|
אורי שני (דרך ארץ) ויהודה כהן (חוצה ישראל) חותמים – וירון זליכה מוחא כפיים
|
|
|
|
|
בטקס חגיגי במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, נחתמו הבוקר (ג', 6.2.07) מסמכי עסקת קטע 18 בין חברת דרך ארץ למדינה. החתימה על ההסכמים אינה מהווה את הסגירה הפיננסית, האמורה להסתיים תוך 14 יום.
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, אמר כי החברה עוסקת כיום בכ-260 ק"מ כביש מצומת כברי בצפון עד צומת הנגב בדרום. "הסיכון העיקרי למימושו של ההסכם שנחתם היום הוא בעיית הקברים בתוואי המעכבת את העבודות מזה כשנתיים", הוסיף כהן. עם זאת הוסיף, כי מתגבש הסכם לפיו בימים הקרובים תחל חברת דרך ארץ בביצוע עבודות מקדימות באותם חלקים שאינם קשורים לבעיית הקברים.
קטע 18 ישתרע ממחלף עירון ועד מחלף עין תות באזור אליקים, לאורכם של 17 ק"מ. קטע הכביש החדש ישתלב עם תוואי כביש 6 הקיים ויפעל גם הוא במתכונת של כביש אגרה. פתיחתו לתנועה תביא עתידה תשפר את הנגישות לאזור צפון הארץ וממנו. חלק מעבודות התשתית בתוואי הכביש כבר בוצעו על-ידי חברת כביש חוצה ישראל. עלות האגרה לקטע זה, שיעמוד בפני עצמו, כ-4 שקלים (במחירי היום).
הקמתו והפעלתו של קטע 18 על-ידי חברת דרך ארץ תיעשה במסגרת הרחבת חוזה הזיכיון הקיים עבור הקטע המרכזי של כביש 6 (ממחלף שורק בדרום עד עירון בצפון).
הקמת הפרויקט תיעשה באמצעות חברות הבת הקבלניות של בעלי המניות בדרך ארץ - דניה סיבוס (אפריקה ישראל) וסולל בונה (שיכון ובינוי). הפעלתו תעשה באמצעות חברת ההפעלה של דרך ארץ.
גיוס המימון בוצע בניהולו של בנק הפועלים יחד עם 30 מוסדות פיננסים מישראל. הקטע החדש יהיה דו נתיבי לכל כיוון. ישולבו בו 14 גשרים, שתי מנהרות, שני מחלפים ושני שערי אגרה. הכביש יתחבר אל שני כבישי רוחב - כביש 65 וכביש 70. עלות הפרויקט הינה כ-200 מיליון דולר.
תכנון קטע הכביש החדש נותן דגש מיוחד לנושאי איכות ושימור הסביבה, לאור המבנה הטופוגרפי הייחודי של אזור התוואי הכביש. הפיתוח הסביבתי והשמירה על אוצרות הטבע שימשו קו מנחה בתכננו והקמתו של כביש 6 ומזוהים מאוד עם הכביש כיום.
בדברי ברכתו ציין החשב הכללי, ד"ר זליכה, כי כביש 6 היה הראשון שיצא לדרך בשיתוף הפעולה בתחום התשתיות, בין המגזר הציבורי לפרטי ובהצלחה.