לקבלת רשימות חדשות בנושא לדוא"ל שלך: |
|
|
|
הלכה והר-הבית
השיבה אל הר-הבית והעלייה אליו, מפגישה אותנו עם עולם תורני חדש שהיה 'הלכתא למשיחא' שנים רבות, ושאלות הלכתיות רבות מתעוררות עם המציאות החדשה
04/06/2023 |
משה ניסנבוים
|
|
סוללות תקווה
היכן הם ימי הזיכרון לעבדות במצרים, לדיכוי, ללחץ, לעוני, לרציחת הבנים הילודים המושלכים ליאור. אין. אין יום שואת מצרים. כל המצוות זוכרות את יציאת מצרים. את הגאולה. את התחיה, את ההליכה במדבר להר, ומן ההר לארץ המובטחת. פסח הוא חג החרות
06/04/2017 |
יצחק מאיר
|
|
בעכו חיו יהודים בהפסקות עד 1936
עכו כיום היא עיר מעורבת. כ-25% מתוך 46,000 תושביה הם ערבים, רובם מוסלמים ומיעוטם נוצרים. עכו היא אחת הערים העתיקות, ובה אחד הנמלים העתיקים בעולם
14/01/2017 |
רבקה שפק ליסק
|
|
המתיקות והעוקץ
קשה לעקוב אחר השירים בספרו של אלי בר-יהלום, "דבש צרעות", כי הם קופצניים, וירטואוזיים, אינם נשמעים לכללים, אינם נאכפים להגדרות, ובקריאתם יש תחושה כי מחברם צוחק ומדלג כשהוא כותב והוא מלא אירוניה עצמית וציניות על החיים ועל הבריאה כולה. לפי כך הנחתי את הספר וחזרתי אליו פעם ופעמיים עד שאחזתי בכנפיו
14/09/2016 |
יוסף כהן אלרן
|
|
כָּל הָעָם֙ כְּאִ֣ישׁ אֶחָ֔ד
יש לרעיון הזה השלכות מכוננות על תורת החברה הישראלית האידיאלית, על מיצובו של הפרט ברקמה של אומה, על מסכת החוקים והמשפטים המגנים על כל איש ואישה, על עני כעל שוע, על אזרח כעל גר
08/05/2016 |
יצחק מאיר
|
|
והים אותו הים!
הרצח המתועב והבלתי נתפס בעתניאל, כמו כל רצח יהודים באשר הם שהיו לקורבנות עלילת-דם 'הכיבוש' שבגינה דמנו הותר, על לא עוול בכפנו, מאז שבנו בשלישית אל ארץ מכורתנו -כ חוק!
24/01/2016 |
נאוה קורן
|
|
בכו בכו להלך
בחירת המילים של האיש המבקש שהאלוהים ימנה לו יורש היא בחירת לשונו של אדם הרואה את המנהיגות כתנועה דינאמית, לא כישיבה על כס המלכות
17/09/2015 |
יצחק מאיר
|
|
אליעזר יערי ב'לונדון וקירשנבאום'
יערי לא הרגיש כלל שבסאב-טקסט, בין השיטין של דבריו, הוא השמיע - אף שלא מרצונו - שיר הלל לרעיון ארץ ישראל השלמה. שהרי ההשתלבות בין מזרח ומערב העיר, אותה יערי תיאר ונגד ניתוקה התקומם, קרמה עור וגידים תחת שלטון ישראל - ללא "תהליך שלום", ללא מו"מ והסכם, והעיקר - ללא "ויתורים כואבים"
04/12/2014 |
אליקים העצני
|
|
תופים בלילה
הצגה בתיאטרון אוניברסיטת ת"א * עיבוד חדשני לדרמה של ברטולד ברכט, בביצוע משובח של מסיימי החוג לתיאטרון
30/05/2010 |
עליס בליטנטל
|
|