s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סגן מפקד גיס מנוטרל במלחמה
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  12/04/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שאלה
  קסנדרה   12/04/13 07:59
מדוע זה השאיפות המיוסדות על טעויות הן שמשתלטות עלינו?
כתוב תגובה ל- קסנדרה
תרבות פרימיטיבית
  אורי מילשטיין   12/04/13 08:49
בתחום הביטחוני אנחנו מנותקים מן המציאות כי בניגוד לרוב שטחי החיים האחרים, בתחום הביטחוני אין בעלי מקצוע. יש בעלי נסיון ולרובם יש ניסיוןרע, דהיינו הם נכשלו במעשיהם אך הסתירו את כשלונותיהם.

בעלי הנסיון מבינים את האירועים הביטחוניים בעזרת השכל הישר שלהם=פרימיטיבי. אך את המערכת הביטחונית המורכבת לא ניתן להבין בעזרת שכל ישר (כפי שהיה לרפול לדוגמא או למשה דיין) כי היא לא התפתחה באבולוציה הטבעית והאיטית אלא באבולוציה המדעית והמהירה, שקצב התפתחותה גובר והולך.

לכן ראשי מערכת הביטחון מנהלים מערכת שאין הם מבינים אותה וסטטיסטית, ברוב המקרים הם מנותקים ממציאותה וטועים. לא אשמתם שהם בורים בתחום שעליו הם מופקדים אך אשמתם שהם חוסמים פיתוח תובנות על המערכת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כיוון שגם לי אין את ההשכלה בהפ
  ב_שמואל   12/04/13 10:42
כיוון שגם לי אין את ההשכלה בהפעלת "המערכת הביטחונית המורכבת" אזי איני יכול להביע דעה לחיוב או לשלילת הסיבה הזו להתנהלותם של קציני הצבא הבכירים.
כל שאוכל לאמר, למקרא הדברים המוגשים לנו על פי דרכך.
הרושם שלי - מדבריך - שהמערכות (ובני האדם) בצה"ל, פועלים בכאוס גם כאשר ישנם נוהלים ואף למרות היות ידועים. לכן, איני יכול להמליץ על אמצעי נוסף (מסגרות חשיבה נוספות המתערבות בשיקול הטבעי של "השכל הישר") שיכביד על קבלת ההחלטות.
אני הייתי מחפש הסבר לתופעה (הכאוס בצבא) בשחיתות אידיאולוגית השולטת בצה"ל, שהיא אינה שחיתות מוסרית גרידא, אלא אידיאולוגיה ששואפת, מעודדת ומשתמשת ביודעין ביצירת כאוס (שינאת סופרים תרבה חוכמה רק כשהשיח יהיה מוגבל לערכי היושר והאמת, כשהבושה חדלת לשמש גבול לשטות או לשקר, אזי התורתם של הסופרים יוצרת כאוס). אידיאולוגיה זו תתנגד להשכלה רחבה של קציני הצבא (ראה את ההתנגדות של הקיבוצים/העדה החרדית למתן השכלה רחבה) ובוודאי תתנגד לבקרה על תהליכים לאומיים שעלולים לפגוע בשליטתה של האג'נדה האידיאולוגית הנ"ל (ראה התמיכה הלא מוסברת של ארגוני השמאל בשופטי בית המשפא העליון שניבחרו באופן הנוגד את ערכי הדמוקרטיה, הלאומית ואף בציונות) בכל פעולה שתחכים את הציבור.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אמת כתבת
  אחד שמכיר......   12/04/13 16:57
יפה וגם נכון כתבת.
למרבה הצער הרבה מאד פעולות ופעילויות מצד הגורמים הבטחוניים הוכנסו תחת כיפת "איסור פירסום מחשש לפגיעה בבטחון המדינה", שעה שאין להם ולבטחון הזה דבר. זו שיטת הסתרה מאור השמש של פעולות הנמצאות בקטגוריה של עבירות פליליות בעליל.
המחלה פשתה גם לאותם כוונים עליהם כותב מילשטיין - ולכן אנו נראים כפי שמיותר לציין כאן.......
כתוב תגובה ל- אחד שמכיר......
"בשבחי הסיכלות"
  אורי מילשטיין   12/04/13 18:23
אני מסמכים למה שכתבתם בדבר השחיתות והכאוס אבל שלבים מתקדמים יותר באבולוציה. אבן היסוד לעניות דעתי היא חוסר הבנה בגלל מורכבת. כדי להסתיר את חוסר ההבנה ואת תוצאותיה - המחדלים והכישלונות הם מטפחים את הבורות. על כך כתב כבר ארסמוס מרוטרדם במאה ה-16 באירוניה את ספרו שתורגם לעברית, "בשבחי הסיכלות"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פעם בשנת 1966 כמדומני
  דידה   13/04/13 12:14
בהיותי באמצע שירותי הצבאי שאל אותי גורודיש מדוע יש במחנות צ.ה.ל גדרות? למרות ששמעתי את האיוולת פעמים רבות עניתי שאיני יודע (חסר היה שהייתי אומר לו במענה ששמעתי מפיו כבר עשר פעמים)ואז השיב כדי שהשכל לא יכנס וההטמטום לא יצא. אין ספק הוא מילא את משמעות הטמטום במלואו. גם במלחמת ששת הימים בינתו לא הייתה מפעימה ולאחר מכן כשלונות לאורך כל הקרירה המבצעית שלו כמו למשל "מבצע כארמה. וכמובן הכשלון המחפיר של מלחמת יום כיפור. כנראה שב-50 שנים האחרונות לא חל שינוי מהפכני באיכות להפך הוא הנכון ראה מלחמת לבנון השניה ומהלכי עופרת יצוקה.
כתוב תגובה ל- דידה
גורודיש לא היה טיפש
  אורי מילשטיין   13/04/13 16:03
ורוב מפקדי צה"ל אינם טיפשים. רוב המפקדים הבכירים אף אינטליגנטים. הם מתפקדים גרוע משום שהפרדיגמה שעל פיה הם פועלים אינה רלבנטית. בגלל אינטרסים אישיים ("עקרון השרידות") הם מסרבים לאפשר ביקרת עליה שלא לדבר על החלפתה ושתפים למהלך הזה שלהם חברי כל האליטות שגם להם יש אינטרס לשמר את הקיים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פטריק טילמן - ריינג'רס ארה"ב
  ajn   13/04/13 16:22
קרא בהזדמנות על פרשת פטריק טילמן Pat Tillman איש הרינג'רס בארה"ב שנפגע מדו"צ ע"י לוחמי יחידתו, נסיונות הטיוח הגיעו עד לנשיאות ארה"ב. גם ועדת הקונגרס נתנה ידה לטיוח והפרשה ארכה 4 שנים עד שאור השמש הוציא את ממצאיה לאזרחים.
פה, בטכנוקרטיה הדמוקרטית של המזה"ת - עדיין לא למדו לקחים וממשיכים להסתיר, לטייח ולזבל.
כתוב תגובה ל- ajn
הנטיה להסתי לטייח ולזבל
  אורי מילשטיין   13/04/13 20:58
היא טבעית. אפשר לצמצם אותה אם הבוחרים במדינות דמוקרטיות ירצו לדעת את האמת. כאן נבדלות התרבויות. אצלינו הבוחרים אינם מעונינים לדעת את האמת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אבל גורודיש נהג בטיפשות במקרה
  חזקי שנאן רמת גן   24/05/14 08:43
טיפשות לדעתי במקרה הבא. לפי מה שמעיד עמיר פורת שהיה קשרו האישי ומקורב אליו אישית מאוד. (עמיר לדבריו הציל את גורדיש מפגיעה בקרב כראמה) אריאל שרון (שיצא מתפקיד אלוף דרום כ 7 שבועות לפני המלחמה) פנה לאלוף גונן לבצע הצרחה (מותנה אישור רמטכ"ל) פיקוד דרום מול אוגדה 143 . עמיר הציע לשמואל לקבל את ההצעה אך שמואל גונן סירב ודחה הצעת שרון. לדעתי לו היה מקבל הצעת שרון ודדו היה מסכים, גונן היה מקודם לרמטכלות.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן רמת גן
2
עקרון השרידות, האיום הפנימי
  rinat 2   12/04/13 08:17
"כמו נמלים אנחנו הולכים לכל אש. לכל מים. לכל נהר של דם. ובלבד שנהיה פטורים מלראות. את מה בעצם? אותנו"]כריסטה וולף, "קסנדרה"
כתוב תגובה ל- rinat 2
הטעות המטפיסית שלנו
  אורי מילשטיין   12/04/13 08:55
הטעות המובנית, המטפיסית של האדם היא שבתהליך מרוץ החימוש ההיסטורי כדי לנטרל איומים, הוא מתעלם מחוסר יכולתו להבין את העולם ההולך ונברא בתהליך חימוש זה. על המדענים מוטל לפתח אמצעי לחימה ואילו המנהיגים פועלים לפי מבנה חשיבה של הצייד והמלקט.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
ברדק אפילו לא מאורגן
  יואל קורנבלום   12/04/13 08:58
באמת מזעזע לקרוא איך פעלו בשטח מבלי להכיר את השטח וכפי הנראה לא היתה גם תכנית סבירה. אפילו אם היתה תכנית לא יצא להם להתאמן להבין את התכנית ולכן היו הרבה תקלות. גם הדו"צ מזעזע והוא כפי הנראה פועל יוצא של הברדק שהיה שם וחוסר דיווח על התקדמות או על פעילות בשטח מסויים. מה שמדהים הוא איך הצבא עבד על הדרג המדיני. אולי זאת היתה נקמת הצבא בדרג המדיני לאחר מלחמת יום כיפורים. עוד יותר מדהים איך עובדת שרשרת הפיקוד לפי הכתוב. חבר מביא חבר והכל נראה נעשה על רגל אחת. בכל אופן נראה לי שמטרות הדרג המדיני היו שונים ממטרות הדרג הצבאי. למה זה קורה? לכן אולי הדרג הצבאי לא יכול היה להכין פעילות מפורטת בגלוי כי היו צריכים היו להסתיר את זה מהדרג המדיני. מעניין שאולי בגלל זה גם השיטה היתה חבר מביא חבר כי לא נתנו אימון באנשים שלא הכירו כי פחדו שהם יידעו את הדרג המדיני ואז הדרג המדיני לא יאפשר להמשיך. בסופו של דבר נראה שיש לנו הרבה יותר מזל משכל.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
רצח הבנים
  אורי מילשטיין   12/04/13 09:48
כך זה התרחש בכל מלחמות ישראל כי באין תרבות ביטחון גבוהה אין דיאלוג בין מקבלי ההחלטות, אין בקרה, אין ביקורת אין הפקת לקחים והמיתוסים של הקרנפים: הפרופסורים, העיתונאים, ההיסטוריונים, האינטלקטואלים, פועלים כדי להתקדם בדרגות, בתארים ובמשכורות לקבל פרסי ישראל וראשי ועדות חוגים ופקולטאות, אך לא פועלים במלחמה מול האויב. ולכן הם נהרגים ובייחוד ילדיהם. רצח הבנים הוא פועל יוצא של בגידרה אינטלקטואלית של האבות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בניהם אינם ביחידות קרביות
  אלון פלג   12/04/13 14:13
אם נבחן את רוב בניהם של ראשי מערכת הביטחון וראשי מערכת הביטחון כיום, הם אינם משרתים ביחידות המסוכנות.
כתוב תגובה ל- אלון פלג
לא יכול לאמר לגבי "היום", אך
  ב_שמואל   12/04/13 15:12
לא יכול לאמר לגבי "היום", אך מדובר ב"אתמול", בתקופה שבה גם בנים של... שירתו ביחידות קרביות (במיוחד ביחידות עלית)
מעניין כיצד הבן של שופט בית המשפט העליון בן-ציון נתניהו, יוני נתניהו ידע על סיירת מטכ"ל בתקופה שמי שלא היה שייך לחברה הקיבוצית - לא ידע על קיומה ובוודאי לא ידע ולא יכל להצטרף אליה (חבר מביא חבר)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הרבה ידעו על סיירת מטכ"ל
  יואל קרונבלום   13/04/13 20:57
ועל סיירות בכלל. יתכן שיוני שמע על זה בתנועה כלשהי או פשוט פגש אנשים שידעו על זה והתקבל. בסופו של דבר אביו היה הסטוריון די ידוע אם כי לא חביב על המערכת בארץ ואנשים נכנסו ויצאו בביתו. אני מניח שכמו כל צעיר בסביבות שנות פעולות התגמול הוא רצה להתגייס ולהלחם.
כתוב תגובה ל- יואל קרונבלום
טעיתי בכותבי שבןציון היה שופט
  ב_שמואל   12/04/13 15:20
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
אני יכול להעיד שדברי מילשטיין
  ח"כ לשעבר   12/04/13 09:30
על אהוד ברק נכונית לפחות במישור הבינאישי: האיש לא מתייחס או מתחשב בדעתם של אחרים, והתייחסותו לכולם היא כאל קונוסים שקופים. האיש מגלומן שמעריץ את עצמו, וזו הייתה גם דרכו בפוליטיקה.
כתוב תגובה ל- ח"כ לשעבר
השאלה, מה עשית כדי למגר
  אורי מילשטיין   12/04/13 09:54
את התופעה כשהיית בכנסת?!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
כתובת. Ip
  קבלות   12/04/13 09:44
אורי שלום שאתה שולח לעצמך תגובות אוהדות כמו בפעמים הקודמות ( זוכר את אהובה שהציעה שתקבל את פרס ישראל?) תשלח אותם ממחשב אחר בעל כתובת ip שונה שלא תחשוף אותך . כי שאתה כותב שברק הוא נוכל ואתה עושה כאלה דברים אז זה 'קצת״ פוגע באמינות שלך
כתוב תגובה ל- קבלות
תיארתי לעצמי שתעלה על זה
  אורי מילשטיין   12/04/13 11:25
התגובה הגיעמ אלי אלי למייל מאיש ל"א, ואכן העליתי אותה לאתר מבלי לחשוף את שמו שאחרת הוא היה בעצמו כותב. להבא אעלה תגובות שאמצע לנכון אך בשמי ולא בשם השולח אך אציין שהם נשלחו אלי. אם זה היה רק אוהד לא הייתי מעלה. אך יש שם פרטים אחדים שיענינו קוראים כמו רמי. ש. שביקר את עדותו של יוסף נאור. תודה על ההערה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי
  רמי ש.   12/04/13 17:31
אם אתה מתכוון לתגובתו של נ. שנשלחה מהמחשב שלך שמצהיר כי :

"פעם ראשונה אתה מתיחס נכון לל'א"

אזי אני קובע כי לאותו מגיב אין מושג ירוק (למרות שהוא ע"פ עדותו מהירוקים...) על הלוחמה האלקטרונית של חה"א בכפי שבאה לידי ביטוי במלחמת יו"כ, ובמלחמת לבנון-1.

את זאת אני קובע לאחר עיסוק נרחב וכאיש מבצעים בנושא למעלה מארבעים שנה בסדיר ובמילואים.

חג עצמאות שמח.

אגב...

אין לי ויכוח על היותו של נאור "גבר לעניין", אבל זה לא הנושא...

כתוב תגובה ל- רמי ש.
רמי, נ. הוא אדם רציני מאוד
  אורי מילשטיין   12/04/13 19:34
ואני יודע שהוא היה מעורב לעומק בל״א. להזכירך, המחקר שלי אינו על לוחמה אלקטרונית אלא על אהוד ברק. התיחסתי לל״א כי לא יתכן לכתוב על לחימת הגייס של יאנוש בלי זה. אני גם מניח שיש לא מעט אי דיוקים וגם טעויות. אבל מכיוון שכחוקר אני תלוי במקורות, אני סבור שמה שפרסמתי מבוסס. יחד עם עם זאת אשמח להיפגש איתך ולשוחח ביתר פירוט. המייל שלי נמצא בפרופיל של news1
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי (2)
  רמי ש.   12/04/13 20:33
1. גם תשובתי אינה בעניין אהוד ברק, אלא מתייחסת לתזה שלך על הל"א, נאור והמלחמות : ששת הימים/יו"כ/של"ג.

