|
שילוט לצד הכביש [צילום ארכיון: יח"צ]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום (ד', 5.8.09) לאשר את התקנות המאפשרות הצבת שלטי הענק המשמשים לפרסומת בצידי כביש איילון. לפני כשנה וחצי הורדו מצדי הכביש השלטים לאחר שנטען כי הם עלולים להוות מפגע בטיחותי וסביבתי.
התקנות שאושרו, הוכנו על-ידי צוות משותף למשרד הפנים, התחבורה והגנת הסביבה. צוות העבודה נעזר במומחים מתחומים שונים והתייעץ עם הגורמים הרלוונטים לרבות חברת נתיבי איילון, מהנדסי ואדריכלי הרשויות המקומיות הגובלות בנתיבי איילון, ארגוני המפרסמים, מומחה מתחום האדריכלות ומומחה מתחום הפרסום.
יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס:"התקנות שאישרה ועדת הכלכלה יש בהן את האיזון הנכון ביותר בין היבטים של בטיחות בדרכים, איכות הסביבה וחופש העיסוק של המפרסמים. העבודה היסודית של ועדה בין משרדית, שהניחה את המלצותיה בפני הוועדה באה לידי ביטוי בהסכמה רחבה של חברי הכנסת אשר אישרו את נוסח התקנות"
גיא ברעם:" אנו מודים לכנסת ולוועדת הכלכלה שהסדירו את ענף השילוט. אני חושב שמשרדי התחבורה, הפנים, והגנת הסביבה עשו עבודה מעמיקה שיצרה איזון אורבני נכון בנושא השילוט באיילון. אנו מקווים שהשילוט יחזור בהקדם וברגע שיתקבלו כל האישורים אנו נמשיך לפעול על-פי החוקים ואנו מקווים כי הרשויות יחמירו עם מי שאינו עומד בכללים"
אור ירוק: מפגע בטיחותי
עמותת אור ירוק מסרה בתגובה: "לא ברור מדוע שר התחבורה והבטיחות בדרכים נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש.
"בימים אלו מבצעת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר אשר בודק את הקשר שבין שלטי החוצות והסחת דעתם של נהגים. תמוהה העובדה כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים אינו ממתין לתוצאות המחקר ומאשר הצבת שלטים בכבישים ראשיים.
"לא נסתרת משר התחבורה העובדה כי בשנה שחלפה עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים. על השר מוטלת האחריות להוריד את מספר הנפגעים ולא לקדם מפגעים בכביש".