s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופ' רון שפירא: השוחד - אופציה לגיטימית
מאת: חגי ורד  |  21/02/2002
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ניתן לנסח את הטיעון פשוט יותר
  חיה קליין   21/02/02 21:57
שפירא ביסודו של דבר עושה הבחנה ולדעתי נכונה בין מקבל השוחד לנותן, שפירא מנסח את הטיעון במונחים מורכבים, אבל בניסוח פשוט הטיעון הוא, לנותן בעצם אין ברירה ואילו המקבל מנצל את הסבך הבירוקרטי להתעשרות פרטית
כתוב תגובה ל- חיה קליין
2
איזה חברה?
  שי נתניה   21/02/02 22:31
אם הנושא הוא לצורך אקדמי ולהתפלמסות
הרי זה משובח
אם הנכתב הוא הכוונה כי אז אני רוצה לחיות במקום אחר
בירוקרטיה הינה בעיה טכנית ובעיה טכנית פותרים באמצעים טכניים ולא בהגיגים
למה רק העלמות מס ושוחד למה לא להתיר אונס למשל? ככה זה בטבע.
כתוב תגובה ל- שי נתניה
3
האם האיש הזה הוא דיקן פקולטה?
  מנחם אלפרמן   22/02/02 01:54
קשה להאמין! פרופסור למשפטים מעלה רעיונות מוזרים ומסוכנים כאלה, בנימה פילוסופית, כדי לגרות את הקוראים לקרוא את מאמרו, ואגב כך לתת לפושעי הצווארון הלבן לגיטימציה. כאילו שעשירי הארץ ושועיה משלמים שוחד כדי לייעל את השיטה, או משום שאין להם ברירה. הם עושים זאת מתוך ניצול ציני של כספם (וכך גם כאשר הם מועמדים אחר-כך לדין) כדי לקדם עניין אישי, ואגב כך הם משחיתים ומפוררים את סדרי השלטון. חברה שמגלה יחס סלחני לעברייני צווארון לבן סופה שתידרדר למעמקי שחיתות ואנרכיה, וראה את המצב בארגנטינה.
אביון הגונב כדי לממן ארוחה לילדיו ראוי לחמלה. איש עסקים שעושה זאת בשם קידום עסקיו, רחמנא ליצלן, ראוי לו שיימק בתא הכלא שנים רבות, למען החברה שבה אנו חיים.
כתוב תגובה ל- מנחם אלפרמן
4
עשות עושר ולא במשפט
  גרשון בן-יעקב   22/02/02 02:44
הבשורה החדשה היוצאת מאוניברסיטת בר אילן מעניינת: כמעט היתר מדאורייתא (או אף המלצה) למתן שוחד. אפשר לשער שאין הכוונה לאדם רעב שגנב בשוק עגבנייה, כי דבר זה מזיק לחברה, אלא לגנבים גדולים שהתעשרו - שם האכיפה יקרה מדיי ולא כדאית. אין זה מפליא כלל שהעבריינים העשירים והחזקים קמים להסיר מעל גבם את הנטל המיותר של האכיפה ואת אי הנוחות שבעמידה לדין. אני מניח שיקומו עורכי דין גדולים להילחם נגד הדיקן מבר אילן, שהרי פרנסתם תיפגע אם בעלי היכולת הגדולים ביותר לא יזדקקו להם. אוניברסיטת בר אילן תצטרך לבחור בין מצוות התורה לשמירת זכויות הגנבים הגדולים. האם הבשורה החדשה מלמדת שהבחירה כבר נעשתה?
כתוב תגובה ל- גרשון בן-יעקב
5
דיקן נכבד ענה לי!!!
  פיני   22/02/02 13:29
תגיד, פרופ'' שפירא הנכבד, אולי גם תסחף עם עמדתך התמוהה לעניין עבירות כגון אונס, שוד, רצח, גניבה וכיו"ב, אולי נלמד מחדש "דיני עונשין", מחד, ומשפט ומוסר, מאידך. מעניין אותי האם ד"ר דנה פוגץ'' תלמד את התיאוריה שלך בסמינריון שלה "עבירות צווארון לבן". מעניין. אני אהיה שם לשמוע... .
כתוב תגובה ל- פיני
6
אפרים קישון כבר כתב את זה
  יוסף   22/02/02 14:25
אפרים קישון כתב כבר את זה בשנות החמישים. הוא הסביר עד כמה הפרוטקציה "חיונית" לתפקוד המערכות הביורוקרטיות. זה היה הרבה יותר קצר, שנון, ומצחיק. שפירא צריך לשלם תמלוגים לקישון על הגנבה הספרותית.
כתוב תגובה ל- יוסף
7
ללמוד מחדש משפטים...
