s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השואה עתידה להישכח
מאת: עמוס שנער  |  07/04/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מי יזכור ומי ימנע שואה נוספת
  ירון זכאי 1   7/04/13 17:45
יפה שהחלטת על דעת עצמך כי החרדים יזכרו טוב יותר את השואה, אך איך יזכרו ומה יעשו עם הזיכרון??? נראה כי הלקח היחידי בעולם החרדי הוא שהיה מין אסון טבע בלתי ניתן למניעה ומתו הרבה תלמידי ישיבות ולכן יש להרבות בהבאת תלמידי ישיבות לעולם. מסתבר שהלקח הזה לא הועיל בהרבה שואות קטנות שקדמו לאותה שואה. מצד שני ה"חילוניים" שהחרדים כה מזלזלים בהם הם אלו שהתחילו טרם השואה בהקמת המדינה, ביצרו אותה כך שלעולם לא תהיה שואה נוספת, ואפילו מתאפשר להם לגדל על גבם ולשאת את הננסים הרוחניים הללו שמתרבים מבלי להגן על עצמם, בלי לפרנס את עצמם, ובלי לחנך עצמם למקצוע, בקיצור הכל בניגוד לדעת תורה כפי שהיא בתנ"ך. לא מקרה שהחילוניים הם אלו שהגשימו את חזון הנביאים על תקומת העם והארץ. שים לב שבנבואות כתוב שעם ישראל יחזור יקים ערים נושבות, ייטע כרמים וישתה יינם, אבל לא כתוב שישבו בישיבות...!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
תגובה מאוחרת
  עמוס שנער   23/04/17 19:17
המאמר שלי נגע בעניין הזיכרון בלבד ולא בעניין שאר הוויכוחים בין החרדים לעולם הציוני חילוני. הזכרתי במאמר בתוך הזוכרים לעתיד גם את החרדים הלאומים כך שלא שכחתי את החברה הטובים מבין הכיפות הסרוגות. לגבי בניית הארץ, אין לחילונים בלעדיות עליה. העליות הראשונות היו עליות דתיות, המממנים של הקרקעות והתורמים להתיישבות בארץ היו דתיים וחרדים כמו רוטשילד, מונטיפיורי, יואל משה סלומון וכו' שלמדנו עליהם בבית הספר מבלי להזכיר את הצד הדתי, חרדי שלהם, ובכלל לאורך כל שנות הגלות עלו לכאן (עוד לפני שקמה התנועה הציונית) יהודים דתיים חרדים במסירות נפש עצומה כדי לקיים מצוות התלויות בארץ. ללא הפעילות הזו של לימוד התורה, קיום מצוותיה, ועליה לכאן לאורך כל הגלות כבר מזמן העם היהודי היה מתבולל כולו ומשתכח. לגבי מה שצריך לעשות ומה לא צריך לעשות אני די סומך על מנהגי האבות שהשתמרו בכל הדורות. העם היהודי לא נועד לחקות את מדינות העולם, זה לא המסר והחידוש שנועדנו להביא לעולם. זה גם לא נכון שחרדים לא מתפרנסים. זה קצת מוקדם להגיד שהגענו פה בארץ למנוחה ולנחלה. אנחנו חיים כאן בניסי ניסים ולא בזכות צה"ל ופצצת אטום בלב תל אביב אינה מנוגדת ליהדות. אני לא מאחל שדבר כזה יקרה אבל מי שמחנך אותנו לכך שהגענו לגאולה יוביל חלילה לאחר אסון עתידי לבריחה המונית מהדת. לגבי האשמת החרדים בשואה זו גם שטות. מה שהטריד את היטלר היה דווקא ההתבוללות בתוך עמו וההתערבות בחיי עמו וכלכלתו. אבל קטונתי מלהאשים.... רק רציתי להראות שיש עוד דרכים לפרש את מה שהיה. שוב..... המסר העיקרי במאמר היה לגבי "מי יזכור" שאר טענותיך אמורים להכתב כתגובה למאמר אחר.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
2
רשימה מצערת - האמת הפוכה
  ע' בן-יוסף   7/04/13 21:11
הסיפור של הרב לאו מצוץ מהרקטום - וכך הפרשנויות המגוחכות הללו. חבל שהכותב המחונן אינו מצליח להשתחחר מיהדות עכו"ם שלו.
