו בסוף האירוע עם התוצאה הזאת"


כתוב תגובה ל- חשדנית
איפה קראת את עדות ברק?
  אחד העם11   30/08/10 05:10
אשמח אם תתני כאן קישור
כתוב תגובה ל- אחד העם11
אתה רוצה את זהות המדליף בשביל
  לדפוק אותו?   30/08/10 09:02
תפנה לשב"כ. הם יקשרו מישהו לכיסא במשך 16 שעות ביממה ויחתימו אותו על הודאה שהוא המדליף. עיין בקישור הבא:

ynet.co.il
כתוב תגובה ל- לדפוק אותו?
באתר הרשמי של הוועדה-הנה
  חשדנית   30/08/10 10:09
turkel-committee.com
כתוב תגובה ל- חשדנית
2
עוד הערות מעדות ברק בטירקל
  חשדנית   29/08/10 22:52
1. מסתבר שברק ניסה להסתיר, אבל טירקל ומרחב התעקשו וגילו כי מי שהיו אחראים ישירות על הפעולה במשט לעזה היו.... חיל הים וברק ! ראובן מרחב אפילו שאל את ברק איך יכול להיות שחיל הים קיבל קבלנות כללית על הפעולה במשט כולל התחום המודיעיני שלה, שזו חריגה ברורה מתחום תפקודו של חיל הים כזרוע מבצעית, בה בשעה שזרועות אחרות של הצבא שדווקא מופקדות על התיכנון ועל 'המה' ו'האיך', דווקא הן מודרו מהפעולה ?
ברק התחמק מלתת תשובה או הסבר !
2. יום לפני שביבי נסע לחו"ל לפגישה עם אובמה (שהתבטלה) הייתה ישיבה של השרים. אחרי דיון במשהו אחר, ביקש ראש הממשלה ששרי השביעייה יישארו וידונו על המשט. ברק מעמיד פנים בעדותו בטירקל כאילו לא ידע מזה כלום והכל נפל עליו בהפתעה ! כולל המינוי שלו לאחראי על המשט בהיעדרו של ראש הממשלה. נראה ממש מוזר לאור העובדה שהרבה אנשים הוזמנו לדיון הזה במשט כולל אנשי מקצוע. נראה שזה היה דיון דמה כדי להכשיר את הפעולה מראש, כולל אישור של שרי השביעייה.
הבעייה שברק לא איפשר לשרים לדון בפרטי הפעולה, למרות שרצו, וטען שצריך להתמקד רק ב'דברים האמיתיים' (אגב, ביטוי אהוב על ברק) - אם צריך לעצור או לא. בקיצור, סתם לשרים את הפה !
3. בעצירת המשט לא השתמשו באמצעים שיכלו לפזר בהצלחה את התנפלות הפעילים כמו - זרנוקי מים, מורנות ורימוני גז. ברק הודה שלא חשבו על זה....חחח
4. על הטורקים לא רצה לדבר בפומבי. מעניין מה ברק מסתיר. מרחב טען שלהרגשתו הטורקים הרדימו בכוונה, שהיה מאמץ מכוון לא לדווח את האמת, שלא רצו לעזור.
5. לגבי העניין המודיעיני - עלתה שאלה מדוע ברק לא בדק ולא בחן את כל האספקטים המודיעיניים שבסופו של דבר גרמו לכשל בתוצאה. ברק התחמק גם פה מתשובה פומבית. מעניין אם הייתה לו תשובה גם ב'חדר הסגור'...
6. והדבר הכי מפחיד שקראתי זה - ברק טען שיש ללכת להסכם שלום של אמיצים, גם אם מנוגד לדעת העם...וזה כבר לא דמוקרטיה. זה דיקטטורה. של ברק. לידיעת כל אלה שעוד חושבים שברק טוב ליהודים, בעיקר לביבי נתניהו, שנבחר, בין היתר, בעזרת הקול שלי ! ביבי - בחרתי ימין. לא בחרתי ברק/שמאל. אל תשכח את זה כשתעמיד להצבעה את התכנית של ברק !!!
הנה הציטוט מדברי ברק:
"אנחנו מוכרחים להיות ערים למציאות שמסביבנו. אבל מאידך, אין גם מי שיעשה כאן שלום, אלא אנחנו ושכנינו, יריבינו, מכוח החלטות אמיצות של מנהיגים, לעיתים בניגוד לרחשי הלב הרגעיים של העמים."