2. איני יודע מי הוא אדון נ. אבל אם הוא קובע כי "פעם ראשונה אתה מתייחס נכון לל'א במלחמות אלה" אזי אין לו שום מושג לגבי הל"א החיל אווירי והמלחמות האלה, (בדבריו, השאלה היא האם הוא מדבר על הל"א של חה"א או של היבשה/ים) בכול מקרה.

3. קבלתי בעבר את הצעתך להתראיין , שקלתי זאת ואני מסרב בשלב זה, אני מרגיש שיש לי עדיין אתיקה צבאית מינימאלית וחובת בטחון שדה ואחריות לשמור על חלק מהדברים כחסויים (כן, גם לאחר כ-30 שנה לאחר ערצב 19) חלק מהדברים עדיין רלבנטיים לזמננו.
וכך עשיתי כול השנים.

4. כתבתי בתגובתי מתחת, צר לי כי עדיין ישנם במערכת אנשים (מהמגזר הטכני או החקב"י) בכירים יותר ובכירים פחות, שיצאו החוצה ו"רצו לספר לחבר'ה" ישנם עדיין דברים שרצוי לא לחשוף אותם (ולא כהגנה על "הממסד)ונראה לי שרבים נכשלו אצלך בעניין זה.

לסיכום, התיזה שלך בענין הל"א/נאור/המלחמות שגויה לחלוטין.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
תודה בכל אופן על תשומת הלב!
  אורי מילשטיין   13/04/13 10:27
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
לוחמה אלקטרונית
  נ.   12/04/13 10:17
יישר כוח ,פעם ראשונה ,אתה מתיחס נכון לל'א.
גם ביום כיפור אנו הירוקים עשינו גדולות ונצורות בתחום והכרענו למעשה את המערכה על המעבר מעבר לתעלה וגם את הקרב הימי בצפון. הדברים לא התפרסמו ,חלק גדול ,לא הכל ,לגבי התעלה כבר התפרסם.
יתכן שצריך להשאיר עוד כמה סיפורים חסויים אפילו שעברו 40 שנה.
יישר כוח לנאור היה גבר לענין.הכרתיו קצת.
כתוב תגובה ל- נ.
7
עניין הל"א שגוי לחלוטין
  רמי ש.   12/04/13 10:18
1. איום הטק"א במלחמת ששת הימים היה כול כך זניח וגם 2 מטוסי ה"יבלת" שהיו לחה"א ושנועדו לחסום מכמי חיפוש, לא שינו כהוא זה את מהלך המלחמה.

2. במלחמת ההתשה לחה"א לא היה מושג לגבי הפרמטרים האלקטרוניים של ה-SA-6 (שעדיין לא היה בזירה) ולכן גם נאור לא עסק במתן מענה לאיום זה - חד וחלק, הענין הזה מופרך לחלוטין.

3. סיפור "מערכת הגילוי" של נאור (שאני מכיר אותו היטב) הוא הגזמה פרועה בלשון המעטה.

4. לעניין נאור ויכולותיו, מערכת הל"א המסויימת של אז נכשלה במרבית המשימות של חה"א במלחמת ההתשה, לדוגמה, במבצע אתגר (18 ליולי 70) הן היו אמורות לחסום את מכ"מי ה-SA 3 התוקפים אך נכשלו בכך, (את מכמי ה- SA 2 חסמו פודי האפונה שנשאו ע"ג המטוסים) את העניין לתת אמון במערך שלו כנגד ה- SA 3 דחף נאור (במבצע היה כישלון גמור ובמהלכו נפל שמואל חץ מטיל SA 3)
בחישוב יעילות החסימה של האופרציה אז (משדרים קרקעיים ומוטסים/מוסקים מנגד) שעשיתי שנים לאחר המלחמה, התברר לי כי לא היה סיכוי לחסום או לשבור נעילת מערכת ה- SA3 שהפילה את חץ
- עד כאן נושא נאור.

5. אורי מסתמך על ראיון עם נאור שהיה מהצד הטכני של המערכת, אך לא מכיר את הסיפור מצד הגופים המבצעיים והאמל"חיים ולכן התיאור הוא לקוי לחלוטין.

6. סיפור מלחמת יו"כ והקשיים שעמדו בפני חה"א מבחינת הטק"א הוא אחר לחלוטין וגם אם נאור היה נשאר בחיל זה לא היה משנה את תוצאות המלחמה - אבל זה נושא נרחב שהמדיה הזאת לא תתאים לו.

7. דווקא ההישגים של מבצע ערצב 19 נזקפים לחזונו וראייתו של בני פלד ז"ל - וגם זה סיפור נרחב אחר.

צר לי, תיאור הל"א בהתשה, ביו"כ ובלבנון 1 במאמר הזה מסולף לחלוטין.

רמי ש.
מאנשי הדממה
בין מפתחי תורת הל"א לאחר מלחמת יו"כ ושבאה לידי ביטוי בערצב 19.
מכותבי הנספח המתאים לפקודת ערצב 19 בעניין זה וששלט בה.


כתוב תגובה ל- רמי ש.
אורי והממורמרים
  קבלות   12/04/13 11:25
אורי מראיין רק ממורמרים כמותו שמנסים להאדיר את שמם ולהכפיש את המצליחים . הרי בכל ארגון או חברה קיימים אנשים כמו ברק שהצלחתם המטאורית היא לצנינים בעייני רבים לכן מאוד קל למצוא אנשים שיספרו כמה שהם ביו טובים וקופחו ויכפישו את המצליח .
כתוב תגובה ל- קבלות
ריאיונות
  אורי מילשטיין   12/04/13 18:32
עבור הפרק הזה ראיינתי (אני ועזרת המחקר שלי) בין היתר את את האלוף אביגדור בן גל מפקד הגייס, את ראש המטה שלו האלוף עמרם מיצנע, את הקמ"ן של הגייס אילן אלוף משנה אילן ויכסלבאום, את קצין אארטילריה הגייסי תת אלוף אריה מזרחי; את מפקד האוגדה תת אלוף יוםטוב תמיר, את סגן מפקד האוגדה אלוף משנה רן שריג, את מפקד הכוח המיוחד תת אלוף דני ורדי ועוד רבים אחרים. לומר שאלה "רק ממורמרים" זאת אי הבנת המציאות.

ואגב נקבע לי פגישה לריאיון עם אוהד ברק והוא ביטל אותו ברגע האחרון. הוא לפחות לא ממורמר. מדוע הוא ביטל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יוסף נאור
  אורי מילשטיין   12/04/13 18:14
נניח שאתה צודק, איך תסביר שכבר ביום השלישי של מלחמת ששת הימים הוענק לנאור פרס ביטחון ישראל על הפיתוח שלו שהופעל במבצע "מוקד".

ואם הוא אדם זניח שהגזים בערך עצמו, מדוע אמ"ן המוסד ויחידות סודיות יותר השתמשו בו ואחרי שבני פלד זרק אותו מחיל האוויר הוא מונה לראש אגף ל"א בתעשיה אווירית.

והעיקר: מדוע אחרי מלחמת יום הכיפורים בא תת אלוף רפי הר לב לביתו והתחנן שלא יעיד בפני וועדת אגרנט.

כדאי שאתה וחבריך הנפוחים מערך עצמם על ששלבתם בממסד, תבינו שזה שהיתם חלק מן המערכת אינו נותן לכם מונופול על הידע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי , לעניין נפיחותנו...
  רמי ש.   12/04/13 20:16
1. בעניין פרסים אני יכול להצביע לך על מספר פרסים שניתנו ושנותניהם לא הבינו על מה נתנו אותם, לא, הפרס הזה שאתה מצביע עליו אינו האסמכתא לתזה שלך על הל"א בהתשה, ביו"כ ובשל"ג ועל יכולותיו המיוחדות של יוסקה נאור שחה"א פיספס אותן.

2. יותר מזה, הצבעתי בפניך את כישלונה של התפיסת הל"א של נאור במלחמת ההתשה ולדוגמה הבאתי את מבצע אתגר בו נפל שמואל חץ.

3. נעלה מבינתי מהיכן שאבת את האינפורמציה על מתן תשובה של נאור ל-SA-6 כשמערכת זאת עדיין הייתה עלומה בפני צה"ל וכול הגוש המערבי, הענין הוא קשקוש מקושקש.

4. בשום מקום לא טענתי ל"זניחותו" של נאור, אני חושד בכך שעצם העזבתו את חה"א בניגוד אולי לרצונו, הביאו אותו לטענות מוגזמות (ואני את נאור הכרתי)

5. התעשיות הצבאיות/ביטחוניות מלאות במהנדסים שגמרו את תפקידם או שהועזבו מחה"א (ומחילות אחרים) בניגוד לרצונם, זו לא אסמכתא ואפילו קצה אסמכתא למה שכתבת כאן על הצלחת/כישלון/הצלחת חה"א בששת הימים/יו"כ/של"ג.

6. אני חוזר על דברי, כול התיזה (השגויה לחלוטין) שלך נסמכת על מהנדס בכיר מהמערך הטכני שהועזב בניגוד לרצונו, אין לך שום עדות ואסמכתא לתזה שלך מאנשי מבצעים ל"א (שבצעו את העבודה) או אמל"ח ל"א.

7. את הסיפור על רפי הרלב איני מכיר ומהכרה אישית ועמוקה עם מערך הל"א בחה"א עשרות שנים וכמי שהשתתף בלוחמה הזו ביו"כ, הסיפור נראה לי מוזר לחלוטין, למיטב ידיעתי לא היה לרפי הרלב להסתיר דבר.

8. בענין "נפיחותנו" אל תהייה מגוחך, אני הייתי מהמבקרים הראשיים של חה"א על שגיאות שנעשו במהלך השנים (וחה"א עשה שגיאות), מעולם לא הרגשתי את עצמי כמגן "הממסד" - דבריך אלה הם שטות גמורה.

9. לסיכום, צר לי כי עדיין ישנם במערכת אנשים (מהמגזר הטכני או החקב"י) בכירים יותר ובכירים פחות שיצאו החוצה ו"רצו לספר לחבר'ה" , אני מרגיש שיש לי עדיין אתיקה צבאית וחובת בטחון שדה ורצון לשמור על חלק מהדברים כחסויים (כן, גם לאחר כ-30 שנה לאחר ערצב 19) חלק מהדברים עדיין רלבנטיים לזמננו.

בדברי המעטים כאן אולי אני משמש כפה למערך ל"א גדול שחי כול השנים בדממה תקשורתית/ספרותית צבאית ולא רץ להוציא ספרים ואלבומי מלחמה ולהתראיין תחת כול מיקרופון רענן.
(כול זאת למרות שהערתי לך במייל אישי על שגיאות בהרצאתך בנושא זה בסימפוזיון על צה"ל אותו ראיתי ביו-טיוב)

כתוב תגובה ל- רמי ש.
המחדל
  אורי מילשטיין   12/04/13 22:31
רמי, אתה אחד המקורות, לא סמכות על ולא שופט עליון. הנתונים שבידי אחרים ואני סבור שהם מבוססים. ההיסטוריה האנושית בכלל וההיסטוריה הצבאית בפרט הוכיחו שהסתכמות של שיפוט והערכה סופיים של אנשים מתוך המערכת מביאה לתוצאות שליליות. לאחר שקיבלתי ממך מכתב בדקתי במקורותי את תפקידך במערכת והסתבר לי שמה שאתה אומר על נאור נכון לגביך פי כמה: אתה מגזים מאוד בתפקיד ובידע שיש לך בנושא. אינני רוצה לקבוע עמדה אישית אך זאת חוות דעתם של אנשים מתוך המערכת שאתה מתימר להכירה על בוריה.

לפחות הוכח שאנשי חיל האוויר טענו לפני מלחמת יום הכיפורים שיש להם תשובות למגוון הנ"מ והמלחמה הוכיחה שלא היו להם. הלקח - אסור היה לסמוך עליהם.ההתסמכות עליהם היא לב הקונספציה שהובילה למחדל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי כמה הערות
  רמי ש.   13/04/13 09:48
1. אורי, אני איני מקור. אני אחד מאלה שהתוו ושביצעו את הדברים טרם ההתשה, ביו"כ ובלבנון 1, פעולות עליהם אתה מתיימר לכתוב.

2. אני חוזר על דברי בפעם שלישית, אין לך שום מקור מאיש לוחמה אלקטרונית שבא מהמגזר המבצעי/אמל"חי, אלא מאיש טכני שנסיבות עדותו מוטלות בספק ולכן כתיבתך מוטה באופן קיצוני עד כדי סילוף.

3. אני קובע דבר נוסף, אין לך עלי שום אינפורמציה ממקורות אחרים שבאו מתוך מגזר הל"א המבצעי.

4. אגב קונספציה, המקור היחידי שלך נאור הוא מאבות הקונספציה של ל"א סטאטי (מעין קו בר לב אלקטרוני) עניין שהוכח ככישלון גמור וביזבוז אדיר מיליוני שקלים ונגמר בפיצוץ בונקר מגלומני לאחר המלחמה עם פינוי הקו הקדמי בסיני.
על זה בטח הוא לא סיפר לך.

כתוב תגובה ל- רמי ש.
מקורות
  אורי מילשטיין   13/04/13 10:22
א. אתה מקור כמו שכל מי שנותן עדות הוא מקור וכאמור על כל נושא וגם על הנושא הזה יש מקורות רבים ויש סתירות ביניהם.
ב. בין עשרים אלף האנשים שראיינתי במהלך חיי יש גם כמה אנשים לא טכנים אלא מבצעיים בתחום הל"א.
ג. במהלך חיי שירתי 5 שנים במילואים בענף תולדות חיל האוויר כחוקר בכיר שהכל פתוח לפניו. אני מניח שזה צריך להרגיע אותך קצת לגבי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, בחייך...
  רמי ש.   13/04/13 10:37

1. לא ראיתי בשום הערה במאמר הנוכחי שלך (ובאחרים) שם של איש מבצעים ל"א - אותו תחקרת...

2. אם היית קורא בתשומת לב את מה שכתבו אנשיו של עבודי (מענף תולדות חה"א על מבצע תגר (שנעצר) ועל דוגמן ביו"כ, לא היית יוצא לקיצוניות כזו כמו במאמר זה.

3. אם אני מקור מהימן או לא, ישפטו חברי מהמגזר המבצעי למקצוע, (אביאם סלע כמפקדי כבר שפט אותי עם ציון מעולה על פעילותי בשל"ג) אבל אפילו אתה התדפקת על שערי מפקדת חה"א וניסית לתחקר אותי על מעשינו ...(האם אתה זוכר ?)

4. חבל שהעניין הפך למעיין "למי יש יותר גדול", בדוק שוב את התזה שלך על ההצלחה בששת הימים, על הכישלון ביו"כ וסיבות ההצלחה בשל"ג- התזה (שסובבת סביב בלבדיותו של נאור) שגייה.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
אורי תיקון, צ"ל :
  רמי ש   13/04/13 10:22
אני אחד מאלה שהתוו ושביצעו את הדברים טרם יו"כ, ביו"כ ובלבנון 1,
כתוב תגובה ל- רמי ש
החומר האפל
  אורי מילשטיין   13/04/13 11:01
רמי, כשתתקן בי אמון ניפגש!

אני בהחלט מסכים שבדרך כלל רב הנסתר על הידוע ("החומר האפל") ובנושא ל"א קל וחומר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מתוך ספרו של תא"ל ספקטור על
  רמי ש.   13/04/13 14:35
מבצע אתגר במלחמת ההתשה,(מתוך הספר רם וברור) את אופרצית הל"א כנגד ה-SA-3 תכנן האיש שלא היה לו תחליף, נאור המתואר שם כמסביר ומתרץ.