כתוב תגובה ל- ע' בן-יוסף
השואה לא מעניינת את המרוקאים
  הנאצים שמרו עליהם   8/04/13 12:59
הנאצים והמרוקאים לחמו יחדיו נגד בעלות הברית ולכן לא נישלחו המרוקאים למחנות המוות.... ובן-גוריון דאג להביא את כולם למדינת ישראל !!!!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- הנאצים שמרו עליהם
3
אכן השואה צפויה לשכחה
  אלון פלג   7/04/13 21:56
כמו השואות הקודמות שפקדו את העם היהודי גם השואה הזאת תישכח. העם היהודי הוא רב תושיה ובעל אנרגיה אופטמית שמונעת ממנו לראות את הדברים הרעים. כבר כיום נשים יהודיות אינן מתבישות להצהיר שתתחתנה עם גרמנים נכדיהם של הצוררים כי "מה שהיה היה". בהגדה של פסח כתוב "בכול דור ודור קמים עלינו לכלותנו" וזה נכון גם לימינו אנו. שואה נוספת יכולה (חו"ח) לקרות בכול רגע נתון בכול מקום בעולם.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
4
השואה לא עתידה להשכח
  דאגנית   7/04/13 22:27
למר שנער: לאחר פטירתו של הניצול האחרון - אפילו אם פסיכולוגים ויועצות חינוכיות ימליצו המלצות מהמלצות שונות - השואה ת ש א ר זכורה לעד. *** גירוש ספרד, חורבן בית המקדש, מאורעות תרפ"ט, עלילות הדם - אפילו אם הם "מיושנים" - הם לא נשכחו. *** קל וחומר נושא השואה. על השואה נכתבו רבבות ספרים וישנם מסמכים ודוקומנטים שונים; הוסרטו סרטים רבים; הוקמו אלפי אנדרטאות, פסלי זכרון, מונומנטים, מצבות - ברחבי העולם. כן הוקמו מוזיאונים רבים בעולם ובישראל, ובראשם: "יד ושם" - רשות הזכרון לשואה ולגבורה. בבתי-ספר לא יהודיים ברחבי העולם - מקיימים, כמו אצלנו, יום זכרון לשואה, בהם מחנכים מספרים לתלמידיהם על יום זה. *** אפילו אם יצוצו מאות מכחישי שואה - מספרם יהיה זניח ולא יהיה בכוחו לבטל: ספרים, מונומנטים, סרטים ומוזיאונים. *** ישנן עדויות, הוכחות, ראיות לשואה במקומות רבים באירופה. לדוגמא: כל מחנות הריכוז שהושארו לזכרון עד. *** על-כן, מר שנער - למרות דברי ההגיון, החשש והדאגה שהבעת כאן, ואני מבינה ללבך - אין שום סיכוי שאסון נוראי כזה שקרה לעם היהודי - ישכח. *** דבר אחרון: אל נא תשים לב לדברי הבלע של מגיב מספר 2, שמלבד היותו גס אין בו כל רגישות לרעהו.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לדאגנית
  עמוס שנער   11/04/13 20:23
ראי תגובתי הכללית לכולם הכוללת גם את התגובה אלייך, אך רציתי להוסיף לך באופן אישי את תודתי על ההערה האחרונה שלך. אינני נפגע מתגובות שכאלה, אלא אם כן יש לי הערכה חיובית כלפי המגיב או שיש בתגובה החצופה דברי טעם ועקיצות חכמות. שני התנאים הללו לא התקיימו ולכן אין לי סיבה להיפגע. תודה לך. עדיין יישנם אנשים טובים ואת אחת מהם.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
