|
אחד מני רבים בתל אביב [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בעקבות מות רוכב הקורקינט הממונע, אייל קולביץ', אתמול בתל אביב יוזם ח"כ זאב בילסקי, יו"ר צוות הפעולה של קדימה בנושא תחבורה ובטיחות בדרכים, יוזם הצעת חוק שתסדיר את נושא הקורקינטים הממונעים.
כיום ישנם שני סוגים של קורקינטים ממונעים - הקטנים מוגדרים על פי תו התקן הישראלי כצעצוע ומוגבלים ל-13 קמ"ש בלבד. הגדולים יכולים להגיע עד 50 קמ"ש ואין להם תו תקן מחייב. זאת משום שהקורקינטים הגדולים אסורים ביבוא אך ניתן לייצר ולמכור קורקינטים המיוצרים בארץ מסוג טרקר, אותו אחד שעליו נסע אייל קולביץ ז"ל.
הצעת החוק קובעת גיל מינימלי של 14 שנים לכלים הגדולים, הגבלת אזורי נסיעה לשבילי אופניים או נסיעה בכבישים אך ורק אם יש שול מוסדר וחציית נתיבים תתבצע דרך מעבר חצייה וברגל.
כיום צו התחבורה מחייב חבישת קסדה אך האכיפה לוקה בחסר. הצעת החוק תבקש להרחיב את האכיפה סביב הכלים וקובעת קנס של 1500 שקלים במקרה של אי חבישת קסדה.
עוד מציע בילסקי לחייב אמצעי החזרת אור ופסים זוהרים בחושך על הקורקינט וכן על הרוכב בשעות החשיכה.
"הקורקינטים הממונעים הינם כלים מצוינים לתעבורה, בעיקר עירונית, ולא במקרה השימוש בהם בתקופה האחרונה מתרחב. עדיין כמו בכל תחום גם כאן נדרשת הסדרה מהירה ואפקטיבית כדי לשמור על חיי הרוכבים וחיי הנהגים והולכי הרגל", אמר.