|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ראש לע"מ: לא לעסוק בהסברה

"לא ייתכן שכדי למצוא חן בעיני העולם, אזרחים יוזנחו 8 שנים" גדעון לוי: "אם מנהל לשכת העיתונות מדבר כך - זה אות כבוד לישראל"
17/12/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מבצע עופרת יצוקה   |   תגובות
עדיפים אינטרסים על הסברה. סימן [עידן יוסף]

ראש לשכת העיתונות הממשלתית, דניאל (דני) סימן, מציע כי ישראל לא תעסוק בהסברה, אלא תתעסק במה שטוב לאינטרסים שלה. בכינוס למשפט ולתקשורת, שמקיים (יום ה', 17.12.09) המרכז האוניברסיטאי באריאל, טען בחבר-דיון, שעסק בנושא יחס העיתונות הזרה לישראל, כי הזכות ההיסטורית שיש ליהודים על חבלי הארץ כלל אינה מועלית לדיון, וכן זכותם להגדרה עצמית בארצם.

"אף מדינה בעולם חוץ מישראל לא מסבירה", פתח את דבריו. "הדרישה להסברה באה מהתקשורת, ואילו הגופים הממשלתיים אינם מרגישים צורך להצטדק. אמרנו שבעולם כבר יבינו שהתאפקנו שמונה שנים כשירו עלינו קסאמים, ושיצאנו מעזה. היום מבינים זאת בבתי משפט באנגליה...

"אולי בסוף יבינו בישראל שהאינטרס הישראלי מחייב פינוי או הקפאת התנחלויות. פעם אם דיברנו על זכותנו להתיישב בארץ, בגוש עציון ובחברון - למשל, זה נחשב פוליטי, ופה לדעתי היה הליקוי. לא באו אלינו בטענות אחרי או בגלל מלחמת ששת הימים, כאשר זה היה באינטרס של מדינת ישראל. אחרי אלפיים שנה של רדיפות ורצח בגולה יש לנו את הזכות להיות כאן.

"לא צריך לעסוק בהסברה, אלא פשוט להציג את עמדותינו בין אם יקבלו ובין אם לאו. לא ייתכן שכדי למצוא חן בעיני העולם, ואני אומר זאת כתושב אשקלון, אזרחים יוזנחו שמונה שנים.

"עיתונאי העולם מתעסקים בפלשתיני-ישראלי, כלומר - רואים את הדברים מהזווית הפלשתינית. הם תקועים בזווית של שנות התשעים, ואני יכול להבין אותם. משנת 2000 חל שינוי; במוקד הסכסוך עומדת זכות היהודים להדרה עצמית. ראש הממשלה התייחס לכך בנאום בר-אילן ועמד על כך שהפלשתינים אינם מוכנים להכיר בנו. אנו פה בארץ ישראל בזכות האבות והאימהות של האומה.

"ב-48' הפגין בן-גוריון נחישות, שבלעדיה לא ברור אם מדינת ישראל הייתה קמה. גם אז היו אותם לחצים כמו היום - האמריקנים והאו"ם שלא יאהבו את זה, הערבים שיילחמו בנו. אבל הבנו שמה שלא נעשה בעצמנו - איש לא יעשה עבורנו. צריך לעשות מה שנכון לחיזוק המדינה ולחיזוק העם, והשאר כבר יסתדר".

"לא חשוב מה יגידו אלא מה אנחנו נעשה"

"צריך להראות לעולם את הדברים הטובים. בוועידת האקלים בקופנהגן, למשל, צריך לומר: בואו וראו את המאמצים שעושה ישראל לשמר את הטבע. כיום דברים אלו אינם זוכים לביטוי בחו"ל.

"גם אם לא נצליח לעשות מיתוג מחדש לישראל, צריך לזכור שיהודים אינם חביבי העולם, ושאנחנו פה כי לא קיבלו אותנו שם. גם לי כחילוני יש שאלות שאין לי עליהן תשובות. לכן לא חשוב מה יגידו אלא מה אנחנו נעשה, תוך שמירה כמובן על הערכים", דבריו.

'אולי גם לנו יש חלק בזה?'
לא הוקמה ועדת חקירה למלחמה המגונה. לוי [עידן יוסף]

גדעון לוי מעיתון הארץ סיפר לנוכחים כי התלבט אם לבוא לכינוס בהתנחלות אריאל, ולבסוף החליט להגיע ("אם מרכז אקדמי מזמין אותי - מחובתי לבוא"). הוא התייחס לדברי קודמו, ואמר: "אם מנהל לשכת העיתונות הממשלתית מדבר כך - זה אות כבוד לישראל. לומר שלא חשובה ההסברה כשאתה נמצא בתפקיד כזה זה אות כבוד. הסברה היא מילה מכובסת לתעמולה, ובשתיהן אין צורך. לי לא חשוב מה חושבים עלינו, אלא מה אנו חושבים על עצמנו, לפני ההסברה. אני גאה בהיותי ישראלי ופטריוט, ולא אחת גם מתבייש בישראליותי. המבט צריך להיות אל תוך הישראליות פנימה".