הנה בעמוד 178:

בצריף ששימש כחדר התדריכים התאסף קהל לא שגרתי. בשורה
הראשונה, ליד מפקד חיל־האוויר, ישב שר הביטחון דיין. בשורות האמצעיותהיו לובשי מדים שלא ראיתי מימי והרבה אנשים בבגדים אזרחיים. תקעתי מרפק בחץ, ״?...״
״למ״ד־אל״ף,״ לחש לי.
״מה?״
״אלקטרונים,״ סתם והלך לשבת לפנים. לא בדיוק הבנתי למה התכוון.
אל״מ יעקב אגסי, ראש מחלקת המבצעים, עלה לבמה והציג את המבצע המתוכנן, מבצע ״אתגר״... זה היה מבצע גדול לתקיפת סוללות הטילים המצריות שמעבר לתעלת סואץ. פי הלך ונפער. התוכנית היתה מוזרה ושונה מכל מה שעלה על דעתי אי פעם. ארמדה גדולה של פנטומים נועדה לחצות את התעלה ולרדת על הסוללות. מה שלא הבנתי היה פרופיל הטיסה שנקבע. הפנטומים נדרשו לטוס היישר לעבר סוללות הטק״א בגובה רב ובטיסה ישרה ואופקית, כשהם מלוכדים יחד במבנים גדולים. זו היתה צורת טיסה בלתי סבירה לחלוטין. אלה היו התנאים המיטביים לסוללות האויב, תנאים שכל טילאי מצרי יכול רק לחלום עליהם.
שפשפתי את עיני. ״מה זה, מפגן אווירי של יום העצמאות?״
״ששש,״ לחשו לי מסביב. אלמלא היה התדריך כה רציני והאווירה ששררה מסביב כה מתוחה וקודרת, ואלמלא נוכחותו העצבנית של שר הביטחון, הייתי חושב שעשו לנו כאן ״מתיחה״ כדי להצחיק אותנו. החינוך הקרבי שגדלתי עליו היה שלאזורי סיכון חודרים בנתיבים עוקפים ובגובה נמוך, חבויים בקרבת הקרקע, וטסים במהירות מרבית כדי להפתיע את האויב, לפגוע במטרה ולצאת החוצה כברק. עדרי הברווזים שהוצגו לנו על הלוח, משייטים
בטיסה ישרה בלב אזור הירי של מערך הטק״א המצרי, סתרו את כל מה שידעתי.
הייתי המום. אחר כך חשבתי, מוכרח להיות כאן משהו שאינני מבין. ושוב נמשכו עיני אל ה״למ״ד־אל״פים״ שישבו לפני והתלחשו. מי הם ומה הם עושים כאן, ה״אלקטרונים״? היו בקהל אנשים נוספים שחשו כמוני. מבטים הצטלבו, כתפיים נמשכו. ״אולי אתה מבין את ה׳אופרציה׳ הזאת?״ לחשתי
לאחד שישב לצדי. ״אני לא.״ הוא ענה ומשך בכתפיו. שנינו היינו יוצאי דופן, מחוץ למעגל יודעי הח״ן.
והיה בתדריך הזה משהו מוזר, נגרר, כמו בהרצאה שהמרצה לא יודע את החומר. חשתי שיש בו חורים, ודברים שלא נאמרו. גם אגסי, מעל הבמה, היה שונה. הפעם, שלא כדרכו, לא היה נמרץ, וקולו לא רעם כרגיל. הוא עצר, והביט על מוטי. מפקד חיל־האוויר הנהן בראשו, ואגסי חזר ופנה אל הקהל
וביקש מכל הטייסים, למעט טייסי הפנטום, לצאת ולהמתין בחוץ. קמתי לצאת, והבחנתי שרוב הקהל נשאר יושב בפנים. רק את הטייסים סילקו.
״תחזרו בעוד עשר דקות.״
הדלת נסגרה אחרינו. הסתובבנו כולנו, יוצאי הדופן שאינם שותפי סוד... משהו מסתורי נדון בפנים, איזה סוד שלא נועד בעבורנו. זהו הקסם,
חשבתי. קיוויתי...

באותו ערב התקיים תחקיר מבצע ״אתגר״. שוב היינו באותו צריף בתל אביב, ובנוכחות אותו קהל. חץ כבר לא היה, והנווט שלו מנחם עיני ישב בשבי במצרים, והצטרף אל קודמיו שהופלו. את סיפור כישלונם של הפנטומים סיפר אביהו בן נון, מפקד הטייסת השנייה, שחזר בנס כשמטוסו פגוע קשה, וניצל במזל לאחר נחיתה קשה מאוד ברפידים.
התחקיר היה מקוטע ושבור. הקהל לא הקשיב. המפקדים בשורה הראשונה הסתודדו כל הזמן עם משה דיין, שהשפיל עין אחת לקרקע ליד מוטי הוד.
איזה איש למ״ד־אל״ף קם והחל לסנגר על מתקני הלוחמה האלקטרונית שהכזיבו, מסר פרטים ונתונים. פתאום העניין חדל להיות סודי.
לבסוף עלה מוטי לבמה ואמר: ״חברים, המבצע הזה נכשל, אבל
כתוב תגובה ל- רמי ש.
מילשטיין צודק!
  טייס ותיק   13/04/13 17:15
רמי ש., יוסקה נאור לא רק הקים את הל"א בחיל האוויר עוד ב-1949 (איפה הייתה אז) אלא הוא היה גאון ורוב אנשי המבצעים כמוכך לא הבינו אותו ואת מה שעשה. הפיתוחים שלו לפני מלחמת ששת הימים אכן הבטיחו את הצלחת תכנית "מוקד". זה היה כל כך סודי שרק מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ושר הביטחון נחשפו להם. נאור התנגד למבצע אתגר שבגינו ציטטת את ספקטור. גם אגסי התנגד. האמריקאים כפו את המבצע על חיל האוויר כי רצו לנסות את פיתוחי הל"א שלהם שהיו הרבה פחות מתקדמים מהפיתוחים של נאור. ולסיום של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על נאור כי במה שכתבת עשית מעצמך צחוק בעני מי שיודעים באמת מה אירע.
כתוב תגובה ל- טייס ותיק
קשקוש גמור
  רמי ש.   13/04/13 18:46
הבל ורעות רוח.
אתה טייס ותיק (ועילג) כמו שסבתא שלי הייתה מפקדת צוללת אטומית.
ולמה הקים את הל"א בחה"א ב-49, לדעתי זה יהי 10 שנים קודם לכן...
כתוב תגובה ל- רמי ש.
קשקוש גמור
  רמי ש.   13/04/13 18:50
הבל ורעות רוח.
אתה טייס ותיק (ועילג) כמו שסבתא שלי הייתה מפקדת צוללת אטומית.
ולמה הקים את הל"א בחה"א ב-49? לדעתי זה היה 10 שנים קודם לכן...
כתוב תגובה ל- רמי ש.
רמי יקירי, יש דברים שאינך ידוע
  טייס ותיק   13/04/13 19:05
זה לא אסון אך גם לא כבוד גדול!
כתוב תגובה ל- טייס ותיק
נו נו... אורי ראוי למגיבים
  רמי ש.   13/04/13 20:56
שקצת מתמצאים יותר ממך, שניכר עליך בעליל כי אתה חי ממיתוסים וסיפורי צ'יזבאטים על נושאים שכנראה נשגבים מבינתך.

האמריקאים לא כפו שום דבר על חה"א , האם אתה טוען כי מוטי הוד הקריב את טייסי חה"א על מזבח רצונם של האמריקאים ? זו שטות גמורה.

חה"א ניסה לאמץ את שיטת הגנת הל"א של האמריקאים בוויטנאם
("פוד פורמושין") בה אתה טס עם פודים במבנה מכונס ממש מול מערך הטק"א, אלא שהפודים שהיו בידי חה"א היו אולי יעילים כנגד מכ"מ הנחייה של ה-SA-2 , אך בזירה היה גם טיל ה- SA3 , נגדו הפודים לא היו יעילים (והאמריקאים אמרו זאת) נאור הציע הגנה כנגד ה- A-3 ע"י מערכות מנגד.

לא הייתה לנאור אז שום יכולת לבדוק את יעילות ההגנה שהציע.
שיטת ההגנה התעלמה מאספקטים שונים של החסימה.

בחישוב יעילות החסימה של האופרציה אז (משדרים קרקעיים ומוטסים/מוסקים מנגד) שעשיתי שנים לאחר המלחמה, התברר לי כי לא היה סיכוי לחסום או לשבור נעילת מערכת ה- SA3 שהפילה את חץ

כאן נכשל נאור כישלון חרוץ (כמו שכול התפיסה שלו נכשלה בעקבות מלחמת יו"כ)

לנאור היה ערוץ פתוח למוטי הוד (שלא הייתה לו שום הבנה טכנולוגית) שהלך אחרי נאור בעניים עצומות, פלד לא היה כזה ולא אהב את שיטת העבודה הזו .

בניגוד לתיאורו של אורי, ה"מורשת" של נאור נכשלה כישלון חרוץ ולאחר יו"כ היה צורך לשנות אותה כליל, אבל זה סיפור נרחב שמקומו לא כאן.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
לסיכום הדיון על הל"א
  אורי מילשטיין   14/04/13 10:11
לסיכום, רמי:

א. לקראת מלחמת ששת הימים נאור היה איש מרכזי בל"א של חיל האוויר ואז שיטתו עבד ועוד איך.
ב. לפי אל"מ יעקב אגסי שאיתו שוחחתי לאחרונה כמה פעמים וגם אתמול בטלפון לאחר שקראתי את תגובותיך, בעקבות הכשלון במבצע "אתגר" ביטחונו העצמי של מוטי הורד ירד והוא ביקש לקבל את תנאי הפסקת האש.
ג. בני פלד סילק את הנאור מן החייל. אם פלד צדק או טעה אפשר להכריע רק כאשר כל המסמכים יחשפו.
ד. במלחמת יום הכיפורים חיל האוויר לא סיפק חיל האוויר את הסחורה וגם הל"א שלו לא סיק את הסחורה. בני פלד היה מפקד חיל האוויר והוא נושא באחריות העיקרית.
ה. במלחמת לבנון הראשונה הל"א היה גורם מרכזי בהצלחת חיל האוויר.

נדמה לי שעל כך אנחנו מסמכימים.

אשר לשאר אני מקבל את חוות דעתך שאין לי ידע מקצועי בנושא וגם אין לי כל הנתונים שעל פיהם ניתן לתאר ולהתעריך את ההתפתחויות באופן מלא.

ואף על פי כן אני סבור שעם כל חוסר הנתונים, בגלל מגבלות ביטחון שדה, התיאור שהצגתי בפרק אינו מופרך כפי שאתה טוען. ואם אתה צודק, אשמח לקבל פרטים על כך ולא רק חוות דעת כללית, שלילית, כפי שנתת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, ברשותך סיכום שלי
  רמי ש.   14/04/13 15:38
מכיוון שכתבת כי נדמה לך שעל הסעיפים א-ה אנחנו מסכימים ולא היא, נראה לי שמן הראוי שאומר את דעתי עליהם :

1. מכיוון שהרמה הטכנולוגית של בכירי חה"א אז לא הייתה משהו, נאור (שאין לי ויכוח כי היה חדשן בזמנו) נראה להדיוטות אלה עושה קסמים מופלא ומוטי הוד הלך שבי אחריו.
מכיוון שהטק"א בששת הימים היה זניח וגם אמצעי חה"א נגדו היו עלובים, אי אפשר להכניס כלל את הפקטור הזה למשוואת הגורמים להצלחה.
אגב אורי, גם אני אוסף שנים רבות אינפורמציה וחומר על טרם תקופתי ועל תקופתי, בכוונתי לכתוב על כך ספר בעתיד (ואני לא מאמין שמסיבות בש"ח שירשו לי להוציא אותו...)
עניין מערכת הגילוי נופח אצלך ללא כול פרופורציה, הפרס עליו ניתן טרם ששת הימים, בניגוד לטענתך שזה היה ביום השני של המלחמה.
2. אם סעיף ב שלך על דבריו של אגסי על מוטי הוד נכונים, אזי אני טוען כי נאור שהיה מבין האחראים לכישלון מבצע אתגר (ב-18 ליולי 70 ) הוא בין האחראים לקבלת החלטה גרועה של מוטי הוד (אותה ברור שהפנה לשר הבטחון ולרמטכ"ל) – חד וחלק !
(אתה אורי בטח היית נותן לזה את הכותרת : הקצין נאור היה אחראי לכניעתו של מוטי הוד לדרישת תנאי המצרים להפסקת אש ומה שקרה לאחר מזה, קידום מערך הטילים המצרי לקרבת התעלה...)
3. עניין בני פלד/נאור היה עניין אישי, כבר ציינתי כי בני הטכנולוג והקפדן באופיו, לא אהב את שיטת העבודה של נאור (עוקפת ההיררכיות) – גם אני לא אקבע עמדה.
4. לגבי "הסחורה" שחה"א לא סיפק, אני מציע לך להתמקד בחומר נוסף כמו מאמרים (הפרדוכס של ה-7 באוקטובר) של אורי גורדון וספרו (הביקורתי) על 30 השעות הראשונות של המלחמה, אפילו את ספרו של בני פלד "ימים של חשבון" וכן, גם את החומר של החבר'ה של עבודי עליו דברת.
על כך אוסיף כי אם אתה רואה את המלחמה ככישלון, אזי הל"א של יו"כ, היה הל"א של נאור...
5. הל"א במלחמת לבנון 1 (שחלקים רבים מנספחי פקודת המבצע לערצב 19 ומה שהיה קודם לערצב ואחריו במלחמה - אני כתבתי ועליו שלטתי ואת התו"ל לו אחרים ואני גיבשנו בין שתי המלחמות) - היה א-ח-ד מהגורמים להצלחת חה"א.
אגב, מעטים מאוד מכירים את כול תמונת המבצע של ערצב 19 כולל אתה שלא מכיר (וזה לא נאמר לגנאי)

ולסיכום אורי היקר :

קביעתך על " סינגולריותו" של נאור שהביא להצלחת ששת הימים, "כישלון" יו"כ והצלחת של"ג – שגויה לחלוטין (בלשון המעטה)
כי בין השאר היא מסתמכת על גורם שלא הייתי מגדיר אותו כמהימן.

ולמה אני כול כך החלטי ?

עצם הקביעה שלנאור (שבטח באה ממנו) היה פתרון כנגד ה- SA-6 של מלחמת יו"כ – היא שרלטנות ממדרגה ראשונה !
ויש עוד כמה סילופים חמורים אבל נעזוב אותן, עצם הקביעה הזו וחומרת השקר העצום שבה מעידים על האיש.

על השאר – חשוב בעצמך.

כול טוב.