למר שנער
  דאגנית   12/04/13 07:23
קראתי את תגובתך הכללית. אני נוטה לקבל את דבריך, בצער גדול. אך רצוני להוסיף שבכל זאת ישארו עדויות לא מעטות פה ושם. אי אפשר יהיה להשמיד הכל. דוגמא קטנה: בהולנד ישנה עיר בשם ליידן (LEIDEN). בעיר זו פזורות ברחובות שונים, מרוחקים זה מזה - כ-10 מזוודות מברונזה הנעוצות במדרכות. מזוודות אלה מציינות את הבריחה החפוזה של יהודים מבתיהם בתקופת השואה. אולי ישמידו אותן ביום מן הימים כדבריך, ואולי יש להן סיכוי להשאר לעד; ועדויות כאלה, שהוצבו ברחובות מטעם אמנים שונים - ישנן בערים רבות מאד באירופה: בפולין, בהונגריה, בצ'כיה, גרמניה (בברלין בעיקר בשפע), בלגיה, אוסטריה, הולנד ועוד ועוד. היתכן שכולן יושמדו? *** שמחה שדלגת על המגיב הבוטה והקלת בערכו. *** תודה על הערתך האישית כלפי והרי אני טענתי אין ספור פעמים שהנך עולה על כולנו בטוב לבך.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לדאגנית
  עמוס שנער   12/04/13 11:38
ברחוב וולנברג בצפון ת"א נמצא פסלו של ראול ולנברג מחסידי אומות העולם. אני בספק רב לגבי מספר האנשים ששואלים את עצמם מיהו וולנברג שעל שמו נקרא הרחוב ונבנה פסל, וגם אם הם מתעניינים, סיכוי טוב שאחר כך הם שוכחים. אני לא אתפלא אם בעוד כמה שנים טובות ישנו את שם הרחוב לשם של שחקן אהוד או של כוכבת ערוץ הילדים שהלכה לעולמה בטרם עת.
כך גם לגבי המזוודות והשאר. אולי בשעשועון טלוויזיה הדורש ידע כללי תשאל השאלה לגבי המזוודות ומתחרה שידע לענות יחשב לחכם במיוחד, כי כולם ידעו שישנם מזוודות, אך לא ישאלו את עצמם שאלות, (והאמת, גם אני לא שואל את עצמי שאלות לגבי כל פסלון או מעשה אומנותי אחר המוצג לראווה) ושוב, הפעם אשמח להיות הטועה ולא הצודק. שיהיה לך שבת שלום.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
רק דוגמא
  דאגנית   12/04/13 13:06
שנער יקר, את המזוודות הבאתי רק כדוגמא. אך בערי אירופה יש שפעה של מונומנטים ואנדרטאות מן הסוג הזה, בערים מרכזיות כבערים קטנות. בבודפשט, על חוף הדנובה נעוצות עשרות נעלים לזכר הנרצחים שהושלכו לדנובה ע"י ארגון צלב-החץ האכזרי. בברלין המזרחית ישנו שולחן ענק שלידו כסאות ענקיים הפזורים באי-סדר - זכר למשפחה שקיבלה צו לעזוב הכל ולצאת למקום האיסוף באופן מיידי. כן, בין מרצפות הרחוב - ישנן מרצפות עם שמות משפחות שנספו. ויש אין-ספור דוגמאות כאלה בערים השונות; בהולנד בכל עיר קטנה כמעט. *** רצוני לומר שקשה להאמין שכל זה יושמד, אך אין לדעת. השערתך מתקבלת שאולי באחד הימים בעתיד ירצו להקים במקום מרכז קניות או תיאטרון וכדומה, ויעשו זאת מבלי להניד עפעף. כואב לחשוב על כך ולכתוב זאת - אך זה טבע האנושות. *** שבת שלום, מר שנער.