  רפי   22/02/02 17:46
אליבא דפרופ'' שפירא רון צריך לשכתב מחדש לא רק את ספר החוקים אלא גם את הספרות האקדמית. מעניין לשמוע את תגובתו של המלומד פרופ'' ש.ז. פלר למשל, של פרופ'' הרנון וכל החבר''ה...
כתוב תגובה ל- רפי
8
מחיר אפשרי לשוחד - חומר למחשבה
  מיקי   22/02/02 21:35
הקלות הבלתי נסבלת של מתן שוחד לעובד הציבור,כביכול בשם הגברת היעילות הכלכלית, עלולה חלילה בסופו של דבר, לגרום לתוצאות אסוניות (על רקע של תרבות "הסמוך" במדינתנו).למשל, התמוטטות מבנה על דייריו ו/או התרסקות מטוס על נוסעיו, כתוצאה מקשרים מושחתים בין קבלן ו/או ספק, לבין מפקח בנייה מטעם העיריה ו/או קניין ציוד של חברת התעופה. אשר על כן במצב עניינים אפשרי זה,טיעוני הפרופ'' הנכבד במאמרו המקורי (והמוזר יש לומר...) בטלים מעיקרם - עבירת השוחד איננה אופציה לגיטימית בחברה הישראלית בשום מצב ובשום תנאי,אל מול הערך העליון של שמירת חיי אדם!!
דבר נוסף:על סמך מה הקביעה שישראל משקיעה היום משאבים עצומים באכיפת הונאה ועבירות מס? היכן הנתונים האמפיריים מהשוואות בינלאומיות ביחס להשקעות רשויות האכיפה במדינות המערב בעבירות הללו? דומני כי שיעור השוטרים יחסית לגודל האוכלוסיה, הוא מהנמוכים ביות במדינות המערב.
כתוב תגובה ל- מיקי
9
כנראה שגם פרופסור רון לוקח שוחד
  קובי   23/02/02 16:57
כתוב תגובה ל- קובי
10
המושחתים שולטים ורוצים גם אהדת העם
  שלמה לוי יו"ר עמותת   23/02/02 19:31
המאמר של רון שפירא הנה שלב נוסף בהשתלטות של האליטות המושחתות במדינה על העם. עד עכשיו הם שאפו להשתלט על משאבי המדינה וכיסי העם. כשהשיגו זאת הם עכשיו פונים לצבוע את פשעיהם בוורוד ולשכנע את העם כי זה רק לטובתו... הם רוצים גם את אהדת העם לשחיתותם, אין גבול לחוצפה.
אבל שיטתם, שבה הם צובעים את מעשי העבריינות החמורים שלהם ביושר וצדק, כבר ידועה בעם, ומאמר זה הנו בגדר עוד קש שעומד לשבור כבר את גב הגמל.
שאלה אחת לרון, אם אתה אומר שהבירוקרטיה מצדיקה שוחד אז למה לא בחרתה להאבק ולכתוב על הבירוקרטיה ? שהרי גם לדבריך היא הבעיה האמיתית, אם כי הנך אומר כי לא ניתן לתקנה. לי ברור כי הסיבה היא שגם אתה נהנה ואף הנך אומר זאת וצובע מעשיך ב"תכנון מס".
האם בכלל ברור לך שבדבריך אתה אומר שאין חובה לציית לחוק ומותר להתעלם ממנו? אתה, דיקן הפקולטה למשפטים ??
והאם גם לבוזגלו אתה מרשה לעבור על החוק כמוך?? אווו,.. לזה אתה לא מסכים אתה אומר כי בוזגלו צריך להענש אבל אתה וחבריך לא לכם זה מותר.
מאמרך הנו דבר חמור ביותר. אין לך מקום במערכת המשפט בכלל. בטח לא בפקולטה למשפט. אל תתפלא שהעם איבד כבר מזמן סבלנותו לפלפולים המשפטיים המטורפים שלכם. העם כבר מזמן ער לשעשועים שלכם בגורלו. והרי אתם, המשפטנים, אמורים לייצר סדר חברתי וציבורי. כשלתם ואינכם ראויים לאמון העם. אתה ממשיך וממציא שעשועים נוספים שמאדם כמוך יביאו אסון לחברה המתפרקת שלנו. אני מקווה מאוד שתורחק בהקדם ממערכות משפט בכלל.
סדר חברתי ניתן להשיג רק בהלכות קבועות ויציבות שהעם גודל עימם ומודע להם. ולא בהמצאות מטורפות של סדרים חדשים שגורמות לזעזועים חמורים בסדר החברתי ובכללי ההתנהגות של העם.
