המשבר הכלכלי לא פסח גם על חצר המלוכה בבריטניה. הממונה על קופת החצר, סר אלן רייד, קובע בדוח הכספי השנתי כי למלכה אליזבת השנייה אין די כסף לבצע את התחזוקה השוטפת של ארמונותיה, לנוכח הגידול התלול בהוצאות החצר. עלות החזקתה של משפחת המלוכה גדלה ב-2007 ב-2 מיליון ליש"ט, ל-40 מיליון ליש"ט. נסיעות בני משפחת המלוכה לחו"ל עולות לבדן למשלם המסים הבריטי 6.2 מיליון ליש"ט לשנה.
משרד האוצר הבריטי הקפיא בשלוש השנים שחלפו את תקציב התחזוקה של ארמון בקינגהם, טירת וינדזור ובנייני מלוכה אחרים, והדבר מונע מפקידי החצר כל אפשרות לבצע עבודות תחזוקה נחוצות, כגון סילוק קירות אזבסט, החלפת חוטי חשמל ותיקוני גגות. גם אין כסף לקשט מחדש את האולמות הממלכתיים בארמון בקינגהם, שכמה מהם לא זכו לטיפול מאז עלתה המלכה לכסא המלוכה ב-1952.
הדוח הכספי המלכותי מלמד כי גם המלכה אינה חסינה מפני לחצי האשראי. עלויות החזקת החצר עלו ב-2007 כמעט פי שניים משיעור האינפלציה, לאחר שנים של ירידה ריאלית.
בתגובה לביקורת הטוענת כי משפחת המלוכה אינה מייחסת חשיבות לכסף, אומרים הממונים על התקציב, כי בית המלוכה הבריטי עולה לכל אזרח 66 פני בשנה, פחות ממחירו של בקבוק חלב או ממחיר הורדה אחת של שיר לנגן MP3.
אבל פרשנים מציינים כי הסכום שננקב, 40 מיליון ליש"ט, אינו כולל את עלות האבטחה שמספקים הצבא והמשטרה וגם לא את השתתפות החיילים והשוטרים בטקסים. חלק ממותחי הביקורת טוענים כי החשבון האמיתי למשלם המסים הוא כ-150 מיליון ליש"ט לשנה.
ממשלת בריטניה דחתה פעמים רבות את בקשות ארמון בקינגהם להגדיל את המענק הממשלתי להחזקת הרכוש. סכום המענק מוקפא מאז 1991 ועומד על 15 מיליון ליש"ט.
ואלה מסעות בני משפחת המלוכה
בין סעיפי הדוח הכספי שצדו את עיני הפרשנים הבריטיים, חשבונות הנוגעים לבילויים של בני המשפחה המלכותית. נסיעתו של הנסיך צ'רלס לפאב "הברבור השחור" בקמבריה, עלתה למשלם המסים 18,916 ליש"ט. הנסיעה הייתה חלק משני ימי מסע של הרכבת המלכותית שנועדה להבליט את חשיבותן של קהילות כפריות.
מסע של 12 יום לאיים הקרביים, שבו שכרו הנסיך צ'רלס ורעייתו הדוכסית מקורנוול, יאכטה מפוארת, עלה 275,625 ליש"ט.
חמשת ימי מסעם של המלכה ובעלה הדוכס מאדינבורו לארה"ב במאי 2007 עלו 415,000 ליש"ט, לרבות שכירת מסוק ב-23,000 ליש"ט כדי שהוד מלכותה תוכל לצפות במירוץ הסוסים של קנטקי.
800,000 ליש"ט היו מחיר שיגורו של הדוכס מיורק ליעדים שכללו את ריו דה ז'נירו, מיאמי, טוקיו וקואלה לומפור, בתוקף תפקידו כנציג המיוחד של בריטניה לענייני השקעות וסחר בינלאומיים.
פקידי החצר טוענים כי הגידול בעלויות ההחזקה של בית המלוכה, נובע מהגידול בעבודות התחזוקה ובמספר הנסיעות הממלכתיות שמטיל משרד החוץ ומשרד הסחר וההשקעות על בני משפחת המלוכה. השימוש ברכבת המלכותית העלה עוד יותר את עלות הנסיעות. בסך-הכל היו 19 נסיעות כאלה, וכל אחת מהן עלתה יותר מ-47,000 ליש"ט.