כתוב תגובה ל- דאגנית
מדהים כמה שאת יודעת
  עמוס שנער   12/04/13 14:31
לא פעם את מחדשת לי דברים וכבר כתבתי לך בתגובה על: "זיכרונותיי מיום הירצחו של רבין" שנראה לי שגם את צריכה לכתוב מאמרים כאן באתר. אני מקווה שכל התיעוד יעזור למנוע את השיכחה, אך יש גם חשש שהוא יגרום (ואולי זה כבר גורם) למיאוס כלפי היהודים מגויים שנמאס להם שהיהודים נמצאים כל הזמן בכותרות ושהם (היהודים) בוכים בזמן שכביכול הם בעצמם מתעללים בפלסטינאים. ואני מדגיש את המילה "כביכול"
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
שבוע טוב מר שנער
  דאגנית   13/04/13 20:55
תודה שהסבת תשומת לבי להערתך. השארתי עבורך שם תגובה. *** הנך צודק: כבר קיים מיאוס נגד היהודים ונגד ישראל במקומות מסויימים. צעירים גרמנים היום כבר מדברים גלויות על השואה המאוסה ולא בושים להטיח זאת בפני יהודים. היום כ-70 שנה אחרי השואה, הם כבר נטולי בושה, לדאבון לבנו. *** אוסיף, עוד סיפור על אנדרטה בברלין. בפינה צנועה עומדת מצבת זכרון המציגה נשים. מי הן נשים אלה? ובכן, כ-30 עד 50 נשים ברלינאיות נוצריות הפגינו יום ולילה ליד מפקדות בכיר הנאצים בברלין. נשים אלה היו נשואות ליהודים. בעליהן נעצרו ועמדו להשלח למחנות ריכוז. הנשים האמיצות שבתו רעב, התראיינו בערוצי רדיו וטל'; כתבו מכתבים לעתונים שונים וערכו הפגנות יחד עם ילדיהן במרכז ברלין, עם סלוגנים כגון: אנו לא רוצים להיות יתומים; אנו לא רוצות להיות אלמנות; אני רוצה את אבא בבית; שחררו את יקירינו וכדומה. לאחר רעש רב שהן הקימו -הנאצים נכנעו והבעלים שוחררו וזכו לחיים.
כתוב תגובה ל- דאגנית
5
שאלה פשוטה
  הדב הלבן   8/04/13 08:17
ישנם היום אלפי ישראלים שמתרתחים מזעם כאשר הם שומעים על הכחשת השואה, ובפרט ע״י אומות העולם: ״ישנן כל כך הרבה עדויות מהימנות לאושוויץ ושאר זוועות הנאצים, ומהיכן החוצפה להכחיש זאת במצח נחושה״! מה שמשונה בכל זה, הוא שהכחשת מעמד הר סיני (שנצפה ע״י 2 מיליון בני אדם לכל הפחות), ובמצח נחושה לא פחות, כלל לא מפריעה לאותם ישראלים עצמם, שמשתתפים באורח חייהם באופן פעיל בהכחשתו של מעמד זה (ובאופן מגוחך במיוחד משתמשים בספר, שאם מעמד הר סיני לא היה - אין בו שום קדושה - ואני מתכוון לתנך, בכדי לגזול את הארץ מידי יושביה מזה מאות שנים). האם אין בזה משום אבסורד?! מדוע שהשואה תהיה שונה מאירועים היסטוריים אחרים שניתנים להכחשה שרירותית???
כתוב תגובה ל- הדב הלבן
6
באוצר הם מחכים בקוצר רוח
  אוונגארד   8/04/13 17:31
באוצר (לדורותיו) they can't what (קצרה רוחם מלחכות) . אני תמה כמה שנים יקח עד, שנבואתך תתגשם. עשרים,שלושים שנה או שמא פחות?
כתוב תגובה ל- אוונגארד
7
יש הבדל בין עובדות להשערות.
  אהוד פרלסמן   8/04/13 17:48
באחת ההפגנות נגד ההתנתקות עמדתי ליד נערים מחב"ד, שהניפו יריעת פלסטיק ארוכה עם התמונה של הרבי המשיח שלהם. כשהחלו לשיר את התקוה, וכולנו עמדנו דום ושרנו, הנערים האלה הניחו את יריעת הפלסטיק על הרצפה, והחלו לרקוד. כששאלתי אותם כשגמרנו לשיר למה? הם ענו לי שמה להם ולהתקוה. אז אני מודיע לך שאני שונא שנאה עזה את המנוולים הקטנים האלה (אני זוכר שאתה לא בן אדם שונא, אבל אני כן). לבטחון שלך שצאצאיהם יזכרו את השואה וצאצאי ישכחו, אין כל בסיס. אם יבוא איזה רבי ויגיד להם שיום השואה הוא יום של שמחה והם צריכים לרקוד בו, הם ירקדו. היה איזה שופט ערבי שעמד דום בהתקוה אבל לא שר את המילים, והיו כאלה שבאו אליו בטענות. אבל הוא נתן את הכבוד להמנון, ונתן את הכבוד לעמיתיו אזרחי ישראל היהודים שהתקוה היא ההמנון שלהם, ולא שלו. שטופי המוח שאין להם שרקדו לידי, אפילו את זה לא עשו.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
8
שטויות. הלכה: עשיו שונא ליעקב!