כתוב תגובה ל- חשדנית
אם דברי חשדנית נכונים על ברק
  להתפטר מיד   29/08/10 23:26
1- לפי הדיווח של חשדנית מעמיד ברק פנים שלא ידע כלום מראש על העומד להתרחש במשט. אם הוא באמת לא ידע, עליו להתפטר בגלל כשל מודיעיני חמור. אם הוא ידע הכל מראש ורק מעמיד פנים שלא ידע, עליו להתפטר בגלל שמשקר לעם ישראל.
2- אם הדיווח של חשדנית נכון, חובה על ועדת טירקל לפרסם מיד דו"ח בינים, כדי שכל העם יידע שבטחונו מופקד או בידי לא יוצלח או בידי נוכל. בשני המקרים זה מסוכן עבורנו.
3- כל האמור לעיל אינו פוטר את אזרחי ישראל מן החובה לצאת להפגנות רחוב כדי לדרוש את התפטרות ברק מתפקיד שר הבטחון.
כתוב תגובה ל- להתפטר מיד
3
בטחון ישראל מעניין את אהוד ברק
  כשלג דאשתקד   29/08/10 23:07
לי נידמה שאהוד ברק לא עוסק בשמירה על בטחוננו אלא עושה כל הזמן לביתו. עיין בקישור הבא איך הוא עושה קומבינציות כדי להסתיר את כספו בכיסים של בנותיו:

news1.co.il

ישראל זקוקה לשר בטחון במישרה מלאה, לא לאחד שעוסק בכל דבר אחר חוץ משמירה על בטחוננו. עיין בקישור הבא איך ברק מבזבז את זמנו על פעילות בינלאומית שבכלל לא קשורה לבטחון ישראל:

news1.co.il

לאור האמור לעיל, כדאי להציע לברק שיתפטר. הוא אסף כבר מספיק כסף ומסודר היטב עד סוף חייו.
כתוב תגובה ל- כשלג דאשתקד
4
פליטת פה פרויידיאנית
  חשדנית   29/08/10 23:09
מוזר ממש שמכל האנשים בעולם, בחר ברק בעדותו בטירקל
להעלות באוב דווקא את קיסינג'ר ודיין. פרוייד היה טוען שזה לא מקרה. שני האנשים האלה הסתובבו לו במחשבות בראש, ולכן גם יצאו לו מהפה החוצה מבלי שהבין את המשמעות.
הנה המשמעות:
ברק רוצה להפיל את ביבי כמו שדיין הפיל את גולדה.
והנה הפרטים:
הכישלון במלחמת יום הכיפורים היה מכוון מראש. דיין+קיסינג'ר+סאדאת תכננו ליצור תבוסה מכוונת לישראל על מנת שיהיה אפשר להחזיר למצרים את סיני ואת הכבוד שלה שנעלם במלחמת ששת הימים, בתמורה להסכם שלום.
היות ודיין לא היה יכול להעביר החלטה על החזרת סיני בממשלה, הוא נרתם לקנוניה שתעשה זאת באמצעות כישלון במלחמה.
לכן, לא רצה לקבל את ההערכות המודיעיניות שמלחמה בפתח, לכן התנגד להחלטה של דדו לגיוס המילואים ערב המלחמה, לכן התנגד להצעה של דדו למכה מקדימה-תקיפה אווירית יזומה ערב המלחמה, לכן פעל כל המלחמה בעצות אחיתופל (שלא נתקבלו ע"י דדו) כמו ההצעה לסגת מיידית לשליש המערבי של סיני, ועוד. לצערו של דיין אריק שרון ודדו הצילו את המצב ויצרו ניצחון (יחסי) במקום כישלון. כזכור, לגולדה זה לא עזר וגם לא למפלגתה. גולדה והמערך הועפו מהשלטון !
אבל צערו של דיין לא נמשך זמן רב כי הצליח להתברג לממשלת בגין ושם לבצע את מה שרצה כל הזמן: להחזיר את סיני למצרים תמורת הסכם שלום.

אהוד ברק מנסה לנקוט באותם הצעדים על מנת לגרום לממשלת ביבי להחזיר את השטחים ולהקים מדינה פלסטינית בעזה וביו"ש.

זה בדיוק אותו המהלך שבו נקט במשט לעזה. המטרה הייתה לפתוח את המצור על עזה מבלי שהימין ירים קול צעקה. הדרך: לגרום לקטסטרופה וכתוצאה מכך ללחץ בינלאומי ! ברק גרם לחיילים להימצא במצב של סכנת חיים, כדי שייאלצו לירות באש חיה ולגרום להרוגים רבים. מכאן הדרך פתוחה ליצירת לחץ בינלאומי על ישראל, ופתיחת המעבר הימי לעזה (וזה יהיה גם תפקידה של ועדת טירקל). כל תכנון המבצע הזה מגלה שזו הייתה מלכתחילה המזימה.

