עבדות מתחדשת
הגישה המוסרית של התורה למושג העבד, העומדת בניגוד קוטבי כל כך למה שהתרחש בארה"ב רק לפני 150 שנה, מחייבת את עם ישראל לצאת נגד התופעות של העבדות המודרנית
עבודה זרה מודרנית
איסור עבודה זרה רלוונטי לימינו בדיוק כמו לעת בה נאמר לראשונה - במתן תורה. אומנם איננו סוגדים לפסלים, אך גם המרוץ אחרי הממון והמותגים הוא סוג של עבודת אלילים
שמחה וסוכה
הכל בחיים הוא עניין של נקודת מבט, וחג הסוכות מלמד אותנו שאפשר לראות בסוכה דירת עראי מחניקה - ואפשר לראות בה דירת פאר לאושפיזין עילאין. המצוה היא לבחור בראייה האופטימית ומתוך כך גם לשמוח
החלומות הגדולים והמעשים הקטנים
מה המשותף לרבי מאיר שפירא מלובלין וליעקב אבינו? - תשומת הלב לפרטים הקטנים. זה מה שמאפשר ליעקב להפוך מאדם נרדף לאבי אומה, זה מה שמאפשר לרעיון "הדף היומי" להפוך למציאות הנמשכת עשרות שנים
שמחות קטנות של יום חולין
מצוות השמחה חלה דווקא בחג הסוכות - כי הסוכה מלמדת אותנו שתפיסת המציאות תלויה במידה רבה במשקפיים שאנו מרכיבים לעינינו. יכול אדם לשבת בדירת עראי - ולהתעלם מן הקשיים ולשמוח בכל ליבו
המקווה והכפרה
הכפרה והסליחה של יום הכיפורים באות לאחר שהאדם מפגין את נכונותו לשנות את עצמו - אך לא רק בעניינים גדולים, אלא גם ודווקא בנושאים הקטנים שאנו דשים בעקבינו
החיפזון מהשטן?
יש מקרים, כמו יציאת מצרים, בהם חובה לקבל החלטה מהירה ומיידית. דווקא ההמתנה עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים, בעוד ה"שליפה מן המותן" היא המוליכה לתוצאות חיוביות. את הלקח הזה על כל אחד מאיתנו לזכור בנקודות הכרעה במהלך חייו