  משה המכבי   8/04/13 22:28
לא רק שהשואה לא תישכח, אלא שהיא עתידה ליקרות שוב חס וחלילה. רוצים להבין מדוע קרתה השואה? מדוע אנטישמיות קיימת ולעולם לא תיעלם? ראו את דבריו של ד״ר שלום סבורניק בוידאו הזה. חובה לכל יהודי.
כתוב תגובה ל- משה המכבי
9
לזכאי, דאגנית, פרלסמן ודב לבן
  עמוס שנער   11/04/13 20:13
שוב סליחה על התגובה המאוחרת, פשוט לא הייתי זמין למחשב.
מי שמכיר אותי יודע שבדרך כלל אינני יכול להגיב מייד אלא רק לקראת סופי שבוע ומוצ"ש.

לזכאי - הנני רשאי להחליט על דעת עצמי שרוב אלו שיזכרו יהיו חרדים (רוב, לא כל ולא רק) באותה המידה שאתה רשאי (אולי לא?) להחליט שלא תהיה שואה שנייה ומהי התפישה החרדית לגבי השואה. אני בניגוד לך מנמק בצורה שיש בה הגיון תוך הישענות על ההיסטוריה. אבל עכשיו נהייה יותר רציניים. קודם כל זהו אכן מאמר דעה ולכן אני רשאי להביע את דעותי וגם לטעות. (והפעם לשם שינוי אני מקווה שטעיתי, כי לא נבאתי משהו טוב, אך אני חושש שהצדק עמי). חוץ מזה כתבת עוד כמה שורות לגבי תפישת החרדים את השואה וזה מוכיח שאינך מכיר את התפישה החרדית (לפחות לא בעניין זה). אגב אני לא מזלזל בחילונים ועוד הרבה חרדים אינם מזלזלים בחילונים.
לגבי הקמתם של החילונים את המדינה לך תבדוק מי הקים את פתח תקווה ויישובים נוספים עוד לפני שהרצל נולד, מי הגיע לכאן כשהייתה כאן שממה ולהיות כאן לא היה ממש באופנה, ומי הגיע לכאן תוך כדי סכנת חיים בכל הדורות, רק כדי לחיות חיי דלות בארץ ישראל.לגבי החילונים שמחזיקים את החרדים, נראה אם עכשיו כשאין חרדים בממשלה אם מצבנו יישתפר (האם הוא השתפר כשלפיד האב היה ב"ממשלה ללא החרדים הראשונה" יחד עם שרון? - גם לא), קרא את מאמרי: פרנסת החרדים ותקבל מידע על קצה המזלג בלבד בעניין. לגבי חזון הנביאים שלך, מי אמר לך שהגענו אל המנוחה ואל הנחלה? עוד יש עלינו איומים רבים, ואל תבין אותי לא נכון אינני מייחל לראות בחורבננו ולומר לך: "צדקתי", אלא "טעיתי". בכל אופן יש לך הרבה מה ללמוד על תפישת החרדים לפני שתתחיל להתווכח איתם.