כתוב תגובה ל- שלמה לוי יו"ר עמותת
11
ושוחד על נקי לא לקח
  רפי   23/02/02 20:12
בבר אילן לא מלמדים את "ושוחד על נקי לא לקח"? מה שכחת רון שפירא?
כתוב תגובה ל- רפי
12
תחי היוזמה הפרטית
  ארנון   23/02/02 21:29
אותם פקידי מס הכנסה ואנשי פרקליטות, בשביל מס'' כותרות בעיתון ימהרו להגיש כתבי אישום לא צודקים כנגד אותם אנשים שמכספי מיסיהם יש בהם לממן את משכורת כל הפקידים שבמחלקתם, ואם הם ייכנסו לכלא, מי ישלם משכורתם?! בל ניתמם, זהו כל כוחם
כתוב תגובה ל- ארנון
13
מי משוחד כאן?
  יוסי   23/02/02 21:59
נדמה כי התחלפו היוצרות. הכותב הדיקן אולי משוחד בדעותיו כאשר בענייני שוחד עסקינן. שיבקר קודם את בית המשפט העליון - נראה אותו חכם גדול... .
כתוב תגובה ל- יוסי
14
אלימות לא הורסת חברה
  עומר   23/02/02 23:06
שוחד = שחיתות מצב כזה פוגע באופן היסודי ביותר של אמון הציבור בנבחריו.
ההרגשה של פרירייות היא מתסכלת. היא גורמת למהפכות, ההסטוריה מלמדת ששחיתות הנבחרים והמעמדות השולטים הרסו את החברה. עבירות אלימות פוגעות מאוד באיכות החיים של היחיד אבל אף פעם לא גרמו למהפכה.
חיבור מושחת של הון ושילטון לא יחזיק הרבה זמן מעמד. היועמש לא הגיש כ"א נגד בחירים בגלל מורא וחשש מהחזקים ...
כתוב תגובה ל- עומר
15
הנסיעה בצהוב מונעת פקק מוחלט.
  יאיר בן משה   24/02/02 00:31
אם הנהגים היו מצייתים לחוק הכתוב, ושומרים מרחק כדין, כביש החוף היה הופך למגרש חניה. ואם פקידי המכס היו בודקים לפי הספר, היינו עד היום תקועים במסוף הנכנסים בנמל התעופה. צודק הפרופסור בדבריו, אך אסור היה לו לאמר אותם.
כתוב תגובה ל- יאיר בן משה
16
If you can''t bit them, join them?..
  אביב   24/02/02 13:49
אילו היתה הבירוקרטיה ישות עצמאית, שנשמה באפה, שאין בכוחנו להשפיע על אורחותיה, אזי יתכן, שהיה צידוק מוסרי לעודד שוחד, בבחינת if you can''t bit it, join it. אולם הואיל, והבירוקרטיה היא פרי פעולה של אנשים (המאיישים מערכות חוק ומשפט), הרי שנבחרינו - שכירינו להנהגת המדינה - יכולים, ואף צריכים ליזום מהלכים שונים, שיביאו לתיקון עוולות מונצחות ולהכחדת דינוזאורים בירוקרטיים אנכרוניסטיים.

צודק הדיקן הנכבד בתיאור עוולות הבירוקרטיה הדרקונית בארצנו, אולם טועה הוא בלגיטימציה, שנותן לעבירה על החוק. עדיף לו היה קורא לשיפור סדרי המנהל בארץ, ולו היה מציע (כמשפטן מומחה) דרכים לשיפור המצב הקיים וליצירת בירוקרטיה יעילה יותר.

אביב
--
כתוב תגובה ל- אביב
17
כנראה שלא הבנתם
  אק   16/05/03 04:18
למי שלא הבין- זו דרכו היחודית של פרופ' שפירא להציג את חוליה של החברה המסואבת הישראלית. למי שרואה בכך מתן הכשר (כמיטב העשייה בבר אילן) ללקיחת שוחד והתעשרות פלילית הרי שאני ממליץ לו לגשת לבדוק את עצמו שכן הוא סובל מאותם סימפטומים עליהם מצביע פרופ' שפירא אך להבדיל מאומץ הלב של מפרסם המאמר, כל הלוקים למיניהם עדיין מסתתרים ומשלחים את חיצי הזעם והבושה בפובליציסט ועילוי משפטי כשפירא. מי יתן וירבו תמרורי אזהרה כשפירא שיציגו בשפתם הציורית והצינית את הבעיות איתן מתמודדת החברה בארץ
כתוב תגובה ל- אק
18
נאה דורש נאה מקיים
  נרדם בשיעור   2/02/05 16:30
ynet.co.il
כתוב תגובה ל- נרדם בשיעור
19
***
  משועמם   19/12/15 23:39
horimisrael.wordpress.com/
כתוב תגובה ל- משועמם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il