רמי

כתוב תגובה ל- רמי ש.
8
ארמון
  יואל התותחן   12/04/13 10:40
חבל שאינך מדייק בפרטים.אם בפרט שולי כמו "ארמון" נפלת,מה מידת האמינות של פרטים משמעותיים יותר?
כתוב תגובה ל- יואל התותחן
תאור הארמון הוא לפי עדותו
  אורי מילשטיין   12/04/13 11:39
הקמ"ן אלוף משנה אילן ויכסלבאום ואחרים. אני מכל מקום לא הייתי שם. אילן היה
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
9
חרפת ברק בגיס - סיכום לממהרים:
  חשדנית   12/04/13 11:04
1. ברק שימש סגן מפקד הגיס לפני פרוץ מלחמת לבנון ה-1
2. רפול הזעיק מחו"ל את מפקד הגיס יאנוש בן גל עוד לפני התחלת המלחמה כי לא סמך על ברק
3. במהלך המלחמה יאנוש לא ספר את ברק והתעלם ממנו לחלוטין, הוא נעזר בראש המטה של הגיס עמרם מצנע
4. גם תא"ל יוסי פלד שצורף ע"י יאנוש למלחמה לא ספר את ברק ולא התייחס אליו.
5. התוצאה: ברק הקים לו חפ"ק משל עצמו ובכך הוסיף לבלגאן של המלחמה
6. ברק נכשל כשהכין את הגיס למלחמה בכל מה שקשור לציר הלוגיסטי "ציר מיכה" וגרם לפקק תנועה אדיר כבר בתחילת המלחמה שהכשיל את פעילות הגיס
7. עד סוף המלחמה לא היה לברק מה לעשות במפקדה.
8. מכיוון שלא היה לו מה לעשות במפקדה, הוא לקח שלושה נגמ"שים והסתובב אתם בשטח כדי לדווח מה קורה. אבל הוא לא התמצא בשטח, פעמים אחדות טעה במיקומו, והדיווחים שלו הטעו את יאנוש בן גל.
9. הפעם היחידה שברק לקח חלק ממשי במלחמה היה ביום האחרון שלה - בחרפת קרב סולטן יעקב. על זה בפרק הבא
כתוב תגובה ל- חשדנית
מלחמת לבנון=רפול
  קבלות   12/04/13 11:33
מלחמת לבנון הראשונה הייתה כישלון מוחלט ונא לא לשכוח ושמי שאחראי בראש ובראשונה זה הרמטכל רפול
שמורשתו היא איסוף תרמילים .

נ.ב
לא הייתי קונה שמן זית מרפול
כתוב תגובה ל- קבלות
המטרה של המלחמה הושגה
  חשדנית   12/04/13 13:20
המפקדות של אש"פ בלבנון חוסלו, מחבלים חוסלו, ראשי אש"פ וערפאת נאלצו לברוח לתוניסיה, אש"פ כבר לא היווה איום בלבנון. כל ההישג הזה נעלם במחי יד אחת כאשר אהוד ברק בהיותו ראש הממשלה נתן הוראה לצבא לסגת מלבנון בלי הסכם, בלי להגן על צבא דרום לבנון, בלי כבוד. בריחה סתם. זה הביא כמובן לעלייתו של חיזבאללה ולמותם של עוד מאות חיילים במלחמת האין ברירה השנייה. מסתבר שברק הביא אסון על מדינת ישראל בכל תפקידיו בצבא ובממשלה. חבל שאף אחד מעליו ובסביבותיו לא קם והעיף אותו כבר בהתחלה...למרות שכולם ידעו מה הסחורה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
אבל גם חשוב איך המטרה מושגת
  קבלות   12/04/13 14:26
באמת להעיף את אשף מלבנון זה באמת בעיה לאחד הצבאות החזקים בעולם ? במלחמה נהרגו כ 670 חיילים כמו במלחמת ששת הימים שצהל נלחם בשלושה צבאות סדירים . כן גם הביצוע חשוב כי מדובר בחיי אדם ולא רק המטרה . אבל חשדנית שוכחת שבמקום אשף קיבלנו את חיזבאללה ועד הנסיגה היו לצהל ועד הנסיגה נוספו כ1216 הרוגים
כתוב תגובה ל- קבלות
אין בכלל קבלות.
  חשדנית   12/04/13 19:13
עובדה שחיזבאללה עלה לגדולה ברגע שאהוד ברק נתן את פקודת הנסיגה. דבר שני, צה"ל הגדול לא מצליח מול ארגון טירור קטן בעזה, אפילו אחרי 2 מלחמות, שתיהן בניצוחו של גדול הכשלונרים מאז ומעולם: אהוד ברק. מלחמת עופרת חלולה ומבצע מסך עשן שניהם נכנסו לפעולה חודשיים לפני הבחירות כדי להגדיל את הרייטינג של ראש הממשלה לקראת הבחירות ולא באמת להלחם בחמאס. בשתיהן אין תוצאות, הכל היה פארש. שלא כמו במלחמת לבנון ה-1 שהייתה כוונה לחסל את פת"ח והשיגו את הכל. פעם ראשונה מאז מלחמת ששת הימים שצה"ל הצליח להשיג את המטרה. בזכות אריק שרון שהחליט וביצע. עובדה, עד היום הטילים מעזה מתפוצצים בדרום. מיליון אזרחים ישבו במקלטים רק לפני כמה חודשים ומה יצא ? היום היה פיצוץ טיל באזור דרום הנגב, והממשלה שלך יוצאת בהודעה 'איכון שווא'. זו התוצאה
כתוב תגובה ל- חשדנית
תוצאות הנסיגה מלבנון-מלחמה 2
  חשדנית   12/04/13 19:28
מתוך ויקיפדיה:
כחמש עשרה שנה לאחר מכן....הורה ראש הממשלה אהוד ברק במאי 2000 על נסיגה מדרום לבנון. לאחר יציאתו של צה"ל, התבסס חזבאללה בדרום לבנון והתחמש בנשק רב שעד אותו זמן לא היה ברשותו-נבנה מערך של רקטות ארוכות טווח וכן טילי נ"ט ונ"מ מתקדמים, זאת לצד הקמת מערך ביצורים מוסווים (שזכו לכינוי "שמורות טבע"). הארגון ניהל עימות מוגבל עם ישראל, עימות שבמהלכו גם ערך מספר פשיטות לתוך ישראל. באחת הפשיטות חטף החזבאללה שלושה חיילים ישראלים בהר דב בשנת 2000. ישראל הסכימה לשחרר כמה מאות אסירים פלסטינים תמורת גופות החיילים ואלוף משנה (במיל.) שנחטף בעת שהותו בחו"ל. בבוקר פתיחת המלחמה, החזבאללה יזם פעולת חטיפה נוספת שבה חטף שני חיילי צה"ל, תוך הפגזה ארטילרית של ישובי הצפון באזור שלומי וזו הביאה לפריצת המלחמה." מלחמת לבנון השנייה, ושוב עוד הרוגים. וכל זה בגלל אותה הבריחה של אהוד ברק. צא וחשוב כמה חיי אדם יכולנו לחסוך אם ברק היה נלחם כמו שרון ומעיף את חיזבאללה מהדרום. הבעיה שברק פחדן וברחן וזה כל מה שהוא יודע לעשות. אפילו במבצע 'אביב נעורים' הוא נכשל כשירה על המאבטח בעוזי. ירה צרורות עשה רעש וגם לא פגע. רק העיר את כל השכונה וסיכן את כל המבצע. זה האליל שלך !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
יציאת הפתח מבירות - סמלית בלבד
  נצר יואב   12/04/13 14:26
כל האוכלוסיה הסונית 'פלשתינית' נשארה, גדלה ושגשגה. אמל המשיכה את דרכי הפתח וחיזבאללה עלתה עליהן טרם יציאת צהל. מדוע לא אובטח השגריר ארגוב כיאות? מהי הסיבה האמיתית למלחמה?
כתוב תגובה ל- נצר יואב
10
מי כוותב את ההיסטוריה
  ראומה   12/04/13 11:34
פרטים מעניינים נחשפו לאחרונה על ידי גנזך המדינה, מהם עולה כי דיין ורבין ניסו (וגם הצליחו) לגמד את חלקו של ראש הממשלה, לוי אשכול, בניצחון מלחמת ששת הימים, כמובן כדי להאדיר את חלקם הם. נשאלת השאלה איך הצליחו השניים. ותשובתי היא שההילה שאפפה אותם, דיין, עם מעמד העל שלו, ורבין כאחד מסמלי הפלמ"ח, (יפי הבלורית והתואר), הם גם מי שכתבו את ההיסטוריה - "כתבו" במובן הרחב של המלה. וההשלכה לגבי ברק - רבים שואלים ותוהים איך זה נחשב ברק לחייל מס' 1, למרות תפקודו הגרוע לאורך כל הקריירה הצבאית שלו. למשל, אחריותו למכשלה של הפקק הלוגיסטי בציר "מיכה". מילשטיין נתן את התשובה באפיון אופיו המניפולטיבי של ברק, ויכולת השכנוע המילולית הפנומנלית שלו. הוא, הוא ש"כתב" את ההיסטוריה וקיבע את עצמו בה כמצליחן בכל אשר יעשה.
כתוב תגובה ל- ראומה
צרכני אהוד ברק
  אורי מילשטיין   12/04/13 20:06
ראומה יקירתי! תמיד יצוצו טיפוסים כמו אהוד ברק. חברה פרימיטיבית מעריצה אותם. חברה תרבותית מנטרלת אותם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
11
השגות על ד"ר מילשטיין
  חייל זקן   12/04/13 12:14
הפרק מתמקד ביאנוש ובצדק מהטעם הפשוט שברק אינו רלוונטי כלל להשתלשלות העניינים. תפקיד סגן המפקד בצה"ל אינו מוגדר. לעיתים, כאשר יש קרבה בין הסגן למפקד, מייצרים עבורו כח לא אורגני, לרוב, הוא חסר מעש או מתפקד כסמב"ץ בכיר. הפקק הלוגיסטי שאתה מתאר מאפיין את צה"ל גם בלחימה בשטחים מישוריים. הוא תוצאה של חוסר מקצועיות של הפיקוד הבכיר ואין לו קשר לתפקוד של ברק. ניתוח הקרבות בפרק שגוי. הכח הסורי ניהל קרב שנקרא נסיגה והשהיה, ובהתאמה היה על יאנוש לנהל קרב התקדמות ורדיפה שממילא לא תאם את התוכנית המקורית של הגיס. יחסי הכוחות שאתה מציין מצביעים דווקא על תכנון נכון בהקצאת הכוחות אלא שבציר הררי קשה להביא לידי ביטוי עדיפות כמותית. העיכוב בעין זחלתא אכן מעיד על חוסר כשרון וחוסר נחישות של עינן אבל בסןלטאן יעקב לא היה מחדל גדול אלא ביטוי לחיכוך וחוסר ודאות שיש בכל מערכה. המספרים שמתבטאים בשעות עיכוב וביחסי שחיקה באותו מתחם אינם תומכים בעמדתך.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
תגובה לחייל
  פטריוט ישראלי   13/04/13 14:05
אתה מסיק מסקנות על קרב סולטן יעקב מבלי שמילשטין התיחס עדין למהלכי הקרב, חכה בסבלנות לפרק על הקרב בסולטן יעקב ותבין שמי שיצר את הברוך הגדול זה לא אחר מאשר אהוד ברק "הגנרל הגדול" כשמלשטיין יעלה את מהלכי הקרב תבינו בסופו של דבר שאהוד ברק הוא בלון נפוח ותו לא, ואגב הוא בעצמו אפילו לא מיצמץ בזמן אמת ולא לקח אחריות על כלום טפלון כבר אמרו
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
קרב סולטאן יעקב
  חייל זקן   13/04/13 15:51
אני מתייחס לכך משום שד"ר מילשטיין גזר גזרה שווה לגבי עין זחלתא וסולטאן יעקב. הקרב בסולטאן יעקב קיבל משקל יתר בגלל הנעדרים אבל אם תבדוק את מספר הנפגעים של צה"ל ואת משך העיכוב שנגרם על ידי הכח הסורי תמצא שזהו קרב בעל השפעה מערכתית זעירה.
כתוב תגובה ל- חייל זקן
תגובה לחייל זקן
  פטריוט ישראלי   13/04/13 17:10
נכון שלקרב סולטאן יעקב יש השפעה מערכתית קטנה גם לקרב בגבעת התחמושת, והקרב על החרמון, והבופור, ועוד קרבות מיטולוגיות שהיו שגיאה גדולה ולא תרמו כלום בראיה המערכתית, אבל יש בהם שגיאות טקטיות שנותנות איזה פרספקטיבה על אותם מפקדים שבעצם אין להם שום מושג על מה נכון ומה לא נכון מבחינה מערכתית וגם מבחינה טקטית במיוחד לכאלה שמתימריים להיות מצביאיים גדולם עלק.
כפי שקראתי פעם טור בעיטון של אמיר אורן אם אנני טועה בסיפור של האלוף גלנט כשנפסל מלשמש כרמטכ"ל כשאמיר אורן השווה אותו מבחינה צבאית מקצועית נסיון וידע לגנרל פטון, ועם כל הכבוד לגלנט אי אפשר בכלל לעשות השווהוות בינם כי האלוף גלנט במקרה הטוב המקסימום שהוא ערך זה אימון תמרון של מפקדת אוגדה (רק המפקדה ) בסך של אולי 50 קילומטרים בזמן שהגנרל פטון ערך תמרון תחת אש ובמלחמה של אלפי קילומטרים, אבל אצלנו הפלצנות והפלצפנות עוברים כנראה כל גבול
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
12
למה רצו לגרש את הסורים מלבנון?
  מהי מטרת המלחמה?   12/04/13 12:40
אורי, מה היתה המטרה האמיתית של המלחמה, קרי למה לגרש את הסורים? מה משמעות גירוש הפתח בהנחה שעיירות ה"פלשתינים" נותרות על מכונן? - במיוחד בהנתן הארתך בפרק הקודם שישראל יזמה את ההתגרויות במחבלים ושההתנקשות בשגריר ארגוב כוללת מן הסתם מחדל אבטחה, כלאמר מקרה נוסח ג'ו אלון שהוקרב ע"י המערב. מה לגבי התמיכה האמריקאית הנשיאותית במלחמה? והקשר של שרון עם המערב עוד מימי הכשרתו באנגליה ודרך תיאומי יוה"כ. מה לגבי המטרה לבחון את הציוד המודרני, קרי: א. ל"א ממוחשב/אדפטיבי ב. חודרני שיריון נגד T72 ובכך להאיץ את מירוץ החימוש מול בריה"מ, הנחשב לאחת הסיבות לקריסתה בשנים הספורות שלאחר משל"ג. יואב
כתוב תגובה ל- מהי מטרת המלחמה?
מטרות המלחמה
  אורי מילשטיין   12/04/13 21:35
יואב, כוונתו של שרון הייתה לנצח במלחמה כדי לרשת את בגין. רפול תכנן לנצח במלחמה, כדי לזכות ביוקרה ולהתמנות, לאחר שיפרוש מצה"ל, לשר ביטחון בממשלת בגין. היעד של יאנוש היה להתמנות לרמטכ"ל, אחרי רפול. על מנת להגשים את מטרותיהם היו השלושה זקוקים לניצחון,
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בנוגע לאבו נידאל
  סתם אחד   12/04/13 23:52
יש תאורית קונספירציה שמסתובבת בחוגי שמאל בינלאומיים, שהוא למעשה הופעל בעקיפין ע"י שרון כדי לספק תרוץ לפלישה. בפועל כנראה מה שקרה זה שנידאל היה אויב גם של שרון וגם של ערפאת, ולכן היה לו מניע לסבך את שניהם במלחמה ממנה יפגעו הדדית. המניע האמריקאי לסילוק הסורים זהה למניע שלהם כיום להפיל את אסאד. יש לזכור ש-1982 היתה גם השנה בה אסאד ביצע את הטבח המפורסם באחים המוסלמים בחמה, וידוע שהם תמיד הופעלו ע"י אנגלו-אמריקה נגד הלאומנות הערבית.
כתוב תגובה ל- סתם אחד
13
מותר הקצין מהמש"ק: פקודות בכתב
  נצר יואב   12/04/13 12:56
ההבדל העקרוני בין קצין למש"ק הוא שקצין כותב פקודות בעוד שמש"ק מוריד פקודות בע"פ פנים מול פנים. תיאור התנהלות הפיקוד העליון במלחמה הוא ששר הבטחון תפקד בסמכות של מפקדו הדיקטטורי של הצבא מבלי לכתוב פקודות ובכך שמט את הקרקע לתיאום עם ובתוך רבדי המודיעין והלוגיסטיקה ולכן דוצ"ים ופקקים. כל הגנרלים חיקו אותו. תחרות צעקות איננה ניהול אלא בלבול. לגבי קרב קמ"ט בקק"ש, האגדה היא שקמ"ט 'ניצחו' כלאמר תפקדו במובחן יותר טוב מקקש ושאחד הקמטניקים רץ עם דגל לבן לקקשניקים ובכך סיים את הדו"צ.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
מלחמת קמ"ט בקק"ש
  אורי מילשטיין   12/04/13 22:43
יואב,