לדאגנית - ברור לי שהשואה לא תשכח לגמרי אלא תזכר כמו המאורעות האחרים שהזכרתי, גם הם היו משמעותיים מאוד בזמנו ואף אחד לא היה מאמין שהם יפסיקו לעניין. לגבי כל הסרטים והספרים והמוזיאונים למיניהם אינני מתרגש (לצערי) כי יהיו דברים אחרים שירגשו את האנשים בדורות הבאים וכמו שהיום פחות ופחות אוהבים לראות סרטים בשחור לבן כך גם הסרטים הללו והעדויות האחרות פחות יעניינו, אולי יחשבו בכלל שזה משהו הוליוודי ודמיוני או תעמולה ציונית (לדברי מכחישי שואה לעתיד), ככל שזה יעניין פחות את היהודים כך גם ההסברה אצל הגויים תתאדה, וכמו שהיום משמידים חופים בשביל להקים עוד בתי מלון, כך גם ישמידו חלילה את אתרי ההשמדה כדי להקים בתי מלון או מקום לקרקס, שלא נדבר על כך שלא חסרים שונאים שעלולים חלילה להחריב כל מיני מוזיאונים ולהביא להכחדת מידע היסטורי רב. אך כמו שהגבתי לירון זכאי, אומר גם לך, הלוואי שאני טועה ולא את. לא תמיד זה כיף להיות הצודק.
לדב הלבן- תגובתך חזקה ביותר.
ולפרלסמן היקר - אינני חסיד חב"ד ולצערי גם אינני מכיר מספיק את הרבי שלהם, אך אני משוכנע שגם הוא היה כועס לראות כך את חסידיו ואף יש סיכויי שהוא גם היה אומר (אם כי אינני יכול לדבר בשמו) שאותם "חסידים" לא למדו ברצינות אפילו ספר אחד שכתב.לו דווקא הייתה אהבת ישראל אמיתית. אנשים ברמה כזו קיימים בכל מקום, גם אצל החילונים וגם אצל החרדים וגם אצל הגויים. אני הדגשתי במאמר את המילים: "בן אדם ממוצע" על מנת לא להכליל, ולי נראה באופן כללי שרוב הזוכרים יהיו צאצאי החרדים. באופן פרטני יתכן מאוד שצאצאי ישכחו וצאצאיך פרלסמן יזכרו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
10
עמוס מאתגר אותנו במאמרו .
  איתן.   13/04/13 23:19
עמוס שנער מאתגר אותנו במיוחד בשורה המסיימת את המאמר בהציבו את השאלה מה חשוב יותר - מי שעומד או מי שיזכור.
כתוב תגובה ל- איתן.
11
תגובה מאוחרת
  עמוס שנער   16/04/13 01:41
את התגובה הזו אני כותב באיחור רב ואני בספק אם מישהו עוד יכנס למאמר ויקרא את תגובתי זו ובכל זאת. האימור היותר מדוייק שלי לגבי הצפירות העתידיות שיבואו לאחר פטירתו של ניצול השואה האחרון הוא כזה: בהתחלה יאחדו את יום השואה עם יום הזיכרון כדי לא להרבות ימי עצב במדינת ישראל וכדי לחסוך בצפירות המפחידות את הילדים. לאט לאט החלק של השואה יתגמד מול עניין הזיכרון לחללי צה"ל עד שיעלם. העמידה בצפירה ביום הזיכרון בשלב מאוחר יותר עשוייה להתחלף בטקסיות אחרת הפחות מפחידה את הילדים, אך גם אם הצפירה תישאר, היא פחות תפחיד בשל כך שהילדים לא יקשרו אותה לזוועות השואה. אגב, כבר עכשיו יום הזיכרון מקבל שני צפירות לעומת יום השואה המקבל צפירה אחת.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
12
תגובה לשנער, לדאגנית ולדב הלבן
  אהוד פרלסמן   17/04/13 00:52