ברק מנסה לפתוח את הסגר על עזה, ולהקים מדינה פלסטינית ביו"ש, באותן השיטות שבהן נקט דיין...ועל זה נאמר: "אין חדש תחת השמש"

הבעיה - ברק טוב בתיכנון, גרוע בביצוע.
וכמו שאומרים בסרטים: "זה תמיד נגמר בבכי"
(וכל האמור לעיל - דיעה בלבד)
כתוב תגובה ל- חשדנית
5
כל המידע הזה לא רלוונטי. חוקי?
  יריב א.   30/08/10 00:19
ראשית חייבים לדעת האם ההשתלטות היתה חוקית. פטישים ומסורים לא נחשבים לנשק התקפי.
אם התשובה חיובית, הרי כל מה שקרה אחר כך הוא חוקי---אפילו אם נקבל נזיפה על פתיחה באש והריגת 9 אנשים שלא בטוח שכולם היו ב"תוקפים". ואם התשובה היא שלילית אז לא חשוב מה היה על הספינה. כמה ממנהיגינו יקבלו זימון להאג ואולי גם החיילים שמילאו פקודות בלתי חוקיות. נצטרך לחכות עד ה 22 בספטמבר.
כתוב תגובה ל- יריב א.
תשובה לשאלותיך
  המשיב.   30/08/10 01:07
1- השתלטות צה"ל על הספינה היתה בלתי חוקית. ברק, שתיכנן את המיבצע, היה צריך להורות על חיל הים להמתין בסבלנות בתוך גבול המים הטריטוריאליים ולהטביע את הספינה לאחר שחדרה כמה מאות מטרים לתוך המים הטריטוריאליים שלנו.
2- כל נשק שאדם מתכוון להשתמש בו כדי להרוג או לפצוע אדם אחר הוא נשק התקפי. אפילו בקבוק הוא נשק התקפי אם אני מתכנן לרוצץ בו את גולגלתו של אדם ישן. לפיכך עונה כל הציוד שהוכן ע"י החיילים התורכים על ה-MAVI MARMARA על הקריטריון של נשק התקפי. זה נכון בעיקר לאקדחים שהושלכו המימה.
3- לוחמי השייטת השתלשלו אחד אחד אל הספינה. הם נורו והוכו עוד בהיותם באוויר, לפני שכף רגלם נגעה בספינה. הם לא הספיקו לפגוע בנוסעי הספינה. לכן אין כל בסיס חוקי לטענות התורכים על "הגנה עצמית במצב חירום". לא היה כאן כל מצב חירום כי חיילי צה"ל לא היו אפילו חמושים.
4- הריגת 9 חיילים תורכים על הספינה היתה הכרחית כי הם כלאו את לוחמינו בתאים בבטן האניה וסירבו לשחררם.
5- מנהיגינו לא יקבלו זימון לביהמ"ש בהאג כי הם לא יזמו את הפעולה. החיילים התורכים הודיעו מראש על כוונה להפר את הריבונות הימית שלנו. לפי החוק הימי הבינלאומי יש לישראל זכות להגן על המים הטריטוריאליים שלה.
כתוב תגובה ל- המשיב.
6
הבייבי שלנוי צריך
  בייביסיטר   30/08/10 00:44
ולא ! שלמות הקוליצייה עלולה להמשך עד לסעודת התולעים בנו.
כתוב תגובה ל- בייביסיטר
7
כדאי להוריד את התמונה הזאת
  אלישמע   30/08/10 09:36
ראשית הכיתוב שגוי,זה לא חייל וכפי שגם אתם יכולים לראות שזה קצין בדרגת סרן. שנית היא לא מוסיפה לנו כבוד.
כתוב תגובה ל- אלישמע
8
מסכים עם 7 - להוריד התמונה
  גיל רונן   30/08/10 10:53
למה אין מודעות לעניין הזה של כבוד? האם אנחנו נהנים להשפיל את צה"ל?
כתוב תגובה ל- גיל רונן
9
רק מוכיח שמדינת ישראל מטומטמת
  ע.ג4   30/08/10 11:04
אותי לימדו שתמיד מתכוננים לתרחיש הגרוע ביותר. צה"ל הלך למרמרה כאילו הוא הולך להשתלט על גן חובה. מי שכך נגש לכאלה שידועים בשנאת ישראל הוא האידיוט וכל השטויות על זה שבמרמרה התכוננו לקרה הן שטויות לא מענינות
כתוב תגובה ל- ע.ג4
10
קישור לעדות ברק
  אםרת שדר   4/09/10 04:20
בבקשה
כתוב תגובה ל- אםרת שדר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il