א. בקשר לשאלת הפקודות אני מסמכים איתך.
ב. בקשר למלחמת קורס קציני שריון בקורס מפקדי טנקים,הפרשה תידון בפרק הבא.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
14
חלקו של ברק
  בנצי5   12/04/13 15:52
על המתואר עד כה נראה לי כהדיוט, כי חלקו של אהוד ברק בבלגן(צריך היה לכתוב ברדק) הוא שולי . על פי התאור - אפילו נעליו הגבוהות של יעלון לא היו מספיקות לו , כאשר הדן"צ התנהל בכל הדרגים- מהמדיני עד הצבאי. נראה כי רחש הנחשים שיבש את דעתם של רבים, שנחשבו לטובים.
כתוב תגובה ל- בנצי5
יש עוד שני פרקים לשל״ג
  אורי מילשטיין   12/04/13 20:12
והתיאור יתמקד בברק
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
לפי המתואר כאן לברק
  נחום שחף   12/04/13 18:23
היתה אחריות משנית לטעויות במלחמה, העיקרית שבהם היתה של ינוש
כתוב תגובה ל- נחום שחף
סולטן יעקב
  אורי מילשטיין   12/04/13 19:41
נחום, כל זה מבוא לסיפור העיקרי: קרב סולטן יעקב שבו כיכב אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
16
מניפולטור צריך מטומטם להאזנה
  יואל קורנבלום   12/04/13 20:04
לא מספיק להיות מניפולטור צריך גם כמה בעמדת כוח כדי להאמין לשטויות שהמניפולטות מספר כדי שהמניפולטור יוכל להתקדם. ברור הוא לפי מה שכתוב שיאנוש, רפול, פלד ואולי עוד כמה אחרים לא קנו את הסיפור של ברק (כלומר לא היו מטומטמים בעניין זה) וניטרלו אותו למרות שלא יכלו להדיח אותו לגמרי. הצרה היא שיש אחרים שחשבו אחרת והחזירו את ברק לפעילות. מה היתה הסיבה שלהם להחזיר את ברק? האם הוא עזר להם להתקדם או חשבו שיעזור להם? ברור הוא שקשה להבין איך אריאל שרון קיבל בחזרה את אהוד ברק. קשה לומר שאריאל שרון לא הבין את הצבא והדרישות בכל מקום. אפשר היה לומר על שרון שהיה די קרוב להיות מצביא (שכשל מאוחר יותר בבריחה מעזה) אז איך אחד כמו שרון דורש מרפול לקבל את ברק? קשה להאמין שברק הצליח לעבוד על שרון אפילו אם ברק היה בעל כישרון דיבור יוצא מן הכלל. לכן נראה לי שקידומו של ברק התאים לתכניות הפרטיות של אריאל שרון. אפשר לומר דברים דומים על שמעון פרס ועל יצחק רבין שלא היו מתאימים אבל בכל זאת עלו למעלה כי היו מתאמים לתוכניות הפרטיות של מישהו. אפשר לראות שיטה דומה בכל מערכת בה אדם בלתי מתאים מגיע גבוה אפילו בלי כושר מניפולציה מיוחד ולא ברורה כל שרשרת התהליכים שהביאו אותו לתפקידו הרם. למהרות כל זה נראה לי שיש כאן עוד תהליך פעיל והוא רצף של ברירות מחדל בתהליך אקראי (מרקובי) שמעלה אדם כושל לתפקיד של כוח ואחר כך כל אילו שלא מנעו את העליה מודרים וכך הכושל ממשיך לעלות.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
ספר של יז' קושינסקי: להיות שם
  חשדנית   12/04/13 22:18
שעובד לסרט מצליח, מגלה איך 'הפישפש' (הגנן) יכול לעלות למעלה בעזרת עדת מעריצים מטומטמים ושטחיים עם מוח מחורר מתאים אפורים.

מתוך ויקיפדיה:
"הספר להיות שם נכתב על ידי הסופר הפולני יז'י קושינסקי ויצא לאור בשנת 1971.

הספר מגולל את סיפורו של שאנס גרדינר, אדם מוגבל שכלית, אשר מתגורר בביתו של אדם אמיד. תפקידו של שאנס הינו לטפל בגן הנוי של פטרונו. אין לשאנס כל קשר עם העולם החיצון מלבד צפייה בטלוויזיה. כאשר נפטר בעל הבית ולא נותרת לשאנס ברירה אלא לצאת לראשונה בחייו אל העולם הגדול. שאנס, לבוש בבגדיו היפים ביותר של פטרונו, יוצא מן הבית ונדרס על ידי מכונית מפוארת. כאן מתחיל סיפורו של אדם מוגבל שכלית, שאת כל ידיעותיו על העולם שאב מגינון ומן הטלוויזיה, אשר אט אט מטפס מעלה ואף מ-י-י-ע-ץ לנשיא ארצות הברית.

ספר זה הוא למעשה ביקורת על החברה המודרנית בה צריך לדעת לדבר נכון, לדבר כפי שנהוג בטלוויזיה, כאשר למעשה אין צורך שיהיו דברים [מעשים] מאחורי המילים.

ב-1979 יצא סרט קולנוע המבוסס על הספר בכיכובם של פיטר סלרס ושירלי מקליין, ובו עובד הספר לכדי סאטירה קומית. בסרט שאנס גרדינר אינו מוצג כאדם מוגבל שכלית, אלא כאנאלפאבת עם בעיה נוירולוגית חריפה שמזכירה מאפיינים אוטיסטים. שאנס חסר עוררות מינית, חסר תסכול, חסר הומור וחסר הבנה לרמזים. לקותו גורמת לו לדבר תמיד בסגנון תקין פוליטית וקר רוח. צרוף סגנון דיבור זה ללבושו המהודר גורם לו להיתפס כאדם משכיל ומכובד. הוא נוטה לדבר על הנושא היחידי שלמד לעומק בכל חייו, עבודת הגינה. הזולת תופס את דבריו על אודות עבודת הגינה כמשלים פוליטיים מעמיקים."

הבנת יואל ? כך מצליח הפישפש לעלות למעלה עד למדרגת יועץ לנשיא ארצות הברית !!!

ואם אתה מוצא כאן רמזים לאהוד ברק, אז גם אני מצטרפת אליך !
כתוב תגובה ל- חשדנית
אריק שרון ואהוד ברק
  אורי מילשטיין   13/04/13 07:48
יואל,

מה שכתבת מתאים לרבין שהיה אדם חסר כל יכולת, גם אינטלקטואלית וגם מבצעית והגיע לצמרת המדינה בתהליכים שתיארת. אהוד ברק זה סיפור אחר:

ראשית, ברק בעל יכולת אינטלקטואלית גבוהה אך בגלל היותו אגומניאק וסוציופט הוא מפנה את כל יכולתיו לקידום האינטרסים האישים שלו.

שנית, בעידן הפוסטמודרניסטי הנוכחי, לפחות במערב, כשאין אמונה באמת אלא ביכולת השכנוע, ברק התאים את עצמו לתרבות הנוכחית, פתוח מאוד את יכולות השכנוע שלו והזניח את תחום הביצוע. הוא גם הצליח לשכנע את שרון וגם שרון הבין שהוא יכול להשתמש ביכולות השכנוע של ברק שהרי הביצוע היה תחום חזק של שרון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עדיין מעורפל
  יואל קורנבלום   13/04/13 21:45
האינלקטואליות של אדם לא עוזרת במיוחד כשהוא עומד לפני אדם מקצועי בשטח. להיות אינטלקטואלי זה לא דבר מוחלט אלא גם תלוי בקבוצת השומעים. למשל נעם חומסקי הוא אינטלקטואל בשטח בו הוא חוקר ופתאום גם נכנס לשדה המוקשים של המזרח התיכון. אני לא חושב שהייתי מגדיר אותו כאינטלקטואל בעניין המזרח התיכון ונראה לי שיש לו תוכנית מסויימת לפיה הוא פועל. אנחנו מבינים שהוא מדבר שטויות אבל יש לו עדר מעריצים שמוכן לקבל את דבריו. גם אם אהוד הוא אנטלקטואלי (לא פגשתי בו מעולם) הרי שבעניני צבא לא היה כל כך מקצועי ולכן כשהוא עמד לפני מקצועני הצבא הם לא התרשמו מהאינלקטואליות שלו ולכן אהוד ברק גומד. כלומר היתה קבוצה של מקצועני צבא שכל האינטלקטואליות של אהוד ברק סוננה ונשאר כלום לצורך ביצוע תפקידי הצבא ולכן הם מידרו אותו כדי למזער נזקים אם אי אפשר להדיח אותו לגמרי. מצד שני אריאל שרון שהיה מקצועי בעניני צבא בחר בו למרות שכפי הנראה ידע איזו סחורה צבאית הוא מקבל. יתכנו כמובן הרבה אפשרויות אחרות אבל קשה לי להאמין שאריאל שרון התרשם כל כך מיכולתיו הצבאיות של אהוד ברק ואולי היה לאריאל שרון רעיון אחר עבור אהוד ברק ולא סיפר לאף אחד. לכן ברק נשאר וקיבל כוח, שרון נעלם ונאלם וברק עלה. כל זה בגלל אקראיות העניין. לזה אני מתכוון בתהליך האקראי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יואל, זה חכם מאד מה שכתבת
  חשדנית   14/04/13 12:11
מסופר על דמוסתנס הפילוסוף היווני שהלך לחפש אדם שחכם יותר ממנו ולא מצא. הוא טען שיש אדם שהוא 'חכם' וזה בעל המקצוע שמיומן במקצוע שלו והחוכמה שלו נובעת מכך אבל היא מוגבלת לתחום שלו. ויש אדם שהוא 'אינטלקטואל', בקי במלאכת הנאום והשכנוע אבל הוא אינו חכם. וזה בדיוק ברק - אינטלקטואל שבקיא במלאכת הדיבורים אבל אינו בקיא במלאכה שלו - הצבא. הוא אינו חכם, רק פלספן...זאת הסיבה שנכשל בכל ביצועיו בצבא.
כתוב תגובה ל- חשדנית
שרון ברק וכושר אנליטי
  אורי מילשטיין   14/04/13 13:49
הכרתי אישית ומקרוב גם את אריק שרון וגם את אהוד ברק. שרון אכן היה בעל מקצוע בענייני צבא אך החשיבה שלו היתה אינטואיבית גבוהה מאוד ולא אנליטית. ברק לעומתו הוא בעל כושר אנליטי גבוה המופנה כולו כדי לעשות רושם על אנשים. בשל כושר זה שרון רצה אותו לצידו שישרת אותו. שרון לא רצה את ברק כאיש צבא אלא כמנתח מערכות כדובר-על וקרנף שיתאים את עצמו למה שרוצה שרון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
לוחמי-ניצנים ולוחמי 1973
  יוסף אגמון   12/04/13 20:45
ההבדל העיקרי בין ההפקרות-למוות הנ'ל - במלחמת העצמאות..., לבין ההפקרות-למוות של לוחמי קרבות הבלימה - במלחמת יום-הכיפורים, היא: במלחמת יום-הכיפורים, האמריקנים עם בכירי מדינות ישראל, מצרים וסוריה..., ליכאורה - ויתרו-מראש על החיים של לוחמי הקו-הראשון שלנו..., כאשר לאחר כיבוש הקו-הראשון שלנו...- המצרים והסורים, עצרו לבד, כמתוכנן-מראש...! כל זאת בוצע ליכאורה, כדי לשנות את דעת-הקהל הישראלית, כאשר רוב הציבור במדינה - סירבו להחזיר-שוב את חצי-האי-סיני למצרים...והאמריקנים - לא רצו יותר לממן את אחזקת השטחים האלה הגדולים...!!!
כתוב תגובה ל- יוסף אגמון
חיל האוויר
  אורי מילשטיין   13/04/13 07:31
הבדל נוסף היה בין הקרבת אנשי ניצנים במלחמת שבמלחמת להקרבת אנשי המעוזים ב-1973 היה זה:

במלחמת יום הכיפורים סמכו מקבלי ההחלטות על חיל האוויר הישראלי שבכל מצב יעצור את המצרים על קו המים ואת הסורים על קו המוצבים. הטעות הזאת נבעה גם משום אי הבנה של מקבלי ההחלטות את מה שהתרחש במלחמת ששת הימים, לא הבינו את התכונות של אמצעי הנ"ט החדשים שנכנסו לשימוש אחרי מלחמת ששת הימים ושאותם ספקה ברית המועצות למצרים ולסוריה, וגם משום שלראשי חיל האוויר של צה"ל היה אינטרס לקבל תקציבים גדולים ולכן הבטיחו הבטחות לראשי מערכת הביטחון ולמנהיגי ישראל שלא יכלו לקיים.

התפתחות נוספת גרמה לחוסר שליטה של מפקדת חיל האוויר בחיל: כשבני פלד קיבל את הפיקוד על חיל האוויר הוא הגיע למסקנה שאמצעי השליטה בחיל לקויים מאוד. הוא ביטל אותם והחליט לארגן את השליטה על החיל מחדש. המלחמה תפסה את החיל באמצע הארגון מחדש ולכך היו השלכות קשות על תפקוד החיל; לא תפקוד הטייסים או הטייסות אבל בעיקר תפקוד מיפקדת חיל האוויר שצריכה לשלוט על מערכת מורכבת ויקרה מאוד שממנה ציפו ראשי המדינה ומפקדי צה"ל להבטיח את קיומה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עמרי אסנהיים על חיל האוויר 1
  אורי מילשטיין   13/04/13 12:02
ידידותי למשתבש

האלוף עמוס ידלין, תא"ל אמיר אשל ותא"ל יוחנן לוקר, מחזיקים בעמדות חשובות בצה"ל למרות מעורבותם בטעויות מבצעיות. האם מגיע להם בכלל להיות בטופ?

עמרי אסנהיים | 13/1/2006 13:04

זה התחיל כצהרי מילואים שגרתיים, בניחוח "גבעת חלפון‭,"‬ באחד מימי דצמבר ‭.'99‬ חמשת המילואימניקים, צוות הנ"מ ששהה בשטח במסגרת אימון סוללה יבש, סיימו לפרוס את עמדת המארבים שלהם בציר "פעמונית‭,"‬ המפריד בין שטח האימונים של בית הספר לתותחנים לזה של בית הספר לנ"מ מדרום לקיבוץ משאבי שדה שבנגב. עכשיו, חשבו לעצמם המילואימניקים, ירפדו את כרסם בארוחה מפנקת. אבל תוכניתם שובשה באופן דרמטי ובלתי צפוי.