לשנער: כמה שאתה יכול לתת תגובה מאוחרת, אני יכול עוד יותר. אתה יכול להתחרות איתי בהמון דברים, אבל לא בנודניקיות. אני שיאן עולמי בתחום הזה. לשנער וגם לדאגנית, אני חושב שאין הרבה טעם להתוכח על מה יהיה כאן בעוד 200 שנה, ועיקר תגובתי היתה זעם על הנערים החרדים מחב"ד. אין לי שמץ של מושג האם הנינים של הנינים שלי, אם בכלל יהיו כאלה, יזכרו או לא יזכרו את השואה, והאמת היא שמעולם לא חשבתי על כך. באמת לא. ולדב הלבן ולשנער שכה מתפעל ממנו: אני ממש לא מתוכח על שאלות של אמונה, והאמת היא ששניים מחברי הטובים והאהובים ביותר, ואין לי הרבה כאלה, הם דתיים, ומעולם לא ניהלתי איתם דיון בשאלות של אמונה. אבל כיון שהדב הלבן כתב, ושנער אף התפעל, אני אינני נרתע מלומר שיש להבדיל בין היסטוריה מתועדת, לבין כתובים שאי אפשר לדעת אם הם מבוססים או אגדתיים. למיטב ידיעתי הביסוס הראשון למה שנכתב בתנ"ך ניתן במצבת מישע שראיתי אותה בלובר, וזה מזמן אחאב מלך ישראל. כיון שזה מענין, אני נותן כאן קישור לויקיפדיה, באמצעות לחיצה על המילה הבאה: כאן . לכל מה שקדם לכך אין ביסוס עובדתי. כל אלה שנלחמו במלחמת טרויה ראו את האלים שירדו מן האולימפוס משתתפים במלחמה, ואני בטוח שיש עוד עמים שיש להם סיפורים על אליליהם שנראו בעיני כל העם. בקיצור, לדעתי אי אפשר להשוות את מעמד הר סיני למלחמת היהודים ברומאים (לדוגמה), עם ספרו של יוסף בן מתיתיהו שאותו קראתי, ועם שער טיטוס אותו ראיתי במו עיני ברומא, ופשוט לא ידעתי את נפשי מרב התרגשות.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
למר פרלסמן
  דאגנית   20/04/13 21:17
רק היום קראתי את הקישור בויקיפדיה אליו הפנית את הקוראים - בדבר מישע מלך מואב. מאד מאד מעניין. תודה לך.
כתוב תגובה ל- דאגנית
תגובה עוד יותר מאוחרת: ארמון
  דאגנית   24/04/13 13:50
פרלסמן שלום, איני יודעת אם בכלל תציץ בתגובה זו שלי, שמגיעה מאד מאוחר. *** מעט התרעמתי על מחשבות הכפירה שלך. קראנו שהתרגשת מביקורך ברומא בשער טיטוס ונוכחת שסיפורי התנ"ך אינם אגדה (בית-המקדש, המנורה). *** אך יש בידי עוד עדות, שהיא ממצא בעל ערך הסטורי עצום. קרא נא את מאמרו של ד"ר אליקים העצני מהיום (24.4.13) "הקפאה ישנה - ממשלה חדשה", שם מספר הכותב שבמערה בגוש עציון ישנו עמוד מפואר ועליו כותרת מתקופת מלכי יהודה ויתכן שיש במקום ארמון מלכותי יהודי עתיק. *** החפירות במקום נעצרו מטעמים פוליטיים. *** אז תקוותי שזה יגרום לך לחדול מהרהורי הכפירה.
כתוב תגובה ל- דאגנית
תקראי טוב מה כתב הדב הלבן.
  אהוד פרלסמן   27/04/13 00:44
יש הבדל בין עדויות הסטוריות לקיומן של ממלכות יהודה וישראל, שכאמור הן בדמיוני ממלכות אגדתיות אבל מסתבר שהתקימו גם במציאות, לבין מעמד הר סיני, שלגביו אין כל עדויות הסטוריות, ולכן נותר גם היום בגדר אגדה. הדב הלבן כתב שבמעמד הר סיני נוכחו מליונים, אבל בעיני זה סיפור אגדה על מליונים שהיו שם, בדיוק כמו הסיפור על הלוחמים במלחמת טרויה שראו במו עיניהם את האלים שנלחמים איתם, וגם את אכילס שהיה חסין מפני כל פגיעה חוץ מפגיעה בעקבו.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תגובה בעניין הר סיני
  עמוס שנער   28/04/13 17:32
קודם כל כדי להוכיח לך שאני שיאן בתגובות מאוחרות אני פשוט יום אחד אכנס למאמר הראשון שלך באתר ואגיב שם. אתה תמלא פיך במים ותצטרך להודות שניצחתי (לפחות בעניין זה).