בהתייחסו למבצע עופרת יצוקה אמר: "מדברים על המלחמה בעזה, בשעה שכמעט לא היה מישהו שבאמת נלחם נגדנו. בטקס קבלת פרס נובל אמר אובמה שלושה דברים: 1. מלחמה צריכה להיות האמצעי האחרון; 2. השימוש בכוח צריך להיעשות באופן מידתי; 3. הימנעות ככל האפשר מפגיעה באזרחים. על הראשון אני יכול לערער, אבל שני התנאים האחרונים לא התקיימו בעזה, ולכן העולם רואה בזה מלחמה לא צודקת.

"עולם ומלואו מנדה אותנו. אפשר להאשים עד מחר את אמנסטי ואת גולדסטון, את משמר זכויות האדם ואת האו"ם באנטישמיות. אפשר להאשים את טורקיה בגלל סדרת טלוויזיה, את שוודיה בגלל כתבה בעיתון ואת אנגליה שמקפידה על הפרדת רשויות. אבל רגע לפני שכועסים, עלינו לשאול את עצמנו: 'אולי גם לנו יש חלק בזה?'. אולי ללא דוח גולדסטון לא היו עולות השאלות. נגיד שלא היו פשעי מלחמה, לבדוק ולשאול מותר? זו המלחמה הראשונה מאז שנת 73' שלא הקמנו עליה ועדת חקירה, ודווקא היא הכי מגונה בעולם. נניח שלא הרגנו נשים וילדים, ונניח שלא השתמשנו בזרחן לבן - למה לא יצאנו נגד ריצ'ארד גולדסטון הציוני כאשר קבע מה שקבע ברואנדה וביוגוסלביה, ואת זה כן קיבלנו? במקום לקבל את הדברים - יוצאים נגד השליח.

"מעמדה של ישראל הידרדר בעקבות המלחמה ההיא. מישהו צריך לקחת אחריות, ואני בטוח שלקראת המלחמה הבאה יביאו זאת כשיקול. העולם שופט אותנו אחרת ממדינות אחרות וטוב שכך. הוא שופט אותנו אחרת מסודן, מיוגוסלביה, מלוב ומסעודיה. עלינו לשלם את מחיר היותנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. דמוקרטיה לא יכולה להתנהל עם 42 שנה של כיבוש צבאי ברוטלי בלי סוף בחצר האחורית. יש שנים שהכיבוש יותר אכזרי ויש שפחות. אין מדינה בעולם, גם לא אמריקה, שמכירה בכיבוש - לא בכותל ולא ביצהר.

"אי-אפשר להתרברב במוסר יהודי. יש רק מוסר בינלאומי - המשפט הבינלאומי שעוצב בעקבות זוועות מלחמת העולם השנייה שהיהודים היו בין קרבנותיה הגדולים ביותר. זהו הקריטריון היחיד, שאינו מכוון דווקא נגד ישראל. הכיבוש לא חוקי, וישראל מתעלמת מן המשפט הבינלאומי מיומו הראשון של הכיבוש. אם נרצה או לא נרצה - זה ייגמר בהאג (בבית הדין לפשעי מלחמה, ע.י.), ומישהו יישפט בסוף. כשישראל הלכה לאוסלו העולם מחא לה כף, וגם בששת הימים כשניצחה מחא לה העולם כף. אך כשהיא הופכת לקוריאה הצפונית ומתעלמת מהעולם - איש לא יקשיב לנו", דברי גדעון לוי.

אין אחריות פלשתינית בדוח גולדסטון

על דבריו העיר דניאל סימן, וציין כי מסקנות דוח גולדסטון גובשו מראש, והוסרה בדוח אחריות מהצד הפלשתיני, שאינו מוכן לקבל את מדינת ישראל במזרח התיכון. "יש קמפוסים ומדינות מסוימות בעולם שהתייצבו נגדנו, אך צריך להזכיר שלאחר המלחמה רוב ממשלות העולם התייצבו לצידנו".

ישראל = קונפליקט
להקים חדר-מלחמה הסברתי. אהרוני [עידן יוסף]

עידו אהרוני, איש משרד החוץ שנכח בחבר-הדיון, עמד על נושא מיתוג המקומות. לדבריו, אם ברזיל מתקשרת אוטומטית לכיף ופריז לרומנטיקה - למרות שקיים פער בין ה"מוצר" למותג - ישראל מתקשרת בעולם לקונפליקט, אפילו בעיני גדולי תומכיה. לדבריו, ביטחון לאומי אינו יכול להימדד אך ורק בעוצמה צבאית. "צריך לחגוג את החוזקות שלנו ולא את חולשותינו, כפי שעושים כל הזמן", אמר.