הראשון שהבחין במשהו מוזר היה ליאור כהן. "בגלל שהתעצלנו לא הגענו עד לעמדה שהיינו אמורים לפרוס בה‭,"‬ משחזר כהן. "זזנו ממנה איזה ‭400-300‬ מטר. פתאום, אחרי העצירה, שמעתי שריקה. אני גר בגבול הצפון, אז שריקות של קטיושות וטילים לא זרות לי. אמרתי לקצין שהיה איתי: 'שמע, יורים עלינו. פגז של תותח או טיל של מסוק‭.'‬ כולם מסביב צחקו שאני מדמיין. עשר שניות עוברות ובמקום שבו היינו אמורים לפרוס היה פיצוץ חבל על הזמן. ראינו פטריית אש גדולה והרגשנו את ההדף. מיד עזבנו הכל. זרקנו את כל הדברים לנגמ"ש וברחנו משם כמו מטורפים. אני זוכר שאת הנשק שלי השארתי על הרצפה. רק אחר כך חזרנו לאסוף את הציוד. המילואים ההם השאירו אותי בטראומה. עד היום אנחנו חוששים לפני פריסה בנקודה בשטח‭."‬

סרן שלום יאיר, מפקד הכוח בשטח: "אם זה היה פוגע בנו היינו מתרסקים לעזאזל. הייתי צריך להרגיע את החיילים שנכנסו ללחץ. בהתחלה חשבנו שזה תותחנים, כי יום לפני היה שם מטווח שלהם. הודעתי בקשר מה ראיתי ולפני שהספקנו לסיים את הקיפול התקרב מסוק אפאצ'י. הוא ריחף מעלינו, הסתכל שהכל בסדר וטס משם. מאוחר יותר שמעתי שאותו טייס שירה עלינו היה מפקד בסיס חיל האוויר במצפה רמון‭."‬

"הולי מולי"
שמו של תא"ל אמיר אשל, אחד מצמד הטייסים שירה את הטיל סמוך לכוח הנ"מ, מעולם לא פורסם בהקשר התקלה המבצעית החמורה. ביוזמת כוח המילואים המבוהל מהנ"מ נכתבו בזמנו מספר שורות על האירוע ב"מעריב‭,"‬ ללא ציון שמם של המעורבים. יתר כלי התקשורת התעלמו. חיל האוויר הודיע שיפתח בחקירה. בינתיים אשל התקדם. אחרי שסיים את תפקידו בבסיס רמון הוא שודרג לפיקוד על בסיס תל נוף. אחר כך מונה לראש להק אוויר (רל"א‭,(‬ מספר 3 בחיל, והיום הוא משמש כראש מטה חיל האוויר, סגנו הראשון של מפקד החיל.

אשל הוא מטובי טייסי חיל האוויר היום, אולי המוכשר שבהם. הוא זכה לחשיפה תקשורתית באוגוסט ‭,2003‬ כשהוביל מטס מרגש של שלושה מטוסי קרב מעל מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (וכיכב בסרטו הדוקומנטרי של חיים הכט על האירוע‭.(‬ בחיל האוויר מכנים אותו "נפוליאון" בגלל קומתו הנמוכה והריכוזיות בפיקוד שאותה הוא מפגין. הוא נחשב לאחד שיודע להניע מהלכים, עוצמתי, כריזמטי, יהיר, חותך מהר, ומעל הכל מקצוען. דווקא בגלל זה, כל כך בלתי מתקבל על הדעת מה שאירע לו ב‭16-‬ בדצמבר ‭.'99‬

זו היתה גיחה פשוטה. העברה של מסוק אפאצ'י מבסיס רמון לכוננות בגבול הצפון. אשל, טייס מטוסי קרב בהכשרתו, ביצע את ההעברה עם טייס נוסף, בגלל הדרישה ממנו כמפקד בסיס להיות כשיר להטסתם של כל כלי הטיס תחת פיקודו. אחת התרגולות במסוק לא חמוש לאחר ההמראה היא ביצוע "צרור צילום‭,"‬ פעולה שבמסגרתה לוחצים הטייסים על כפתורי שיגור התחמושת לשטח ריק, לרוב מעל ים, כדי לוודא

שהמסוק אכן "קר‭."‬ באופן ברור כשהמסוק חמוש התרגולת אסורה. משום מ
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עמרי אסנהיים על חיל האוויר 2
  אורי מילשטיין   13/04/13 12:07
דוקטרינה ייחודית
תא"ל אשל איננו היחיד שמעורבותו בתקלה חמורה של "אש ידידותית" לא מנעה את קידומו לצמרת פירמידת חיל האוויר. תחקיר "סופשבוע" מעלה כי שני בכירים ביותר נוספים מצמרת החיל נושאים גם הם בעברם השתתפות באירועים קשים. תא"ל יוחנן לוקר, היום ראש להק אוויר (רל"א‭,(‬ הבא בתור אחרי תא"ל אשל בצמרת הפיקוד, היה הנווט בפנטום המוביל שהפציץ את כוחותינו בוואדי ביאנור בלבנון ב"מבצע שלום הגליל‭."‬ אירוע שהסתיים במותם של 24 חיילים ובפציעתם של מאה, מקרה "ירי כוחותינו על כוחותינו" החמור ביותר בתולדות צה"ל. האלוף עמוס ידלין, שהתמנה בשבוע שעבר לראש אמ"ן לאחר ששימש בעבר כראש להק מודיעין וראש מטה חיל האוויר (לפני שהפסיד במירוץ לתפקיד מפקד החיל לאלוף אליעזר שקדי‭,(‬ שיגר ברשלנות טיל חי אל מטוס אף‭15-‬ מהטייסת שעליה פיקד במהלך תרגול קרב אוויר. באירוע, שנחשב נדיר בחומרתו, נפגע המטוס ורק בנס הצליח הטייס להנחית אותו.

מעטים אמנם הטייסים בחיל שעברם חף מטעויות, אך הקצינים אשל, לוקר וידלין היו מעורבים בתקלות קשות מהרגיל ויוצאות דופן במיוחד. ראוי כמובן להבדיל בין שלושת המקרים: אחד מהם נעשה תחת לחץ המלחמה, בעוד השניים האחרים התבצעו באימונים, דרגותיהם של הקצינים בזמן ביצוע התקלה היו שונות וגם תפקידם בכלי הטיס שונה מאירוע לאירוע. למרות זאת, גם ותיקי החיל לא זוכרים מקבץ צפוף כל כך של קצינים בכירים שלקח חלק באירועי ירי רשלניים כה חמורים.
קידומם של שלושת הקצינים לשפיץ הפירמידה הוא לאו דווקא פסול. הדעות האם אנשי צוות אוויר הטועים טעויות חמורות ככל שיהיו בעברם ראויים להמשיך לצמרת, חלוקות.

"אם תעניש אדם על כל טעות מקצועית שהוא עושה לא יהיו לך טייסים בחיל האוויר‭,"‬ אומר אלוף במיל' גיל רגב. "כל אחד יטוס עם עורך דין צמוד‭."‬ "כולנו הולכים עם חומרי נפץ מחוברים אלינו‭,"‬ מחזק אותו מפקד החיל לשעבר אלוף במיל' הרצל בודינגר, וגונן (ג'ינו) מסכם: "האנשים הטובים ביותר הם אלה שלוקחים את הסיכונים הגדולים ביותר. אני לא אומר שהמערכת צריכה לחיות עם הרבה אנשים כאלה, אבל הם קיימים בכל מקום, ואם היא רוצה להגיע לקצה היא צריכה לדעת להפיק מהאנשים את המקסימום ולעצור אותם בזמן המתאים‭."‬

בניגוד לחילות השדה, הירוקים, אימץ לעצמו חיל האוויר דוקטרינה ייחודית, שלפיה התקלה המבצעית מתוחקרת בראש ובראשונה למציאת פתרונות למניעת הישנותה בעתיד, בניגוד לחיפוש מיידי של האשמים בגרימתה. מצד אחד מרוויח החיל הפקת לקחים מעולה, מהמתקדמות בעולם, אך מצד שני טוענים המבקרים כי הקלות שבה ממשיכים האשמים להתקדם עלולה לשדר מסר שלילי כלפי הדרגות הזוטרות. ללא קשר, מדיניות התחקור והענישה הפנימית שבוצעה בתנאים סטריליים של מערכת סגורה (בניגוד לחילות השדה, שם היו הדברים פתוחים יותר) עלולה לא לעמוד במבחן הפתיחות התקשורתית שמנהיג כיום הצבא.

"אם הבנאדם בסדר, גם תקלה קשה לא אמורה לפסול אותו מלהתקדם‭,"‬ טוען תא"ל במיל' רן פקר, טייס קרב לשעבר. בן-אליהו: "בטיס, הלוחמים והמפקדים הם גם המבצעים בעצמם. אני לא מכיר אלופי פיקוד בירוקים שיושבים בתוך הטנק ולוחצים על ההדק של התותחים. לעומת זאת המפקדים הטייסים מדי פעם מתיישבים ב'טנק‭,'‬ מדי פעם 'לוחצים על ההדק‭.'‬ צפוי שפה זה יכול לקרות במהלך הזמן ולכן צריך לבדוק כל מקרה לגופו של עניין‭."‬



שיגר ברשלנות טיל חי. האלוף עמוס ידלין רובי קסטרו
צה"ל מגבה את לוקר
לפני מספר חודשים פורסמה ידיעה קטנה בעמודים האחוריים של העיתון על מינויו של תא"ל יוחנן לוקר לתפקיד ראש להק אוויר. לוקר, שהחל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עמרי אסנהיים על חיל האוויר 3
  אורי מילשטיין   13/04/13 12:26
ענישה של פעם
ואולי הענישה הקלאסית, אם בכלל צריכה להינקט, היא זאת של פעם. כמו ההיא שביצע אביהו בן-נון כשפיקד על אחד מבסיסי חיל האוויר.בן נון: "טיפלתי בבנאדם באופן שאולי היום היו מקטרגים אותו כהתעללות. באחד מאימוני צליפת תותחים, טייס כפיר בדרגת סרן, מרוב להיטות לפגוע במטרה, טס נמוך מדי ונגע בה עם הזנב של המטוס. בנס לא קרה לו דבר. ברור שזו טעות טייס: יתר מוטיבציה, שיקול לא נכון. ההבדל בין זה לבין מותו היא בערך סנטימטר. הפסקתי את הטיסות, אספתי את כל צוות האוויר וכינסתי את כולם בחדר תדריכים. במרכז החדר שמתי ארון עטוף בדגל ישראל וערכתי לו לוויה. קראתי לו שיקום ויספר מול כולם מה היה ותיארתי בפניו איך אני הולך לאישה שלו ולהוריו לספר מה קרה. שאלתי אותו מה אני צריך להגיד, כי אני זה שצריך לספר והוא ממשיך ליהנות לו בתוך המטרה. זה עשה רושם כבד מאוד והשיג את מה שרציתי. כולם התעשתו. הבחור קיבל עונש של קרקוע, אבל אחר כך המשיך. פעם היה אפשר לעשות דברים כאלה. לא בטוח שהיום זה היה עובר‭."‬

כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יוחנן לוקר-כיום המזכיר הצבאי
  חשדנית   13/04/13 15:22
של נתניהו.
עמרי אסנהיים/ידידותי למשתבש. מקור:

nrg.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
18
ביקורת ילדותית על ברק
  עין אחת   12/04/13 21:15
۞ 1. גיוס מילואים בניגוד לפקודה ועוד לפני שהוחלט על מלחמה


۞ 2. יאנוש התעלם מברק לחלוטין


۞ 3. מרמים את בגין


۞ 4. ברק לא התמצא בשטח ודיווחיו הטעו את יאנוש


۞ 5. יש אישור לתקוף את סוריה


۞ 6. "מבצע ערצב 19"


۞ 7. המשימה: להגיע לשדה התעופה ריאק


۞ 8. ברק אשם בפקק הלוגיסטי


۞ 9. חיל האוויר תוקף את צה"ל
אלו ראשי הפרקים
של מילשטיין
חלקו של ברק בפרק זה 2 שורות בלבד
הפעם מילשטיין עידן באופן יחסי את המילים על ברק , ולא מכנה אותו בכינויים ילדותיים כמו בפרקים הקודמים .

עם זאת , שרון הודח אחרי המלחמה ע"י ועדת חקירה
בגין , שקע בדיכאון , כי שרון רימה אותו
רפול , סיים את חייו בשובר הגלים של נמל אשדוד
ברור , שברק פעל בלי דופי
ההחלטות שהתקבלו היו של שרון , רפול ויאנוש