אגב, התגובה שלך גרמה לי להמציא סיפור דמיוני מעניין:
בעוד אלף שנים יגיעו ארכיאולוגים לדיסנילנד או ליורודיסני ובכך יגיעו למסקנה שמיקי מאוס היה אמיתי.מה, לא יכלו לבנות שער טיטוס על סמך אגדה?
קיימת הוכחה בעניין הר סיני: אם ישאלו אדם בעוד 1000 שנים מדוע הוא עומד בצפירה, אז הוא יגיד שזה בגלל שאבא שלו וסבא שלו עמדו. ישאלו אותו מדוע סבא שלו עמד, אז הוא יענה שזה בגלל שסבא שלו גם עמד. ישאלו אותו מדוע האדם הראשון שעמד עמד, ואז התשובה היא, או בגלל שהוא בעצמו ניצל בשואה, או בגלל שאביו ואמו נצלו בשואה או שהוא אדיוט.
מעמד הר סיני לא הביא רק לטקסיות אחת כמו עמידה בצפירה אלא להרבה חוקים תורניים שנשמרו עד עצם היום הזה. יבואו ויגידו לי: אם כך גם הנצרות נכונה וגם האיסלם, אך כאן יחי ההבדל הקטן. בנצרות ובאסלם מתבססים על אמונה אמיתית בישו ובמוחמד. (ולידוע לי הנצרות התחילה הרבה אחרי שישו הלך לעולמו)אם הם (ישו ומוחמד)שקרנים אז כל האמונה מתמוטטת. והרי ידוע שבמשפט צריך לפחות 2 עדים. בהר סיני היו הרבה יותר מ2 עדים. את זה שהיו הרבה יותר מ2 עדים אי אפשר היה להעביר מדור לדור אם זה לא היה אמיתי, את הסיפור של הנצרות והאסלם כן, כי הוא מבוסס לכתחילה באמונה עוורת.
אגב למה הנוצרים לא המציאו לעצמם דת חדשה לגמרי? הם היו צריכים את עזרתו של עם קטן יחסית לשאר העולם? והרי התירוץ של ישו שהיה יהודי הוא ממש תירוץ כי הנצרות לא החלה בימיו. המסקנה היא שהרעש הגדול של עם חלש היוצא מעבדות ממצרים (האימפריה) ועובר את מעמד הר סיני הגיע בשמועות לכל העולם (על פי האמונה מעמד הר סיני הורגש בחוש בכל העולם וחלוקת הים בעת מעבר בני ישראל הורגש בכל העולם כי כל המים בעולם התחלקו - אך איתך צריך לדבר על פי הגיון השכל אז אני יורד מהעניין הספציפי הזה) אז אחרי שכל העולם יודע על פי השמועה על מעמד הר סיני ומעביר זאת מפה לאוזן לצאצאיהם אז הנוצרים אינם יכולים להקים דת חדשה לגמרי והם חייבים להתבסס על זו הקיימת. המוסלמים זה כבר סיפור אחר כי בזמנם הנצרות הייתה מאוד נפוצה בעולם והם היו ממש חייבים לא להתכחש לנצרות וליהדות.אך בתחילת הנצרות היהודים היו קטנים יחסית לכל העולם.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
החלטתי להיכנע.
  אהוד פרלסמן   28/04/13 23:34
לא בגלל שהשתכנעתי, אלא בגלל שהיצגתי את כל הנימוקים שיש לי. יחד עם זאת אני רק אצביע על העובדה שלא טענתי שאני שיאן בתגובות מאוחרות, אלא בנודניקיות, ובכדי להביס אותי בענין זה עליך לפרסם יותר מעשרה מאמרים באותו נושא, כמו שאני עשיתי בפרשת קצב, וגם ללכת ולחלק בידיים את המאמרים שלך בנושא הזה בכל מיני מקומות, כמו שאני עשיתי ומתכוון להמשיך לעשות עוד זמן רב.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il