מכון היצוא שינה את שמו ויקרא מעתה: "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי". כך החליטה האסיפה הכללית השנתית של מכון היצוא.
שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא, אשר יזם את השינוי מסר, כי אחת המטרות החשובות ביותר של המכון, היא להגביר את שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לבין חברות בינלאומיות בעולם הרחב, במטרה להגדיל את יצוא החברות הישראליות בשווקי חו"ל.
ברוש מעריך, כי בשנה האחרונה בוצעו יותר מ-100 שיתופי פעולה עסקיים, בין חברות ישראליות לבין חברות זרות, בסיוע מכון היצוא. שיתופי פעולה אלה, הניבו עסקות בהיקף של יותר מ-250 מיליוני דולרים.
ברוש ציין, כי פעילות מכון היצוא ליצירת שיתופי פעולה בינלאומיים באה לידי ביטוי בין השאר בכל מהלך השנה האחרונה: באירוח משלחות ואנשי עסקים מחו"ל; ביציאת עשרות משלחות עסקיות לחו"ל, תוך קיום פגישות אישיות עסקיות עם אנשי עסקים ברחבי העולם הרחב; הקמת 53 ביתנים לאומיים בתערוכות בחו"ל ו-20 ביתני מידע; תערוכות בהן השתתפו כ-800 יצואנים; הפצת מידע על 700 מכרזים בינלאומיים המתאימים לחברות ישראליות; מתן סיוע ליותר מ-600 יצואנים מתחילים וחברות סטארט-אפ ועוד.
ברוש ציין, כי שינוי השם של מכון היצוא, איננו רק סמנטי, אלא מבטא למעשה את אופי פעילות המכון בשנים האחרונות אשר נגזר מכורח המציאות, נוכח התמורות הגדולות שחלו בעשור האחרון במערכת הסחר הגלובלית ועל מנת להתאים את עבודת המכון לצרכי התקופה.
מכון היצוא מעתה, הינו גוף שהאוריינטציה שלו היא כלפי לקוחותיו- ציבור היצואנים, זאת בניגוד לעבר עת אשר עיקר עיסוקו של המכון היה בארגון פעילויות.
מבנה המכון סב עתה על שלושה צירים מרכזיים: חטיבות ענפיות, שירותי תמיכה ומטה המכון, כאשר:
חטיבות ענפיות- מהוות את ליבת עבודת המכון ומקיימות קשר ישיר עם היצואנים; שירותי תמיכה- מעניקים ליצואנים, באמצעות החטיבות הענפיות, את השירותים הנדרשים על-ידם ובכללם סיוע שיווקי ליצואנים, ומטה המכון - מספק את התשתית הארגונית לעבודות המכון כולו.