כתוב תגובה ל- עין אחת
את את ה"ילדותיות" במה שכתבת
  אורי מילשטיין   12/04/13 22:37
ולא מצאתי. חבל אני תמיד אוהב ללמוד ולשפר את דרכי מחקרי וכתיבתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רפול נרצח !!בשובר הגלים באשדוד
  חשדנית   12/04/13 22:41
ע"י המאפיה שמנהלת את מדינת ישראל. בהתחלה טענו שמעד במזח וטבע בים. כשנתגלתה מכוניתו קילומטר וחצי מהמקום מעוכה לגמרי טענו שגל גדול עלה על שובר הגלים והרס אותה. באמת... טענו שהגיע למקום בשעה 0800 אבל הסתבר שהגיע ב-0600 ודיבר בטלפון עם אחד העובדים שלו ב-0700 מהמקום עצמו. אולי קראו לו מוקדם לראות את 'הנזק' שנגרם... בכל אופן באותו יום העובדים לא הגיעו לעבודה בכלל. וגם, ביחד עם גופתו של רפול נתגלתה גופה נוספת משהו בדק את זה ?
תסתכלו על התמונה של המכונית ותבינו - לא טביעה ולא גל...רצח !!
ynet.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
לחשדנית, לא הצלחתי להבין את
  נחום שחף   14/04/13 17:33
ההוכחות. נניח שגל גדול מאוד שטף את המזח, (בכל סריה של גלים יש לעיתים גל חריג בגודלו) יש להניח שגל כזה יעיף אדם הנמצא על המזח אל הים (צריך לבחון את מבנה המזח) גל כזה יכול לפגע בתחתית המזח במקום בו חונה הרכב להנתז כלפי מעלה וליפול מלמעלה למטה על גג הרכב ולעקם אותו. באשר לאדם אחר שנהרג באותה סביבה לא ראיתי עדות לכך, אבל נניח שהטענה נכונה, הרי שגל כה גדול עלול לפגוע בכל אדם שהיה באותם שעות על המזח (מזח רחב שאורכו מאות מטרים ויותר)
כתוב תגובה ל- נחום שחף
לנחום, פרטים נוספים:
  חשדנית   14/04/13 21:06
1. בהתחלה טענו שרפול מעד ונפל למים או הועף על ידי גל גדול קרוב למזח וטבע
2. ואז נתגלתה המכונית שלו, הרוסה עם חלונות מנופצים
3. ואז טענו שגל גדול ניפץ את המכונית. ברור שהשקר הזה לא יכול להחזיק מים. אין בישראל דבר כזה. עובדי הנמל ראו שהחנה את מכוניתו באזור החניה הסמוך ובטח שלא ירד אתה לתוך המזח
4. בשעה 0700 לערך דיבר בסלולרי עם אחד מעובדיו בקשר לעבודות במזח. השיחה נותקה בפתאומיות.
5. הפלאפון של רפול נתגלה ללא פגע בתוך המכונית שלו!! סימן שכשדיבר בסלולרי היה במכונית. אז איך רפול הגיע לים ?
6. אם הגל הגדול סחף את רפול לים כשהיה בתוך המכונית ודיבר בסלולארי אז איך זה שהגל לא סחף גם את המכונית (פולקסוואגן פאסאט)וגם את הסלולרי ביחד אתו ?
7. לפי התמונות רואים שהמכונית נפגעה רק מלמעלה - בגג של המכונית והחלונות. איך שאר המכונית לא נפגעה ? האם הגל הזה היה סלקטיבי ?
8. המכונית נתגלתה נטושה באזור הרציפים
9. לא סביר שרפול עמד במקום שבו ראה שיש גלים גבוהים ומסוכנים ולא נזהר. אף אדם רציונאלי לא היה עושה דבר כזה, להסתכן בכוונה תחילה
10. הים לא הגיע אפילו לדרגה 5 באותו יום
11. גופתו נמצאה באזור הצבאי של הנמל ונמשתה על ידי צוללנים ב-0900 בבוקר. ברשת ב' טענו שגופתו נמצאה ב-0800
12. נתגלו סימני חבלה על גופתו בבדיקה שלאחר המוות
13. כשרפול נרצח, ראש הממשלה היה אריק שרון. זה היה קצת לפני ההתנתקות, שרפול התנגד לה, 23.11.2004
14. לא ברור מה הסיבה לרצח - אולי רצה לחשוף סודות ?
כתוב תגובה ל- חשדנית
ראיתי את תמונת המכונית
  יואל קורנלום   14/04/13 23:43
ובאמת קשה להאמין שגל מסוגל לעשות נזק בצורה שרואים בתמונה. הפגיעה מראה מכה חזקה באיזור הזה. אפילו אם נניח שהגל הרים והפך את המכונית והיא נחתה על הגג ואחר כך התהפכה המכונית חזרה על הגלגלים זה באופן תאורטי אפשרי אבל אז צריך לראות פגיעות רציניות ושריטות גם בצידי המכונית, לאחר שהתלגלה חזרה לגלגלים. לכן יש מקום לחשוד בסיפור שמספרים לנו. גם הסיפור שהיה על שובר הגלים לבד לא כל כך מקובל כי אדם כמו רפול לאחר הרבה שנים של קרבות מסוגל להריח סכנה וקשה להאמין שהוא יצא כך סתם לשובר הגלים בסערה רק כדי להרגיש את הרוח. מה היה לו לחפש במזג אויר כזה במקום ההוא? מה בכלל אפשר לבדוק בתנאים האילו? האם לא היה הגיוני אפילו אם באמת הלך לבדוק משהו שיקח עוד כמה חברה איתו רק כדי שיעזרו אם תהיה במקרה בעיה? דבר זה הוא סטנדרטי אפילו בתעשיה. בהרבה מקומות, בתוך מפעל רגיל, אסור לאדם יחיד לעבוד וצריך שיהיה עוד אדם בסביבה. אם אדם עובר בתוך שקע עמוק צריך שיהיה אדם שיעמוד בחוץ. אלה הם חוקי בטיחות סטנדרטיים וגם הגיוניים שקיימים בכל מקום. לכן הסיפור הזה באמת חשוד. בקשר לתאוריה שהוא נרצח בגלל שהתנגד להתנתקות אז צריך באמת לשאול למי זה היה עוזר? נניח שאפילו רפול היה חי איך יכול היה למנוע את ההתנתקות? הוא כבר לא היה בפיקוד ומה יכול היה לעשות? אפילו בתור חבר כנסת הוא לא היה משהו מיוחד ולא הצליח לגרוף הרבה קולות אז על מי הוא יכול לאיים? עם מה לאיים? מצד שני האם יתכן שהיה לו סוד שלא היה קשור להתנתקות? או אולי סוד על אחד ממנהיגי ההתנתקות? אולי זה בכלל משהו אחר, האם היתה בעיה עם עובדי הנמל שחשדו בו שהוא עומד לחסל את החגיגה שלהם? בנוסף לא השאיר דבר כתוב וגם אישתו לא טענה שהיה במצב רוח מוזר או מיוחד בימים שלפני.
כתוב תגובה ל- יואל קורנלום
יתכן כי יש משהו בתאוריה שלך,אך
  פלא יועץ   15/04/13 10:16
לייחס לרפול "התנהגות סבירה" זה כשלעצמו אינו סביר.ודי באם אביא סיפור קטן מעת היותו קצין צנחנים ראשי בשנת 69,כאשר ישובי בקעת הירדן הופגזו ללא הרף והיו אין סוף נסיונות חדירה של מחבלים מעבר הירדן.המוצבים היו ממולכדים בלילות באמצעים לירי אוטומטי.והנה פעם אחת לפנות שחר נראתה דמות מהלכת על גבי קו הביצורים של המוצב החיילים במשמרת נכנסו לכוננות ירי, ואז התברר כמעט לפני שנורה,כי זה רפול אשר בא ללא שום הודעה מוקדמת,לבדוק את מידת העיירנות והכוננות במוצב.כך שקשה ליחס לאיש שפיות אמיתית ויתכן כי הוא אף ביקש למות כפי שמת.לא בכדי נתן בן גוריון הוראה בסוף שנות ה-50 לא לקדם את את אריאל שרון ואת רפול הוא ידע עם מי יש לו עסק.רק אדם חסר כל ידע בטחוני ואשר היתה טבועה בו הערצה עיוורת ל"גיבורים" כמו מ.בגין היה יכול למנות את הצמד לא חמד הלזה יחדיו ולהפקיר בידו את גורל הביטחון של עם ישראל. טעות אשר עד מהרה מימשה את עצמה בגדול.וגרמה לכך שבגין הלך לביתו והסתגר בו עד למותו,מבלי לומר מילה.והקב"ה יצילנו ויושיענו מהם ומשכמותם.אמן.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
ערימה של שקרים ובדיות
  חייםק'ה   15/04/13 10:37
ילדותיות. חובבי הקונספירציות לא ינוחו אף פעם...
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
19
רפול ורבין
  rotem10   13/04/13 00:31
א. אם רפול כדבריך הגיע למסקנה שצריך לרוץ צפונה על סמך שיחה עם רבין.. איפה כאן המזימה להגיע מעבר ל-40 קילומטר והטעיית הממשלה?

ב. רפול העריך את רבין? איך זה יכול להיות? לא סיפרת לו עוד שרבין אפס בתקופה ההיא?
כתוב תגובה ל- rotem10
רפול ורבין
  אורי מילשטיין   13/04/13 10:11
א. רבין היה אז באופוזיציה וההטעיה היתה כלפי חברי הקואליציה.
ב. לגבי הערכת רפול את רבין הבאתי דברים בשם אומרם ולא את הערכתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
20
הבופור
  ניסים.מ   13/04/13 06:58
כאחד שלחם ואיבד בבופור חברים נראה לי שהתעלמת מההחלטות המוטעות של חבורת הפיקוד שם האם הכיבוש וההתעקשות לעלות למעלה היו מוטעים או מחויבי המציאות אנחנו בתחושה שהכיבוש של הבופור היה רק כדי להעלות את האגו למפקד האוגדה
כתוב תגובה ל- ניסים.מ
התעלמות
  אורי מילשטיין   13/04/13 10:01
"התעלמתי" גם קרב דאמור ומהתקדמות ב"ציר תגהוצת" של חטיבה 35. . הספר אינו עוסק במלחמת לבנון הראשונה בכלל אלא באהוד ברק ולו לא היה קשר לקרב הבופור. לוחמי הבופור מעונינים שאחקור את הקרב, התקשרו אלי וניפגש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
21
3 הערות :
  ראובן גרפיט   13/04/13 08:20
1. ד"ר מילשטין, ואני ער לביקורת כנגדו כמגלומן, כמומחה לאחר מעשה ועוד. אני רואה בו מעין "דון קיחוטה" הנאבק נגד ההסטוריה המשוכתבת של מערכת הביטחון המובילים אותנו להפקת מסקנות שקרית ומוטעה. 2. פרסומיו הינם נכס לאומי , הם חושפים את האמת המכוערת, ללא "הפודרה ומהסק" שעוטפים אותם המקורבים והאינטרסנטים. פרסומיו חושפים" עירום ועריה" את המחדלים, הטעויות, מאבקי הכוח, העדר כשירות, יכולות, קונצפטים שגויים. אין שני למילשטיין בנושא זה! 3. לדוגמה (קראתי את כל פרומיו) ספרו על דיר יאסין והאשמותיו כנגד "ההסטוריון" מאיר פעיל לא הוכחש. מאיר פעיל לא העזולא תבע לדין את ד"ר מילשטיין, מה עוד שפגשתי אישית אדם שעדין חי שהיה במקום ואישר אחד לאחד הן את מספר המתים והן את תאור המלחמה מבית לבית והן את איסוף המתים מהבתים ההרוסים למחצבה. בדומה לפרסומיו כנגד "תפוח הסדום" , "האטד" שחסינו בצילו ,שר הביטחון אהוד ברק, המדינאי הכושל ביותר בהסטוריה של מדינת ישראל, שכשל בכל תפקידיו המדיניים ודרגת סא"ל היתה פסגת היכולת שלו, גם הוא לא מעז להכחיש או לתבוע לדין את ד"ר מילשטיין וזה אומר דרשני.
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
תודה ראובן גרפיט
  אורי מילשטיין   13/04/13 09:51
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
22
גיבובים
  אוהב ציון   13/04/13 09:28
דר' מילשטיין הנכבד. 1. אם ברק היה שולי בגייס לשיטתך, מדוע יש טענות נגדו. 2. כיצד זה שאמיר דרורי ז"ל שהיה אלוף הפיקוד בעת המלחמה אינו מוזכר כלל בכצבה. שבת שלום
כתוב תגובה ל- אוהב ציון
תשובות
  אורי מילשטיין   13/04/13 09:46
א. אין מדובר בכתבה אלא בספר המתפרסם כאן פרקים, פרקים. אלוף פיקוד צפון מופיע בספר פעמים אחדות אבל לא הוא העיקר ולא אף אחד מחוץ לאהוד ברק כי הספר הוא על אהוד ברק מילדותו ועד סוף כהונתו כראש ממשלה.
ב. אין זה ספר טענות כלפי אהוד ברק אלא ביוגרפיה ביטחונית שלו. יש להתיחס לאהוד ברק לא על פי פרק אחד אלא על פי כל הפרקים שהתפרסמו עד היום ויתפרסמו בעתיד.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תשובה חמקנית
  אוהב ציון   19/04/13 18:19
שלום אורי. אתה יורד לפרטי פרטים ומזכיר שמות על ימין ועל שמאל גם שאינם קשורים ישירות לאהוד ברק. התתשובה שלך אינה משיבה לשאלתי מדוע דרורי ז"ל לא מוזכר כלל. אתה מדבר על אוגדונרים, מחטים קמנים וכ' רק דרורוי ז"ל יוק. אלוף הפיקוד הוא הדמות המרכזית בכל מערכה ובמקרה זה אתה מדלג כליל על שרשרת הפיקוד. לא שיש לי דבר נגד דרורי, אבל זה מצביע כי כל המחקר שלך הינו שיטחי ומציין נושאים שוליים רדודים של רכילויות ומזה מגיע למסקנה באשר לרמתו של אהוד ברק. גאונותו הצבאית וראיתו המדינית הם כנראה מעבר להבנתך.
כתוב תגובה ל- אוהב ציון
23
את מי מכפישים
  קבלות   13/04/13 09:47
תקראו את כתבה במעריב של לוחם סיירת מטכל ותראו מה הוא אומר על ברק ואז תחשבו טוב כמה אנשים כאלה אתם מכירים והאם ראוי להכפישם nrg.co.il
כתוב תגובה ל- קבלות
חחחחח
  אידבבה   13/04/13 10:31
אלו הן קבלות?.......באמת, אתה רציני?....גבוב של קשקשת שאין בינה לבין מחקר מעמיק - כלום.
אם זה אמור לשמש כזכות לברק - הוא בבעיה רצינית....
כתוב תגובה ל- אידבבה
ברק לא בבעיה
  קבלות   13/04/13 12:23
קצת דרך ארץ , על תגידיי על דברי לוחם שלחם שחם עם שחם גיבוב של שטויות .
הרי לא מדובר במחקר הנדסי של נוסחאות אלה בראיונות עם אנשים .
דרך אגב ברק לא בבעיה אף הכפשה לא תיקח ממנו את דרגות הרב- אלוף , את חמשת הצלש״ים , את התואר הראשון בפיזיקה ומתמטיקה ( אולי אורי יעשה מחקר ויוכיח שתשובות שלו במבחני התואר לא היו נכונות) את התואר השני מסטנפורד פשוט אדם מוכשר וגיבור .
כתוב תגובה ל- קבלות
### לאורי כלצופים ולצופות ###
  עוד סתם אזרח   13/04/13 15:23
### לאורי כלצופים ולצופות ### ((גילוי נאות כבכנות: הגם ולעוד סתם אזרח כזה ואחר כאם ורק ולפעמים ולפעמים 9ריקים ועשה, מה עוד ולא עניין של דעה, מה עוד שאורי אומר שמאמר זה עוד רק ורקע וכלל אין ידיעה במאמר ההמשך)). לאורי, לצופים ולצופות שלום רב וברכה. אני זאת שכותב משוכנע ש : ** מניעיכם/ן צדק ויושרה * כמו ומשוכנע שהיו וויכוחים מחלוקות שעבר כשאין קץ , כמשוכנע שהיו תחושות כלל לא ופשוטות עוד ובהמעטה שבהמעטה. כמו ומשוכנע שבכלל במציאות שעבר: חוסר הסכמה/חוסר ידיעה לדרך משותפת: זה פשוט כממש לא משמח טבעם של דברים. מה עוד במציאות שעבר לפעמים בצורה העדינה ביותר לניסוח: כה לא פשוטה כעם זאת וכל זאת: ##### כאבקשכם/ן לעיון כלקריאה את הקישור שמעל ##### ((((עיין הגם ועוד סתם אזרח כזה ואחר)))) ((כאך רק וקטן תחושת חובתי שכותב ייחשב ((כעם ומיותר כשהבהר כממש לא מיוזמתי הקישור שבזאת)))): *****: כתודה והערכה כעל שלכם/ן ותשומת ליבכם/ן כונוסף שבזאת. (789238).
כתוב תגובה ל- עוד סתם אזרח
24
ברק, גלנט ומבצע עופרת יצוקה
  חשדנית   13/04/13 10:58
לדעתי גלנט שיתף פעולה עם ברק בשקר של מבצע "עופרת יצוקה". כל המבצע היה שקר אחד גדול. בכלל לא התכוונו להילחם בחמאס בעזה. המבצע התקיים חודשיים לפני הבחירות ונועד רק לחזק את מפלגת העבודה בראשות ברק שהייתה בדרך להתרסקות אדירה בבחירות. לכן ברור מדוע צה"ל לא נכנס לעיר עזה, אלא נעצר בקרבת העיר, ברור מדוע לא חיסל את מנהיגי החמאס שידוע היכן הסתתרו ואף לא הפציץ את בתיהם, ברור מדוע החמאס בכלל לא נלחם ונתן לצה"ל להתקדם כמעט בחופשיות בשולי הרצועה, ברור מדוע המבצע לא הסתיים בהכרעה והחמאס המשיך וממשיך להפציץ את עוטף עזה בקסאמים עד היום, הכל ברור. כל המבצע הזה היה אחיזת עיניים ורמייה נגד עם ישראל.
לדעתי, התקיים הסכם בין אהוד ברק לבין הנייה שאומר כך - החמאס לא ימשיך להשתולל בהפצצות על עוטף עזה (טיפטופים קטנים מותר כדי להראות שהוא קיים) עד אחרי הבחירות ובתמורה המבצע יהיה 'חלבי' וצה"ל לא יפציץ את מפקדות החמאס מתחת לביה"ח שיפא, ולא יבצע חיסול ממוקד של מנהיגי החמאס.

גלנט, אלוף פיקוד הדרום היה אחראי על המבצע ופעל ישירות תחת שר הבטחון אהוד ברק (מידרו את אשכנזי כמו במשט הטורקי) ולכן גם אחראי, לדעתי, באופן ישיר על השקר של "מבצע עופרת יצוקה". זאת הסיבה שברק בחר בגלנט לתפקיד הרמטכ"ל אחרי אשכנזי. הם התאימו אחד לשני.
לדעתי, אם גלנט היה נבחר לרמטכ"ל הבא - הוא היה משתף פעולה עם ברק גם במלחמה הבאה, בכוונה ליצור הפסד יזום ומכוון מראש לצה"ל, והכל על מנת להביא את המדינה להסכם נסיגה מיו"ש ומהגולן. בדיוק מה שהשמאל רצה מאהוד ברק. ומה שברק רצה לתת לשמאל כדי להישאר ב-ש-ל-ט-ו-ן.

