היום לפני 6 שנים, ב-26 בנובמבר, שנת 2003, טס הקונקורד את טיסתו האחרונה.
טיסתו הראשונה של מטוס הקונקורד הייתה לפני 37 שנה, ב-12 במרס 1969. המטוס המריא מטולוז שבצרפת, טס במהירות שיא של 2 מאך (פי שניים ממהירות הקול) וסיפק חוויה מיוחדת במינה למאה הנוסעים שזכו לשבת בקונקורד באותן 28 דקות של טיסה ראשונה מעל צרפת.
מטוס הקונקורד, פרי שיתוף פעולה של הצרפתים והאנגלים, עלה לאוויר בפעם הראשונה רק לאחר שש שנים של פיתוח והשקעה של מיליוני פאונד.
הטיסות המסחריות הראשונות החלו בשנת 1976, גם הן בשיתוף פעולה של החברות "בריטיש-אירווייס" ו"אייר-פראנס", וכמה חודשים לאחר-מכן כבר נערכו טיסות מאירופה לניו-יורק.
הטיסה ארכה שלוש שעות וארבעים דקות, פחות ממחצית זמן טיסה של כל מטוס נוסעים אחר, ותקוות המפתחים היו כי תוך עשור ישלטו מטוסי הקונקורד בשמיים ויקצרו עבור הנוסעים את זמני הטיסה המתישים.
בסופו של דבר, נכנסו לשירות רק 20 מטוסים ולמרות הצלחתו הטכנית והפיכתו לסמל הקידמה, הקונקורד היה כשלון מסחרי. עלות הקונקורד הגבוהה במיוחד וכן הרעש הרב שיצרו מנועיו הרתיעו את חברות התעופה מלרכוש את הקונקורד. הטיסות לא היו מעולם רווחיות, ונחשבו לסמל סטטוס יוקרתי.
ב-25 ביולי 2000 התרסקה טיסת אייר פראנס 4590 בגונס, צרפת, מעט לאחר המראתה. כל נוסעי המטוס וכן ארבעה אנשים שהיו על הקרקע נהרגו ובעקבות התאונה קורקעו המטוסים למשך זמן רב.
לאחר 27 שנות שירות הודיעו חברות התעופה "בריטיש איירווייס" ו"אייר פרנס" על הפסקת טיסות הקונקורד. החברות הודו כי לא הצליחו להגדיל את מספר הנוסעים מאז התרסקות המטוס.