אהרוני הציע לשפר את פתרון המשברים של ישראל עם העולם, וקרא להקמת חדר-מלחמה הסברתי לניהול משברים, דבר אותו מנסה הממשלה הנוכחית לעשות. עוד הוסיף: "צריך לשנות MODE, ולא להתמקד בזה כל הזמן. להבין שצריך לומר את מה שהעולם מעוניין לשמוע ולא את מה שיש לנו להשמיע. לעסוק בעוצמות נישה, למשל לספר לעולם על עוצמתנו הטכנולוגית. לעסוק בשיווק ממוקד, וזהו הפתרון ארוך הטווח".

למה אין הסברה
תשובות ללא תשובות. בן-מנחם [ששון תירם]

מנחה חבר הדיון, יוני בן-מנחם, אמר: "יש 500-400 ערוצי לווין בערבית, ומולם אין אף ערוץ לווין ישראלי בשפה זו. שאלתי מדינאים מדוע נכשלת ישראל בהסברה, וקיבלתי שלוש תשובות:

  • א. אין גוף מרכזי שיתאם בין גופי ההסברה, אך מאז מלחמת לבנון השנייה הוקם מערך הסברה לאומי עם שר הסברה. מה הם עושים?

  • ב. נוהל קבלת ההחלטות של ממשלות ישראל לדורותיהן שגוי, ושיקול ההסברה אינו כלול בו;

  • ג. אין די משאבים וכוח-אדם מיומן לעסוק בנושא. יש גם מישהו שאמר שהכל עניין של מדיניות".

תאריך:  17/12/2009   |   עודכן:  17/12/2009
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פשעי מלחמה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש לע"מ: לא לעסוק בהסברה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יריב דה בוטון
17/12/09 18:28
2
פלא שאין הסברה ?
17/12/09 21:21
3
פאדי טייבה
18/12/09 11:57
פורום: מבצע עופרת יצוקה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שגריר טורקיה בישראל, אחמט אוגוז צ'ליקול, נפגש היום (ה', 17.12.09) עם שר הביטחון, אהוד ברק, במשרד הביטחון בתל אביב ומסר לו הזמנה רשמית משר ההגנה הטורקי, ויג'די גונול, להגיע לביקור רשמי בחודש ינואר הקרוב בטורקיה.
17/12/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
בחודש הבא יערוך הצבא האמריקני ניסוי ב"טילים אירניים מזויפים" במטרה להכין את עצמו למתקפה עתידית אפשרית מצד אירן. כך דיווח (יום ה', 17.12.09) מרק תומפסון במגזין טיים. לניסוי בינואר אין קשר לניסוי בטיל "סג'יל-2" שערכה אירן ביום שלישי, שלו יכולת לפגוע בישראל ובבסיסים צבאיים שיש לארצות הברית במפרץ הפרסי. הניסוי שייערך בחודש הבא נועד להכין את ארצות הברית מפני התקפה של טילים בליסטיים בין-יבשתיים, שאירן מאיימת בפיתוחם, אף-על-פי שממשל אובמה הגיע למסקנה כי בשלב זה לא נשקפת סכנה בעתיד הנראה לעין.
17/12/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
"המתחיל במצווה בדרום ישלים אותה בצפון: יש לקיים לאלתר את התחייבות הממשלה לחבר את המפעלים בצפון לגז הטבעי, ולשפר בכך באופן משמעותי את איכות הסביבה" - כך אמר אמש (ד', 16.12.09) ניר גלעד, יו"ר כימיקלים לישראל ומנכ"ל החברה לישראל, במסגרת אירוע חגיגי ורב-משתתפים, בו נחנכה כניסת הגז הטבעי למפעלי החברה בסדום. באירוע, שהתקיים במפעלי ים המלח, נכחו בכירי החברה, בכירי משרד התשתיות, בכירי רשות הגז ובכירי נתג"ז.
17/12/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שני סוגי סרטן מופו גנטית בפעם הראשונה. כך הודיעו (יום ה', 17.12.09) חוקרים בריטים, שהדגישו כי מדובר בפריצת דרך משמעותית בהבנת המחלה. המיפוי חשף את המוטציות בדנ"א הגורמות לסרטן העור ולסרטן הריאות, תגלית שלדברי המדענים תוכל לשנות בשנים הקרובות את הדרך בה מאובחנות שתי המחלות ואת הטיפול בהן.
17/12/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות
סמואל ארתור סילברמן, הידוע בשם אברהם כהן, הוסגר היום (ה', 17.12.09) לארה"ב. סילברמן הורשע בארה"ב בביצוע עבירות של מעשים מגונים בקטינים, לאחר שערעורו לבית המשפט העליון נדחה. תיק ההסגרה טופל על ידי עוה"ד גלעד סממה ועו"ד טל ורנר-קלינג מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.
17/12/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il