המסקנה - טוב שגלנט 'הועזב' מתפקיד הרמטכ"ל הבא. טוב שאשכנזי נלחם ולא וויתר. טוב שמפקדי גולני לא נכבשו ב'קסמיו' (=דיבורים כמו חול ואין מה לאכול) של ברק. הם ידעו בדיוק מי הוא וממה הוא עשוי.
נכון. גלנט היה כישרוני ומעולה. אבל, הקשרים שלו הרסו אותו. כידוע גלנט היה המזכיר הצבאי של אריק שרון וגם כנראה שותף לפורום החווה ולהתנתקות. לא לחינם קיבל קידום חודשים ספורים אחרי ההתנתקות מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה שרון למפקד פיקוד דרום, קפיצת מדרגה אדירה בלי שום הכשרה.

והשאלה העיקרית שלא נשאלה עד היום: מדוע היה דחוף כל כך לאהוד ברק לפטר את הרמטכ"ל אשכנזי, שנשאר לו בסך הכל רק עוד 6 חודשים לסיום תקופת כהונתו, כדי למנות תחתיו את גלנט ? כל הדם הרע הזה בגלל 6 חודשים בלבד ? אז זהו שזה לא כ"כ פשוט.
נראה לי שהתשובה היא כזאת - ברק תיכנן מלחמה עם איראן בטווח ה-ק-צ-ר. הוא תיכנן ל-ה-פ-ס-י-ד במלחמה בדיוק כמו שדיין תיכנן להפסיד במלחמת יום כיפור כדי לתת למצרים את סיני. ברק התכוון שההפסד במלחמה עם איראן או האסון שיבוא בעקבותיו יגרום לעם לאבד את העשתונות ותוך כדי זה הם יוכלו להעביר בלי בעיות את הגולן לסורים ויו"ש לפלסטינים...לדעתי גלנט התאים לו למשימה הזאת כמו כפפה ליד...לדעתי, השקר של מבצע עופרת יצוקה הוכיח שהוא מסוגל.
כתוב תגובה ל- חשדנית
כרגיל בדיות וקשקושים
  חייםק'ה   15/04/13 12:05
אבל נסתפק בפריט אחד - ברק לא פיטר את אשכנזי ולא קיצר את כהונתו אפילו ביום אחד או דקה אחת. אשכנזי שירת בתפקידו כרמטכל ארבע שנים תמימות ומלאות ודבריך בעניין הנם במקר ההטוב שטות מוחלטת ובמקרה הרע סתם שקר גס. ואידך זיל גמור.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
25
ברק הגיבור והרייטניג של יצחק
  עין אחת   13/04/13 16:00
מילשטיין הוא מס 2 ברשימת הבוגרים הנקראים ביותר באתר של יואב יצחק , אחרי האחרון בעצמו .

כדי להגביר את הרייטניג , מילשטיין , משתמש בכותרות סנציוניות , שאים בינן ובקשר למצאיות מרחק קרוב .

כשאתם לוחצים על האתר , ועל הקישור של מילשטיין , מופיע פרסומת
ומזה מתפרנסים יצחק ומילשטיין .

הבנתם את זה?........
כתוב תגובה ל- עין אחת
גם כשאתה הולך למכולת
  חשדנית   13/04/13 19:50
אתה משלם על הלחם...אז במקום לשלם בחנות הספרים על הספר של מילשטיין אתה 'משלם' באמצעות הפרסומות באתר של יואב יצחק (בשווה כסף שאפילו לא יוצא מכיסך). אתה הבנת את זה מיסטר קטנוני ? לא יאומן איך הרמה של להקת המעודדים של ברק הולכת ופוחתת, מויכוח כביכול אקדמי על מחקר היסטורי לפרסומות....פחחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
26
יוסף נאור לא קיבל פרס במלחמה
  טום   13/04/13 22:24
כפי שניתן ללמוד מכתבה זו בעיתון דבר jpress.org.il הוא קיבל את הפרס עוד במאי 1967 באופן גלויץ
כתוב תגובה ל- טום
אל תנסה לבלבל את אורי עם עובדו
  רמי ש.   13/04/13 23:43
עובדות, יש לו מקורות אמינים ויש לו גם מקורות שנותנים לו הערכות על אנשי ל"א מהמגזר המבצעי...

אותו נאור בענין אחר אפילו הסביר לאורי כי :

"השאיפה לא רק להגיע לירח אלא גם להשתלט עליו נובעת בין היתר מכך שעל הירח ישנו חומר שלא נמצא על כדור הארץ ואשר יכול לעבור תהליך התכה גרעיני ובכך לספק בקלות את כל האנרגיה שכדור הארץ זקוק לו למשך שנים רבות"

אם כול סיפור נאור לא היה כול כך עצוב (ורווי מיתוסים וכישלונות) הייתי צוחק.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
רמי, עם יד על הלב
  אורי מילשטיין   14/04/13 22:10
יש לך משהו אישי נגד נאור? זכור, לא אני הענקתי לו דרגת אלוף משנה; לא אני גייסתי אותו לחיל האוויר ב-1949 להתקין את הרדאר הראשון; לא אני מניתי אותו לראש מחלקת ל"א בחיל האוויר עד סוף מלחמת ההתשה! אתה נהנה לירוק מן הבאר שממנה שתית. יבושם לך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אורי, חס וחלילה
  רמי ש.   14/04/13 22:43
שום דבר אישי, אך אני חושד שמישהו ביצע "מעשה מגונה" למחקר שעליו כנראה עמלת רבות.

יותר חמור, מישהו עשה מעשה שבל יעשה לדור שלם של אנשים (במגזרים הטכניים/אמל"חים/מבצעיים שבאו אחרי שפרש (או הופרש)

ועוד יותר חמור, לאחר שגיאותיו עליהם הצבעתי בתגובותיי הקודמות, מן הראוי היה שלא יוציא לעז מבצעי כול כך חמור (כי היה לו פתרון למערכת הטק"א SA-6 אותה כלל לא הכיר, אבל לא השתמשו בפתרון זה...)

אורי, אין לך מושג עד כמה העלילה הזו חמורה.

אגב, היו כמה "בארות" במקביל, באר טכני (אליו היה שייך נאור), באר פיתוח אמל"חי ובאר מבצעי אליו אני הייתי שייך.

ועוד אגב, בחיל האוויר לא הייה "מחלקת ל"א".נאור היה ראש ענף ציוד ל"א.

שום דבר אישי.

חג עצמאות שמח !

כתוב תגובה ל- רמי ש.
אורי, חס וחלילה
  רמי ש.   14/04/13 22:53
שום דבר אישי, אך אני חושד שמישהו ביצע "מעשה מגונה" למחקר שעליו כנראה עמלת רבות.

יותר חמור, מישהו עשה מעשה שבל יעשה לדור שלם של אנשים (במגזרים הטכניים/אמל"חים/מבצעיים שבאו אחרי שפרש (או הופרש)

ועוד יותר חמור, לאחר שגיאותיו עליהם הצבעתי בתגובותיי הקודמות, מן הראוי היה שלא יוציא לעז מבצעי כול כך חמור (כי היה לו פתרון למערכת הטק"א SA-6 אותה כלל לא הכיר, אבל לא השתמשו בפתרון זה...)

אורי, אין לך מושג עד כמה העלילה הזו חמורה.

אגב, היו כמה "בארות" במקביל, באר טכני (אליו היה שייך נאור), באר פיתוח אמל"חי ובאר מבצעי אליו אני הייתי שייך, אני טוען שנאור יצא מהחייל והטיל רפש לתוך שלושת הבארות הללו...

ועוד אגב, בחיל האוויר לא היה "מחלקת ל"א".נאור היה ראש ענף ציוד ל"א.

שום דבר אישי.

חג עצמאות שמח !
כתוב תגובה ל- רמי ש.
SA6
  אורי מילשטיין   15/04/13 06:15
לפי נאור הוא כן נתן פתרון ל-SA6 הנושא צריך להיבדק בלא שום אמוציות. אני מניח שיום אחד יעשו זאת כשהמסמכים יפתחו אבל אנשים רבים לא יהיו בחיים נאור בוודאי שלא.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שקר וכזב !
  רמי ש.   15/04/13 09:07
וכול איש ל"א של אותה תקופה שמתמצא קצת יגיד לך זאת.
הסיפור הוא מורחב ומקומו לא כאן.
כתוב תגובה ל- רמי ש.
27
ובכל הקשקשת הזו איפה ברק?
  חייםק'ה   13/04/13 22:37
את האמור לכתוב על ברק לא? מה יש להאריך כל כך עם הרכילויות האלה על מי נסע לאן ומתי כשכל זה לא רלוונטי כלל לאהוד ברק? פרק אחר פרק מלא בסיפורים אבל כשמנסים לבדוק מה עם ברק נשארים עם אפס אינפורמציה.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
יש לך בעיות עם הבנת הנקרא
  אורי מילשטיין   13/04/13 23:47
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אין לי שום בעיות הבנה
  חייםק'ה   14/04/13 12:14
על מנת לטעון שברק אחראי לפקקים ולתקלות באספקה יש להביא עובדות מקדימות כגון: האם היתה תכנית פיקודית להקצאת צירים לגייס האם ומתי הוציא מפקד הגייס פקודה הכוללת התייחסות לצירי האספקה האם סגן מפקד הגייס הופקד על הכנות לתעבורה בצירים אלו ורק לאחר כל זאת תוכל לטעון משהו על תפקודו של ברק בעניין וזו רק דוגמה לדרך הבלתי מקצועית שבה אתה מתיימר לחקור את מערכות ישראל.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
28
שאלה לד"ר מילשטין:
  מבקר תקשורת   14/04/13 00:32
האם סיימת את כתיבת הספר? האם נדע מה עשה ברק בתפקיד סר הביטחון ?
כתוב תגובה ל- מבקר תקשורת
"מה עשה ברק כסר הבטחון?"
  ajn   14/04/13 09:00
בשתי מילים: עשה לביתו.
כתוב תגובה ל- ajn
תוך כדי עשייה לביתו
  אורי מילשטיין   14/04/13 09:54
הזיק ברק מאוד למדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ברק כראש ממשלה ושר ביטחון
  אורי מילשטיין   14/04/13 09:46
סיימתי את המחקר שלי בפרשת מדחת יוסוף בקבר יוסף בשנת 2000 שהתחילה את האינתיפאדה השנייה והיתה אחת הגורמים לבחירות החדשות לבחירתו של אריק שרון כראש ממשלה ולפרישתו הראשונה של ברק מן הפוליטיקה. הפרק הזה והפרקים הקודמים מתפרסמו יתפרסמו בשבועות הקרובים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא קשור לפרק זה, אבל מוכיח את
  ב_שמואל   14/04/13 13:27
מוכיח את טענתך לברדק, למעשים פליליים ומנטליות אנרכיסטית של אנשי סיירת מטכ"ל וצמרת החברה הישראלית שהשפיעה על התרבות הישראלית (בכל התחומים)

"לא היה לנו תקציב, לא דלק ולא אוכל. נהגנו לגנוב דלק ממכוניות ואוכל מאנשים שיצאו לפיקניקים. אף פעם לא תפסו אותנו. בסוף אחד מאיתנו פנה לרמטכ"ל חיים בר לב וטען: 'אני משרת ביחידה של גנבים'. המפקד דוב תמרי קיבל נזיפה ומאז פסקו הגניבות, אלא אם כן היה מדובר במסיבות או במבצעים".

"ועם קום המדינה נסע לחיות בקיבוץ בית אלפא. בגיל 18 הוא עלה להשלמה בקיבוץ זיקים של השומר הצעיר. עד היום הוא זוכר את בכי התמרורים הקולקטיבי של חברי הקיבוץ כשנודע להם על מותו של סטאלין, שמש העמים."

nrg.co.il
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
29
חטיפת גלעד שליט =צבא לא מקצועי
  מוט   17/04/13 12:39
כל הסצנה עם גלעד שליט, הוא המשך ישיר לצבא לא מקצועי.. תקראו! מעניין. מה ענה גלעד לחוקרים? כמה אפשרויות היו שלא תצלח החטיפה. kr8.co.il. הלוואי ויקשיבו לאורי, ויתחילו לעשות סדר בצבא.
כתוב תגובה ל- מוט
כל פרשת גלעד שליט
  אורי מילשטיין   19/04/13 07:38
היא ביטוי המערכת החיסונית (מערכת הביטחון במובן הכולל) של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
30
מילשטיין עושה קרקס מההסטוריה
  קיסינג'רמ   19/04/13 00:02
בלי שום מחוייבות לכללים מחייבים בשדה המחקר - מקושש מילשטיין פרורי מידע (בד"כ סובייקטיבי) שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר, מלבד חשבונאות של שנאות ויצרים שיש למילשטיין עם מושאי "מחקריו" .משעמם עד כדי פיהוק!
כתוב תגובה ל- קיסינג'רמ
לא ביססת את הטענה
  אורי מילשטיין   19/04/13 07:04
ש"שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר" ולפיכך בין הטיעון שלך לבין מה שכתבתי (המציאות הנדונה) אין דבר וחצי דבר.אמירות בלי ביסוס מלמדות על הטוען ועל כוונותיו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא ביססת את הטענה
  אורי מילשטיין   19/04/13 07:04
ש"שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר" ולפיכך בין הטיעון שלך לבין מה שכתבתי (המציאות הנדונה) אין דבר וחצי דבר.אמירות בלי ביסוס מלמדות על הטוען ועל כוונותיו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
31
לאורי חייבת להעיר
  הפנינה   19/04/13 02:09
עם כל ההערכה לעבודת התחקיר והניתוח דרוש יותר איזון בספר. קשה להאמין שכל הצלשי"ם שלו שקריים. לו היית מפרט גם על מעלותיו של ברק לפחות בתקופת פיקודו על סיירת מטכ"ל, זה היה מעלה את רצינות המחקר ומוסיף לך כבוד כהיסטוריון. תודה.
כתוב תגובה ל- הפנינה
"קשה להאמין" אינו טיעון
  אורי מילשטיין   19/04/13 18:33
רציני. הוא ביטוי לתרבות שאותה אני מבקר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
32
צריך יותר איזון
  הפנינה   19/04/13 02:18
ניתוח היסטורי צריך להיות יותר מאוזן. למרות הכל לא ייתכן שלברק אין קבלות לפחות כמפקד היחידה.
כתוב תגובה ל- הפנינה
"לא יתכן" אינו טיעון מדעי
  אורי מילשטיין   19/04/13 18:47
פעם חשבו האנשים הכי רצינים בעולם שלא יתכן כי כדור הארץ נע סביב השמש וטעו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה את מתכוונת
  ראומה   21/04/13 16:22
האם היסטוריון אמור לכתוב בשני טורים: טור אחד של כישלונות, טעויות, הזנחות, שקרים ועבודה בעיניים, וטור שני של התנהלות תקינה או הצלחות במהלך שרותו הצבאי? ואז על כל כישלון ושקר, שמחירם בחיי לוחמים, תחפה הצלחה או התנהלות תקינה? ואם לא יהיה איזון, אז נמחק את העודפים?
כתוב תגובה ל- ראומה
33
בני פלד בראיון שצוטט במעריב
  בן שמואל   2/06/13 17:43
אמר למראיין שבחורצ'יק חרדי, עבד 1/2 שנה על תוכנה שהביאה להשמדת מערך הנ"מ של סוריה,לדברי עברי ,הוא עשה עבודה של צוות שלם שהיה אמור ל"עבוד" על פיתוח התוכנה,כמה שנים.

חוזר "כ מ ה ש נ י ם", מדוע ד"ר מילשטיין מדלג על פרט 'לא חשוב' זה .????
כתוב תגובה ל- בן שמואל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il